Η ιστορία του διαδικτύου Οι πρώτες απόπειρες για την δημιουργία ενός διαδικτύου ξεκίνησαν στις ΗΠΑ κατά την διάρκεια του ψυχρού πολέμου. Η Ρωσία είχε ήδη στείλει στο διάστημα τον δορυφόρο Σπούτνικ 1 κάνοντας τους Αμερικανούς να φοβούνται όλο και περισσότερο για την ασφάλεια της χώρας τους. Θέλοντας λοιπόν να προστατευτούν από μια πιθανή πυρηνική επίθεση των Ρώσων δημιούργησαν την υπηρεσία προηγμένων αμυντικών ερευνών ARPA (Advanced Research Project Agency)
γνωστή ως DARPA (Defense Advanced Research Projects Agency) στις μέρες μας. Αποστολή της συγκεκριμένης υπηρεσίας ήταν να βοηθήσει τις στρατιωτικές δυνάμεις των ΗΠΑ να αναπτυχθούν τεχνολογικά και να δημιουργηθεί ένα δίκτυο επικοινωνίας το οποίο θα μπορούσε να επιβιώσει σε μια ενδεχόμενη πυρηνική επίθεση. Το αρχικό θεωρητικό υπόβαθρο δόθηκε από τον Τζ. Λικλάιντερ (J.C.R. Licklider) που ανέφερε σε συγγράμματά του το "γαλαξιακό δίκτυο".
Η θεωρία αυτή υποστήριζε την ύπαρξη ενός δικτύου υπολογιστών που θα ήταν συνδεδεμένοι μεταξύ τους και θα μπορούσαν να ανταλλάσσουν γρήγορα πληροφορίες και προγράμματα. Το επόμενο θέμα που προέκυπτε ήταν ότι το δίκτυο αυτό θα έπρεπε να ήταν αποκεντρωμένο έτσι ώστε ακόμα κι αν κάποιος κόμβος του δεχόταν επίθεση να υπήρχε δίοδος επικοινωνίας για τους υπόλοιπους υπολογιστές. λύση σε αυτό έδωσε ο Πολ Μπάραν (Paul Baran) με τον σχεδιασμό ενός κατανεμημένου δικτύου επικοινωνίας που χρησιμοποιούσε την ψηφιακή τεχνολογία.
Πολύ σημαντικό ρόλο έπαιξε και η θεωρία ανταλλαγής πακέτων του Λέοναρντ Κλάινροκ (Leonard Kleinrock), που υποστήριζε ότι πακέτα πληροφοριών που θα περιείχαν την προέλευση και τον προορισμό τους μπορούσαν να σταλούν από έναν υπολογιστή σε έναν άλλο.
Στηριζόμενο λοιπόν σε αυτές τις τρεις θεωρίες δημιουργήθηκε το πρώτο είδος διαδικτύου γνωστο ως ARPANET. Εγκαταστάθηκε και λειτούργησε για πρώτη φορά το 1969 με 4 κόμβους μέσω των οποίων συνδέονται 4 μίνι υπολογιστές (mini computers 12k): του πανεπιστημίου της Καλιφόρνια στην Σάντα Μπάρμπαρα του πανεπιστημίου της Καλιφόρνια στο Λος Άντζελες, το SRI στο Στάνφορντ και το πανεπιστήμιο της Γιούτα.
Η ταχύτητα του δικτύου έφθανε τα 50 kbps και έτσι επιτεύχθηκε η πρώτη dial up σύνδεση μέσω γραμμών τηλεφώνου. Μέχρι το 1972 οι συνδεδεμένοι στο ARPANET υπολογιστές έχουν φτάσει τους 23, οπότε και εφαρμόζεται για πρώτη φορά το σύστημα διαχείρισης ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (e-mail).
Παράλληλα δημιουργήθηκαν και άλλα δίκτυα, που χρησιμοποιούσαν διαφορετικές μεθόδους και τεχνικές τα οποία συνδέονταν με το ARPANET. Το πρωτόκολλο που χρησιμοποιούσε το ARPANET ήταν το NCP (Network Control Protocol), το οποίο, όμως, είχε το μειονέκτημα ότι λειτουργούσε μόνο με συγκεκριμένους τύπους υπολογιστών.
