Διδακτική παρέμβαση για την ενότητα της Α' Γυμνασίου

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Ανάπτυξη, εφαρμογή και αξιολόγηση εκπαιδευτικού σεναρίου Νότα Σεφερλή
Advertisements

Α. Αναλυτικό Α’ Γυμνασίου
Πρόγραμμα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης
Επιμόρφωση Β΄ επιπέδου στην παιδαγωγική αξιοποίηση των ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία Νότα Σεφερλή
• ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ • ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ • ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ • ΣΤΟΧΟΙ • ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ • ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ - ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ.
Ο Σχολικός σας Σύμβουλος
ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ (INTERNET) Γκόγκου A. Μάρθα Msc Πληροφορικής.
Μια εργασία των μαθητών της Στ τάξης
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ 4ΕΤΩΝ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΔΕΙΓΜΑΤΙΚΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Το μάθημα της Πληροφορικής Η πραγματικότητα σήμερα!!! ΗΥ-302:Διδακτική της Πληροφορικής Επιμέλεια-Παρουσίαση Γεωργία Αδαμοπούλου Εύα Νοικοκυράκη.
Διδακτική Μεθοδολογία του Λογισμικού Ιστορίας
Ενότητα 2.2. Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ Επιμορφώτρια:
7ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ-Λ.Τ. ΛΑΡΙΣΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗ ΥΓΕΙΑΣ
ΣΕΝΑΡΙΟ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ
1 ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Προετοιμασία μαθήματος με.
Α’ ΛΥΚΕΙΟΥ-4ο ΓΕ.Λ. ΚΑΛΑΜΑΡΙΑΣ
Εν. 2.4 Γενικού Μέρους Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Το εκπαιδευτικό σενάριο Νότα Σεφερλή
Βιωματικές Δράσεις 2 ο Γυμνάσιο Καλλίπολης
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
1.1 Τίτλος Διδακτικής Πρακτικής «Ψυχική Υγεία – Διαπροσωπικές σχέσεις»
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΠΡΟΤΑΣΗ ΘΕΜΑΤΟΣ.
Σενάριο.
Οι ΤΠΕ στην εκπ/κή διδακτική διαδικασία
Τάξεις στις οποίες απευθύνεται: Β Γυμνασίου
H εφαρμογή της ομαδοσυνεργατικής διδασκαλίας στα φιλολογικά μαθήματα Γεωργιάδης Μιχάλης ΣΣ Φιλολόγων.
Οι Ολυμπιακοί Αγώνες στην αρχαιότητα –Οι Ολυμπιακοί Αγώνες σήμερα
Διδασκαλία των Θρησκευτικών με Νέες Τεχνολογίες
Μόκιας Γιάννης ΚΣΕ ΔΗΜΗΤΡΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ Β 1 ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ Σύγχρονες διδακτικές μέθοδοι και ΤΠΕ.
Φυλλο του Καθηγητη. Teacher’s Age Ποιο ειναι το αντικειμενο διδασκαλιας σας?
Αρχικός τίτλος: «Το κλίμα αλλάζει. Κάνε κάτι και εσύ» H ομάδα ΑΛΚΥΟΝΙΔΕΣ ξεκινά ένα πρόγραμμα που εποπτεύεται από τη ΓΓΝΓ, και υλοποιείται από το Ινστιτούτο.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΙΣ ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΤΟΥ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΥ ΙΣΤΟΥ
Β΄ Αρσάκειο Γενικό Λύκειο Ψυχικού Ερευνητική εργασία Β΄Λυκείου «Συμμετέχουμε, άρα υπάρχουμε»: Η κοινωνική οπτική της WEB 2.0 μάθησης ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2012.
ΤΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ ΤΟΥ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ
Διδακτική Πληροφορικής
Διδακτική Πληροφορικής Ενότητα 2: Η εξέλιξη των εργαλείων της Εκπαίδευσης. Διδάσκων: Γεώργιος Σούλτης, Επίκουρος Καθηγητής. Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής,
Διδακτική Πληροφορικής Ενότητα 3: Η Πληροφορική στην Εκπαίδευση. Διδάσκων: Γεώργιος Σούλτης, Επίκουρος Καθηγητής. Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής, Τεχνολογικής.
Τίτλος Δραστηριότητας
ΑΠΟ ΤΑ ΣΕΝΑΡΙΑ…ΜΕΧΡΙ ΤΟΝ «ΔΙΑΛΟΓΟ»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Μια τάξη να μας χωρά …»
7o Δημοτικό Σχολείο Αγίου Δημητρίου
Χρησιμοποιώντας τις ΤΠΕ στα φιλολογικά μαθήματα: ένα σχέδιο διδασκαλίας στη Νεοελληνική Γλώσσα της Γ‘ Γυμνασίου Άννα Αγγελοπούλου.
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ & ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Εκπαιδευτικό Σενάριο : “ Μαθαίνω για το κακόβουλο λογισμικό και προστατεύομαι ” Ζαμπέτογλου Γεώργιος ΕκπαιδευτικόςΠληροφορικής ΠΕ.
Πρακτικές Σχεδιασμού Μαθήματος. Πρακτικές καλού σχεδιασμού μαθήματος Η συγκέντρωση του εκπαιδευτικού υλικού και η οργάνωση στο eclass γίνεται πλέον σε.
Ομαδική εργασία Ελένη Μπαμπίλα Σχολική Σύμβουλος.
Δομή & και Αξιολόγηση εκπαιδευτικών σεναρίων. Διδασκαλία μέσω παραδείγματος Ανοίξτε την παρακάτω ιστοσελίδα και διαβάστε το σενάριο βασισμένο στο «Πούσι»
Εργασία στο Μάθημα: «Εκπαιδευτική τεχνολογία-Πολυμέσα» Διδάσκων : Άγγελος Γιαννούλας Ομάδα εργασίας Λινάρδος Γεώργιος Μπουντούρης Παναγιώτης Ντιγριντάκη.
ΜΑΡΙΑ ΣΥΡΓΙΑΝΝΗ, ΣχολιΚΗ Συμβουλοσ Θεολογων
Τα καινοτόμα χαρακτηριστικά του Διαδικτύου και η ευρεία του αποδοχή από τις νεαρές ηλικίες καλλιέργησαν την ιδέα της αξιοποίησής του ως ένα εργαλείο στην.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Παραδείγματα εκπαιδευτικών ερευνών δράσης
Από τα Δεδομένα στην Πληροφορία………………….
6η Μαρτίου - Παγκόσμια ημέρα κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού
Αναζητώντας το καλό κλίμα στο σχολείο
Project ΘΕΜΑ: Η ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΤΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ ΑΠΟ ΦΙΛΟΣΟΦΟΥΣ, ΤΡΑΓΙΚΟΥΣ ΠΟΙΗΤΕΣ, ΔΙΔΑΣΚΑΛΟΥΣ ΑΛΛΩΝ ΘΡΗΣΚΕΙΩΝ Ιωάννα Κομνηνού.
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Πρακτική Άσκηση: Διδασκαλία σε Σχολεία Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
Διαδικασία/Βήματα υλοποίησης
Ενότητα Γ6.10 (Δημιουργία, Τροποποίηση και Εκτύπωση Εκθέσεων )
Ενότητα Γ6.11 (Ταξινόμηση Δεδομένων )
Ενότητα Α5.2.2 ( Διαχείριση Ηλεκτρονικού Ταχυδρομείου )
Λογισμικό Εφαρμογών/Επεξεργασία Κειμένου
Ενότητα Γ6.9 (Δημιουργία και Τροποποίηση Ερωτημάτων )
Λογισμικό Εφαρμογών/Επεξεργασία Κειμένου
Λογισμικό Εφαρμογών/Επεξεργασία Κειμένου
Δίκτυα Υπολογιστών και Διαδίκτυο
Λογισμικό Εφαρμογών/Επεξεργασία Κειμένου
Ενότητα Γ6.14 (Δημιουργία Ερωτημάτων από δύο Συσχετιζόμενους Πίνακες )
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Διδακτική παρέμβαση για την ενότητα της Α' Γυμνασίου « Γνωρίζω το διαδίκτυο και τις υπηρεσίες του» Μαθιόπουλος Κων/νος, Γυμνάσιο Αριστομένη Νόκας Γεώργιος, 7ο Γυμνάσιο Καλαμάτας Ντυμένος Αναστάσιος, Γυμνάσιο Θουρίας Σπάλα Γεωργία, Σύμβουλος Πληροφορικής

