«Γυναίκες εσμεν αθλιώτατον φυτόν»

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Το κάπνισμα στην ζωή μας
Advertisements

Γυναικείο Ποδόσφαιρο Ποιος είπε ότι το ποδόσφαιρο είναι μόνο αντρικό άθλημα; Υπάρχουν και γυναίκες που είναι εξίσου ταλαντούχες. Γενικώς τα αγόρια έχουμε.
Στέλλα Βιολάντη Γρηγόριος Ξενόπουλος.
Η ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΚΑΤΑ ΤΩΝ ΠΕΡΣΩΝ (499 – 498 π.Χ.)
Η τιμή και το χρήμα Κωνσταντίνος Θεοτόκης
H ΓΥΝΑΙΚΑ ΣΤΗΝ ΙΛΙΑΔΑ.
1.1 Η οικογένεια- Η ελληνική οικογένεια
Η προσέγγιση της αλήθειας:
Κριτική παιδαγωγική & δημιουργία σχολικού κήπου
ΣΩΚΡΑΤΗΣ.
Οι νόμοι του Σόλωνα Πεισίστρατος
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ ΕΦΗΒΩΝ
Ο ΟΡΚΟΣ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΛΟΓΗ ΤΟΥ ΝΕΚΡΟΥ ΑΔΕΡΦΟΥ
Δ΄ Ομάδα Μήδεια Ευριπίδη- Μήδεια Παζολίνι Καλαμαρά Ρέα Ματαράγκα Χριστίνα Κάβουρα Σωτηρία Πούλιου Ελένη Ζάχου Μαρία.
ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟΣ ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ ΡΑΦΑΕΛΛΑ Β’
ΣΑΒΒΙΝΑ ΝΙΚΟΛΑΙΔΟΥ ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ Αγωνίστρια της επανάστασης του εικοσιένα. Κόρη του Υδραίου πλοίαρχου Σταυριανού Πινότζη και της Παρασκευής, κόρης.
Ο Ρόλος Της Γυναίκας Στις Τραγωδίες Του Ευριπίδη
Γυναικεσ στη γαλλικη επανασταση
1ο ΓΕΛ Μεγάρων Ερευνητική Εργασία στο «Χάσμα Γενεών» με θέμα «Χάσμα Γενεών και ο Θεσμός της Οικογένειας» Ομάδα «Green Day» Βαρθολομαίος Γιάννης Ζαχαρόπουλος.
Η θέση και ο ρόλος της γυναίκας στην Ιλιάδα
Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΣΤΗΝ ΙΛΙΑΔΑ.
ΧΟΡΟΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ ΕΦΗΒΩΝ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ:
ΕΡΓΑΣΙΑ ΟΔΥΣΣΕΙΑΣ Εργασία 6: Η θέση της γυναίκας στην ομηρική εποχή & η σύγκριση με άλλες εποχές, καθώς και σύγκριση με την σύγχρονη εποχή. Ρωμανός.
11. Γιατί υπάρχει το κακό στον κόσμο;
Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
Γλώσσα & Φύλο Μύθος ή πραγματικότητα ; Επιμέλεια : Νάσος Σπετσιέρης.
O ταν κάποιος σκέφτεται χωρίς να θέτει απαραβίαστα σύνορα σε θέματα που αφορούν τους ρόλους των δύο φύλων, μπορεί πιο εύκολα να φανταστεί έναν άνδρα να.
Η ΟΜΗΡΙΚΗ ΕΛΕΝΗ. Η ΟΜΟΡΦΙΑ ΤΗΣ ΕΥΛΟΓΙΑ Η ΚΑΤΑΡΑ;
ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΡΙΩΝ: Τάξη : B4 Καθηγήτρια : Παπαδημητρίου Ζωή
Εργασία Λογοτεχνίας “Η γυναίκα στην σύγχρονη εποχή” Από τους μαθητές:
ΕΝΔΥΜΑΤΟΛΟΓΙΑ ΑΡΧΑΙΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ
ΟΙ ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΤΟΥ ΒΥΖΑΝΤΙΟΥ & ΟΙ ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΤΟΥ ΧΘΕΣ & ΤΟΥ ΣΗΜΕΡΑ
Εισαγωγή στη δραματική ποίηση