Έτσι, δημιουργήθηκε η ανάγκη στις αρχές του 1970 για ένα πρωτόκολλο που θα ένωνε όλα τα δίκτυα που είχαν δημιουργηθεί μέχρι τότε. Το 1974 λοιπόν, δημοσιεύεται η μελέτη των Βιντ Σερφ (Vint Cerf) και Μπομπ Κάαν (Bob Kahn) από την οποία προέκυψε το πρωτόκολλο TCP (Transmission Control Protocol) που αργότερα το 1978 έγινε TCP/IP, προστέθηκε δηλαδή το Internet Protocol (IP), και τελικά το 1983 έγινε το μοναδικό πρωτόκολλο που ακολουθούσε το ARPANET.
Το 1984 υλοποιείται το πρώτο DNS (Domain Name System) σύστημα στο οποίο καταγράφονται 1000 κεντρικοί κόμβοι και οι υπολογιστές του διαδικτύου πλέον αναγνωρίζονται απο διευθύνσεις κωδικοποιημένων αριθμών. Ένα ακόμα σημαντικό βήμα στην ανάπτυξη του Διαδικτύου έκανε το Εθνικό Ίδρυμα Επιστημών (National Science Foundation, NSF) των ΗΠΑ, το οποίο δημιούργησε την πρώτη διαδικτυακή πανεπιστημιακή ραχοκοκκαλιά (backbone), το NSFNet, το 1986. Ακολούθησε η ενσωμάτωση άλλων σημαντικών δικτύων, όπως το Usenet, το Fidonet και το Bitnet.
Ο όρος Διαδίκτυο/Ίντερνετ ξεκίνησε να χρησιμοποιείται ευρέως την εποχή που συνδέθηκε το APRANE με το NSFNet και Ίντερνετ σήμαινε οποιοδήποτε δίκτυο χρησιμοποιούσε TCP/IP. Η μεγάλη άνθιση του Διαδικτύου όμως, ξεκίνησε με την εφαρμογή της υπηρεσίας του Παγκόσμιου Ιστού από τον Τιμ Μπέρνερς-Λι στο ερευνητικό ίδρυμα CERN το 1989, ο οποίος είναι, στην ουσία, η πλατφόρμα, η οποία κάνει εύκολη την πρόσβαση στο Ίντερνετ, ακόμα και στη μορφή που είναι γνωστό σήμερα.
Οφέλη από τη χρήση διαδικτύου Άμεση αποστολή και λήψη αλληλογραφίας. Εύρεση επιστημονικών και ερευνητικών δεδομένων. Αξιοποίηση μηχανών αναζήτησης. Οικονομικό όφελος από διαφημίσεις και προσφορές. Δημοσιεύσεις άρθρων και άλλων θεμάτων. Ισότητα ευκαιριών για δημιουργία ιστοσελίδων με χαμηλό οικονομικό κόστος. Εύκολη πρόσβαση χωρίς επιστημονικές γνώσεις προγραμματισμού.
Επαφή με πολιτισμούς άλλων χωρών. Χρήση από δημόσιες υπηρεσίες – Βοηθά στη λειτουργία τους. Νεωτερισμοί στην εκπαίδευση – κατάρτιση – επιμόρφωση. Ευκαιρίες για εκπαίδευση των ατόμων με ειδικές ανάγκες.
Άμεση αποστολή και λήψη αλληλογραφίας Η αποστολή και λήψη άμεσων μηνυμάτων (IM) είναι μια μορφή επικοινωνίας μέσω του Διαδικτύου , που προσφέρει στιγμιαία μετάδοση του μηνυμάτων από τον αποστολέα στον δέκτη. Στη λειτουργία, ανάμεσα σε δύο ή περισσότερα άτομα που χρησιμοποιούν προσωπικούς υπολογιστές ή άλλες συσκευές, μαζί με κοινούς πελάτες , η αποστολή και λήψη άμεσων μηνυμάτων προσφέρει ουσιαστικά σε πραγματικό χρόνο την άμεση γραπτή συνομιλία με βάση το online chat.
Το κείμενο του χρήστη, μεταφέρεται σε ένα δίκτυο, όπως το Διαδίκτυο Το κείμενο του χρήστη, μεταφέρεται σε ένα δίκτυο, όπως το Διαδίκτυο. Μπορεί να αποσταλθεί και από έναν αποστολέα σε πολλούς δέκτες. Η πιο προχωρημένη αποστολή και λήψη άμεσων μηνυμάτων επιτρέπει βελτιωμένες λειτουργίες επικοινωνίας, όπως ζωντανή φωνή ή βίντεο κλήσεις , βίντεο chat και την ένταξη των υπερσυνδέσμων στα μέσα μαζικής ενημέρωσης.
