Χρήση εκπαιδευτικού λογισμικού

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Βασικές κατηγορίες εκπαιδευτικού λογισμικού
Advertisements

ΧΡΗΣΗ ΕΚΠ/ΚΟΥ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ
Εκπαιδευτικό λογισμικό Δέγγλερη Σοφία ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ.
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΘΕΩΡΙΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ
Ο ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ & ΤΩΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ (ΤΠΕ) ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Λάμπρος Πόλκας.
Ένωση Τεχνολογιών Πληροφορίας & Επικοινωνιών στην Εκπαίδευση Οι θέσεις της ΕΤΠΕ για το Εκπαιδευτικό Λογισμικό
Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση
Ίδρυμα Ευγενίδη, Καφενείο της επιστήμης, Τεχνολογίες Πληροφορίας & Επικοινωνιών Παιδαγωγική αξιοποίηση Τ. Α. Μικρόπουλος.
Θεωρίες Μάθησης και ΤΠΕ Συμπεριφορισμός
Θεωρίες μάθησης και τεχνολογίες της πληροφορικής
Βασίλης Κόμης Τμήμα Επιστήμης Υπολογιστών, Πανεπιστήμιο Κρήτης
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
Βασίλης Κόμης Αναπληρωτής Καθηγητής
Ενότητα 2.1 Σύγχρονες θεωρήσεις για τη μάθηση
2. Μορφή και οργάνωση του μαθήματος
Η Διδασκαλία των ΤΠΕ στα Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ
Θεωρίες Μάθησης και Εκπαιδευτικά Λογισμικά
1. ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ( ) 300 επιμορφωτές επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί (ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ60/70) 2.
4.2 Βασικές κατηγορίες λογισμικού από πλευράς χαρακτηριστικών και από πλευράς δραστηριοτήτων με τη χρήση τους Ως εκπαιδευτικό λογισμικό ορίζεται το εξειδικευμένο.
Συστήματα Οπτικοποίησης, Περιβάλλοντα Προσομοίωσης & Περιβάλλοντα Μοντελοποίησης 8ο Κεφάλαιο Κόμης, Β. (2004), Εισαγωγή στις Εφαρμογές των ΤΠΕ στην Εκπαίδευση,
Βασικές κατηγορίες εκπαιδευτικού λογισμικού Κατερίνα Μαυραντωνάκη.
ΧΡΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ Κατηγορίες λογισμικού από πλευράς χαρακτηριστικών και από πλευράς δραστηριοτήτων Κατηγορίες λογισμικού από πλευράς χαρακτηριστικών.
Θεωρίες Μάθησης Zαχαρούλα Σμυρναίου.
Ημερίδα : «Οι Τεχνολογίες της Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση » Οι ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία Οι ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία.
1ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Σύγχρονες μέθοδοι εκπαίδευσης Καρακούσης.
ΓΕΝΙΚΕΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ (ΤΠΕ) Εύη Μακρή - Μ.
 Διαπερνούν και ανατρέπουν παραδοσιακά σύνορα (όρια), γεωγραφικά, οι-κονομικά και πολιτιστικά.  Έχουν αλματώδη ρυθμό εξέλιξης.  Προκαλούνται από τις.
ΘΕΩΡΙΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ
Οργανικός και Λειτουργικός Σχεδιασμός Εκπαιδευτικού Λογισμικού
Θεωρίες Μάθησης και ΤΠΕ Εποικοδομισμός
Ο υπολογιστής ως εργαλείο μάθησης
ΟΙ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΨΥΧΑΡΗΣ
Επιμόρφωση των πε 03 στην χρήση και αξιοποίηση των τ.π.ε. στην εκπαιδευτική διαδικασία Επιμόρφωση των πε 03 στην χρήση και αξιοποίηση των τ.π.ε. στην εκπαιδευτική.
