Η προσομοίωση 11/12/2014 Υοu 4 Teachers 20121
Πώς οι εκπαιδευτικοί αντιλαμβάνονται την προσομοίωση Συζήτηση και καταγραφή εκπαιδευτικών εμπειριών 11/12/2014 Υοu 4 Teachers
Τι είναι Εκπαιδευτική τεχνική για την παρουσίαση μιας σύνθετης και συνεχώς μεταλλασσόμενης κατάστασης, που ωστόσο παρουσιάζεται με ποιο απλό τρόπο από ότι είναι στην πραγματικότητα. 11/12/2014 Υοu 4 Teachers
Παραδείγματα Προσομοιώσεις οδήγησης αυτοκινήτου και αεροπλάνου Παιχνίδια τύπου SIM City, Monopoly Στις προσομοιώσεις οι παίκτες ακολουθούν κανόνες και παίρνουν αποφάσεις. Κάθε απόφαση επηρεάζει την έκβαση του παιχνιδιού. 11/12/2014 Υοu 4 Teachers
Προϋποθέσεις για μάθηση Για να μάθουν οι μαθητές από τη διεργασία της προσομοίωσης απαιτείται: Διάλογος με τον διδάσκοντα και τις ομάδες εργασίας (Κατά τη διάρκεια και μετά τη λήξη της διεργασίας) 11/12/2014 Υοu 4 Teachers
Το πλαίσιο της προσομοίωσης (Φύλλο εργασίας εκπαιδευτικού) Θέμα-γνωστικό αντικείμενο: Επίπεδο ηλικίας Διάρκεια Στόχοι Σύνδεση με το ΑΠ Εκπαιδευτικά μέσα (υλικά) Σύντομη περιγραφή: (3 σειρές) Παρουσίαση προσομοίωσης: (1 σελίδα) 1. Αρχικό έναυσμα 2. Δραστηριότητες προσομοίωσης 3. Λέξεις –έννοιες – ερωτήματα κλειδιά 4. Αξιολόγηση 11/12/2014 Υοu 4 Teachers
Πώς χρησιμοποιείται η προσομοίωση (στάδια) 1 ο στάδιο: Προσανατολισμός Εξηγούμε στους μαθητές τι είναι η προσομοίωση με αφορμή παιχνίδια προσομοίωσης που έχουν ήδη παίξει (π.χ. μονόπολη). Συζητούμε μαζί τους τι μπορούν να μάθουν από ένα τέτοιου είδους παιχνίδι. Εξηγούμε στους μαθητές το θέμα που θέλουμε να μελετήσουμε μέσα από την προσομοίωση που πρόκειται να υλοποιήσουμε. Βεβαιωνόμαστε ότι οι μαθητές έχουν καταλάβει για ποιο λόγο θα παίξουμε την προσομοίωση. Εξηγούμε τους κανόνες Καταγράφουμε τους κανόνες και τους αναρτούμε στην τάξη. 11/12/2014 Υοu 4 Teachers
2 ο στάδιο Η εφαρμογή Οι μαθητές παίρνουν μέρος στην προσομοίωση παίζοντας συγκεκριμένους ρόλους έτσι όπως αυτοί ορίστηκαν στο προηγούμενο στάδιο. Ο εκπαιδευτικός επεμβαίνει συμβουλευτικά, κρατά σημειώσεις που θα αξιοποιήσει σε επόμενη φάση 11/12/2014 Υοu 4 Teachers
3 ο στάδιο Debrief Χωρίζουμε τους μαθητές σε ομάδες. Επιλέγουμε έναν εκπαιδευτικό στόχο από αυτούς που αρχικά είχαμε θέσει. Θέτουμε τον εκπαιδευτικό στόχο προς συζήτηση. Ρωτάμε αν οι ρόλοι που έπαιξαν οι μαθητές ήταν σχετικοί με την πραγματική ζωή και εξηγούμε τι μάθανε οι μαθητές σε σχέση με τον εκπαιδευτικό στόχο. Οι μαθητές συζητούν καταγράφουν και ανακοινώνουν. 11/12/2014 Υοu 4 Teachers
Ενδεικτική βιβλιογραφία για την προσομοίωση ork/mcvittiej/lessons/simulation.html 11/12/2014 Υοu 4 Teachers