Εισηγητής:Στέφανος Μέτης

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΑΝΑΔΟΜΗΣΗ ΣΧΕΔΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Advertisements

Η ερώτηση στην διδασκαλία
• ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ • ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ • ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ • ΣΤΟΧΟΙ • ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ • ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ - ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ.
Διδάσκοντας με τη βοήθεια λογισμικού υπολογιστικών φύλλων
Σχολικός Σύμβουλος Μαθηματικών
Η δομή του μαθήματος των μαθηματικών στο σύγχρονο ΤΕΙ Σάλτας Βασίλειος, Τσιάντος Βασίλειος Γενικό Τμήμα Θετικών Επιστημών ΤΕΙ Καβάλας.
«Σχέδια μαθήματος, από τον σχεδιασμό στην υλοποίηση» Μαρία Αντωνάτου
Ειδικά θέματα διδακτικής των Οικονομικών Συνέχεια… Μεθοδολογικές προσεγγίσεις 4 η διάλεξη.
ΕΑΡΙΝΟ ΕΞΑΜΗΝΟ ΠΤΔΕ ΡΟΔΟΣ 2010
Το μάθημα της Πληροφορικής Η πραγματικότητα σήμερα!!! ΗΥ-302:Διδακτική της Πληροφορικής Επιμέλεια-Παρουσίαση Γεωργία Αδαμοπούλου Εύα Νοικοκυράκη.
Έρευνα «Η θέση και ο ρόλος των ασκήσεων στη διδασκαλία των μαθηματικών στο σύγχρονο ελληνικό σχολείο» Σάλτας Βασίλειος Διδάκτωρ Μαθηματικών.
Tο project από τα μάτια των μαθητών ΕΓΩ ΚΑΙ ΕΝΑ ΚΑΙΝΟΥΡΙΟ ΜΑΘΗΜΑ Το καλοκαίρι του 2011, όταν άκουγα στην τηλεόραση για ένα καινούριο μάθημα– την ερευνητική.
Για τη διδασκαλία της Τριγωνομετρίας
Μερικά ακόμη παραδείγματα
Προγραμματισμός Ενότητας στο μάθημα των Ελληνικών
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Ι
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΤΗΣ ΕΥΡΥΤΕΡΗΣ ΕΝΝΟΙΑΣ ΤΟΥ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΥ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΩΝΤΑΣ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ ΓΙΑ ΚΑΘΕ ΠΤΥΧΗ ΤΟΥ Κάππας Κων/νος Επιμορφωτής ΤΠΕ -
Γ΄ κατεύθυνση Προβληματισμοί για τους ορισμούς, θεωρήματα, παραδείγματα και τις ασκήσεις του 3ου κεφαλαίου
Διδακτικές αρχές για τη διδασκαλία των Φ.Ε σύμφωνα με το Δ.Ε.Π.Π.Σ Οι Φ.Ε είναι πειραματικές επιστήμες, περισσότερο Οι Φ.Ε είναι πειραματικές επιστήμες,
Δεδομένα, Πληροφορίες και Ηλεκτρονικοί Υπολογιστές
ΔΙΔΑΣΚΟΥΣΑ : ΑΛΛΑ ΣΙΡΟΚΟΦΣΚΙΧ
Επιμόρφωση στα Επιμόρφωση στα νέα βιβλία Συνάντηση πρώτη Μαθηματικά Γκουτζαμάνης Βασίλης – Σχολικός Σύμβουλος Ζυγούρη Έλενα – Σχολικός.
ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ
5. Χαρακτηρισμός των μαθηματικών γνώσεων των μαθητών.
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ Σταδιοποίηση της διδασκαλίας Δέγγλερη Σοφία.
ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ Β’ ΛΥΚΕΙΟΥ κεφάλαιο 2 κατανοώντας τα πράγματα
ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Γνώση και κατανόηση της Παιδαγωγικής. Επεξεργασία της Εκπαιδευτικής Στρατηγικής. Επιλογή Εκπαιδευτικών μέσων και εργαλείων. Ψαθάκη.
ΔΟΜΗΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ Γενικές αρχές Αφορά μικρές ηλικίες (5-8 ετών).
Θεωρία Υπολογισμού Εισαγωγή (μέρος 2 ο ) Πρακτική Θεωρία.
ΣΧΕΔΙΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Σχολική Βαθμίδα : Β κατεύθυνσης Διάρκεια μαθήματος : 1 διδακτική ώρα 1) Να μελετούν τη συμπεριφορά της συνάρτησης f με τύπο στο μέσω της.
Διδασκαλία των Θρησκευτικών με Νέες Τεχνολογίες
