Εισαγωγή στην Οικονομική ΤΟΜΟΣ Α΄

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Διοίκησης Γεωργικών Εκμεταλλεύσεων
Advertisements

Εισαγωγή στην Οικονομική ΤΟΜΟΣ Α΄
Εισαγωγή στην Οικονομική ΤΟΜΟΣ Α΄
Ελαστικότητα 4η Διάλεξη.
Διοίκησης Γεωργικών Εκμεταλλεύσεων
Εισαγωγή στην Οικονομική ΤΟΜΟΣ Α΄
Σχέση ισοτιμίας και εισοδήματος
ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΤΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ
ΠΑΡΑΓΩΓΗ και ΚΟΣΤΟΣ.
Κεφάλαιο 13 Μεγιστοποίηση κέρδους και προσφορά
Εισαγωγή στην Οικονομική ΤΟΜΟΣ Α΄
Εισαγωγή στην Οικονομική ΤΟΜΟΣ Α΄
Εισαγωγή στην Οικονομική ΤΟΜΟΣ Α΄
Βραχυχρόνια και Μακροχρόνια περίοδος
© 2007 Εκδόσεις Κριτική Εισαγωγή στην Οικονομική ΤΟΜΟΣ Α΄ David Begg S. Fischer, R. Dornbusch.
ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΟ ΜΑΘΗΜΑ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΙΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Εισαγωγή στην Οικονομική ΤΟΜΟΣ Α΄
© 2007 Εκδόσεις Κριτική Εισαγωγή στην Οικονομική ΤΟΜΟΣ Β’ David Begg S. Fischer, R. Dornbusch.
Εισαγωγή στην Οικονομική ΤΟΜΟΣ Α΄
Εισαγωγή στην Οικονομική ΤΟΜΟΣ Α΄
ΠΑΡΑΓΩΓΗ 5η Διάλεξη.
Η Νεοκλασική Πολιτική Οικονομία της Παραγωγής και των Αγορών
ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΖΗΤΗΣΗ ΚΑΙ ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΠΡΟΣΦΟΡΑ
Εισαγωγή στην Οικονομική ΤΟΜΟΣ Α΄
Διοίκησης Γεωργικών Εκμεταλλεύσεων
Θεωρητικό υπόδειγμα για την μελέτη της οικονομικής δραστηριότητας (Κεφ
Διοίκησης Γεωργικών Εκμεταλλεύσεων
© 2007 Εκδόσεις Κριτική Εισαγωγή στην Οικονομική ΤΟΜΟΣ Α΄ David Begg S. Fischer, R. Dornbusch.
Εισαγωγή στην Οικονομική ΤΟΜΟΣ Α΄
Συνολική Ζήτηση Εθνικό Εισόδημα Εθνικό Προϊόν Εθνική Δαπάνη
1 Νέα Θεωρία Μεγέθυνσης Ενδογενής μεγέθυνση. 2 Συνάρτηση παραγωγής προϊόντος Υ t = Y(K, L, A) Y t = [(1-α k )·K t ] α · [(1-α L )·A t ·L t ] 1-α 0
ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΤΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ
Ανώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης Γενικό Τμήμα Παιδαγωγικών Μαθημάτων – Ε.Π.ΠΑΙ.Κ. Πάτρας Μάθημα: εκπαιδευτική τεχνολογία - πολυμέσα.
ΘΕΩΡΙΑ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ Η Συνάρτηση Παραγωγής, προσδιορίζει τις δυνατότητες παραγωγής ενός αγαθού ή υπηρεσίας, ως συνάρτησης των παραγωγικών συντελεστών, δεδομένης.
Οικονομία και περιβάλλον ΙΙ Βασικά στοιχεία μικροοικονομίας
1 Μικροοικονομική Ενότητα 9 : Παραγωγική διαδικασία Καραμάνης Κωνσταντίνος Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Ηπείρου.
1 ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΜΟΝΟΠΩΛΙΑΚΕΣ ΑΓΟΡΕΣ. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ ΔΙΑΛΕΞΗΣ Βαγής Σαμαθρακής 2 ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΜΟΝΟΠΩΛΙΑΚΩΝ ΑΓΟΡΩΝ ΙΣΟΡΡΟΠΙΑ ΣΤΟ ΜΟΝΟΠΩΛΙΟ ΜΟΝΟΠΩΛΙΟ &
Μικροοικονομική Ι Ενότητα # 5: Μορφές αγοράς Διδάσκων: Πάνος Τσακλόγλου Τμήμα: Διεθνών και Ευρωπαϊκών Οικονομικών Σπουδών.
Αρχές Γεωργικής Οικονομίας και Οργάνωση Γεωργικών Επιχειρήσεων 3 η Διάλεξη.
