ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΣΕΡΡΩΝ ΣΧΟΛΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΤΜΗΜΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ & ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΠΤΥΧΙΑΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Επίλυση προβλημάτων αυτομάτου ελέγχου.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ “Σύνθεση πληροφοριών αισθητήρων για την ασφαλή πλοήγηση έντροχου ρομποτικού οχήματος” Αθανάσιος.
Advertisements

ΠΤΥΧΙΑΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Ανάπτυξη Μικρής Αυτόνομης Ρομποτικής Πλατφόρμας Οδηγούμενης μέσω Ασύρματης Σειριακής Διασύνδεσης Σπουδαστής: Απόστολος Μπόλλας Επιβλέπων.
Λογισμικο συστηματοσ Κεφάλαιο 4ο
7.3.8 Μεταφραστές Ελληνογαλλική Σχολή Καλαμαρί - Τίκβα Χριστίνα.
Οι Ακαδημαϊκές Βιβλιοθήκες της Περιφέρειας: Φορείς γνώσης και πολιτιστικής ανάπτυξης Βιβλιοθήκη Τ.Ε.Ι. Καλαμάτας 18 Δεκεμβρίου 2008 ΑΒΕΚΤ 5.6 Νέα έκδοση.
Εργαστήριο Υδρογεωλογίας - ΑΣΚΗΣΗ 7
Copyright ©: SAMSUNG & Samsung Hope for Youth. Με επιφύλαξη κάθε νόμιμου δικαιώματος Εκπαιδευτικό υλικό Λογισμικό: Δημιουργία εφαρμογών Επίπεδο.
1 Α. Βαφειάδης Αναβάθμισης Προγράμματος Σπουδών Τμήματος Πληροφορικής Τ.Ε.Ι Θεσσαλονίκης Μάθημα Προηγμένες Αρχιτεκτονικές Υπολογιστών Κεφαλαίο Πρώτο Αρχιτεκτονική.
RCX ROBOT Lego Mindstorms Χρήστος Μιάμης Αλέξης Σαμαράς
ΥΠΟΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΜΗΜΑΤΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ
Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Σερρών
ΠΤΥΧΙΑΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Σχεδίαση ενός βραχίονα SCARA χρησιμοποιώντας LEGO Mindstorms NXT και MATLAB Φλώρου Παγώνα ΑΜ : 1570 Επιβλέπων Καθηγητής :
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΣΕΡΡΩΝ
Το Πρόγραμμα Υλοποιήθηκε: Εταιρικά σχολεία:
Ρομποτική και Εκπαίδευση: Μία εισαγωγή στα Lego MindStorms Nxt
Engino Robotics Controller (ERC) Η τεχνολογία που στηρίζει τη νέα ρομποτική πλατφόρμα Engino Δρ. Γιώργος Α. Δημητρίου Τμήμα Πληροφορικής και Μηχανικών.
ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΝΟΣ ΝΕΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΡΟΜΠΟΤΙΚΗΣ
ΠΤΥΧΙΑΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΘΕΜΑ:
ΠΤΥΧΙΑΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Παχατουρίδη Σάββα(676) Επιβλέπων: Σ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ MATLAB-SIMULINK
ΕΝΟΤΗΤΑ 11 Η ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΖΟΜΕΝΟΙ ΛΟΓΙΚΟΙ ΠΙΝΑΚΕΣ (PROGRAMMABLE LOGIC ARRAYS)  Οι λογικοί Πίνακες ως γεννήτριες συναρτήσεων  Επίπεδα AND-OR και OR-AND.
ΣΥΝΑΡΤΗΣΕΙΣ.
ΕΛΛΗΝΟΓΕΡΜΑΝΙΚΗ ΑΓΩΓΗ Αυτοματισμοί στα αυτοκίνητα
ΗΥ302 Διδακτική της Πληροφορικής Η γλώσσα προγραμματισμού LOGO Writer Ομάδα Εργασία: Αλεβίζου Βασιλική (Α.Μ.:1029) Κοφφινά Ιωάννα (Α.Μ.:1035) Τριανταφυλλίδου.
3D Space Invader Πετράκης Γιάννης. Περιγραφή παιχνιδιού Αποτελείται από Ένα όχημα που βρίσκεται στο έδαφος, κινείται στις δύο διαστάσεις και πυροβολεί.
Ευθύγραμμη ομαλή κίνηση
Εκπαιδευτική Ρομποτική στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Με το LEGO Mindstorms NXT
Προγραμματιζόμενοι Λογικοί Ελεγκτές (PLC’s) – Ladder diagram
Διδακτική της Πληροφορικής ΗΥ302 Εργασία :Παρουσίαση σχολικού βιβλίου Γ’ Λυκείου Τεχνολογικής Κατεύθυνσης «Ανάπτυξη εφαρμογών σε προγραμματιστικό περιβάλλον»
Δηλαδή οι σημαντικοί δεν ασχολούνται με μικροπράγματα.
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών – Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών 1 Κεφάλαιο 4 Σημασιολογία μιας Απλής Προστακτικής Γλώσσας Προπτυχιακό.
Κεφάλαιο 10 – Υποπρογράμματα
ΕΙΔΙΚΗ ΘΕΩΡΙΑ ΤΗΣ ΣΧΕΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
Εξομοιωτής Ψηφιακών Κυκλωμάτων
Βασικά στοιχεία της Java
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης Τμήμα Μαθηματικών “Θεωρητική Πληροφορική & Θεωρία Συστημάτων και Ελέγχου” Ανάπτυξη διαδραστικού περιβάλλοντος (GUI)
Ενότητα: Αυτόματος Έλεγχος Συστημάτων Κίνησης
Παρεμβολή συνάρτησης μιας μεταβλητής με την βοήθεια νευρωνικών δικτύων
