Programme cofinanced by the European Regional Development Fund Sustainable Tourism In Fragile Territories Παρουσίαση Μεταβιβάσιμο Μοντέλο Ποιότητας για.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
OHSAS – ΕΛΟΤ 1801.
Advertisements

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ» ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2011.
“Capacity Building in Sustainable Public Procurement” Πρόγραμμα LIFE+ “Capacity Building in Sustainable Public Procurement” Πολύνα Γκιόκα Οικολογική Εταιρεία.
Ευάγγελος Μαρτιγόπουλος Διευθύνων Σύμβουλος COSMOTE
Ανάπτυξη Μοντέλου Ρομποτικού Οχήματος Σταθερής Τροχιάς, για Αποθήκη Κέντρου Διανομής Λιανεμπορίου ή Υπηρεσιών Logistics Γκρέμος Αναστάσιος ΠΛΣ Διπλωματική.
Αναπτυξιακά προγράμματα
ΤΡΟΠΟΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΕΝΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
Παραδοτέο Ομάδας Εργασίας Ιδ3 Ebusiness Forum Κώστας Τρούλος Καβάλα, 26/11/2008.
Περιβαλλοντική Πιστοποίηση Λιμένων
Επιχειρηματικά Μοντέλα Ανάπτυξης και Προώθησης Δικτύων Οπτικών Ινών
ΤΡΟΠΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΗΣ ΙΔΕΑΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 2.2 Ορισμός των στόχων στην πράξη.
ΨΗΦΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΑ ΜΕΣΑ
Η ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ ΤΟΥ ΤΟΔΑ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΤΟΥ ΣΤΗΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΑΘΛΗΤΙΚΩΝ ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ ΤΩΝ ΟΤΑ Θάνος Κριεμάδης, Ph.D., M.B.A., M.A. Αν. Καθηγητής.
Επιχειρηματική ιδέα Ευκαιρίες από το περιβάλλον (πόροι) Φυσικοί πόροι Ανθρωπογενείς πόροι Προσωπικές ικανότητες, δεξιότητες κλπ. ΓνώσειςΔεξιότητεςΕμπειρίεςΆλλα…
ΕΓΚΡΙΣΗ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΚΑΙ ΕΛΕΓΧΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΕΣΠΑ.
ΔΙΑΚΡΑΤΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ & ΦΟΡΕΩΝ ΘΕΜΑΤΙΚΩΝ ΜΟΡΦΩΝ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ
ΗΜΕΡΙΔΑ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ ΤΕΧΝΟΓΝΩΣΙΑΣ
Ε.Σ.Β.Ε.Π. H συνεισφορά των επιχειρήσεων επωνύμων προϊόντων στην ανάπτυξη της οικονομίας.
1 ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΙSO9001 ΣΤΙΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ Πρακτικά Οφέλη “H βελτίωση στην ποιότητα προκαλεί αλυσιδωτή αντίδραση όπου σπατάλη και απώλεια μετατρέπονται σε βελτίωση.
Σημεία-κλειδιά για την επιτυχία Νίκος Σταθόπουλος
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ
Αναπτυξιακό Συνέδριο Περιφέρειας Κρήτης 2005
Στρατηγική Ανάπτυξης του Ελληνικού Τουρισμού
Ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα καινοτομιών για νέες μικρές επιχειρήσεις Γιάννης Μουρατίδης MSc, Μηχανικός Παραγωγής & Διοίκησης Συνεργάτης Μονάδας Καινοτομίας.
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ
1 ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΙSO9001 Πρακτικά Οφέλη “H βελτίωση στην ποιότητα προκαλεί αλυσιδωτή αντίδραση όπου σπατάλη και απώλεια μετατρέπονται σε βελτίωση του προϊόντος.
ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ.
Η τοπική διάσταση της κοινωνικής ευθύνης των βιβλιοθηκών Βαρβάρα Γεωργοπούλου Υπεύθυνη Αρχείου – Βιβλιοθήκης Ο.Κ.Ε.
Η Διαχείριση Ποιότητας σαν Εργαλείο Διοίκησης Επιχειρήσεων Θ.ΒΛΑΧΟΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ ΜΕΤΑΛΛΕΙΩΝ – ΜΕΤΑΛΛΟΥΡΓΟΣ ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΗΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ Εσπερίδα Ε.Μ.Π.
ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΑΓΡΟΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ
ΜΑΘΗΜΑ: ΔΙΑΧΕΙΡΗΣΗ ΕΦΟΔΙΑΤΙΚΗΣ ΑΛΥΣΙΔΑΣ.  E.R.P μπορούμε να πούμε ότι είναι ένα επιχειρησιακό εργαλείο ελέγχου, παρακολούθησης και συντονισμού των διαδικασιών.
Ανάλυση του μοντέλου LISIM για την εφαρμογή του στις Ελληνικές Δημόσιες Βιβλιοθήκες Αναστασία Μαργιόλα & Πέτρος Κωσταγιόλας
ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΚΑΙ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΕΠΑΝ ΣΤΟ ΤΟΜΕΑ ΤΩΝ ΑΠΕ
1 Διαχείριση Πελατειακών Σχέσεων CRM Μάθημα 3 ο : − Τα 5P του CRM Μάθημα 3 ο : − Τα 5P του CRM.
ΔΗΣ 110 Δημόσιες Σχέσεις ΣΤΕΛΛΑ ΜΙΧΑΗΛΙΔΟΥ 02/02/2015 1
Μάνατζμεντ και Μάρκετινγκ Αθλητικών και Αναψυχικών Διοργανώσεων (Events) Κ. Αλεξανδρής.
Βαθμός ομοθεσίας της ψηφιακής βιβλιοθήκης ως προς τους χρήστες της Μάριαν Νικολακοπούλου.
ΣΠΥΡΟΣ ΠΟΜΟΝΗΣ Γενικός Διευθυντής Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης Η Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση ως Μοχλός Ανάπτυξης του Δημόσιου και του Ιδιωτικού Τομέα.
Επιχειρησιακό ΠρόγραμμαΕπιχειρησιακό Πρόγραμμα Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας Α΄ ΦΑΣΗ: Στρατηγικός Σχεδιασμός.
«ΤΟΠΙΚΗ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ»
Στρατηγικοί στόχοι του Δικτύου Μακροχρόνιας Φροντίδας. Tο κεντρικό ζητούμενο ενός συστήματος διοίκησης και διαχείρισης των υπηρεσιών Μακροχρόνιας Φροντίδας.
Innovation Culture and Creativity for a new Economy.
Τα Αποτελέσματα των Δράσεων της ΑΝ.Ε.ΒΟ. Α.Ε. Γεώργιος Γκάγκας Διαχειριστής της Πράξης.
Ενισχύοντας την Δέσμευση και τα Αποτελέσματα σε Έποχές Κρίσης Δεσμεύοντας και Κινητοποιώντας τους Franchisees.
ΤΕΙ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ - ΧΡΗΜΕ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΧΡΗΜΑΤΟΠΙΣΤΩΤΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΘΕΡΙΝΟ ΕΞΑΜ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΚΑΙ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ.
Cyprus Destination Partnership. Συνεταιρισμός Μοναδική συνεργασία μεταξύ του ΚΟΤ, CSTI και του μη κερδοσκοπικού Ιδρύματος Travel Foundation UK Ο συνεταιρισμός.
Πρόγραμμα Εταιρικής Ταυτότητας Διάλεξη 2. Στελέχη που ασχολούνται… Μικρομεσαίες επιχειρήσεις ▫ Ομάδα από 4-6 άτομα διαφόρων τμημάτων και ένα ανώτατο στέλεχος.
Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης Επιχειρησιακού Προγράμματος Δυτικής Μακεδονίας Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας Regional Operational.
Μάρκετινγκ Τουριστικών Επιχειρήσεων Διάλεξη 7 η Δημιουργία Νέων Τουριστικών Προϊόντων.
Οδηγός Παρουσίασης Επιχειρηματικής Ιδέας
Στρατηγική Ανάπτυξης του Ελληνικού Τουρισμού
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ
Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών ΤΜΧΠΠΑ
ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ (QUALITY SYSTEM)
Διοίκηση Ποιότητας Ενότητα 3: Το κόστος της ποιότητας - Βραβεία ποιότητας Διδάσκων: Τσέλιος Δημήτριος, Καθηγητής Εφαρμογών Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων.
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Εκπαιδευτικό Σενάριο Επιχειρηματικότητας
Το κόστος Ποιότητας    
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
Θεωρία Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων
Η έννοια της επιχείρησης
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡIΣΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΟ ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟ Μεταπτυχιακης Διπλωματικης Εργασιας « Η ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ – ΣΤΗΝ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΠΑΙΔΕΙΑΣ – ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ ».
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
Αξιολόγηση της επίδοσης ενός οργανισμού σε θέματα ασφάλειας
Στρατηγικοί στόχοι του Δικτύου Μακροχρόνιας Φροντίδας.
Η επιχείρηση ΑΝΩΝΥΜΟΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΑΣΠΡΟΙ ΒΡΑΧΟΙ ΚΕΦΑΛΛΗΝΙΑΣ, στην περιφέρεια ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ, εντάχθηκε στη Δράση «Ενίσχυση Τουριστικών.
Η επιχείρηση ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΠΑΝΕΦΑΝ ΑΕ, που εδρεύει στην περιφέρεια Β.ΑΙΓΑΙΟΥ. εντάχθηκε στη Δράση «Ενίσχυση Τουριστικών ΜΜΕ για τον εκσυγχρονισμό.
Στρατηγική Ανάπτυξης του Ελληνικού Τουρισμού
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Programme cofinanced by the European Regional Development Fund Sustainable Tourism In Fragile Territories Παρουσίαση Μεταβιβάσιμο Μοντέλο Ποιότητας για την προώθηση/ μάρκετινγκ του αειφόρου τουρισμού σε ευαίσθητες και νησιωτικές περιοχές Τρίτη 26 Ιουλίου 2011, Σαμοθράκη Ευστάθιος Κεφαλίδης Γενικός Διευθυντής Αναπτυξιακή Ροδόπης – Αναπτυξιακή Ανώνυμη Εταιρεία Ο.Τ.Α.