Αξιοποίηση μηχανών αναζήτησης Η Google είναι μια από τις μεγαλύτερες εταιρείες διαδικτυακών υπηρεσιών. Η λειτουργία του ξεκίνησε στης 27 Σεπτεμβρίου του 1998. Ο στόχος της είναι να οργανώσει όλες τις πληροφορίες του κόσμου και να τις κάνει παγκόσμια διαθέσιμες.
Το Google ξεκίνησε σαν μια κολεγιακή εργασία από τον Λάρρυ Πέιτζ και τον Σεργκέι Μπριν το 1996 για μια μηχανή αναζήτησης. Σήμερα η μηχανή αναζήτησης google είναι μια από τις δημοφιλέστερες, και οι φράσεις «κάνω google», «γκουγκλάρω», «γκουγκλίζω»,« google it» ή «μπαίνω στον γκούγκλη» είναι συνώνυμες με το «ψάχνω για πληροφορίες στο Διαδίκτυο». Αντίστοιχα, στην αγγλική γλώσσα το ρήμα "to google" έχει αποκτήσει πλέον ταυτόσημη έννοια με το ρήμα «αναζητώ», και, πρόσφατα, το ίδιο ρήμα προστέθηκε στο αγγλικό λεξικό Merriam-Webster με όλα τα παράγωγά του.
Οικονομικό όφελος από διαφημίσεις και προσφορές Η Διαφήμιση στο ίντερνετ είναι ένας κλάδος με τεράστια ανάπτυξη. Όλο και περισσότερες εταιρίες αυξάνουν το ποσοστό των χρημάτων που διαθέτουν για τη διαφήμιση των προϊόντων ή των υπηρεσιών τους στο ίντερνετ. Οι λόγοι είναι προφανείς. Η χρήση του ίντερνετ από όλο και περισσότερους ανθρώπους, αναγκαστικά οδηγεί τις εταιρίες να ενδιαφέρονται για τη διαφήμιση τους στο ίντερνετ.
Δημοσιεύσεις άρθρων και άλλων θεμάτων
Ισότητα ευκαιριών για δημιουργία ιστοσελίδων με χαμηλό οικονομικό κόστος Κατασκευή ιστοσελίδων είναι η διαδικασία δημιουργίας παρουσιάσεων περιεχομένου (συνήθως υπερκειμένου, ή πολυμέσων), οι οποίες προβάλλονται στον τελικό χρήστη του Διαδικτύου, μέσω ενός προγράμματος περιήγησης (browser) ή άλλων υπηρεσιών όπως διαδικτυακή τηλεόραση, ιστολόγια (blogs) και RSS Feeds.
Εύκολη πρόσβαση χωρίς επιστημονικές γνώσεις προγραμματισμού
Επαφή με πολιτισμούς άλλων χωρών «Ο κόσμος ολόκληρος μπορεί να μεταφερθεί στη σχολική τάξη μέσα από την οθόνη του υπολογιστή. Οι αποστάσεις ελαχιστοποιούνται, οι μαθητές έχουν τη δυνατότητα να επικοινωνήσουν με συνομηλίκους τους από άλλες χώρες, να έρθουν σε επαφή με άλλους πολιτισμούς, να συνεργαστούν και να ανταλλάξουν εμπειρίες. Ανοίγονται ορίζοντες πέρα από τα στενά όρια της τάξης, του σχολείου, της πόλης.», λέει ένα άρθρο σύμφωνα με την επαφή ατόμων άλλων χωρών.
Ευκαιρίες για εκπαίδευση των ατόμων με ειδικές ανάγκες Μέσω υπολογιστών θα μπορούν πλέον να εκπαιδεύονται τα αυτιστικά παιδιά από τους ίδιους τους γονείς τους χάρη στο καινοτόμο ερευνητικό πρόγραμμα με τίτλο «Εκπαίδευση αυτιστικών ατόμων με τη χρήση νέων τεχνολογιών» που υλοποιήθηκε από τη Μονάδα Ακοής – Ομιλίας της Ω.Ρ.Λ. Κλινικής, ΑΧΕΠΑ, και το Εργαστήριο Ιατρικής Πληροφορικής.
