Πολυμεσική Μάθηση και Θεωρίες Μάθησης Μαθαίνουμε καλύτερα με λέξεις και εικόνες παρά με λέξεις μόνο Υπόθεση Πολυμεσικής Μάθησης Multimedia Learning Hypothesis.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Διδακτικές στρατηγικές Oδηγίες για βέλτιστες συνθήκες μάθησης Gagné.
Advertisements

Νέες τεχνολογίες επεξεργασίας της πληροφορίας στη δημόσια διοίκηση1 Τεχνολογίες για ΑΜΕΑ Καθολική πρόσβαση Αθανάσιος Πρωτόπαπας Ινστιτούτο Επεξεργασίας.
Η ΜΑΘΗΣΗ ΜΕ ΠΟΛΥΜΕΣΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΚΤΗΣΗ ΔΕΥΤΕΡΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ Jan L. Plass – New York University Linda C. Jones – University of Arkansas.
Δημιουργία μαθησιακού υλικού πολυμέσων και υπερμέσων
Φιλοσοφία Ενσωμάτωσης των ΤΠΕ
Από Βίνα Τριγκάκη. «Π ΟΛΥΜΕΣΑ » Τα Πολυμέσα (Multimedia) είναι ο κλάδος της πληροφορικής τεχνολογίας που ασχολείται με τον συνδυασμό ψηφιακών δεδομένων.
ΟΙ “MULTI-ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ” ΤΩΝ MULTIMEDIA ΣΤΟ BLOG ΜΑΣ
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ ΠΟΛΥΜΕΣΩΝ ΚΑΙ ΥΠΕΡΜΕΣΩΝ Γνωριμία με τα πολυμέσα στα πλαίσια της διδασκαλίας και της μάθησης.
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
Σχεδιαστικά εργαλεία Διαχείριση σελίδων Βιβλιοθήκες αντικειμένων Διαχείριση αντικειμένων Επιφάνεια ψηφιακής μελάνης Πληκτρολόγιο οθόνης ΟΦΕΛΗ Αναγνώριση.
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
Γνωστικά εργαλεία είναι: οι εκπαιδευτικές εφαρμογές των Τ. Π. Ε
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ αποτελεί σημαντικό μέρος της μεθοδολογικής προσέγγισης Τι μπορεί να περιλαμβάνει η παρουσίαση; παιχνίδι ρόλων, αφήγηση,
Οι ΤΠΕ στην εκπ/κή διδακτική διαδικασία Ο υπολογιστής ως γνωστικό εργαλείο Γνωστικά εργαλεία θεωρούνται οι εφαρμογές που έχουν δημιουργηθεί με σκοπό να.
Σύγχρονες Θεωρίες Μάθησης στη Διδασκαλία με ΤΠΕ
Xαρτογράφηση Εννοιών Εννοιολογικοί Χάρτες και οι εφαρμογές τους στη διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών.
. Εννοιολογικοί χάρτες.
Αυτορυθμιζόμενη μάθηση
Ενότητα 2.2 Σύγχρονες προσεγγίσεις στη Διδακτική μεθοδολογία
Α.Π.Θ. Π.Τ.Δ.Ε. Π.Μ.Σ Επιστήμες της Αγωγής-Κατεύθυνση Διδακτική των Φυσικών Επιστημών και Νέες Τεχνολογίες Διερεύνηση εφαρμογής.
Γεωρ. Λασκαράκης Εισήγηση με θέμα
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ Γνωστικό μοντέλο με πολυμέσα Δέγγλερη Σοφία.
ΠΟΛΥΜΕΣΑ. OI “MULTI-ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ” ΤΩΝ MULTIMEDIA ΣΤΟ BLOG ΜΑΣ Τι είναι τα πολυμέσα? Τα Πολυμέσα (Multimedia) είναι ο κλάδος της πληροφορικής τεχνολογίας.
ΠΑΚΕ – ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ, 2007 ΣΤ. ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΗΣ Τεχνολογία Πολυμέσων στην Εκπαίδευση Δημιουργία μαθησιακού υλικού πολυμέσων & υπερμέσων.
Οι ΤΠΕ στην εκπ/κή διδακτική διαδικασία
ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΥ-ΜΟΥΡΚΑ ΒΑΣΙΛΙΚΗ
1ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Σύγχρονες μέθοδοι εκπαίδευσης Καρακούσης.
ΤΑ ΠΟΛΥΜΕΣΑ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΗ ΜΑΘΗΣΗ. Οι υπολογιστές και τα εκπαιδευτικά λογισμικά στη διδακτική διαδικασία  Μοντέλο διδασκαλίας της ύλης  Μοντέλο σταδιακής.