Programme cofinanced by the European Regional Development Fund Αντικείμενο & Πεδίο Εφαρμογής Το Μεταβιβάσιμο Μοντέλο Ποιότητας που προτείνεται από την Αναπτυξιακή Ροδόπης – Αναπτυξιακή Ανώνυμη Εταιρεία Ο.Τ.Α. έχει ως αντικείμενο τον προσδιορισμό: των αναγκαίων προδιαγραφών, των πλεονεκτημάτων, και των κριτηρίων συμμετοχής για την προώθηση και το marketing αειφόρου τουρισμού σε ευαίσθητες και νησιωτικές περιοχές στην Περιφέρεια Α.Μ.Θ. με την συμμετοχή των τοπικών τουριστικών και πολιτιστικών οργανισμών ή φορέων (δημόσιοι ή ιδιωτικοί) ή επιχειρήσεων

Programme cofinanced by the European Regional Development Fund Είναι Αναγκαίο το Μεταβιβάσιμο Μοντέλο Ποιότητας; Η ανεπάρκεια ή αδιαφορία προς την ποιότητα έχει αρνητικό αντίκτυπο στην κερδοφορία και την προοπτική των τουριστικών επιχειρήσεων Για να γίνουν πιο ανταγωνιστικές οι επιχειρήσεις είναι αναγκαίο να προσφέρουν με συνέπεια ποιοτικές πελατοκεντρικές υπηρεσίες Πρέπει ο πελάτης να «Εμπλακεί» με το τοπικό επιχειρηματία και κατ’ επέκταση με την τοπική κοινωνία

