Επιμόρφωση στα Επιμόρφωση στα νέα βιβλία Συνάντηση πρώτη 5-5-2006 5-5-2006Μαθηματικά Γκουτζαμάνης Βασίλης – Σχολικός Σύμβουλος Ζυγούρη Έλενα – Σχολικός.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Α. Αναλυτικό Α’ Γυμνασίου
Advertisements

αποτελούν, για κάθε χώρα, δείκτες «Πολιτισμού και Ανάπτυξης»
Ο Σχολικός σας Σύμβουλος
Ειδικά θέματα διδακτικής των Οικονομικών Συνέχεια… Μεθοδολογικές προσεγγίσεις 4 η διάλεξη.
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΓΙΑ ΤΑ ΝΕΑ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΚΑΙ ΕΞΟΙΚΕΙΩΣΗ ΜΕ ΤΙΣ ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ, ΤΟΥΣ ΣΤΟΧΟΥΣ ΚΑΙ ΤΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ.
Γνωστικά εργαλεία είναι: οι εκπαιδευτικές εφαρμογές των Τ. Π. Ε
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων
Ενότητα 2.2. Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ Επιμορφώτρια:
Συμμετοχή στο πρόγραμμα : «Η Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη ως πλαίσιο Εκπαίδευσης Νεοδιορισθέντων Εκπαιδευτικών: Ποιοτικοί Εκπαιδευτικοί για Ποιοτική.
Ενότητα 2.2 Σύγχρονες προσεγγίσεις στη Διδακτική μεθοδολογία
A΄ ΤΑΞΗ ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΑΝΑ ΕΝΟΤΗΤΑ.
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΠΡΟΤΑΣΗ ΘΕΜΑΤΟΣ.
Η Διδασκαλία των ΤΠΕ στα Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ
Θεωρίες Μάθησης και Εκπαιδευτικά Λογισμικά
ΣΤΑΔΙΑ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΧΑΡΤΟΓΡΑΦΗΣΗΣ ΕΝΝΟΙΩΝ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ KIDSPIRATION Πάμπος Χρυσοστομου Σύμβουλος Πληροφορικής Λεμεσού.
Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής.
Ανδρέου Μπέττυ Σύμβουλος Γλωσσικού μαθήματος Σύμβουλος Γλωσσικού μαθήματος ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2006 ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2006.
Οι ΤΠΕ στην εκπ/κή διδακτική διαδικασία
ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Δομιστική προσέγγιση (Ι)
Νέο Λύκειο / μέθοδος Project
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
Ημερίδα : «Οι Τεχνολογίες της Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση » Οι ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία Οι ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων Ειδικό Μέρος Ενότητα Ι, 2.4.
1ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Σύγχρονες μέθοδοι εκπαίδευσης Καρακούσης.
ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΦΙΛΟΛΟΓΩΝ Γυμνασίων Οκτώβριος 2007.
Γιατί οι Ερευνητικές Εργασίες (ΕΕ) είναι καινοτομία;
Αναπτύσσοντας, κινητοποιώντας και βελτιώνοντας δεξιότητες: η εφαρμογή μαθησιακού προγράμματος σε ομάδα τμήματος του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Ηρακλείου.
 Τι είναι;  Γιατί η γνώση είναι καλύτερα να είναι οργανωμένη;  Ποια η οργάνωση στο μαθητή, στον εκπαιδευτικό, στα βιβλία;
Σχολικά Μαθηματικά, Δάσκαλος των Μαθηματικών, Μαθητής Καθηγητής Μαθηματικών Μαθητής Σχολικά Μαθηματικά Ακαδημαϊκά Μαθηματικά Φροντιστήρια ΠΛΑΙΣΙΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
