Πρόγραμμα PISA Κύρια Φάση Έρευνας PISA 2015 (Μάρτιος-Απρίλιος 2015)

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Κοινωνικός Αποκλεισμός στην Εκπαίδευση! Το φροντιστήριο απαραίτητο εργαλείο προόδου των νέων.
Advertisements

Ευρωπαϊκή Εταιρεία για τη Γλωσσική Δοκιμασιολογία και την Αξιολόγηση της Γλωσσικής Επίδοσης
Πρόγραμμα PISA Πιλοτική Φάση Έρευνας PISA 2015 (Μάρτιος-Απρίλιος 2014)
Συνεργασίες σχολείων στην Ευρώπη
1 “Ανάπτυξη και Εφαρμογή Ολοκληρωμένου Συστήματος για τον Έλεγχο και την Παρακολούθηση των Μονάδων Επεξεργασίας Αστικών Λυμάτων στην Κύπρο, COMWATER” (Δεκέμβριος.
Α. Αναλυτικό Α’ Γυμνασίου
PISA 2015 Αποδεσμευμένο Εξεταστικό Υλικό (Released Material)
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ
Πρόγραμμα PISA Πιλοτική Φάση Έρευνας PISA 2015 (Μάρτιος-Απρίλιος 2014)
Παρουσίαση ΚΥΠΡΙΑΚΟΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ 31 Ιανουαρίου 2012.
ΣΧΠ102 To σχολικό περιβάλλον και η οργάνωση του στο Δημοτικό Σχολείο Στέλιος Ορφανός Χειμερινό Εξάμηνο 2009.
Page  1 Προτεραιότητες της Κυπριακής Προεδρίας για την Ανώτερη Εκπαίδευση Διεύθυνση Ανώτερης και Ανώτατης Εκπαίδευσης Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού.
ΙΔΡΥΜΑ ΚΡΑΤΙΚΩΝ ΥΠΟΤΡΟΦΙΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ Τομεακό Πρόγραμμα Comenius Αθήνα, 25 Ιoυνίου ΜΑΡΙΑ ΞΑΡΧΟΥΛΑΚΟΥ.
Σκοταράς Νικόλαος, Σχ. Σύμβουλος ΠΕ12, Δρ. Ε.Μ.Π Ιστοσελίδα :
Συνάντηση Εκπαιδευτών Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών Μέσης Εκπαίδευσης στην Εκπαιδευτική Εφαρμογή της Πληροφορικής Άνοιξη 2008 Ομάδα Επιμόρφωσης Τ.Π.Ε.
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
της Μαρίας-Ζωής Φουντοπούλου
ΝΕΟ ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ Α’, Β’, & Γ’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Ανδρέας Σ. Ανδρέου (Αναπλ. Καθηγητής ΤΕΠΑΚ - Συντονιστής) Μάριος Μιλτιάδου, Μιχάλης Τορτούρης.
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ Γραφείο Ποιότητας Αλεξάνδρειο ΤΕΙ Θεσσαλονίκης.
European Commission. 1975: πρώτη δράση της κοινότητας: κινητικότητα φοιτητών Σεπτέμβριος 1980: Δίκτυο Ευρυδίκη Κεντρική Μονάδα & 9 Εθνικές Μονάδες Ανταλλαγή.
6 ος Ετήσιος Διαγωνισμός Τεχνοπλεύση Σάββατο, 16 Απριλίου 2011 Ηλεκτροκύκλωση Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών Πανεπιστήμιο Κύπρου.
Ικανότητες Εκπαιδευτικών 6 Οκτωβρίου 2014 Caroline Kearney Ανώτερη Υπεύθυνη Έργου και Εκπαιδευτική Αναλύτρια.
Βιωματικές Δράσεις 2 ο Γυμνάσιο Καλλίπολης
Συνάντηση με γονείς Τετάρτη
Συντάχθηκε για λογαριασμό του Τηλεοπτικού Σταθμού ΑΝΤ1 Οκτώβριος 2011 © ΚΥΠΡΙΑΚΟ ΒΑΡΟΜΕΤΡΟ.
Βασίλης Κόμης Αναπληρωτής Καθηγητής
Προγράμματα σπουδών Α΄,Β΄ και Γ΄ Λυκείου. Α΄ Λυκείου 9 μαθήματα - 33 ώρες διδασκαλίας (κοινό πρόγραμμα) + 1 μάθημα επιλογής (από 4 μαθήματα) – 2 ώρες.
Η επιρροή του χώρου εργασίας των σχολικών τάξεων στη μάθηση
Κέντρο Εκπαιδευτικής Έρευνας και Αξιολόγησης Εκπαιδευτική Ημερίδα Σχολικών Συντονιστών TALIS Ιανουαρίου 2013.
Επιστημονικά υπεύθυνος: Καθηγητής Μ. Μεϊμάρης, Διευθυντής Εργαστηρίου Ομάδα διαχείρισης έργου: Δρ. Α. Γιαννακουλόπουλος, Σ. Κοδέλλας, Ν. Παπασταύρου Έκθεση.
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΓΙΑ ΤΟ EΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΤΙΣ ΣΧΟΛΕΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ ΤΑ Ι.Ε.Κ ΚΑΙ ΤΙΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΣΠΟΥΔΩΝ ΚΕΣΥΠ ΔΡΑΜΑΣ 2014 ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ.