Οργανικός και Λειτουργικός Σχεδιασμός Εκπαιδευτικού Λογισμικού
 Λαμβάνουν υπόψη τις πολιτισμικές και κοινωνικές συνθήκες μάθησης.  Έχουν επιρροές από ανθρωπολογία και κοινωνική ψυχολογία  Ενδιαφέρονται για τις.
Νέα μάθηση Βασικές αρχές για την επιστήμη της εκπαίδευσης
Ο υπολογιστής ως εργαλείο μάθησης
ΟΙ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΨΥΧΑΡΗΣ
Σύγχρονες Θεωρίες Μάθησης στη Διδασκαλία με ΤΠΕ
Θεωρίες Μάθησης & Εκπαιδευτικό Λογισμικό
Αναπτύσσοντας δεξιότητες αναζήτησης στον Παγκόσμιο Ιστό: Η χρήση των WebQuests webquest.
Διδακτική Πληροφορικής Ενότητα 3: Η Πληροφορική στην Εκπαίδευση. Διδάσκων: Γεώργιος Σούλτης, Επίκουρος Καθηγητής. Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής, Τεχνολογικής.
3 η Πανελλήνια Διημερίδα Καθηγητών Πληροφορικής, Αλεξανδρούπολη Παιδαγωγική Αξιοποίηση των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών Τ. Α. Μικρόπουλος.
ΤΠΕ στην Εκπαίδευση Διδάσκων : Βασίλης Κόμης Τίτλος Μαθήματος Ενότητα 06 : Θεωρίες Μάθησης και ΤΠΕ: Εποικοδομισμός (Μέρος Α+) Βασίλειος Κόμης ΤΕΕΑΠΗ.
Παιδαγωγική Ψυχολογία Φ. Αντωνίου
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
Εκπαιδευτική Τεχνολογία και Διδασκαλία (Roblyer) Ε. Αλεξοπούλου, Ε.Π.ΠΑΙ.Κ., Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. Ενσωμάτωση εργαλείων.
Ε. Αλεξοπούλου, Ε.Π.ΠΑΙ.Κ., Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. Εκπαιδευτική Τεχνολογία, Πολυμέσα.
Ένα εννοιολογικό πλαίσιο για τη Διδακτική της Πληροφορικής.
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΩΝ Β ΕΠΙΠΕΔΟΥ-ΠΑΚΕ ΒΟΛΟΥ Κωνσταντίνα Ματσούκα, φιλόλογος.
ΜΟΝΤΕΛΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΙΑΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
Προσεγγίσεις εκπαιδευτικής τεχνολογίας: 1. η προσέγγιση AI (2)
Τα καινοτόμα χαρακτηριστικά του Διαδικτύου και η ευρεία του αποδοχή από τις νεαρές ηλικίες καλλιέργησαν την ιδέα της αξιοποίησής του ως ένα εργαλείο στην.
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
Επιστημολογικό παράδειγμα Θεωρία μάθησης Προσέγγιση ε/τ
Τμ. Μηχ/κών Ηλ/κών Υπολογ. & Πληροφορικής
Ορισμός στρατηγικής διδασκαλίας
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Πολυμέσα και Υπερμέσα στη Διδασκαλία και τη Μάθηση
ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ
Ο υπολογιστής ως εργαλείο μάθησης
Επιστημολογικό παράδειγμα Θεωρία μάθησης Προσέγγιση ε/τ
Ειρήνη Πετράκη Δασκάλα – Πυρήνας ΤΠΕ Μάρτιος, 2011
Νεοελληνική Γλώσσα (ΝΠΣ)
Δημιουργία σεναρίου.
M. Πατρινόπουλος.
Η θεωρία της επεξεργασίας των πληροφοριών
Μεταφορές... Διαφορετικές προοπτικές απέναντι στη μάθηση.
Εννοιολογική Χαρτογράφηση
Εκπαιδευτικό Λογισμικό
Σκοπός Η συνοπτική παρουσίαση
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
Οργανικός και Λειτουργικός Σχεδιασμός Εκπαιδευτικού Λογισμικού
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Πολυμεσική Μάθηση και Θεωρίες Μάθησης Μαθαίνουμε καλύτερα με λέξεις και εικόνες παρά με λέξεις μόνο Υπόθεση Πολυμεσικής Μάθησης Multimedia Learning Hypothesis