Μειονεκτήματα από τη χρήση διαδικτύου Αβεβαιότητα για την εγκυρότητα και επαλήθευση των πληροφοριών. Αλόγιστη χρήση που προκαλεί αύξηση των τηλεφωνικών λογαριασμών. Ανασφάλεια για τη χρήση πιστωτικών καρτών. Ηλεκτρονικό έγκλημα – αξιόποινες πράξεις. Κίνδυνος προσβολής από ιούς. Προσβολή ανθρώπινης προσωπικότητας και κατηγορίες εναντίον προσώπων.
Πιθανότητα κλοπής πνευματικών δικαιωμάτων και ιδιοκτησίας. Αθέμιτος οικονομικός ανταγωνισμός. Αλληλογραφία με άγνωστα άτομα. Απρόσωπος χαρακτήρας ιστοσελίδων. Προβολή θετικών δεδομένων και απόκρυψη αρνητικών. Ενδεχόμενα προβλήματα σωματικής υγείας από συνεχή και πολύωρη χρήση.
Ηλεκτρονικό έγκλημα Σημαντικός αριθμός υποθέσεων ηλεκτρονικού εγκλήματος που χειριζόμαστε αφορούν υποθέσεις του άρθρου 348Α ΠΚ, δηλαδή, υποθέσεις παιδικής πορνογραφίας στο διαδίκτυο καθώς και η αντιμετώπιση κατηγοριών που αφορούν σχετικά πλημμελήματα ή κακουργήματα.
Αλληλογραφία με άγνωστα άτομα Το Ίντερνετ ασκεί τρομερή επιρροή στην γνώση και τη διαμόρφωση απόψεων. Μέσα από την αναζήτηση λέξεων-κλειδιών μέσω της χρήσης μηχανών αναζήτησης όπως το Google, εκατομμύρια άνθρωποι έχουν εύκολη και άμεση πρόσβαση σε ένα τεράστιο, παγκόσμιο και ποικίλο όγκο πληροφοριών. Μια γενική ανησυχία αναφορικά με το Διαδίκτυο πηγάζει από μέρος του περιεχομένου του που είναι αρκετά αμφισβητήσιμο. Το Διαδίκτυο έχει κατηγορηθεί ως παράγοντας που έπαιξε ρόλο σε θανάτους.
Ο Μπράντον Βέντας πέθανε από υπερβολική δόση ενός μίγματος νομίμων και παρανόμων ναρκωτικών παρακινούμενος από συνομιλητές του στο IRC. Ο Σων Γούλευ αυτοκτόνησε με πιστόλι για λόγους που σχετίζονται με τον εθισμό του με το EverQuest, ένα Μαζικά Πολυχρηστικό Διαδικτυακό Παιχνίδι Ρόλων, όπως ισχυρίστηκε η μητέρα του. Ο Άρμι Μάιβες μαχαίρωσε μέχρι θανάτου και έφαγε μέρος του σώματος του Μπέρντ-Γιούργκεν Μπράντες όταν ο τελευταίος απάντησε στην αγγελία του πρώτου που ζητούσε έναν «μεγαλόσωμο άνδρα έτοιμο να σφαγιαστεί και μετά να καταβροχθιστεί»
Αποφυγή παγίδων σε αγορές μέσω διαδικτύου Ο καταναλωτής πρέπει: ΠΡΙΝ ΤΗΝ ΑΓΟΡΑ: Ο καταναλωτής πρέπει να γνωρίζει με ποιόν συναλλάσσεται. Γι’ αυτό συνιστάται να ψάχνει το site της εταιρίας για περισσότερες πληροφορίες, ώστε να βεβαιωθεί ότι, το site δείχνει επακριβώς το είδος της επιχείρησης, την έδρα της, σημειώνοντας παράλληλα τα στοιχεία για να μπορεί να επικοινωνήσει.
Όσο περισσότερα στοιχεία για επικοινωνία έχει το site τόσο πιο αξιόπιστη είναι η εταιρία. Η διεύθυνση, τα τηλέφωνα κ.λπ. πρέπει να βρίσκονται με ευκολία. Πρέπει να βεβαιωθεί ότι έχει όλες τις πληροφορίες για το προϊόν, την τιμή του και το νόμισμα με το οποίο θα γίνει η πληρωμή. Να προσέξει εάν υπάρχουν επιπλέον έξοδα, όπως αποστολής, φόροι, δασμοί. Να ελέγξει εάν υπάρχουν τυχόν περιορισμοί ή απαγορεύσεις όσον αφορά την πώληση και να μελετήσει την πολιτική επιστροφών της εταιρίας.
Να διαβάζει τι περιγράφει το site για τους τρόπους πληρωμής και για την ασφάλειά τους. Τέλος, να εξακριβώσει τον χρόνο παράδοσης του προϊόντος από την ημέρα της παραγγελίας του.
ΚΑΝΟΝΤΑΣ ΤΗ ΣΥΝΑΛΛΑΓΗ: Ο καταναλωτής θα πρέπει να έχει τη δυνατότητα να εκτυπώσει ή να «σώσει» στον υπολογιστή του τη συναλλαγή που πραγματοποίησε. Να βεβαιώνεται ότι υπάρχουν εγγυήσεις που προστατεύουν τις πληροφορίες που στέλνει στο Διαδίκτυο για την πληρωμή και να ελέγχει επίσης, εάν το browser είναι ασφαλές και αποκρύπτει τα προσωπικά και τα οικονομικά του στοιχεία.
Για παράδειγμα, να αναζητήσει το σύμβολο ενός κλειστού λουκέτου στο κάτω δεξιά τμήμα της οθόνης (το οποίο δηλώνει ότι ο συνομιλητής χρησιμοποιεί ασφαλές σύστημα επικοινωνίας), ή καλύτερα να βλέπεις την οθόνη και το σήμα του ψηφιακού πιστοποιητικού, δηλαδή της ηλεκτρονικής ταυτότητας που εκδίδεται από μια αναγνωρισμένη εγγυήτρια επιχείρηση (π.χ. VeriSign), και το οποίο εγγυάται ότι ο συναλλασσόμενος είναι αυτός που δηλώνει, ώστε να μπορεί ο καταναλωτής να τον ελέγξει.
Επίσης, να αναζητήσει πληροφορίες που δηλώνουν ότι τα προσωπικά του στοιχεία αποκρύπτονται (δήλωση συμμόρφωσης προς τη σχετική νομοθεσία) ή εάν η διεύθυνση του website αρχίζει με «https:». Να ενημερώνεται για την πολιτική της εταιρίας όσον αφορά τα προσωπικά δεδομένα. Συγκεκριμένα, η εταιρεία πρέπει να αναφέρει ποιες προσωπικές πληροφορίες θα κρατήσει και πως θα τις χρησιμοποιήσει. Να κάνει υπομονή και να περιμένει να ολοκληρωθεί η παραγγελία. Εάν ξαναπιέσει το πλήκτρο κατά την διαδικασία, ελλοχεύει ο κίνδυνος να πληρώσει δύο φορές.
Θα πρέπει να δίδεται η δυνατότητα στον καταναλωτή να μπορεί να κάνει «opt out», που σημαίνει να ξαναπάρει πίσω τα προσωπικά του δεδομένα. Οφείλει να εκτυπώσει και να κρατήσει την πολιτική επιστροφών, η οποία πρέπει να επεξηγεί τον τρόπο επιστροφής ενός προϊόντος, την επιστροφή χρημάτων ή μίας αλλαγής.
ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΑΓΟΡΑ: Ο καταναλωτής πρέπει να θυμάται ότι, έχει τα ίδια δικαιώματα όταν αγοράζει μέσω Διαδικτύου ή από ένα κατάστημα στην αγορά. Εάν αγοράσει κάτι το οποίο είναι ελαττωματικό ή δεν είναι ίδιο με την περιγραφή, ο έμπορος που του το πούλησε πρέπει να του λύσει το πρόβλημα. Να κρατάει όλα τα στοιχεία της αγοράς του, σε ποιόν θα πρέπει να τηλεφωνήσει, να γράψει επιστολή, ή να στείλει email με τα παράπονα ή τα προβλήματά του.
Να κρατάει επίσης ένα αντίγραφο των όρων και προϋποθέσεων. Τέλος, να παρακολουθεί κανονικά το email του μετά την αγορά ενός προϊόντος από το Διαδίκτυο. Ο έμπορος μπορεί να του στείλει ενδιαφέρουσες πληροφορίες για αυτό που αγόρασε.
Facebook Το Facebook είναι ιστοχώρος κοινωνικής δικτύωσης που ξεκίνησε στις 4 Φεβρουαρίου του 2004. Οι χρήστες μπορούν να επικοινωνούν μέσω μηνυμάτων με τις επαφές τους και να τους ειδοποιούν όταν ανανεώνουν τις προσωπικές πληροφορίες τους. Όλοι έχουν ελεύθερη πρόσβαση στο να συμμετάσχουν σε δίκτυα που σχετίζονται μέσω πανεπιστημίου, θέσεων απασχόλησης ή γεωγραφικών περιοχών.
