MINES FOR LIBRARIES™ Μετρώντας τον αντίκτυπο των Ηλεκτρονικών Πηγών Πληροφόρησης Νούλα Αλβανούδη Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης, Πανεπιστήμιο Μακεδονίας.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΕΡΕΥΝΑ ΓΙΑ ΤΟ ΝΕΟ ΓΗΠΕΔΟ ΤΗΣ ΑΕΛ ΛΕΜΕΣΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΑΡΗ ΛΕΜΕΣΟΥ
Advertisements

Επιτροπή Στρατηγικού Σχεδιασμού Π.Θ Γέμτος Θεοφάνης Καθηγητής, Τμήμα Γεωπονίας Φυτικής Παραγωγής και Αγροτικού Περιβάλλοντος.
Πρωτογενής έρευνα Hi5, μία μόδα για νέους;. Μεθοδολογία - εργαλεία Η έρευνα διενεργήθηκε με την μέθοδο της συλλογής ερωτηματολογίων, τα οποία και συμπληρώνονταν.
Υποδομές Ανοικτής Πρόσβασης: Το μέλλον της επιστημονικής επικοινωνίας, ΕΚΤ, Αθήνα, Δεκεμβρίου 2008 Πρωτοβουλίες Ανοικτής Πρόσβασης στη Βιβλιοθήκη.
Ιούλιος Έρευνα Καταναλωτικής Εμπιστοσύνης Ιούλιος 2012.
ΓΡΑΦΕΙΟ ΔΙΑΣΥΝΔΕΣΗΣ ΣΠΟΥΔΩΝ & ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑΣ Α.Π.Θ.
Ανοικτό Λογισμικό και Δια Βίου Μάθηση: παροχή υπηρεσιών Δια Βίου Μάθησης από τη Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας.
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – Πληροφοριακές.
Πως κρίνετε συνολικά την εκπαιδευτική σας εμπειρία στο Πανεπιστήμιο Κρήτης 1.Μη ικανοποιητική 2.μέτρια 3.ικανοποιητική 4.πολύ καλή 5.δεν έχω γνώμη.
Οφέλη και Προοπτικές Χρηματοδότησης μέσω Προγραμμάτων ΕΠΕΑΕΚ Ροζάννα Σεμερτζιάν Υπεύθυνη Προγραμμάτων ΕΠΕΑΕΚ Γραφείο Στήριξης Ερευνητικών & Αναπτυξιακών.
«ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΝΟΠΟΙΗΜΕΝΩΝ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΩΝ ΔΗΜΩΝ ΑΤΤΙΚΗΣ: ΣΕΛΙΔΑ»
ΑμεΑ & Εκπαίδευση Βιβλιοθηκονόμων στην Ελλάδα
ΠΜΣ ΠΡΟΗΓΜΕΝΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ Κατεύθυνση ΤΕΔΑ Τεχνολογίες Διαχείρισης Ασφάλειας Security Management Engineering Τμήμα Πληροφορικής ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ.
Δευτέρα 25/9/2006 ΤΕΙ Λάρισας Παρουσίαση Web-site – Θεματικής Πύλης (Elektra.teilar.gr) και Λογισμικού Ασύγχρονης και Σύγχρονης Τηλε-εκπαίδευσης (E-Presence.
Έργο ΕΣΠΑ ΕΠ «Ψηφιακή Σύγκλιση»
Μπράττης Παντελής, Κουής Δημήτριος, Ευθυμίου Φωτεινή
Εφαρμογή οnline υπηρεσιών πληροφόρησης στο Σύστημα Βιβλιοθηκών του ΑΠΘ Ξ. Αγορογιάννη, Ε. Κοσέογλου, Κ. Ξενίδου-Δέρβου 13ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών.
Πνευματικό κέντρο Ερμουπόλεως Σύρου
1 ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΩΝ ΜΕ ΕΜΦΑΣΗ ΣΤΙΣ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ.
24/01/2012 Studying at the School of English Οι σπουδές στο Τμήμα Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας Α.Π.Θ.
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ Γραφείο Ποιότητας Αλεξάνδρειο ΤΕΙ Θεσσαλονίκης.
Ασύγχρονη Τηλεκπαίδευση
ΤΜΗΜΑ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ
Heal Link Η HEAL Link (Hellenic Academic Libraries Link) είναι ο Σύνδεσμος Ελληνικών Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών και λειτουργεί υπό.
Παπαδάτου Φιερούλα Φραντζή Μαρία Βιβλιοθήκη & Υπηρεσία Πληροφόρησης Πανεπιστήμιο Πατρών Ηλεκτρονικά Περιοδικά και Υπηρεσίες Διαδανεισμού: Αντίπαλοι ή.