Πώς οι άνθρωποι μαθαίνουν από λέξεις και εικόνες; Πώς σχεδιάζονται πολυμεσικά μαθησιακά περιβάλλοντα που προάγουν τη μάθηση; ΠΟΛΥΜΕΣΑ Ζωντανή παράσταση Διαδικτυακό μάθημα Video Παρουσίαση σε PPT Κιμωλία και ομιλία ΌροςΟρισμός ΠολυμέσαΠαρουσίαση λέξεων (κείμενο ή αφήγηση) και εικόνων ( ζωγραφιές, φωτογραφίες, σχεδιοκίνηση, video0 Πολυμεσική ΜάθησηΚατασκευάζουμε νοητικές αναπαραστάσεις από λέξεις και εικόνες Πολυμεσική διδασκαλίαΠαρουσίαση λέξεων και εικόνων με σκοπό την προαγωγή της μάθησης

Πολυμεσική εγκυκλοπαιδεία Έντυπη εγκυκλοπαιδεία Πώς χαρακτηρίζεται το περιεχόμενο των παρουσιάσεων; Διανομή Παρουσίαση Αισθητηριακοι τρόποι Πολυμέσα Παρουσίαση λέξεων και εικόνων Μάθηση Κατασκευή της γνώσης από τον μαθητή

Γνωσιακή θεωρία πολυμεσικής μάθησης (Mayer) Θεωρία Γνωσιακού φορτίου (Sweller) Ολοκληρωμένο πρότυπο κατανόησης κειμένου και εικόνας (Schnotz) Πολυμεσική Διδασκαλία ή Πολυμεσικό Μαθησιακό Περιβάλλον Ποια η αξία προσθήκης εικόνων σε λέξεις; Μαθαίνουμε καλύτερα από το συνδυασμό λέξεων και εικόνων απ ότι μόνον από λέξεις; Αντλία ποδηλάτου Περιγραφή Σχεδιοκίνηση Σχεδιοκίνηση με αφήγηση

Πώς επεκτείνουμε το διδακτικά μηνύματα πέρα από τα ρηματικά; Ποιες οι συνέπειες προσθήκης εικόνων σε λέξεις; Τι συμβαίνει όταν τα μηνύματα διδασκαλίας παρεμβάλλουν τόσο ρηματικούς όσο και οπτικούς τρόπους μάθησης; Τι επηρεάζει τον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι μαθαίνουν από λέξεις και εικόνες; Πώς οι πολυμεσικές παρουσιάσεις ενισχύουν τη νοηματοδοτούμενη μάθηση; Το πρότυπο αναφοράς η ανθρώπινη σκέψη Πολυμεσική Αρχή Υπό μερικές προϋποθέσεις οι άνθρωποι μαθαίνουν καλύτερα με λέξεις και εικόνες παρά μόνο με λέξεις