Θεωρίες Μάθησης & Εκπαιδευτικό Λογισμικό
Εκπαιδευτικό λογισμικό. Εκπαιδευτικά περιβάλλοντα Δε σχεδιάστηκαν για εκπ/κή χρήση αλλά χρησιμοποιούνται.
3 η Πανελλήνια Διημερίδα Καθηγητών Πληροφορικής, Αλεξανδρούπολη Παιδαγωγική Αξιοποίηση των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών Τ. Α. Μικρόπουλος.
ΤΠΕ στην Εκπαίδευση Διδάσκων : Βασίλης Κόμης Τίτλος Μαθήματος Ενότητα 10 : Θεωρίες Μάθησης και ΤΠΕ: Κοινωνιογνωστικές Θεωρίες- Κοινωνικοπολιτισμικές Θεωρίες.
Θεωρίες Μάθησης Υλικό Γ.Μ. ενότητα 2.1. E. L. Thorndike ( ) B. F. Skinner ( ) J. Piaget ( ) J. Bruner (1915-) Ivan Pavlov ( )
ΤΠΕ στην Εκπαίδευση Διδάσκων : Βασίλης Κόμης Τίτλος Μαθήματος Ενότητα 06 : Θεωρίες Μάθησης και ΤΠΕ: Εποικοδομισμός (Μέρος Α) Βασίλειος Κόμης ΤΕΕΑΠΗ.
ΤΠΕ στην Εκπαίδευση Διδάσκων : Βασίλης Κόμης Τίτλος Μαθήματος Ενότητα 08 : Θεωρίες Μάθησης και ΤΠΕ: Εποικοδομισμός (Μέρος Β) Βασίλειος Κόμης ΤΕΕΑΠΗ.
ΤΠΕ στην Εκπαίδευση Διδάσκων : Βασίλης Κόμης Τίτλος Μαθήματος Ενότητα 06 : Θεωρίες Μάθησης και ΤΠΕ: Εποικοδομισμός (Μέρος Α+) Βασίλειος Κόμης ΤΕΕΑΠΗ.
Οι Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών στη Διδασκαλία και τη Μάθηση Οι Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών στη Διδασκαλία και.
Ε. Αλεξοπούλου, Ε.Π.ΠΑΙ.Κ., Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. Εκπαιδευτική Τεχνολογία, Πολυμέσα.
Ένα εννοιολογικό πλαίσιο για τη Διδακτική της Πληροφορικής.
Θεωρίες μάθησης και ΤΠΕ Στη διδακτική διαδικασία… η προσωπικότητα της διδάσκουσας/του διδάσκοντα, τα επιστημονικά-γνωστικά αντικείμενα, το.
Διδακτική της Πληροφορικής
Βασίλειος Κόμης ΤΕΕΑΠΗ
Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ, Σ Παπαπέτρου
Θεωρίες Μάθησης Τα Βασικά
Θεωρίες μάθησης.
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Η γλώσσα προγραμματισμού LOGO
Τίτλος Μαθήματος Ενότητα 13 : Συστήματα Οπτικοποίησης, Περιβάλλοντα Προσομοίωσής & Περιβάλλοντα Μοντελοποίησης Βασίλειος Κόμης ΤΕΕΑΠΗ.
ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ
Ο υπολογιστής ως εργαλείο μάθησης
Εκπαιδευτικό λογισμικό
Θεωρίες Μάθησης και Μοντέλα Ενσωμάτωσης
Τ.Π.Ε. Επιμόρφωση Β1 Επιπέδου
Θεωρίες Μάθησης Τα Βασικά
Σύγχρονες Θεωρίες για τη μάθηση
Βασικές κατηγορίες Εκπαιδευτικού Λογισμικού
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠ/ΚΩΝ ΣΤΙΣ ΤΠΕ
Θεωρίες Μάθησης Zαχαρούλα Σμυρναίου. Θεωρίες Μάθησης και υπολογιστικά περιβάλλοντα Τρεις κύριες ψυχολογικές θεωρίες στην ανάπτυξη υπολογιστικών περιβαλλόντων.
Θεωρίες Μάθησης & Διδακτικές Στρατηγικές Εισαγωγή στις βασικές έννοιες
Εκπαιδευτικό Λογισμικό
Σκοπός Η συνοπτική παρουσίαση
ΚοινωνικοπολιτισμικΕΣ
Οργανικός και Λειτουργικός Σχεδιασμός Εκπαιδευτικού Λογισμικού
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Χρήση εκπαιδευτικού λογισμικού ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΕ19/20 Χρήση εκπαιδευτικού λογισμικού ΓΕΝΙΚΟ ΜΕΡΟΣ Ιστορική εξέλιξη του εκπαιδευτικού λογισμικού σε σχέση με την εξέλιξη της πληροφορικής και των επιστημών της Αγωγής Γρηγοριάδου Μαρία 2οΕκπαιδευτικό Πρόγραμμα –ΠΑΚΕ 2011 25-5-2011

