Συνεργατική τέχνη, αφήγηση και συμπεριληπτική εκπαίδευση

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Διδακτικές στρατηγικές Oδηγίες για βέλτιστες συνθήκες μάθησης Gagné.
Advertisements

Διεπαγγελματική μάθηση στόχοι?
Υπηρεσία Έρευνας και Διεθνών Σχέσεων • Πρόγραμμα Δια βίου μάθησης • ERASMUS MUNDUS • TEMPUS Ευρωπαϊκά Προγράμματα για την Εκπαίδευση, τον Πολιτισμό και.
Πανεπιστήμιο Λευκωσίας
ΠΡΟΤΥΠΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΡΙΟ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
«Ενδυναμώνοντας την Παιδαγωγική Αυτονομία
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΓΙΑ ΤΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΤΑ ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ
Ο ΔΙΑΚΡΙΤΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Η φιλοσοφία του Pro-Skills
Γιατί ένα πολιτιστικό πρόγραμμα;. Τα Πολιτιστικά προγράμματα προϋπήρχαν του θεσμού. Θετικό γιατί υπάρχει ενδιαφέρον και παράδοση. Αρνητικό γιατί δεν είναι.
ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
Ικανότητες Εκπαιδευτικών 6 Οκτωβρίου 2014 Caroline Kearney Ανώτερη Υπεύθυνη Έργου και Εκπαιδευτική Αναλύτρια.
Στέλλα Καραολιά Βαλεντίνα Θεοδοσίου 20 Απριλίου 2013
Διαφοροποίηση στα δοκίμια αξιολόγησης Πρακτικές εφαρμογές Ευαγγελία Μοναστήρα Κυπριακή Εκπαιδευτική Αποστολή.
Ένταξη /ενσωμάτωση παιδιών με ιδιαιτερότητες/ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες Η. Ε. Κουρκούτας.
ΚΩΣΤΑΣ ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΣ ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ Π.Ε.
Learning to Learn Το σχέδιο αυτό χρηματοδοτήθηκε με την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Η παρούσα δημοσίευση(ανακοίνωση) δεσμεύει μόνο τον συντάκτη.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩΝ ΔΡΑΣΕΩΝ
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
Θέματα Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης Δρ. Χριστίνα Χατζησωτηρίου Συνάντηση 5 η.
Πρόγραμμα Ασφαλές σχολείο για το διαδίκτυο
Το νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα του ελληνικού Νηπιαγωγείου
Μέθοδος Project Μια εναλλακτική μορφή διδασκαλίας απέναντι στην παραδοσιακή, στο μάθημα της Έκφρασης-΄Εκθεσης. Προσανατολισμός: Ανθρωπιστικός - Παιδοκεντρικός.
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ.
Διακρίσεις και ο ρόλος του σχολείου Το πρόγραμμα PROGRESS και εμείς.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΡΙΑ ΠΛΑΤΩΝ Συνεργατική Δημιουργία Τέχνης για την Μείωση της Περιθωριοποίησης.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
1 ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΑ ΜΝΗΜΕΙΑ ΤΟΥ ‘ΑΛΛΟΥ’ ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΥ ΒΑΣΙΛΙΚΗ.
Η οργάνωση του χώρου στο συνεργατικό δημοτικό σχολείο
Comenius Regio Comenius Regio “Schools without borders” “Schools without borders”
«Φυσικές Επιστήμες και Περιβαλλοντική Εκπαίδευση: Βιβλιογραφική επισκόπηση και ζητήματα που αναδύονται» Βασιλούδης Ιωάννης, Δάσκαλος, MSc Βιώσιμης Ανάπτυξης.
Ηγεσία και Διαπολιτισμική Εκπαίδευση
«eTwinning: Εργαλείο επικοινωνίας, συνεργασίας, γνώσης, διάδοσης καλών πρακτικών – στρατηγικών πρόληψης και αντιμετώπισης του Σχολικού και Διαδικτυακού.
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ Μάριος Κουκουνάρας - Λιάγκης Λέκτορας Διδακτικής των Θρησκευτικών Μάθημα 6 Το εκπαιδευτικό έργο και οι γενικές όψεις και συνθήκες της εκπαίδευσης.
Ονοματεπώνυμο: Γκουτζήκα Όλγα ΑΕΜ:3120 Εξάμηνο: Στ’ Μάθημα: Εκπαιδευτική Πολιτική Διδάσκουσα: Tάχου-Ηλιάδου.
Αντικείμενο και κλάδοι της Παιδαγωγικής Επιστήμης.
Η σύγχρονη παιδαγωγική σκέψη βρίσκεται ανάμεσα σε δύο ρεύματα, της κοινωνικής ανανέωσης και της κοινωνικής συντήρησης. Τα νέα άτομα στη διαδικασία της.
«Οι Αρχές της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής
Παραδοτέο έργο : Προσαρμογή υλικού για τη διδασκαλία, εκμάθηση, πιστοποίηση της ελληνικής σε άτομα με αναπηρίες Η διδασκαλία, εκμάθηση, πιστοποίηση της.
Σχολική επίδοση και μειονότητες
Παναγιώτης Γ. Μουσταΐρας Δρ Κοινωνιολογίας της εκπαίδευσης
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
Η ταυτότητα και η δράση του Εκπαιδευτικού οργανισμού Φωτόγραμμα
Θεωρία της Διαπολιτισμικής Νοσηλευτικής της Madeleine Leininger
Βιολογία Γυμνασίου.
Ορισμός στρατηγικής διδασκαλίας
Ευάγγελος Αλμπανίδης Καθηγητής
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Ο ΔΙΑΚΡΙΤΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Μάριος Κουκουνάρας-Λιάγκης Μάθημα 6
Παρουσίαση στο μάθημα «Διγλωσσία και εκπαίδευση»
Ψηφιακό Παιγνίδι στην προσχολική ηλικία
H ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ THΣ ΕΝΤΑΞΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΕ ΑΠΩΛΕΙΑ ΑΚΟΗΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Ο ρόλος του εκπαιδευτικού και των μαθητών
ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗΣ ΕΤΕΡΟΤΗΤΑΣ
ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΑΣ
ΗΜΕΡΙΔΑ 49ης Περιφέρειας Δ. Ε
«Παιδιά με Σωματικές Αναπηρίες & Δυσκολίες Προσαρμογής»
Γερολυμάτου Σταυρούλα ΑΜ: ΣΧΨ
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΣΧΟΛΕΙΟΥ-ΓΟΝΕΩΝ Γιαλυράκη Πόπη Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας(Msc), Play Therapist Θεραπεύτρια ζευγαριών (ICEEFT), Εκπαιδεύτρια ομάδων γονέων(Gordon-Fillial)
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
Εκπαίδευση και μειονότητες
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΣΗΜΕΡΑ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗΣ ΕΤΕΡΟΤΗΤΑΣ
Διαπολιτισμική Προσέγγιση και Παγκοσμιοποίηση
Πανεπιστημίου Θεσσαλίας
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Συνεργατική τέχνη, αφήγηση και συμπεριληπτική εκπαίδευση Παναγιώτης Αγγελίδης Πανεπιστήμιο Λευκωσίας Όλυμπος, Ιούνης 2014 Executive Agency, Education, Audiovisual and Culture

Προ-οργανωτής Συνεργατική τέχνη (ζωγραφική, λογοτεχνία, δράμα κ.λπ) Αφήγηση Συμπεριληπτική εκπαίδευση CAREM

Τι είναι η συμπεριληπτική εκπαίδευση; Είναι η διαδικασία αύξησης της συμμετοχής και μείωσης του αποκλεισμού των μαθητών στα αναλυτικά προγράμματα, τις κουλτούρες και τις κοινωνίες των σχολείων. αναδόμησης των κουλτούρων, των πολιτικών και των πρακτικών των σχολείων ώστε να μπορούν να ανταποκρίνονται στην ετερότητα των μαθητών τους. παρουσίας, συμμετοχής και επιτυχίας των μαθητών που είναι ευάλωτοι σε πρακτικές αποκλεισμού.

Τι είναι η συμπεριληπτική εκπαίδευση; Είναι μια συνεχής διαδικασία χωρίς τέλος. Επομένως, Τα σχολεία συμπερίληψης είναι αυτά που ‘βρίσκονται σε κίνηση’ παρά αυτά που έχουν φτάσει σε μια ‘τέλεια κατάσταση’.

Η κατάσταση σήμερα Προσπάθειες παροχής πιο συμπεριληπτικής εκπαίδευσης και ίσες ευκαιρίες. Ανάπτυξη τρόπων, τεχνικών, εντοπισμός εμποδίων και παραγόντων περιθωριοποίησης. Κριτική λόγω της ανεπάρκειας των εκπαιδευτικών να ανταποκριθούν σε συμπεριληπτικά περιβάλλοντα μάθησης. Πολλά παιδιά περιθωριοποιούνται παρά το γεγονός ότι τα διάφορα εκπαιδευτικά συστήματα κάνουν κατά καιρούς διάφορες εξαγγελίες σχετικές με αυτό το θέμα.

Συνεργατική Τέχνη για τη Συμπερίληψη Ι Τα παιδιά που συνεργάζονται στις ομάδες τους: Έχουν ένα κοινό στόχο να πετύχουν Μαθαίνουν να μοιράζουν τις σκέψεις τους (π.χ. στερεότυπα, πολυμορφία και δημοκρατία), Μαθαίνουν να μοιράζονται συναισθήματα και να χρησιμοποιούν την κριτική σκέψη για να μπουν στα συναισθήματα των άλλων (π.χ. των ηρώων των ιστοριών αλλά και των συμμαθητών τους)

Συνεργατική Τέχνη για τη Συμπερίληψη ΙΙ Αναπτύσσουν φιλίες και κτίζουν την εμπιστοσύνη στις ομάδες τους. Τα παιδιά που αντιμετωπίζουν δυσκολίες στη μάθηση μπορούν να συμμετέχουν αφού η προσέγγιση των τεχνών είναι διαφορετική από τις παραδοσιακές προσεγγίσεις.

Προηγούμενες έρευνες στη συνεργατική τέχνη Ι Οι προηγούμενες έρευνες έδειξαν ότι η συνεργατική τέχνη: βοηθά τους εκπαιδευτικούς να μεταφέρουν αποτελεσματικά στους μαθητές τους διαπολιτισμικές αξίες όπως ο σεβασμός προς το «άλλο» και αποδοχή της διαφορετικότητας. βοηθά τους μαθητές να βλέπουν τα πράγματα διαφορετικά, και ως εκ τούτου ορισμένες σχέσεις εξουσίας (οικονομικές, φυλετικές, εθνικές) μπορούν να αλλάξουν.

Προηγούμενες έρευνες στη συνεργατική τέχνη ΙΙ Βοηθά τους μαθητές να: έρθουν πιο κοντά ο ένας στον άλλο, να κατανοήσουν τα συναισθήματα του άλλου, να δουν τους συνομηλίκους τους από ανθρώπινη σκοπιά, και να σκεφτούν περισσότερο για τους συμμαθητές τους, ανεξάρτητα από τη φυλή, την εθνικότητα ή την κοινωνική τους τάξη.

Αφήγηση και συμπερίληψη Η αφήγηση και οι λαϊκές ιστορίες μπορούν να προωθήσουν τη συμπεριληπτική και διαπολιτισμική εκπαίδευση. Πρόγραμμα EUMOF Αφήγηση σε άτυπα περιβάλλοντα μάθησης. Διαπολιτισμικός διάλογος στην εκπαίδευση.

