Ειδικά Θέματα Στατιστικής

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Γεώργιος Σιδερίδης Πανεπιστήμιο Κρήτης
Advertisements

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΚΑΙ ΑΝΑΛΥΣΗ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΗΜΕΡΙΔΑ «Λόγος και Αντίλογος για την Επιλογή και Αξιολόγηση των Εκπαιδευτικών : Τάσεις και Προβληματισμοί» Σάββατο, 13 Απριλίου 2013 Ανάπτυξη Μηχανισμών.
Βήματα στην Κατασκευή ενός Ψυχομετρικού Εργαλείου (Μέρος B)
ΑΤΟΜΙΚΗ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ
Ανάλυση Πολλαπλής Παλινδρόμησης
EDUC 612 Ανωτερες μορφες στατιστικης αναλυσησ
Γεώργιος Σιδερίδης Πανεπιστήμιο Κρήτης
Στάδια διεξαγωγής εκπ/κής έρευνας
Εφαρμογές της Στατιστικής σε εμπειρικές έρευνες
Έρευνα Έρευνα :“Συστηματική, ελεγχόμενη, εμπειρική και κριτική διερεύνηση υποθετικών προτάσεων σχετικά με τις εικαζόμενες σχέσεις ανάμεσα σε φυσικά(;)
Γενικό πλαίσιο παρουσιάσεων Διάρκεια παρουσιάσεων: 10 λεπτά με 5 λεπτά για ερωτήσεις Φόρματ παρουσιάσεων: PowerPoint ή αντίστοιχο πρόγραμμα Αριθμός ομιλητών:
Διαφοροποίηση στα δοκίμια αξιολόγησης Πρακτικές εφαρμογές Ευαγγελία Μοναστήρα Κυπριακή Εκπαιδευτική Αποστολή.
«Φύλο και Νέες Τεχνολογίες στην Εκπαίδευση» Ρόδος 8-9 /12 / 2007
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
ΕΥΡΕΣΗ ΚΑΤΗΓΟΡΙΚΩΝ ΕΚΤΟΠΩΝ ΣΕ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΚΗ ΒΑΣΗ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
Ποιοι παράγοντες κάνουν τη γνώση δύναμη και ποιοι αδύναμη μέσα στις μεγάλες ελληνικές επιχειρήσεις ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ Προς την Οικονομία της Γνώσης 3-5.
ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΥ-ΜΟΥΡΚΑ ΒΑΣΙΛΙΚΗ
Η στατιστική σημαντικότητα του Cronbach’s alpha
Επίλυση Προβλημάτων με Η/Υ
Φιλοσοφική Σχολή ΑΠΘ. Φιλοσοφική Σχολή ΑΠΘ Φιλοσοφίας & Παιδαγωγικής Τμήμα Φιλοσοφίας & Παιδαγωγικής.
ΑΓΡΟΤΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ (δημιουργία νέων επαγγελμάτων, διαμόρφωση παλαιών επαγγελμάτων και κατάργηση άλλων)
Ερευνητικές Εργασίες Παιδαγωγικό πλαίσιο. Γιατί οι Ερευνητικές Εργασίες (ΕΕ) είναι καινοτομία; Προσεγγίζουν διερευνητικά την γνώση και τη μάθηση Προϋποθέτουν.
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΔΟΚΙΜΙΩΝ ΣΤΑ ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΤΑΡΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΟΥ ΔΟΚΙΜΙΟΥ ΝΕΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Σεμινάριο Οργάνωσης και Διοίκησης της Εκπαίδευσης Διδάσκουσα: Ελευθερία Αργυροπούλου.
Πώς γράφουμε μια εργασία -Project
Δεύτερη συνάντηση Μάχιμων Εκπαιδευτικών ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ.
Στατιστική IΙ (ΨΥΧ-122) Διάλεξη 4 Πολλαπλή γραμμική παλινδρόμηση
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 10 ΠΑΛΙΝΔΡΟΜΗΣΗ
Μπεττίνα Χάιδιτς Τρίτος παράγοντας ΈκθεσηΈκβαση ? Συγχυτικός παράγοντας Τροποποιητικός παράγοντας.
Ποσοτική Ανάλυση Κειμένου 9η Εβδομάδα. Δειγματοληπτική Έρευνα Μαθαίνουμε από τον πληθυσμό. Πως θέτουμε ερωτήματα; Δημοσκοπήσεις Σχεδιασμός ερωτηματολογίων.
Η αναγκαιότητα συνθετικής προσέγγισης 1/6
Σεμινάριο Τελειοφοίτων Διατύπωση ερευνητικών υποθέσεων.
Παιδαγωγική Ψυχολογία Φ. Αντωνίου
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΕΠΙΒΛΕΠΟΝΤΕΣ: Καθ. ΙΩΑΝΝΗΣ ΜΠΑΚΟΥΡΟΣ Δρ. ΕΛΠΙΔΑ ΣΑΜΑΡΑ ‘‘ΣΥΓΚΡΙΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ ΣΤΗ ΝΟΤΙΟ-ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΕΥΡΩΠΗ & ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ.
ΤΡΟΠΟΣ ΣΥΓΓΡΑΦΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ
Γραμμική Συσχέτιση, Απλή και Πολλαπλή Γραμμική Παλινδρόμηση (Εργαστήριο Σχολής Κοινωνικών Επιστημών)
Γενικές οδηγίες για το μάθημα. Δύο διαστάσεις  Πως μπορώ να διδάξω;  Πως μπορώ να σχεδιάσω εκπαιδευτικές τεχνολογίες; Δύο μέρη μαθήματος  Διάλεξη 
Δραματική Τέχνη στην εκπαίδευση: Ερευνητικό Σχέδιο ΙΙ
Πέτρος Ρούσσος, PhD Επίκ. Καθηγητής, Τμήμα Ψυχολογίας, ΕΚΠΑ
ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ/ 5 & 6
Μεθοδολογία της έρευνας στις Κοινωνικές Επιστήμες Ι &ΙΙ
ΓΡΑΜΜΙΚΑ ΜΟΝΤΕΛΑ 1η Διάλεξη
εκπαιδευτικη μεταβαση
Μέθοδος ελαχίστων τετραγώνων – Μεθοδολογία παλινδρόμησης
ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ
Εισαγωγή στο SPSS.
Πού χρησιμοποιείται ο συντελεστής συσχέτισης (r) pearson
Πολυσυγγραμμικότητα Εξειδίκευση
Τεχνικά ζητήματα εκπαιδευτικής αξιολόγησης
Μάριος Κουκουνάρας-Λιάγκης Μάθημα 6
ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΕΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΑΓΟΡΑΣ
MOODLE- assessment tools
Σχεδιασμός των Μεταφορών
Μεθοδολογία της έρευνας στις Κοινωνικές Επιστήμες Ι &ΙΙ
Κάποιες βασικές έννοιες στη μεθοδολογία της ψυχολογίας
Ο Παράγοντας της Αυτοδιαχείρισης σε Σχέση με την Υγεία των Καρδιοπαθών
Διδασκαλία και μάθηση των Μαθηματικών με διαδικασίες επίλυσης προβλημάτων Εργασία 1ης Ενότητας Kapetanas Ε. & Zachariadis Τ. (2007). Students’ beliefs.
Αξιοπιστία Γ. Σιδερίδης
Προσεγγίσεις στην κοινωνική έρευνα - Ποιοτική και ποσοτική μεθοδολογία
Τμήμα Λογιστικής & Χρηματοοικονομικής
Εισαγωγή στη Συγκριτική Πολιτική
Σκοπός Η συνοπτική παρουσίαση
Θεωρίες γύρω από το Αναλυτικό Πρόγραμμα
Επαγωγική Στατιστική Γραμμική παλινδρόμηση-Linear Regression Χαράλαμπος Γναρδέλλης Εφαρμογές Πληροφορικής στην Αλιεία και τις Υδατοκαλλιέργειες.
Μεθοδολογία της Έρευνας στις Κοινωνικές Επιστήμες Ι & ΙΙ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ειδικά Θέματα Στατιστικής Αθανάσιος Κατσής Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου Τμήμα Κοινωνικής και Εκπαιδευτικής Πολιτικής http://dsep.uop.gr

