Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Ας γνωριστούμε κι ας μοιραστούμε»

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Παγκόσμια ημέρα κατά της ενδοσχολικής βίας και του σχολικού εκφοβισμού
Advertisements

«Είμαστε σύννεφα και παίρνουμε όποιο σχήμα θέλουμε»
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ
Δημοτικό Σχολείο Βραχναιίκων Σχολικό Έτος
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Φυσική Άσκηση & Υγεία»
«O κήπος με τις 11 γάτες» Πρόγραμμα Συναισθηματικής Αγωγής Δημοτικό σχολείο Πτελεού Σχολικό έτος Υπεύθυνη εκπαιδευτικός :Δέσποινα Φούντα.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ ΣΧΟΛΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ ΜΟΥΣΕΙΟΛΟΓΙΑ ΦΥΣΙΚΩΝ.
Η ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧ. ΕΤΟΣ
7ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ-Λ.Τ. ΛΑΡΙΣΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗ ΥΓΕΙΑΣ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας « Άσπρα λαμπερά δοντάκια»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Παίζω, γελάω, περνάω όμορφα»
5ο ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Τίτλος εκπαιδευτικής δραστηριότητας: «Ασφαλής πλοήγηση στο Διαδίκτυο» Όνομα Εκπαιδευτικού: Μιχαηλίδης Θανάσης Σχολείο: Δ.Σ. Ερατεινού-Πετροπηγής- Ποντολιβάδου.
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Παίζοντας & ζωγραφίζοντας
«Είμαστε σύννεφα και παίρνουμε όποιο σχήμα θέλουμε»
ΚΑΠΝΙΣΜΑ; ΌΧΙ ΕΜΕΙΣ! SİGARA MI? BİZDEN UZAK!
Βασικές τεχνικές γνωριμίας
5ο ΔΗΜ. ΣΧΟΛ. ΑΙΓΙΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ: ΣΤΟΜΑΤΙΚΗ ΥΓΙΕΙΝΗ σχ. έτος: Φωτεινά χαμόγελα.
Σχεδιασμός – Οργάνωση –Υλοποίηση προγράμματος Αγωγής Υγείας
«ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΒΙΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ»
 Τα παιδιά της Α΄ Τάξης εξαιρούνται από το πρόγραμμα.  Παρατηρήσαμε ότι τα παιδιά που εισέρχονται για πρώτη χρονιά στο σχολείο χρειάζονται χρόνο για.
Πρόγραμμα Αγωγής υγείας «περπατάω δεν τρέχω και ασφάλεια έχω»
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Κυκλοφορώ -πληροφορώ»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας Τίτλος: «Συναισθήματα»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τα δόντια μου προσέχω, γερά για να τα έχω»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Το βιβλίο είναι ο καλύτερος φίλος του ανθρώπου» Σχ. έτος Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Λυμπέρη Παναγιώτα Τάξη: Β Κλασικό 13ο.
Ιγ’ δημοτικο σχολειο παφου Προγραμμα «Νιωθω ασφαλησ στο σχολειo μου»
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «ΚΟΚΚΙΝΗ ΚΛΩΣΤΗ ΔΕΜΕΝΗ,
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΡΙΟΛΟΥ
Δραμπάλα Κόνη Χριστοπούλου Δανάη.
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Ψηφιδωτό, ψηφιδωτό από τον κόσμο τον παλιό ως και τον σημερινό,ΨΑΧΝΩ,ΒΡΙΣΚΩ ΚΑΙ ΚΟΛΛΩ.» Σχ. έτος Υπεύθυνος Εκπαιδευτικός:
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Η ελιά στον τόπο μας»
Σχολικό έτος ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΤΡΩΝ
ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΠΑΤΡΩΝ
Βιωματική δράση Α΄Γυμνασίου
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Κυκλοφορώ με ασφάλεια στο δρόμο»
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Αναγνώριση, έκφραση, χειρισμός συναισθημάτων»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Γερά Δόντια… Καλύτερη Υγεία»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Καούρες μας, ξινίλες μας και σκορδοκαΐλες μας…» Σχολικό έτος ο Νηπιαγωγείο Πατρών.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Η Φιλία στη ζωή μας»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Μια τάξη να μας χωρά …»
Ειδικό Επαγγελματικό Εργαστήριο Επαγγελματικής Κατάρτισης Ελευσίνας Οι εκπαιδευτικοί Παναγιώτα Καρτσάκη (ΠΕ30), Χριστίνα Μωραϊτη (ΠΕ 19.50) και Ρουντίν.
Ευάγγελος Αλμπανίδης Καθηγητής
«Αυτοαντίληψη, επικοινωνία και συνεργατικότητα στο σχολικό περιβάλλον»
7ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΛΑΡΙΣΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗ ΥΓΕΙΑΣ
Φύλο εργασίας :στο σώμα του ανθρώπου, έκοψαν και κόλλησαν εικόνες ,όπου το σώμα λέει ΝΑΙ (ευχάριστα αγγίσματα)
Μαρία Ζερβού Σύμβουλος Προσχολικής Αγωγής Ν.Κέρκυρας
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «……Τίτλος…»
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Τι σήμερα, τι αύριο, τι τώρα…
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Α΄ τάξη Θετικό περιεχόμενο στο διαδίκτυο
1ο Νηπιαγωγείο Πατρών
7 ο Νηπιαγωγείο Πατρών – Γεωργάκης Ολύμπιος
4 ο Νηπιαγωγείο Πατρών
33ο Νηπιαγωγείο Πατρών
3/θ 45ο Νηπιαγωγείο Πατρών
37 ο Νηπιαγωγείο Πατρών
1/θ Νηπιαγωγείο Ριόλου
Νηπιαγωγείο Καλλιθέας
Νηπιαγωγείο Λουσικών
«Γνωρίζοντας το μελλοντικό μου σχολείο» 71o Νηπιαγωγείο Πατρών
1 ο Νηπιαγωγείο Κάτω Αχαΐας
44ο Νηπιαγωγείο Πατρών
2 ο Νηπιαγωγείο Δεμενίκων
Νηπιαγωγείο Μαυρομανδήλας
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Ας γνωριστούμε κι ας μοιραστούμε» Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Ας γνωριστούμε κι ας μοιραστούμε» Σχολικό έτος 2012-2013 13ο Νηπιαγωγείο Πατρών

