Διδάσκοντας την κοινωνική υπευθυνότητα μέσω του προγράμματος Making the Links (MTL): Ποιοτική αξιολόγηση των εμπειριών των συμμετεχόντων φοιτητών Αλεξίου.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΤΡΟΠΟΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΩΝ ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΤΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 1.1 Τεχνικές δεξιότητες και προσόντα.
Advertisements

Καλώς ήρθατε. Όραμα της AIESEC είναι να αναπτύξει τα μέλη της μέσα από τις εμπειρίες που τους προσφέρει και να τους παρέχει πολιτισμική και εργασιακή.
Επιτροπή Στρατηγικού Σχεδιασμού Π.Θ Γέμτος Θεοφάνης Καθηγητής, Τμήμα Γεωπονίας Φυτικής Παραγωγής και Αγροτικού Περιβάλλοντος.
ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗΣ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΙΣΤΟΡΙΩΝ
Προσωπικές δεξιότητες
Καλώς ήρθατε στην ενίσχυση της υγείας και της κοινωνικής φροντίδας μέσω Διεπαγγελματικής εκπαίδευσης.
αποτελούν, για κάθε χώρα, δείκτες «Πολιτισμού και Ανάπτυξης»
Εξατομικευμένα Εκπαιδευτικά Προγράμματα Στήριξης μαθητών/τριών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή και αναπηρία Πηλείδου Κωνσταντίνα Σχολική Σύμβουλος ΕΑΕ.
Έργο «Take Care»: Οδηγός Ορολογίας Ιατρικής Περίθαλψης για Μετανάστες Διάρκεια: από 1 Νοεμβρίου 2012 μέχρι 31 Οκτωβρίου 2014.
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – Επιστημονική.
Η οργάνωση ενός Υποθετικού Προγράμματος Εικονικών Επιχειρήσεων στα ΤΕΕ
Διεπαγγελματική μάθηση στόχοι?
ΙΔΡΥΜΑ ΚΡΑΤΙΚΩΝ ΥΠΟΤΡΟΦΙΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ Τομεακό Πρόγραμμα Comenius Αθήνα, 25 Ιoυνίου ΜΑΡΙΑ ΞΑΡΧΟΥΛΑΚΟΥ.
Δημοτικός Οργανισμός Υγείας & Κοινωνικών Θεμάτων Δήμου Βόλου Δίκτυο Εθελοντών Κοινωνικής Προσφοράς του Δ.Ο.Υ.Κ “ Volo”
Παπαδάκη Αθανασία-Σίντι Φυτσιλή Ευγενία Γιαννή Μυρσίνη-Ειρήνη
«ΗΜΕΡΙΔΑ» ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΔΑΣΤΑ ΚΑΙ ΤΩΝ ΔΟΜΩΝ ΤΗΣ ΛΑΜΙΑ 2/11/2011
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – α ) υποχρεωτική.
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
ΝΕΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ (Σύμφωνα με το νόμο 4186/ ) ΚΕ.ΣΥ.Π. Ηρακλείου Δρ. Αντωνίου Θεόδωρος.
Σύγχρονο Ασκληπιακό Πάρκο Νάουσας Υγεία <-> Πολιτισμός
ΕΝΙΑΙΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ «ΙΑΜΑΤΙΚΗ»
Το μάθημα της Πληροφορικής Η πραγματικότητα σήμερα!!! ΗΥ-302:Διδακτική της Πληροφορικής Επιμέλεια-Παρουσίαση Γεωργία Αδαμοπούλου Εύα Νοικοκυράκη.
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – Οι προοπτικές.
Μαθησιακά αποτελέσματα στην τριτοβάθμια εκπαίδευση Η περίπτωση του ΑΠΘ Κωνσταντίνος Αϊβαζίδης Υπεύθυνος Διασφάλισης Ποιότητας, Έργο ΜΟΔΙΠ ΑΠΘ.
Τίτλος εκπαιδευτικής δραστηριότητας: «Ασφαλής πλοήγηση στο Διαδίκτυο» Όνομα Εκπαιδευτικού: Μιχαηλίδης Θανάσης Σχολείο: Δ.Σ. Ερατεινού-Πετροπηγής- Ποντολιβάδου.
Το Τμήμα Ψυχολογίας Α.Π.Θ. Σπουδές και Επαγγελματικές Δυνατότητες
ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ
ΤΡΟΠΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΤΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΤΗΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 7.2 Τα βασικά στοιχεία των περιεχομένων της κατάρτισης.
Εξερευνώντας το πρότυπο (συναίσθημα, περιεχόμενο, αποτελέσματα) για τη διευκόλυνση της ανατροφοδότησης πολλαπλών πηγών Ομάδα Χάβαρη Χριστιάνα Καρασμάνη.
1 ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ ΗΜΕΡΙΔΑ Σ.Ε.Ε. στο πλαίσιο του προγράμματος «Πληροφόρηση φοιτητριών και νέων επιστημονισσών για το επάγγελμα του ερευνητή» ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ «Η.
Δρ Ι.Π.Αμπελάς Ορισμός, αίτια, συνέπειες, τρόποι αντιμετώπισης
ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Δομιστική προσέγγιση (Ι)