Ενίσχυση της έρευνας στο “ΕΠ. Εκπαίδευση και δια βίου μάθηση ” Νίκος Μαρούλης, Logotech AE Καρδίτσα 18 Σεπτεμβρίου 2008.
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – Συντονιστική.
ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ
Το σχολείο μας: επιτεύγματα- στόχοι- προβλήματα. Δομή της εισήγησης  Περιγραφή της ισχύουσας κατάστασης  Αποτίμηση του Σχολ. Έτους  Στόχοι.
ΚΑΘΗΚΟΝΤΑ ΚΑΙ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ (Υπουργική Απόφαση: Φ.353.1/324/105657/Δ1) Εκπαιδευτικοί Παράλληλης Στήριξης 1.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
Η Τράπεζα Θεμάτων στο Νέο Λύκειο Δρ. Δημήτριος Σισιαρίδης Διευθυντής στο 1 ο ΕΠΑ. Λ Ελευθερούπολης.
Διάγραμμα 1 Φεβρουάριος 2012 αποτελέσματα παγκύπριας τηλεφωνικής έρευνας, χρήσης του διαδικτύου στην Κύπρο για οικονομική πληροφόρηση © συντάχθηκε για.
Μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο: Ανάπτυξη ουσιαστικής συνεργασίας ανάμεσα στους γονείς και τους εκπαιδευτικούς Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών.
Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής.
Συνεργασίες σχολείων στην Ευρώπη
Σεμινάρια Πληροφορικής Φεβρουάριος 2009 Μ. Μιλτιάδου.
ΠΡΟΣΒΑΣΗΣ στην Ανώτατη και Ανώτερη Εκπαίδευση Κύπρου και Ελλάδας
Πρόγραμμα Ασφαλές σχολείο για το διαδίκτυο
Πρόγραμμα PISA Κύρια Έρευνα PISA 2015 (Μάρτιος-Απρίλιος 2015)
Μια φορα κι eναν καιρο στο Διαδικτυο…
Φιλοσοφική Σχολή ΑΠΘ. Φιλοσοφική Σχολή ΑΠΘ Φιλοσοφίας & Παιδαγωγικής Τμήμα Φιλοσοφίας & Παιδαγωγικής.
PISA P rogramme for I nternational S tudent A ssessment Ενημέρωση Εκπαιδευτικών.
Αναλυτικά Προγράμματα για τα Δημόσια Σχολεία της Κυπριακής Δημοκρατίας Σεμινάρια Σεπτεμβρίου 2010 Κουτσίδης Γιώργος 1.
Πιστοποίηση Επαγγελματικής Κατάρτισης Αποφοίτων Ι.Ε.Κ.
Ημερίδα 4 Πορεία των διαδικασιών Διασφάλισης της ποιότητας 15 Νοεμβρίου 2012.
Γεωργιάδης Μιχάλης ΣΣ Φιλολόγων. Αφετηρία: α)από τη μικρή ομάδα στη μεγάλη και από τη μεγάλη στην ολομέλεια) β) διαμόρφωση μόνο μιας ομάδας στην οποία.
H εφαρμογή της ομαδοσυνεργατικής διδασκαλίας στα φιλολογικά μαθήματα Γεωργιάδης Μιχάλης ΣΣ Φιλολόγων.
Κέντρο Εκπαιδευτικής Έρευνας PISA Programme for International Student Assessment Διεθνές Πρόγραμμα για την Αξιολόγηση των Μαθητών.
Σχολικό Έτος Ενημέρωση Γονέων-Κηδεμόνων
Οριζόντιο Έργο Υποστήριξης Σχολείων, Εκπαιδευτικών και Μαθητών στο Δρόμο για το ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, νέες υπηρεσίες Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και Στήριξη.
Ερευνητικές Εργασίες: Πόσο
Ελληνικό γραφείο υποστήριξης: Συνεργασίες σχολείων στην Ευρώπη.
Αναδιάρθρωση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και λοιπές διατάξεις
7o Δημοτικό Σχολείο Αγίου Δημητρίου
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
Βιολογία Γυμνασίου.
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ Σχολ. Έτος
2ο Γυμνάσιο Καλυβίων Ενημέρωση για το Γυμνάσιο
PISA 2018: Διεθνές Πρόγραμμα για την Αξιολόγηση των Μαθητών
ΠΑΓΚΥΠΡΙΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΠΑΓΚΥΠΡΙΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΚΑΙ ΛΥΚΕΙΟ ΛΕΥΚΑΡΩΝ.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Πρόγραμμα PISA Κύρια Φάση Έρευνας PISA 2015 (Μάρτιος-Απρίλιος 2015) Ενημέρωση Διευθυντών Σχολείων Οκτώβριος 2014 Δρ Πέτρος Γεωργιάδης Δρ Μοδεστίνα Μοδέστου Εθνικό Κέντρο PISA 2015 Κέντρο Εκπαιδευτικής Έρευνας και Αξιολόγησης

