Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης
Advertisements

ΚΑΝΕΤΕ ΚΛΙΚ ΓΙΑ ΝΑ ΠΑΤΕ ΣΤΗΝ ΕΠΟΜΕΝΗ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ!
Παραμονές των Χριστουγέννων, ενώ όλοι προετοιμαζόμασταν να γιορτάσουμε τη Γέννηση του Θεανθρώπου Χριστού, του σαρκωμένου Θεού της Αγάπης…
Εισαγωγη στην εκκλησιαστικη ιστορια – 2ο κεφαλαιο
«Για σκέψου...» Πατήστε το κουμπί του ποντικιού ή Page Down...
Ηθικά θέματα.
ΝΗΣΤΕΙΑ.
«ποιήσωμεν ἄνθρωπον. Κατ' εἰκόνα Θεοῦ καί ὁμοίωσιν»
«ποιήσωμεν ἄνθρωπον. Κατ' εἰκόνα Θεοῦ καί ὁμοίωσιν»
ΑΓΑΠΗ.
«Έχετε σκεφτεί ότι...»
« Ποιήσωμεν ἂνθρωπον…»
Ειρήνη Peace Paix Frieden Pace Paz Vbh
ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΤΩΝ ΝΑΡΚΩΤΙΚΩΝ
Η ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΣΤΗΝ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 1 : ΓΙΑΤΙ ΜΕΛΕΤΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ
14. Η ορθόδοξη άσκηση Σελίδες
Κατά την Παλαιά Διαθήκη, ο σκοπός της δημιουργίας του ανθρώπου είναι... α. να φθάσει σε κοινωνία με τον Θεό β. να επιβληθεί στη γυναίκα γ. να ενωθεί.
ΣΤΡΑΤΕΥΣΗ-ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΗ ΘΗΤΕΙΑ
ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟΣ ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ ΡΑΦΑΕΛΛΑ Β’
ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΙΕΡΑΡΧΕΣ ΜΑΡΙΑ ΒΛΑΣΣΗ.
ΕΙΝΑΙ ΑΡΑΓΕ Ο ΘΕΟΣ ΜΕ ΤΟ ΜΕΡΟΣ ΕΝΟΣ ΛΑΟΥ;
ΟΙ ΠΑΡΑΒΟΛΕΣ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ
Μετάνοια - Εξομολόγηση
ΕΝΤΟΛΕΣ ΚΑΙ ΔΟΓΜΑΤΑ. ΣΥΝΤΑΓΕΣ ΣΚΛΑΒΙΑΣ Ή ΔΡΟΜΟΙ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ;
ΘΡΗΣΚΕΙΑ: ΕΝΑ ΠΑΝΑΝΘΡΩΠΙΝΟ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ
Ομάδα: Η Αγία Πεντάδα Τμήμα: Α’1 Υπεύθυνος καθηγητής: Γ. Καπετανάκης Σχολείο: Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης.
ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
5. Η Βασιλεία του Θεού: Όραμα αλλιώτικης ζωής ή ουτοπία;
ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ β’ λυκείου Μεγάλοι ποιητές της γενιάς του 1880, του Γ.Ροϊλού (στο μέσον ο Παλαμάς)
17. Χριστιανικά άσκηση- Μοναχισμός
ΑΘΕΪΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ
13. Χριστιανισμός – Ελληνισμός : μια ιδιότυπη συνάντηση
Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης ΜΑΘΗΜΑ: ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΥΠ. ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: Γ. ΚΑΠΕΤΑΝΑΚΗΣ ΜΑΘΗΤΡΙΑ: ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΖΙΑΚΑ ΤΜΗΜΑ: Β1 ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ:
