ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ - ΠΕΡΙΛΗΨΗ. ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ - ΠΕΡΙΛΗΨΗ Όταν θέλουμε να καταγράψουμε κάποια στοιχεία από το σύνολο ή τα επιμέρους στάδια μιας πράξης (επιστημονικό.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Πρόγραμμα Εκπαίδευσης Μουσουλμανοπαίδων
Advertisements

Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Ανάπτυξη, εφαρμογή και αξιολόγηση εκπαιδευτικού σεναρίου Νότα Σεφερλή
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΣΕΝΑΡΙΟ
Ενότητα 1 Ο φίλος μας το περιβάλλον
Β΄ Δημοτικό Σχολείο Αγλαντζιάς
Πρακτική εργασία σε ομάδες Ενδεικτική επεξεργασία διδακτικού υλικού.
ΑΤΟΜΙΚΗ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ
Κειμενοκεντρικη προΣεγγιΣη
Δρ. Τζάμου Αικατερίνη Φιλόλογος Πειραματικού Λυκείου Βαρβακείου Σχολής
Θεμελιώδη Στοιχεία για Ατομική & Επαγγελματική Ανάπτυξη Τραγέα Γιώτα, Φυσικοθεραπεύτρια ΜSc (Pain Management)
Μετρήσεις στη γλώσσα και ανάλυση του λόγου Γ. Μικρός, Γ. Ταμπουρατζής, Σ. Μαρκαντωνάτου ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΛΟΓΟΥ INSTITUTE FOR LANGUAGE & SPEECH.
ΣΧΕΔΙΟ-ΣΕΝΑΡΙΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
ΠΕΡΙΛΗΨΗ 1ο ΒΗΜΑ  Διαβάζουμε ανάγνωση όλο το κείμενο, για να καταλάβουμε την άποψη του συγγραφέα.
Η Θεματική Ταξινόμηση και η Συμβολή της στην Αναζήτηση Ευρωπαϊκών Κοινωνικών Δεδομένων.
«Γραμματική Ε΄ και Στ΄ Δημοτικού»
ΑΝΑΔΥΟΜΕΝΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ Η ανάδυση της ανάγνωσης και της γραφής: έννοια και σύγχρονες απόψεις Ευφημία Τάφα Καθηγήτρια Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης.
Στρατηγικές Πρόσληψης των Μορφοσυντακτικών Φαινομένων
Tο project από τα μάτια των μαθητών ΕΓΩ ΚΑΙ ΕΝΑ ΚΑΙΝΟΥΡΙΟ ΜΑΘΗΜΑ Το καλοκαίρι του 2011, όταν άκουγα στην τηλεόραση για ένα καινούριο μάθημα– την ερευνητική.
Διοργανώνουμε ένα συνέδριο. ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ  Στόχοι: έρευνα, δημιουργικότητα, συνεργασία, ευρηματικότητα, παραγωγή έργου, ευθύνη, γνώσεις, αυτενέργεια. 
ΠΩΣ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΩ Βασικές δεξιότητες μελέτης. Β. Βασιλείου.
Γνωριμία με τον Ηλεκτρονικό Υπολογιστή
Ταξιδι Στον κοΣμο τηΣ φυΣηΣ
Στο λειτουργικό σύστημα Windows, υπάρχουν εικονίδια (icons) τα οποία αναπαριστούν τις διάφορες οντότητες (φυλαγμένες πληροφορίες, προγράμματα που κάνουν.
Εν. 2.4 Γενικού Μέρους Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Το εκπαιδευτικό σενάριο Νότα Σεφερλή
ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΤΟΥ ΔΟΚΙΜΙΟΥ ΜΕ ΑΛΛΑ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΚΑ ΕΙΔΗ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Δ΄ ΦΑΣΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
Συγγραφή και παρουσίαση άρθρων Περιεχόμενο Δομή Διαδικασία Πως γίνομαι καλύτερος Μέρος Α: Περιεχόμενο + Δομή + Διαδικασία Μέρος Β: Πως γίνομαι καλύτερος.
Γράμματα…Λέξεις…Ιστορίες
Σενάριο.
Μάρκος Τούλιος Κικέρων
ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Δομιστική προσέγγιση (Ι)
ΓΛΩΣΣΑ Γ΄ ΛΥΚΕΙΟΥ ΘΕΩΡΙΑ: ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ ΠΕΡΙΛΗΨΗ
Η ΝΕΑ ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ Ε’ ΚΑΙ Στ’ ΤΑΞΗΣ.
