Ποινική ευθύνη των εκπαιδευτικών από παραβίαση υποχρεώσεων εποπτείας των μαθητών εκτός του σχολικού χώρου ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΠΕ13 Νομικός Dr, Msc,

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Σχεδιασμός προγραμμάτων πρόληψης στο σχολικό περιβάλλον
Advertisements

Επαγγελματικά Οχήματα και Επιπτώσεις στην Οδική Ασφάλεια Επιστημονικός Υπεύθυνος Ματθαίος Καρλαύτης Επίκουρος Καθηγητής, ΕΜΠ Τομέας Μεταφορών και Συγκοινωνιακής.
ΚΥΑ «Μέτρα για τη βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης και την εξοικονόμηση ενέργειας στο δημόσιο και ευρύτερο δημόσιο τομέα»
Α. Τ. Ε. Ι. Θεσσαλονίκης Σχολή Τεχνολογικών Εφαρμογών Τμήμα Πολ. Έργων Υποδομής ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ 2013.
Το ΔιαδΙκτυο στη ζωΗ μαΣ
ΕΥΡΩΠΑΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΠΡΟΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ <ΕΔΣΠΥ>
Μια πόλη για τους πεζούς
Πρόγραμμα εξειδικευμένης εκπαιδευτικής υποστήριξης για ένταξη μαθητών με αναπηρία ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες» στο πλαίσιο των αξόνων προτεραιότητας.
ΕΑΡΙΝΟ ΕΞΑΜΗΝΟ ΠΤΔΕ ΡΟΔΟΣ 2010
Λύκειο Αγίου Νικολάου Τάκη Βασιλική Όθωνος Κατερίνα
Θέμα: ΝΕΑΝΙΚΗ ΟΔΙΓΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ
Καλή και δημιουργική χρονιά.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
Δασκάλες: Βούλα Τζιαούρη
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΤΕΙΑΣ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΓΙΑ ΑΠΟΚΤΗΣΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΜΠΕΙΡΙΑΣ 1 ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ 3ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΣΙΝΔΟΥ
4η Διημερίδα Πληροφορικής στη Δυτική Μακεδονία Πτολεμαΐδα, 22 & 23 Σεπτ 2006 Η Καινούργια Νομοθεσία για τα Εργαστήρια Πληροφορικής και τα Κέντρα ΠΛΗ.ΝΕ.Τ.
STOP ΣΤΑ ΤΡΟΧΑΙΑ ΑΤΥΧΗΜΑΤΑ
Πανεπιστήμιο Κρήτης Υπουργείο Υγείας Υπουργείο Παιδείας&Πολ/μού.
ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ ΚΑΙ ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΑΚΗ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ ΕΡΜΗΝΕΥΤΙΚΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΤΟΥ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ ΑΝΑΔΟΧΩΝ ΧΑΡΟΥΛΑ ΑΠΑΛΑΓΑΚΗ Καθηγ. Αστικού Δικονομικού Δικαίου Α.Π.Θ Πρόεδρος.
Βιωματικές Δράσεις 2 ο Γυμνάσιο Καλλίπολης
Συνάντηση με γονείς Τετάρτη
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Δ/ΕΚΠ Ν. ΚΥΚΛΑΔΩΝ ΑΓΩΓΗ ΥΓΕΙΑΣ «ΠΡΩΤΕΣ ΒΟΗΘΕΙΕΣ»
Υπό την αιγίδα του Υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών Σε συνεργασία με: την Ένωση Δικαστών και Εισαγγελέων και την Ένωση Εισαγγελέων Ελλάδος 4 ο Τριήμερο.
Ισχύον Θεσμικό πλαίσιο για την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση στην Α/θμια Εκπ/ση. Μαρίνα Βαχτσεβάνου ΜSc Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Υπεύθυνη Π.Ε. Α/θμιας Εκπ/σης.
1 2η Συνάντηση Εκπαιδευτικών Πληροφορικής σε Θέματα Προγραμματισμού στο Διαδίκτυο Παρουσίαση των Κέντρων ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. Εγκατάσταση PostNuke στο ΠΣΔ Τεχνικές.
ΚΑΘΗΚΟΝΤΑ ΚΑΙ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ (Υπουργική Απόφαση: Φ.353.1/324/105657/Δ1) Εκπαιδευτικοί Παράλληλης Στήριξης 1.
1/46 Εισαγωγή Μέθοδος Συσκευή T P L Μετρήσεις Σύνθετων Υλικών Συμπεράσματα Μετρήσεις Στερεών Υλικών Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΤΕΧΝΙΚΟΥ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ Δρ. Κωνσταντίνος Δ.
Ο Δικυκλισμός και Ατυχήματα
ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ ΚΑΙ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΡΟΠΟΙ ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΚΑΙ ΠΡΩΤΕΣ ΒΟΗΘΕΙΕΣ
ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΤΩΝ ΑΙΤΙΩΝ ΘΑΝΑΤΟΥ ΣΤΟ ΝΟΜΟ ΡΟΔΟΠΗΣ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΤΡΙΑΚΟΝΤΑΕΤΙΑ Πασαλίδου Μ., Δραγανίδης Δ., Μεταλλίδης Γ., Μπόργκι Λ., Κεληγιάννη Α., Καλιφατίδου.