Σεπτέμβριος  Το ΕΚΤ είναι ο εθνικός οργανισμός για την τεκμηρίωση, την πληροφόρηση και την υποστήριξη σε θέματα επιστήμης, έρευνας και τεχνολογίας.
Προγράμματα σπουδών Α΄,Β΄ και Γ΄ Λυκείου. Α΄ Λυκείου 9 μαθήματα - 33 ώρες διδασκαλίας (κοινό πρόγραμμα) + 1 μάθημα επιλογής (από 4 μαθήματα) – 2 ώρες.
Ιόνιο Πανεπιστήμιο Τμήμα Αρχειονομίας & Βιβλιοθηκονομίας Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών στην Επιστήμη της Πληροφορίας: Διοίκηση & Οργάνωση Βιβλιοθηκών.
Ενίσχυση της έρευνας στο “ΕΠ. Εκπαίδευση και δια βίου μάθηση ” Νίκος Μαρούλης, Logotech AE Καρδίτσα 18 Σεπτεμβρίου 2008.
Φοιτήτρια: Αθανασία Τσιάρα
«Πρόγραμμα Αναμόρφωσης Προπτυχιακών Προγραμμάτων Σπουδών Γ.Π.Α» Σεμινάριο Ενημέρωσης Διδακτικού Προσωπικού Οι Τεχνολογίες της Πληροφορικής και των Επικοινωνιών.
Η Πύλη για τις Λαϊκές Βιβλιοθήκες Αθήνα 21Μαρτίου 2005 Ημερίδα για τις Λαϊκές Βιβλιοθήκες Βιβλιοθήκες και Κοινωνία της Πληροφορίας Πλήθος πληροφοριών (επιλογή.
Ψηφιακή Βιβλιοθήκη ΤΕΕ
ΤΜΗΜΑ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
ΤΜΗΜΑ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΣΧΟΛΗ ΝΟΜΙΚΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ.
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Μάρτιος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού Θεσσαλονίκης”
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ «ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ» ΘΕΜΑ «ΤΟ ΕΘΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΗΣ» ΚΑΝΤΑΡΕΛΗ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ.
Έρευνα Ικανοποίησης Χρηστών από την Υπηρεσία Ηλεκτρονικής Πληροφόρησης της Βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας Νούλα Αλβανούδη Βιβλιοθήκη & Κέντρο.
21/11/2001 Καταστάσεις και Στατιστικές Αναφορές Κώστας Βίγλας Υπολογιστικό Κέντρο Βιβλιοθηκών.
Θεσσαλονίκη, 20-21/9/2012 ΚΕΔΕΑ ΑΠΘ
Δ.Π.Μ.Σ. «Πληροφορική και Διοίκηση»
17ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών Αξιολόγηση Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών Έρευνες Ικανοποίησης Χρηστών Σκρέτα Χριστίνα Γεωργακοπούλου Ιφιγένεια.
17ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών Η ΑΠΟΨΗ ΤΩΝ ΣΠΟΥΔΑΣΤΩΝ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ.
INFSO-RI Enabling Grids for E-sciencE Hellas Grid support activities Christos Aposkitis,Valia Athanasaki EGEE-HellasGrid Coordination.
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης Κέντρο Υποστήριξης Τεχνολογιών Πληροφορικής 1 Υπηρεσίες Κέντρου Υποστήριξης Τεχνολογιών Πληροφορικής ΚΥΤΠ (1) Η.
ΠΡΟΣΒΑΣΗΣ στην Ανώτατη και Ανώτερη Εκπαίδευση Κύπρου και Ελλάδας
Ημερίδα ΜΟΔΙΠ «Η εμπειρία της αξιολόγησης στο Πανεπιστήμιο Πατρών» Τρίτη 12 Φεβρουαρίου 2013.
Τίτλος: "Μια έρευνα σχετικά με την αποτελεσματικότητα των ηλεκτρονικών υπηρεσιών πληροφορίας στην ελληνική τριτοβάθμια εκπαίδευση: Μελέτη περίπτωσης" Ιουλία.
«…Έτσι είναι αν έτσι νομίζετε…: Αξιολόγηση των εκπαιδευτικών σεμιναρίων της Βιβλιοθήκης και Κέντρου Πληροφόρησης του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου» 17 ο Πανελλήνιο.