Μέθοδος Project Μια εναλλακτική μορφή διδασκαλίας απέναντι στην παραδοσιακή, στο μάθημα της Έκφρασης-΄Εκθεσης. Προσανατολισμός: Ανθρωπιστικός - Παιδοκεντρικός.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Οικονομία - Επιχειρηματικότητα , στη Β/θμια εκπαίδευση Επιστημονική Υπεύθυνη ‘Εργου ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΝΕΩΝ Δρ. Θεοχαρούλα Μαγουλά
Διδάσκοντας την κοινωνική υπευθυνότητα μέσω του προγράμματος Making the Links (MTL): Ποιοτική αξιολόγηση των εμπειριών των συμμετεχόντων φοιτητών Αλεξίου.
Ενημερωτική Ημερίδα Εκπαιδευτικών ΣΕΠ
Ερευνητικές Εργασίες: Πόσο
Ιγ’ δημοτικο σχολειο παφου Προγραμμα «Νιωθω ασφαλησ στο σχολειo μου»
Ερευνητικές εργασίες Πλαίσιο εφαρμογής – Επιλογή θέματος.
Δεύτερη συνάντηση Μάχιμων Εκπαιδευτικών ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ.
Τμήματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Περιβαλλοντική Εκπαίδευση Axαΐας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Καινοτόμο Σεμινάριο Περιβαλλοντικής.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ Βρίσκοντας κατάλληλα αντικείμενα μάθησης:
Γίνε δραστήριος φοιτητής! Απόκτησε εμπειρίες- δεξιότητες! Ξεκίνησε την καριέρα σου σήμερα! Τρίτη 17/3/2015, ΚΕ.Δ.Ε.Α. Κική Ματσούκα Σύμβουλος Σταδιοδρομίας,
CALIFORNIA DIGITAL LIBRARY CALIFORNIA DIGITAL LIBRARY ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ «ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ» ΣΤ΄ ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΤ΄ ΕΞΑΜΗΝΟ Μαρία Καραδήμα Μαρία Καραδήμα.
Προετοιμασία για την ανάληψη προγράμματος
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΓΡΑΦΗ ΜΕ ΤΙΣ «ΙΔΕΟΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ» 1 Ν. Αμανατίδης.
«ΤΟΠΙΚΗ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ»
ΔΙΑΛΕΞΗ 5η Μέθοδοι οργάνωσης νοσηλευτικής εργασίας Κατά ασθενή μέθοδος
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών Σχολή Θετικών Επιστημών Τμήμα Βιολογίας Mάθημα Παιδαγωγικών Ενισχυτική Εργασία Υπεύθυνη μαθήματος: Ζαχαρούλα.
Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΥΓΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ. Βήματα ανάπτυξης εκπαιδευτικού προγράμματος στην κοινότητα Εντοπισμός μιας ειδικής για ένα πληθυσμό ανάγκης για μάθηση.
1 Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ Τμήμα Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ Καθηγήτρια Νάνσυ Παπαλεξανδρή.
Καταιγισμός ιδεών Συνιστάται για την πολυεπίπεδη εξέταση ζητήματος ή κεντρικής έννοιας, μέσω της παρακίνησης των εκπαιδευόμενων να προβούν σε ελεύθερη,
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
ΟΛΥΜΠΙΑΣ project Ο βασικός στόχος είναι η κοινωνική ενσωμάτωση των ανθρώπων με αναπηρίες, κάτι που είναι απόλυτα σύμφωνο τόσο με τις αρχές και την φιλοσοφία.
ΤΙ ΕIΝΑΙ ΤΟ WEB2 Το Web 2.0 αναφέρεται σε μια αναμενόμενη δεύτερη γενιά του Web που επιτρέπει στα άτομα να δημιουργούν, να δημοσιεύουν, να ανταλλάσσουν,
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ Θέματα κοινωνικής γλωσσολογίας
Διαπολιτισμική Νοσηλευτική Το Μοντέλο της Πολιτισμικής Ικανότητας
Αγωγή Ειρήνης και Διαπολιτισμική Αγωγή
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Προετοιμασία για την ανάληψη προγράμματος
Μετά το σχεδιασμό και την υλoποίηση των προγραμμάτων ΠΕ…
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
Συμμετοχή στο πρόγραμμα ERASMUS
B u s i n e s s INDUCTION WEEK 2015 Εισαγωγή στο Πρόγραμμα,
ΙΔΡΥΜΑ ΚΡΑΤΙΚΩΝ ΥΠΟΤΡΟΦΙΩΝ
Μαθητές: Βιολάκης Εμμαλουήλ Κανιαδάκη Μαρία Παναγούλης Ευάγγελος
΄Ερευνα Δράσης (Action Research)
Σχεδιασμοί 1η παρέμβαση.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Διδάσκοντας την κοινωνική υπευθυνότητα μέσω του προγράμματος Making the Links (MTL): Ποιοτική αξιολόγηση των εμπειριών των συμμετεχόντων φοιτητών Αλεξίου Ιωάννης Κοφίτσα Κωνσταντίνα Μόκκα Αγνή Παπαδόπουλος Αλέξανδρος