Προγραμματισμός & Εφαρμογές Η/Υ (Θ) Ενότητα 10: Εισαγωγή στο Προγραμματισμό με το MatLab 7.x (Μέρος 1 ο ) Δρ. Β.Χ. Μούσας, Αναπληρωτής Καθηγητής Τμήμα.
Ενότητα: Ελεγκτές - Controllers
Lego Mindstorms Προγραμματισμός μέσα από το παιγνίδι Βεργεράκης Παναγιώτης
ΑΝΩΤΑΤΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΣΕΡΡΩΝ ΣΧΟΛΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής ΤΕ ΠΤΥΧΙΑΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Κατασκευή Ιστοσελίδας Χρηματοοικονομικού.
Προγραμματισμός PLC Ladder Logic διαγράμματα
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ Η/Υ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ Παραδείγματα BP.
ΚΑΤΑΝΟΩ ΤΙΣ ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ ΜΕ ΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΤΟΥ SCRATCH Χρήστος Μανώλης, Πληροφορικός ΠΕ 19 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ / ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2015 Ομάδα ανάπτυξης 6 ο εσπερινό ΕΠΑΛ Θεσσαλονίκης.
Προσομοίωση στο MaTLaB και κατασκευή εκπαιδευτικών ασκήσεων σε φαινόμενα της βασικής θεωρίας του Ηλεκτρισμού. ΦΟΙΤΗΤΡΙΑ: ΣΕΒΑΣΤΗ Λ Υ ΣΓΑΡΗ ΕΠΙΒΛΕΠΩΝ: ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ.
ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΑΥΤΟΜΑΤΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ Ι 7 η Διάλεξη Η ΜΕΘΟΔΟΣ ΤΟΥ ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΟΥ ΤΟΠΟΥ ΡΙΖΩΝ  Ορισμός του γεωμετρικού τόπου ριζών Αποτελεί μια συγκεκριμένη καμπύλη,
Τ.Ε.Ι. Κεντρικής Μακεδονίας ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ Τ.Ε Τίτλος Πτυχιακής Εργασίας: Κατασκευή διδακτικού πακέτου προσομοίωσης των μηχανικών ταλαντώσεων.
ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΑΥΤΟΜΑΤΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ Ι 8 η Διάλεξη ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΑΥΤΟΜΑΤΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ Ι ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΚΑΙ ΧΡΗΣΗΣ ΤΟΥ ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΟΥ ΤΟΠΟΥ ΤΩΝ ΡΙΖΩΝ Το σύστημα ελέγχου.
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΣΕΡΡΩΝ ΣΧΟΛΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΤΕ Κατασκευή πακέτου προσομοίωσης σε Matlab της κυκλικής.
ΤΜΗΜΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΙΑΣ
ΜΕΘΟΔΟΣ ΑΝΑΛΥΣΗΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΣΤΟ ΠΕΔΙΟ ΤΗΣ ΣΥΧΝΟΤΗΤΑΣ
PLC Ζούπας Χρυσοβαλάντης.
Αντικειμενοστραφής Προγραμματισμός Ι
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ Η/Υ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Όπως το περιγράφει ο δημιουργός του, το Arduino είναι μια «ανοικτού κώδικα» πλατφόρμα «πρωτοτυποποίησης» ηλεκτρονικών βασισμένη σε ευέλικτο και εύκολο.
ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ Τ.Ε.
Τεχνολογία και Προγραμματισμός Υπολογιστών
Περιεχόμενα Εισαγωγή Ασαφής ελεγκτής
Βιομηχανικός έλεγχος στην εποχή των υπολογιστών
Η Ρομποτική στην Εκπαίδευση
Ανάπτυξη εφαρμογής με οπτικοποιημένο περιβάλλον για τους αλγόριθμους ταξινόμησης και αναζήτησης ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΤΕ Γεωργιαδης νικολαοσ.
Τίτλος Πτυχιακής Εργασίας :
“Ψηφιακός έλεγχος και μέτρηση της στάθμης υγρού σε δεξαμενή"
ΜΗΧΑΝΙΚΗ ΣΤΕΡΕΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΣΕΡΡΩΝ ΣΧΟΛΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΤΜΗΜΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΠΤΥΧΙΑΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Ανάπτυξη εκπαιδευτικής εφαρμογής.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΑ Ανάπτυξη Εφαρμογών για Φορητές Συσκευές
Ειδικά Θέματα στον προγραμματισμό Υπολογιστών
Φοιτητής: Γκούλης Ευάγγελος ΑΕΜ: 3342
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΣΕΡΡΩΝ ΣΧΟΛΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΤΜΗΜΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ & ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΠΤΥΧΙΑΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Επίλυση προβλημάτων αυτομάτου ελέγχου σε τετράτροχο όχημα χρησιμοποιώντας την πλατφόρμα LEGO MINDSTORMS NXT Λιάκος Χαράλαμπος Αρμενόπουλος Γιώργος

