Γενικός Διευθυντής ΣΕΠΕΕ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Athens Laboratory of Research in Marketing (A.LA.R.M.) – GLOBAL SALES BAROMETER © Νικόλαος Παναγόπουλος, PhD Επίκουρος Καθηγητής Μάρκετινγκ Οικονομικό.
Advertisements

« Βελτιστοποιώντας τη χρήση της γνώσης στη διαμόρφωση δημοσίων πολιτικών και στην ανάπτυξη επιχειρηματικής δραστηριότητας. Η στρατηγική σημασία της ανοιχτής.
ΠΕΛΑΤΟΚΕΝΤΡΙΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ Νίκος Τσάμης Γ. Διευθυντής Μηχανικός Η/Υ & Πληροφορικής, ΜΒΑ Επενδύσεις σε Νέες Τεχνολογίες.
Γιώργος Μπάλτας Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών
RIS3 στην Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας Σύνοψη της Συνάντησης Εργασίας
Εταιρία Τεχνολογικής Ανάπτυξης Κλωστοϋφαντουργίας Ένδυσης και Ινών
Η προστιθέμενη αξία των Ιδρυμάτων μέσω της παροχής εξ αποστάσεως εκπαίδευσης Κυριακή Μπαλτά.
Όμιλος Εταιριών της Α.Γ.Ε.Τ. ΗΡΑΚΛΗΣ Ημέρα Αναλυτών – 24η Μαΐου 2007.
Κωνσταντίνος Κωνσταντινίδης
Θεσσαλονίκη, 21/12/2009 Σύνδεσμος Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος Η σημασία και ο Ρόλος των ΤΠΕ στην εξωστρέφεια της ελληνικής οικονομίας Βασίλης Θωμαΐδης Πρόεδρος.
1 “ Η Καινοτομία στα συστήματα παραγωγής.” Γενικός Γραμματέας Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, Καθηγητής Γιώργος Τσιότρας.
Εξειδίκευση Αξόνων Στρατηγικής
Ελληνικές Βιβλιοθήκες Συνολική Παρουσίαση Θέσεων Ομάδα Εργασίας Δημοσίων Βιβλιοθηκών Ιανουάριος 2011.
ΤΡΑΠΕΖΑ ΠΕΙΡΑΙΩΣ: η εταιρική υπευθυνότητα μακροχρόνια επένδυση
ΕΘΝΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ Διεύθυνση Στρατηγικής και Οικονομικής Ανάλυσης ΕΘΝΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ Διεύθυνση Στρατηγικής και Οικονομικής Ανάλυσης Ιούλιος 2012 Παύλος Μυλωνάς.
ΑΓΟΡΕΣ & ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΣ Β.ΠΑΤΣΟΥΡΑΤΗΣ. ΟΦΕΛΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΥΞΗΣΗ ΤΟΥ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΥ ● Αύξηση των Επενδύσεων ● Τόνωση της Απασχόλησης ● Συγκράτηση Τιμών ● Βελτίωση.
12 Οκτωβρίου 2009 «Η πορεία της βιομηχανίας προς το 2020 Περιφερειακή Ανάπτυξη – Καινοτομία - Εξωστρέφεια»
ΤΟΜΕΑΚΕΣ ΟΜΑΔΕΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ- ΤΟΣ Εκ των κάτω (Bottom-up) προσέγγιση για τον Σχεδιασμό του νέου Επιχειρησιακού Προγράμματος Ανταγωνιστικότητα, Επιχειρηματικότητα,
ΜΕ ΤΟΥΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥΣ ΕΤΑΙΡΟΥΣ
Ε.Σ.Β.Ε.Π. H συνεισφορά των επιχειρήσεων επωνύμων προϊόντων στην ανάπτυξη της οικονομίας.
Σελ. 1/16 Μελέτη για την Υλοποίηση Γενικού Εμπορικού Μητρώου Επιχειρήσεων (Γ.Ε.ΜΗ.) Αθήνα, 28/06/2003 Εισηγητής: Σ. Πάγκαλος, Διευθυντής Temagon.
Ενίσχυση του Ανθρώπινου Δυναμικού των ΜΜΕ σε Θέματα Εξωστρέφειας.
Εξειδίκευση Αξόνων Στρατηγικής