Ο Μαρκ Ζάκερμπεργκ ίδρυσε το Facebook ως μέλος του πανεπιστημίου του Harvard. Αρχικά δικαίωμα συμμετοχής είχαν μόνο οι φοιτητές τουHarvard ενώ αργότερα επεκτάθηκε για την Ivy League.
Το όνομα της ιστοσελίδας προέρχεται από τα έγγραφα παρουσίασης των μελών πανεπιστημιακών κοινοτήτων μερικών Αμερικάνικων κολεγίων και προπαρασκευαστικών σχολείων που χρησιμοποιούσαν οι νεοεισερχόμενοι σπουδαστές για να γνωριστούν μεταξύ τους. Tο 2005 το δικαίωμα πρόσβασης επεκτάθηκε σε μαθητές συγκεκριμένων λυκείων και μέλη ορισμένων μαθητικών κοινοτήτων, ενώ το 2006 η υπηρεσία έγινε προσβάσιμη σε κάθε άνθρωπο του πλανήτη που η ηλικία του ξεπερνούσε τα 13 χρόνια.
Το Facebook σήμερα έχει πάνω από 800 εκατομμύρια ενεργούς χρήστες, κατατάσσοντάς το έτσι στη λίστα ταξινόμησης του Alexa ως ένα από τα δημοφιλέστερα web sites του πλανήτη.
Επίσης, το Facebook είναι ένα από τα δημοφιλέστερα sites για ανέβασμα φωτογραφιών με πάνω από 14 εκατομμύρια φωτογραφίες καθημερινά. Με αφορμή τη δημοτικότητά του, το Facebook έχει υποστεί κριτική και κατηγορηθεί σε θέματα που αφορούν τα προσωπικά δεδομένα και τις πολιτικές απόψεις των ιδρυτών του. Ωστόσο η συγκεκριμένη ιστοσελίδα παραμένει η πιο διάσημη κοινωνική περιοχή δικτύωσης σε πολλές αγγλόφωνες χώρες.Το Facebook είναι ένας καλός τρόπος δικτύωσης με φίλους και γνωστούς.
Παρά το ότι ενέχει κινδύνους, ο προσεκτικός χρήστης δεν έχει πρόβλημα Παρά το ότι ενέχει κινδύνους, ο προσεκτικός χρήστης δεν έχει πρόβλημα. Το Facebook ακόμα παρέχει παιχνίδια και υπάρχει η δυνατότητα ανεβάσματος φωτογραφιών και βίντεο.
Youtube
To YouTube είναι ένας δημοφιλής διαδικτυακός τόπος, ο οποίος επιτρέπει αποθήκευση, αναζήτηση και αναπαραγωγή ψηφιακών ταινιών. Δημιουργήθηκε το Φεβρουάριο του 2005 και το Νοέμβριο του 2006 ονομάστηκε από το περιοδικό Time "Invention of the Year 2006 ". Τον Οκτώβριο του 2006, η εταιρεία αγοράστηκε από την Google με ανταλλαγή μετοχών αξίας 1,65 δισεκατομμυρίων δολαρίων ΗΠΑ και σήμερα λειτουργεί ως θυγατρική της Google.
Η εταιρία εδρεύει στο Σαν Μπρούνο της Καλιφόρνια, και χρησιμοποιεί την τεχνολογία Adobe Flash Video για να εμφανιστεί μια μεγάλη ποικιλία από το περιεχόμενο φτιαγμένο από χρήστες, συμπεριλαμβανομένων των κλιπ ταινιών, κλιπ τηλεόρασης, βίντεο και μουσικής, καθώς και ερασιτεχνικό περιεχόμενο, όπως το video blogging και σύντομα πρωτότυπα βίντεο.
Μεγαλύτερο μέρος του περιεχομένου στο YouTube έχει φορτωθεί από τα άτομα, αν και μέσα μαζικής ενημέρωσης και επιχειρήσεις συμπεριλαμβανομένων των CBS, BBC, Vevo και άλλες οργανώσεις παρέχουν ορισμένο από το υλικό τους μέσω του site, ως μέρος του προγράμματος εταιρικής σχέσης YouTube. Όλοι μπορούν να βλέπουν τις αποθηκευμένες ψηφιακές ταινίες (βίντεο), ενώ τα εγγεγραμμένα μέλη μπορούν να αποθηκεύουν απεριόριστο αριθμό ταινιών με χρονικό όριο δεκαπέντε λεπτών το κάθε βίντεο. Μαζί με τις ταινίες φαίνεται και ο αριθμός των μελών που τις έχουν δει, ώστε να φαίνονται ποιες είναι οι πιο δημοφιλείς.