Ημερίδα 4 Πορεία των διαδικασιών Διασφάλισης της ποιότητας 15 Νοεμβρίου 2012.
«ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ – Μ.Β.Α.» Χίος, Δεκέμβριος 2013 ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΣΧΟΛΗ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ.
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ - Καταναλωτές Μάρτιος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι.
ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΟΚΟΜΙΑ!!.
1 Συνολικός προϋπολογισμός έργου «Διεύρυνση Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης – Πανεπιστήμιο Μακεδονίας (2004 – 2006)» € Συνολικός προϋπολογισμός για.
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΕΞΩΤΕΡΙΚΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ
Η συνδυασμένη μορφή εκπαίδευσης (blended learning)
Τμήμα Λογιστικής & Χρηματοοικονομικής
«Πρόγραμμα Αναμόρφωσης Προπτυχιακών Προγραμμάτων Σπουδών Γ.Π.Α» Σεμινάριο Ενημέρωσης Διδακτικού Προσωπικού Οι τεχνολογίες της Πληροφορικής και των Επικοινωνιών.
Ιόνιο Πανεπιστήμιο Τμήμα Αρχειονομίας - Βιβλιοθηκονομίας Ομαδική Εργασία στο υποχρεωτικό μάθημα του ΣΤ΄ Εξαμήνου: «ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ»
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Σεπτέμβριος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού.
Αξιολόγησης της θεματικής πύλης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας Θύρα Κυριακή Μπαλτά Πανεπιστήμιο Μακεδονίας Βιβλιοθήκη.
ΑΝΩΤΑΤΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΙΔΡΥΜΑΤΑ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΙΣ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΕΙ Συνολικού προϋπολογισμού €
Ενίσχυση και εμπλουτισμός Βιβλιοθηκών Εκσυγχρονισμός του Συστήματος Βιβλιοθηκών Γ’ Κ.Π.Σ. Κωνσταντίνος Μανωλίκας.
Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης του Πανεπιστημίου Κρήτης Ημέρες Γνωριμίας με το Πανεπιστήμιο Κρήτης Ηράκλειο, 3 Απριλίου 2014.
13 ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών «Μεσολαβητές διασύνδεσης ηλεκτρονικών πηγών πληροφόρησης» Ε. Ι. Γιαννακουδάκης, Χ. Α. Καπέτης, Π. Κ. Ανδρικόπουλος,
E-metrics στις Ελληνικές Ακαδημαϊκές Βιβλιοθήκες Δήμητρα Τσάμη Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων Μονάδα Ολικής Ποιότητας Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών Βιβλιοθήκη & Κέντρο.
Ιόνιο Πανεπιστήμιο Τμήμα Αρχειονομίας και Βιβλιοθηκονομίας Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στην Επιστήμη της Πληροφορίας «Διοίκηση & Οργάνωση Βιβλιοθηκών.
16ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών 1-3 Οκτωβρίου ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΑΙΤΗΣΕΩΝ ΔΙΑΔΑΝΕΙΣΜΟΥ ΓΙΩΡΓΟΣ ΒΕΡΑΝΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ &
8 Σεπτεμβρίου 2003ΥΠΕΠΘ - Νέες τεχνολογίες στην Εκπαίδευση - Χρήστος Νικολάου 1 Το Έργο της Επιτροπής Στρατηγικής για την Πληροφορική στη Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.
Παρουσίαση Διπλωματικής Εργασίας της Φλώρου Παγώνας
Μεταγράφημα παρουσίασης:

MINES FOR LIBRARIES™ Μετρώντας τον αντίκτυπο των Ηλεκτρονικών Πηγών Πληροφόρησης Νούλα Αλβανούδη Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης, Πανεπιστήμιο Μακεδονίας Γ’ ΚΠΣ / ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ / ΕΝΕΡΓΕΙΑ δ Χρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΚΤ) Φίλιππος Κολοβός Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης, Πανεπιστήμιο Μακεδονίας Μάρθα Κυριλλίδου Association of Research Libraries

Εισαγωγικά Δραματική αλλαγή στις συλλογές Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών τα τελευταία χρόνια Πληθώρα διαθέσιμων ηλεκτρονικών πηγών –Μεγάλο ποσοστό προϋπολογισμού σε ηλεκτρονικές πηγές –Ηλεκτρονικά περιοδικά, βιβλία, κλπ –24 ώρες / 7 ημέρες την εβδομάδα  Σημαντική αλλαγή συνήθειες των χρηστών

Το πρόβλημα Έλλειψη εικόνας χρηστικότητας ηλεκτρονικών πηγών Ανάγκη λήψης στατιστικών χρήσης Διαφορετικές μέθοδοι ανά εκδότη –Συγκέντρωση των στοιχείων –Μη συνεπής απόδοση αποτελεσμάτων μεταξύ εκδοτών Ασαφής συνολική εικόνα

Το πρόβλημα Χαμηλά στατιστικά χρήσης συνδρομών –Ακύρωση συνδρομών Μπορεί να μην είναι απαραίτητο –Αδυναμία απάντησης άλλων κρίσιμων ερωτημάτων Λόγος χρήσης Σημαντικότητα πηγής Δημογραφικά Ανάγκη εκτέλεσης μιας ενιαίας έρευνας με συνεπή αποτελέσματα από όλες ή τις περισσότερες πηγές

MINES For Libraries™ Η δική μας εμπειρία Measuring the Impact of Network Electronic Services Online μέθοδος έρευνας χρήσης, αποτελείται: –Κατασκευή Ερωτηματολογίου –Τεχνολογική Υποδομή Συλλογής των στοιχείων –Στατιστική Ανάλυση – Αποτελέσματα Έρευνας Το MINES δίνει –Έμφαση στη χρήση των πηγών –Συλλογή δημογραφικών στοιχείων των χρηστών

Ερωτηματολόγιο Σε συνεργασία με στελέχη της ARL Μελετήθηκε ξεχωριστά για τη δική μας περίπτωση –Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε: Εύκολη κατανόηση των ερωτήσεων, ώστε να επιλέγονται οι σωστές απαντήσεις Ευκολία στις απαντήσεις –Δεδομένης της συχνότητας εμφάνισης του ερωτηματολογίου –Απλές ερωτήσεις επιλογής

Συλλογή των στοιχείων Παρεμβολή Ερωτηματολογίου –Στις ηλεκτρονικές πηγές της Βιβλιοθήκης &TabID=2 (Yπηρεσία AtoZ) &TabID=2 (ΘΥΡΑ) –Καθημερινά για ένα 2ωρο χρονικό διάστημα –Τυχαία επιλογή του 2ώρου μεταξύ 08:00- 20:00 αυτόματα καθημερινά στις 07:00 –Υποχρεωτική απάντηση των ερωτήσεων

Συλλογή των στοιχείων «Πρόσβαση» - Πρόκληση στο ερωτηματολόγιο –Κυριότερη πρόκληση Η τεχνική υλοποίηση της παρεμβολής του ερωτηματολογίου (υλοποιημένο τοπικά) Πολλές πηγές δεν ελέγχονταν από εμάς -> «Πως θα επέμβω στα links περιοδικών σε διακομιστές εκτός της Βιβλιοθήκης;» (Υπηρεσία AtoZ) Πάνω από σύνδεσμοι Χειροκίνητη αλλαγή δεν αποτελεί λύση