Σκοπός Συνοπτική παρουσίαση θεωριών μάθησης πως οι θεωρίες αυτές επιδρούν στο σχεδιασμό μαθησιακών περιβαλλόντων με τη χρήση υπολογιστή βασικές κατηγορίες εφαρμογών και χρήσεις στη διδασκαλία και τη μάθηση

Θεωρίες Μάθησης Συμπεριφοριστικές θεωρίες Γνωστικές θεωρίες Κοινωνικοπολιτισμικές θεωρίες

Θεωρίες Μάθησης Συμπεριφορισμός Η γνώση μεταδίδεται Γνωστικές θεωρίες Η μάθηση συνιστά μια ενεργή ατομική διαδικασία οικοδόμησης νοήματος μέσω εμπειριών Η μάθηση ευνοείται σε ένα πλούσιο σε αλληλεπιδράσεις περιβάλλον Οι νέες γνώσεις οικοδομούνται πάνω στις υπάρχουσες γνώσεις, οι οποίες τροποποιούνται Κοινωνικοπολιτιστικές θεωρίες Κοινωνική φύση της μάθησης Η γνώση οικοδομείται σε συνεργατικό πλαίσιο (διαμέσου συζητήσεων ανάμεσα σε άτομα ή ομάδες που εμπερικλείουν τη δημιουργία και την κατανόηση της επικοινωνίας και μέσω ομαδικής εκπόνησης δραστηριοτήτων)

Συμπεριφορισμός Βασικές αρχές Επιτυχής διδασκαλία και μάθηση απαιτούν: ενεργή συμμετοχή, σύντομες ενότητες, βαθμωτή πρόοδο, άμεση ανατροφοδότηση Έδωσε έμφαση στην εξατομίκευση της διδασκαλίας και στους προσωπικούς ρυθμούς του μαθητή Οδήγησε: στην προγραμματισμένη διδασκαλία στα διδακτικά συστήματα με υπολογιστή

Computer Assisted Instruction Διδακτικά Συστήματα με Υπολογιστή Κλασική εκδοχή: Διδασκαλία με τη Βοήθεια Υπολογιστή Computer Assisted Instruction (αρχές δεκαετίας ’70) Λογισμικά «κλειστού» τύπου: - συστήματα καθοδήγησης και διδασκαλίας (με μορφή ηλεκτρονικού βιβλίου) - συστήματα εξάσκησης και πρακτικής (συνήθως με μορφή τεστ) - εκπαιδευτικά παιγνίδια πολυμέσων Σύγχρονη εκδοχή: Μοντέλο του Διδακτικού Σχεδιασμού Instructional Design (αρχές δεκαετίας ’80) 6

Κατηγορίες συμπεριφοριστικών λογισμικών & κύριοι εκπρόσωποι (Κόμης Β. 2004) 7

(Κόμης Β. 2004)

Θεωρία Επεξεργασίας της Πληροφορίας Τεχνητή Νοημοσύνη τα έμπειρα συστήματα τα έμπειρα διδακτικά συστήματα (εφαρμογές ΤΝ στην εκπαίδευση) η επεξεργασία φυσικής γλώσσας τα ηλεκτρονικά παιγνίδια η αναγνώριση εικόνας 10

Εποικοδομισμός Εποικοδομισμός Piaget Κατανόηση αναπαραστάσεων, πολλαπλές προοπτικές του ίδιου θέματος, μάθηση μέσω πράξης, διερεύνηση (προγραμματισμός Logo) Αποκαλυπτική μάθηση Bruner Λύση ανοιχτών προβλημάτων καθημερινής ζωής, αυτορύθμιση (μικρόκοσμοι, προσομοιώσεις, μοντελοποίηση) Κατασκευαστικός εποικοδομισμός Papert Τεχνουργήματα που έχουν νόημα για τους μαθητές (ρομποτική, προγραμματισμός με Logo, μοντελοποίηση)

Κοινότητες μάθησης (Κόμης Β. 2004)