Ξεκινώντας… Τάξη: 13ο Νηπιαγωγείο Πατρών Τμήμα: Β’ κλασικό Υπεύθυνος εκπαιδευτικός: Παπαδοπούλου Ελισάβετ Συνεργαζόμενοι: Λυμπέρη Παναγιώτα Τάξη: 13ο Νηπιαγωγείο Πατρών Τμήμα: Β’ κλασικό

To τμήμα μας Το τμήμα αποτελείται από 15 νήπια, τα οποία χωρίστηκαν σε τρεις ομάδες (των πέντε νηπίων καθεμία). Στα νήπια εξηγήθηκε ότι οι ομάδες αυτές θα ίσχυαν, κατά τη διάρκεια των δραστηριοτήτων του προγράμματος. Ο τρόπος χωρισμού ήταν τυχαίος (με τη χρήση μιας τόμπολας). Οι τρεις ομάδες επέλεξαν οι ίδιες το όνομά τους και το σύμβολό τους, αφού τους περιγράφηκε σε αδρές γραμμές το περιεχόμενο του προγράμματος. Η επιλογή του συμβόλου έγινε με τη χρήση μηχανής αναζήτησης στο διαδίκτυο.

Οι ομάδες μας Τα σύμβολά μας Τα φιλαράκια Τα χαμόγελα Οι αγκαλίτσες *Τα παιδιά επέλεξαν τη φωτογραφία αφού πληροφορήθηκαν την ιστορία της φιλίας του ανάπηρου λιονταριού και του σκύλου

ΕΠΙΛΕΞΑΜΕ ΤΟ ΘΕΜΑ ΑΥΤΟ… Με αφορμή τα παρακάτω: παρατηρήθηκαν τάσεις δημιουργίας κλειστών ομάδων μεταξύ των νηπίων και παράλληλα «αποδιοπομπαίων τράγων». υπήρξε αναγκαιότητα οριοθέτησης και αυτορρύθμισης της συμπεριφοράς των νηπίων.

Α1) Ανάπτυξη θετικής αυτοεκτίμησης Η ΔρΑση μαΣ Α1) Ανάπτυξη θετικής αυτοεκτίμησης Ανάγνωση και συζήτηση του παραμυθιού: «Οι νεράιδες μας μιλάνε για την αυτοεκτίμηση». Δημιουργία του παραμυθιού του εαυτού: «ο κύριος εαυτούλης». Οι φίλοι μας τα σεληνόπαιδα (ας συστηθούμε μέσα από αυτά που αγαπάμε). Ας δώσουμε συνέντευξη.

Η ΔρΑση μαΣ Α2) Αναγνώριση και έκφραση συναισθημάτων (χαρά, λύπη, θυμός, φόβος) Γνωρίζουμε τα συναισθήματα. Ας μαντέψουμε τι νιώθει. Χορεύοντας τα συναισθήματα. Ο τροχός των συναισθημάτων. Ζωγραφίζοντας καταστάσεις. Ας γίνουμε συναισθήματα. Διαβάζοντας ιστορίες (από το βιβλίο: «θεραπευτικά παραμύθια»).

