Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΣΠΟΥΔΑΣΤΗΣ : Βασίλειος Γ. Λαγός

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΣΠΟΥΔΑΣΤΗΣ : Βασίλειος Γ. Λαγός"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΣΠΟΥΔΑΣΤΗΣ : Βασίλειος Γ. Λαγός
ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΙΑΣ ΠΤΥΧΙΑΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΠΡΟΣΟΜΟΙΩΤΙΚΩΝ ΜΟΝΤΕΛΩΝ ΜΟΝΟΒΑΘΜΙΩΝ ΤΑΛΑΝΤΩΤΩΝ ΜΕ ΚΑΙ ΧΩΡΙΣ ΑΠΟΣΒΕΣΗ ΣΠΟΥΔΑΣΤΗΣ : Βασίλειος Γ. Λαγός

2 ΠΙΝΑΚΑΣ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΩΝ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ – ΣΤΟΧΟΙ
ΒΑΣΙΚΗ ΘΕΩΡΙΑ ΕΛΕΥΘΕΡΗΣ ΤΑΛΑΝΤΩΣΗΣ ΧΩΡΙΣ ΑΠΟΣΒΕΣΗ ΒΑΣΙΚΗ ΘΕΩΡΙΑ ΕΛΕΥΘΕΡΗΣ ΤΑΛΑΝΤΩΣΗΣ ΜΕ ΑΠΟΣΒΕΣΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΑΣΚΗΣΗΣ 1 ΤΟΥ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ «ΔΥΝΑΜΙΚΗ ΚΑΙ ΤΑΛΑΝΤΩΣΗΣ» ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΑΣΚΗΣΗΣ 2 ΤΟΥ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ «ΔΥΝΑΜΙΚΗ ΚΑΙ ΤΑΛΑΝΤΩΣΗΣ» ΜΟΝΤΕΛΟΠΟΙΗΣΗ ΣΤΕΡΕΩΝ ΤΑΛΑΝΤΩΤΙΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΜΕ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ‘SOLID WORKS’ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΑΣΚΗΣΕΩΝ 1 ΚΑΙ 2 ΜΟΝΤΕΛΟΠΟΙΗΣΗ ΣΤΕΡΕΩΝ ΤΑΛΑΝΤΩΤΙΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΜΕ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ‘WORKING MODEL 3D’ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΑΣΚΗΣΕΩΝ 1 ΚΑΙ 2 ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ

3 ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ – ΣΤΟΧΟΙ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ H μοντελοποίηση στερεών ταλαντωτικών συστημάτων, με και χωρίς απόσβεση, με τη χρήση τρισδιάστατου σχεδιαστικού πακέτου (Solid Works). Γίνεται προσομοίωση της ταλαντωτικής συμπεριφοράς των συστημάτων, για την εύρεση των χαρακτηριστικών της ταλάντωσης. Για την προσομοίωση θα χρησιμοποιηθούν κατάλληλα λογισμικά όπως το Cosmos Motion και το Working Model. ΣΤΟΧΟΙ Η μοντελοποίηση και προσομοίωση ταλαντωτικών συστημάτων για την καλύτερη γραφική απεικόνιση της ταλαντωτικής συμπεριφοράς μονοβάθμιων ταλαντωτών.

4 ΒΑΣΙΚΗ ΘΕΩΡΙΑ ΕΛΕΥΘΕΡΗΣ ΤΑΛΑΝΤΩΣΗΣ ΧΩΡΙΣ ΑΠΟΣΒΕΣΗ

5 ΒΑΣΙΚΗ ΘΕΩΡΙΑ ΕΛΕΥΘΕΡΗΣ ΤΑΛΑΝΤΩΣΗΣ ΜΕ ΑΠΟΣΒΕΣΗ
1. Υποκρίσιμη απόσβεση (0 ζ1 ) 2. Κρίσιμη απόσβεση (ζ=1) 3. Υπερκρίσιμη απόσβεση (ζ1)

6 ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΑΣΚΗΣΗΣ 1 ΤΟΥ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ «ΔΥΝΑΜΙΚΗ ΚΑΙ ΤΑΛΑΝΤΩΣΗΣ»
Πίνακας 2 Πίνακας 1 m = 6 kg, x0 = 0.05 m, v0 = 4 m/sec k (N/m) T0 (sec) ω0 = 2π/ T0 (rad/sec) Α (m) 50 100 150 200 250 300 350 400 k = 100 N/m, x0 = 0.05 m, v0 = 4 m/sec m (kgr) T0 (sec) ω0 = 2π/ T0 (rad/sec) Α (m) 2 4 6 8 10 12 14

7 ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΑΣΚΗΣΗΣ 2 ΤΟΥ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ «ΔΥΝΑΜΙΚΗ ΚΑΙ ΤΑΛΑΝΤΩΣΗΣ»
Πίνακας 1 Πίνακας 2 k = 100N/m, m = 4 kg, x0 = 0.1 m v0 = 2 m/sec ζ Td sec ωd (rad/sec) 0.005 0.01 0.05 0.1 0.5 0.8 k = 100N/m, m = 4 kg, x0 = 0.1m, v0 = 0 m/sec ζ x (m) t (sec) 1.1 0.01 2 4 6 8

8 Κάθε επιμέρους τμήμα ονομάζεται ‘ Part ’
ΜΟΝΤΕΛΟΠΟΙΗΣΗ ΣΤΕΡΕΩΝ ΤΑΛΑΝΤΩΤΙΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΜΕ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ‘SOLID WORKS’ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΑΣΚΗΣΕΩΝ 1 ΚΑΙ 2 H λογική σχεδίασης με το εν λόγω πρόγραμμα είναι η εξής: Αρχικά σχεδιάζουμε τρισδιάστατα κάθε επί μέρους τμήμα του ταλαντωτικού συστήματος, όπως η βάση στήριξης του ελατηρίου και το ανηρτημένο σώμα. Κάθε επιμέρους τμήμα ονομάζεται ‘ Part ’

9 Με την ολοκλήρωση της σχεδίασης κάθε επιμέρους τμήματος ακολουθεί η συνένωση αυτών σε ένα κοινό σχέδιο, το οποίο ονομάζεται ‘ Assembly ’.

10 Μετά την ολοκλήρωση του ‘ Assembly ’ προχωράμε στην εισαγωγή δεδομένων σε κατάλληλο λογισμικό ‘ Cosmos Motion ’ ώστε να μπορέσουμε να προσομοιώσουμε το ταλαντωτικό σύστημα.

11 Αφού τελειώσουμε και με την εισαγωγή των δεδομένων στο ‘ Cosmos Motion ’ προχωράμε στην εκτέλεση της προσομοίωσης ώστε μετά το πέρας της να εξάγουμε υπό μορφή διαγραμμάτων τα διάφορα χαρακτηριστικά της ταλάντωσης.

12 ΜΟΝΤΕΛΟΠΟΙΗΣΗ ΣΤΕΡΕΩΝ ΤΑΛΑΝΤΩΤΙΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΜΕ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ‘WORKING MODEL 3D’ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΑΣΚΗΣΕΩΝ 1 ΚΑΙ 2 H λογική σχεδίασης με το εν λόγω πρόγραμμα είναι η εξής: Αρχικά σχεδιάζουμε τρισδιάστατα το ανηρτημένο σώμα χρησιμοποιώντας ένα από τα προκαθορισμένα γεωμετρικά σώματα του προγράμματος (κύβος, πολύγωνο, σφαίρα ή κύλινδρο).

13 Εισαγωγή της βάσης του ελατηρίου ως σταθερό επίπεδο ανάρτησης (ground plane).

14 Εισαγωγή του ελατηρίου.

15 Εισαγωγή δεδομένων, διαγραμμάτων (γραφικά ή ψηφιακά), φόρμες που συνδέονται με χαρακτηριστικά αντικειμένων κ.λ.π., ώστε να μπορέσουμε να προσομοιώσουμε το ταλαντωτικό σύστημα.

16 Αφού τελειώσουμε και με την εισαγωγή των δεδομένων, προχωράμε στην εκτέλεση της προσομοίωσης ώστε μετά το πέρας της να εξάγουμε υπό μορφή διαγραμμάτων τα διάφορα χαρακτηριστικά της ταλάντωσης.

17 ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ Γενικά θα μπορούσαμε να πούμε ότι το Solid Works είναι κυρίως σχεδιαστικό πρόγραμμα με μικρότερη έμφαση στις υπολογιστικές δυνατότητες, προβληματικά αποτελέσματα κυρίως στις ταλαντώσεις χωρίς απόσβεση και περισσότερο δύσχρηστο για τέτοιου είδους εφαρμογές. Ενώ το Working Model 3D είναι λιγότερο σχεδιαστικό και περισσότερο υπολογιστικό πρόγραμμα, πολύ πιο εύχρηστο και ιδανικό για τέτοιου είδους εφαρμογές και κυρίως για την χρησιμοποίησή του στο αντίστοιχο εργαστήριο της Σχολής μας, για την διεξαγωγή των εργαστηριακών ασκήσεων.


Κατέβασμα ppt "ΣΠΟΥΔΑΣΤΗΣ : Βασίλειος Γ. Λαγός"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google