ΤΕΙ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ ΣΧΟΛΗ: ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΓΕΩΠΟΝΩΝ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΚΑΙ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ ΤΜΗΜΑ: ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΓΕΩΠΟΝΩΝ.
Οι εταιρίες στις ανταγωνιστικές αγορές Κεφάλαιο 14 Copyright © 2001 by Harcourt, Inc. All rights reserved. Requests for permission to make copies of any.
Μικροοικονομική Θεωρία και Πολιτική Ενότητα 4: Ζήτηση Προσφορά και Αγορά. Διαλέξεις 6 έως 7. Γεώργιος Θεοδοσίου, Αναπληρωτής Καθηγητής, Τμήμα Διοίκησης.
1 Μικροοικονομική Ενότητα 11 : Κόστος παραγωγής Καραμάνης Κωνσταντίνος Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Ηπείρου.
Το κόστος της παραγωγής Κεφάλαιο 13 Copyright © 2001 by Harcourt, Inc. All rights reserved. Requests for permission to make copies of any part of the work.
Εισαγωγή στην Οικονομική Ι Θεωρία παραγωγής και κόστους.
ΒΑΣΙΚΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΜΕΓΕΘΗ – ΑΝΑΛΥΣΗ ΝΕΚΡΟΥ ΣΗΜΕΙΟΥ Γ. Καμπουρίδης 9/26/ Βασικά Οικονομικά Μεγέθη - Ανάλυση Νεκρού Σημείου.
1 ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΑΓΟΡΕΣ. ΤΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΩΝ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΩΝ ΑΓΟΡΩΝ 1 2 Στην αγορά συμμετέχουν πολλοί αγοραστές και πωλητές Τα προσφερόμενα.
Διάλεξη 7 Μακροοικονομία. Κεϋνσιανός Σταυρός Πραγματική δαπάνη (Υ): το ποσό που τα νοικοκυριά, οι επιχειρήσεις και το κράτος δαπανούν σε αγαθά και υπηρεσίες,
Εισαγωγή στην Οικονομική Ι Ζήτηση, Προσφορά, Ελαστικότητες.
ΑΓΟΡΕΣ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΩΝ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ
M. PARKIN, M. POWELL, K. MATTHEWS
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΑΓΟΡΕΣ
ΣΧΟΛΗ: ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΓΕΩΠΟΝΩΝ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΚΑΙ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ
Η Τιµολογιακή Πολιτική των Δηµόσιων Επιχειρήσεων
ΤΕΙ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ ΣΧΟΛΗ: ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΓΕΩΠΟΝΩΝ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΚΑΙ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ ΤΜΗΜΑ: ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΓΕΩΠΟΝΩΝ.
Ενότητα 10: Καμπύλες κόστους
Κεφ Συναθροιστική Προσφορά
Οικονομικά Γεωργικής παραγωγής
Η καμπύλη Προσφοράς Μεθοδολογία Ασκήσεων.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΟΛΙΓΟΠΩΛΙΑΚΕΣ ΑΓΟΡΕΣ
D. ACEMOGLU, D. LAIBSON, J. A. LIST
Εισαγωγή στο Γραμμικό Προγραμματισμό
Παραγωγή προϊόντος με 2 συντελεστές (2)
Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ιονίων Νήσων
Ενότητα 9 : Παραγωγική διαδικασία Καραμάνης Κωνσταντίνος
Εφαρμογές οικονομικών συναρτήσεων
Πολιτική Παιδεία Α’ Λυκείου Διδάσκων: Κοψιδάς Οδυσσέας
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΕΠΙΣΤΗΜΗ
Θεωρία Διεθνούς Εμπορίου: μονοπωλιακός ανταγωνισμός
To πρότυπο υπόδειγμα του εμπορίου
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Εισαγωγή στην Οικονομική ΤΟΜΟΣ Α΄ David Begg S. Fischer, R. Dornbusch