Η ΔρΑση μαΣ

Η ΔρΑση μαΣ Β1) Επικοινωνία Στη χώρα των μίμων. Ο καθρέφτης. Μάντεψε τι λένε. Παρακολούθηση ταινίας βωβού κινηματογράφου (Τσάρλι Τσάπλιν:The kidhttps://www.youtube.com/watch?v=2XzKZzhrK-E ).

Η ΔρΑση μαΣ Β2) Καλλιέργεια ομαδικής λειτουργίας Οι παλάμες της ομάδας. Μουσικοκινητικά παιχνίδια σε δυάδες, αρχικά, και, στη συνέχεια, σε μικρές ομάδες. Κουκλοθέατρο με μελέτες περίπτωσης. Ανάγνωση και συζήτηση του παραμυθιού «Άλλα τα μάτια της μαϊμούς και άλλα της κουκουβάγιας».

Η ΔρΑση μαΣ Β3) Οριοθέτηση της συμπεριφοράς Οι κανόνες της ζούγκλας. Το συμβόλαιο της τάξης. Δικαστήριο. Τι τύπος είσαι;

Η ΔρΑση μαΣ Β4) Φιλία Η αλυσίδα της φιλίας. Καβγάδες και μαλώματα. Ανάγνωση και συζήτηση του παραμυθιού «Βρωμοκάτσικο!! Χαζόχηνο». Επεξεργασία έργων τέχνης με θέμα τη φιλία Τελείωσε τη φράση (αν η φιλία ήταν…).

Η παρουσίασή μας… Tο πρόγραμμα παρουσιάστηκε: στους γονείς την ημέρα της καλοκαιρινής γιορτής. Οι κατασκευές των παιδιών και το υλικό, το οποίο είχαν είτε επεξεργαστεί είτε δημιουργήσει, εκτέθηκε και τα παιδιά ανέλαβαν να το παρουσιάσουν στους γονείς τους. Παράλληλα, παρουσιάστηκε και ένα σύντομο βίντεο με τα παιδιά εν δράσει. η ίδια παρουσίαση έγινε και στα παιδιά των άλλων τμημάτων του νηπιαγωγείου και των μικρών τάξεων του δημοτικού σχολείου.

Ας αξιολογηθούμε… Τα νήπια ήταν ενθουσιασμένα με το πρόγραμμα, κυρίως γιατί οι τεχνικές που χρησιμοποιήθηκαν ήταν ενεργητικές συμμετοχικές, βιωματικές και με έντονα παιγνιώδη μορφή. Αποφεύχθηκε πλήρως, καθώς το περιεχόμενο και η στοχοθεσία του προγράμματος το επέτρεπε, η «διδασκαλία» και οι «διορθώσεις» εκ μέρους της εκπαιδευτικού και αυτό απελευθέρωσε τα παιδιά να εκφραστούν και να συμμετάσχουν, αφού δεν υπήρχε σωστό και λάθος. Αυτό ήταν απόρροια της διαπραγμάτευσης της ομάδας. Οι σχέσεις ενδυναμώθηκαν και διευρύνθηκαν μεταξύ των μελών της ομάδας. Εκφράζουν με μεγαλύτερη ευκολία τα συναισθήματά τους και προσπαθούν να τα διαχειριστούν. Η ομάδα, πλέον, παρεμβαίνει πιο άμεσα και αυτορυθμίζεται. Οι επιμέρους στόχοι που τέθηκαν κατά το σχεδιασμό του προγράμματος υλοποιήθηκαν σε μεγάλο βαθμό, καθώς πρέπει να συνυπολογιστεί και το ευρύτερο οικογενειακό και κοινωνικό πλαίσιο το οποίο ασκεί μεγάλη επίδραση στα παιδιά. Οι γονείς είχαν ενημερωθεί για το πρόγραμμα και τους στόχους του, αλλά η αλλαγή των στάσεων των γονέων είναι πέρα από τους στόχους αυτού του προγράμματος. Τα αποτελέσματα του προγράμματος, όσο ενθαρρυντικά κι αν είναι, χρειάζεται να υπάρξει συνέχεια προκειμένου να μην εξασθενήσουν. Κατά την υλοποίηση του προγράμματος, διαπιστώθηκε ότι θα μπορούσε να μοιραστεί σε δύο σχολικές χρονιές και να δοθεί περισσότερος χρόνος στα παιδιά για συμμετοχή και έκφραση.

Κλεινοντασ… Αυτό που θεωρούμε πιο σημαντικό από όλο το πρόγραμμα ήταν τα μεγάλα χαμόγελα των παιδιών και ο ενθουσιασμός τους κατά τη συμμετοχή τους στις δραστηριότητες του προγράμματος. Αυτό δυστυχώς δεν μπορεί να αποτυπωθεί λόγω της ανάγκης απόκρυψης των προσώπων των παιδιών.