Σκεπτικό του άρθρου Παρουσίαση του προγράμματος Making the Links (MTL) Ανάδειξη των αποτελεσμάτων που προκύπτουν από την εφαρμογή του

Η δημιουργία του προγράμματος MTL στηρίχθηκε σε: Έλλειψη αλτρουϊσμού και ανθρωπιστικών αξιών από τους φοιτητές Υποεξυπηρέτηση των αγροτικών και απομακρυσμένων πληθυσμών από την ιατρική κοινότητα Αποπροσανατολιστικός χαρακτήρας της ιατρικής πανεπιστημιακής εκπαίδευσης

Οι στόχοι του προγράμματος MTL: Να φέρει σε επαφή τους φοιτητές με απομακρυσμένους πληθυσμούς και δύσκολες συνθήκες ιατρικής φροντίδας Να καταδείξει την αναγκαιότητα ενίσχυσης του επιπέδου ιατρικής περίθαλψης στις παραπάνω συνθήκες Να αποκομίσουν οι φοιτητές εκπαιδευτική εμπειρία σε μια πληθώρα συνθηκών Να εκτεθούν σε συνθήκες διεθνούς, αγροτικού και αστικού συστήματος υγείας

Οι στόχοι του προγράμματος MTL: Να κερδίσουν γλωσσικές δεξιότητες και να έρθουν σε επαφή με διαφορετικούς πολιτισμούς Να βιώσουν τη διαδραστική εκπαιδευτική διαδικασία μέσω της συμμετοχής τους στην παροχή υπηρεσιών υγείας Να βελτιώσουν τις δεξιότητες επικοινωνίας Να αποκτήσουν πνεύμα ομαδικότητας και συνεργατικότητας

Οι φάσεις του MTL: 1. Προσανατολισμός στα θέματα υγείας των απομακρυσμένων και ελλιπώς υγειονομικά εξυπηρετούμενων πληθυσμιακών ομάδων 2. Απόκτηση της κλινικής εμπειρίας σε απομακρυσμένες περιοχές 3. Εμπειρία εθελοντισμού σε υποεξυπηρετούμενες αστικές περιοχές 4. Διεθνής εμπειρία στη Μοζαμβίκη 5. Περίοδος αξιολόγησης

Ανάλυση των φάσεων του προγράμματος MTL: 1η φάση: α. Σεμινάριο διάρκειας 20 ωρών σχετικά με τους αβορίγινες -Ομάδα συζήτησης που ερευνά θέματα σχετικά με τις τοπικές μεθόδους θεραπευτικής αντιμετώπισης β. Μάθημα διεθνούς υγείας - Διδάσκεται στο πανεπιστήμιο του Saskatchewan και έχει ως θέμα την κοινωνική ανάπτυξη και τη διεθνή υγεία γ. Εκμάθηση ξένης γλώσσας (πορτογαλικά)

Ανάλυση των φάσεων του προγράμματος MTL: 2η φάση: -6 εβδομάδες κλινικής εκπαίδευσης και κοινωνικής εξυπηρέτησης σε περιφερειακές απομακρυσμένες κοινότητες 3η φάση: -2 εφημερίες το μήνα στην κλινική SWITCH (Student Wellness Initiative Toward Community Health) 4η φάση: -6 εβδομάδες σε νοσοκομείο στη Μοζαμβίκη με παράλληλη δραστηριότητα σε κινητές μονάδες εμβολιασμού 5η φάση: -Συμπλήρωση αναφοράς σχετικά με την εμπειρία στο MTL

Κριτήρια επιλογής στο MTL: Να είναι πρωτοετείς φοιτητές ιατρικής Γραπτή αίτηση που να περιλαμβάνει: -τον τρόπο αντίληψης της αβοριγινής, της αστικής και της διεθνούς εμπειρίας -γλωσσικές δεξιότητες -άλλες σχετικές εμπειρίες Συνέντευξη από μέλη και προηγούμενους συμμετέχοντες στο MTL όπου εξετάζονται: -ο βαθμός ετοιμότητας των φοιτητών -πιθανές προηγούμενες εμπειρίες σε ανάλογα προγράμματα -αξιολόγηση ικανότητας των συμμετεχόντων στην επαφή τους με τέτοιου είδους ομάδες

Αξιολόγηση του MTL με τη χρήση ερωτηματολογίου 1. Μετά την άσκηση των φοιτητών στο αστικό τους κέντρο 2. Μετά τη διεθνή άσκηση των φοιτητών στη Μοζαμβίκη

Ανάλυση και αξιολόγηση των ερωτηματολογίων Αυτή επιτελείται σε 4 βήματα: 1. Γενική ανάγνωση με σκοπό την κατανόηση των κειμένων 2. Κωδικοποίηση των πληροφοριών σε προπαρασκευαστικό επίπεδο 3. Ανεξάρτητη κατηγοριοποίηση των απαντήσεων 4. Ομαδικός απολογισμός των αναφορών των φοιτητών

Αποτελέσματα του MTL: Διαπροσωπικές σχέσεις -Ανάπτυξη σχέσεων τόσο με ασθενείς όσο και με κοινότητες -Αμφισβήτηση των προσωπικών στερεοτύπων προς τους πληθυσμούς αυτών Κοινωνικός αντίκτυπος της υγείας στην καθημερινή ζωή -Συνειδητοποίηση της σημασίας της άμεσης πρόσβασης στην ιατρική περίθαλψη Ανάπτυξη της κοινότητας -Επιλεκτικός σχεδιασμός του συστήματος υγείας ανάλογα με τις ανάγκες της εκάστοτε κοινότητας

Αποτελέσματα του MTL: Διεπιστημονικότητα -Κατάργηση της ιεραρχίας στην ιατρική πράξη -Ανάπτυξη της συνεργασίας Σύνδεση υγείας και κοινωνιών -Κατανόηση ύπαρξης διαφορών αλλά και ομοιοτήτων σε ζητήματα υγείας σε διαφορετικές κοινωνίες Προσωπικός προσδιορισμός φοιτητών -Προσανατολισμός σε ειδικότητες με αλτρουϊστικό κοινωνικό χαρακτήρα

Σημεία αμφισβήτησης του MTL Μειωμένη συμμετοχή των φοιτητών στην κλινική πράξη λόγω έλλειψης κατάλληλων εμπειριών και γνώσεων (πρωτοετείς) Περιορισμένη χρονική διάρκεια του προγράμματος

Παρατηρήσεις Η έρευνα αντανακλά μόνο στις απόψεις των συμμετεχόντων στο πρόγραμμα φοιτητών Παράλειψη της συνολικής ανθρωπιστικής κατευθυντήριας γραμμής του πανεπιστημίου

“ There is not much we are equipped to do but we stop and we try. And it is enough.Enough to remember that we are people who can care for each other. Caring is sometimes all we can do” “The physician’s role is to cure occasionally, relieve often, but comfort always” Osler 1905

Πηγές-πληροφορίες “Teaching social accountability by making the links: Qualitative evaluation of student experiences in a service-learning project” Ryan Meli, Daniel Fuller, Jessica Lydiate Medical teacher,2011; 33: