Αξιολόγηση του Μαθητή Σεπτέμβριος 2012. Αξιολόγηση στην Εκπαίδευση Τί είναι η αξιολόγηση; Τι είναι η Αξιολόγηση: Είναι όλες εκείνες οι ενέργειες των εκπαιδευτικών.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΙΣΑΓΩΓΗ Στη διδακτική διαδικασία ο διδάσκων θέτει στόχους, στη συνέχεια μεριμνά για την επίτευξή τους και τέλος αξιολογεί το έργο του, το υλικό.
Advertisements

Αξιολόγηση ΜοντελοποίησηΈργα ΜαθήματαΑξιολόγηση Αναστοχασμός.
ΗΜΕΡΙΔΑ «Λόγος και Αντίλογος για την Επιλογή και Αξιολόγηση των Εκπαιδευτικών : Τάσεις και Προβληματισμοί» Σάββατο, 13 Απριλίου 2013 Ανάπτυξη Μηχανισμών.
Διαγνωστικοί αξιολογικοί και υποστηρικτικοί φορείς μαθητών με αναπηρία και ειδικές μαθησιακές ανάγκες είναι τα: ΚΕ.Δ.Δ.Υ. Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης.
Η ερώτηση στην διδασκαλία
Εξατομικευμένα Εκπαιδευτικά Προγράμματα Στήριξης μαθητών/τριών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή και αναπηρία Πηλείδου Κωνσταντίνα Σχολική Σύμβουλος ΕΑΕ.
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
«Ενδυναμώνοντας την Παιδαγωγική Αυτονομία
Ο ΔΙΑΚΡΙΤΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
8ο Δ.Σ. Κορίνθου Νέα Προγράμματα Σπουδών
ΤΙΤΛΟΣ: CAAS (Cognitive-Aptitude-Assessment-Software) ΕΠΙΠΕΔΟ: Παιδιά δημοτικού – γυμνασίου – λυκείου ΕΚΔΟΣΕΙΣ: Educational Help. Inc ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ: CD-ROM.
Διαφοροποίηση στα δοκίμια αξιολόγησης Πρακτικές εφαρμογές Ευαγγελία Μοναστήρα Κυπριακή Εκπαιδευτική Αποστολή.
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
ΑΤΟΜΙΚΟΣ ΦΑΚΕΛΟΣ ΜΑΘΗΤΗ – ΦΑΚΕΛΟΣ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΜΑΘΗΤΗ
Το Εργαστήριο Διδακτικής της Φυσικής και Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας του Τμήματος Φυσικής Α.Π.Θ. αποτελεί τη συνέχεια της ερευνητικής ομάδας "Εποπτικών.
Εποπτικά Μέσα Διδασκαλίας
ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΥ-ΜΟΥΡΚΑ ΒΑΣΙΛΙΚΗ
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ 7 Σεπτεμβρίου 2012 Εισηγητής: Χαράλαμπος Χαραλάμπους.
Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΩΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΠΡΑΞΗ
Ο Ρ ΟΛΟΣ Τ ΗΣ Σ ΤΟΧΟΘΕΣΙΑΣ Γ ΙΑ Τ Η Δ ΙΔΑΣΚΑΛΙΑ - Σ ΠΟΝΔΥΛΩΣΗ Τ ΟΥ Σ ΤΟΧΟΥ Αναστασία Α. Γεωργιάδου Δρ. Χημείας στο πεδίο της Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών.
3 α. Η αξιολόγηση ως παιδαγωγική πράξη σε σχέση με το μαθητή (μορφές, κριτήρια, τεχνικές κ.λπ.) Ιωάννα Κομνηνού.
«Εκπαίδευση Εκπαιδευτών ΙΕΚ ΠΑΤΡΑΣ» ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΩΝ ΕΝΟΤΗΤΩΝ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΤΑΡΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΟΥ ΔΟΚΙΜΙΟΥ ΝΕΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Η αξιολόγηση ως παιδαγωγική πράξη και ερευνητική διαδικασία
ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΦΙΛΟΛΟΓΩΝ Γυμνασίων Οκτώβριος 2007.
Νέα μάθηση Βασικές αρχές για την επιστήμη της εκπαίδευσης
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΟΔΗΓΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΝΕΩΝ ΑΝΑΛΥΤΙΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
Curriculum-Based Measurement (CBM) Μάμμου Χριστίνα Υφαντής Χρήστος Εισηγητές: Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής.
Διαφοροποιημένη διδασκαλία - ένας ορισμός
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΟ ΛΥΚΕΙΟ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΕΡΕΥΝΑΣ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ
Τεχνοκρατικό vs ανθρωπιστικό
Η AΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΤΗ ΣΤΗ ΜΕΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ 1. ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Είναι όλες εκείνες οι διαδικασίες συλλογής, καταγραφής, παρουσίασης και αξιοποίησης.
«ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ» «Η Αξιολόγηση του μαθητή στο Δημοτικό Σχολείο» ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΟΜΙΛΟΣ ΚΥΠΡΟΥ 9, 10 Οκτωβρίου 2015 Παρουσίαση:
1 ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΞΕΝΩΝ ΓΛΩΣΣΩΝ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ Μαυρομμάτη Ευφημία Σχολική Σύμβουλος.
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ και ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ Αντωνία Παπαδάκη Σχολική Σύμβουλος Φιλολόγων Ν. Πέλλας.
ΕΝΝΟΙΕΣ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Ι Μάθημα 1 ο Διδάσκει : Βασίλης Τσελφές.
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
Χρήση της χαρτογράφησης εννοιών για την μείωση των λαθών στο μάθημα της Τεχνολογίας ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ «ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ» ΑΘΗΝΑ, 1-2 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ,
ΧΡΙΣΤΙΝΑ Φ. ΒΑΜΒΟΥΡΗ Σχ. Σύμβουλος ΠΕ02 Δράμας
Διαμορφωτική Αξιολόγηση του Μαθητή: Από τη Θεωρία στη Χάραξη Πολιτικής
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
Δείκτες Επιτυχίας και Δείκτες Επάρκειας
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου
Ανακαλυπτική μάθηση Γνώση προϊόν του μαθητή Διαδικασία ανακάλυψης η έρευνα για τον εντοπισμό του ακαθορίστου Μέσα από τα ερεθίσματα που του δίνει ο εκπαιδευτικός.
Οριζόντιο Έργο Υποστήριξης Σχολείων, Εκπαιδευτικών και Μαθητών στο Δρόμο για το ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, νέες υπηρεσίες Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και Στήριξη.
Σχεδίαση της αξιολόγησης εκπαιδευτικού λογισμικού
ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
Ο ΔΙΑΚΡΙΤΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΓΙΟΥ ΝΕΟΦΥΤΟΥ
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στην Προσχολική Εκπαίδευση
Φορεις και μορφες αξιολογησης: 2Ο Μαθημα
Εναλλακτικές εφαρμογές αξιολόγησης
ΔΙΑΦΟΡΟΠΟΙΗΜΕΝΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
Εναλλακτικές μορφές εκπαιδευτικής αξιολόγησης
Βιωματικό Εργαστήριο για τις Δημιουργικές Εργασίες
Θέματα Συνάντησης Εξορθολογισμός της ύλης-Αξιολόγηση μαθητών -Flipped classroom-ανεστραμμένη τάξη Παρουσιάσεις-βίντεο ΙΕΠ (οθόνες) Συζήτηση αλλαγές στην.
Curriculum Based Measurement (CBM)
ΟΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Εναλλακτικές μορφές αξιολόγησης των μαθητών Μαυραντωνάκη Κατερίνα Οι διαφάνειες είναι προϊόν μελέτης και αποδελτίωσης του βιβλίου των Πετροπούλου.
Η ερώτηση στην διδασκαλία Η ερώτηση έχει σημαντική θέση στη διδακτική διαδικασία Δημιουργία ενδιαφέροντος Εστίαση της μαθητική προσοχής σε συγκεκριμένο.
Άντρια Δημοσθένους, Πανεπιστήμιο Κύπρου
Δομή Παρουσίασης Γνωριμία με το βιβλίο Γεωγραφίας Α’ Γυμνασίου
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη σχολική μονάδα
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Χαρίκλεια Τσαλαπάτα 21/10/2019
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Αξιολόγηση του Μαθητή Σεπτέμβριος 2012

Αξιολόγηση στην Εκπαίδευση Τί είναι η αξιολόγηση; Τι είναι η Αξιολόγηση: Είναι όλες εκείνες οι ενέργειες των εκπαιδευτικών και των μαθητών που παρέχουν πληροφορίες ως επανατροφοδότηση για προσαρμογή των διδακτικών και μαθησιακών διαδικασιών.

Πρέπει να αξιολογούμε τους μαθητές; Γιατί αξιολογούμε τους μαθητές; Η Αξιολόγηση είναι ένα και μοναδικό πράγμα; Έχει ένα και μοναδικό σκοπό; Αξιολόγηση στην Εκπαίδευση Ποιος ο Στόχος της Αξιολόγησης: Επιτρέπει την παρακολούθηση της παρεχόμενης εκπαίδευσης μέσα στο χρόνο για να δώσει πληροφορίες με στόχο την ανάπτυξη πολιτικών και πρακτικών προς βελτίωση των αποτελεσμάτων των μαθητών.

Αρχές που διέπουν την Αξιολόγηση στην Εκπαίδευση 1. Είναι Συμπληρωματική … και Υποστηρικτική … προς τους Βασικούς … Στόχους (πυλώνες) … του Αναλυτικού Προγρ.

Μορφές Αξιολόγησης Σκοποί Αξιολόγησης 1. Διαγνωστική (Diagnostic Assessment) 2. Διαμορφωτική (Formative Assessment) 3. Τελική (Summative Assessment)

Μορφές Αξιολόγησης Σκοποί Αξιολόγησης 1. Διαγνωστική (Diagnostic Assessment) Διάγνωση της γνώσης που κατάκτησε ο μαθητής και εντοπισμό των περιοχών που χρειάζονται ενδυνάμωση. Συνήθως στην αρχή της ενότητας (χρονιάς). Χρήσιμη για την επιλογή των επόμενων βημάτων.

Μορφές Αξιολόγησης Σκοποί Αξιολόγησης 2. Διαμορφωτική (Formative Assessment): Εξαγωγή πληροφοριών και χρήση αυτών για να γίνουν συγκεκριμένες προσαρμογές στη διδακτική διαδικασία με τις οποίες θα καλύψουμε – ικανοποιήσουμε τις ανάγκες.

Μορφές Αξιολόγησης Σκοποί Αξιολόγησης 3. Τελική (Summative Assessment): Αναγνώριση, καταγραφή και έκθεση ως προς τη συνολική επίδοση των μαθητών και των επιτευγμάτων τους σε ένα σημείο στο χρόνο.

Διαμορφωτική Αξιολόγηση Η ΔΙΑΜΟΡΦΩΤΙΚΗ αξιολόγηση αφορά στη συχνή, διαδραστική αξιολόγηση της προόδου του μαθητή με στόχο τον εντοπισμό μαθησιακών αναγκών και τη διαμόρφωση της διδασκαλίας (OECD, 2005). Τα αποτελέσματα της ΤΕΛΙΚΗΣ αξιολόγησης μπορούν να χρησιμοποιηθούν διαμορφωτικά, (πώς;;;)

Διαμορφωτική vs Τελική Αξιολόγηση Αξιολόγηση ΓΙΑ μάθηση (Διαμορφωτική) vs Αξιολόγηση ΤΗΣ μάθησης (Τελική) Assessment FOR Learning (Formative) vs Assessment OF Learning (Summative)

Αξιολόγηση ΓΙΑ Μάθηση (Διαμορφωτική) Έχει ως στόχο να προωθηθεί η επιπλέον βελτίωση της παρεχόμενης μάθησης κατά τη διάρκεια της διδακτικής διαδικασίας και Να εμπλακούν οι μαθητές σε μια διαρκή και συνεχή αξιολόγηση των δικών τους επιτευγμάτων και δυνατοτήτων.

Αξιολόγηση ΤΗΣ Μάθησης (Τελική) Έχει ως στόχο να μετρήσει τις γνώσεις του μαθητή σε ένα χρονικό σημείο για σκοπούς αναφοράς και βαθμολόγησης. Να κατατάξει τους μαθητές σε σειρά επιτυχίας. Να μεγιστοποιήσει το προϊόν της μάθησης μέσα από τυποποιημένα διαγωνίσματα και τέστ.

Διαμορφωτική vs Τελική Αξιολόγηση «Όταν ο μάγειρας δοκιμάζει τη σούπα που φτιάχνει, αυτό είναι ΔΙΑΜΟΡΦΩΤΙΚΗ αξιολόγηση.» «Όταν ο πελάτης δοκιμάζει τη σούπα που του σερβίραμε, αυτό είναι ΤΕΛΙΚΗ αξιολόγηση» Paul Black King’s College London School of Education

Διαμορφωτική vs Τελική Αξιολόγηση Όταν ο μαθητής αξιολογείται κατά τη διάρκεια της διδακτικής διαδικασίας και η έμφαση είναι στο πώς τη βελτιώνουμε, τότε έχουμε Διαμορφωτική Αξιολόγηση. Όταν ο μαθητής αξιολογείται με τη συμπλήρωση της εργασίας και η έμφαση είναι στο τελικό αποτέλεσμα, τότε έχουμε Τελική Αξιολόγηση.

Διαμορφωτική Αξιολόγηση Οι Black and Williams (1998) μελετώντας πολλές έρευνες (meta analysis) εντόπισαν ότι οι διάφορες μέθοδοι και τεχνικές ΔΙΑΜΟΡΦΩΤΙΚΗΣ αξιολόγησης αποφέρουν σημαντικά μαθησιακά κέρδη – τα μεγαλύτερα συγκρινόμενα με άλλου είδους διδακτικές παρεμβάσεις. (effect size μεταξύ 0,4 και 0,7). Κάποιες μελέτες έχουν δείξει ότι αποφέρουν τα μεγαλύτερα κέρδη και σε ότι αφορά μαθητές που είχαν προηγουμένως χαρακτηριστεί ως μαθητές με πολύ χαμηλές επιδόσεις.

Αξιολόγηση του μαθητή ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΑΤΑ και ΤΕΣΤ

Διαγωνίσματα και Τεστ Ποιος ο στόχος του δοκιμίου; Καθορισμός ύλης και αριθμού ασκήσεων. Είδη ασκήσεων (ανοικτού τύπου, διάταξης, ορθού/λάθους, πολλαπλής επιλογής, κλπ). Έκταση γραπτού (πόσο χρόνο χρειάζεται ο μαθητής). Τρόπος βαθμολόγησης. Ερμηνεία αποτελεσμάτων. Τρόπος αξιοποίησης αποτελεσμάτων. Άμεση διόρθωση και ανατροφοδότηση.

Διαγώνισμα – Ερωτήσεις Κάθε ερώτηση έχει συγκεκριμένο στόχο. Πρέπει να είναι διατυπωμένη με σαφήνεια. Προτιμούνται ερωτήσεις με θετική πρόταση. Αποφεύγουμε διπλές αρνήσεις. Αποφεύγουμε ερωτήσεις «τρικ» ή «παγίδες». Τοποθετούμε τις ερωτήσεις κατά αύξουσα δυσκολία (διαβαθμισμένο γραπτό). Ερωτήσεις για αδύνατους αλλά και ερωτήσεις διάκρισης.

Επιλογή Εξεταστέας Ύλης Τελικών Εξετάσεων