Απο τον ευθυ στον πλαγιο λογο
ΜΝΗΜΟΝΙΟ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΝΤΑΞΗ ΣΧΕΔΙΟΥ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ.
Η ΠΕΡΙΛΗΨΗ Η δημιουργία της περίληψης στηρίζεται στην τεχνική των «σημειώσεων», δηλαδή τη σύντομη καταγραφή των κύριων σημείων ενός κειμένου και την απόδοσή.
Η περιληψη.
Επιχειρηματικός Λόγος
Teaching, Managing and Enhancing Diversity
Καταγραφή ιδεών Το πρώτο βήμα στη συγγραφή της έκθεσής σας είναι να καταγράψετε όλες τις ιδέες σας. Δε χρειάζεται να τις γράψετε με κάποια σειρά, αργότερο.
Σχολικό site Το site του σχολείου μας είναι ανοικτό σε όλους, μαθητές και εκπαιδευτικούς, οι οποίοι θέλουν να δημοσιεύσουν κάτι είτε ατομικά είτε σαν συλλογική.
 Το απόσπασμα του Ερωτόκριτου περιγράφει την συναισθηματική κατάσταση του ίδιου, δηλώνει τον έρωτα του και παρομοιάζει την επιθυμία του για έρωτα όπως.
Η παράγραφος Είναι το βασικό δομικό στοιχείο ενός κειμένου.
► ► Η συγγραφή μιας ερευνητικής εργασίας ► ► Επιστημονικά κείμενα ► ► Οδηγίες για την συγγραφή και δημοσίευση εργασίας σε επιστημονικά περιοδικά ► ► Οδηγίες.
1 η Ενότητα 2 η Ενότητα 3 η Ενότητα.  Μαθητής που εργάστηκε: Μουχταρόπουλος Πέτρος  Μαθητής που εργάστηκε: Μουχταρόπουλος Πέτρος.
ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΙΣΤΟΡΙΑ ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ
H παράγραφος. H δομή της παραγράφου  1. Θεματική περίοδος: η κεντρική ιδέα, «το θέμα» της παραγράφου. Βρίσκεται συνήθως στην αρχή της παραγράφου.  2.
ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΕΚΘΕΣΗΣ. Ερώτηση 1 η : Γιατί σύμφωνα με το συγγραφέα οι νέοι έχουν την τάση να αμφισβητούν ενώ οι μεγάλοι όχι; Σύμφωνα με τον συγγραφέα.
 Στόχος της παρουσίασης αυτής είναι η εξοικείωση με τον Ηλεκτρονικό Κατάλογο της Βιβλιοθήκης προκειμένου να αναζητήσουμε ένα τεκμήριο από τη συλλογή.
Η Δομή του Εκπαιδευτικού Υλικού Για τη διδασκαλία της Γλώσσας στην Γ΄ τάξη του Δημοτικού χρησιμοποιείται το παρακάτω υλικό: Βιβλίο του Μαθητή, 3 τεύχη.
ΤΡΟΠΟΣ ΣΥΓΓΡΑΦΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ
Η ΜΑΚΕΤΑ ΚΑΙ Η ΤΥΠΟΓΡΑΦΙΚΗ ΑΠΟΔΟΣΗ ΤΟΥ ΚΕΙΜΕΝΟΥ
Πηγή: Ματσαγγούρας, Η. (2000) Ομαδοσυνεργατική διδασκαλία και μάθηση
Η διδασκαλία, εκμάθηση, πιστοποίηση της ελληνικής σε ΑμεΑ
ΠερIληψη Α. Προετοιμασία
ΓΛΩΣΣΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ Στο προηγούμενο μάθημα είχαμε μιλήσει για το παιχνίδι, τον ορισμό του, τη σημασία του, τα είδη του παιχνιδιού κατά τον Piaget , και το.
Παρουσίαση στο Slideshare «Η ελληνική εκπαιδευτική blogoσφαιρα»
Η σύνδεση των παραγράφων (6ο μάθημα)
Δρ. Αλέξανδρος Αποστολάκης
Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ
ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΑΝΑΓΝΩΣΗΣ
Slideshare.
ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ.
TO ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΜΙΑΣ ΞΕΝΕΡΩΤΗΣ 9
Ενότητα 6 Ανάπτυξη Γραπτού Λόγου: Σύνταξη Επιστολής
Βιβλιογράφηση.
ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΑΝΟΙΚΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ
Ψηφιακοί, γλωσσικοί περίπατοι στην πόλη μου
Εννοιολογική Χαρτογράφηση
ΣΥΓΓΡΑΦΗ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ - ΠΕΡΙΛΗΨΗ

