4. Απόψεις και κίνητρα των μαθητών στο μάθημα των Μαθηματικών.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΛΗΨΗ ΑΠΟΦΑΣΗΣ Ο σύγχρονος άνθρωπος πρέπει συνεχώς να αποφασίζει και να ελίσσεται σε διαρκώς μεταβαλ .κόσμο.Έχει μεγαλύτερο εύρος επιλογών.
Advertisements

Διδακτική εφαρμογή ενός προγράμματος νοητικού χάρτη στην Ιστορία
Η Πρακτική σας Άσκηση στο πλαίσιο της Διδακτικής Μαθηματικών ΙΙ.
Γιατί να μελετούμε Ιστορία;
Βήμα 1ο α. Πριν από την έναρξη του συμβολαίου ο δάσκαλος καταγράφει σε μεγάλο χαρτί τα χαρακτηριστικά της «καλύτερης τάξης» που είχε ποτέ. β. Επίσης κάνει.
ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΑΠΟ ΤΗ ΒΟΗΘΟ ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ ΜΑΡΙΑ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ
Διδασκαλία των Φ.Ε. στο Δημοτικό Σχολείο
Η ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ως Μάθημα Επιλογής στο Λύκειο απόψεις και συμπεριφορές των μαθητών.
Η Πρακτική σας Άσκηση στο πλαίσιο της Διδακτικής Μαθηματικών ΙΙ.
Πρόληψη επιθετικότητας Πρόληψη επιθετικότητας ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ : ΘΕΜΑ Παρουσιάζουν οι Μαθήτριες του τμήματος ΑΥ1 – Ε.Π.Α.Λ Γλυφάδας •Κιουστελίδη Δανάη.
Η αξιολόγηση των σχολικών βιβλίων Κοινωνικών Επιστημών της Πέμπτη τάξης Akdoğan Dr. Fazıl Küçük Τάξη 5 Rabiya Mentes.
Αυτοεκτίμηση Σεβασμός Αγάπη
Project Β’ Τετραμήνου Ομάδας Αθλητισμού και Εφήβων
Βελτιώνοντας την μάθηση των Μαθηματικών μέσα σε ένα ψηφιακό περιβάλλον Ελισσάβετ Καμπάνη Phd Διδακτική των Μαθηματικών Σχ. Σύμβουλος Μαθηματικών.
Κάποιες πληροφορίες Η αποτελεσματική αντιμετώπιση προβληματικών συμπεριφορών των παιδιών δεν συνδέεται με την αύξηση των ψυχολογικών υπηρεσιών, αλλά με.
Δραστηριότητες προσομοίωσης
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Ι
Μοντελοποίηση Έργα Μαθήματα Αξιολόγηση Αναστοχασμός Αναστοχασμός.
Quatuor Squilla Θέμα: "Πώς επηρέασε η χρήση της κινητής τηλεφωνίας τις διαπροσωπικές σχέσεις και ποια νέα ήθη και γλώσσα εισήγαγε στη σύγχρονη καθημερινότητα;"
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΤΑΣΕΩΝ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
5. Χαρακτηρισμός των μαθηματικών γνώσεων των μαθητών.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Ι
Όψεις της Πραγματικότητας Ερευνητική Εργασία Α΄ τάξης Γενικό Λύκειο Σπήλιου Μελέτη Περίπτωσης με αποτελεσματικές πρακτικές.
ΠΟΡΕΙΑ ΖΩΗΣ Ένα φυλλάδιο με ερωτήσεις οι οποίες τονίζουν τα πιο σημαντικά γεγονότα της ζωής μας ως τώρα. Οι απαντήσεις ήταν διαφορετικές από τον καθένα.
Αρχές Αποτελεσματικής Επικοινωνίας
Γιατί οι Ερευνητικές Εργασίες (ΕΕ) είναι καινοτομία;
Κύριο θέμα της εργασίας ήταν η διάκριση των ερωτήσεων. Οι ερωτήσεις διακρίνονται σε κλειστού τύπου ( πολλαπλής επιλογής, σύντομης απάντησης ) και ανοιχτού.
ΦΙΛΙΑ Σε μια αληθινή φιλία, βρίσκομαι μαζί με τον άλλο άνθρωπο για να μοιραστούμε την ίδια τη ζωή, τις χαρές και τις λύπες της. Ο αληθινός φίλος είναι.
Βιωματικές δράσεις Α΄ τάξη Σχ. Έτος: Ά Τρίμηνο
Διδασκαλια και Μαθηση με Χρηση ΤΠΕ
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
ΛΗΨΗ ΑΠΟΦΑΣΗΣ Ο σύγχρονος άνθρωπος πρέπει συνεχώς να αποφασίζει και να ελίσσεται σε διαρκώς μεταβαλ .κόσμο.Έχει μεγαλύτερο εύρος επιλογών.
Δρ. Χατζηπαντελή Αθανασία
Επηρεάζοντας έμμεσα το πρόβλημα
ΜΠΕΜΠΕΤΣΟΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ Ph.D.. ΤΙ ΕΙΝΑΙ;; «Είναι Ένα Από Τα Μικρά Μυστικά Του Ελέγχου Της Σκέψης. Ο Θετικός Αυτοδιάλογος Βοηθάει Τους Αθλητές/τριες Να Βρίσκονται.
ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ ΜΑΘΗΜΑ 10. Επιθετικότητα Συνηθισμένο φαινόμενο Μπορεί να αποτελεί από τη μαζική βία ενός πολέμου ως τα καθημερινά περιστατικά λεκτικής.
Αφήγηση Παράδειγμα ανάλυσης. Παράγοντες επιλογής Ένα βασικός παράγοντας, για να επιλέξω να γίνω εκπαιδευτικός ήταν ότι και οι δύο μεγαλύτερες αδελφές.
Εκπαιδευτικές τεχνικές Π.Απόστολος. Προσχολική ηλικία Της Εύας της αρέσουν οι δραστηριότητες του νηπιαγωγείου αλλά καμιά φορά κολλάει στην αγαπημένη της.
ΜΑΘΗΜΑ 11: ΑΜΟΙΒΕΣ, ΠΟΙΝΕΣ ΚΑΙ ΕΣΩΤΕΡΙΚΑ ΚΙΝΗΤΡΑ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΙΕΚ ΑΙΓΕΑΣ ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ Μουστάκα Φρίντα Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής, MSc, Med,
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΛΛΗ ΜΟΥΡΑΤΗ-ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ 1.
Συνέντευξη με νήπια.
Φακελος αξιολογηςης portfolio
Σακελλαρίου Μαρία, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
Ανάλυση κρίσιμου συμβάντος
Ανακαλυπτική μάθηση Γνώση προϊόν του μαθητή Διαδικασία ανακάλυψης η έρευνα για τον εντοπισμό του ακαθορίστου Μέσα από τα ερεθίσματα που του δίνει ο εκπαιδευτικός.
«Ελπίδα Ζωής» Αγγελική Μπαβέλλα- Επιστημονικά Υπεύθυνη-ψυχολόγος
Υγεία και Ευεξία Μαθητών/τριών
Μη τυπική εκπαίδευση: ο εκπαιδευτικός, ο μαθητής, η επίσκεψη, το μουσείο Μάθημα 7 Αντιλήψεις εκπαιδευτικών για την μη τυπική εκπαίδευση ΠΔΜ.
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΜΠΕΜΠΕΤΣΟΣ Ph.D.
Εφαρμογές, πειράματα, εμπειρίες που σχετίζονται με τις θεωρίες μάθησης
Θεματικη εβδομαδα «Σώμα και Ταυτότητα»
Αναζητώντας το καλό κλίμα στο σχολείο
Η Πρακτική σας Άσκηση στο πλαίσιο της Διδακτικής Μαθηματικών ΙΙ
Αφήγηση Παράδειγμα ανάλυσης.
ΕΦΕΙΑ – 4ο Μάθημα Ανάδειξη των ι.μ. Μεθοδολογία Workshop.
Διδασκαλία με την μέθοδο project
Δραστηριότητα από ΑΠΣ Α’ Λυκείου
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Ι
795. Πρακτική άσκηση σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσησ
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΚΡΙΣΙΜΟΥ ΣΥΜΒΑΝΤΟΣ
Τίτλος έρευνας: Το internet μέρος της ζωής μας
ΕΡΕΥΝΑ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟ
Συνεργασία νηπιαγωγείου -οικογένειας
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Ι
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Οι απόψεις των μαθητών του σχολείου μας για τα βιντεοπαιχνίδια
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ 1ου ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