Περιγραφή θέματος Στόχος αυτής της πτυχιακής εργασίας είναι να διερευνήσει τον τρόπο με τον οποίον προγραμματίζεται ένα Lego Mindstorms NXT και δημιουργία εφαρμογής σε περιβάλλον Matlab ενός αυτοκινήτου ρομπότ το οποίο θα επιλύει διάφορα προβλήματα όπως να οδηγείται ασύρματα μέσω joystick, να ακολουθεί παράλληλα έναν τυχαίο τοίχο καθώς και να καλύπτει ακτινωτά ένα περιφραγμένο χώρο. Η Lego Mindstorms είναι μια εταιρεία της οποίας τα προϊόντα καθιστούν την κατασκευή ρομπότ και εφαρμογών αυτοματισμού προσιτή στο μη επαγγελματικό κοινό. Ένα από αυτά τα προϊόντα είναι το ΝΧΤ με το οποίο ασχολείται η παρούσα πτυχιακή εργασία.

Εισαγωγή στα Lego Mindstorm Τα Lego Mindstorms NXT είναι τα γνωστά τουβλάκια Lego με προηγμένες δυνατότητες όπως κίνηση, προγραμματισμό και επικοινωνία με υπολογιστή. Είναι μια γραμμή παραγωγής της Lego που συνδυάζει προγραμματίσημα τούβλα με ηλεκτρικές μηχανές, αισθητήρες, τούβλα Lego, και τεχνικά κομμάτια Lego (όπως εργαλεία, άξονες, ακτίνες, και υδραυλικά μέρη) κατάλληλα για να χτίσει ο χρήστης ρομπότ και άλλα αυτοματοποιημένα ή διαλογικά συστήματα.

Το περιβάλλον προγραμματισμού Οι πιο διαδεδομένες γλώσσες προγραμματισμού ειδικά για την πλατφόρμα Mindstorms είναι οι RCXCode και ROBOLAB. Άλλες γνωστές γλώσσες είναι οι C και C++ under BrickOS/LegOS, Java under LeJOS ή TinyVM, NQS(Not quite C), pbFORTH(επέκταση της Forth),Visual Basic και RobotC(επέκταση της C). Embedded Coder Περιβάλλον ανάπτυξης βασισμένο στα Matlab και Simulink Παρέχει ικανότητα προγραμματισμού, έλεγχου του ΝΧΤ καθώς και προγραμματισμό σε πραγματικό χρόνο

Απαραίτητα προγράμματα-εργαλεία MATLAB Simulink Real-Time Workshop Real-Time Workshop Embedded Coder GNU ARM NXT USB NeXTTool NXT standard firmware Embedded Coder Robot NXT NXT GamePad

Κατασκευή ρομπότ Η βασική έκδοση NXT έχει τρεις σερβομηχανές και τέσσερις αισθητήρες για την αφή, το φως, τον ήχο, και την απόσταση, καθώς και αρκετά τουβλάκια για σχεδίαση. Τα Lego Mindstorms μπορούν να χρησιμοποιηθούν για να κατασκευαστεί ένα μοντέλο ενσωματωμένου συστήματος με ηλεκτρομηχανικά μέρη ελεγχόμενα από υπολογιστή. Video Κατασκευής