Επίσης ένας χρήστης μπορεί να πεί αν του αρέσει ένα βίντεο ή όχι Επίσης ένας χρήστης μπορεί να πεί αν του αρέσει ένα βίντεο ή όχι. Τα εγγεγραμμένα μέλη μπορούν να αφήσουν σχόλια στο κάθε βίντεο και να πατήσουν το κουμπί "Μου αρέσει" καθώς επίσης και να βαθμολογήσουν τα σχόλια άλλων χρηστών.
Μη εγγεγραμμένοι χρήστες μπορούν να παρακολουθήσουν τα βίντεο, ενώ οι εγγεγραμμένοι χρήστες επιτρέπεται να ανεβάσουν απεριόριστο αριθμό βίντεο. Βίντεο που θεωρούνται ότι περιέχουν δυνητικά προσβλητικό περιεχόμενο είναι διαθέσιμα μόνο σε εγγεγραμμένους χρήστες 18 και άνω.
Chat CHAT: Το Internet Relay Chat ή IRC αναφέρεται σε μια υπηρεσία συνδιάλεξης σε πραγματικό χρόνο μέσω Διαδικτύου. Η επικοινωνία γίνεται μέσω απλού κειμένου (plaintext). Δημιουργήθηκε ώστε να υπάρχει μια καλύτερη επικοινωνία ατόμων σε ομάδες – στο irc απαρτίζουν τα κανάλια- αλλά προσφέρει και επικοινωνία έναν με ένα. Το I.R.C. δημιουργήθηκε το 1988 από τον Jarkko Oikarinen, τότε φοιτητής σε Φιλανδέζικο πανεπιστήμιο, ο οποίος ήταν γνωστός στο chat ως Wiz.
To RFC 1459 ορίζει τους κανόνες με τους οποίους γίνεται η επικοινωνία To RFC 1459 ορίζει τους κανόνες με τους οποίους γίνεται η επικοινωνία. Στην Ελλάδα το I.R.C. έγινε γνωστό στα μέσα της δεκαετίας του '90 οπότε άρχισε το Ίντερνετ να αναπτύσσεται στη χώρα μας.
Ένας από τους πρώτους (αν όχι ο πρώτος) κατόχους IRC servers ήταν το GRnet (Greek IRC Network). Δημιουργήθηκε το 1995 από 8 άτομα με σκοπό να ενώσει όλους τους Έλληνες. Ένας από τους γνωστούς servers εκείνη την εποχή ήταν ο chat.groovy.gr του GroovyNet. Δημιουργήθηκε το 1997 για να επικοινωνούν οι συνδρομητές του GroovyNet αλλά έγινε γνωστός λόγο του ραδιοφωνικού σταθμού Jeronimo Groovy. Το κανάλι έπαψε να υπάρχει όπως και ο σταθμός το 2005. Επίσης αρκετά αργότερα δημιουργήθηκε και o chat.mad.gr που ανήκει στο τηλεοπτικό μουσικό κανάλι MAD και υπάρχει έως και σήμερα.
Blog Ένα blog είναι ένα προσωπικό περιοδικό δημοσιεύτηκε στο World Wide Web και αποτελείται από διακριτά καταχωρημένα. Συνήθως εμφανίζεται με αντίστροφη χρονολογική σειρά, ώστε το πιο πρόσφατο μήνυμα εμφανίζεται για πρώτη φορά. Blogs είναι συνήθως το έργο ενός μεμονωμένου ατόμου, περιστασιακά από μια μικρή ομάδα, και συχνά με θέμα για ένα μόνο θέμα. Το Blog μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθεί ως ρήμα, δηλαδή να διατηρηθεί ή να προστεθεί ένα περιεχόμενο σε ένα blog.
Η εμφάνιση και ανάπτυξη των blogs στα τέλη του 1990 συνέπεσε με την έλευση των εργαλείων του διαδικτύου , που διευκόλυνε την απόσπαση του περιεχομένου από μη τεχνικούς χρήστες.
