ΓΡΑΦΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΑΙΓΥΠΤΟ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
16. Σολομών, ο σοφός βασιλιάς του Ισραήλ
Advertisements

Η παρουσίαση θα γίνει από την Άννα Στεργιανούδη της ΣΤ τάξης.
ΙΕΡΟΓΛΥΦΙΚΑ Οι κάτοικοι της Αιγύπτου επινόησαν την ιερογλυφική γραφή.
ΓΡΑΦΗ.
Το βιβλίο του Ηροδότου για την Αίγυπτο.
Τα πολιτεύματα της αρχαίας Ελλάδας
Οι πρώτες μορφές γραφής των Ανατολικών λαών και της εποχής του Χαλκού
ΛΗΨΗ ΑΠΟΦΑΣΗΣ Ο σύγχρονος άνθρωπος πρέπει συνεχώς να αποφασίζει και να ελίσσεται σε διαρκώς μεταβαλ .κόσμο.Έχει μεγαλύτερο εύρος επιλογών.
Καραγιαρίδη Αλεξάνδρα Μούρτζιου-Καρρά Ναταλία
1ο πρότυπο πειραματικό δημοτικό σχολείο Π.Τ.Δ.Ε-Α.Π.Θ.
12. Η εκπαίδευση στο Βυζάντιο
ΟΙ ΠΥΡΑΜΙΔΕΣ ΤΗΣ ΑΙΓΥΠΤΟΥ
ΑΝΑΔΥΟΜΕΝΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ Η ανάδυση της ανάγνωσης και της γραφής: έννοια και σύγχρονες απόψεις Ευφημία Τάφα Καθηγήτρια Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης.
ΓΙΩΡΓΟΥ ΙΩΑΝΝΟΥ, «ΝΑ ‘ΣΑΙ ΚΑΛΑ ΔΑΣΚΑΛΕ!»
ΤΑ ΠΟΛΙΤΕΥΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Απ’ το βυζαντινό πάπυρο
1.Η Ποικιλία των βιβλίων της Π. Διαθήκης 2.Πως και πότε γράφτηκαν τα βιβλία της Π. Διαθήκης.
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Παίζοντας & ζωγραφίζοντας
Ο«ΧΡΥΣΟΣ ΑΙΩΝΑΣ» 5ος αι.π.Χ.
Η οδοντιατρική στα αρχαία χρόνια.
12. Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΟ
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ
Η εκπαίδευση στο Βυζάντιο
Τα πολιτεύματα στην Αρχαία Ελλάδα!!!
Τα πολιτεύματα στην Αρχαία Ελλάδα
Η ανάπτυξη των γραμμάτων και η μελέτη των αρχαίων Ελλήνων κεφ. 26
Αρχαία Αιγυπτιακή Ιερογλυφική Γραφή
Αρχαία Αιγυπτιακή Τέχνη
Ιστορικές ελληνικές επιγραφές. Αγγείο Hadra Hadra, 3 ος -2 ος αι. π.Χ. (Αλεξάνδρεια, Αίγυπτος) Σήμερα: ΜΜΑ (Metropolitan Museum of Arts, Νέα Υόρκη)
Η εκπαιδευση στο ΒυζΑντιο
ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΙΕΡΑΡΧΕΣ ΜΑΡΙΑ ΒΛΑΣΣΗ.
ΠΡΟΕΛΛΗΝΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ ΠΕΡΑΚΗ ΕΙΡΗΝΗ Γ3.
Η ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ ΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΟΥ ΠΕΡΙΚΛΗ
ΜΑΓΙΑ Πόλη.
Μαθηματικά και Κρυπτογραφία
ΤΡΕΛΟΙ ΛΟΓΟΤΕΧΝΕΣ Λογοτεχνία – Γλώσσα Ονόματα μαθητών Ασλανίδου Νεκταρία – Χριστίνα Α1 Τουλούμη Αντιγόνη Α4 Αραούζου Βαρδαλάχου Αθηνά Α1 Νικοδημητροπούλου.
Βασικά σημεία του μαθήματος
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΝΕΑΣ ΚΑΡΥΑΣ Β’ τάξη Σχ