ΙΝΔΟΥΙΣΜΟΣ Ο Ινδουισμός είναι η τρίτη μεγαλύτερη θρησκεία του κόσμου σε αριθμό πιστών με περίπου ένα δισεκατομμύριο πιστούς, από τους οποίους οι περισσότεροι.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΠΑΠΑΔΙΑΜΑΝΤΗΣ
Αύγουστος Κόντ Η ζωή και το έργο του.
Πυρπολισμός πτώματος ξένου εργολάβου Πυρπολισμός πτώματος ξένου εργολάβου.
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ 102ου ΨΑΛΜΟΥ ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ ΟΜΑΔΑ: ΠΡΟΦΗΤΕΣ ΜΕΛΗ: ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ ΔΑΝΑΗ ΣΟΥΣΑΝΗ ΑΘΑΝΑΣΙΑ ΣΤΑΜΑΤΙΑΔΗ ΣΟΦΙΑ.
16. Η Εκκλησία ως κιβωτός φυλάει την αλήθεια
ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ.
Οδυσσέας Ελύτης 2 Νοεμβρίου Μαρτίου 1996.
ΦΟΝΙΣΣΑ. Λίγα λόγια για τον Α.Παπαδιαμάντη Ο Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης γεννήθηκε στη Σκιάθο στις 3 Μαρτίου του 1851 και ήταν γιος του ιερέα Αδαμάντιου.
Το νόημα των Χριστουγέννων.
Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης 1851 – 1911 Παρουσίαση από τις μαθήτριες : Ντόκο Αννα-Μαρια Ευαγγέλου Γεωργία Γκινάι Λούσυ.
Η ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΣΤΗΝ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΣΜΥΡΝΗΣ
Ο προφήτης Ωσηέ : η φωνή της αγάπης
ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΟΥ Θ.Μ.
Το τέλος του κόσμου στον ινδουισμό
ΤΑ ΕΠΤΑ ΜΥΣΤΗΡΙΑ Π.Γ.Ε.Σ.Σ. Β2 ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΟΜΑΔΑ: CaptainΑκης
ΤΑ ΑΦΡΙΚΑΝΙΚΑ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΑ
ΟΙ ΠΑΡΑΒΟΛΕΣ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ
8. Χριστούγεννα, η γιορτή της ενανθρώπησης του Θεού
6ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ Ν. ΙΩΝΙΑΣ ΤΜΗΜΑ Β3 ΣΧ.ΕΤΟΣ
5. Η Βασιλεία του Θεού: Όραμα αλλιώτικης ζωής ή ουτοπία;
2ο Γυμνάσιο Ξυλοκάστρου
ΠΑΠΑΔΙΑΜΑΝΤΗΣ Μαρία – Στεφανία Χατζηγρηγορίου
Δανάη Φιλιπποπούλου Β’3
Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης
ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ
ΘΕ 2: Η συνάντηση του Χριστιανισμού με τον Ελληνισμό
Θρησκευτικά Γ Γυμνασίου
Ευαγγελισμός της Θεοτόκου
Οι 5 αρχές του Προτεσταντισμού σε συσχέτιση με την Ορθόδοξη πίστη
Πώς να κάνουμε σωστές επιλογές, σύμφωνα με τη χριστιανική πίστη
5. Η Βασιλεία του Θεού: Όραμα αλλιώτικης ζωής ή ουτοπία;
Η ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΣΤΗΝ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
ΟΙ ΠΑΡΑΒΟΛΕΣ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ 1. Παραβολή σημαίνει την σύγκριση, την παροιμία, την παραβολή, την σοφία. Είναι η μετάφραση της εβραϊκής λ. mashal. 2. Ο.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΗΘΙΚΗ Ζ΄ ΕΞΑΜΗΝΟΥ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης Όνειρο στο κύμα Α. Εισαγωγή