Τεχνοκεντρική vs Μαθητοκεντρική Προσέγγιση Πολυμεσικής Μάθησης Λειτουργικές δυνατότητες Πολυμέσων Πώς τις χρησιμοποιούμε στο σχεδιασμό πολυμεσικών παρουσιάσεων; Αποτελέσματα; CAI Computer-Assisted Instruction Αποτυχία Γιατί; Τεχνοκεντρική: Κατανόηση της λειτουργίας της σκέψης Πώς μπορούμε να προσαρμόσουμε τα πολυμέσα για να βελτιώσουμε την ανθρώπινη μάθηση; Χρήση Πολυμεσικής τεχνολογίας για υποβοήθηση της ανθρώπινης γνώσης Ερευνητικά ερωτήματα: σχέση μεταξύ σχεδιαστικών χαρακτηριστικών και ανθρώπινου συστήματος επεξεργασίας πληροφορίας Συμβατότητα πολυμεσικής σχεδίασης με λειτουργία σκέψης

Γνωστικές κατασκευές Cognitive artifacts Νοητικά εργαλεία και φυσικά εργαλεία Σχεδιαστική Προσέγγιση Αφετηριακό σημείοΣτόχοςΖητήματα ΤεχνοκεντρικήΔυνατότητες της Πολυμεσικής Τεχνολογίας Πρόσβαση σε πληροφορία Πώς μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τεχνολογία αιχμής στη σχεδίαση πολυμεσικής διδασκαλίας; ΜαθητοκεντρικήΠώς λειτουργεί ο ανθρώπινος νους; Υποβοήθηση ανθρώπινης γνώσης Πώς μπορούμε να προσαρμόσουμε την Πολυμεσική τεχνολογία για να βοηθήσουμε την ανθρώπινη γνώση;

Σχεδίαση ή Επιλογή πολυμεσικού μαθησιακού περιβάλλοντος Υποκείμενη θεωρία μάθησης ΜεταφοράΟρισμός ΠεριεχόμενοΜαθητήςΔάσκαλοςΣκοπός πολυμέσου Ενίσχυση απόκρισης Συνδέσεις μεταξύ ενισχύσεων και αποδυναμώσεων ΣυνδέσειςΠαθητικός δέκτης ανταμοιβών και επιπλήξεων Πάροχος ανταμοιβών και επιπλήξεων Σύστημα εξέτασης Πρόσκτηση πληροφορίας Προσθήκη πληροφορίας στη μνήμη ΠληροφορίαΠαθητικός δέκτης πληροφορίας Πάροχος πληροφορίας Σύστημα διανομής Κατασκευή Γνώσης Οικοδόμηση μιας συνεκτικής νοητικής δομής ΓνώσηΕνεργός κατασκευαστής αισθήσεων Γνωσιακός οδηγός Σύστημα γνωσιακής καθοδήγησης

ΣκοπόςΟρισμόςΈλεγχος/ΔοκιμασίαΠαράδειγμα Δοκιμασίας ΕνθύμησηΙκανότητα αναπαραγωγής ή αναγνώρισης περιεχομένου ΣυγκράτησηΚατέγραψε όλα όσα θυμάσαι από την παρουσίαση που μελέτησες ΚατανόησηΙκανότητα χρήσης υλικού σε νέες καταστάσεις ΜεταφοράΠαρουσίασε κάποιους τρόπους βελτίωσης της αξιοπιστίας της συσκευής που διάβασες παραπάνω

Είδη Αποτελεσμάτων Πολυμεσικής Μάθησης Επίδοση Δοκιμασίας Αποτελέσματα ΜάθησηςΓνωσιακή ΠεριγραφήΣυγκράτησηΜεταφορά Καθόλου ΜάθησηΚαθόλου ΓνώσηΦτωχή Συνήθης ΜάθησηΑποσπασματική γνώσηΚαλήΦτωχή Νοηματοδοτούμενη Μάθηση Ολοκληρωμένη γνώσηΚαλή

Η καλύτερη επιλογή για νοηματοδοτούμενη γνώση;