Σχεδίαση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με την αξιοποίηση των ΤΠΕ Οι ΤΠΕ χαρακτηρίζονται ως μέσο αναδιομόρφωσης της εκπ/κής πρακτικής. Μέσο συμπληρωματικό.
ΚΟΙΝΑ ΟΛΟΗΜΕΡΑ ΤΜΗΜΑΤΑ 4ου & 22ου ΔΗΜ. ΣΧ. ΕΥΟΣΜΟΥ
Συνάντηση γονέων για το ταξίδι στο ΑΜΣΤΕΡΝΤΑΜ- ΒΡΥΞΕΛΛΕΣ
Πρόγραμμα Αγωγής υγείας «περπατάω δεν τρέχω και ασφάλεια έχω»
Σχολική Μεταφορά: Προσδιορισμός Και Ανάλυση Των Αναγκών Χρηστών Ως Προς Τη Χρήση Τεχνολογικού Εξοπλισμού Που Αυξάνει Τα Επίπεδα Ασφάλειας Ινστιτούτο Βιώσιμης.
ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ.
Ζ. Καλαϊτζή Θέμα: Πρόληψη Ατυχημάτων Και Πρώτες βοήθειες
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Κυκλοφορώ -πληροφορώ»
Παραδείγματα για τον λόγο που υπάρχουν νόμοι
ΟΙΚΙΑΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ
Βήμα 1 ο : Μελέτη άρθρων 6 & 9 Υ.Α / Γ2 (2769 τ.Β’ 2/12/2011)2769 τ.Β’ 2/12/2011 Βήμα 2 ο : Αιτήσεις μετακίνησης τουλάχιστον 1 μήνα πριν! Βήμα.
Εκπαιδευτική Ρομποτική Παρελθόν - Παρόν - Μέλλον 2 ο ΕΚ Ρόδου.
Ε.Κ.Φ.Ε ΕΥΟΣΜΟΥ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
Σχολικό έτος ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΤΡΩΝ
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Α΄ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ ΤΜΗΜΑ 2. ΘΕΜΑ:ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΚΤΙΡΙΟ ΤΟΥ ΕΥΚΛΕΙΔΗ -ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ-ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΠΟΥ ΕΠΗΡΕΑΖΟΥΝ.
ΕΡΕΥΝΑ ΚΕ.ΜΕ.ΤΕ. - Ο.Λ.Μ.Ε. (Απρίλης – Μάης 2008)
«Χρονοδιάγραμμα Ενεργειών» ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΙΑΛΥΣΟΥ Ανιχνεύω, Γνωρίζω, Αγαπώ.
Κατερίνα Θεοδοσέλη, Συντονίστρια Εθνικού Δικτύου Κυκλοφοριακής Αγωγής
ΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΜΑΣ Να αναγνωρίσουν οι μαθητές την σημαντικότητα του κοινωνικού προβλήματος: «τροχαία ατυχήματα». Να γίνει αντιληπτό σε όλους ότι η κύρια αιτία.
ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΗ ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΜΑΘΗΤΩΝ (i-student trip)
Bullying Τρόποι Πρόληψης και Αντιμετώπισης
Κινητά Τηλέφωνα -Ασφάλεια-
Στέκομαι, περπατώ…φρενάρω
ΝΕΟΙ ΟΔΙΚΟΙ ΑΞΟΝΕΣ ΤΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ – ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ Γιάννης Δημητρόπουλος Πολιτικός Μηχανικός - Συγκοινωνιολόγος MSc Μέλος Συλλόγου Ελλήνων.
Προγραμματισμός και οργάνωση διδακτέας ύλης, εκπόνηση σχεδίου μαθήματος 1.
Πρόληψη τροχαίων ατυχημάτων Το 1896 καταγράφηκε ο πρώτος θάνατος λόγω οδικού δυστυχήματος. Κατά τη διερεύνηση του δυστυχήματος, ο ιατροδικαστής είχε τότε.
ΤΡΟΧΑΙΑ ΑΤΥΧΗΜΑΤΑ - Ο∆ΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΛΛΗ ΜΟΥΡΑΤΗ-ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ 1.
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου
Συγκριτικά στοιχεία ελληνικής και διεθνούς νομοθεσίας
ΣΤΑΘΗΣ ΚΟΠΑΛΙΔΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΟΝΤΟΓΙΩΡΓΗΣ
Καθηγήτρια κα Β. Δεριζιώτη
Μάθημα : project Θέμα : Πρόληψη ατυχημάτων στο σχολείο
Κυκλοφοριακή Αγωγή Στο πρόγραμμα αυτό συμμετείχε το σχολείο μας (Ειδικό Κωφών & βαρήκοων Ιωαννίνων), καθώς και το Ειδικό Τυφλών Ιωαννίνων.
Κάθε χρόνο συμβαίνουν στη χώρα μας άπειρα τροχαία ατυχήματα, που έχουν ως αποτέλεσμα το θάνατο πολλών ανθρώπων αλλά και τον τραυματισμό τους. Από το σύνολο.
Πρακτικές οδηγίες υλοποίησης δράσεων εντός κι εκτός σχολείου…
Θεμα: Τροχαια ατυχηματα
ΟΔΗΓΩ ΜΕ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΧΩΡΙΣ ΑΛΚΟΟΛ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΟΥΣΙΕΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ποινική ευθύνη των εκπαιδευτικών από παραβίαση υποχρεώσεων εποπτείας των μαθητών εκτός του σχολικού χώρου ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΠΕ13 Νομικός Dr, Msc, Διευθύντρια ΓΕΛ Ν. Αγιονερίου 17-6-2013

