Θεωρίες Μάθησης και Εκπαιδευτικά Λογισμικά

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Δ ΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ Α ΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Ε ΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ Υ Λ ΟΓΙΣΜΙΚΟ Υ Αναστασία Γεωργιάδου.
Advertisements

Διδακτικές στρατηγικές Oδηγίες για βέλτιστες συνθήκες μάθησης Gagné.
Βασικές κατηγορίες εκπαιδευτικού λογισμικού
ΧΡΗΣΗ ΕΚΠ/ΚΟΥ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ
Φιλοσοφία Ενσωμάτωσης των ΤΠΕ
Γενικού τύπου χαρακτηριστικά
Εκπαιδευτικό λογισμικό Δέγγλερη Σοφία ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ.
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
« ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ » Μια Πρώτη Γνωριμία. Είδη Εκπαιδευτικού Λογισμικού Λογισμικό που υποστηρίζει τον παραδοσιακό τρόπο διδασκαλίας, τη μετάδοση.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Γνωστικά εργαλεία είναι: οι εκπαιδευτικές εφαρμογές των Τ. Π. Ε
Ο ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ & ΤΩΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ (ΤΠΕ) ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Λάμπρος Πόλκας.
Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Β΄ Επιπέδου Ειδικό Μέρος Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (κλάδοι ΠΕ60-70) ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ.
Οι ΤΠΕ στην εκπ/κή διδακτική διαδικασία Ο υπολογιστής ως γνωστικό εργαλείο Γνωστικά εργαλεία θεωρούνται οι εφαρμογές που έχουν δημιουργηθεί με σκοπό να.
Η εργαστηριακή διδασκαλία στη Διδακτική των Φυσικών Επιστημών
. Εννοιολογικοί χάρτες.
Η χρήση των Τ.Π.Ε. κατά τη διδασκαλία των μαθηματικών Α΄ Λυκείου
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
2. Μορφή και οργάνωση του μαθήματος
Η Διδασκαλία των ΤΠΕ στα Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ
Χρήση εκπαιδευτικού λογισμικού
Κεφ. 8 ο : Εκπαιδευτικό Λογισμικό Γενικοί ορισμοί: Γενικοί ορισμοί: (software): –Λογισμικό (software): οι καταγραφές σε υλικό –Υλικό hardware –Υλικό (hardware):
4.2 Βασικές κατηγορίες λογισμικού από πλευράς χαρακτηριστικών και από πλευράς δραστηριοτήτων με τη χρήση τους Ως εκπαιδευτικό λογισμικό ορίζεται το εξειδικευμένο.
Σενάριο.
ΣΤΑΔΙΑ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΧΑΡΤΟΓΡΑΦΗΣΗΣ ΕΝΝΟΙΩΝ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ KIDSPIRATION Πάμπος Χρυσοστομου Σύμβουλος Πληροφορικής Λεμεσού.
Οι ΤΠΕ στην εκπ/κή διδακτική διαδικασία
Ανακαλυπτική θεωρία μάθησης
Το νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα του ελληνικού Νηπιαγωγείου
Βασικές κατηγορίες εκπαιδευτικού λογισμικού Κατερίνα Μαυραντωνάκη.
Κατασκευή σεναρίου διδασκαλίας με τη χρήση εργαλείων web 2.0
ΧΡΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ Κατηγορίες λογισμικού από πλευράς χαρακτηριστικών και από πλευράς δραστηριοτήτων Κατηγορίες λογισμικού από πλευράς χαρακτηριστικών.
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
Ημερίδα : «Οι Τεχνολογίες της Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση » Οι ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία Οι ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία.
ΓΕΝΙΚΕΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ (ΤΠΕ) Εύη Μακρή - Μ.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΑ ΨΗΦΙΑΚΑ ΜΕΣΑ.
Ο υπολογιστής ως εργαλείο μάθησης
ΟΙ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΨΥΧΑΡΗΣ
ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ ΛΟΓΙΣΜΙΚΩΝ ΜΟΝΤΕΛΟΠΟΙΗΣΗΣ.  1. Το υπολογιστικό σύστηµα επιτρέπει στον χρήστη να αναπαραστήσει ένα φυσικό φαινόµενο ή µια κατάσταση στην οθόνη.
Xρήση Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση (692) Χρήση Ψηφιακών Εργαλείων στη Διδασκαλία των Μαθηματικών Εαρινό εξάμηνο 2008 Μαθηματικό Τμήμα ΕΚΠΑ.
Χρήση και αξιοποίηση ΤΠΕ στην διδακτική διαδικασία
«ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΙ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΕΣ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ»
EXCEL – λογιστικά φύλλα. Χρήση επεξεργασία, αναπαράσταση και επικοινωνία αριθμητικών (η γενικότερα ποσοτικών) δεδομένων Ειδικότερα Εφαρμογή εκπαιδευτικών.
Εκπαιδευτικό λογισμικό. Εκπαιδευτικά περιβάλλοντα Δε σχεδιάστηκαν για εκπ/κή χρήση αλλά χρησιμοποιούνται.
Χρήση διαδραστικών πινάκων στη μαθησιακή διαδικασία Γιάννης Σαλονικίδης - ΠΕ70, επιμορφωτής ΜΕΡΟΣ Α: ΘΕΩΡΗΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ Γενικό μέρος - Ενότητα
Κυριακή Σεβεντεκίδου, ΠΕ02
3 η Πανελλήνια Διημερίδα Καθηγητών Πληροφορικής, Αλεξανδρούπολη Παιδαγωγική Αξιοποίηση των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών Τ. Α. Μικρόπουλος.
ΚΑΤΑΝΟΩ ΤΙΣ ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ ΜΕ ΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΤΟΥ SCRATCH Χρήστος Μανώλης, Πληροφορικός ΠΕ 19 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ / ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2015 Ομάδα ανάπτυξης 6 ο εσπερινό ΕΠΑΛ Θεσσαλονίκης.
Διδακτική της Πληροφορικής και των ΤΠΕ Διδακτική της Πληροφορικής και των ΤΠΕ Μάθημα επιλογής ΣΤ’ εξάμηνο, Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής.
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΒΟΡΕΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ / ΜΥΤΙΛΗΝΗ / Ετήσιο Πρόγραμμα Παιδαγωγικής Κατάρτισης Ε.Π.ΠΑΙ.Κ.
Ε. Αλεξοπούλου, Ε.Π.ΠΑΙ.Κ., Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. Εκπαιδευτική Τεχνολογία, Πολυμέσα.
ΜΟΝΤΕΛΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΙΑΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
Ανακαλυπτική μάθηση Γνώση προϊόν του μαθητή Διαδικασία ανακάλυψης η έρευνα για τον εντοπισμό του ακαθορίστου Μέσα από τα ερεθίσματα που του δίνει ο εκπαιδευτικός.
Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ, Σ Παπαπέτρου
ΘΕΩΡΙΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
Σχεδίαση της αξιολόγησης εκπαιδευτικού λογισμικού
Παρουσίαση Εκπαιδευτικού Λογισμικού
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Ψηφιακό Παιγνίδι στην προσχολική ηλικία
ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ
Ο υπολογιστής ως εργαλείο μάθησης
Εκπαιδευτικό λογισμικό
Ειρήνη Πετράκη Δασκάλα – Πυρήνας ΤΠΕ Μάρτιος, 2011
Τ.Π.Ε. Επιμόρφωση Β1 Επιπέδου
Διδακτική των γνωστικών αντικειμένων
Βασικές κατηγορίες Εκπαιδευτικού Λογισμικού
ΟΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠ/ΚΩΝ ΣΤΙΣ ΤΠΕ
Θεωρίες Μάθησης & Διδακτικές Στρατηγικές Εισαγωγή στις βασικές έννοιες
Σκοπός Η συνοπτική παρουσίαση
ΚοινωνικοπολιτισμικΕΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Θεωρίες Μάθησης και Εκπαιδευτικά Λογισμικά

