Σκοπός της εργασίας Κατά πόσο οι καταναλωτές της Θεσσαλονίκης γνωρίζουν τα βιολογικά προϊόντα Αν αγοράζουν βιολογικά προϊόντα, και ποια είναι αυτά. Η.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Από το χωράφι στο πιάτο μας Σκέψεις, εμπειρίες, ερευνητικά δεδομένα.
Advertisements

Αποφάσεις Τιμολόγησης
1 CMR Cypronetwork Marketing Research & Consulting Ιούλιος 2009 ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΠΑΓΚΥΠΡΙΑΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΜΕΤΑΞΥ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ για την Παγκύπρια Ένωση Καταναλωτών.
8 κανόνες της έξυπνης κατανάλω-σης Κλείσε τον κύκλο
AW-DISK® (Anti Weed Disk). AW-DISK® Ο AW-DISK® είναι ο καλύτερος τρόπος αντιμετώπισης των ζιζανίων και βρύων που αναπτύσσονται μέσα στις γλάστρες. Είναι.
ifarmaWeb Παρουσίαση λειτουργιών – χαρακτηριστικών
1.3.2 Αγορά Μορφές αγοράς Παπαδοπούλου Άννα.
ΜΕΓΑΛΑ ΕΜΠΟΡΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ – ΤΟΠΙΚΕΣ ΑΓΟΡΕΣ στη ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
ΑΝΑΚΕΦΑΛΑΙΩΣΗ ΣΥΝΕΔΡΙΩΝ (REVISION OF THE CONFERENCE SESSIONS) Συνέδριο για την ποιότητα και την εμπορία των κηπευτικών «ΤΑ ΚΗΠΕΥΤΙΚΑ ΣΤΟ ΜΕΛΛΟΝ»
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΩΝ ΟΡΕΩΝ
Κωνσταντίνος Κωνσταντινίδης
ΣΥΝΔΕΣΗ ΠΡΩΤΟΓΕΝΟΥΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΜΕΤΑΠΟΙΗΣΗΣ ΒΙΟΛΟΓΙΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ Νικολάου Γεώργιος Γεωπόνος MSc TUV Hellas A.E. Agrisystems Γραφείο Κρήτης Biologica.
Εθνικό Δίκτυο Σχολείων «Γεωργία και Περιβάλλον» «Εναλλακτικές Καλλιέργειες – Αειφορική Γεωργία» Νάουσα 2011.
Του Μιχάλη Παπαηλιάκη Γεωπόνου στη Διεύθυνση Αγροκτήματος του ΤΕΙ Κρήτης Διδάσκοντος καθηγητή του Εργαστηρίου Γεωργικής Φαρμακολογίας του ΤΕΙ Κρήτης Διακρατική.
Η ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗ ΠΡΟΤΑΣΗ ΜΟΝΗ ΔΙΕΞΟΔΟΣ ΣΤΑ ΑΔΙΕΞΟΔΑ ΤΗΣ ΓΕΩΡΓΙΑΣ
Μικροδιδασκαλία: Παρουσίαση Επιχειρηματικού Σχεδίου με τίτλο:……
.  Η ελαιοκομία παίζει σημαντικό ρόλο στην οικονομία της περιοχής μας, αφού αποτελεί την κύρια πηγή εισοδήματος για τους κατοίκους. Στην περιοχή μας.
Η σημασία της ποιότητας στη γεωργική επιχείρηση
Εθνικό Δίκτυο Σχολείων «Γεωργία και Περιβάλλον» «Εναλλακτικές Καλλιέργειες – Αειφορική Γεωργία» Νάουσα 2012.
Από τον Βαγγέλη Καπετανάκη, Γεωπόνο Πρόεδρο του ΤΕΙ Κρήτης
ΒΙΟΛΟΓΙΚΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ. ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ •Είναι εξαιρετικά ασφαλή •Είναι εξαιρετικά ασφαλή, καθώς ελέγχονται στο σύνολό τους πριν φτάσουν στον καταναλωτή •Δεν.
Πόσο βλέπουμε διαφημίσεις;
Βιολογικά προϊόντα..
Ε.Σ.Β.Ε.Π. H συνεισφορά των επιχειρήσεων επωνύμων προϊόντων στην ανάπτυξη της οικονομίας.
Στρατηγικές Μάρκετινγκ και προοπτικές προώθησης αγροτικών προϊόντων στη διεθνή αγορά Ε. Τσακιρίδου Α.Π.Θ. Συνάντηση πολιτών της Ευρώπης, 1-6 Μαρτίου 2013.