Programme cofinanced by the European Regional Development Fund Το Μεταβιβάσιμο Μοντέλο Ποιότητας είναι: Επιχειρηματική Φιλοσοφία Παραδείγματα καλής πρακτικής Συνεχής προσπάθεια βελτίωσης μέσω νέων επιχειρηματικών μοντέλων

Programme cofinanced by the European Regional Development Fund Το Μεταβιβάσιμο Μοντέλο Ποιότητας θα πρέπει : Να καλύπτει τις ανάγκες ιδιοκτήτη/πελάτη παρέχοντας ποιοτικές υπηρεσίες σε λογικό κόστος Να δίνει έμφαση στη συνεχή Βελτίωση Να αναγνωρίζει διακριτούς ρόλους για όλους Να αντιλαμβάνεται την επιχείρηση ως εσωτερικό σύστημα με κοινό στόχο Να δίνει έμφαση στο τρόπο (διαδικασία) που επιτυγχάνονται οι επιμέρους εργασίες Να δίνει έμφαση στην ομαδική Δουλειά και τη συνεργασία Να είναι εύκολα Μεταβιβάσιμο και να είναι εφαρμοστέο σε διαφορετικών ειδών επιχειρήσεις Να ενσωματώνει αρχές Αειφόρου διαχείρισης του Περιβάλλοντος Να ενσωματώνει τις αρχές το ερμηνευτικού Μάρκετινγκ

Programme cofinanced by the European Regional Development Fund Βασικές Αρχές: Η ικανοποίηση ιδιοκτήτη/πελάτη είναι το μέτρο ποιότητας Ο κάθε ένας είναι ιδιοκτήτης/πελάτης Η βελτίωση στη ποιότητα πρέπει να είναι συνεχής Η ανάλυση των διαδικασιών είναι το κλειδί για τη συνεχή βελτίωση Οι μετρήσεις, η χρήση εργαλείων ανάλυσης, η εμπλοκή των εργαζομένων είναι σημαντικές πηγές ιδεών και καινοτομίας για τη συνεχή βελτίωση της ποιότητας Ένα Βιώσιμο Μοντέλο Διαχείρισης Ποιότητας απαιτεί ενεργή, εμφανή, συνεπή, ικανή ηγεσία Είναι αναγκαίο οι παρεχόμενες υπηρεσίες και προϊόντα να βελτιώνονται συνεχώς.

Programme cofinanced by the European Regional Development Fund Αρχικά Βήματα: Πρέπει να τεθούν ξεκάθαροι Στόχοι και να υπάρχει δέσμευση για την επίτευξη τους από όλους Όλοι οι εμπλεκόμενοι να είναι απόλυτα δεσμευμένοι στη συνεχή βελτίωση Να αναγνωριστούν τα στάδια εφαρμογής (διαδικασίες) του Μοντέλου Διαχείρισης Ποιότητας Να θεσπιστούν ευθύνες για όλους Να οριστούν τα Δεδομένα Η δημιουργία Προσχέδιου Κάθε εργασία να λαμβάνεται ως μέρος ενός κυκλικού συστήματος Ο κάθε εμπλεκόμενος να αντιλαμβάνεται τον εαυτό του ως επιθεωρητή Ποιότητας της δουλειάς του

Programme cofinanced by the European Regional Development Fund Η τεκμηρίωση του Μεταβιβάσιμου Μοντέλου Ποιότητας Περλαμβάνει: Το εγχειρίδιο Ποιότητας Τις απαιτούμενες τεκμηριωμένες διαδικασίες για το έλεγχο των διεργασιών Λοιπά έγγραφα, που με βάση την κρίση του οργανισμού είναι απαραίτητα για την εξασφάλιση αποτελεσματικού σχεδιασμού, λειτουργίας και ελέγχου των διεργασιών, και τα αρχεία που αποδεικνύουν τον αποτελεσματικό σχεδιασμό, λειτουργία και έλεγχο των διεργασιών Η εξάπλωση (επέκταση) της τεκμηρίωσης του Μοντέλου μπορεί να διαφέρει από έναν οργανισμό σε άλλον λόγω: Του μεγέθους του οργανισμού και του είδους των δραστηριοτήτων Της πολυπλοκότητας ή μη των διεργασιών Των αρμοδιοτήτων του προσωπικού Πρέπει να τεθούν ξεκάθαροι Στόχοι και να υπάρχει δέσμευση για την επίτευξη τους από όλους

Programme cofinanced by the European Regional Development Fund Περιεχόμενα Εγχειριδίου: 1. Αντικείμενο & Πεδίο Εφαρμογής 2. Τεκμηρίωση & Γενικές Απαιτήσεις 3. Ορισμός του Εγχειριδίου 4. Ορισμός των Διεργασιών 5. Ορισμός των Υπεργολαβιών 6. Ορισμός των Συστημάτων Μέτρησης 7. Σχεδιασμός ποιότητας, οργάνωση, διαχείριση πόρων 8. Απαραίτητοι πόροι και εγκαταστάσεις 9. Παραγωγή προϊόντος ή παροχή υπηρεσίας 10. Διαδικασίες παραγωγής και υποστήριξης 11. Έλεγχος, παρακολούθηση, Διαρκής βελτίωση 12. Περιβαλλοντική διαχείριση

Programme cofinanced by the European Regional Development Fund Κριτήρια συμμετοχής φορέων/ επιχειρήσεων στο Μεταβιβάσιμου Μοντέλου Ποιότητας Η συμμετοχή ενός φορέα/ επιχείρησης στο Μεταβιβάσιμο Μοντέλο Ποιότητας κρίνεται από την τήρηση των παρακάτω προϋποθέσεων/ κριτηρίων: Η παραγωγική της διαδικασία να σχετίζεται άμεσα με την ανάπτυξη του τοπικού τουριστικού «προϊόντος» Ανάγκη για συντονισμένη δράση με σκοπό την ανάπτυξη του αειφόρου τουρισμού και την ευημερία Να εντάσσουν στην πολιτική τους τη σωστή χρήση των πόρων (νερό, ενέργεια κλπ.) και διαχείριση των αποβλήτων Επιθυμία για αυτοδιαχείριση, αυτοβελτίωση και αυτοέλεγχο μέσω πιστοποιημένων διεργασιών με απώτερο σκοπό την επίτευξη της καλύτερης δυνατής σχέσης ποιότητας/ τιμής Η συμμετοχή θα πρέπει να προωθείται από την επιθυμία του φορέα να αυξήσει την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών/ προϊόντων κυρίως μέσω του αυτοελέγχου

Programme cofinanced by the European Regional Development Fund Πλεονεκτήματα από την εφαρμογή του Μεταβιβάσιμου Μοντέλου Ποιότητας στον τομέα του τουρισμού Για τις τουριστικές επιχειρήσεις Αναβάθμιση των προτύπων ποιότητάς τους & της ποιότητας των υπηρεσιών τους Μείωση του άνισου ανταγωνισμού από τις εταιρείες που προσφέρουν μια χαμηλότερη σχέση τιμής/ποιότητας Απτή & επισήμως αναγνωρισμένη υποστήριξη στην προσπάθεια προώθησής τους Υψηλότερη ποιότητα παροχής υπηρεσιών προς τον πελάτη συνδυασμένη με μείωση του κόστους Θετικά διακείμενο Ανθρώπινο Δυναμικό Αύξηση του ποσοστού επαναλαμβανόμενων πελατών

Programme cofinanced by the European Regional Development Fund Για τους τουρίστες & τους ενδιάμεσους φορείς τουρισμού Όταν πρέπει να επιλέξουν έναν τουριστικό προορισμό ή μία τουριστική επιχείρηση, η απόφασή τους γίνεται ευκολότερη λαμβάνοντας υπόψη τις προσφερόμενες υπηρεσίες όπως: Την εκτίμηση και αξιολόγηση της σχέσης τιμής/ ποιότητας Την καλύτερη και πιο εξελιγμένη πληροφόρηση Την εγγυημένη και αξιόπιστη πληροφόρηση Πλεονεκτήματα από την εφαρμογή του Μεταβιβάσιμου Μοντέλου Ποιότητας στον τομέα του τουρισμού

Programme cofinanced by the European Regional Development Fund Για τις Εθνικές & τις Τοπικές Αρχές Εύρεση καθολικών λύσεων για τη βελτίωση του επιπέδου ποιότητας ενός προορισμού ή μίας ομάδας τουριστικής δραστηριότητας Ευκαιρία του Δημόσιου τομέα να μετατρέπει τον «επιβλητικό» του χαρακτήρα σε χαρακτήρα προώθησης & διευκόλυνσης των προβλημάτων που ανακύπτουν Ανάληψη ισχυρής θέσης απέναντι στους «άμεσους» ανταγωνιστές Παροχή μεγαλύτερων εγγυήσεων σχετικά με το μακροχρόνιο επίπεδο ανταγωνιστικότητας των τοπικών προορισμών και της τοπικής επιχειρηματικότητας Πλεονεκτήματα από την εφαρμογή του Μεταβιβάσιμου Μοντέλου Ποιότητας στον τομέα του τουρισμού

Programme cofinanced by the European Regional Development Fund Η «Ερμηνευτική» ως εργαλείο ανάπτυξης του Αειφόρου Τουρισμού σε ευαίσθητες και νησιωτικές περιοχές Η Αναπτυξιακή Ροδόπης – Ανώνυμη Αναπτυξιακή Εταιρεία Ο.Τ.Α. προτείνει ως εργαλείο ανάπτυξης του αειφόρου τουρισμού στις αναφερόμενες νησιωτικές περιοχές (Θάσο, Σαμοθράκη) και σε συνδυασμό με το Μεταβιβάσιμου Μοντέλου Ποιότητας, τη μέθοδο της Τουριστικής Ερμηνευτικής και του Ερμηνευτικού Marketing

Programme cofinanced by the European Regional Development Fund Η Ερμηνευτική του Αειφόρου Τουρισμού σε ευαίσθητες και νησιωτικές περιοχές σε περιβάλλον επίσκεψης συνίσταται στη εξειδικευμένη διαχείριση της πληροφορίας µε περιβαλλοντική και τουριστική αξία µε ένα ελκυστικό τρόπο που ξεφεύγει µεν από την απλή οπτική κατανάλωση, χωρίς ωστόσο να επιβαρύνει, τους επισκέπτες µε περιττές πληροφορίες σε πληκτικό περιβάλλον. Το αποτέλεσμα αυτό επιτυγχάνεται μέσα από την επικοινωνιακή πολιτική στο περιβάλλον επίσκεψης. Εκφρασμένη σε οικονομικούς όρους η ερμηνευτική διαδικασία μετατρέπει, τα θέλγητρα και τους πόρους ενός τόπου σε περιβαλλοντικά και τουριστικά προϊόντα υψηλής προστιθεμένης αξίας. Η τουριστική ερμηνευτική στο περιβάλλον marketing μιας περιοχής και συνεισφέρει στην ανταγωνιστικότητα του τουριστικού προϊόντος. Ενδυναμώνεται η συνείδηση της τοπικής κοινωνίας για τα φυσικά και εµπράγµατα τουριστικά «προϊόντα» του τόπου, η διαφύλαξη και προβολή των οποίων είναι ευθύνη και προνόμιο της ίδιας Ορισμός

Programme cofinanced by the European Regional Development Fund Χαρακτήρας και μέσα της Τουριστικής Ερμηνευτικής Η τουριστική ερμηνευτική χρησιμοποιεί παραδοσιακά και σύγχρονα μέσα προκειμένου να ανταποκριθεί στις ανάγκες των επισκεπτών Η παρουσίαση της φυσικής και πολιτιστικής κληρονομιάς µε τα πιο διαφορετικά μέσα επιτυγχάνεται κυρίως από την τεχνογνωσία του ερμηνευτή και τον ορθό ερμηνευτικό σχεδιασμό. Παραδείγματα: Οργανώσεις, όπως μουσεία και κέντρα υποδοχής επισκεπτών, φυσικά πάρκα και δρυμοί, είδη τουριστικών δραστηριοτήτων, όπως ξεναγήσεις, αυτόνομες και εκπαιδευτικές διαδρομές κάνουν χρήση της ερμηνείας. Η ποικιλότητα της μορφής χαρακτηρίζεται και από ποικιλότητα στα μέσα:  διαδραστικά μοντέλα,  πολυμέσα, συμβατικό  έντυπο υλικό,  high-tech μουσείο και ερμηνευτικό κέντρο,  απλές πινακίδες και πίνακες- όλα είναι χρήσιμα αρκεί να τηρούν τους ερμηνευτικούς κανόνες παρουσίασης των ευρημάτων, φαινόμενων και ζωντανών πόρων. Η τουριστική ερμηνευτική κάνει επίσης χρήση μέσων όπως τα εκπαιδευτικά μονοπάτια, εκθέσεις, μουσεία, ξεναγήσεις. Το ζητούμενο δεν είναι τόσο το "Hardware", τα υλικά μέσα που χρησιμοποιούνται, αλλά το "Software" η σύλληψη του θέματος και η ερμηνευτική του απόδοση µε τον σωστό ερμηνευτικό σχεδιασμό σε κάθε βήμα.

Programme cofinanced by the European Regional Development Fund Χαρακτήρας και μέσα της Τουριστικής Ερμηνευτικής Η τουριστική ερμηνευτική προσανατολίζεται στις ανάγκες των επισκεπτών. Είναι µία επικοινωνιακή διαδικασία άκρως «επισκεπτοκεντρική»! Από την άποψη αυτή προκύπτουν οι εξής απαιτήσεις:  Επιλογή των αντικειμένων που οφείλουν να µμετατραπούν σε ένα θέμα καθώς και των περιστάσεων που τα πλαισιώνουν το θέμα: γεγονότα πληροφόρηση, ιστορίες,  Τα κριτήρια για την ερμηνευτική απόδοση ενός φαινομένου,  Τη γλωσσική μορφή,  Την εικονογράφηση και το lay-out  Τη γενική σύλληψη του γραφίστα για την απόδοση του φαινομένου. Όταν ο σχεδιασμός είναι λειψός, τότε τα λάθη στην υλοποίηση θα αποβούν μοιραία για την ποιότητα του όλου εγχειρήματος. Ακόμη και τα πιο ακριβά μέσα όπως τα διαδραστικά πολυμέσα μπορούν να αποβούν άχρηστα και η επένδυση να αποτύχει. Το χειρότερο αποτέλεσμα είναι απογοητευμένοι και αγανακτισμένοι επισκέπτες, επισκέπτες που αισθάνονται ότι τους «κορόιδεψαν».