Σκοπός της συνάντησης Γενική ενημέρωση για το Πρόγραμμα PISA Υποχρεώσεις σχολείων Προώθηση της Έρευνας στα σχολεία. Ενημερωτικό υλικό Αποτελέσματα PISA 2012/ PISA 2015 Πιλοτική Φάση Αποδεσμευμένο εξεταστικό υλικό (ασκήσεις εξοικείωσης) Πρακτικά ζητήματα και ανάγκες που προκύπτουν για τη διεξαγωγή της έρευνας (εμπειρία Πιλοτικής Φάσης PISA 2015) Τρόποι στήριξης της προσπάθειας από τις Διευθύνσεις των Σχολείων Συζήτηση - Διευκρινίσεις - Επίλυση αποριών Εθνικό Κέντρο PISA 2015

Γενικές Πληροφορίες για το Πρόγραμμα PISA Τι είναι; Διεθνής Έρευνα που ξεκίνησε το 2000 Στην έρευνα PISA 2015 συμμετέχουν περισσότερες από 70 χώρες – 2η συμμετοχή της Κύπρου Το Πρόγραμμα αναπτύσσεται σε 3ετείς κύκλους (PISA 2015: 6ος κύκλος) Από ποιον διοργανώνεται; ΟΟΣΑ (Οργανισμός Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης) Την ευθύνη για το σχεδιασμό και την εφαρμογή της έρευνας έχει Διεθνής Κοινοπραξία οργανισμών Σε κάθε χώρα υπάρχει το Εθνικό Κέντρο PISA Κέντρο Εκπαιδευτικής Έρευνας και Αξιολόγησης (ΚΕΕΑ) Εθνικό Κέντρο PISA 2015

Γενικές Πληροφορίες για το Πρόγραμμα PISA Τι αξιολογεί; Αξιολογεί την επίδοση στις φυσικές επιστήμες στα μαθηματικά στην κατανόηση κειμένου στη συνεργατική επίλυση προβλήματος (2015) Επίπεδα εγγραμματισμού Εθνικό Κέντρο PISA 2015

Γενικές Πληροφορίες για το Πρόγραμμα PISA Επίπεδα εγγραμματισμού Το Πρόγραμμα χρησιμοποιεί επίπεδα εγγραμματισμού, για να περιγράψει τις κατηγορίες των δεξιοτήτων που είναι ικανοί να χρησιμοποιούν οι μαθητές στο κάθε επίπεδο για κάθε γνωστικό αντικείμενο. Το επίπεδο 1 είναι το χαμηλότερο, ενώ το επίπεδο 6 το υψηλότερο Το επίπεδο 2 θεωρείται βασικό (baseline level) Οι μαθητές που βρίσκονται στο επίπεδο αυτό μόλις αρχίζουν να παρουσιάζουν βασικές ικανότητες, οι οποίες θα τους επιτρέψουν στο μέλλον να συμμετάσχουν αποτελεσματικά και δημιουργικά στην κοινωνική και οικονομική ζωή. Εθνικό Κέντρο PISA 2015