Τηλεκατευθυνόμενο όχημα Περιγραφή θέματος: Υλοποίηση ενός τετράτροχου ρομπότ, που θα μπορεί να οδηγηθεί ασύρματα μέσω Bluetooth TestBTRx Χρονοπρογραμματιστής λειτουργίας κλήσεων Η διαδικασία για τον έλεγχο του ρομπότ βρίσκεται στο λειτουργικό παράθυρο που φαίνεται στην εικόνα, μαζί με κάποια μπλοκ που έχουμε χρησιμοποιήσει για το συγκεκριμένο παράδειγμα και παραπέμπεται μέσω του TestBTRx στο παράθυρο στρατηγικής που θα δούμε παρακάτω. Μπλοκ Bluetooth Με την τρίτη επιλογή γίνεται build το πρόγραμμα για τυχόν λάθη αλλά και για την παραγωγή του κώδικα που θα φορτώσουμε στο ρομπότ Με την τέταρτη επιλογή στέλνουμε τον κώδικα μέσω USB στο ρομπότ Μπλοκ σερβομηχανών

Τηλεκατευθυνόμενο όχημα Στη διπλανή εικόνα βλέπουμε το παράθυρο στρατηγικής με την χρήση γραμμικού ελεγκτή καθώς και διάφορα μπλοκ που έχουμε χρησιμοποιήσει. Δεξιά της εικόνας υπάρχουν τρεις σερβομηχανές. Οι A και B δίνουν κίνηση στους πίσω τροχούς του αυτοκινήτου και η C βρίσκεται μπροστά και λειτουργεί σαν τιμόνι

Διατήρηση σταθερής απόστασης από εμπόδιο Περιγραφή θέματος: Υλοποίηση ενός τετράτροχου ρομπότ, που θα μπορεί να διατηρεί σταθερή απόσταση από ένα εμπόδιο. Το λειτουργικό παράθυρο του παραδείγματος φαίνεται παρακάτω.

Διατήρηση σταθερής απόστασης από εμπόδιο Στη παρακάτω εικόνα βλέπουμε το παράθυρο στρατηγικής με την χρήση γραμμικού ελεγκτή καθώς και διάφορα μπλοκ που έχουμε χρησιμοποιήσει. Το μπλοκ gain πολλαπλασιάζει το αποτέλεσμα της πράξη επί 10 με αποτέλεσμα να γίνει το αυτοκίνητο ποιο δραστήριο και να έχουμε το επιθυμητό αποτέλεσμα. Με το συγκεκριμένο μπλοκ στέλνουμε μέσω Bluetooth τις μετρήσεις του πειράματος για την δημιουργία γραφήματος.

Διατήρηση σταθερής απόστασης από εμπόδιο Στη διπλανή εικόνα βλέπουμε το παράθυρο στρατηγικής με διάφορα μπλοκ που έχουμε χρησιμοποιήσει αλλά αυτή την φορά εκτός του γραμμικού ελεγκτή έχει υλοποιηθεί και με ελεγκτή ασαφούς ελέγχου(fuzzy logic). Fuzzy Logic Controller

Διατήρηση σταθερής απόστασης από εμπόδιο Εδώ βλέπουμε το αρχικό παράθυρο του ασαφούς ελεγκτή και έχουμε διαλέξει ο ελεγκτής μας να είναι sugeno όπως φαίνεται.

Διατήρηση σταθερής απόστασης από εμπόδιο Παρακάτω βλέπουμε τον membership function editor όπου στο πρώτο παράθυρο ορίζουμε τα ασαφή σύνολα για την είσοδο του συστήματος και στην δεύτερη ορίζουμε τα ασαφή σύνολα της εξόδου.

Διατήρηση σταθερής απόστασης από εμπόδιο Τέλος αφού έχουμε ορίσει τα ασαφή σύνολα εισόδου και εξόδου μένει να ορίσουμε και τους λεκτικού κανόνες με βάση των οποίων θα λειτουργεί ο ελεγκτής.