Το θεσμικό πλαίσιο Π.Δ. 201/1998 καθορίζει το γενικό πλαίσιο Λεπτομέρειες για τις εκδρομές, τις επισκέψεις και τις λοιπές δραστηριότητες ρυθμίζουν υπουργικές αποφάσεις και εγκύκλιοι (βλ. υπ’ αριθμ. 129287/Γ2/2 /12/ 2011 ΥΑ) 17-6-2013

ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ ΕΚΔΡΟΜΩΝ 1. Να αποκλείονται τα ταξιδιωτικά εκείνα γραφεία τα οποία κατ’ επανάληψη έχουν υποπέσει σε παραβάσεις 17-6-2013

2.Πριν από την αναχώρηση να τονίζεται στους μαθητές η ανάγκη για τη σχολαστική τήρηση του προγράμματος της εκδρομής (κανονισμός) 17-6-2013

3.Ο αρχηγός της εκδρομής να φροντίζει να αναρτηθεί ευανάγνωστη πινακίδα με την ένδειξη «Σχολική Εκδρομή – (όνομα σχολείου)» 17-6-2013

ΣΥΝΕΠΕΙΑ Όταν ο αρχηγός της εκδρομής παραλείψει από αμέλεια να αναρτήσει την πινακίδα και συμβεί τροχαίο με αποτέλεσμα τον τραυματισμό κάποιου παιδιού, δεν μπορεί να του αποδοθεί ποινική ευθύνη για φυσική αυτουργία με παράλειψη 17-6-2013

4. Η εκκίνηση των εκδρομών γίνεται από το χώρο του σχολείου όχι πριν από τις 6 π.μ. Η άφιξη στον τόπο προορισμού ή η επιστροφή στο σχολείο πραγματοποιείται το αργότερο μέχρι τις 10 μ.μ., όταν η εκδρομή πραγματοποιείται οδικώς 17-6-2013

ΣΥΝΕΠΕΙΑ Αν γυρίσουν στις 11 μ.μ. και συμβεί τροχαίο με αποτέλεσμα την πρόκληση σωματικής βλάβης σε μαθητή ποινικά υπεύθυνος είναι μόνο ο οδηγός του οποίου η πράξη συνδέεται αιτιακά με το αποτέλεσμα. 17-6-2013