Επίπεδα Εγγραμματισμού στο PISA 2012 Μαθηματικά 46η από 65 χώρες Κάτω από το Επίπεδο 1 Επίπεδο 1 Επίπεδο 2 Επίπεδο 3 Επίπεδο 4 Επίπεδο 5 Επίπεδο 6 Κύπρος 19 % 23 % 25,5 % 19,2 % 9,6 % 3,1 % 0,6 % ΟΟΣΑ 8 % 15 % 22,5 % 23,7 % 18,2 % 9,3 % 3,3 % Σαγκάη 55% Σιγκαπούρη 40% Εθνικό Κέντρο PISA 2015

Επίπεδα Εγγραμματισμού στο PISA 2012 Κατανόηση Κειμένου 44η από 65 χώρες Κάτω από το Επίπεδο 1β Επίπεδο 1β Επίπεδο 1a Επίπεδο 2 Επίπεδο 3 Επίπεδο 4 Επίπεδο 5 Επίπεδο 6 Κύπρος 6,1% 9,7% 17 % 25,1 % 24,9 % 13,2 % 3,5 % 0,5 % ΟΟΣΑ 1,3 % 4,4 % 12,3 % 23,4 % 29,1 % 21,1 % 7,3 % 1,1 % Εθνικό Κέντρο PISA 2015

Επίπεδα Εγγραμματισμού στο PISA 2012 Φυσικές Επιστήμες 50η από 65 χώρες Κάτω από το Επίπεδο 1 Επίπεδο 1 Επίπεδο 2 Επίπεδο 3 Επίπεδο 4 Επίπεδο 5 Επίπεδο 6 Κύπρος 14,4 % 23,7 % 30,2 % 21,3 % 8,4 % 1,8 % 0,2 % ΟΟΣΑ 4,8 % 13 % 24,5 % 28,8 % 20,5 % 7,2 % 1,2 % Εθνικό Κέντρο PISA 2015

Γενικές Πληροφορίες για το Πρόγραμμα PISA Σε ποιους απευθύνεται; 15χρονους μαθητές (τέλος της υποχρεωτικής εκπαίδευσης) Το κριτήριο επιλογής των μαθητών αφορά αυστηρά στην ηλικία των παιδιών άσχετα με την τάξη στην οποία φοιτούν. Ποια τα κίνητρα των μαθητών; ΔΕΝ συνδέεται με καμία μορφή βαθμολόγησης του σχολείου ΔΕΝ ανακοινώνονται τα αποτελέσματα στους μαθητές Καλλιέργεια θετικών στάσεων απέναντι στην έρευνα Εσωτερική παρώθηση για επιτυχία Εθνικό Κέντρο PISA 2015

Κύρια Φάση PISA 2015 Δράσεις ενημέρωσης Ενημερωτικές συναντήσεις Ιούλιος 2014 – ενημέρωση ΕΜΕ και Ακαδημαϊκών Οκτώβριος 2014 – ενημέρωση Διευθυντών Δεκέμβριος 2014 – ενημέρωση Συντονιστών Σχολείων Ιανουάριος 2015 – ενημέρωση καθηγητών Πληροφορικής Υλικό προώθησης της έρευνας PISA 2015 Αφίσες, τρίπτυχα, ιστοσελίδα, επιστολή προς τους γονείς Εθνικό Κέντρο PISA 2015

Κύρια Φάση PISA 2015 Εξεταστική Περίοδος 2 Μαρτίου – 24 Απριλίου 2015 Το πρόγραμμα της εξεταστικής περιόδου θα ετοιμαστεί από το Εθνικό Κέντρο PISA. ΜΟΝΟ σε εξαιρετικές περιπτώσεις τεκμηριωμένου κωλύματος θα εξετάζεται η δυνατότητα αλλαγής ημερομηνίας. Σημ. 1. Λαμβάνονται υπόψη οι αργίες και οι εορτασμοί για τις εθνικές επετείους. 2. Κατά κανόνα, οι τελευταίες μέρες της εξεταστικής περιόδου αφήνονται σκόπιμα κενές. Εθνικό Κέντρο PISA 2015