7 Κόστος και Προσφορά

Επιλέγοντας το επίπεδο προϊόντος ΚΟΣΤΟΣ ΕΣΟΔΑ Τεχνολογία και κόστος χρήσης παραγωγικών συντελεστών Καμπύλη ζήτησης Καμπύλη μέσου εσόδου Οριακό έσοδο Καμπύλες συνολικού κόστους (βραχυχρόνιες και μακροχρόνιες) Καμπύλες μέσου κόστους (βραχυχρόνιες και μακροχρόνιες) Έλεγχοι: Αν πρέπει να παράγει βραχυχρόνια. Αν πρέπει να κλείσει μακροχρόνια. Οριακό κόστος Επιλογή επιπέδου προϊόντος

Η συνάρτηση παραγωγής Το παραγόμενο επίπεδο προϊόντος εξαρτάται από τις εισροές που χρησιμοποιούνται στην παραγωγική διαδικασία. Συντελεστής παραγωγής (εισροή) ονομάζεται κάθε αγαθό ή υπηρεσία που χρησιμοποιείται για την παραγωγή προϊόντος. Η συνάρτηση παραγωγής καθορίζει το μέγιστο επίπεδο προϊόντος που μπορεί να παραχθεί για δεδομένα επίπεδα εισροών.

Βραχυχρόνια και μακροχρόνια περίοδος Βραχυχρόνια είναι η περίοδος κατά την οποία η επιχείρηση μπορεί να προσαρμόσει τις εισροές της μόνο μερικώς. - π.χ. η επιχείρηση μπορεί να είναι σε θέση να μεταβάλλει την ποσότητα εργασίας, όχι όμως και την ποσότητα κεφαλαίου. Μακροχρόνια είναι η περίοδος κατά την οποία η επιχείρηση μπορεί να προσαρμόσει όλες τις εισροές της σε κάποια μεταβολή των συνθηκών. Η καμπύλη μακροχρόνιου συνολικού κόστους δείχνει το ελάχιστο κόστος παραγωγής κάθε επιπέδου προϊόντος όταν η επιχείρηση είναι σε θέση να προσαρμόσει όλες τις εισροές της.

Μέσο κόστος Το μέσο κόστος ορίζεται ως ο λόγος του συνολικού κόστους προς το επίπεδο του προϊόντος. Συνήθως υποθέτουμε ότι η καμπύλη μακροχρόνιου μέσου κόστους (LAC) έχει σχήμα U. LAC Μέσο κόστος Προϊόν

Οικονομίες κλίμακας Οικονομίες κλίμακας – ή αύξουσες αποδόσεις κλίμακας – υπάρχουν όταν το μακροχρόνιο μέσο κόστος μειώνεται με την αύξηση του προϊόντος. LAC Μέσο κόστος Προϊόν

Φθίνουσες αποδόσεις κλίμακας Το μακροχρόνιο μέσο κόστος αυξάνεται με την αύξηση του προϊόντος. LAC Μέσο κόστος Προϊόν

Σταθερές αποδόσεις κλίμακας Το μακροχρόνιο μέσο κόστος παραμένει σταθερό με την αύξηση του προϊόντος. LAC Μέσο κόστος Προϊόν

Η απόφαση της επιχείρησης για το επίπεδο του προϊόντος μακροχρόνια - αν η τιμή είναι ίση ή μεγαλύτερη από το LAC1, η επιχείρηση παράγει Q1. - αν η τιμή είναι μικρότερη του LAC1, η επιχείρηση κλείνει. Σημείωση: το LMC διέρχεται πάντα από το ελάχιστο σημείο του LAC. AC1 £ Προϊόν (αγαθά ανά εβδομάδα) MR LAC LMC Q1 LMC = MR