Το τραγούδι αναφέρεται στα σφάλματα που έχει κάνει η Ελένη. Παρουσιάζεται ως μια μοιραία γυναίκα που προκάλεσε τον πόλεμο στην Τροία. Έχει παρασύρει.
Θετικές & αρνητικές επιδράσεις Το ηλεκτρονικό παιχνίδι είναι η πρώτη ποιοτικά διαφορετική μορφή παιχνιδιού μετά από εκατοντάδες χρόνια, ενώ αρχίζουν.
Ο προφήτης Μιχαίας: το όραμα της παγκόσμιας ειρήνης
Η θέση της γυναίκας στη θρησκεία (Χριστιανισμός, Ισλάμ, Ινδουϊσμός, Βουδισμός) Ερευνητική εργασία του τμήματος Β3 του 2ου ΓΕΛ Μεγάρων Σχολικό Έτος
Η θέση της γυναίκας ανά τους αιώνες
Θέμα: «Η κοινωνική θέση της γυναίκας και η θέση της στη θρησκεία»
ΤΟ ΑΡΧΑΙΟ ΔΡΑΜΑ και η Ελένη του Ευριπίδη. Διόνυσος Χαρακτηριστικά λατρείας του Έκσταση, θεοληψία, ενθουσιασμός, μίμηση, μεταμφίεση Διθύραμβος Πρόδρομοι.
ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΕΚΘΕΣΗΣ. Ερώτηση 1 η : Γιατί σύμφωνα με το συγγραφέα οι νέοι έχουν την τάση να αμφισβητούν ενώ οι μεγάλοι όχι; Σύμφωνα με τον συγγραφέα.
Η γυναίκα ως πολεμικό λάφυρο και ερωμένη στην ομηρική κοινωνία
Αυτόχθονες λαοί- Πάπουα Όνoμα: Αντριάνα Θεοχαρίδου Tάξη: Στ΄2 Μάθημα: Νέα Ελληνικά.
Στην Αμερική από το 1940 – 1960 κυριαρχούσε το υπόδειγμα σύζυγος – μητέρα – νοικοκυρά. Στην Ελλάδα το υπόδειγμα αυτό εμφανίζεται μέχρι τα μέσα της δεκαετίας.
Η κριτική του Ορθού Λόγου
Υπό της φοιτήτριας : ΠΑΠΑΝΙΔΗ ΧΡΙΣΤΙΝΑ Επιβλέπουσα καθηγήτρια :
ΕΓΩ - ΕΝΑΣ ΜΟΝΑΔΙΚΟΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ
ΠΡΟΣΩΠΟ ΙΔΙΟΤΗΤΑ Αθηνά θεά, κόρη του Δία Πηνελόπη Γυναίκα Οδυσσέα
Μία ταινία του Κώστα Γαβρά
Η ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ ΣΤΗΝ ΟΜΗΡΙΚΗ ΕΠΟΧΗ
Ιστορία του γυναικείου κινήματος
Συνέδριο για την Ισότητα
Δικαιώματα Γυναικών στις θρησκίες
Η ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΜΕΓΑΛΕΣ ΘΡΗΣΚΕΙΕΣ
ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΣΤΟΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟ
ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ Ο όρος ρατσισμός στην κυριολεκτικά σημαίνει το μίσος ή τον φόβο για άτομα που ανήκουν σε φυλές διαφορετικές από τη δική μας, καθώς και την εχθρική.
Η ΜΑΧΗ ΤΩΝ ΦΥΛΩΝ.
Η Πειθαρχία στον Αθλητισμό
Η οικογένεια - Η ελληνική οικογένεια
ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΘΕΜΑ ΤΟΝ ΡΑΤΣΙΣΜΟ
ΣΟΦΟΚΛΗΣ Ηλέκτρα – Αντιγόνη.
Οι 12 Προτροπές προς Έλληνα
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
π.Χ. επιστροφή από τη Βαβυλώνα μέχρι την κατάκτηση της Παλαιστίνης από τους Ρωμαίους
Γ1.4 Οι μεγάλες πόλεις του πλανήτη
Η ισότητα των δυο φύλων Η θέση της γυναίκας ιστορικά
Οι γυναίκες ως κόρες στην Αρχαία Ελλάδα
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ 1ου ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