Θεωρίες μάθησης Συμπεριφοριστική προσέγγιση Εποικοδομιστική προσέγγιση Κοινωνικοπολιτισμική προσέγγιση

Θεωρίες μάθησης Συμπεριφοριστικές θεωρίες Προέχει ο ξεκάθαρος λειτουργικός ορισμός των παιδαγωγικών στόχων και η αξιολόγηση της επίτευξής τους.

Θεωρίες μάθησης Εποικοδομηστική Προσέγγιση Τα παιδιά οικοδομούν γνώσεις πάνω σ’ αυτές που ήδη κατέχουν.

Θεωρίες μάθησης Κοινωνικοπολιτισμικές Προσεγγίσεις Βλέπουν τη μαθησιακή δραστηριότητα μέσα στο κοινωνικό, ιστορικό και πολιτισμικό πλαίσιο μέσα στο οποίο διαδραματίζεται.

Εκπαιδευτικό Λογισμικό Ειδικά κατασκευασμένο λογισμικό και υλικό με σαφή διατακτικό και μαθησιακό σκοπό. Το υπάρχον λογισμικό γενικής ή ειδικής χρήσης

Εκπαιδευτικό Λογισμικό «Κλειστού» τύπου «Ανοικτού» τύπου

Λογισμικά Κλειστού Τύπου Τα λογισμικά «κλειστού» τύπου, δίνουν έμφαση στην παρουσίαση της πληροφορίας, συνήθως με τη μορφή ηλεκτρονικών βιβλίων και στην αξιολόγηση των γνώσεων συνήθως με τη μορφή δραστηριοτήτων εξάσκησης κα πρακτικής.