Η βραχυχρόνια περίοδος Σταθερός συντελεστής παραγωγής - ένας συντελεστής του οποίου η ποσότητα δεν μπορεί να μεταβληθεί. Σταθερό κόστος - κόστος το οποίο δεν μεταβάλλεται με τη μεταβολή του προϊόντος. Μεταβλητό κόστος - κόστος το οποίο μεταβάλλεται με τη μεταβολή του προϊόντος. STC = SFC + SVC

Το οριακό προϊόν της εργασίας Το οριακό προϊόν της εργασίας είναι η αύξηση του προϊόντος που επιτυγχάνεται με την προσθήκη μίας μονάδας του μεταβλητού συντελεστή, ενώ η ποσότητα όλων των άλλων συντελεστών παραμένει σταθερή. Συνήθως θεωρούμε ότι η εργασία είναι ο μεταβλητός συντελεστής, ενώ το κεφάλαιο είναι ο σταθερός.

Ο νόμος των φθινουσών αποδόσεων Κρατώντας όλους τους συντελεστές, εκτός από έναν, σταθερούς, ο νόμος των φθινουσών αποδόσεων λέει το εξής: Η αύξηση της ποσότητας του μεταβλητού συντελεστή πάνω από κάποιο επίπεδο οδηγεί σε σταθερή μείωση του οριακού προϊόντος του συντελεστή αυτού. - π.χ. η αύξηση της ποσότητας της εργασίας χωρίς ταυτόχρονη αύξηση του κεφαλαίου θα οδηγήσει σε φθίνουσες αποδόσεις.

Η απόφαση της επιχείρησης για το επίπεδο του προϊόντος βραχυχρόνια Η επιχείρηση επιλέγει το επίπεδο παραγωγής Q1, όπου ισχύει SMC=MR, υπό τις παρακάτω προϋποθέσεις: - αν η τιμή είναι μεγαλύτερη από SATC1, η επιχείρηση πραγματοποιεί κέρδη στο επίπεδο παραγωγής Q1. - αν η τιμή βρίσκεται μεταξύ SATC1 και SAVC1, η επιχείρηση παράγει Q1 αν και έχει ζημίες. - αν η τιμή είναι μικρότερη από SAVC1, η επιχείρηση σταματάει την παραγωγή. £ SMC SATC SATC1 SAVC SAVC1 SMC = MR MR Q1 Προϊόν

Η μακροχρόνια καμπύλη μέσου κόστους (LAC) Κάθε μέγεθος εγκαταστάσεων έχει σχεδιαστεί για ένα δεδομένο επίπεδο προϊόντος. Άρα υπάρχει μια ακολουθία καμπυλών SATC, κάθε μία εκ των οποίων αντιστοιχεί σε ένα διαφορετικό βέλτιστο επίπεδο προϊόντος. SATC1 Προϊόν Μέσο κόστος LAC Στη μακροχρόνια περίοδο, το μέγεθος Των εγκαταστάσεων μπορεί να μεταβληθεί, επομένως η LAC είναι η περιβάλλουσα καμπύλη των καμπυλών SATC. SATC2 SATC3 SATC4 .

Οι παραγωγικές αποφάσεις της επιχείρησης – μια περίληψη Οριακή συνθήκη Έλεγχος για το αν πρέπει να παράγει Βραχυχρόνια Επέλεξε το επίπεδο Παρήγαγε το επίπεδο αυτό, εκτός αν απόφαση προϊόντος στο η τιμή είναι μικρότερη του SAVC. Στην οποίο MR=SMC περίπτωση αυτή, μην παράγεις τίποτα. Μακροχρόνια Επέλεξε το επίπεδο Παρήγαγε το επίπεδο αυτό, εκτός αν απόφαση προϊόντος στο η τιμή είναι μικρότερη του LAC. Στην οποίο MR=LMC περίπτωση αυτή, μην παράγεις τίποτα.