Programme cofinanced by the European Regional Development Fund Ωφέλειες Τουριστικής Ερμηνευτικής (1) Οικονομία Ερµηνεία: Ο θεμέλιος λίθος της διακριτής εικόνας του τόπου - δημιουργία (place identity & place attachment) Εξαγωγή της εικόνας του πόρου, της εικόνας του τόπου. Ανταποκρίνεται στη ζήτηση για ‘τουριστική εμπειρία’, Ισχυρός πολλαπλασιαστής η ικανοποίηση του επισκέπτη, Καθιστά τους επισκέπτες μέρος της εμπειρίας (Value for money) Διαφήμιση (positive word-of-mouth advertising), Επιμήκυνση επίσκεψης (visit prolongation) και άρα υψηλότερη τουριστική δαπάνη (higher revenues) Παροχή υπηρεσιών στον επισκέπτη (service Quality) Επανάληψη επίσκεψης (repeat visitation)

Programme cofinanced by the European Regional Development Fund Ωφέλειες Τουριστικής Ερμηνευτικής (2) Περιβάλλον Ευαισθητοποίηση του κοινού για περιβαλλοντικά και πολιτιστικά ζητήματα περιβαλλοντικής και πολιτιστικής ζημίας (ρύπανση, βανδαλισμός, εξωγενείς παράγοντες

Programme cofinanced by the European Regional Development Fund Ωφέλειες Τουριστικής Ερμηνευτικής (3)  Υποκατάστατο εμπειρίας για µη προσπελάσιμους ή απειλούμενους χώρους.  Ασφάλεια στους χώρους επίσκεψης (μνημεία, αρχαιολογικοί χώροι, περιοχές φυσικού κάλλους, προστατευόµενες περιοχές)  Διαχείρισης ροής επισκεπτών (µέσω trails, ανάπτυξη διαδρομών, χρήσης συγκεκριμένων μέσων μετάβασης, χρήση πινακίδων πλοήγησης και ρυθμιστικών πινακίδων)  Αποφόρτιση των θέλγητρων μείζονος φήμης. Ανάδειξη αναδυόμενων θέλγητρων και προορισμών Διαχείριση Τουριστικών Ροών

Programme cofinanced by the European Regional Development Fund Ωφέλειες Τουριστικής Ερμηνευτικής (4) Διαχείριση Τουριστικού Προορισμού  Μάρκετινγκ τουριστικού προορισμού  Συνείδηση της αξίας των πόρων.  Προβολή και προώθηση των πόρων µε στόχο τη διατήρηση τους  Συμμετοχή των επισκεπτών στην προστασία των πόρων  Συμμετοχή της τοπικής κοινωνίας στα προγράμματα προστασίας και προβολής των πόρων

Programme cofinanced by the European Regional Development Fund To Marketing είναι το εργαλείο για την έρευνα αγοράς, για την ανίχνευση και κατηγοριοποίηση των αγορών-στόχων. Το ερμηνευτικό Marketing επικοινωνεί µε τους πραγματικούς και δυνητικούς επισκέπτες και τους πείθει για τα οφέλη που πρόκειται να προσκομίσουν από την επίσκεψη σε ένα χώρο πολιτιστικής κληρονομιάς. Με άλλα λόγια, το ερμηνευτικό Marketing συνίσταται, στο να προσαρµόσουµε σε ένα μεγάλο αριθμό επισκεπτών ένα ‘ατοµικό πακέτο’(Markets of One, Mass Customization), µε άλλα λόγια τη σύσταση της τουριστικής εμπειρίας (Experiential Marketing). Ορισμός Ερμηνευτικού Marketing

Programme cofinanced by the European Regional Development Fund Συμπεράσματα Η ερμηνεία:  Εµπλουτίζει την τουριστική εμπειρία και διαχειρίζεται µε επιτυχία τον ελεύθερο χρόνο του επισκέπτη  Ενισχύει την τοπική οικονομία µε σημαντικούς πολλαπλασιαστές,  Συγκροτεί την ταυτότητα και ενισχύει το αίσθημα υπερηφάνειας της τοπικής κοινωνίας  Προωθεί το Τοπικό και Περιφερειακό Τουριστικό Μάρκετινγκ,  Κεντρίζει το ενδιαφέρον του επισκέπτη για το περιβάλλον και τα μνημεία διασφαλίζοντας στα δεύτερα προσδόκιμο επιβίωσης σε βάθος χρόνου

Programme cofinanced by the European Regional Development Fund