Σημεία-κλειδιά για την επιτυχία Νίκος Σταθόπουλος
Είτε νομίζεις ότι θα τα καταφέρεις είτε όχι, έχεις δίκιο. Χένρυ Φορντ
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΙΔΕΑΣ Τεχνική αξιολόγηση Εμπορική αξιολόγηση Οικονομική αξιολόγηση Αξιολόγηση διοίκησης
ΤΕΧΝΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ Α. Καινοτομία, όχι “me too” Συγκριτικά πλεονεκτήματα, στοιχεία και οφέλη Δυσκολία αντιγραφής Υψηλή ποιότητα Θετική αξιολόγηση από τρίτους
Δυνατότητα να προσφέρεται το προϊόν ή υπηρεσία με συνέπεια και ακρίβεια Spin-off, διαφορετικές εφαρμογές Ασφαλές, ακίνδυνο, αδειοδοτούμενο Επαναλήψιμο σε μεγάλη κλίμακα
Συγκριτικά πλεονεκτήματα “USP”: Unique Selling Proposition Διαφοροποίηση σε ποιότητα, καινοτομία, υπηρεσίες Market Pull ή Market Push; Απαντά σε προβλήματα των καταναλωτών Αγορά που ανατέλλει ή που δύει;
Σημαντικό market niche Market plan/στρατηγική Διαθέσιμα κανάλια διανομής Δυνατότητα επαναληπτικών πωλήσεων Εποχικότητα ή συνεχής ζήτηση
Ποιότητα: Toyota Top-of-the-Line εικόνα: Louis Vuitton Τεχνολογική υπεροχή: Intel Πρεστίζ: Rolex Καινοτομία: Apple
Διαφορετική γεύση: Mickel Αξιοπιστία: Νουνου Εξαιρετική υπηρεσία: Cosmote Πλήρης γκάμα προϊόντων: Νάκας
More for your money: Jumbo Ειδικά χαρακτηριστικά: Pyrex Kατασκευαστική τελειότητα: Mercedes Οικονομία: Σκλαβενίτης Χρηστικότητα: Google
Υψηλή τιμολόγηση λόγω ποιότητας Ανταγωνιστικό προϊόν λόγω καινοτομίας, όχι τιμής Μικρή αρχική επένδυση Μικρά σταθερά έξοδα Υψηλή προστιθέμενη αξία Business plan Καλές χρηματοροές
Υψηλή παραγωγικότητα Μικρή ευθύνη Οικονομική συμμετοχή των ιδιοκτητών Η διεύθυνση πληρώνεται για το αποτέλεσμα, όχι τον τίτλο Υψηλή απόδοση κεφαλαίου (ROI) Ρεαλιστικές οικονομικές προβλέψεις Καλά περιθώρια κέρδους και κερδοφορία
Εμπειρία στο αντικείμενο Επιχειρηματική στάση και συμπεριφορά Προσανατολισμός στο αποτέλεσμα και ενεργητικότητα Επιχειρηματική εκπαίδευση & εμπειρία στην αγορά Οραματική ηγεσία που βλέπει τη μεγάλη εικόνα Ξεκάθαρη και συγκεκριμένη στρατηγική
Ομάδα με εμπειρία και βάθος Παραγωγή, οικονομικά, μάρκετινγκ, πωλήσεις, διοίκηση… Έμπειροι σύμβουλοι και υποστηρικτές Τεχνικοί, λογιστές, δικηγόροι… Πρόσωπο στην αγορά Διευθυντές, επενδυτές κλπ.
Οι καινοτομίες αφορούν: την επιχειρηματική στρατηγική την ανάπτυξη νέων προϊόντων την εταιρική αξία την εκπαίδευση τα συστήματα ανθρώπινου δυναμικού τις δημόσιες σχέσεις
τη διαφήμιση και την επικοινωνία τα προγράμματα επιβράβευσης το ηλεκτρονικό εμπόριο και τη χρήση νέων τεχνολογιών τις επιχειρηματικές διαδικασίες την οργάνωση.
χρόνια– 1970 χρόνια– 1980 5-6 χρόνια– 1990 2-3 χρόνια– 2000 Μερικά προϊόντα έχουν λιγότερο από 1 χρόνο ζωής
Χωριστές τσέπες επιχείρησης-επιχειρηματία Έμφαση στη ρευστότητα Συνεχής βελτίωση της οργάνωσης Συνεχής μείωση κόστους Συνεχής καινοτομία Εξαγωγές σε χώρες με μεγάλη ανάπτυξη Επενδύσεις σε μη ρυθμιζόμενες αγορές