«Φυσικές Επιστήμες και Περιβαλλοντική Εκπαίδευση: Βιβλιογραφική επισκόπηση και ζητήματα που αναδύονται» Βασιλούδης Ιωάννης, Δάσκαλος, MSc Βιώσιμης Ανάπτυξης.
Τι αλλάζει στη διδασκαλία και στη μάθηση με τη χρήση εκπαιδευτικού λογισμικού Μαρία Κορδάκη, MEdu, PhD.
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ συστηματική και μεθοδευμένη δραστηριότητα κατά την οποία ο δάσκαλος αποσκοπεί να επιδράσει, σύμφωνα με ορισμένους σκοπούς και χρησιμοποιώντας.
ΕΝΝΟΙΕΣ ΤΗΣ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑΣ ΤΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Αντιμετώπιση Μαθησιακών Δυσκολιών στα Μαθηματικά
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ Δρ. Αθανάσιος Κόκορης Σχ. Σύμβουλος Φιλολόγων Ν. Ροδόπης.
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
Μαθαίνοντας Μαθηματικά Χ. Σακονίδης Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης.
Αναδιάρθρωση και εξορθολογισμός της διδακτέας ύλης Μαθηματικά Α΄ - Στ ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70.
Δομή & και Αξιολόγηση εκπαιδευτικών σεναρίων. Διδασκαλία μέσω παραδείγματος Ανοίξτε την παρακάτω ιστοσελίδα και διαβάστε το σενάριο βασισμένο στο «Πούσι»
Παναγιώτης Γ. Μουσταΐρας Δρ Κοινωνιολογίας της εκπαίδευσης
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Παιδαγωγική: Ειδική Διδακτική των Αρχαιογνωστικών Μαθημάτων
Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ, Σ Παπαπέτρου
Πέτρος Κλιάπης - Όλγα Κασσώτη Συγγραφείς
Τι αλλάζει στη διδασκαλία και στη μάθηση με τη χρήση εκπαιδευτικού λογισμικού Μαρία Κορδάκη, MEdu, PhD.
Μάριος Κουκουνάρας-Λιάγκης Μάθημα 6
Δραματική Τέχνη στην Εκπαίδευση και Επιστήμες της Αγωγής
Εισαγωγή στη διδακτική μεθοδολογία
1ος υπό έμφαση στόχος - ΥΠΠ
Διερευνητική ανακαλυπτική μάθηση
Νεοελληνική Γλώσσα (ΝΠΣ)
Εισαγωγή στο πρόγραμμα Mascil
Τ.Π.Ε. Επιμόρφωση Β1 Επιπέδου
ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΑΛΟΥΡΙΩΤΙΣΣΑΣ
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
ΟΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Δραστηριότητα από ΑΠΣ Α’ Λυκείου
ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΜΕΘΟΔΟΙ ΕΠΙΛΥΣΗΣ Στην τεχνολογική εκπαίδευση, η διδασκαλία μέσω επίλυσης προβλημάτων έχει γίνει το επίκεντρο των διδακτικών.
«Επιμόρφωση εκπαιδευτικών για την αξιοποίηση και την εφαρμογή των ΤΠΕ στη διδακτική πράξη» Έλενα Βλαχογιάννη
Αναλυτικό Πρόγραμμα Προσχολικής Αγωής
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Αξιολόγηση της διδασκαλίας – Αναστοχασμός του εκπαιδευτικού
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΣΗΜΕΡΑ
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
“Το μέλλον φτιάχτηκε για να αλλάξει”
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Επιμόρφωση στα Επιμόρφωση στα νέα βιβλία Συνάντηση πρώτη Μαθηματικά Γκουτζαμάνης Βασίλης – Σχολικός Σύμβουλος Ζυγούρη Έλενα – Σχολικός Σύμβουλος