Αν και δεν είναι, πλέον καλής ποιότητας blogs είναι διαδραστικό, επιτρέποντας στους επισκέπτες να αφήνουν σχόλια και ακόμη μηνύματα όπως και κάθε άλλο μέσω GUΙ widgets. Για τα blogs αυτή η διαδραστικότητα τα διακρίνει όλα από άλλες στατικές ιστοσελίδες. Υπό την έννοια αυτή, το blogging μπορεί να θεωρηθεί ως μια μορφή κοινωνικής δικτύωσης . Πράγματι, blogger δεν παράγουν περιεχόμενο μόνο για να δημοσιεύσουν στα blogs τους, αλλά και να χτίσουν τις κοινωνικές τους σχέσεις με αναγνώστες και άλλους bloggers.
Πολλά blogs παρέχουν σχολιασμό για ένα συγκεκριμένο θέμα Πολλά blogs παρέχουν σχολιασμό για ένα συγκεκριμένο θέμα. Άλλοι λειτουργούν ως πιο προσωπικά ημερολόγια σε απευθείας σύνδεση όμως και άλλοι λειτουργούν περισσότερο ως online διαφήμιση μάρκας ενός συγκεκριμένου ατόμου ή εταιρείας.
Ένα τυπικό blog συνδυάζει κείμενο, εικόνες, και συνδέσμους προς άλλα blogs, ιστοσελίδες και άλλα μέσα που σχετίζονται με το θέμα αυτό. Η ικανότητα των αναγνωστών να αφήνουν σχόλια σε μια διαλογική μορφή είναι ένα σημαντικό μέρος πολλά blogs. Τα περισσότερα blogs είναι κυρίως κειμένου, αν και μερικοί έμφαση στην τέχνη ( art blog ), φωτογραφίες ( photoblog ), βίντεο ( το blogging βίντεο ή Vlogging), μουσική ( MP3 blog ), και ήχου ( podcasting ). Microblogging είναι ένας άλλος τύπος του blogging, το οποίο διαθέτει πολύ σύντομες αναρτήσεις.
Όπως, της 16ης Φεβρουαρίου 2011 , υπήρχαν πάνω από 156 εκατομμύρια blogs στη δημόσια ζωή.
My space Myspace (προηγουμένως MySpace και My_____), είναι μια υπηρεσία κοινωνικής δικτύωσης, η οποία ανήκει στην εταιρεία Specific Media LLC και στον ποπ σταρ Τζάστιν_Τίμπερλεϊκ. Το Myspace ξεκίνησε τον Αύγουστο του 2003 και εδρεύει στο Μπέβερλι Χιλς, στην Καλιφόρνια. Τον Αύγουστο του 2011, το Myspace είχε 33,1 εκατομμύρια ξεχωριστούς επισκέπτες στις Η.Π.Α.
Το Myspace ιδρύθηκε το 2003 και εξαγοράστηκε από τη News Corporation τον Ιούλιο του 2005 έναντι $ 580 εκατομμυρίων. Από το 2005 μέχρι τις αρχές του 2008, το Myspace ήταν η μεγαλύτερη σε επισκεψιμότητα σελίδα κοινωνικής δικτύωσης στον κόσμο, και τον Ιούνιο του 2006 ξεπέρασε το Google ως η μεγαλύτερη σε επισκεψιμότητα ιστοσελίδα στις Ηνωμένες Πολιτείες.
Τον Απρίλιο του 2008, το Myspace ξεπεράστηκε από το Facebook όσον αφορά τον αριθμό των μοναδικών επισκεπτών από όλο τον κόσμο, και τον αριθμό των μοναδικών επισκεπτών στις Η.Π.Α τον Μάιο του 2009. Από τότε , ο αριθμός των χρηστών του MySpace έχει μειωθεί σταθερά, παρά τις πολλές επανασχεδιάσεις. Το Δεκέμβριο του 2011, το Myspace κατετάγη 138ο σε επισκεψιμότητα.
Τον Ιούνιο του 2009, το Myspace απασχολούσε περίπου 1.600 εργαζόμενους. Από τότε στην εταιρεία υπήρξαν αρκετοί γύροι απολύσεων και τον Ιούνιο του 2011, το Myspace είχε μειώσει το προσωπικό του σε περίπου 200 εργαζόμενους. Στις 29 Ιουνίου 2011, το Myspace πωλήθηκε στην Specific Media και στον Justin Timberlake για περίπου 35 εκατομμύρια δολάρια.
Σασ ευχαριστουμε Για την προσοχη σασ Έφη Κ. Αναστασία Κ. Αποστόλης Τ. Παναγιώτης Μ.