«Γυναίκες εσμεν αθλιώτατον φυτόν» ΜΗΔΕΙΑ «Γυναίκες εσμεν αθλιώτατον φυτόν»

Συνήθως,όταν αναφερόμαστε στη Μήδεια του Ευριπίδη,εστιάζουμε την προσοχή μας στο αδάμαστο πάθος που κυριαρχεί την ηρωίδα του.Αυτό το στοιχείο θεωρείται η μεγάλη καινοτομία του ποιητή και όχι άδικα.Ο απαράμιλλος δραματισμός σφράγισε το τραγικό είδος με μια εκ θεμελίων αναγέννηση.Ηταν ο πρώτος που απεικόνισε ήρωες να συγκλονίζονται απ’ τα πάθη τους.

Υπάρχει όμως και μια άλλη καινοτομία,η οποία δεν έχει τονιστεί αρκετά μέχρι σήμερα,και έχει να κάνει με το επαναστατικό μήνυμα και την κοινωνική διάσταση της ευριπίδιας εκδοχής του μύθου.Για να κατανοήσουμε το μέγεθός της καινοτομίας του θα πρέπει να ξεκινήσουμε καταρχάς θέτοντας ένα ερώτημα…Ποιους σκοπούς εξυπηρετεί η παιδοκτονία;Γιατί ο Ευριπίδης δημιούργησε μια μητέρα να σκοτώνει με πλήρη διαύγεια πνεύματος τα παιδιά της;

Ο μύθος πριν απ’ αυτόν δεν αναφερόταν σε μια μητέρα παιδοκτόνο Ο μύθος πριν απ’ αυτόν δεν αναφερόταν σε μια μητέρα παιδοκτόνο.Ο Ευριπίδης όμως,σκοπίμως μεταποίησε το μύθο για να εντάξει σε αυτόν το δικό του νόημα.Η δική του Μήδεια αρχίζει όταν οι ηρωικές περιπέτειες έχουν τελειώσει.Καταπιάνεται λοιπόν με τη συνέχεια του ειδυλλίου...Τι γίνεται όταν μετά το γάμο,το πρώτο ερωτικό τους πάθος έχει σβήσει;

Ο Ιάσων θα προδώσει τη γυναίκα του για να πέσει στην αγκαλιά μιας άλλης.Η Μήδεια βρίσκεται σε απόγνωση και θα καταστρέψει τη ζωή του σκοτώνοντας τα παιδιά του.Ο Ευριπίδης δημιουργώντας μια γυναίκα παιδοκτόνο,σε νοσηρή ψυχική κατάσταση,κυριευμένη από έντονα πάθη και ασίγαστο μίσος,δε στοχεύει παρά μόνο στο εξής:να ευαισθητοποιήσει την κοινή γνώμη πάνω σ’ ένα θέμα που φαίνεται οτι έχει αρχίσει να απασχολεί κάποιους Αθηναίους,σχετικά με τη θέση που οφείλει να έχει η γυναίκα σε μια ευνομούμενη πολιτεία.

Ακόμα,θέτει υπό αμφισβήτηση την παραδοσιακή ηθική στη γενικότερα στάση που επικρατούσε στην κοινωνία.Υπήρξε δηλαδή μια ιεραρχική δόμηση της κοινωνίας με βασικό κριτήριο το φύλο:το άρρεν είναι υπέρτερον και το θήλυ κατώτερον,άρχον δε το άρρεν το δε θήλυ αρχόμενον» .Οι γυναίκες δεν απήλαυναν κανένα δικαίωμα,δε θεωρούνταν ισότημα μέλη της κοινωνίας.Ηταν μάλιστα αυστηρώς θεσμοθετημένο να βρίσκονται συνεχώς υπό την κυριότητα ενός άνδρα.

O μοναδικός σκοπός τους συνίστατο στην τεκνοποίηση και στην εκπλήρωση των οικιακών καθηκόντων.Καμία άλλη ευκαιρία, καμία άλλη επιλογή ή καταξίωση για τις γυναίκες της εποχής.Είτε το ήθελαν είτε όχι, έπρεπε να ζήσουν σε μια κοινωνία που θεωρούσε ότι εκ φύσεως διαφέρουν από τους άντρες και ότι η υποταγή ήταν φυσική απόρροια του φύλου τους.Όλα αυτά φυσιολογικά,έως ότου μια τραγική ηρωίδα,η Μήδεια,επαναστατήσει εναντίον των θεσμών εκείνων που καταπιέζουν το φύλο της,σε μια εποχή που η θέση της γυναίκας ήταν αυτονόητη-εξ ορισμού υποδεέστερη από τον άντρα.

Όλα αυτά φυσιολογικά,έως ότου μια τραγική ηρωίδα,η Μήδεια,επαναστατήσει εναντίον των θεσμών εκείνων που καταπιέζουν το φύλο της,σε μια εποχή που η θέση της γυναίκας ήταν αυτονόητη-εξ ορισμού υποδεέστερη από τον άντρα.Η επανάστασή της θα καταπνίξει τα πάντα με αίμα αλλά στρέφετέβεται το γυναικείο φύλο και του φέρεται κατά τρόπον απαξιωτικό.Ο Ευριπίδης είναι ο μόνος που έδωσε μια τέτοια κοινωνική διάσταση στο έργο του,είναι ο μόνος που εκτοξεύει ένα δριμύ κατηγορητήριο για την κατώτερη θέση της γυναίκας στην κοινωνία με σχεδόν «φεμινιστικές» διαστάσεις.

ΤΕΛΟΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΜΑΡΙΖΑ ΤΖΩΡΤΖΗ Υπεύθυνη Κα Ανδρονίκου