Συλλογή των στοιχείων Εντέλει: –Δυνατότητα ορισμού «ενδιάμεσου» υπολογιστή (proxy server) που περιείχε το ερωτηματολόγιο –Μέσω του διαχειριστικού περιβάλλοντος της υπηρεσίας AtoZ Για πηγές των οποίων οι σύνδεσμοι πρόσβασης ελέγχονταν τοπικά –Αλλαγές στα links στο ίδιο το πακέτο λογισμικού που παρείχε την πρόσβαση προς τις πηγές

Συλλογή των στοιχείων Μηχανισμός ερωτηματολογίου – Μετά την εμφάνιση, τι; –Ουσιαστικά μια δυναμική ιστοσελίδα –Υλοποιημένη με PHP –Υλοποιούσε: Έλεγχο της σωστής και πλήρους απάντησης των ερωτήσεων Καταχώρηση των απαντήσεων σε μια βάση δεδομένων

Συλλογή των στοιχείων Ανακατεύθυνση του χρήστη στην αρχικά επιλεχθείσα πηγή Παράδειγμα: –Ο χρήστης επιλέγει τον σύνδεσμο: 197&urlSource=AtoZ&lang=en 197&urlSource=AtoZ&lang=en –Ανακατεύθυνση προς το ερωτηματολόγιο -> Μετασχηματισμός του συνδέσμου σε: = &theTitle=AABT%2520Clinical%2520Assessment%2520Se ries = &theTitle=AABT%2520Clinical%2520Assessment%2520Se ries –Απάντηση και καταχώρηση των απαντήσεων στη βάση –Ανακατεύθυνση στην επιλεχθείσα πηγή

Δομή Ερωτηματολογίου Τέσσερις κατηγορίες ερωτήσεων –Ποιοι είναι οι χρήστες –Από ποια τοποθεσία συνδέονται στις πηγές –Ποιος είναι ο κυριότερος λόγος χρήσης της πηγής –Πόσο σημαντική γι’ αυτούς είναι η πηγή

Αποτελέσματα Έρευνας Χρονική περίοδος:11 Μαρτίου- 5 Ιουνίου 2008 Εξετάστηκαν 390 βάσεις δεδομένων & τίτλοι ηλεκτρονικών περιοδικών Συγκεντρώθηκαν & μελετήθηκαν περίπου 2800 ερωτηματολόγια

Ιδιότητα Χρηστών 72,5 89,2% Δηλώνει σχέση με το Παν/μιο

Τμήμα Τμήμα 1. Εφαρμοσμένη Πληροφορική 2. Οικονομικών Επιστημών 3. Οργάνωση & Διοίκηση Επιχειρήσεων 4. Λογιστική και Χρηματοοικονομική 5. Διεθνών Ευρωπαϊκών Οικονομικών & Πολιτικών Επιστημών 6. Εκπαιδευτικής & Κοινωνικής Πολιτικής 7. Βαλκανικών Σλαβικών & Ανατολικών Σπουδών 8. Μουσικής Επιστήμης & Τέχνης 9. Διοίκησης Τεχνολογίας 10. Μάρκετινγκ & Διοίκησης Λειτουργιών 11. Άλλο τμήμα (Βιβλιοθήκη, γραμματείες, κλπ) 12. Δεν είμαι φοιτητής ή εργαζόμενος του Πανεπιστημίου Μακεδονίας

Τοποθεσία 62,5% Πρόσβαση εκτός Β/Θ

Λόγος Χρήσης Επιδοτούμενη Έρευνα Μη Επιδοτούμενη Έρευνα Προπτυχιακή ή Μεταπτυχιακή εργασία Ύλη εξαμήνουΔιδασκαλία ‘ Αλλες δραστηριότητες 51%

Ώρα/Μήνα 0%0% 2% 4% 6% 8% 10% 12% 14% 16% 18% 20% Ώρα της Ημέρας Μάρτιος Απρίλιος Μαϊος Συνολικά 3 «κορυφώσεις» στη χρήση

