ΣΤΟΧΟΣ : Ο μαθητής να μπορεί να, Διαδικασία του σχεδίου

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Εκμάθηση διεπαφής MS Kodu. Δημιουργώ τον Κόσμο Το πρώτο πράγμα που θα φτιάξουμε είναι ο κόσμος. Λογικό, αφού χωρίς κόσμο, πού θα τοποθετούσαμε μετά τα.
Advertisements

Σύντομη Παρουσίαση των Μαθηματικών του Project «Παρθενώνας»
Sketchpad Χρήση του λογισμικού ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ
ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΑ ΣΤΕΡΕΑ.
Ένταξη Προοπτικού σε Φωτογραφία Ε.Μ.Π. Γεωμετρικές Απεικονίσεις και Πληροφορική Κουρνιάτης Ν.
Ονοματεπώνυμο Φοιτητριών:
ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΠΡΟΟΠΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ
Τι ξέρετε για την ΟΡΑΣΗ;
ΠΡΟΒΟΛΕΣ.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 Εισαγωγή στην έννοια του Αλγόριθμου και τον Προγραμματισμό 1.1 Τι είναι ‘πρόβλημα’ 1.2 Τι είναι ‘Αλγόριθμος’
Γνωριμία με τον Ηλεκτρονικό Υπολογιστή
Πώς κάνουμε τα μαθήματά μας στο σπίτι Κάνουμε 3 απλά βήματα.
ΣΤΟΧΟΣ : Ο μαθητής να μπορεί να, Φως και σκιά
4.1 Σχέση μεταξύ φιγούρας και φόντου για τη τελική σύνθεση Να μπορείτε να εκτιμάτε και να σχολιάζετε τη σημασία που έχει η σύνθεση τελικής παρουσίασης.
ΤΟΜΕΣ.
ΓΡΑΜΜΕΣ - ΓΡΑΜΜΑΤΑ - ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
03 ΠΡΟΒΟΛΕΣ.
Τεστ Μαγνητοστατική-Ηλεκτροστατική
ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΩΝ ΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΑΚΤΙΝΩΝ
Τα παιχνίδια στην αρχαία Ελλάδα και τα παραδοσιακά παιχνίδια
ΓΕΝΙΚΑ ΤΥΠΟΙ ΜΑΤΙΩΝ ΜΑΚΙΓΙΑΖ ΜΑΤΙΩΝ
ΣΤΟΧΟΙ: ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΚΑΙ ΑΡΙΘΜΟΙ
ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ EYE – LINER ΚΑΙ ΜΑΣΚΑΡΑ ΙΔΑΝΙΚΗ ΘΕΣΗ ΦΡΥΔΙΩΝ ΤΥΠΟΙ ΦΡΥΔΙΩΝ
Test διάθλαση, φακοί.
ΣΤΟΧΟΣ : Ο μαθητής να μπορεί να, Προοπτική
ΤΟΜΕΣ.
Το Scratch και ο σχεδιασμός γεωμετρικών σχημάτων
ΕΙΔΗ ΓΡΑΜΜΩΝ-ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΚΑΙ ΑΡΙΘΜΟΙ
ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΙΚΗ ΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΟ ΕΦΗΒΟ ΑΓΟΡΙ - ΚΟΡΙΤΣΙ 5o γενικό λύκειο Ηρακλείου ΔΙΔ. ΕΤΟΣ: Β. ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ Ομάδα εργασίας Μάριος.
ΠΡΟΒΟΛΕΣ.
ΦΙΛΙΑ Σε μια αληθινή φιλία, βρίσκομαι μαζί με τον άλλο άνθρωπο για να μοιραστούμε την ίδια τη ζωή, τις χαρές και τις λύπες της. Ο αληθινός φίλος είναι.
Το Scratch και ο σχεδιασμός γεωμετρικών σχημάτων
Σίσσυ Μιχαλοπούλου MA Μαθηματικά στην Εκπαίδευση
2ο Λύκειο Αγίας Βαρβάρας Στιγμιαία ταχύτητα 0 10m 20m 30m 40m 50m 60m Τρεις κύριοι,εφοδιασμένοι με χρονόμετρα, παρατηρούν την διέλευση ενός αυτοκινήτου.
Ως τώρα ασχοληθήκαμε με τα μεγέθη Μήκος (L) και Χρόνο (t) Με τη μέτρηση τους μπορέσαμε να απαντήσαμε σε ερωτήματα σαν τα παρακάτω: Μήκος (L) Πόσο μακριά.
Μήκος (L) και επιφάνειες (S)
Α. Χατζηπαντελή MSc. PhD. Νοερή απεικόνιση τρόπος αντιµετώπισης προβληµάτων, ή γεγονότων µε τη σκέψη προτού αντιμετωπισθεί στην πραγµατικότητα.
Βασικές γεωμετρικές έννοιες
Μερκ. Παναγιωτόπουλος - Φυσικός
ΠΡΟΣΩΠΟΛΟΓΙΑ- ΜΑΚΙΓΙΑΖ
ΜΑΚΙΓΙΑΖ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΩΡΑ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΌ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ : ΣΚΙΆ Αγραφιώτη Δήμητρα Διαμαντάκη Μυρτώ Κλαίρ Σταύρου Κατερίνα.
Τα μουσικά φθογγόσημα (τέταρτα-όγδοα-μισό) Τάξη: Γ’ Δημοτικού Ανδρέας Σκιαδάς.
Παραδοσιακά παιχνίδια ονομάζονται τα παιχνίδια που έπαιζαν οι παλαιότεροι και μεταφέρονται από γενιά σε γενιά με προφορική περιγραφή ή επίδειξη των μεγαλύτερων.
Ανάλυση κρίσιμου συμβάντος
Παρέμβαση σε μαθητές Α’Λυκείου
Το Ηλεκτρικό Πεδίο Στη μνήμη τού Ανδρέα Κασσέτα.
-ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟ ΚΟΣΜΟ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ- ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΡΑΒΑΝΗΣ
Β’ γυμνασίου(Γεωμετρία)
Διαδικασία σχεδίασης τομών
ΕΔΡΑΝΑ Επιλογή εδράνου - Σχεδίαση
Έξι τρόποι θέασης αντικειμένου
Ξέρουν οι μέλισσες μαθηματικά ; Για ποιο λόγο κατασκευάζουν εξαγωνικά κελιά στις κηρήθρες ; ? Βασίλης Παπαθεοδοσίου Μαθηματικός Γυμνασίου Ψαχνών.
#2_γεωμετρία επιμέλεια_Σύμος Χαραλάμπους
ΕΔΡΑΝΑ Διαμόρφωση – Στερέωση εδράνου
ΣΠΟΥΔΑΣΤΗΣ : Βασίλειος Γ. Λαγός
Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ
Ο ΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΣΚΙΩΝ
ΥΛΙΚΑ ΣΩΜΑΤΑ.
DISNEY'S.
ΦΤΙΑΧΝΩ ΣΧΗΜΑΤΑ …με προϋποθέσεις.
Η Πρακτική σας Άσκηση στο πλαίσιο της Διδακτικής Μαθηματικών ΙΙ
Δυναμική (του υλικού σημείου) σε μία διάσταση.
Τοπογραφία Τοπογραφία είναι η επιστήμη η οποία ασχολείται με τις μεθόδους με την βοήθεια των οποίων απεικονίζεται υπό κλίμακα η επιφάνεια του εδάφους επάνω.
«ΠΑΛΙΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ» Ομαδική Εργασία στο μάθημα της Λογοτεχνίας με θέμα :
Καθηγητής: Κ. Πιτσιλαδής Τάξη-Τμήμα: Α΄1 Μάθημα: Βιολογία
ΣΤΟΧΟΙ: ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΚΑΙ ΑΡΙΘΜΟΙ
Διδάσκουσα: Μπαλαμώτη Ελένη
ΣΥΓΓΡΑΦΗ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΣΤΟΧΟΣ : Ο μαθητής να μπορεί να, Διαδικασία του σχεδίου αναφέρει και να περιγράφει τα διάφορα στάδια στην ελεύθερη σχεδίαση

Διαδικασία του σχεδίου Τα αντικείμενα που μας περιβάλλουν έχουν μία πολυπλοκότητα και πολλές φορές μας είναι πολύ δύσκολο να τα περιγράψουμε. Αν όμως δούμε τα αντικείμενα πιο προσεκτικά, θα καταλάβουμε ότι μπορούμε να τα δούμε σαν ένα σύνολο απλών γεωμετρικών στερεών. Όλη αυτή η πολυπλοκότητα που μας περιβάλλει, μπορεί με μια απλούστευση να αναλυθεί σε ένα μικρό αριθμό γεωμετρικών στερεών που μας είναι εύκολα κατανοητά. Αυτά τα γεωμετρικά στερεά είναι ο κύβος, η σφαίρα, ο κύλινδρος, η πυραμίδα, ο κώνος, ο κόλουρος κώνος. Είναι πιο εύκολο βλέποντας ένα πολύπλοκο αντικείμενο, να το αναγάγουμε σε ένα απλό γεωμετρικό στερεό ή σε μία σύνθεση γεωμετρικών στερεών. Για παράδειγμα, ένα αντικείμενο όπως η καρέκλα είναι πιο δύσκολο να αντιμετωπιστεί με όλες του τις λεπτομέρειες, αλλά γίνεται πιο εύκολο αν κατ’αρχήν και αφαιρετικά το αντιληφθούμε σαν ένα ορθογώνιο παραλληλεπίπεδο. Σε γενικές γραμμές μπορούμε να χωρίσουμε τη διαδικασία σχεδίασης στα παρακάτω στάδια:

Στο πρώτο στάδιο είναι καλό να μελετήσουμε τη σύνθεση ώστε να κατανοήσουμε τις βασικές γραμμές, τα γεωμετρικά σχήματα που την απαρτίζουν και τα χαρακτηριστικά εκείνα που την κάνουν να ξεχωρίζει. Είναι το στάδιο ανίχνευσης της σύνθεσης, στο οποίο δεν χρειάζεται να σχεδιάσουμε κάτι συγκεκριμένο.

Στο δεύτερο στάδιο, μετράμε τις βασικές διαστάσεις-αναλογίες της σύνθεσης, τις οποίες και μεταφέρουμε στο χαρτί, με όσο το δυνατόν μεγαλύτερη ακρίβεια. Στην ουσία, ορίζουμε το χώρο που θα καταλάβει η σύνθεσή μας στο χαρτί σχεδίασης. Είναι απαραίτητο απ'την αρχή ο χώρος που θα ορίσουμε να έχει τέτοιες αναλογίες ώστε να αφήνει περιθώρια γύρω-γύρω απ'το χαρτί το ελάχιστο τρία με τέσσερα δάχτυλα. Σ'αυτό το στάδιο, προσπαθούμε να ορίσουμε και τις διαστάσεις που δεν αλλοιώνονται από την προοπτική και το βάθος των αντικειμένων και αυτές οι διαστάσεις είναι συνήθως αυτές που ορίζονται απ'τις κάθετες γραμμές της σύνθεσης (ορίζουμε δηλαδή τα πλάτη). Το επόμενο πράγμα που πρέπει να ορίσουμε είναι τα ύψη των σημείων της σύνθεσης που σχεδιάζουμε. Τα πλάτη των αντικειμένων της σύνθεσης τα βρίσκουμε με μετρήσεις, ενώ τα ύψη με μετρήσεις και κλίσεις. Είναι προτιμότερο να ξεκινάμε από τη βάση της σύνθεσης και να προχωράμε προς τα πάνω.

Είναι προτιμότερο να ξεκινάμε από τη βάση της σύνθεσης και να προχωράμε προς τα πάνω. Σε κάθε νέο μέτρημα που κάνουμε, είναι καλό να τσεκάρουμε και να συγκρίνουμε και με άλλες αναλογίες ή σημεία της σύνθεσης, όπως επίσης να απομακρύνουμε συχνά το σχέδιο από κοντά μας και να το βλέπουμε με γρήγορες ματιές, σε σχέση με τη σύνθεση. Βασικός στόχος αυτού του σταδίου είναι να σχηματίσουμε ένα βασικό σκελετό της σύνθεσης με τις κυρίαρχες γεωμετρικές φόρμες που εμείς εντοπίζουμε σ'αυτήν, ένα σκίτσο που φτιάχνεται γρήγορα, με αχνές γραμμές, μπορεί να διορθωθεί εύκολα και μας δίνει μια καθαρή σχηματική εικόνα της σύνθεσης χωρίς λεπτομέρειες. Σ'αυτό το στάδιο, πρέπει να χρησιμοποιηθούν όλες οι γνώσεις που έχουμε γύρω από την σχεδιαστική απόδοση των αντικειμένων, δηλαδή μέτρημα, αναλογίες, προοπτική, γεωμετρία, βάθος. Τέλος, το αντικείμενο σ'αυτό το στάδιο αντιμετωπίζεται ως ένα σύνολο από σημεία που εμείς θεωρούμε βασικά και των οποίων τη θέση πρέπει να βρούμε με ακρίβεια μέσα στο χαρτί μας.

Σ'αυτό το στάδιο η βελόνα σχεδίασης χρησιμοποιείται και ως μέσο μέτρησης αναλογιών και ως αλφάδι (κρατώντας την οριζόντια για να διαπιστώσουμε αν μια κλίση είναι οριζόντια ή για να εντοπίσουμε τη διαφορά ύψους δύο σημείων), σαν βαρίδι (για να ελέγξουμε τις κάθετες γραμμές, τη μικρή απόκλιση από την κατακόρυφο) και τη χρησιμοποιούμε ελεύθερα για να παίρνουμε κλίσεις που είτε υπάρχουν στο σχέδιο είτε τις υλοποιούμε εμείς για να εξαρτήσουμε κάποια σημεία από κάποια άλλα που έχουμε ήδη βρει. Αυτό το στάδιο είναι το πιο δύσκολο και το πιο καθοριστικό. Εφόσον οι μετρήσεις μας σταδιακά δημιουργούν ένα σωστό σχέδιο, η ολοκλήρωση του σχεδίου γίνεται πιο εύκολη. Στο τρίτο στάδιο, ολοκληρώνουμε το σχέδιο της σύνθεσης σε όλες της τις λεπτομέρειες, διορθώνοντας τα περιγράμματα, κάνοντας τις γραμμές πιο αυστηρές εκεί που χρειάζεται.

Στο τέταρτο στάδιο, προσθέτουμε τους τόνους της σύνθεσης σταδιακά, ξεκινώντας από τα πιο σκούρα τμήματά της. Σ'αυτό το στάδιο παίζουν πολύ μεγάλο ρόλο απ'τη μια οι διαφορές των τόνων που βλέπουμε και πρέπει να αποδώσουμε στο χαρτί κι απ'την άλλη το προσωπικό μας ύφος. Πρέπει να προσέξουμε τα περιγράμματα των αντικειμένων ώστε ακόμα κι αν οι διαφορές των τόνων είναι μικρές, αυτά να είναι ξεκάθαρα. Και σ'αυτό το στάδιο είναι απαραίτητη η απομάκρυνση του σχεδίου απ'τη θέση μας, γιατί έτσι βλέπουμε πιο ξεκάθαρα το τι έχουμε κάνει.  Είναι πολύ συχνό το φαινόμενο να σχεδιάζουμε κάτι από κοντά και να μας φαίνεται καλό και όταν απομακρυνθούμε να διαπιστώνουμε οτι τα πράγματα δεν είναι έτσι. Επίσης, είναι πολύ βολικό στο στάδιο της σκιαγραφίας να βλέπουμε το σχέδιό μας με μισόκλειστα μάτια γιατί έτσι είναι σαν να το βλέπουμε από μακριά. Αν η εντύπωση του σχεδίου μας με μισόκλειστα μάτια είναι ίδια με την εντύπωση που μας δίνει η σύνθεση όταν την κοιτάζουμε με μισόκλειστα μάτια, τότε το σχέδιό μας πλησιάζει την πραγματικότητα. Αν όχι, τότε θα πρέπει να ξαναδούμε τις διαφορές των τόνων. Όταν νομίζουμε ότι έχουμε τελειώσει το σχέδιο, θα πρέπει να το αφήσουμε για λίγο χωρίς να το βλέπουμε και μετά να το δούμε πάλι από μακριά.

Στο τέλος είναι καλό να φινιρίσουμε το σχέδιο, δηλαδή να τονίσουμε κάποια περιγράμματα, να δώσουμε μεγαλύτερη ένταση σε κάποιους σκούρους τόνους, να ανοίξουμε με τη γόμα κάποιους ανοιχτόχρωμους τόνους ή να δώσουμε περισσότερες τονικές λεπτομέρειες στα κομμάτια της σύνθεσης που βρίσκονται πιο κοντά σε μας.