Σκοπός της εργασίας: Η διδασκαλία της 4ης ενότητας Α' Γυμνασίου ομαδοσυνεργατικά. H διδασκαλία-μάθηση με ομάδες εργασίας αποτελεί κοινωνική μορφή οργάνωσης της τάξης, στην οποία οι μαθητές συγκροτούν μικρότερες ομάδες και τα μέλη κάθε ομάδας συνεργάζονται για την εκτέλεση μιας διδακτικής δραστηριότητας. Σκοποί της ομαδοσυνεργατικής διδασκαλίας: Συνεργασία - Ανάληψη ευθυνών – Σεβασμός του συμμαθητή τους. Αυτενέργεια στην επίλυση προβλημάτων – Συζήτηση – Άσκηση κριτικής Αυθόρμητη έκφραση – Ελευθερία κινήσεων.

Τροποποίηση της σειράς των κεφαλαίων Χωρίσαμε την ενότητα σε 5 διδακτικές ώρες, ως εξής: 1η Δίκτυο Διαδίκτυο Παγκόσμιος Ιστός Ιστοσελίδες, 2η αναζήτηση και αξιοπιστία στον παγκόσμιο ιστό, 3η Αξιοποίηση αναζήτησης, αναζήτηση κειμένου και φωτογραφιών και αποθήκευση σε έγγραφο, 4η Ηλεκτρονικό Ταχυδρομείο - e-mail και 5η Άλλες υπηρεσίες Διαδικτύου.

Προσπαθήσαμε να φτιάξουμε σενάρια ρεαλιστικά, δηλαδή να εφαρμόζονται στο εργαστήριο μέσα σε 40 λεπτά. Τα σενάρια έχουν την εξής δομή: Σύνδεση με τα προηγούμενα – Ασκήσεις Περιγραφή στόχων του μαθήματος και εισαγωγή απο τον διδάσκοντα Εκτέλεση δραστηριοτήτων Παρουσίαση αποτελεσμάτων – παράδοση πρακτικών Σε συνεργασία με την Σύμβουλο κ. Σπάλα πραγματοποιήθηκαν συναντήσεις για την προετοιμασία των κεφαλαίων και δημιουργήθηκε το wiki http://gymnasiou.wikispaces.com/με αντίστοιχο υλικό και σημειώσεις για κάθε κεφάλαιο. Για τις ώρες 3,4 και 5 πραγματοποιήθηκαν δειγματικές διδασκαλίες απο τους Νόκα Γεώργιο, 7ο Γυμνάσιο Καλαμάτας, Ντυμένο Αναστάσιο, Γυμνάσιο Θουρίας και Μαθιόπουλο Κων/νο, Γυμνάσιο Αριστομένη αντίστοιχα.

Εφαρμογή σεναρίων στο 7ο Γυμνάσιο Στην αρχή της ενότητας οι μαθητές χωρίστηκαν τυχαία σε ομάδες 3-4 ατόμων. Κάθε ομάδα είχε Συντονιστή Παρουσιαστή και Πρακτικογράφο που εναλλάσονταν σε κάθε κεφάλαιο.

3η διδακτική ώρα: Αξιοποίηση αναζήτησης, αναζήτηση κειμένου και φωτογραφιών και αποθήκευση σε έγγραφο Σύνδεση με την 2η διδακτική ώρα – Ασκήσεις Περιγραφή στόχων: να αξιοποιούν μια μηχανή αναζήτησης για να λύνουν κάποιο πρόβλημα να αναζητούν και να αποθηκεύουν κείμενο και φωτογραφίες να αμφιβάλλουν για την αξιοπιστία πληροφοριών στο διαδίκτυο να συνεργάζονται μεταξύ τους

1η δραστηριότητα (10 λεπτά) Ας διασκεδάσουμε λίγο. Θα παίξουμε το Κυνήγι του Χαμένου Θησαυρού. Βρήκαμε έναν χάρτη Θησαυρού που αναφέρει τα εξής: "Στην μεριά του ιερού της εκκλησίας, διάλεξε το δέντρο που αναφέρει ο Ρίτσος στην Ρωμιοσύνη (2η στροφή 3 στίχος), πήγαινε βόρεια τόσα βήματα όσα τα χρόνια που έζησε ο Ιωάννης Καποδίστριας. Στη συνέχεια πήγαινε ανατολικά τόσα βήματα όσα προκείπτουν αν αθροίσεις τους αριθμούς της χρονιάς που γράφτηκε ο Εθνικός μας Ύμνος. Σκάψε και θα βρείς τόσα χρυσά νομίσματα όσα η χρονιά που γεννήθηκε ο Ευριπίδης" 1. Το είδος του δέντρου που θα διαλέξουμε είναι ........................................... 2. Τα βήματα προς το Βορά είναι ..................................................................... 3. Τα βήματα προς την Ανατολή είναι .............................................................. 4. Το πλήθος των χρυσών νομισμάτων είναι .................................................... Οι συντονιστές να δώσουν απο ένα ερώτημα σε κάθε μέλος της ομάδας (συμπεριλαμβάνοντας και τον εαυτό τους).

2η δραστηριότητα (10 λεπτά) Αναζητήστε πληροφορίες για ένα Έλληνα ζωγράφο/ τραγουδιστή/ ηθοποιό/ ποδοσφαιριστή. Δημιουργείστε ένα έγγραφο κειμένου στο Writer με ένα σύντομο βιογραφικό του και 2 τουλάχιστον φωτογραφίες του(αποθηκεύστε το με όνομα τό όνομα της ομάδας και ώρα3. π.χ. Ομάδα1ώρα3.doc.) ή Αναζητήστε πληροφορίες για τον Έλληνα ζωγράφο Σπύρο Παπαλουκά. Δημιουργείστε ένα έγγραφο κειμένου στο Writer με ένα σύντομο βιογραφικό του καλλιτέχνη και 2 τουλάχιστον φωτογραφίες από τα έργα του "Σκήτη Αγίου Ανδρέα"

3η δραστηριότητα (5 λεπτά) Πως μπορείτε να ελέγξετε ότι όντως οι φωτογραφίες που επιλέξατε είναι σωστές;

Ακολουθούν σύντομες παρουσιάσεις αποτελεσμάτων απο τους παρουσιαστές. (Συνολικά 5 λεπτά) Δίνεται άσκηση για το σπίτι.

Ερωτηματολόγιο: Ομάδα ................ Όνομα.................. Πώς βαθμολογείς την συμμετοχή σου στην ομάδα απο 1 έως 5 με άριστα το 5 1 2 3 4 5 Πώς βαθμολογείς την συνεργασία της ομάδας σου απο 1 έως 5 με άριστα το 5 Πώς βαθμολογείς την παρουσίαση της ομάδας 1 1 2 3 4 5 Πώς βαθμολογείς την παρουσίαση της ομάδας 2 Πώς βαθμολογείς την παρουσίαση της ομάδας 3

Θετικά απο την ομαδοσυνεργατική διδασκαλία Δημιουργήθηκε σταδιακά κλίμα συνεργασίας. Οι μαθητές προσαρμόστηκαν στις ομάδες σταδιακά και έφτασαν μετά απο 2-3 ώρες σε καλά επίπεδα. Μέσω των ρόλων (συντονιστής, παρουσιαστής, σύνταξη πρακτικών) ενεργοποιήθηκαν όλοι οι μαθητές. Αυξήθηκε η κριτική τους ικανότητα μέσω των δραστηριοτήτων που στις περισότερες περιπτώσεις έπρεπε να ανακαλύψουν κάτι. Το μάθημα είχε κυρίως εργαστηριακό χαρακτήρα όπως και είναι ο βασικός σκοπός του ΑΠΣ.

Αδυναμίες - προβλήματα Το βασικό πρόβλημα είναι ο χρόνος και η διαχείρισή του. Είναι δύσκολο σε 40 λεπτά να έχουμε παραδοτέο απο τα παιδιά και επιπλέον παρουσίαση-αξιολόγηση. Ο τρόπος κατανομής των μαθητών σε ομάδες ενοχλεί πολλές φορές τους μαθητές. Η εφαρμογή τυχαίας κατανομής μπορεί να προβληματίζει τα παιδιά εντούτοις βοηθά αρκετά στην κοινωνικοποίηση αρκετών από αυτά.

Παρατηρήσεις Τα φύλλα εργασίας σε έντυπη μορφή βοηθούν αρκετά τους μαθητές. Αντιλαμβάνονται καλύτερα τα ζητούμενα και έχουν καλύτερη οργάνωση. Επειδή πολλές φορές η σύνδεση στο internet δημιουγεί καθυστερήσεις καλό είναι να χρησιμοποιούμε video κλπ από το τοπικό δίκτυο.

Βιβλιογραφία Λέξεις κλειδιά: ομαδοσυνεργατική επιστημονικό βήμα http://www.syllogosperiklis.gr/ep_bima/epistimoniko_bima_10/kar.pdf

Ευχαριστώ για την προσοχή σας