Ημερίδα ενημέρωσης Διαπιστευμένων Φορέων 7 Μαΐου 2008 Καθεστώς Επενδύσεις στις γεωργικές εκμεταλλεύσεις Γιάννος Μαυρομμάτης Διαχειριστική Αρχή ΠΑΑ.
ΡΟΖ ΓΡΑΜΜΕΣ ΤΡΟΠΟΙ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ ΚΥΡΚΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ
1 ΓΙΑ ΜΙΑ ΔΙΕΞΟΔΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΓΡΟΤΙΚΗ ΚΡΙΣΗ Γεώργιος Α. Δαουτόπουλος Καθηγητής Γεωπονίας Α.Π.Θ.
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΛΑΔΟ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΠΟΙΟΙ ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΓΙΝΟΥΝ ΠΑΝΤΟΓΝΩΣΤΕΣ; 50: ΠΑΝΤΟΓΝΩΣΤΕΣ 500, ,000.
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Μάρτιος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού Θεσσαλονίκης”
Η αγορά των βιολογικών προϊόντων Προοπτικές και απαιτήσεις ΑΘΗΝΑ Σεπτέμβριος 2008 ΑΘΗΝΑ Σεπτέμβριος 2008 Σπύρος Σγούρος Πρόεδρος-Γεν. Διευθυντής.
Ποιότητα Τροφής και Είδη Καλλιεργειών
Εισαγωγή Με τον βιομηχανικό τρόπο παραγωγής παράγονται προϊόντα σε μεγάλες ποσότητες, ικανοποιητική ποιότητα και χαμηλό κόστος, βελτιώνοντας το βιοτικό.
ΤΡΟΦΗ ΓΙΑ ΣΚΕΨΗ… ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΤΡΟΦΙΜΩΝ
Αλεξάνδρειο Τεχνολογικό Ίδρυμα Θεσσαλονίκης Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας Τμήμα Εμπορίας και Διαφήμισης Πτυχιακή Εργασία Έρευνα για την ηθική κατανάλωση,
Project:”Διατροφή και υγεία”
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΤΗΣ ΛΙΜΝΗΣ ΟΡΕΣΤΙΑΔΑΣ. ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΦΟΡΕΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ Που θα ασχολείται αποκλειστικά και υπεύθυνα με την προστασία και την διαχείριση.
Βιολογική Γεωργία Μ. Σταυρινίδης Επίκουρος Καθηγητής
1 Διασκέψεις για το Περιβάλλον και την Ανάπτυξη Συνδιάσκεψη της Στοκχόλμης για το Ανθρώπινο Περιβάλλον (1972) υιοθετήθηκαν και ενεργοποιήθηκαν ορισμένες.
Η λαχαναγορά της γειτονιά μας. Σενάριο «Ο κ.Φώτης καλλιεργεί και πωλεί βιολογικά λαχανικά στη λαϊκή αγορά της περιοχής του. Ο κ.Αντρέας καλλιεργεί τα.
1ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΡΤΕΜΙΔΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑΣ «ΜΑΘΑΙΝΩ ΤΟ MARKETING ΚΑΙ ΤΙΣ ΠΩΛΗΣΕΙΣ» ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ:
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Σεπτέμβριος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού.
ΠΤΥΧΙΑΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΗΣ ΚΥΡΜΠΑΣΗ ΚΑΛΛΙΟΠΗΣ
Σόνια Αρχοντάκη, Νάντια Βασιλικού, Θεοδώρα Τσουτσουλιανούδη
Το περιβάλλον Μάρκετινγκ Διάλεξη 2η
 Κύριοι στόχοι της είναι να εξασφαλίσει δίκαιο βιοτικό επίπεδο στους γεωργούς και ασφαλή τρόφιμα που παρέχονται σε σταθερή βάση και σε προσιτές τιμές.
Επιμέλεια: Ιωάννης Λάζος ΓΕΩΠΟΝΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ 2012.