Κύρια Φάση PISA 2015 Ποια σχολεία συμμετέχουν; Κριτήρια επιλογής σχολείων: Όλα τα Δημόσια - ΕΛΛΗΝΙΚΑ με επιλέξιμους μαθητές (Λύκεια, Εξατάξια Γυμνάσια, Τριτάξια Γυμνάσια και Τεχνικές Σχολές) Όλα τα Ιδιωτικά – ΕΛΛΗΝΙΚΑ & ΑΓΓΛΙΚΑ με επιλέξιμους μαθητές TSG: Ελάχιστος Αριθμός Σχολείων= 150 Εθνικό Κέντρο PISA 2015

Εργαλεία συλλογής δεδομένων δοκίμιο αξιολόγησης* - φυσικές επιστήμες - μαθηματικά - κατανόηση κειμένου - συνεργατική επίλυση προβλήματος *42 διαφορετικοί «τύποι δοκιμίου»/συνδυασμοί ασκήσεων 2 ώρες ερωτηματολόγιο μαθητή σχολείου 30 λεπτά 60 λεπτά Η έρευνα PISA 2015 σηματοδοτεί την πλήρη μετάβαση σε ηλεκτρονική χορήγηση της εξέτασης στον Η/Υ Εθνικό Κέντρο PISA 2015

Δείγμα μαθητών & ανάγκες σε Εργαστήρια Η/Υ ΔΗΜΟΣΙΑ ΣΧΟΛΕΙΑ & ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ (Ελληνόφωνα) Δείγμα: 100 μαθητές (μέγιστο) τέσσερα/πέντε εργαστήρια Η/Υ ή δύο μέρες χορήγησης Τα εργαστήρια Η/Υ θα πρέπει να είναι διαθέσιμα καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας της εξέτασης. Εθνικό Κέντρο PISA 2015

Πρόγραμμα Ημέρας Διεξαγωγής της Εξέτασης (προκαταρκτικό) Εθνικό Κέντρο PISA 2015

Διευκρίνιση Η χορήγηση των δοκιμίων θα γίνει από προσωπικό που θα ορίσει και θα εκπαιδεύσει το Εθνικό Κέντρο PISA – όχι από καθηγητές. Καθηγητές: Επιτήρηση Εθνικό Κέντρο PISA 2015

Εξοπλισμός – Η/Υ Η πετυχημένη διεξαγωγή της έρευνας στηρίζεται σε εξαιρετικά μεγάλο βαθμό στους Η/Υ που θα χρησιμοποιηθούν. Οι Η/Υ θα πρέπει να ελεγχθούν με τη χρήση ειδικού λογισμικού, για να διαπιστωθεί η καταλληλότητά τους. Αν υπολείπεται μικρός αριθμός Η/Υ: χρήση φορητών υπολογιστών Αν υπολείπεται μεγάλος αριθμός Η/Υ: χορήγηση της εξέτασης σε δύο μέρες, αντί μίας. Ιδιαίτερα σημαντική η συνεργασία των Καθηγητών Πληροφορικής: α) για την έγκαιρη διενέργεια ελέγχων στους Η/Υ και για την υποβολή αξιόπιστων στοιχείων β) για την ομαλή χορήγηση την ημέρα της εξέτασης Εθνικό Κέντρο PISA 2015

Ρόλος & υποχρεώσεις σχολείων Μέχρι τις 24 Οκτωβρίου 2014 θα πρέπει να οριστούν: α) Συντονιστής Σχολείου β) Υπεύθυνος Καθηγητής Πληροφορικής (Παρ. βλ. Εγκύκλιο: dme7293 2/9/14) Γνώσεις Η/Υ, ηλεκτρονικό ταχυδρομείο Εμπλεκόμενη ειδικότητα Ενδιαφέρον, Οργανωτικές Ικανότητες Καλές διαπροσωπικές σχέσεις Όχι κατ’ ανάγκη Β.Δ. Κριτήρια Επιλογής Συντονιστή Σχολείου: Εθνικό Κέντρο PISA 2015