Tο project από τα μάτια των μαθητών  ΕΓΩ ΚΑΙ ΕΝΑ ΚΑΙΝΟΥΡΙΟ ΜΑΘΗΜΑ Tο σχολείο χώρισε τους μαθητές της Α’ Λυκείου σε 9 διαφορετικά project, ανάλογα με το.
Χρήση και αξιοποίηση ΤΠΕ στην διδακτική διαδικασία
ΑΝΑΛΥΟΝΤΑΣ ΜΙΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
ΓΡΑΠΤΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
ΑΡΙΘΜΗΤΙΚΗ ΕΠΙΛΥΣΗ ΤΩΝ ΔΙΑΦΟΡΙΚΩΝ ΕΞΙΣΩΣΕΩΝ ΜΕ ΜΕΡΙΚΕΣ ΠΑΡΑΓΩΓΟΥΣ Ακαδημαϊκό Έτος Πέμπτη, 25 Ιουνίου η Εβδομάδα ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ ΤΜΗΜΑ.
Διδακτική Πληροφορικής Ενότητα 3: Η Πληροφορική στην Εκπαίδευση. Διδάσκων: Γεώργιος Σούλτης, Επίκουρος Καθηγητής. Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής, Τεχνολογικής.
Η παράγραφος Είναι το βασικό δομικό στοιχείο ενός κειμένου.
Ένα Παιχνίδι Ρόλων στο Δημοτικό για τη Διδασκαλία των Διαδικασιών σε Logo Θωμάς Σκυλογιάννης Καθηγητής Πληροφορικής.
3 η διδασκαλία. Παραγοντοποίση- Χρήση ταυτοτήτων- Επίλυση εξισώσεων Τάξη: Γ’ Γυμνασίου Αριθμός Μαθητών: 28.
ΚΡΙΣΙΜΟ ΣΥΜΒΑΝ ΖΑΝΝΕΙΟΣ ΣΧΟΛΗ Γ ΄ΛΥΚΕΙΟΥ ( ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗ ) ΠΛΥΤΑ ΕΛΕΝΗ 08/03/2013.
Καταιγισμός ιδεών Συνιστάται για την πολυεπίπεδη εξέταση ζητήματος ή κεντρικής έννοιας, μέσω της παρακίνησης των εκπαιδευόμενων να προβούν σε ελεύθερη,
Εξορθολογισμός της ύλης για την Γεωμετρία Α΄ & Β΄ Λυκείου Ηρακλής Νικολόπουλος Εκπαιδευτικός ΠΕ 03.
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΛΛΗ ΜΟΥΡΑΤΗ-ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ 1.
Καθηγητής Σιδερής Ευστάθιος
Η διδασκαλία, εκμάθηση, πιστοποίηση της ελληνικής σε ΑμεΑ
Ανακαλυπτική μάθηση Γνώση προϊόν του μαθητή Διαδικασία ανακάλυψης η έρευνα για τον εντοπισμό του ακαθορίστου Μέσα από τα ερεθίσματα που του δίνει ο εκπαιδευτικός.
Πορεία διδασκαλίας Στάδιο προετοιμασίας Στάδιο παρουσίασης
Η διδασκαλία και η αξιολόγηση στα μαθηματικά των Πανελλαδικών Εξετάσεων Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών και Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής Καραγιάννης.
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
Διερευνητική ανακαλυπτική μάθηση
Ο Σωκρατικός διάλογος και η μαιευτική μέθοδος.
ΓΡΑΠΤΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
«Διδακτικές Διαδρομές στο Σημερινό Σχολείο»
Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 9η Σύνταξη Πτυχιακής Εργασίας
Στα μαθηματικά του Γυμνασίου με βάση τα Νέα Προγράμματα Σπουδών
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Διδακτικές ενότητες Αξιολόγηση μαθήματος
Δραστηριότητα από ΑΠΣ Α’ Λυκείου
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Ι
Καθηγητής Σιδερής Ευστάθιος
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ (30%)
Η ερώτηση στην διδασκαλία Η ερώτηση έχει σημαντική θέση στη διδακτική διαδικασία Δημιουργία ενδιαφέροντος Εστίαση της μαθητική προσοχής σε συγκεκριμένο.
2Ο ΓΕΛ ΙΛΙΟΥ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Β’ ΛΥΚΕΙΟΥ
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Ι
Μαθηματικά Κατεύθυνσης Γ΄ Λυκείου Όριο - συνέχεια συνάρτησης
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Ομάδα Πρεσβευτών eSafetyLabel+
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Εισηγητής:Στέφανος Μέτης «ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ Γ΄ΛΥΚΕΙΟΥ ΝΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΕΙ ΤΗ ΒΑΣΙΚΗ ΠΗΓΗ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ;» Εισηγητής:Στέφανος Μέτης

Α. Μεθοδικές και τεχνικές οδηγίες για τα Μαθηματικά Το πρόβλημα ● Όπως γνωρίζουμε, ξεκινάμε πάντοτε από την εποπτεία και στη συνέχεια προχωράμε στο σχηματισμό εννοιών. Το καλύτερο είναι να ξεκινάμε από το πρόβλημα. Ως γνωστό, το πρόβλημα θεωρείται η πηγή νοήματος της μαθηματικής γνώσης, αφού με αυτό: ● Εισάγονται καλύτερα οι έννοιες ή οι διδακτικές ενότητες και ελέγχεται καλύτερα ο βαθμός κατανόησης του παιδιού.

Περιορισμένη μνημονική εργασία Δεν υποχρεώνουμε τα παιδιά να μαθαίνουν πολλά πράγματα απ’ έξω. Ο πλήρης αποκλεισμός της μνημονικής εργασίας στα μαθηματικά δεν είναι απόλυτα σωστός, αφού υπάρχει το πρώτο θέμα θεωρίας, που χρειάζεται η γνώση του ορισμού ή της απόδειξης ή της διατύπωσης ενός θεωρήματος.

Η έννοια της συνάρτησης Πρέπει να έχουμε υπ’ όψη ότι κεντρική θέση στη διδασκαλία των μαθηματικών γενικά κατέχει η έννοια της συνάρτησης (δηλαδή, η κανονική συμμεταβολή των ποσοτήτων). Όμως θα πρέπει να προσέχουμε για να μην καταντήσει ο χειρισμός των συναρτήσεων τελείως μηχανικός και γίνει ρουτίνα.

Εφαρμογές – Ασκήσεις Η μαθηματική γνώση γίνεται δύναμη μέσω των ασκήσεων. Πρέπει να περνάμε από τη θεωρητική γνώση στην εφαρμογή. Έτσι κατορθώνουμε το παιδί να μαθαίνει καλά τις μαθηματικές σχέσεις και να τις χρησιμοποιεί. Διδάσκω έναν αλγόριθμο ή παρουσιάζω μια τεχνική. Στη συνέχεια ακολουθεί άσκηση που εστιάζει το πώς χρησιμοποιώ τον αλγόριθμο, καθώς και η εξάσκηση της τεχνικής αυτής (εδώ μπορούμε να πούμε ότι στο τέλος καταλήγουμε και σε μια μεθοδολογία). Πάντοτε εστιάζουμε στην ανάπτυξη δεξιοτήτων μαθητών όπως π.χ. η ταχύτητα και η ακρίβεια των απαντήσεων.

Ακρίβεια των εκφράσεων Πρέπει να παρακολουθούμε με προσοχή τις εκφράσεις των μαθητών, να διορθώνουμε κατάλληλα τις εσφαλμένες ,έτσι ώστε οι μαθητές να συνηθίσουν στην ακριβολογία. (εξάλλου τούς ζητείται να δώσουν έναν ορισμό ή να διατυπώσουν ένα θεώρημα).

Ιστορία των Μαθηματικών Πρέπει να γίνεται αναδρομή στην ιστορία των Μαθηματικών π.χ. να μαθαίνουν οι μαθητές το θεώρημα Bolzano, το θεώρημα Rolle,τα στοιχεία Ευκλείδη, τη μέθοδο εξάντλησης του Αρχιμήδη κτλ. Εξάλλου όπως γνωρίζουμε πρώτοι οι ΄Ελληνες έδωσαν στα Μαθηματικά γενικό κύρος γιατί δεν αρκέστηκαν στο «ότι» αλλά ανακάλυψαν το «διότι» (π.χ. Θαλής ο Μιλήσιος).

Β. Μεθοδολογία Όπως γνωρίζουμε διδασκαλία Μαθηματικών χωρίς μέθοδο δεν υπάρχει. Μέθοδος είναι ο βαθύς σχολιασμός της ουσίας, της σημασίας και των εφαρμογών των θεωρημάτων και η συσχέτιση όλων αυτών με άλλα θεωρήματα. Δηλαδή, είναι ο εντοπισμός μεγάλων κατηγοριών θεμάτων ή ασκήσεων που στηρίζονται και αντιμετωπίζονται με τα ίδια περίπου θεωρητικά εργαλεία. Όταν από τη μέθοδο λείπει το θεωρητικό υπόβαθρο, τότε αυτή εκφυλίζεται σε ανούσια συνταγή και παύει να είναι μέθοδος.

Ο δάσκαλος των Μαθηματικών, αφού Παρουσιάσει, Σχολιάσει, Λύσει, Αξιολογήσει, Συσχετίσει και εμπνεύσει με τη διδασκαλία του τους μαθητές, προβαίνει στο τέλος της διδασκαλίας μιας ενότητας ή ενός κεφαλαίου (όπου αυτό είναι απαραίτητο ή δυνατό) στη σύνθεση (δίνει στο μαθητή τη μέθοδο).

Γ. Τα θέματα των Πανελλαδικών εξετάσεων Όπως γνωρίζουμε: α. το πρώτο θέμα αποτελείται από ερωτήματα θεωρίας, που αφορούν έννοιες, ορισμούς, λήμματα, προτάσεις και θεωρήματα. β. το δεύτερο και τρίτο θέμα αποτελείται το καθένα από μια άσκηση που απαιτεί από το μαθητή ικανότητα συνδυασμού και σύνθεσης εννοιών, αποδεικτικών ή υπολογιστικών διαδικασιών. Η κάθε άσκηση μπορεί ν’ αναλύεται σ’ επιμέρους ερωτήματα. γ. το τέταρτο θέμα αποτελείται από μια άσκηση ή ένα πρόβλημα που η λύση του απαιτεί από το μαθητή ικανότητες συνδυασμού και σύνθεσης προηγούμενων γνώσεων αλλά και ανάληψη πρωτοβουλιών στη διαδικασία επίλυσής τους. Το θέμα αυτό μπορεί ν’ αναλύεται σε επιμέρους ερωτήματα τα οποία βοηθούν το μαθητή στη λύση.

ΜΕΡΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ ΣΥΣΧΕΤΙΖΟΜΕΝΑ ΑΜΕΣΑ ΜΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΒΙΒΛΙΟ

η προσωπική μου άποψη συμπερασματικά είναι ότι, το σχολικό βιβλίο αποτελεί τη βάση για τις πανελλήνιες εξετάσεις. ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