4. Απόψεις και κίνητρα των μαθητών στο μάθημα των Μαθηματικών

Συχνά τα παιδιά, όπως και οι μεγάλοι, εκφράζουν την άποψη ότι τα Μαθηματικά είναι το μάθημα που σε μαθαίνει να σκέφτεσαι. Αν την άποψη αυτή την πίστευαν πραγματικά, τότε διάφορες συμπεριφορές τους θα φαίνονταν παράλογες και δεν θα είχαμε δυνατότητα να τις ερμηνεύσουμε. Για παράδειγμα, οι μαθητές φαίνονται να χάνουν την ικανότητά τους να σκεφτούν καθώς σε μεγαλύτερες τάξεις κάνουν λάθη που σε μικρότερες τάξεις ποτέ δε θα τα έκαναν. Άλλες φορές πάλι, η πρόκληση ενός μαθηματικού προβλήματος δεν τους αγγίζει, και αντί να σκεφτούν για να το λύσουν στην πρώτη δυσκολία το εγκαταλείπουν. Το ρίσκο της αποτυχίας λειτουργεί απειλητικά για την αυτοεκτίμησή τους και αναστέλλει την όποια χαρά θα μπορούσαν να νιώσουν από τη λύση ενός προβλήματος. Έτσι λοιπόν, υποθέτοντας ότι πάντα υπάρχει μία λογική πίσω από τις ενέργειες των ατόμων, η οποία συμβαδίζει με τις απόψεις και τα κίνητρα που έχουν διαμορφώσει, θα μπορούσαμε να δικαιολογήσουμε τη συμπεριφορά τους αν δεχόμαστε ότι οι μαθητές μάλλον δεν πιστεύουν πραγματικά στην άποψη ότι το μάθημα των Μαθηματικών τους μαθαίνει να σκέφτονται. Μία άποψη που θα ταίριαζε