Συντονιστής Σχολείου Ο Συντονιστής Σχολείου θα είναι υπεύθυνος, ανάμεσα σε άλλα, για: την τακτική επικοινωνία με το Εθνικό Κέντρο PISA (ΚΕΕΑ) την έγκαιρη υποβολή του ονομαστικού καταλόγου με τους επιλέξιμους μαθητές (ΟΛΟΙ όσοι γεννήθηκαν το 1999) την ορθή εφαρμογή της διαδικασίας εξαίρεσης μαθητών που ανήκουν σε συγκεκριμένες κατηγορίες, στη βάση κριτηρίων τη συνεργασία με τους καθηγητές Πληροφορικής για τους τεχνικούς ελέγχους των Η/Υ - Έγκαιρη υποβολή αξιόπιστων στοιχείων την προώθηση/στήριξη της έρευνας στο σχολείο (προς καθηγητές και μαθητές) τη συνεργασία και το συντονισμό με τους Υπεύθυνους Χορήγησης Δοκιμίου, την ημέρα της εξέτασης Εθνικό Κέντρο PISA 2015

Συντονιστής Σχολείου Ενημερωτική Συνάντηση Συντονιστών Σχολείων: Λευκωσία: 8 Δεκεμβρίου 2014 (Λευκωσία, Λάρνακα, Αμμόχωστος) Λεμεσός: 10 Δεκεμβρίου 2014 (Λεμεσός, Πάφος) Στη συνάντηση θα δοθούν: Αναλυτικός Οδηγός Συντονιστή Σχολείου, στον οποίο θα περιγράφονται όλες οι διαδικασίες της έρευνας. Ενημερωτικό Υλικό για τους μαθητές/γονείς Διάφορα Έντυπα Εθνικό Κέντρο PISA 2015

Ρόλος σχολείων – Στήριξη από Διευθυντές Προπαρασκευαστικές Ενέργειες Καλλιέργεια θετικού κλίματος ανάμεσα σε καθηγητές και μαθητές – Συμβολή Υπευθύνου Τμήματος Αξιοποίηση ενημερωτικού υλικού (τρίπτυχα, αφίσες, ιστοσελίδα) Ενίσχυση της σοβαρής αντιμετώπισης της εξέτασης – περιορισμός φαινομένου αναπάντητων ερωτημάτων Ενημέρωση, ενθάρρυνση (και έλεγχος…) της αξιοποίησης του αποδεσμευμένου εξεταστικού υλικού από τους καθηγητές των εμπλεκόμενων ειδικοτήτων. Στήριξη Συντονιστή Σχολείου Εθνικό Κέντρο PISA 2015

Ρόλος σχολείων – Στήριξη από Διευθυντές Ενημέρωση Γονέων Θα δοθεί επιστολή προς τους γονείς, η οποία θα αποσταλεί λίγες μέρες πριν την έναρξη της εξεταστικής περιόδου Συναίνεση γονέων Δικαίωμα άρνησης συμμετοχής Εθνικό Κέντρο PISA 2015

Ρόλος σχολείων – Στήριξη από Διευθυντές Ημέρα διεξαγωγής της εξέτασης Σαφείς (…εώς αυστηρές) οδηγίες για τήρηση των διαδικασιών και των χρονοδιαγραμμάτων την ημέρα της εξέτασης Εξασφάλιση επιτήρησης από καθηγητές του σχολείου κατά τη διεξαγωγή της εξέτασης (πρόγραμμα/σε όλες τις αίθουσες) Ονομαστικός κατάλογος μαθητών στην είσοδο της αίθουσας Ιδιαίτερη προσοχή στο θέμα του διαλείμματος και της πρόωρης αποχώρησης μαθητών – Κοινή πολιτική από όλους Εξασφάλιση του απαραίτητου υποστηρικτικού υλικού για την ημέρα της εξέτασης (π.χ. γραφική ύλη, υπολογιστικές μηχανές, λογοτεχνικά βιβλία/περιοδικά) Κινητά τηλέφωνα – Ότι ισχύει στις Παγκύπριες Εξετάσεις Εθνικό Κέντρο PISA 2015

