ΠΑΙΔΕΣ ΕΝ ΔΡΑΣΕΙ ΜΙΑ ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΜΙΑ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ
Οι συνεργαζόμενοι εκπαιδευτικοί ήταν: Αραποστάθη Δέσποινα Κόκκαλη Νίκα Κοτσανά Βασιλική Πανουτσόπουλος Ιωάννης Παπαδόπουλος Νικόλαος Σωτηροπούλου Ασπρούλα Εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων: Καρούμπαλη Ευγενία & Λουκοπούλου Ελένη
Ο όρος ‘πρακτική’ υπονοεί την ‘γνώση μέσα στη δράση’. Η λέξη ‘ κοινότητα’ σηματοδοτεί την προσωπική βάση πάνω στην οποία διαμορφώνονται οι σχέσεις.
ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ Οι Κοινότητες Πρακτικής είναι ευέλικτες ομάδες (επαγγελματιών), που ενώνονται ανεπίσημα με βάση κοινά ενδιαφέροντα, που αλληλεπιδρούν σε ίδιο εργασιακό περιβάλλον και οδηγούνται από ένα κοινό σκοπό, επομένως ενσωματώνουν ένα σύνολο κοινής γνώσης (Davenport 2001) με σκοπό την επαγγελματική τους ανάπτυξη
Το επάγγελμα του εκπαιδευτικού είναι ένα «μοναχικό επάγγελμα». «Τελικά μόλις κλείσει η πόρτα της αίθουσας είσαι μόνος ! ; ».
συνεχή ανατροφοδότηση διάρκεια στο χρόνο αντιμετώπιση επιμέρους ανησυχιών των εκπαιδευτικών που γεννιούνται κατά τη διάρκεια της καθημερινής διδακτικής πρακτικής ΜΙΑ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΦΕΡΕΙ ΣΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ
ενημέρωση πάνω σε γενικότερα ζητήματα που άπτονται της διδακτικής και παιδαγωγικής προσέγγισης του γνωστικού αντικειμένου. πεδίο γόνιμων συζητήσεων και προβληματισμών ΜΙΑ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΦΕΡΕΙ ΣΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ
την «άλλη ματιά». Eν τέλει η δυνατότητα συμμετοχής σε μια κοινότητα ανταλλαγής ιδεών μπορεί να προσφέρει τα κατάλληλα ερεθίσματα ώστε η αλλαγή στη διδακτική πράξη να έλθει σαν αποτέλεσμα αλληλεπίδρασης μέσα σ’ αυτή την επαγγελματική ομάδα. ΜΙΑ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΦΕΡΕΙ ΣΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ
οι μαθητές έρχονται σε επαφή με άλλους μαθητές συμβάλλει στην ανάπτυξη αισθήματος κοινής ευθύνης, αλληλοϋποστήριξης καλλιεργεί κλίμα που ενθαρρύνει τη μάθηση ευνοεί την κοινωνικοποίηση των ατόμων και την διατύπωση απόψεων προωθεί δεξιότητες που σχετίζονται με την οργάνωση και την εργασία στο πλαίσιο ομάδων ΜΙΑ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΦΕΡΕΙ ΣΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ
προϋποθέσεις σωστής και εύρυθμης λειτουργίας Κοινός στόχος Συμβόλαιο συνεργασίας Απόκτηση εμπιστοσύνης Αποδοχή κριτικής Χημεία μεταξύ των μελών Υποστήριξη μελών
Πώς λειτουργούμε Δεν υπάρχει καθοδηγητής, ούτε αρχηγός Οι συναντήσεις της ομάδας γίνονται σε τακτική βάση Συγκεντρωνόμαστε και αποφασίζουμε το θέμα. Ασχολούμαστε με επίκαιρα κοινωνικά θέματα που αφορούν και τους μαθητές μας και στα οποία θεωρούμε ότι μπορούμε να έχουμε παρέμβαση.
Πώς λειτουργούμε Μετά τον καθορισμό του θέματος συζητάμε για τον τρόπο υλοποίησής του στην τάξη. Σε ένα επόμενο στάδιο αποφασίζουμε τον τρόπο προβολής των δράσεων στην σχολική κοινότητα
ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ΠΟΥ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΑΜΕ Στα πλαίσια λειτουργίας της ομάδας: συντονισμός της ομάδας, περιορισμός της ατομικότητας με παράλληλη ανάδειξη της ατομικής συμβολής του καθενός μέσα από αυτά που έχει να προσφέρει στην ομάδα, άνοιγμα στην κριτική.
ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ΠΟΥ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΑΜΕ Ευρύτερα: Εξεύρεσης πόρων Εύρεσης κοινού ελεύθερου χρόνου Μετακινήσεις μαθητών Προβλήματα με γονείς Οργανωτικά θέματα (θέατρο, πρόβες, σκηνικά).
για να μην είμαστε μόνοι μας στην τάξη όταν κλείσει η πόρτα