Κεφάλαιο 8 Η νέα οικονομία 8.1 Η μετάβαση από την παλιά στη νέα οικονομία. 8.2 Η έννοια και το περιεχόμενο της νέας ψηφιακής οικονομίας. 8.3 Οι κυριότερες.
Σημεία-κλειδιά για την επιτυχία Νίκος Σταθόπουλος
Κύρια Ευρήματα Μελετών και Ερευνών Θοδωρής Λιανός.
Στρατηγική Ανάπτυξης του Ελληνικού Τουρισμού
Κωνσταντίνος Φρουζής, Πρόεδρος ΣΦΕΕ Το Όραμα της Φαρμακοβιομηχανίας για την Ανάπτυξη για την Ανάπτυξη
Ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα καινοτομιών για νέες μικρές επιχειρήσεις Γιάννης Μουρατίδης MSc, Μηχανικός Παραγωγής & Διοίκησης Συνεργάτης Μονάδας Καινοτομίας.
«Παράγω & Εξάγω: το νέο οικονομικό μοντέλο ανάπτυξης της Ηπείρου» 03/03/12 Δημήτρης Λακασάς Πρόεδρος ΣΕΒΕ.
Άννα Μίχου 1 ΤΕΧΝΙΚΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΕΛΛΑΔΑΣ ΤΜΗΜΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ Ο Ρόλος του μηχανικού από την κρίση στην ανάπτυξη Άννα Μίχου Ηλεκτρολόγος Μηχανικός.
Ο ρόλος της ΚτΠ ΑΕ στην ανάπτυξη της ευρυζωνικότητας Εισηγητής Δρ. Ηλίας Κοντάκος Στέλεχος της ΚτΠ ΑΕ.
ΑΝΑΠΤΥΞΗ AΓΡΟΤΙΚΟΥ ΧΩΡΟΥ Εισαγωγή στο θέμα,για το Αναπτυξιακό Συνέδριο Ηπείρου 24/6/05.
Διάγραμμα 2.2: Η επίδραση των Logistics και της εξυπηρέτησης πελατών στο μάρκετινγκ Πηγή: Martin Christopher «Δικαιόχρηση» καταναλωτή «Δικαιόχρηση» πελάτη.
Ε.Π. ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑ & ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Προγράμματα Εκσυγχρονισμού των Επιχειρήσεων 24 Ιουνίου 2009.
Πρόγραμμα LEONARDO DA VINCI Έργο PREMEQ «Εφαρμογή του PREMEQ στις τράπεζες» Η περίπτωση της Εθνικής Τράπεζας της Ελλάδος Μαρία Τερλιξίδου.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ «ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ» ΘΕΜΑ «ΤΟ ΕΘΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΗΣ» ΚΑΝΤΑΡΕΛΗ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ.
ΠΡΟΤΑΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ ΤΟΥ ΤΟΜΕΑ ΕΡΕΥΝΑΣ, ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ ΤΟΥ ΤΕΕ.
1 Περιφερειακή Διάσταση του σχεδιασμού για την Έρευνα, Τεχνολογική Ανάπτυξη & καινοτομία - ΕΤΑΚ συνάντηση εργασίας 4 Σεπτεμβρίου 2012 Κύρια σημεία,
ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ Σύνδεση Έρευνας και Παραγωγής – Συνεργασία ΑΕΙ, ΤΕΙ, Ερ. Φορέων με Παραγωγικές Μονάδες, Διοίκηση και Διαχείριση.
ΠΙΝΑΚΑΣ ΙΣΟΡΡΟΠΗΜΕΝΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ (BALANCED SCORECARD)
Οργανόγραμμα ομίλου ΕΛΒΑΛ
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΕΜΠΟΡΙΟ ΚΑΙ MARKETING
Ελληνική Βιομηχανία: προς την οικονομία της γνώσης, ΤΕΕ, Αθήνα, 3-5 Ιουλίου Innovative Technologies in Value Added Services Stefanos Karapetsis.
Ε.Π. ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑ ΚΟΙΝΟΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΣΤΗΡΙΞΗΣ ΑΞΟΝΑΣ 4 / ΜΕΤΡΟ 4.1 / ΔΡΑΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ: “ΠΡΑΞΕ” (ΤΕΧΝΟΒΛΑΣΤΟΙ) - Α ΦΑΣΗ Ανάπτυξη Εξειδικευμένων.
Χαράλαμπος Κιουρτσίδης Προϊστάμενος Ενδιάμεσης Διαχειριστικής Αρχής Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας.
Διοίκηση Πληροφοριακών Συστημάτων
ΣΠΥΡΟΣ ΠΟΜΟΝΗΣ Γενικός Διευθυντής Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης Η Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση ως Μοχλός Ανάπτυξης του Δημόσιου και του Ιδιωτικού Τομέα.
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ «ΤΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΤΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ ΠΡΙΣΜΑ Α.Ε.» Φοιτήτρια: Μαίρη Παπαδοπούλου ( Α.Μ. 8240) Επιβλέπων:
Ελληινκή Βιομηχανία: προς την οικονομία της γνώσης, ΤΕΕ,Αθήνα 3-5 Ιουλίου 2006 ΘΕΜΑ: Η Βιομηχανία Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στην.
Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων Ζαχαριάδου Κλειώ Εμμανουέλα (7717)
Επιχειρησιακό ΠρόγραμμαΕπιχειρησιακό Πρόγραμμα Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας Α΄ ΦΑΣΗ: Στρατηγικός Σχεδιασμός.
‘Η εμπορική ζωή των προϊόντων/υπηρεσιών’
Επένδυση στη δημιουργία Ανθρώπινου Κεφαλαίου: Εκπαίδευση και Κατάρτιση Γιώργος Μ. Αγιομυργιανάκης Καθηγητής Οικονομικής Ανάλυσης και Πολιτικής Ελληνικό.
Aθήνα,16 Νοεμβριου Η Στρατηγική της Έξυπνης Εξειδίκευσης Συνδέει: την έρευνα και καινοτομία με την οικονομική ανάπτυξη με νέους τρόπους όπως είναι.
Συνοπτική Παρουσίαση Ε.Π. «ΚτΠ» Παναγιώτης Γεωργιάδης Αθήνα 9 Νοεμβρίου 2004.
 Michael Grömling Intereconomics January 2014, Volume 49.
ΤΕΙ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ ΣΧΟΛΗ: ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΓΕΩΠΟΝΩΝ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΚΑΙ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ ΤΜΗΜΑ: ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΓΕΩΠΟΝΩΝ.
ΑΓΟΡΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ – ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΤΗΣ ΓΝΩΣΗΣ 11/14/ Κοινωνία στην Οικονομία της Γνώσης.
ΤΜΗΜΑ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΕΝΔΥΣΗς
Ενοτητα 5. αμεσεσ ξενεσ επενδυσεισ
Δρ. Ιωάννης Ε. Χανιωτάκης
Στρατηγική Ανάπτυξης του Ελληνικού Τουρισμού
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ
Παράδειγμα 1 Μια ΚΑΕ παρουσίασε τα εξής αποτελέσματα για τα έτη 2006 και Κέρδη χρήσης
Η βιομηχανία στον 21ο αιώνα
Ελληνική Επιχειρηματικότητα Ευρωπαϊκά Χρηματοδοτικά Εργαλεία
Ημερίδα ΕΕΣΥΜ – ΕΒΕΑ - ΟΦΑΕ Προς Μια Εθνική Στρατηγική Μεταφορών
Παρουσίαση στο Συνέδριο ΣΕΓΜ 2017 Γιώργος Τζιάλλας
Στρατηγική Ανάπτυξης του Ελληνικού Τουρισμού
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Γενικός Διευθυντής ΣΕΠΕΕ Οι εξελίξεις στον κλάδο της ένδυσης Εισηγητής: Θεόφιλος Ασλανίδης Γενικός Διευθυντής ΣΕΠΕΕ

Βασικά στοιχεία 2008 * συμπεριλαμβάνονται οι εμπορικές επιχειρήσεις Η βιομηχανία ένδυσης αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους κλάδους της χώρας μας Βασικά στοιχεία 2008 Αριθμός επιχειρήσεων 9.000 (22.000*) Αριθμός εργαζομένων 42.965 (75.000*) % απασχόλησης στη μεταποίηση 8,0% % ΑΑ παραγωγής στη μεταποίηση 3,7% Εξαγωγές 784 εκατ. € % εξαγωγών στο σύνολο 4,9% % εξαγωγών στις βιομηχανικές εξαγωγές 13,4% Κύκλος εργασιών 3,0 δισεκ. € Αξία κατανάλωσης 8,0 δισεκ. € * συμπεριλαμβάνονται οι εμπορικές επιχειρήσεις * συμπεριλαμβάνονται οι εμπορικές επιχειρήσεις

Η σημασία του κλάδου στη Βόρεια Ελλάδα Στην περιοχή Μακεδονίας & Θράκης: Είναι συγκεντρωμένο το 50% των επιχειρήσεων ένδυσης. Είναι συγκεντρωμένο το 58% των εργαζομένων στον κλάδο. Πραγματοποιείται το 90% των εξαγωγών του κλάδου. Ο κλάδος αντιπροσωπεύει το 14% της απασχόλησης στη μεταποίηση.

Βασικά μεγέθη ένδυσης – κλωστοϋφαντουργίας της Ε.Ε. της Ε.Ε.-27 για το 2008 Αριθμός επιχειρήσεων 141.404 Αριθμός εργαζομένων 2.347.299 (σε δισεκ. €) Κύκλος εργασιών 201,2 Προστιθέμενη αξία 60,4 Επενδύσεις 5,6 Εξαγωγές 36,3 Εισαγωγές 80,3 Εμπορικό ισοζύγιο -44,0 * συμπεριλαμβάνονται οι εμπορικές επιχειρήσεις

Οι διεθνείς εξελίξεις Την τελευταία δεκαετία μια σειρά από σημαντικές αλλαγές στο διεθνές περιβάλλον έχουν οδηγήσει σε πρωτοφανείς και βίαιες μεταβολές στην κατανομή της παγκόσμιας παραγωγής και εμπορίας προϊόντων ένδυσης – κλωστοϋφαντουργίας.

Οι σημαντικότερες εξελίξεις την περίοδο 1996 - 2008 Η απελευθέρωση των ποσοτικών περιορισμών στην εμπορία προϊόντων ένδυσης – κλωστοϋφαντουργίας από 1/1/2005. Η είσοδος της Κίνας στον Π.Ο.Ε. Η διεύρυνση της Ε.Ε. με 12 νέες χώρες. Η στασιμότητα της κατανάλωσης ενδυμάτων στις σημαντικότερες αγορές. Η συνεχής αύξηση της δύναμης επιρροής των μεγάλων δικτύων διανομής. Η ραγδαία ανάπτυξη των νέων τεχνολογιών (παραγωγή, διοίκηση, επικοινωνία, πωλήσεις). Η διεθνής οικονομική κρίση.

Τα κύρια χαρακτηριστικά των αλλαγών αφορούν Την όξυνση του ανταγωνισμού, ιδιαίτερα σε επίπεδο τιμών. Τη μεταφορά παραγωγικών δραστηριοτήτων εκτός των ανεπτυγμένων χωρών. Τη σημαντική μείωση του αριθμού των επιχειρήσεων και των εργαζομένων στις ανεπτυγμένες χώρες. Τη ραγδαία αύξηση των εισαγωγών από χώρες της Ασίας και κυρίως την Κίνα. Αλλαγές στην καταναλωτική συμπεριφορά. Υπερπροσφορά προϊόντων Ε/Κ στις ανεπτυγμένες αγορές.

Αποτελέσματα των ραγδαίων αλλαγών στην Ελλάδα (την περίοδο 1996-2008) Μεταφέρθηκε μεγάλο μέρος των παραγωγικών δραστηριοτήτων στις γειτονικές χώρες. Έκλεισαν πολλές επιχειρήσεις και χάθηκαν χιλιάδες θέσεις απασχόλησης, κυρίως εργατοτεχνικού προσωπικού. Δημιουργήθηκαν σοβαρά κοινωνικά προβλήματα σε περιοχές κυρίως στη βόρεια Ελλάδα. Μετατράπηκε η πλειονότητα των επιχειρήσεων σε εταιρείες παροχής υπηρεσιών και σε εμπορικές εταιρείες.

Μεταβολές των μεγεθών του κλάδου ένδυσης 1995 2008 Μ% Αριθμός επιχειρήσεων 14.420 9.000 -38% Εργαζόμενοι 102.000 43.000 -58% Εξαγωγές (εκατ. €) 1.291 784 -39% Εισαγωγές (εκατ. €) 571 2.104 +268% Εμπορικό ισοζύγιο 720 -1.320

Εξωστρέφεια κλάδου Μεταβολή εξαγωγών 2000 / 2008: -47% Μεταβολή εισαγωγών 1995 / 2008: +268%

Ανταγωνιστικά μειονεκτήματα των ελληνικών επιχειρήσεων Μικρό μέγεθος και οικογενειακός χαρακτήρας των επιχειρήσεων. Αύξηση εργατικού κόστους. Μικρό μέγεθος εσωτερικής αγοράς. Προσανατολισμός εξαγωγών σε προϊόντα private label. Περιορισμένη γκάμα προϊόντων. Μικρός αριθμός επώνυμων επιχειρήσεων μεγάλου μεγέθους. Έντονος ανταγωνισμός από χώρες χαμηλού κόστους. Παρεμπόριο. Αδυναμία προσέλκυσης στελεχών λόγω της αρνητικής εικόνας του κλάδου. Έλλειψη υποστηρικτικών υποδομών.

Καινοτομία - τεχνολογία Η ένδυση είναι ένας παραδοσιακός κλάδος, ο οποίος δεν χαρακτηρίζεται ως κλάδος υψηλής τεχνολογίας. Τα τελευταία χρόνια όμως έχουν σημειωθεί σημαντικές αλλαγές. Τρεις κατευθύνσεις: 1) Προϊόντα εντάσεως τεχνολογίας Technical textiles Functional & multifictional textiles Smart clothes 2) Τεχνολογίες Πληροφορικής & Επικοινωνιών Στην εφοδιαστική αλυσίδα 3) «Μη Τεχνολογική» Καινοτομία Νέα διοικητικά μοντέλα Fast Fashion Lean Retailing

Επιχειρήσεις ένδυσης στην Ελλάδα 2 μοντέλα που πωλούν επώνυμα Επιχειρήσεις που πωλούν με το label του πελάτη

Στρατηγικές επιλογές των επιχειρήσεων Α. Καθαρά παραγωγικές επιχειρήσεις Μείωση κόστους παραγωγής και λοιπών εξόδων. Έμφαση στο σχεδιασμό και στη δημιουργικότητα. Μείωση των χρόνων παραγωγής - παράδοσης και συνέπεια. Ελαφρές δομές – δικτύωση. Αποτελεσματικός έλεγχος της αλυσίδας παραγωγής.

Στρατηγικές επιλογές των επιχειρήσεων Β. Επιχειρήσεις με επώνυμο προϊόν Ισχυροποίηση του brand στην εγχώρια αγορά και διεθνοποίηση. Επένδυση στην ανάπτυξη των ικανοτήτων του ανθρώπινου δυναμικού στον εμπορικό τομέα. Αποτελεσματική διαχείριση του δικτύου πωλήσεων. Άμεσος έλεγχος στο δίκτυο πωλήσεων (ανάπτυξη μέσω ιδίων καταστημάτων και franchising).

Προτάσεις υποστήριξης του κλάδου από την Πολιτεία Ενίσχυση της ρευστότητας των επιχειρήσεων (περίοδος κρίσης). Συνέχιση του επιτυχημένου προγράμματος Κ.Ε.Υ.Δ. Μείωση των εργοδοτικών εισφορών για μια διετία (περίοδος κρίσης) - μειωμένες εργοδοτικές εισφορές για νεοπροσλαμβανόμενα στελέχη. Υποστήριξη των εξαγωγών μέσω οριζόντιων και κάθετων μέτρων. Ενίσχυση των υποστηρικτικών κλαδικών δομών (ΕΛΚΕΔΕ – ΕΤΑΚΕΙ). Βελτίωση του ανθρώπινου δυναμικού μέσω αξιοποίησης των πόρων ΛΑΕΚ από τον κλάδο.

Γενικός Διευθυντής ΣΕΠΕΕ Οι εξελίξεις στον κλάδο της ένδυσης Εισηγητής: Θεόφιλος Ασλανίδης Γενικός Διευθυντής ΣΕΠΕΕ

Συμπέρασμα Την τελευταία δεκαετία, με εξαίρεση τη διετία 2006 – 2007, ο κλάδος της ένδυσης στην Ελλάδα ακολουθεί όπως και στις υπόλοιπες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης φθίνουσα πορεία. Τη μεγαλύτερη πίεση έχει δεχθεί ο τομέας της απασχόλησης αφού την περίοδο 1995 – 2008 χάθηκαν περίπου 59.000 θέσεις εργασίας ή το 58% του εργατικού δυναμικού (κυρίως στον παραγωγικό τομέα). Επίσης, εκτός από την απασχόληση, σημαντική κάμψη παρουσίασαν η παραγωγή και οι εξαγωγές, ενώ παράλληλα σημειώθηκε έκρηξη των εισαγωγών. Παρ’ όλες τις απώλειες, η ένδυση εξακολουθεί να αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους μεταποιητικούς κλάδους της χώρας και ιδιαίτερα στις περιφέρειες της Βόρειας Ελλάδας. Τα τελευταία χρόνια οι ελληνικές επιχειρήσεις προχωρούν σε συνεχείς αναδιαρθρώσεις και σε σημαντικές αλλαγές που στόχο έχουν τη βελτίωση της ανταγωνιστικότητάς τους και την προσαρμογή τους στις διεθνείς εξελίξεις. Οι σημαντικότερες αλλαγές αφορούν στη διεθνοποίηση των παραγωγικών και εμπορικών δραστηριοτήτων, τον προσανατολισμό σε προϊόντα μεγαλύτερης προστιθέμενης αξίας, την έμφαση σε θέματα σχεδιασμού και ποιότητας, την αξιοποίηση νέων τεχνολογιών και την ανάπτυξη εμπορικών δραστηριοτήτων. Η πλειοψηφία των επιχειρήσεων έχει μετατραπεί από αμιγώς παραγωγικές επιχειρήσεις σε επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών και εμπορικές επιχειρήσεις.

Ωστόσο, ακόμη και σήμερα, σημαντικό μέρος της παραγωγής εξακολουθεί να αφορά προϊόντα χαμηλού σχεδιαστικού και τεχνολογικού περιεχομένου, τα οποία είναι ιδιαίτερα ευάλωτα στο διεθνή ανταγωνισμό. Το μέλλον των ελληνικών επιχειρήσεων είναι συνυφασμένο με τη συνεχή προσπάθεια τους να παραμείνουν ανταγωνιστικές ακολουθώντας συγκεκριμένες στρατηγικές επιλογές. Ανάλογα με τον προσανατολισμό τους (σε κυρίως παραγωγικές ή εμπορικές επιχειρήσεις) οι βασικές στρατηγικές επιλογές αφορούν τη συμπίεση του κόστους, τη διαφοροποίηση του τελικού προϊόντος, τη μείωση των χρόνων ανταπόκρισης, τη συνέπεια, την ενσωμάτωση τεχνολογικών και «μη τεχνολογικών» καινοτομιών, τη βελτίωση του ανθρώπινου δυναμικού, την αύξηση των εξαγωγών και την ανάπτυξη δικτύων διανομής. Τέλος, κρίσιμος παράγοντας για το μέλλον του κλάδου είναι η υποστήριξή του από την Πολιτεία μέσω συγκεκριμένων δράσεων και μέτρων ενίσχυσης των προσπαθειών των επιχειρήσεων.