Ρόλος σχολείων – Στήριξη από Διευθυντές Ημέρα διεξαγωγής της εξέτασης Είναι εξαιρετικά σημαντικό να εξασφαλιστεί ψηλό ποσοστό συμμετοχής την ημέρα της εξέτασης Ενδεχόμενος μεγάλος αριθμός απουσιών θα έχει ως αποτέλεσμα: α) την ανάγκη διοργάνωσης συμπληρωματικής εξέτασης στο σχολείο, β) τη μη συμπερίληψη των αποτελεσμάτων του συγκεκριμένου σχολείου στα δεδομένα της χώρας Χαμηλά ποσοστά συμμετοχής δημιουργούν σοβαρά προβλήματα στις αναλύσεις των δεδομένων της χώρας. Εθνικό Κέντρο PISA 2015

Pisa 2015 Πιλοτικη ΦΑΣΗ Εμπιστευτικό Υλικό

Στοιχεία Μαθητών Δημόσια Σχολεία (25) Ιδιωτικά Σχολεία (15) Μαθητές Δείγματος 2250 660 Μαθητές που συμμετείχαν 2095 93,11% 596 90,30% Μαθητές N/P (εξαιρέσεις & αρνήσεις γονέων) 63 2,80% 28 4,24% Απουσίες 92 4,09% 36 5,46% Εθνικό Κέντρο PISA 2015

Στοιχεία για κενές απαντήσεις CBA Δημόσια Σχολεία Ιδιωτικά Σχολεία Φυσικές Επιστήμες (N) 21% 9% Φυσικές Επιστήμες (T) 19% Μαθηματικά (T) 10% Κατανόηση Κειμένου (T) 13% 7% Επίλυση Προβλήματος (T) 0% PBA (έντυπη μορφή) - Ερωτηματολόγιο Μαθητή 4% 3% Εθνικό Κέντρο PISA 2015

Ενδεικτικά αποτελέσματα ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ

Ενδεικτικά αποτελέσματα Μαθηματικα

Ενδεικτικά αποτελέσματα Κατανοηση κειμενου

Αποδεσμευμένο Εξεταστικό Υλικό - Released Material Δείγματα ασκήσεων από δοκίμια προηγούμενων ερευνών που έχουν δοθεί στη δημοσιότητα

Αποδεσμευμένο Εξεταστικό Υλικό - Released Material Δείγματα ασκήσεων από δοκίμια προηγούμενων ερευνών που έχουν δοθεί στη δημοσιότητα http://www.pisa.oecd.org ‘What PISA produces?’

Αξιοποίηση αποδεσμευμένου εξεταστικού υλικού Προβλήματα: α) απουσία αποδεσμευμένου υλικού στη νέα ηλεκτρονική μορφή του PISA 2015 β) απουσία δειγμάτων ασκήσεων Συνεργατικής Επίλυσης Προβλήματος Ωστόσο, το αποδεσμευμένο εξεταστικό υλικό είναι ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ χρήσιμο για σκοπούς εξοικείωσης των μαθητών με το περιεχόμενο και τη φύση των ασκήσεων της αξιολόγησης PISA. Δόθηκαν σχετικές οδηγίες Εθνικό Κέντρο PISA 2015

(θέματα ασκήσεων που έχουν δημοσιοποιηθεί) http://www.pisa.oecd.org Ενημέρωση για το Πρόγραμμα PISA: http://www.pi.ac.cy/keea/pisa2015/ http://www.moec.gov.cy/dme/pisa.html (θέματα ασκήσεων που έχουν δημοσιοποιηθεί) http://www.pisa.oecd.org Εθνικό Κέντρο PISA 2015

Επικοινωνία με Εθνικό Κέντρο PISA 2015: email: pisa_cyschools@cyearn.pi.ac.cy Εθνικός Διαχειριστής: Γιασεμίνα Καραγιώργη (22 402317) Συντονιστική Ομάδα: Πέτρος Γεωργιάδης (22 402458) Μοδεστίνα Μοδέστου (22 402456) Άντρος Πολυδώρου (Θέματα Η/Υ) (22 402455) Φαξ: 22 560118 Εθνικό Κέντρο PISA 2015

Ερωτήσεις - Προβληματισμοί - Εισηγήσεις Συζήτηση Ερωτήσεις - Προβληματισμοί - Εισηγήσεις Εθνικό Κέντρο PISA 2015

Πρόγραμμα PISA Κύρια Φάση Έρευνας PISA 2015 Ευχαριστούμε για τη συνεργασία. Εθνικό Κέντρο PISA 2015 Κέντρο Εκπαιδευτικής Έρευνας και Αξιολόγησης