Διατήρηση σταθερής απόστασης από εμπόδιο Στη εικόνα βλέπουμε το παράθυρο στρατηγικής με διάφορα μπλοκ που έχουμε χρησιμοποιήσει αλλά αυτή την φορά εκτός του γραμμικού ελεγκτή και του ελεγκτή ασαφούς ελέγχου (fuzzy logic), έχουμε χρησιμοποιήσει PID ελεγκτή αλλά και η επιθυμητή απόσταση να λαμβάνει από ένα παλμό και να αλλάζει κάθε 6.5sec από τα 70cm στα 20 cm και ούτω καθεξής. Παλμός ο οποίος αλλάζει την επιθυμητή απόσταση από 20cm σε 70cm PID Αποτελείται από τρεις όρους καθένας από τους οποίους εκφράζει μια διαφορετική πράξη που εκτελείται στην απόκλιση της ελεγχόμενης μεταβλητής από τη τιμή αναφοράς ( e(t)=r(t)-y(t) ) PID ελεγκτής P – Αναλογικός όρος Ι – Ολοκληρωτικός όρος D –Διαφορικός όρος

Διατήρηση σταθερής απόστασης από εμπόδιο Γράφημα διατήρησης σταθερής απόστασης από εμπόδιο με χρήση γραμμικού ελεγκτή

Παράλληλη κίνηση σε τοίχο Περιγραφή θέματος: Υλοποίηση ενός τετράτροχου ρομπότ, που θα μπορεί κινείται παράλληλα από έναν τοίχο και να διατηρεί σταθερή απόσταση από αυτόν. Το λειτουργικό παράθυρο του παραδείγματος φαίνεται παρακάτω. Το καινούργιο που βλέπουμε στο συγκεκριμένο παράδειγμα σε σχέση με τα προηγούμενα είναι ότι χρησιμοποιούμε δύο συναρτήσεις και μια μεταβλητή για την αποθήκευση μιας τιμής. Η πρώτη καλείται κάθε 50 msec ενώ η δεύτερη κάθε 200 msec. Μεταβλητή start_time

Παράλληλη κίνηση σε τοίχο Πρώτη συνάρτηση Γωνία τιμονιού Δεύτερη συνάρτηση

Παράλληλη κίνηση σε τοίχο Γράφημα διατήρησης παράλληλης κίνησης σε τοίχο Video Παράλληλης κίνησης

Παράλληλη κίνηση σε τοίχο Με χρήση φίλτρου ακίδας θορύβου (spike noise) Με χρήση φίλτρου moving average

Κάλυψη χώρου με ακτινωτές γραμμές Περιγραφή θέματος: Υλοποίηση ενός τετράτροχου ρομπότ, το οποίο θα μπορεί να καλύπτει έναν κλειστό χώρο με ακτινωτές γραμμές Το νέο μπλοκ που βλέπουμε στο συγκεκριμένο παράδειγμα είναι το System clock το οποίο είναι ένα μπλοκ χρονισμού.

Κάλυψη χώρου με ακτινωτές γραμμές Εκχώρηση μεταβλητής στο μπλοκ γωνίας τιμονιού. (1η Συνάρτηση) Αρχικοποίηση των μεταβλητών της συνάρτησης. (2η Συνάρτηση)

Κάλυψη χώρου με ακτινωτές γραμμές Λειτουργία ελέγχου στροφής αυτοκινήτου Κριτήρια στροφής σερβοκινητήρα Έλεγχος χρονικής στιγμής του προγράμματος

Κάλυψη χώρου με ακτινωτές γραμμές 1η λειτουργία υποσυστήματος 1ης συνάρτησης: Έλεγχος απόστασης αυτοκινήτου από εμπόδιο Αρχικοποίηση δυαδικής μεταβλητής nowall

Κάλυψη χώρου με ακτινωτές γραμμές Ανάθεση της τιμής της μεταβλητής back Όταν η τιμή της μεταβλητής nowall είναι false η τιμή της μεταβλητής back γίνεται true και αντίστροφα

Κάλυψη χώρου με ακτινωτές γραμμές Ανανέωση της τιμής της μεταβλητής start_time Νέα τιμή της μεταβλητής start_time Επιστρέφει true σε περίπτωση εναλλαγής της μεταβλητής back

Κάλυψη χώρου με ακτινωτές γραμμές Έλεγχος πορείας αυτοκινήτου Υποσύστημα επιστροφής ρομπότ στην αρχική θέση

Κάλυψη χώρου με ακτινωτές γραμμές Υπολογισμός αρχικής θέσης της τελευταίας επανάληψης Video κάλυψης χώρου

Δρ. Σταύρο Βολογιαννίδη ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΣΕ ΟΛΗ ΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΑΥΤΗΣ ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΤΟΝ ΕΠΙΒΛΕΠΟΝΤΑ ΚΑΘΗΓΗΤΗ ΤΗΣ ΠΤΥΧΙΑΚΗΣ: Δρ. Σταύρο Βολογιαννίδη

ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΑΣ