Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Παίζω, γελάω, περνάω όμορφα»

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
Advertisements

39ο Δημοτικό Σχολείο Πατρών
Σημ.: Οι ώρες διδασκαλίας που αναφέρονται σε κάθε φάση και στάδιο είναι κατά προσέγγιση.
«Είμαστε σύννεφα και παίρνουμε όποιο σχήμα θέλουμε»
“Σταγόνες ζωής, Ιστορίες για το βιβλίο του ΕΝΟ”
Μέρος Α΄ - Έρευνα •Η έρευνα έγινε βάσει ερωτηματολογίων που μοιράστηκαν σε παιδιά δημοτικών σχολείων του Ηρακλείου, στα οποία έχει γίνει χρήση υπολογιστών.
Σχέδιο εργασίας “Παιδικά ατυχήματα”
Παγκόσμια Εβδομάδα Δράσης για την Εκπαίδευση Γ 1 Παρουσίαση δράσεων της Γ 1 τάξης του Δημοτικού Σχολείου Σαραβαλίου Πατρών Με την υποστήριξη υλικού της.
Α΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΠΑΦΟΥ (ΝΕΟΦΥΤΕΙΟ)
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ
  Ενιαίο  Αναμορφωμένο  Εκπαιδευτικό  Πρόγραμμα Ε. Α. Ε. Π (961)
Δημοτικό Σχολείο Βραχναιίκων Σχολικό Έτος
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Φυσική Άσκηση & Υγεία»
7ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ-Λ.Τ. ΛΑΡΙΣΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗ ΥΓΕΙΑΣ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας « Άσπρα λαμπερά δοντάκια»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Ας γνωριστούμε κι ας μοιραστούμε»
Τίτλος εκπαιδευτικής δραστηριότητας: «Ασφαλής πλοήγηση στο Διαδίκτυο» Όνομα Εκπαιδευτικού: Μιχαηλίδης Θανάσης Σχολείο: Δ.Σ. Ερατεινού-Πετροπηγής- Ποντολιβάδου.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΜΕΛΕΤΗ ΓΙΑ ΤΗ ΘΕΩΡΙΑ ΠΟΛΛΑΠΛΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ Howard Gardner Θέμα: Ανακύκλωση.
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Παίζοντας & ζωγραφίζοντας
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τρώμε ότ,ι πρέπει , όχι ό,τι να΄ναι »
Σενάρια διδασκαλίας ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ.
1.1 Τίτλος Διδακτικής Πρακτικής «Ψυχική Υγεία – Διαπροσωπικές σχέσεις»
5ο ΔΗΜ. ΣΧΟΛ. ΑΙΓΙΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ: ΣΤΟΜΑΤΙΚΗ ΥΓΙΕΙΝΗ σχ. έτος: Φωτεινά χαμόγελα.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Είμαι καλά με εμένα & με τους άλλους» Σχολικό έτος /Θ Δημ. Σχολ. Ροδοδάφνης.
 Τα παιδιά της Α΄ Τάξης εξαιρούνται από το πρόγραμμα.  Παρατηρήσαμε ότι τα παιδιά που εισέρχονται για πρώτη χρονιά στο σχολείο χρειάζονται χρόνο για.
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΦΡΕΝΑΡΟΥ
Δύσκολες Συμπεριφορές στο Σχολείο.
ΚΟΙΝΑ ΟΛΟΗΜΕΡΑ ΤΜΗΜΑΤΑ 4ου & 22ου ΔΗΜ. ΣΧ. ΕΥΟΣΜΟΥ
Πρόγραμμα Αγωγής υγείας «περπατάω δεν τρέχω και ασφάλεια έχω»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Κυκλοφορώ -πληροφορώ»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας Τίτλος: «Συναισθήματα»
Η ΥΓΕΙΑ ΕΙΝΑΙ ΖΩΗ ΚΑΙ ΧΑΡΑ
Η ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΤΩΝ ΝΗΠΙΩΝ ΑΠΟ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ.
3ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΥΜΗΤΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑ: ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ: ΤΑΞΗ: Β ΛΥΚΕΙΟΥ ΤΙΤΛΟΣ: «ΜΑΤΙΕΣ ΣΤΗΝ ΕΦΗΒΕΙΑ»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τα δόντια μου προσέχω, γερά για να τα έχω»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας
Ιγ’ δημοτικο σχολειο παφου Προγραμμα «Νιωθω ασφαλησ στο σχολειo μου»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τρώω ό,τι να ’ναι ή ό,τι πρέπει;»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Ο Φαγανούλης στη χώρα της κρίσης»
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΡΙΟΛΟΥ
Σχολικό έτος ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΤΡΩΝ
ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΠΑΤΡΩΝ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Κυκλοφορώ με ασφάλεια στο δρόμο»
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας Σχολικό έτος
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Αναγνώριση, έκφραση, χειρισμός συναισθημάτων»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Γερά Δόντια… Καλύτερη Υγεία»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Η Φιλία στη ζωή μας»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Μια τάξη να μας χωρά …»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Είμαστε όλοι διαφορετικοί, είμαστε όλοι ίσοι.» Σχολικό έτος ο Δημοτικό Σχολείο Αιγίου.
Εκπαιδευτικές τεχνικές Π.Απόστολος. Προσχολική ηλικία Της Εύας της αρέσουν οι δραστηριότητες του νηπιαγωγείου αλλά καμιά φορά κολλάει στην αγαπημένη της.
Ομαλή μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο
Βιωματική Δράση Α΄Τάξης 2ου Γυμνασίου Πεύκης
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
7ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΛΑΡΙΣΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗ ΥΓΕΙΑΣ
6η Μαρτίου - Παγκόσμια ημέρα κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού
Αναζητώντας το καλό κλίμα στο σχολείο
Ο ΤΙΤΛΟΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΜΑΣ:
Κυκλοφοριακή Αγωγή Στο πρόγραμμα αυτό συμμετείχε το σχολείο μας (Ειδικό Κωφών & βαρήκοων Ιωαννίνων), καθώς και το Ειδικό Τυφλών Ιωαννίνων.
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Τι σήμερα, τι αύριο, τι τώρα…
ΑΝΤΙΛΟΓΙΕΣ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
1ο Νηπιαγωγείο Πατρών
7 ο Νηπιαγωγείο Πατρών – Γεωργάκης Ολύμπιος
3/θ 45ο Νηπιαγωγείο Πατρών
37 ο Νηπιαγωγείο Πατρών
1/θ Νηπιαγωγείο Ριόλου
1/θέσιο Νηπιαγωγείο Βασιλικού
1 ο Νηπιαγωγείο Κάτω Αχαΐας
44ο Νηπιαγωγείο Πατρών
2 ο Νηπιαγωγείο Δεμενίκων
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Παίζω, γελάω, περνάω όμορφα» Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Παίζω, γελάω, περνάω όμορφα» Σχολικό έτος 2012-2013 13ο Δημ. Σχολ. Πατρών

