Σχεδίαση, ανάπτυξη, υλοποίηση και αξιολόγηση ενός συστήματος εξ αποστάσεως εκπαίδευσης: Μελέτη περίπτωσης του συστήματος Moodle, για την υποστήριξη της ΘΕ ΠΛΗ37 του ΕΑΠ Δημήτριος Δαούσης daousis@upatras.gr
Βασικός Σκοπός Μελέτη της χρήσης ενός περιβάλλοντος εξ αποστάσεως εκπαίδευσης (Moodle) στην ΘΕ ΠΛΗ37 του ΕΑΠ.
Πλάνο Παρουσίασης Θεωρητικό πλαίσιο Ερευνητικό πλαίσιο Moodle – χαρακτηριστικά & φιλοσοφία του Λόγοι επιλογής του Moodle Ερευνητικό πλαίσιο Στόχοι έρευνας Ερευνητικά ερωτήματα Μεθοδολογία έρευνας Διαδικασία έρευνας Σχεδιασμός, ανάπτυξη υλικού και υλοποίηση συστήματος Ανάλυση δεδομένων ανά ερευνητικό ερώτημα Συλλογή δεδομένων Εργαλεία συλλογής Συμπεράσματα - Προοπτικές
Θεωρητικό Πλαίσιο Το Moodle και η Φιλισοφία του Ελεύθερο Σύστημα Διαχείρισης Μαθημάτων Επιτρέπει τη δημιουργία δυναμικών-ευέλικτων-ευχάριστων online μαθημάτων. Βασίζεται σε φυλλομετρητή ιστού. Δεν απαιτεί κανένα επιπλέον λογισμικό ούτε εγκατάσταση στον προσωπικό υπολογιστή του χρήστη. Λογισμικό Ανοικτού Κώδικα-Γενική Άδεια Δημόσιας Χρήσης GNU (www.moodle.org). Διαδεδομένο σε όλο τον κόσμο. Προσφέρει ένα πολύ καλό εργαλείο ελέγχου (αριθμό προσβάσεων, συνολικό χρόνο που αφιέρωσε ο φοιτητής σε κάθε δραστηριότητα). Κοινωνικός εποικοδομισμός: υποστηρίζει ότι οι άνθρωποι κατασκευάζουν ενεργά νέα γνώση, καθώς αλληλεπιδρούν με το περιβάλλον τους. Constructivism: βλέπουν την μάθηση ως ενεργό διαδικασία στην οποία οι φοιτητές κατασκευάζουν ενεργά τη γνώση, δεδομένου ότι προσπαθούν να κατανοήσουν τον κόσμο που τους περιβάλλει. Constructionism: όταν οι ίδιοι είναι ενεργοί στην κατασκευή της γνώσης. Ένα πολύ απλό παράδειγμα είναι ένα αντικείμενο, όπως ένα φλιτζάνι. Το αντικείμενο μπορεί να χρησιμοποιείται για πολλά πράγματα, αλλά το «σχήμα» του προτείνει κάποια γνώση για τη μεταφορά των υγρών.
Λόγοι Επιλογής του Moodle Έχει τη μεγαλύτερη και καλύτερα οργανωμένη βάση χρηστών, για παροχή υποστήριξης σε διαχειριστές και χρήστες. Έχει το μεγαλύτερο σύνολο χαρακτηριστικών. Υποστηρίζει μια μεγάλη ποικιλία διδακτικών προσεγγίσεων. Χρησιμοποιεί γνώριμες, ώριμες και ισχυρές τεχνολογίες. Άμεσα παραμετροποιήσιμο, ανάλογα με τις ανάγκες των μαθημάτων και των χρηστών. Προσφέρει μια οικονομική λύση η οποία σε αρκετές περιπτώσεις είναι πιο ευέλικτη από τα εμπορικά ΣΔΜ. Διδακτικές προσεγγίσεις: Συνεργατική μάθηση (συζήτηση σε φόρα, δημιουργία ομάδων) Ανακαλυπτική μάθηση (ανακάλυψη εννοιών μέσω πειραματισμού)
Συνεχίζεται…