Λογισμικά Κλειστού Τύπου Εξυπηρετούν: Στην ορθή παρουσίαση της πληροφορίας Στην εξάσκηση και την πρακτική Στην αξιολόγηση

Λογισμικά «Κλειστού» Τύπου Χρησιμοποιούνται: Μελέτη Περιβάλλοντος Ιστορία Γλώσσα Μαθηματικά

Λογισμικά «Κλειστού» Τύπου Λογισμικά εξάσκησης και πρακτικής Ηλεκτρονικά βιβλία Λογισμικά πολυμέσων Λογισμικά παρουσίασης

Λογισμικά «Κλειστού» Τύπου Ψηφιακές θεματικές εγκυκλοπαίδειες, μπορούν να χρησιμοποιηθούν στη διδασκαλία: της Μελέτης Περιβάλλοντος Των Φυσικών Επιστημών Της Ιστορίας

Λογισμικά «Ανοικτού Τύπου» Τα λογισμικά «ανοικτού» τύπου προσφέρουν συνήθως ένα πλούσιο περιβάλλον αλληλεπίδρασης του μαθητή με αντικείμενα και έννοιες, επιτρέποντάς του να αναπτύξει γνώσεις και δεξιότητες υψηλού επιπέδου.

Λογισμικά «Ανοικτού Τύπου» Εξυπηρετούν: Στην ενεργό συμμετοχή του μαθητή Στην ανακάλυψη ή τη διερεύνηση της γνώσης

Λογισμικά «Ανοικτού Τύπου» Χρησιμοποιούνται: Μελέτη Περιβάλλοντος Ιστορία Γλώσσα Μαθηματικά

Λογισμικά «Ανοικτού Τύπου» Ευνοούν: Την ανακαλυπτική μάθηση Τη διερευνητική μάθηση

Λογισμικά Διερευνητικής Μάθησης Φέρνει το μαθητή αντιμέτωπο με προβληματικές καταστάσεις. Οργανώνει το περιεχόμενό του με σκοπό την προσπέλαση των απαιτούμενων πληροφοριών. Παρέχει στο δάσκαλο, ρόλο διευκολυντή στη διαδικασία της μάθησης. Προωθεί δραστηριότητες για την επίλυση προβλημάτων της καθημερινής ζωής.

Λογισμικά Ανακαλυπτικής Μάθησης Καθοδηγούν τους μαθητές στην πορεία ανακάλυψης της γνώσης. Βοηθά τους μαθητές να αναπτύσσουν δεξιότητες, μέσω πειραματισμού και πρακτικής. Ευνοεί τον πειραματισμό και την ανακάλυψη κανόνων. Ευνοεί την εξαγωγή συμπερασμάτων μέσω αυθεντικών εμπειριών.

Λογισμικά Προσομοίωσης Διερευνητική – Ανακαλυπτική Μάθηση Λογισμικά Προσομοίωσης Διερευνητική – Ανακαλυπτική Μάθηση Αναπαριστούν με δυναμικό τρόπο δεδομένα διαφόρων μορφών. Επιτρέπουν στο χρήστη το χειρισμό παραμέτρων και μεταβλητών ενός μοντέλου Βοηθούν στην κατανόηση της λειτουργίας καταστάσεων και φαινομένων.

Λογισμικά Προσομοίωσης Πλεονεκτήματα Λογισμικά Προσομοίωσης Πλεονεκτήματα Αποτελούν τη μόνη προσέγγιση για την επίλυση κάποιων προβλημάτων. Κοστίζουν λιγότερο. Είναι ασφαλής μέθοδος. Δίνουν τη δυνατότητα επανάληψης του φαινομένου.

Λογισμικά Προσομοίωσης- Μοντελοποίησης Διερευνητική – Ανακαλυπτική Μάθηση Μελέτη Περιβάλλοντος Φυσικές Επιστήμες Μαθηματικά

Λογισμικά Μοντελοποίησης Διερευνητική – Ανακαλυπτική Μάθηση Λογισμικά Μοντελοποίησης Διερευνητική – Ανακαλυπτική Μάθηση Αναπαριστούν με δυναμικό τρόπο δεδομένα διαφόρων μορφών. Επιτρέπουν στο χρήστη το χειρισμό παραμέτρων και μεταβλητών ενός μοντέλου. Επιτρέπουν στο χρήστη τη δημιουργία μοντέλων. Το υπολογιστικό σύστημα παρέχει τη δημιουργία, τη χρήση, ή την επαλήθευση ενός φαινομένου.

Λογισμικά Εννοιολογικής χαρτογράφησης Διερευνητική – Ανακαλυπτική Μάθηση Εποπτικό εργαλείο. Εργαλείο για την καταγραφή των ιδεών των μαθητών. Γνωστικό εργαλείο για οικοδόμηση εννοιών και γνώσεων σε διάφορα γνωστικά αντικείμενα. Εργαλείο αξιολόγησης

Λογισμικά Εννοιολογικής χαρτογράφησης Διερευνητική – Ανακαλυπτική Μάθηση Μελέτη περιβάλλοντος Ιστορία Γλώσσα Μαθηματικά

Θεωρίες Μάθησης και Εκπαιδευτικά Λογισμικά Η πολλαπλότητα των τρόπων εισαγωγής και ένταξης των Τ.Π.Ε. στην εκπαιδευτική διαδικασία καθώς και η ποικιλία των θεωριών και μοντέλων που ερμηνεύουν την ανθρώπινη γνώση και τη μάθηση έχουν οδηγήσει στην ανάπτυξη διαφόρων κατηγοριών εκπαιδευτικού λογισμικού.

Θεωρίες Μάθησης και Εκπαιδευτικά Λογισμικά Ο ρόλος του δασκάλου;