Αφήγηση και συμπερίληψη Οι λαϊκές ιστορίες Έχουν ξεκάθαρη και απλή δομή. Παρουσιάζουν κοινωνικές σχέσεις και συμπεριφορές. Βοηθούν τα παιδιά να ανακαλύψουν την πολιτισμική ποικιλία του κόσμου. Βρίσκουν ομοιότητες και διαφορές ανάμεσα στο δικό τους πολιτισμό και άλλους πολιτισμούς. Διέπονται από αξίες σχετικές με τη συμπεριληπτική εκπαίδευση (π.χ. δικαιοσύνη, ενδιαφέρον για τους άλλους κ.λπ)

Περιγραφή έργου Το CAREM εστιάζει στη χρήση της συνεργατικής τέχνης για την αντιμετώπιση της πρόκλησης της περιθωριοποίησης, της διαπολιτισμικότητας και της συμπεριληπτικής εκπαίδευσης. Προσαρμογή, ανάπτυξη, δοκιμή, εφαρμογή και διάδοση νέων μεθοδολογιών διδασκαλίας και παιδαγωγικών στρατηγικών. Παραγωγή μιας συλλογής εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων συνεργατικής τέχνης και ενός οδηγού για τους εκπαιδευτικούς.

Μεθοδολογία I 1η φάση: Χαρτογράφηση της τρέχουσας κατάστασης στις 5 χώρες. 2η φάση:  Συνέντευξη από εκπαιδευτικούς, εκπαιδευτικούς και μετανάστες μαθητές από τις 5 χώρες.  Θεματική Ανάλυση: (α) Ανάγκες (β) Πρακτικές, and (γ) Περαιτέρω εισηγήσεις. 3η φάση:  Ανάπτυξη συνεργατικών δραστηριοτήτων τέχνης σύμφωνα με την ανάλυση των δεδομένων μας.  Οι δραστηριότητες μεταφράστηκαν στις γλώσσες της κοινοπραξίας.

Δραστηριότητες Εμπειρίες με το Διαφορετικό Μείωση της Περιθωριοποίησης Δημοκρατική Ευρωπαϊκή Ιθαγένεια Εμπειρίες με το Διαφορετικό

Μεθοδολογία II 4η φάση: Διοργάνωση εκπαιδευτικών μαθημάτων σε κάθε χώρα για τους συμμετέχοντες εκπαιδευτικούς. 5η φάση: Πειραματική αναθεώρηση και υλοποίηση των δραστηριοτήτων και των υλικών της συνεργατικής τέχνης στις τάξεις των συμμετεχόντων. Συνεντεύξεις μετά την εφαρμογή των δραστηριοτήτων που διεξήχθησαν και αναλύθηκαν.

Παράδειγμα δραστηριότητας Συνεργατικό κολάζ- Δημιουργία ιστορίας- Αφήγηση ιστορίας

Αποτελέσματα Ι Η εφαρμογή των δραστηριοτήτων του CAREM: Επέτρεψε στους μαθητές να αναλύσουν και να συζητήσουν τρόπους για να βελτιώσουν τις στάσεις τους προς το «διαφορετικό», Βοήθησε τους μαθητές να συνειδητοποιήσουν τη σημασία της πολιτιστικής και γλωσσικής πολυμορφίας στους μαθητές,

Αποτελέσματα ΙΙ Έδωσε τη δυνατότητα στους εκπαιδευτικούς να δώσουν ιδιαίτερη προσοχή στους μαθητές που αντιμετωπίζουν δυσκολίες στη μάθηση. Επέτρεψε να ακουστούν οι «κρυφές» φωνές των μαθητών. Ενίσχυσε τη συμμετοχή όλων των μαθητών στις δραστηριότητες της τάξης. Συνεργατική τέχνη μέσα από την αφήγηση μπορεί να προωθήσει τη συμπεριληπτική εκπαίδευση.

Ευχαριστώ! Angelides.p@unic.ac.cy http://www.caremcomenius.org/