Μέρα/ Μήνα

Ώρα/ Τοποθεσία

Χρήση Πηγών & η σπουδαιότητά τους 7,44 8,35 7,62 7,6 6,87 6,92 5,95 6,5 7,51 6,11

Χρήση Πηγών & η σπουδαιότητά τους Ιδιότητα Πηγή - # Αριθμός περιπτώσεων Προπτυχιακός Φοιτητής  Business Source Complete – 82 Ματαπτυχιακός Φοιτητής  Business Source Complete – 131 Μέλος ΔΕΠ  EconLit – 9 Προσωπικό Πανεπιστημίου Μακεδονίας  WorldCat – 62 Άλλο  Business Source Complete – 15

Συζήτηση αποτελεσμάτων & συμπεράσματα Το μικρότερο ποσοστό από τους χρήστες που απάντησαν στο ερωτηματολόγιο (7,7%) εκπροσωπήθηκε από τα μέλη ΔΕΠ Η διδασκαλία και η ύλη εξαμήνου εμφανίζονται με τα πιο χαμηλά ποσοστά (4,9% και 4,1% αντίστοιχα) στην ερώτηση για το λόγο χρήσης * Αναζήτηση νέων τρόπων προσέγγισης των μελών ΔΕΠ & ενθάρρυνση να εισάγουν την πληθώρα των ηλεκτρονικών πηγών και υπηρεσιών που τους παρέχει η βιβλιοθήκη στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Συζήτηση αποτελεσμάτων & συμπεράσματα Το 62,5% της πρόσβασης πραγματοποιήθηκε εκτός του χώρου της Βιβλιοθήκης με την πρόσβαση «Στο Πανεπιστήμιο, αλλά όχι στη Βιβλιοθήκη» να προηγείται αυτής της «Εκτός Πανεπιστημίου» Η πλειοψηφία της πρόσβασης (53,2%) εκτός Πανεπιστημίου πραγματοποιήθηκε από τους μεταπτυχιακούς φοιτητές Για τη διδασκαλία η πρόσβαση στις ηλεκτρονικές πηγές προτιμάται να γίνεται στο Πανεπιστήμιο αλλά όχι στη Βιβλιοθήκη * Έμφαση στην απομακρυσμένη εξυπηρέτηση των χρηστών α. δημιουργία web-based research portals Β. εξέλιξη των υπαρχουσών υπηρεσιών ηλεκτρονικής (απομακρυσμένης) πρόσβασης

Συζήτηση αποτελεσμάτων & συμπεράσματα Κύριος λόγος χρήσης Ηλεκτρονικών Πηγών * α.Συνέχιση παροχής μαθημάτων πληροφοριακής παιδείας β.Aνάγκη εισαγωγής των μαθημάτων στο πρόγραμμα σπουδών

Συζήτηση αποτελεσμάτων & συμπεράσματα Η χαμηλή εκπροσώπηση κάποιων τμημάτων επισημαίνει μια ελλιπής κάλυψη των τμημάτων αυτών από ηλεκτρονικές πηγές * Ποιες θεματικές ενότητες δεν εκπροσωπούνται επαρκώς από ηλεκτρονικές πηγές

Συζήτηση αποτελεσμάτων & συμπεράσματα Ποιές πηγές χρησιμοποιήθηκαν Πόσο συχνά χρησιμοποιήθηκαν Πως αυτές αξιολογούνται Ποιες είναι πιο δημοφιλείς στις προτιμήσεις των χρηστών * Πολιτική Ανάπτυξη Συλλογής

Συζήτηση αποτελεσμάτων & συμπεράσματα Ποιες ηλεκτρονικές πηγές χρησιμοποιήθηκαν και ποιες όχι Σύγκριση αυτών των στοιχείων με τις δαπάνες της Βιβλιοθήκης * Επαναπροσδιορισμό των δαπανών της Βιβλιοθήκης για συνέχιση ή μη συνδρομών της σε πηγές που δεν χρησιμοποιήθηκαν καθόλου

Πλήρες κείμενο της αναφοράς MINES_Macedonia_2008_Final.pdf MINES_Macedonia_2008_Final.pdf Ευχαριστούμε!