5. Αναχώρηση για την εκδρομή των μαθητών από το σχολείο και επιστροφή στο χώρο του σχολείου (Γ2/13324/. 07/02/2006 ΥΠ.Ε.Π.Θ. Φ.Ε.Κ. 206/13-2-2006) 17-6-2013

ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ Κατά την επιστροφή μαθητών επαρχιακής πόλης από εκδρομή επετράπη σε κάποιους από αυτούς να αποβιβαστούν νωρίτερα, στη διασταύρωση του χωριού που κατοικούσαν. Διερχόμενο αυτοκίνητο παρέσυρε τους μαθητές και προκάλεσε το θάνατό τους 17-6-2013

ΣΥΝΕΠΕΙΑ Στην περίπτωση αυτή ευθύνεται ο οδηγός του αυτοκινήτου που με την πράξη του προκάλεσε τον θάνατο των μαθητών. Οι συνοδοί καθηγητές θα ευθύνονται για ανθρωποκτονία από αμέλεια με παράλειψη μόνο στην περίπτωση που το σημείο αποβίβασης των μαθητών ήταν ακατάλληλο, δηλαδή επικίνδυνο 17-6-2013

Καταγραφή παραβάσεων από την τροχαία Χρονικό διάστημα από 1-4-2004 μέχρι 25-5-2004 796 λεωφορεία (ΚΤΕΛ – Τουριστικά) Αποτέλεσμα 242 παραβάσεις 17-6-2013

Ανυπαρξία δελτίου Τεχνικού ελέγχου…………………………….4 Ύπαρξη φθαρμένων ελαστικών……………...............................3 Ανυπαρξία βιβλίου δρομολογίων …………………………….…86 Παραβάσεις σχετικά με τον ταχογράφο………………………...38 Μη χρήση ζωνών ασφαλείας……………………………………...9 Ανυπαρξία απαιτούμενης άδειας ικανότητας οδηγού…………..3 Υπέρβαση ορίου ταχύτητας………………………………………24 Παράβαση ωραρίου οδήγησης…………………………………..21 Λοιπές παραβάσεις………………………………………………..54 ΣΥΝΟΛΟ………………………………………………………….242 17-6-2013

Θέματα ευθύνης των εκπαιδευτικών Ένας εκπαιδευτικός θα μπορούσε να θεωρηθεί ότι πραγματώνει την αντικειμενική υπόσταση της σωματικής βλάβης ή της ανθρωποκτονίας με παράλειψη στις παρακάτω περιπτώσεις: 17-6-2013

1η ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ Αν ως συνοδός της εκδρομής δεν κάθεται στην τελευταία θέση στο λεωφορείο και δεν έχει τον πλήρη έλεγχο των μαθητών. Κάποιος μαθητής βγάζει τη ζώνη ασφαλείας και σε κάποιο φρενάρισμα που πραγματοποιεί ο οδηγός του λεωφορείου, ο μαθητής τραυματίζεται ή σκοτώνεται. Η οφειλόμενη ενέργεια του εκπ/κού μπορεί η ίδια να αποτρέψει το αποτέλεσμα 17-6-2013

2η ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ Θέμα αυτουργικής ευθύνης για έναν εκπ/κό τίθεται όταν, ενώ βλέπει ότι η οδήγηση του οχήματος γίνεται επικίνδυνη ή παραβιάζεται το όριο ταχύτητας, δεν ειδοποιεί τις αστυνομικές αρχές της περιοχής και από την επικίνδυνη οδήγηση προκληθεί τροχαίο ατύχημα και τραυματιστεί κάποιος μαθητής 17-6-2013

ΣΥΝΕΠΕΙΑ Καθώς περιεχόμενο της ιδιαίτερης νομικής υποχρέωσης δεν είναι η ανακοπή της προσβλητικής ενέργειας του οδηγού, ο εκπ/κός δεν μπορεί να θεωρηθεί φυσικός αυτουργός σωματικής βλάβης του μαθητή με παράλειψη. 17-6-2013

Ιδιαίτερη αναφορά στο υπ’ αριθ Ιδιαίτερη αναφορά στο υπ’ αριθ. 41/1972 βούλευμα του Εφετείου Κρήτης, με το οποίο έγινε δεκτή η πρόταση του Εισαγγελέα Εφετών Λ. Παπακαρυά και αφορούσε στην παράλειψη εκπαιδευτικών από αμέλεια, με αποτέλεσμα την ανθρωποκτονία μαθητριών με πνιγμό, κατά τη διάρκεια εκδρομής 17-6-2013

ΠΑΡΑΛΕΙΨΕΙΣ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ Παρέλειψαν να ασκήσουν την απαραίτητη εποπτεία ώστε να αποφευχθεί ο στοίβασμα των μαθητριών στο κατάστρωμα Δεν συνόδεψαν τις μαθήτριες στην θαλάσσια αυτή εκδρομή αναψυχής όπως όφειλαν Δεν έλεγξαν αν το σκάφος διέθετε τα απαραίτητα σωστικά μέσα Δεν έλεγξαν την καταλληλότητα του σκάφους, το οποίο ήταν μια αλιευτική λέμβος ακατάλληλη να πραγματοποιεί θαλάσσιες εκδρομές Δεν έλεγξαν αν ο κυβερνήτης της λέμβου διέθετε άδεια ικανότητας πραγματοποίησης τέτοιων εκδρομών 17-6-2013

Ενδιαφέρον παρουσιάζει η υπ’ αριθμ Ενδιαφέρον παρουσιάζει η υπ’ αριθμ. 1243/1987 απόφαση του Αρείου Πάγου, που αναίρεσε καταδικαστική απόφαση σε βάρος καθηγήτριας γυμναστικής για την ανθρωποκτονία από αμέλεια μαθήτριας με πράξεις και παραλείψεις 17-6-2013

ΠΑΡΑΛΕΙΨΕΙΣ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑΣ Η καθηγήτρια δεν έλαβε τα ιδιαίτερα μέτρα που απαιτούνται για την αποφυγή ατυχήματος: τοποθέτηση προειδοποιητικών πινακίδων συνδρομή και παρουσία της τροχαίας ώστε να λαμβάνουν γνώση οι διερχόμενοι οδηγοί 17-6-2013

Πότε δεν υπάρχει ευθύνη Δεν υπάρχει ευθύνη όταν ο καθηγητής προβεί σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες και παρόλα αυτά συμβεί κάποιο ατύχημα 17-6-2013

1ο ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ Όταν μετά την άφιξη των μαθητών στο ξενοδοχείο για να καταλύσουν, οι καθηγητές φροντίσουν να πάρουν οι μαθητές τα δωμάτιά τους, καταμετρούν τους μαθητές περνώντας από όλα τα δωμάτια ελέγχοντας πως όλοι είναι στα κρεβάτια τους και κατά τη διάρκεια της νύχτας κάποιος μαθητής πιει μεγάλη ποσότητα αλκοόλης από ποτό που μετέφερε στις αποσκευές του και περιέλθει σε κώμα 17-6-2013

2ο ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ Το τραγικό ατύχημα που συνέβη στην Κέρκυρα το 2007, κατά το οποίο πνίγηκε μαθητής του Τεχνικού Λυκείου Γλαύκης της Ξάνθης στην πισίνα του ξενοδοχείου 17-6-2013

Η δυνατότητα ενέργειας Με τον όρο «δυνατότητα» εννοείται η φυσική δυνατότητα 17-6-2013

ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ Ο εκπ/κός ο οποίος αγνοεί κολύμβηση δεν παραλείπει να σώσει τον μαθητή που κινδυνεύει να πνιγεί σε πισίνα Δεν παραλείπει ο εκπ/κός ο οποίος που δεν μπορεί να προσφύγει σε καμιά σωστική ενέργεια 17-6-2013

Η απροθυμία των εκπ/κών να συνοδεύσουν μαθητές σε εκδρομές Η απροθυμία των εκπ/κών να συνοδεύσουν μαθητές σε εκδρομές 17-6-2013

ΤΑ ΑΙΤΙΑ Τα πολλά τραγικά ατυχήματα που συνέβησαν κατά τη διάρκεια εκδρομών Οι μαθητές των Γυμνασίων – Λυκείων παιδιά εφηβικής ηλικίας, είναι ιδιαίτερα δύσκολο να τηρήσουν τα προδιαγεγραμμένα και προσυμφωνημένα όρια 17-6-2013

Δεν προτείνεται η κατάργηση των εκδρομών, των εκπαιδευτικών περιπάτων, διδακτικών επισκέψεων κ.λ.π, καθώς με αυτές από τη μια συμπληρώνονται οι στόχοι της εκπαιδευτικής διαδικασίας, από την άλλη αποτελούν σημείο αναφοράς για τους μαθητές 17-6-2013