Οργάνωση υλικών Επιστήμης Γεώργιος Ματσικάρης Επιθεωρητής Επιστήμης Πέτρος Γεωργιάδης Σύμβουλος Επιστήμης Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού
Είδη υλικών Εξειδικευμένα υλικά Εξειδικευμένα υλικά Μη εξειδικευμένα υλικά Βοηθητικά υλικά Οργάνωση Υλικών Επιστήμης
Αποθήκευση υλικών Στα ράφια κατά ενότητες (Θερμότητα, Ηλεκτρισμός, Μαγνητισμός-Οπτική, ‘Υλη-Δυνάμεις, Προπλάσματα) Εύκολη πρόσβαση Αναγραφή περιεχομένου θήκης ή κουτιού Ορθή αποθήκευση συγκεκριμένων υλικών Οργάνωση Υλικών Επιστήμης
ΚιβώτιαΕνοτήτων για μη εξειδικευμένα για μη εξειδικευμέναυλικά → Εξειδικευμέναυλικά → Ηλεκτρισμό ς Θερμότητα Δυνάμεις Μαγνητισμό ς Ηλεκτρισμό ς Ύλη
Σε περίπτωση που δεν υπάρχει ο οπλισμός…...χρησιμοποιούμε ένα μολύβι και ένα σιδηρομαγνητικό υλικό Οργάνωση Υλικών Επιστήμης
Οι μαγνήτες αποθηκεύονται μακριά ο ένας από τον άλλο. μακριά ο ένας από τον άλλο. Οργάνωση Υλικών Επιστήμης
Τα κατασκηνωτικά γκαζάκια καταργούνται… Λύχνος οινοπνεύματος Οργάνωση Υλικών Επιστήμης
Τα θερμόμετρα οινοπνεύματος να προτιμώνται από τα θερμόμετρα υδραργύρου. Τα θερμόμετρα οινοπνεύματος να προτιμώνται από τα θερμόμετρα υδραργύρου. (Ο υδράργυρος είναι πολύ τοξικό μέταλλο. Αν χυθεί ο υδράργυρος δύσκολα μαζεύεται. Εξατμίζεται, εισπνέεται και συσσωρεύεται στον οργανισμό) Οργάνωση Υλικών Επιστήμης
Επίσης… Τα γυάλινα δοχεία μέσα σε ξέβαθα χαρτοκιβώτια. Τα διάφορα μέρη της συσκευής της απόσταξης μέσα σε χαρτοκιβώτιο. Κάθε αντιδραστήριο με την ονομασία του αναγραμμένη πάνω σε ετικέτα. Τα θερμόμετρα μέσα στην πλαστική θήκη τους. Οργάνωση Υλικών Επιστήμης
Ονομασίες αντιδραστηρίων Litmus solution = διάλυμα μπλε ηλιοτροπίου Litmus paper = χαρτί ηλιοτροπίου Sodium hydroxide = καυστικό νάτριο (Βάση) Sodium dichromate = διχρωμικό νάτριο (αντιπολωτικό) Iodine solution = διάλυμα ιωδίου (για ανίχνευση γλυκόζης) Tincture of iodine = διάλυμα ιωδίου Sulphuric acid (1M) = διάλυμα θειικού οξέος Calcium hydroxide (Lime water)) = Ασβεστόνερο (Βάση) Οργάνωση Υλικών Επιστήμης
Οργάνωση υλικών για ένα συγκεκριμένο μάθημα Εντοπισμός ελλείψεων Μέθοδος συλλογής υλικών ….με συνεργασία των παιδιών ….με συνεργασία της Διεύθυνσης Ετοιμασία υλικών για τετράδες (ή δυάδες) μέσα σε ειδικά κιβώτια ομάδων Ετοιμασία βοηθητικών υλικών Ετοιμασία καρτελών Οργάνωση Υλικών Επιστήμης
Έντυπο Επισκόπησης Αναγκών Εξειδικευμένων Υλικών Επιστήμης για 6 ομάδες (Κ.Β.) ή (Κ.Α.+Κ.Β.) Σχολείο : ………………. ………………... Ημερομ. : …………………… Εξειδικευμένα ΥλικάΕνότητα - ΤάξηΠοσότητα που ενδείκνυται Ποσότητα που υπολείπεται -Μετροταινίες (τύπου κορδέλας 1 μέτρου) Β΄ (Όραση και αφή) Δ΄ (Η χλωρίδα της Κύπρου) Στ΄(Αναπνευστικό σύστημα) 10 (Κ.Α.) 6 (Κ.Β.) -Μεγεθυντικοί φακοί με χερούλι Β΄ (Μελέτη των σπερμάτων) Γ΄ (Η τριβή, Μελέτη του καρπού, Όσφρηση- Γεύση- Ακοή, Το άνθος, Οικολογία και ζωή, Ένα κοινωνικό έντομο) Δ΄ (Η χλωρίδα της Κύπρου, Ο ατμοσφαιρικός αέρας, Το έδαφος, Κατηγορίες ζώων) Ε΄ ( Η τριβή στην κίνηση, Οι λειτουργές των φυτών, Μάτια-Λειτουργία της όρασης) Στ΄(Μυικό σύστημα) 18 -Γυάλινα ή πλαστικά χωνιά Γ΄ (Καιρικές συνθήκες) Δ΄ (Ο ατμοσφαιρικός αέρας, Το έδαφος) Ε΄ (Διαλύματα) Στ΄(Διάδοση της θερμότητας, Ατμοσφαιρική πίεση, Πίεση, Ήχος) 18