Ξεκινώντας… Υπεύθυνος εκπαιδευτικός: Τασιοπούλου Γεωργία Συνεργαζόμενοι: Καϊμάκης Εμμανουήλ Θανασούλας Ανδρέας Τάξη: Α Τμήμα: 2

Η τάξη αποτελείται από 16 μαθητές οι οποίοι χωρίστηκαν σε 4 ομάδες των 4 ατόμων. Οι ομάδες αυτές βρίσκονταν σε διάταξη «Π» καθώς διευκόλυνε την πρόσβαση σε όλα τα σημεία της αίθουσας και βοηθούσε την ομαλή διεξαγωγή και των υπόλοιπων μαθημάτων κατά τη διάρκεια της ημέρας. Οι ομάδες είχαν τους εξής τίτλους: Χαρά Ενθουσιασμός Έκπληξη Γέλιο (οι ομάδες απλώς είχαν πάρει ονομασίες θετικών συναισθημάτων)

ΕΠΙΛΕΞΑΜΕ ΤΟ ΘΕΜΑ ΑΥΤΟ… Οι μαθητές της Α’ τάξης, περισσότερο από κάθε άλλη τάξη, χρειάζονται καθοδήγηση και υποστήριξη στην έκφραση των συναισθημάτων τους, την εμπαθητική τους δυνατότητα δηλαδή την ικανότητα να κατανοούν τα συναισθήματα των άλλων («Σχεσιοδυναμική Παιδαγωγική του προσώπου», Κοσμόπουλος, 1995) και την ανάπτυξη σωστών διαπροσωπικών σχέσεων. Γι’ αυτό το λόγο επιλέξαμε το θέμα αυτό, ώστε να βοηθήσουμε τους μαθητές μας και να τους ενθαρρύνουμε στην προσπάθειά τους να ενταχθούν ομαλά στο σχολικό περιβάλλον.

Η Δραση μαΣ…(5 τουλαχιστον διαφανειεΣ) 1ος μήνας – Μάρτιος Διερεύνηση προϋπάρχουσας γνώσης των μαθητών μέσω συζήτησης και απεικόνισης συναισθημάτων. Αναγνώριση και διαχωρισμός των βασικών συναισθημάτων. Δραστηριότητες: Στην ώρα της φιλαναγνωσίας, πραγματοποιήθηκε ανάγνωση αποσπασμάτων από το Ανθολόγιο. Οι μαθητές καλούνταν να αναγνωρίσουν τα συναισθήματα των κεντρικών προσώπων από διάφορα κείμενα και να μπουν στη θέση τους. Στη συνέχεια ακολουθούσε σύντομο θεατρικό δρώμενο. Στην Ευέλικτη Ζώνη οι μαθητές σχημάτιζαν πρόσωπα σε χαρτί που αποτύπωναν τα 5 βασικά συναισθήματα (χαρά, λύπη, θυμός, φόβος, απογοήτευση). Αυτή η δραστηριότητα πραγματοποιήθηκε και από τον εκπαιδευτικό των Εικαστικών.

2ος μήνας – Απρίλιος Γλωσσικές δραστηριότητες παραγωγής γραπτού λόγου Παιχνίδι ρόλων Στο γλωσσικό μάθημα δόθηκαν φωτοτυπίες στους μαθητές με συννεφάκια στα οποία ήταν γραμμένη η αρχή και τα παιδιά έπρεπε να ολοκληρώσουν την πρόταση. Στη συνέχεια οι μαθητές ζωγράφιζαν τον εαυτό τους να κάνει όσα ακριβώς είχαν περιγράψει στην προηγούμενη δραστηριότητα.

2ος μήνας (συνέχεια) Παιχνίδι παντομίμας: Στο μάθημα της Μελέτης, ένας μαθητής από την κάθε ομάδα εκφραζόταν με κινήσεις προσπαθώντας να δείξει στους συμμαθητές της ομάδας του ένα τραγούδι, του οποίου ο τίτλος είχε δοθεί από μια άλλη ομάδα. Στο μάθημα της Θεατρικής Αγωγής, τα παιδιά με τη βοήθεια του εκπαιδευτικού εξέφραζαν τα 5 βασικά συναισθήματα με διαφορετικό τρόπο ώστε να είναι και αστείος ταυτόχρονα: π.χ. μια κατάσταση που προκαλεί φόβο, με ευχάριστα συναισθήματα ή μια κατάσταση χαράς με συναισθήματα λύπης.

3ος μήνας (Μάιος) Ανάπτυξη καλών διαπροσωπικών σχέσεων με μαθητές του σχολείου Στα πλαίσια των διαλειμμάτων και των σχολικών εκδρομών οι μαθητές της τάξης, αν και μικρότεροι στην ηλικία, συγχρωτίζονταν με τους μαθητές μεγαλύτερων τάξεων συμμετέχοντας σε οργανωμένα παιχνίδια (κυνηγητό, κλέφτες και αστυνόμοι).

3ος μήνας - Μάιος Προβολή ταινίας με τίτλο «Μαλλιά Κουβάρια» στους μαθητές κατά τη διάρκεια της Ευέλικτης Ζώνης. Η προβολή κράτησε 3 διδακτικές ώρες καθώς γινόταν παύση κατά τη διάρκειά της για συζήτηση πάνω στα κεντρικά πρόσωπα της ταινίας, στον τρόπο που συμπεριφέρονται αλλά και τα συναισθήματα που μας προκαλούν ως θεατές.

4ος μήνας: Ιούνιος Μουσικοκινητική έκφραση: οι μαθητές εξέφρασαν τα συναισθήματά τους μέσα από τους στίχους τραγουδιών και την αναπαράστασή τους με κινήσεις. Δύο ενδεικτικά βίντεο μουσικοκινητικής έκφρασης με αφορμή τα κείμενα στο γλωσσικό μάθημα: (σημ: τα βίντεο ανοίγουν με κλικ)

Μας επισκέφθηκαν… Η ψυχολόγος και η κοινωνική λειτουργός που επισκέπτονταν το σχολείο μας κάθε βδομάδα στα πλαίσια της εξατομικευμένης εκπαίδευσης των Ρομά, μίλησαν και στα δύο τμήματα της Α΄ τάξης για τα βασικά συναισθήματα, την έκφραση συναισθημάτων και τις καλές φιλικές σχέσεις. Συζήτησαν με τους μαθητές θέτοντας ερωτήματα που αφορούν στα συναισθήματα και τις διαπροσωπικές σχέσεις.

Η παρουσίασή μας… Η παρουσίαση του προγράμματος μας έγινε στη σχολική και την τοπική κοινότητα στα πλαίσια της σχολικής εορτής της λήξης του διδακτικού έτους. Παρουσίαση αφίσας με τα βασικά συναισθήματα η οποία ολοκληρώθηκε στο μάθημα των Εικαστικών. Παρουσίαση βίντεο με τα βασικά συναισθήματα και τον τρόπο έκφρασής τους το οποίο ετοίμασε ο εκπαιδευτικός Θεατρικής Αγωγής.

Ας αξιολογηθούμε… Προσωπικό επίπεδο: Κατανόηση των συναισθημάτων των άλλων: τα παιδιά καταλαβαίνουν τις συνέπειες της συμπεριφοράς τους και τα συναισθήματα που προκαλούν στους άλλους. Οι μαθητές γνωρίστηκαν καλύτερα μεταξύ τους σε επίπεδο τάξης αλλά και σε επίπεδο σχολείου γενικότερα. Έγιναν αποδεκτά ακόμη και παιδιά που ήταν στο περιθώριο στην αρχή της χρονιάς. Καλές διαπροσωπικές σχέσεις: Οι μαθητές των μεγαλύτερων τάξεων καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς «προστάτευαν» τα μικρότερα καθώς πλέον μέσα από το παιχνίδι, τα παιδιά είχαν αναπτύξει καλές φιλικές σχέσεις. Καλές σχέσεις με τη δασκάλα: Κατανόησα καλύτερα τον τρόπο σκέψης και έκφρασης των μαθητών μου ιδιαίτερα στις περιπτώσεις που δεν ήταν εύκολα διακριτό.

Κλεινοντασ… «Εκφράζομαι, γελάω, είμαι παιδί!» Το πρόγραμμά μας μπορεί να συνοψιστεί σε ένα τίτλο: «Εκφράζομαι, γελάω, είμαι παιδί!»