Όταν θέλουμε να καταγράψουμε κάποια στοιχεία από το σύνολο ή τα επιμέρους στάδια μιας πράξης (επιστημονικό πείραμα, ποδοσφαιρικός αγώνας, κινηματογραφική παράσταση) ή ενός λόγου (προφορικού ή γραπτού), χρησιμοποιούμε: είτε σύγχρονους τεχνολογικούς τρόπους όπως: μαγνητοφώνηση, μαγνητοσκόπηση, κινηματογράφηση, φωτογράφηση, φωτοτύπηση, είτε παραδοσιακούς τρόπους όπως: η στενογράφηση και οι σημειώσεις.

Το να κρατήσει κάποιος άνθρωπος σημειώσεις από τον προφορικό ή το γραπτό λόγο προϋποθέτει: την ύπαρξη κριτικής ικανότητας, αλλά και διανοητικής οξύνοιας, έτσι ώστε να συγκρατείται το ουσιώδες και να παραλείπεται το επουσιώδες.

Οι σημειώσεις μας βοηθούν να καταγράψουμε τα κύρια σημεία ενός γραπτού κειμένου. Η διαδικασία που ακολουθείται τότε, είναι η ακόλουθη: διαβάζουμε προσεκτικά το κείμενο που μας απασχολεί, εντοπίζουμε το νοηματικό του κέντρο (την ή τις κεντρικές ιδέες) και έπειτα, κρατούμε σημειώσεις κατά παράγραφο ή κατά άλλες ευρύτερες ή μικρότερες νοηματικές ενότητες.

ΚΡΑΤΩ ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΚΑΤΑ ΠΑΡΑΓΡΑΦΟ α) Εντοπίζω τα κύρια συστατικά της Παραγράφου. (θέμα - σημαντικές λεπτομέρειες) β) Παρουσιάζω παραλλαγές σημειώσεων από την ίδια παράγραφο. γ) Χρησιμοποιώ τον πλαγιότιτλο της παραγράφου για να κρατήσω σημειώσεις. δ) Επισημαίνω τις διαρθρωτικές λέξεις.

Ο τρόπος που κρατούνται σημειώσεις, διαφέρει από άτομο σε άτομο Ο τρόπος που κρατούνται σημειώσεις, διαφέρει από άτομο σε άτομο. Επίσης, προσαρμόζεται ανάλογα με το σκοπό για τον οποίο κρατούνται οι σημειώσεις. Έτσι, άλλες φορές οι σημειώσεις καταγράφουν τα κύρια σημεία ενός κειμένου με πλήρεις και αναλυτικές φράσεις και άλλες φορές η μορφή τους είναι τηλεγραφική, αφού αυτός που τις γράφει, χρησιμοποιεί συντομογραφίες, παραλείπει ρήματα, επίθετα, επιρρήματα και άρθρα ή φτιάχνει κάποιο σχεδιάγραμμα/σχήμα, οπότε οι σημειώσεις λαμβάνουν σχηματική μορφή. Τα είδη των συντομογραφιών είναι τρία: οι ειδικές συντομογραφίες, οι κοινά αποδεκτές συντομογραφίες και οι προσωπικές, που επινοεί ο καθένας για δική του χρήση.