Μαθητές: Γαγαμάνης Σάκης Δογάνης Γιώργος Καρκαδάκης Θεόφιλος
ΚΛΕΟΠΑΤΡΑ Η ΖΩΗ ΤΗΣ ΣΤΗΝ ΑΙΓΥΠΤΟ.
ΑΡΧΑΙΑ ΑΙΓΥΠΤΟΣ ΜΥΡΤΩ ΤΡΑΚΑΔΑ.
Ο προφήτης Ησαΐας Μαθητής: Άρης Χατζηαργύρης Καθηγητής: Γ.Καπετανάκης
4.1 Κοινωνικοί θεσμοί 4.2 Αναγκαιότητα κοινωνικών θεσμών
ΑΡΧΑΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ Αρχαία Αίγυπτος π.Χ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ 1ο Δημ. Σχ. Βαγίων Τάξη : Γ’ Αριθμός μαθητών:12
ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΡΙΩΝ: Τάξη : B4 Καθηγήτρια : Παπαδημητρίου Ζωή
2. Η Αιγυπτος.
ΛΗΨΗ ΑΠΟΦΑΣΗΣ Ο σύγχρονος άνθρωπος πρέπει συνεχώς να αποφασίζει και να ελίσσεται σε διαρκώς μεταβαλ .κόσμο.Έχει μεγαλύτερο εύρος επιλογών.
Λευτέρης Δάλπης 1 ο Πρότυπο Πειραματικό δημοτικό 12\ Θ Σχολείο Π. Τ. Δ. Ε Α. Π. Θ Ε ’
Ερωτοκριτοσ και Αρετουσα
10 ΑΠΟ ΤΙΣ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΕΣ ΑΡΧΑΙΕΣ ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΑΠΟΙΚΙΕΣ!
ΡΟΖΜΑΡΙ ΤΣΙΝΑ ΣΤ’2 17/9/2015.
Αιγυπτιακός πολιτισμός
Η ΤΕΧΝΗ ΣΤΗΝ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΤΗΣ ΘΡΗΣΚΕΙΑΣ, ΜΙΑ ΣΧΕΣΗ ΑΝΑΤΡΟΦΟΔΟΤΗΣΗΣ ΜΕΛΗ ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ: ΑΝΝΗ ΜΠΑΛΩΤΗ ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΚΟΝΤΟΥ Το θέμα της ομάδας μας ήταν να ερευνήσουμε.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑ Με την εργασία ασχολήθηκαν οι μαθητές: Αλέξανδρος Φράγκος, Γαβριήλ Χαϊδεμένος, Κώστας Σταθόπουλος, Χρηστογιάννης Πρεβεζάνος, Kωνσταντίνος Χρυσανθακόπουλος.
5o ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΟΣΜΟΥ ΜΑΘΗΜΑ: ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΘΕΜΑ: ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ Βασίλης Κ. Λευτέρης Μ . Γκόρικ Χ.
Όλες μας οι εικόνες και οι κατασκευές
Ιερογλυφικά Γραμμική Α Γραμμική β
ΕΠΟΧΗ ΤΟΥ ΧΑΛΚΟΥ ΑΡΧΑΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Ι.Μ. ΜΕΓΙΣΤΗΣ ΛΑΥΡΑΣ ΑΓΙΟΥ ΟΡΟΥΣ
ΡΩΜΑΙΚΗ ΑΓΟΡΑ.
21. Το Βυζάντιο εκχριστιανίζει τους Σλάβους
Εργασία για το μάθημα της Γεωγραφίας από τη Μαρία Ζερβάκη
ΒΑΒΥΛΩΝΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
ΑΙΓΥΠΤΙΟΙ 3000 π.Χ. – 300 μ.Χ..
Η ΓΡΑΦΗ ΣΤΑ ΑΡΧΑΙΑ ΧΡΟΝΙΑ
Η εκπαίδευση στο Βυζάντιο Κεφ. 12 Ούρδας Ιωάννης 2013.
ΟΙ ΠΤΟΛΕΜΑΙΟΙ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΓΡΑΦΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΑΙΓΥΠΤΟ ΖΕΖΟΣ ΣΤΑΥΡΟΣ & ΚΟΝΤΗΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ

ΟΙ ΔΥΟ ΓΡΑΦΕΣ ΙΕΡΟΓΛΥΦΙΚΑ ΤΑ ΣΥΝΑΝΤΑΜΕ ΣΕ ΝΑΟΥΣ ΚΑΙ ΜΝΗΜΕΙΑ ΙΕΡΑΤΙΚΑ ΤΑ ΣΥΝΑΝΤΑΜΕ ΣΕ ΝΑΟΥΣ ΚΑΙ ΜΝΗΜΕΙΑ ΙΕΡΑΤΙΚΑ ΕΙΝΑΙ Η ΓΡΑΦΗ ΠΟΥ ΣΥΝΑΝΤΑΜΕ ΣΤΟΥΣ ΠΑΠΥΡΟΥΣ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΑΠΛΟΠΟΙΗΜΕΝΗ

Ένας γραφέας στην αρχαία Αίγυπτο ήταν πολύ σημαντικό πρόσωπο Ένας γραφέας στην αρχαία Αίγυπτο ήταν πολύ σημαντικό πρόσωπο. Η Αίγυπτος ήταν ένα πάρα πολύ πλούσιο και τεράστιο σε έκταση βασίλειο. Ήταν λοιπόν απαραίτητο τα πλούτη του βασιλείου αυτού, να μετρούνται και να καταγράφονται, όπως επίσης και οι φόροι που πλήρωναν οι άνθρωποι στο βασιλιά, ανάλογα με αυτά που κέρδιζαν από τη δουλειά τους. ΑΙΓΥΠΤΙΟΙ ΓΡΑΦΕΙΣ

Η μέτρηση και η καταγραφή των αγαθών και των φόρων ήταν δουλειά των γραφέων. Και όχι μόνο. Στα δικαστήρια, στις βιβλιοθήκες, στα ιερά, στα θησαυροφυλάκια, στο στρατό και βεβαίως στη διακόσμηση των βασιλικών ή ταφικών μνημείων απασχολούνταν παντού  γραφείς.

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Η εκπαίδευση μπορούσε να διαρκέσει μέχρι και δώδεκα χρόνια. Τα σχολεία αυτά κατά κανόνα αποτελούσαν μέρος των ναών και μπορούσαν όλα τα αγόρια, όλων των κοινωνικών τάξεων να φοιτήσουν σε αυτά. Ωστόσο, επειδή η εκπαίδευση διαρκούσε τόσα χρόνια και φυσικά δεν ήταν δωρεάν και στην Αίγυπτο η παράδοση ήταν ο γιος να ακολουθεί το επάγγελμα του πατέρα του, ξεκινώντας από τον Φαραώ και καταλήγοντας στον πιο ταπεινό εργάτη, τα περισσότερα παιδιά έμεναν αναλφάβητα και η μόνη εκπαίδευση που έπαιρναν ήταν η μαθητεία στο επάγγελμα που ασκούσε ο πατέρας τους.

Στο πρώτο επίπεδο εκπαίδευσης, το στοιχειώδες, τα παιδιά διδάσκονταν πρώτα να διαβάζουν και να γράφουν. Μάθαιναν απέξω κλασικά κείμενα της αιγυπτιακής λογοτεχνίας όπως ύμνους, διηγήματα, ποιητικές συλλογές κτλ. και οι δάσκαλοι τους υπαγόρευαν ατελείωτες ασκήσεις για εξάσκηση. Η μέθοδος διδασκαλίας βασιζόταν στην απομνημόνευση και στην αντιγραφή.

ΣΤΗΛΗ ΤΗΣ ΡΟΖΕΤΤΑΣ Η Στήλη της Ροζέτας είναι μια πέτρινη πλάκα.Χρονολογείται στο 2ο αιώνα π.Χ. και φέρει εγχάρακτη μια επιγραφή σε δύο γλώσσες (αιγυπτιακή και ελληνική) και τρία συστήματα γραφής (ιερογλυφικά, δημώδη αιγυπτιακή, ελληνική).Αυτή η ανεκτίμητης αξίας ανακάλυψη ήταν καθοριστική για την εξέλιξη της επιστήμης της Αιγυπτιολογίας.

Το σύστημα που χρησιμοποίησε ο Σαμπολιόν για να αποκρυπτογραφήσει το κείμενο της στήλης, η οποία φυλάσσεται σήμερα στο Βρετανικό Μουσείο του Λονδίνου, αποτελεί σημαντικό οδηγό για όσους ενδιαφέρονται για τη μελέτη των αρχαίων συστημάτων γραφής.