καλύτερα με τις ενέργειες των μαθητών, ίσως θα ήταν ότι πρόκειται για το μάθημα στο οποίο μαθαίνεις να εξασκείς τη μνήμη σου για να μπορείς να θυμάσαι τους αυθαίρετους κανόνες και τις τεχνικές που καθορίζει ο δάσκαλος. Από την άλλη πλευρά, τα κίνητρα των μαθητών για να ασχοληθούν με τα Μαθηματικά μάλλον δεν βρίσκονται στη διέγερση του ενδιαφέροντος εξ αιτίας της πρόκλησης που θέτουν στη σκέψη τους, αλλά στην ικανοποίηση της επιθυμίας να φαίνεσαι έξυπνος. Πολλές έρευνες στηρίζουν την υπόθεση ότι οι απόψεις και τα κίνητρα των μαθητών δημιουργούνται καθώς αυτοί ερμηνεύουν τις κοινωνικές εμπειρίες τους από την αλλλεπίδρασή τους με το δάσκαλο και τους συμμαθητές τους. Κατά συνέπεια, οι απόψεις και τα κίνητρα εκτός από χρήσιμα εργαλεία για την κατανόηση της συμπεριφοράς των μαθητών, μας δίνουν τη δυνατότητα να προβληματιστούμε για τη φύση των αλληλεπιδράσεων της τάξης.

Σκοπός αυτής της πρακτικής άσκησης είναι να σας δώσει την ευκαιρία να διαπιστώσετε τις απόψεις και τα κίνητρα των μαθητών για τα Μαθηματικά. Συχνά οι απόψεις και τα κίνητρα των μαθητών είναι άρρητα, και μόνο μέσα από την παρατήρηση των συμπεριφορών τους μπορούμε να τα συμπεράνουμε. Ωστόσο, με κατάλληλες έμμεσες ερωτήσεις, θα ήταν δυνατόν οι μαθητές να μας πουν πράγματα που στοιχειοθετούν τις απόψεις και τα κίνητρά τους στο μάθημα των Μαθηματικών. Ρωτώντας τους για παράδειγμα: «Τι νομίζεις ότι πρέπει να κάνει ή να γνωρίζει ένας μαθητής για να τα πηγαίνει καλά στο μάθημα των Μαθηματικών;», έχουμε πιθανότητες να βγάλουμε συμπεράσματα για τις απόψεις τους σχετικά με τα Μαθηματικά, αλλά και το ρόλο τους ή το ρόλο του δασκάλου στο μάθημα αυτό. Επίσης, οι απαντήσεις τους στο ερώτημα: «Πότε αισθάνεσαι πραγματικά χαρούμενος στο μάθημα των Μαθηματικών», ίσως να μας διαφωτίσουν για τα κίνητρά τους. Με τα δύο αυτά ερωτήματα ή και με άλλα που νομίζετε ότι θα σας βοηθήσουν να σχηματίσετε μια εικόνα για τις απόψεις και τα κίνητρα των μαθητών, φτιάξτε ένα ερωτηματολόγιο και δώστε το να συμπληρωθεί από την τάξη που θα επισκεφθείτε. Διαφορετικά, μπορείτε να ζητήσετε από τους μαθητές να γράψουν μια σύντομη έκθεση με θέμα το μάθημα των Μαθηματικών. Επεξεργαστείτε τα στοιχεία που συγκεντρώσατε και σχολιάστε τις απόψεις και τα κίνητρα των μαθητών ως προς τον τρόπο που μπορούν να επηρεάζουν (θετικά ή αρνητικά) τη μάθηση των Μαθηματικών.

Τάξη: ______ Φτιάξε μια ζωγραφιά που να δείχνει αυτό που αισθάνεσαι όταν ακούς τη λέξη: «Μαθηματικά». Γράψε με δικά σου λόγια για το τι πιστεύεις ότι πρέπει να κάνει ένα παιδί στην τάξη σου για να τα πηγαίνει πολύ καλά στο μάθημα των Μαθηματικών. Όταν έχετε Μαθηματικά, ποιες στιγμές αισθάνεσαι πραγματικά χαρούμενος ή χαρούμενη; Τι ακριβώς είναι αυτό που σε κάνει να νοιώθεις χαρά στο μάθημα των Μαθηματικών;