Εκτός από τον «κλασικό τρόπο» καταγραφής σημειώσεων, δηλαδή, τον εντοπισμό της θεματικής περιόδου (και όταν αυτή δεν υπάρχει, η αναζήτηση του νοηματικού κέντρου) και των σημαντικών λεπτομερειών της παραγράφου, υπάρχει και άλλος, για να κρατήσουμε σημειώσεις από ένα κείμενο, που μας ενδιαφέρει. Αποφεύγοντας τις λεπτομέρειες, μπορούμε να δώσουμε έναν πλαγιότιτλο σε κάθε παράγραφο, και έτσι να προχωρήσουμε πιο κάτω και στις άλλες σελίδες του κειμένου.

Διαρθρωτικές λέξεις, ονομάζονται οι λέξεις που ενώνουν/διαρθρώνουν μικρότερα ή μεγαλύτερα τμήματα του λόγου (φράσεις, προτάσεις, περιόδους, παραγράφους). Κατά τη διαδικασία συγγραφής σημειώσεων είναι καλό να υπογραμμίζουμε τις διαρθρωτικές λέξεις και φράσεις του κειμένου, γιατί έτσι εντοπίζουμε και κατανοούμε τη συλλογιστική πορεία του συγγραφέα.

Με τις διαρθρωτικές λέξεις δηλώνεται: α) το αίτιο - αποτέλεσμα (επειδή, διότι, έτσι κτλ.). β) η αντίθεση - εναντίωση (αλλά, όμως, ωστόσο, εντούτοις κτλ.). γ) η χρονική σχέση (ύστερα, προηγουμένως, έπειτα κτλ.). δ) ένας όρος/προϋπόθεση (αν, εκτός αν, σε περίπτωση που κτλ.). ε) η επεξήγηση (για να γίνω σαφέστερος, για να γίνω κατανοητός, με άλλα λόγια (κτλ.). στ) η έμφαση (θα ήθελα να τονίσω, είναι αξιοσημείωτο κτλ.). ζ) ένα παράδειγμα (π.χ., λ.χ., για παράδειγμα κτλ.). η) η απαρίθμηση επιχειρημάτων, η εισαγωγή καινούργιας ιδέας (πρώτον, δεύτερον, το επόμενο θέμα που θα μας απασχολήσει κτλ.). θ) η διάρθρωση του κειμένου (το άρθρο μου, ο λόγος κτλ. χωρίζεται σε τρία μέρη: στο πρώτο κτλ.). ι) ένα συμπέρασμα, συγκεφαλαίωση (για να συνοψίσουμε, συγκεφαλαιώνοντας, επιλογικά ....κτλ.).

Ένα παράδειγμα Η διαφήμιση και ο ρόλος της Θ. Λιανός 1η παράγραφος του κειμένου Στα λεξικά, στις εγκυκλοπαίδειες και στα βιβλία, η διαφήμιση ορίζεται σαν η γνωστοποίηση στο κοινό, με διάφορα μέσα (διαλαλητές, έντυπα, ραδιόφωνο, τηλεόραση κ.λ.π.), των ιδιοτήτων που χαρακτηρίζουν ένα προϊόν με σκοπό την αύξηση των πωλήσεών του. Εντούτοις ο ορισμός της διαφήμισης σαν γνωστοποίησης αποτελεί ευφημισμό που δεν ανταποκρίνεται ούτε στο ελάχιστο στη σημερινή μορφή της διαφήμισης. Η διαφήμιση ξεκίνησε και αναπτύχθηκε σαν φαινόμενο συνδεδεμένο στενά με τον οικονομικό της χαρακτήρα και παράλληλο μ’ αυτόν, να επιτελεί πρόσθετες ουσιαστικές λειτουργίες, έμμεσα αλλά αποτελεσματικά.

Θεματική περίοδος Διαφήμιση είναι η γνωστοποίηση στο κοινό των ιδιοτήτων ενός προϊόντος (με σκοπό το κέρδος) Σχόλια – λεπτομέρειες Α. Ξεκίνησε και αναπτύχθηκε ως φαινόμενο συνδεδεμένο με τις επιχειρήσεις Β. Σήμερα επιτελεί και άλλες λειτουργίες Διαρθρωτικές λέξεις Εντούτοις: αντίθεση - εναντίωση

Καλή επιτυχία Συνεχίστε στο σπίτι την επεξεργασία των υπόλοιπων παραγράφων του κειμένου Καλή επιτυχία