Θέματα που θα μας απασχολήσουν Πολυεπίπεδα μοντέλα (HLM) Μοντέλα Δομικών Εξισώσεων (SEM) Στάθμιση ερωτηματολογίου

Ερευνητικά ερωτήματα Πώς επιδρά η ψυχολογία του μαθητή στην μελλοντική συμπεριφορά του αναφορικά με τις σχέσεις του με συνομίλικους; Η προσωπικότητα του εκπαιδευτικού στη συμπεριφορά του μαθητή; Τα χαρακτηριστικά του σχολείου, του διευθυντή, της γεωγραφικής περιοχής που βρίσκεται προβλέπουν τις επιδόσεις των μαθητών στο σχολείο; Την προσαρμογή τους στο σχολικό περιβάλλον; Μπορεί η οικογένεια να καθορίσει τα κρούσματα επιθετικότητας από την πλευρά των παιδιών τους;

Different names in different disciplines : 1 Different names in different disciplines : 1.Multilevel model: statistics, psychology, sociology, social sciences 2.Hierarchical linear model (HLM): education, psychology 3.Mixed-effects model: Statistics Incorrect (inflated) Type I error : 1.Data structure in educational settings is usually nested. 2.If we ignore the nested structure and apply a regression analysis, the Type I error is likely inflated (too small).

Η ανάλυση πολυεπίπεδων δεδομένων στοχεύει στην ανάλυση στοιχείων τα οποία βρίσκονται σε διαφορετικά επίπεδα αναφοράς (π.χ., ενδοατομικό, ατομικό, συλογικό, κλπ). Ως τέτοιο παράδειγμα αναφέρουμε την επίδοση των μαθητών (εξαρτημένη μεταβλητή) σε σχέση με ατομικά χαρακτηριστικά του μαθητή (ανεξάρτητη μεταβλητή - πρώτο επίπεδο αναφοράς), χαρακτηριστικά της σχολικής μονάδας (ανεξάρτητη μεταβλητή - δεύτερο επίπεδο αναφοράς) αλλά και χαρακτηριστικά του νομού που ανήκει το σχολείο (ανεξάρτητη μεταβλητή - τρίτο επίπεδο αναφοράς).

HLM data Students nested within schools Children nested within families Respondents nested within interviewers Repeated measures nested within individuals (longitudinal data)

Παρόμοια προσέγγιση με την τεχνική γραμμικής παλινδρόμησης αλλά με περισσότερες από μια εξισώσεις Αν δεν εφαρμόσουμε HLM τότε υπάρχει το πρόβλημα του ecological fallacy, δηλαδή συμπεράσματα σε aggregate data χωρίς να λαμβάνεται υπόψη οι διαφοροποιήσεις ανά ομάδα που ανήκει η κάθε παρατήρηση

Η διαφορά είναι ότι οι παράμετροι της γραμμικής παλινδρόμησης (intercept and slope) χρησιμοποιούνται στα επόμενα επίπεδα ανάλυσης ως εξαρτημένες μεταβλητές

Structural Equation Modeling Το μοντέλο αυτό έχει σαν κύριο σκοπό την δημιουργία απλών δομών (simple structures) από μετρήσιμα στοιχεία. Με άλλα λόγια προσπαθεί να ομαδοποιήσει τις ατομικές, μετρήσιμες πληροφορίες όπως αυτές προκύπτουν από τα ατομικά στοιχεία σε μικρότερες σε αριθμό μονάδες. Για παράδειγμα ας υποθέσουμε ότι έχουμε προτάσεις/ερωτήσεις ενός ερωτηματολογίου και θέλουμε να δούμε αν όλες μαζί μετρούν ένα γενικευμένο «λανθάνoν» χαρακτηριστικό

Επιβεβαιωτική Ανάλυση ενός Μοντέλου Δύο Παραγόντων

Επιβεβαιωτική Ανάλυση ενός Μοντέλου Δύο Παραγόντων

Στάθμιση ερωτηματολογίου Μεταφορά ενός δοκιμασμένου ερευνητικού εργαλείου σε άλλη γλώσσα Εκτός από το θέμα της μετάφρασης υπάρχουν και άλλα ζητήματα όπως η πολιτιστική προσαρμογή, η κατανόηση των όρων καθώς και ζητήματα εγκυρότητα και αξιοπιστίας του νέου εργαλείου

Γενική προσέγγιση Αρχική μετάφραση του ερωτηματολογίου Αξιολόγηση του (1) Πιλοτική εφαρμογή της μεταφρασμένης έκδοσης Back-translation της μεταφρασμένης έκδοσης στην αρχική γλώσσα Αξιολόγηση του (4) Εκτίμηση εγκυρότητας και αξιοπιστίας της τελικής μεταφρασμένης έκδοσης

Εκγυρότητα-αξιοπιστία Για την εγκυρότητα χρησιμοποιούμε κυρίως Cronbach’s alpha and ICC (Intraclass Correlation Coef.) Για construct validity χρησιμοποιούμε συντελεστές συσχέτισης Για discriminant validity μπορούμε να εξετάσουμε διαφορές μέσων τιμών.