Πληροφόρηση, υποστήριξη και συμβουλευτική για την επιχειρηματικότητα στον αγροτικό τομέα Τοπικά Σχέδια για την Απασχόληση, προσαρμοσμένα στις ανάγκες των.
Ο ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ 834/07 ΠΕΡΙ ΒΙΟΛΟΓΙΚΟΥ ΤΡΟΠΟΥ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΠΡΟΙΟΝΤΩΝ Μποτονάκης Γεώργιος Ελεγκτής ΔΗΩ.
ΑΤΕΙ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ Τμήμα Τυποποίησης & Διακίνησης Προϊόντων ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ ΣΤΑΣΕΩΝ ΜΙΑΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΑΓΟΡΑΣ ΝΩΠΩΝ ΟΠΩΡΟΚΗΠΕΥΤΙΚΩΝ: «ΟΙ ΑΠΟΨΕΙΣ.
Ονοματεπώνυμο: Πέτρου Νικόλαος ΑΜ: Επιβλέπων Καθηγητής: Δριχούτης Ανδρέας Τμήμα: Αγροτικής Οικονομίας και Ανάπτυξης Ιούλιος-Αύγουστος 2014.
Δρ. Γ. Μαλινδρέτος  LOGISTICS KAI ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ (‘GREEN’ LOGISTICS)  ΑΝΑΣΤΡΟΦΗ ΕΦΟΔΙΑΣΤΙΚΗ ΑΛΥΣΙΔΑ (REVERSE LOGISTICS)  Η ΕΦΟΔΙΑΣΤΙΚΗ ΣΤΙΣ ΠΟΛΕΙΣ (CITY.
Επιχειρηματικό Σχέδιο Ελαστικότητα Ζήτησης Επιχειρηματικό Σχέδιο.
OIKOΓΕΝΕΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ – ΒΙΟΛΟΓΙΚΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ 14 ο μαθητικό συνέδριο με θέμα περιβαλλοντικές, κοινωνικές και οικονομικές πτυχές της αειφορίας «Αυτός ο κόσμος.
1 Βιολογικά ή Οργανικά Τρόφιμα – Θρεπτική Αξία και Ασφάλεια ΑΣΚΗΣΗ ΠΡΑΞΗΣ 11η ΘΡΕΠΤΙΚΗ ΑΞΙΑ ΤΡΟΦΙΜΩΝ - ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ.
ΜΑΘΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ (Δ.Ο.Π) ΕΙΣΗΓΗΤΗΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ.
ΤΕΙ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ ΑΓΡΟΤΙΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ / ΤΡΟΦΙΜΩΝ Εισήγηση 6 η Δρ. Δημήτριος Π. Πετρόπουλος Οικονομολόγος.
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΤΡΟΦΙΜΩΝ.
ΤΕΙ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ ΣΧΟΛΗ: ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΓΕΩΠΟΝΩΝ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΚΑΙ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ ΤΜΗΜΑ: ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΓΕΩΠΟΝΩΝ.
ΑΕΙΦΟΡΙΑ ΚΑΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ
Ομφάκινον Ομφάκινον.
ΤΕΙ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ ΤΥΠΟΠΟΙΗΣΗ ΑΓΡΟΤΙΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΦΙΛΟΞΕΝΙΑΣ
«ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ ΣΤΟ ΝΗΣΙ ΤΗΣ ΛΕΡΟΥ
Τζένη Ρούτσι. Τζένη Ντίνε. Θεοδώρα Βλαχάκη..
Π.Γ.Ε.Σ.Σ. ΜΑΘΗΜΑ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗ ΒΙΟΛΟΓΙΚΗ ΓΕΩΡΓΙΑ
ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ.
Καταναλωτής, περιβάλλον και γεωργία στην ΕΕ Δ
Τεχνολογία Β’ Γυμνασίου
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΒΙΟΛΟΓΙΚΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ ΣΤΙΣ ΛΑΪΚΕΣ ΑΓΟΡΕΣ ΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΚΑΙ ΟΙ ΠΡΟΤΙΜΗΣΕΙΣ ΤΩΝ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ

Σκοπός της εργασίας Κατά πόσο οι καταναλωτές της Θεσσαλονίκης γνωρίζουν τα βιολογικά προϊόντα Αν αγοράζουν βιολογικά προϊόντα, και ποια είναι αυτά. Η άποψη τους σχετικά με τις τιμές των βιολογικών προϊόντων Εάν υπάρχει εμπιστοσύνη προς τα προϊόντα της αγοράς με την ένδειξη «βιολογικό προϊόν» Εάν γνωρίζουν του αρμόδιους φορείς πιστοποίησης Εάν πιστεύουν ότι η χρήση βιολογικών προϊόντων θα βελτίωνε την ποιότητα ζωής Ποια βιολογικά προϊόντα βρίσκουμε στις λαϊκές αγορές τις Θεσσαλονίκης. Ποιοι είναι οι λόγοι που οδήγησαν τους παραγωγούς στην βιολογική καλλιέργεια.

Στην έρευνα αυτή έλαβαν μέρος 200 καταναλωτές διαφόρων ηλικιών. 42 παραγωγοί βιολογικών προϊόντων από τις τέσσερις λαϊκές αγορές βιολογικών προϊόντων που υπάρχουν στην Θεσσαλονίκη: - Περαία - Καλαμαριά (Βότση) - Νεάπολη - Καλαμαριά

Ορισμός της Βιολογικής Γεωργίας Η βιολογική γεωργία είναι ένα ολοκληρωμένο σύστημα παραγωγής και διαχείρισης αγροτικών προϊόντων, που προστατεύει το περιβάλλον σε όλα τα στάδια διαχείρισης του οικοσυστήματος, προασπίζοντας ταυτόχρονα την υγεία των καταναλωτών. Κύριο χαρακτηριστικό της βιολογικής καλλιέργειας είναι η απουσία χημικών λιπασμάτων, ζιζανιοκτόνων, φυτοφαρμάκων, ορμονών και άλλων εξίσου επικίνδυνων χημικών ουσιών σε όλα τα στάδια της παραγωγής.

Βιολογικά προϊόντα που υπάρχουν στις λαϊκές αγορές της Θεσσαλονίκης

Προώθηση των βιολογικών προϊόντων

Ποσοστό παραγωγών που διαθέτουν τα προϊόντα τους σε λαϊκές και καταστήματα

Οι φορείς πιστοποίησης που συνεργάζονται οι παραγωγοί

Συνθήκες συνεργασίας μεταξύ παραγωγών και φορέων πιστοποίησης Το 14% των παραγωγών δεν είναι ικανοποιημένοι λόγω της αργοπορίας κατά την παροχή υπηρεσιών των φορέων πιστοποίησης (γραφειοκρατία). 9

Κόστος παραγωγής των βιολογικών προϊόντων σε σχέση με αυτό των συμβατικών 67% πιστεύει ότι είναι πολύ μεγαλύτερο το κόστος παραγωγής των βιολογικών προϊόντων 24% πιστεύει πως είναι ελάχιστα μεγαλύτερο το κόστος παραγωγής των βιολογικών από τα συμβατικά, γιατί τα προϊόντα που παράγει η μερίδα αυτή των παραγωγών έχουν λιγότερες απαιτήσεις 9% των παραγωγών πιστεύει ότι το κόστος δεν είναι μεγαλύτερο. 0% πιστεύει ότι είναι μικρότερο.

Τρόποι μείωσης του κόστους παραγωγής των βιολογικών προϊόντων Τρόποι μείωσης του κόστους παραγωγής των βιολογικών προϊόντων Επιδοτήσεις (οικονομική βοήθεια)‏ Δημιουργία συμβάσεων μεταξύ παραγωγού- κράτους για την πρόσληψη περισσότερων εργατών Ύπαρξη περισσότερων λαϊκών αγορών Δημιουργία περισσότερων βιολογικών φαρμάκων Μείωση των τιμών των εφοδίων Καθοδήγηση από έμπειρους γεωπόνους Κοινοπραξία μεταξύ παραγωγών

Στη ερώτηση προς τους παραγωγούς αν παράλληλα με τα βιολογικά προϊόντα παράγουν / πουλάνε και συμβατικής καλλιέργειας και οι 42 απάντησαν ότι ασχολούνται αποκλειστικά και μόνο με την βιοκαλλιέργεια.

Λόγοι παραγωγής βιολογικών προϊόντων Οικολογική συνείδηση 72% Καλύτερες συνθήκες παραγωγής 20% Μεγάλο κέρδος 4% Μεγάλη αποδοχή των βιολογικών προϊόντων απ’ τους καταναλωτές 4%.

Τι είναι βιολογικό προϊόν Στην ερώτηση προς τους καταναλωτές αν γνωρίζουν την έννοια βιολογικό προϊόν 96% γνωρίζουν ενώ μόνο 4% όχι.

Προτιμήσεις των καταναλωτών απέναντι στα βιολογικά προϊόντα Στην ερώτηση προς τους καταναλωτές αν έχουν αγοράσει βιολογικά προϊόντα το 78% τα προτιμά ενώ το 22% όχι.  

Η εμπιστοσύνη των καταναλωτών σε προϊόντα της αγοράς με την ένδειξη «βιολογικό προϊόν»

Ποσοστό καταναλωτών που γνωρίζει τη διαφορά βιολογικών και συμβατικών προϊόντων

Προτιμήσεις των καταναλωτών για συσκευασμένα ή χύμα προϊόντα Η συσκευασία προσφέρει: Προστασία από τυχόν φθορά Εγκυρότητα της ονομασίας «βιολογικό προϊόν» Ημερομηνία παραγωγής και την προέλευση του.

Φορείς πιστοποίησης που γνωρίζουν οι καταναλωτές

Πηγή ενημέρωσης των καταναλωτών σχετικά με την βιολογική γεωργία Οι καταναλωτές ενημερώνονται περισσότερο από τα Μ.Μ.Ε (47,5%) και από διαφημιστικό υλικό(46%).   20