Λόγοι για τη συγγραφή των νέων βιβλίων Κοινωνικοί Κοινωνικοί Επιστημονικοί Επιστημονικοί Οικονομικοί Οικονομικοί

Διεπιστημονικότητα : Ο τρόπος οργάνωσης του ΑΠ που διατηρεί τα διακριτά μαθήματα αλλά με ποικίλους τρόπους τα συσχετίζει μεταξύ τους. Ο τρόπος οργάνωσης του ΑΠ που διατηρεί τα διακριτά μαθήματα αλλά με ποικίλους τρόπους τα συσχετίζει μεταξύ τους.

Διαθεματικότητα: Ο τρόπος οργάνωσης του ΑΠ που καταργεί τα διακριτά μαθήματα, αντιμετωπίζει τη γνώση ως ενιαία ολότητα και την προσεγγίζει διερευνητικά αξιοποιώντας το ενδιαφέρον των μαθητών. Ο τρόπος οργάνωσης του ΑΠ που καταργεί τα διακριτά μαθήματα, αντιμετωπίζει τη γνώση ως ενιαία ολότητα και την προσεγγίζει διερευνητικά αξιοποιώντας το ενδιαφέρον των μαθητών.

Έμφαση δίνεται σε δύο τομείς κατά τη διδασκαλία: Κατανόηση των εννοιών Κατανόηση των εννοιών Ανάπτυξη δεξιοτήτων Ανάπτυξη δεξιοτήτων

Εν προκειμένω για τα μαθηματικά Αποτελεσματική χρήση των αριθμών Αποτελεσματική χρήση των αριθμών Επίλυση προβλημάτων της καθημερινότητας Επίλυση προβλημάτων της καθημερινότητας Αυτοδιόρθωση - αυτοαξιολόγηση Αυτοδιόρθωση - αυτοαξιολόγηση

Τι χαρακτηρίζει τη μάθηση Είναι μία (ανα)κατασκευαστική δραστηριότητα Είναι μία (ανα)κατασκευαστική δραστηριότητα Μακροχρόνια διαδικασία, από το συγκεκριμένο στο αφηρημένο Μακροχρόνια διαδικασία, από το συγκεκριμένο στο αφηρημένο Είναι ενσωματωμένη σε συγκεκριμένο κοινωνικό-πολιτισμικό πλαίσιο Είναι ενσωματωμένη σε συγκεκριμένο κοινωνικό-πολιτισμικό πλαίσιο Γνώση και δεξιότητες σε μια δομημένη οντότητα Γνώση και δεξιότητες σε μια δομημένη οντότητα

Θεωρητικό υπόβαθρο του ΑΠΣ των μαθηματικών Εποικοδομητισμός Εποικοδομητισμός Ανακαλυπτική – διερευνητική μάθηση Ανακαλυπτική – διερευνητική μάθηση Ομαδοσυνεργατική διδασκαλία Ομαδοσυνεργατική διδασκαλία Πράξη – εικόνα – σύμβολο Πράξη – εικόνα – σύμβολο Αξιοποίηση τεχνολογίας Αξιοποίηση τεχνολογίας Ανάπτυξη μεταγνωστικής ικανότητας Ανάπτυξη μεταγνωστικής ικανότητας Μαθηματική ορολογία Μαθηματική ορολογία

Περιεχόμενο και οργάνωση της ύλης Περιορισμός της ύλης Περιορισμός της ύλης Διασφάλιση συνέχειας Διασφάλιση συνέχειας Πρόταξη της λύσης του προβλήματος Πρόταξη της λύσης του προβλήματος Σύνδεση με την καθημερινότητα Σύνδεση με την καθημερινότητα Αξιοποίηση των μοτίβων (αλυσιδωτοί ορθολογικοί συλλογισμοί) Αξιοποίηση των μοτίβων (αλυσιδωτοί ορθολογικοί συλλογισμοί) Μέθοδος των τριών Μέθοδος των τριών Πρακτική αριθμητική Πρακτική αριθμητική

Μεθοδολογία (α) Περιορισμός της υπερανάλυσης Περιορισμός της υπερανάλυσης Σύνδεση με την πραγματικότητα Σύνδεση με την πραγματικότητα Πρόκληση ενδιαφέροντος Πρόκληση ενδιαφέροντος Ανάπτυξη νοερών υπολογισμών Ανάπτυξη νοερών υπολογισμών Από το συγκεκριμένο στο αφηρημένο Από το συγκεκριμένο στο αφηρημένο Από το γνωστό στο καινούργιο Από το γνωστό στο καινούργιο Ανάπτυξη ικανότητας γενικεύσεων Ανάπτυξη ικανότητας γενικεύσεων Πλουραλισμός στις λύσεις Πλουραλισμός στις λύσεις Αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου Αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου (ανάλυση λαθών, μεταγνωστική διαδικασία, ανατροφοδότηση, ατομικός φάκελος μαθητή- portfolio) (ανάλυση λαθών, μεταγνωστική διαδικασία, ανατροφοδότηση, ατομικός φάκελος μαθητή- portfolio)

Μεθοδολογία (β) Ενεργητική προσέγγιση της γνώσης: Ενεργητική προσέγγιση της γνώσης: Διερεύνηση, ανακάλυψη, δραστηριοποίηση του μαθητή, αξιοποίηση της προηγούμενης γνώσης Διερεύνηση, ανακάλυψη, δραστηριοποίηση του μαθητή, αξιοποίηση της προηγούμενης γνώσης Βιωματική προσέγγιση της γνώσης: Βιωματική προσέγγιση της γνώσης: Διδακτικές επισκέψεις στο περιβάλλον (φυσικό και ανθρωπογενές) Διδακτικές επισκέψεις στο περιβάλλον (φυσικό και ανθρωπογενές) Χρήση εποπτικού υλικού Χρήση εποπτικού υλικού Ομαδοσυνεργατική διδασκαλία Ομαδοσυνεργατική διδασκαλία Προσαρμογή στη συγκεκριμένη τάξη-μαθητή Προσαρμογή στη συγκεκριμένη τάξη-μαθητή Κατά περίπτωση, αφήγηση, διάλογος κτλ. Κατά περίπτωση, αφήγηση, διάλογος κτλ.

Σκοπός των μαθηματικών του ΔΣ Ανάπτυξη μαθηματικής σκέψης Ανάπτυξη μαθηματικής σκέψης Μεθοδική σκέψη Μεθοδική σκέψη Ανάλυση - Εφαρμογή Ανάλυση - Εφαρμογή Κριτική σκέψη Κριτική σκέψη Αίσθηση της αρμονίας Αίσθηση της αρμονίας Παραγωγή συλλογισμών και αποδεικτική ικανότητα Παραγωγή συλλογισμών και αποδεικτική ικανότητα Ικανότητα επίλυσης προβλημάτων Ικανότητα επίλυσης προβλημάτων

Άξονες δόμησης περιεχομένου Επίλυση προβλήματος Επίλυση προβλήματος Αριθμοί και πράξεις Αριθμοί και πράξεις Μετρήσεις Μετρήσεις Γεωμετρία Γεωμετρία (Α’, Β’, Γ’, Δ’, Ε’, ΣΤ’)

Άξονες δόμησης περιεχομένου Συλλογή και επεξεργασία δεδομένων Συλλογή και επεξεργασία δεδομένων (Δ’, Ε’, ΣΤ’) (Δ’, Ε’, ΣΤ’) Λόγοι και αναλογίες Λόγοι και αναλογίες Εξισώσεις Εξισώσεις (ΣΤ’) (ΣΤ’)

Υλικό Έντυπο: Έντυπο:  Βιβλίο μαθητή:  Βιβλίο μαθητή: Καλή εμφάνιση, πλούσια εικονογράφηση, Καλή εμφάνιση, πλούσια εικονογράφηση, προοργανωτής, σύμβολα δραστηριοτήτων προοργανωτής, σύμβολα δραστηριοτήτων  Βιβλίο δασκάλου:  Βιβλίο δασκάλου: (Στην ΣΤ΄ τάξη σε κάθε μάθημα προτείνεται (Στην ΣΤ΄ τάξη σε κάθε μάθημα προτείνεται εισαγωγική δραστηριότητα) εισαγωγική δραστηριότητα)  Τετράδιο ασκήσεων-εργασιών  Τετράδιο ασκήσεων-εργασιών Ηλεκτρονικό υποστηρικτικό υλικό Ηλεκτρονικό υποστηρικτικό υλικό (Λογισμικό σε CD-ROM ανά δύο τάξεις) (Λογισμικό σε CD-ROM ανά δύο τάξεις)

Εμπλοκή γονέων Επιστολές προς τους γονείς στην αρχή κάθε ενότητας Επιστολές προς τους γονείς στην αρχή κάθε ενότητας

Συμπερασματικά ελπίζουμε οι μαθητές να: Κατακτούν τη γνώση αναπτύσσοντας Κατακτούν τη γνώση αναπτύσσοντας τη μαθηματική σκέψη τη μαθηματική σκέψη Διαχειρίζονται τα λάθη Διαχειρίζονται τα λάθη Αναπτύσσουν στρατηγικές επίλυσης Αναπτύσσουν στρατηγικές επίλυσης προβλημάτων προβλημάτων Απομυθοποιήσουν τα μαθηματικά ως Απομυθοποιήσουν τα μαθηματικά ως δύσκολο μάθημα δύσκολο μάθημα Να μαθαίνουν πώς να μαθαίνουν και πώς να πράττουν, αφού … Να μαθαίνουν πώς να μαθαίνουν και πώς να πράττουν, αφού … κανένας μαθητής δεν είναι αδύνατος στα κανένας μαθητής δεν είναι αδύνατος στα μαθηματικά μαθηματικά