Θεωρίες Μάθησης – Εκπαιδευτικά Περιβάλλοντα συμπεριφοριστικές θεωρίες γνωστικές θεωρίες κοινωνικοπολιτισμικές θεωρίες γραμμική οργάνωση πληροφορίας (Skinner) δομικός εποικοδομισμός (Piaget) κοινωνικός εποικοδομισμός μέθοδος πολλαπλών επιλογών (Crowder) εποικοδομισμός του Papert (constructionism) κοινωνικοπολιτισμική θεωρία του Vygotsky διδακτικός σχεδιασμός (Gagné) ανακαλυπτική μάθηση (Bruner) Εγκαθιδρυμένη νόηση (situated cognition) Επεξεργασία της πληροφορίας (γνωστικοί ψυχολόγοι) κατανεμημένη νόηση (distributed cognition) συνδεσιασμός (Varela, Maturana θεωρία της δραστηριότητας (επίγονοι της θεωρίας του Vygotsky) Προγραμματισμένη Μάθηση Εκπαιδευτικά Περιβάλλοντα Εκμάθησης (Tutorial) Εξάσκησης και πρακτικής (drill & practice) Διδακτικά παιχνίδια Εφαρμογές Διαδικτύου (chat, forums, video conference) Logo Προσομοιώσεις Περιβάλλοντα Μοντελοποίησης Συνεργατικά Περιβάλλοντα Μάθησης υποστηριζόμενης από υπολογιστές Εκπαιδευτικές Δικτυακές Πύλες Μηχανές Αναζήτησης Κοινότητες Μάθησης / Πρακτικής Έμπειρα Διδακτικά Συστήματα Νευρωνικά Δίκτυα

Γενικές κατηγορίες εκπαιδευτικού λογισμικού & Θεωρίες Μάθησης Λογισμικά ανοικτού τύπου Λογισμικά κλειστού τύπου (Κόμης Β. 2004) 14

Βιβλιογραφία Κόμης, Β. (2004), Εισαγωγή στις Εφαρμογές των ΤΠΕ στην Εκπαίδευση, Αθήνα, Εκδόσεις Νέων Τεχνολογιών Διδακτικές Προσεγγίσεις και Εργαλεία για την διδασκαλία της Πληροφορικής - Μ. Γρηγοριάδου, Α. Γόγουλου, Ε. Γουλή, Κ. Γλέζου, Μ. Μπούμπουκα, Κ. Παπανικολάου, Γ. Τσαγκάνου, Ε. Κανίδης, Δ. Δουκάκης, Σ. Φράγκου, Η. Βεργίνης

Τεχνολογίες ανάπτυξης – παιδαγωγικά ρεύματα χρήσης 1950 Προγραμματισμένη διδασκαλία Εξάσκηση & Πρακτική Έμπειρα Διδακτικά Συστήματα Υπολογιστής ως δάσκαλος Υπολογιστής ως μαθητής 1970 Logo & μικρόκοσμοι Εργαλεία – λογισμικό γενικής χρήσης Συνεργατικά Συστήματα Περιβάλλοντα μάθησης Αλληλεπιδραστικά περιβάλλοντα μάθησης Εικονική πραγματικότητα Υπολογιστής ως εργαλείο Υπερμέσα Δίκτυα Ανοικτά περιβάλλοντα μάθησης 1980 1990 2000

Μικρόκοσμοι κατά Papert.. ένας “μικρόκοσμος” συνιστά ένα εκκολαπτήριο γνώσης προσφέροντας τη δυνατότητα στο μαθητή - λόγω της ιδιότητάς του να προσομοιώνει τον πραγματικό κόσμο - να εξερευνά εκ των έσω ένα γνωστικό αντικείμενο. Το ζητούμενο εδώ είναι η ανάπτυξη υψηλού επιπέδου γνωστικών δεξιοτήτων που να μεταφέρονται σε ποικίλες καταστάσεις.

Ένας μικρόκοσμος πρέπει να έχει τα εξής χαρακτηριστικά: Να αναφέρεται σε συγκεκριμένο γνωστικό πεδίο Να εισάγει το χρήστη στο γνωστικό πεδίο προσφέροντας ένα απλό και άμεσα κατανοητό παράδειγμα Να οδηγεί σε δραστηριότητες που δημιουργούν στο χρήστη εσωτερικό κίνητρο ώστε να τον παρακινούν να συμμετέχει και να επιμένει στην εκπλήρωση του μαθησιακού στόχου Να οδηγεί σε δραστηριότητες που χαρακτηρίζονται από όρους όπως παιχνίδι, έρευνα και ανακάλυψη Να στηρίζεται στην εποικοδομιστική φιλοσοφία για τη μάθηση, ιδιαίτερα απαιτητική για το ρόλο του δασκάλου ο οποίος καλείται να υποστηρίξει τον μαθητή και να τον διευκολύνει στην οικοδόμηση των γνώσεών του

Προσομοίωση

Μοντέλο

Μικρόκοσμος