1. Βίος Γέννηση: Σκιάθος, 04.03.1851. Θάνατος: Σκιάθος, 03.01.1911 Σπουδές: Σκόπελος, Πειραιάς, Αθήνα (Βαρβάκειο Γυμνάσιο, Φιλοσοφική Σχολή-συμφοιτητής Γ.Β.). Αυτοδίδακτος αγγλομαθής, γαλλομαθής. Θρησκευτικότητα: Άγιο Όρος, ψάλτης στον Άγιο Ελισσαίο (Μοναστηράκι Αθήνας). Κοινωνική απομόνωση: «κοσμοκαλόγερος»

2. Έργο Ιστορικά μυθιστορήματα: Έμποροι των εθνών, Γυφτοπούλα. Ηθογραφικά διηγήματα και νουβέλες: περίπου 180, ἐν οἷς και το «Ὄνειρο στο κῦμα». Θρησκευτικά ποιήματα.

3. Κοσμοθεωρία α’ Ο ΑΠ πίστευε βαθιά στην ορθόδοξη χριστιανική παράδοση (κίνημα των «Κολλυβάδων») και δυσπιστούσε για την αξία του σύγχρονου δυτικού, τεχνοκρατικού πολιτισμού. Επισκέφτηκε το Άγιον Όρος, αλλά προτίμησε να ζήσει σαν «κοσμοκαλόγερος» μέσα στην Αθήνα, τη «μικρή Βαβυλώνα», με πενία και εγκράτεια, την οποία ο Θεός ευλογούσε, όπως πίστευε: η ακτημοσύνη είναι χρέος των κληρικών και ιδεώδες των λαϊκών. Ευφραινόταν κοντά στους φτωχούς και απείχε από την αμαρτία, αλλά πρέσβευε ότι αυτό δεν φτάνει, καθώς χρειάζεται η θυσιαστική αγάπη που διαφυλάσσει την αθωότητα και την παρθενία, η οποία ανοίγει τον δρόμο για τη Βασιλεία των Ουρανών.

3. Κοσμοθεωρία β’ Το πλαίσιο δράσης των ανθρώπων στα έργα του ΑΠ ορίζεται από την πάλη τους με το κακό, το δαιμονικό και τους πειρασμούς. Οι σελίδες του βρίθουν από κακές μάνες, φόνισσες, τοκογλύφους, κουτσομπολιά, συκοφαντίες, μάγια και ύποπτες μεσιτείες. Συχνά αυτά εμφιλοχωρούν μέσα στη φύση, η οποία αποτελεί τον παράδεισο του κόσμου τούτου. Στο Όνειρο … η κόρη αναδύεται μέσα από το φυσικό τοπίο, η Φόνισσα επιτελεί κάποια εγκλήματά της σε φυσικό περιβάλλον κ.ά. Η ζωή είναι δίπλα στον θάνατο και η Θεία Πρόνοια δεν επεμβαίνει πάντοτε για να σώσει τους αδικημένους, αλλά και όταν το πράττει, αφήνει να χαθεί κάτι, σαν να επιβεβαιώνει την τραγική φύση του ανθρώπου που συμβαδίζει με την απώλεια, την έλλειψη. Μάλιστα, στο ύστερο έργο του, η Θ.Π. εμφανίζεται όλο και πιο αραιά: ο ΑΠ καταστάλαξε ότι η μεταφυσική παρέμβαση στα ανθρώπινα πράγματα είναι ανέφικτη, κάτι που υποδηλώνει την απογοήτευσή του.

4. Κοσμοθεωρία γ’ Η Φύση ως παράδεισος: είναι ο φυσικός χώρος όπου ο άνθρωπος ζει και αναπτύσσεται με αθωότητα και βιώνει την πραγματική αξία της ζωής. Βρίσκεταισε διαρκή διάλογο μαζί της και επικοινωνεί με τον Θεό. Η απομάκρυνσή του από αυτήν συνεπάγεται αλλοτρίωση και φθορά, απομάκρυνση από τον Θεό και το περιβάλλον που Εκείνος έπλασε για τον άνθρωπο. Γι’ αυτό ο ΑΠ στα έργα του νοσταλγεί το «κατά φύσιν», το αρχαίο κάλλος και την παρθενικότητα, την επικοινωνία με τον πλάστη και δημιουργό του. Ως αξία ανλλοίωτη, η φύση αποτελεί τον καθρέφτη της ψυχής του ή η ψυχή του γίνεται το ανάλογο της φύσης που υπάρχει γύρω του. Και επειδή η φύση είναι το μόνο στοιχείο που δεν μεταβάλλεται από τον πειρασμό, εκείνος ξαναγυρίζει σε αυτήν αναζητώντας να αποκαταστήσει ό,τι έχει χαθεί μέσα του. Έτσι η φύση συμβολοποιείται, γίνεται ύλη και μυστήριο μαζί, συμφιλίωση του χριστιανικού με το παγανιστικό (ειδωλολατρικό).