ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ Ομαδική εργασία για: ΑΦΡΙΚΑΝΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ ΟΜΑΔΑ:Μαύρο ΜΕΛΗ:Χρηστομάνος Γεώργιος,Τσακμάκας Ζανής, Στεριοπούλου Ιωάννα,Σταθόπουλος Ιάσονας
ΑΦΡΙΚΗ Η ΗΠΕΙΡΟΣ
ΓΕΝΙΚΑ: Η Αφρική είναι η τρίτη σε μέγεθος ήπειρος του πλανήτη μας, μετά την Ασία και την Αμερική. Η έκτασή της είναι, χωρίς τα νησιά, 29,2 εκατομμύρια τετρ. χιλιόμετρα, ενώ με τα νησιά φτάνει τα 30,2 εκατ. τετρ. χιλιόμετρα και καλύπτει το 6.0% της ολικής επιφάνειας της γης και το 20.4% της στεριάς.Ο πληθυσμός της είναι 900 εκατομμύρια (υπολογ. 2005) και αποτελεί περίπου το 14% του συνολικού ανθρώπινου πληθυσμού της γης. Η ήπειρος περιβάλλεται από τη Μεσόγειο Θάλασσα στα βόρεια, τη Διώρυγα του Σουέζ και την Ερυθρά Θάλασσα στα βορειοανατολικά, τον Ινδικό Ωκεανό στα νοτιοανατολικά και τον Ατλαντικό Ωκεανό στα δυτικά. Η Αφρική μαζί με την Ασία και την Ευρώπη αποτελεί τον λεγόμενο Παλιό Κόσμο. Σύμφωνα με την επικρατέστερη άποψη, η Αφρική ήταν η πρώτη περιοχή στην οποία έζησε ο άνθρωπος. Η Αφρική είναι η τρίτη σε μέγεθος ήπειρος του πλανήτη μας, μετά την Ασία και την Αμερική. Η έκτασή της είναι, χωρίς τα νησιά, 29,2 εκατομμύρια τετρ. χιλιόμετρα, ενώ με τα νησιά φτάνει τα 30,2 εκατ. τετρ. χιλιόμετρα και καλύπτει το 6.0% της ολικής επιφάνειας της γης και το 20.4% της στεριάς.Ο πληθυσμός της είναι 900 εκατομμύρια (υπολογ. 2005) και αποτελεί περίπου το 14% του συνολικού ανθρώπινου πληθυσμού της γης. Η ήπειρος περιβάλλεται από τη Μεσόγειο Θάλασσα στα βόρεια, τη Διώρυγα του Σουέζ και την Ερυθρά Θάλασσα στα βορειοανατολικά, τον Ινδικό Ωκεανό στα νοτιοανατολικά και τον Ατλαντικό Ωκεανό στα δυτικά. Η Αφρική μαζί με την Ασία και την Ευρώπη αποτελεί τον λεγόμενο Παλιό Κόσμο. Σύμφωνα με την επικρατέστερη άποψη, η Αφρική ήταν η πρώτη περιοχή στην οποία έζησε ο άνθρωπος.ήπειροςΑσίαΑμερικήγηςΜεσόγειο ΘάλασσαΔιώρυγα του ΣουέζΕρυθρά ΘάλασσαΙνδικό ΩκεανόΑτλαντικό ΩκεανόΑσίαΕυρώπηΠαλιό Κόσμο άνθρωποςήπειροςΑσίαΑμερικήγηςΜεσόγειο ΘάλασσαΔιώρυγα του ΣουέζΕρυθρά ΘάλασσαΙνδικό ΩκεανόΑτλαντικό ΩκεανόΑσίαΕυρώπηΠαλιό Κόσμο άνθρωπος
Θρησκείες - Γλώσσες – Πολιτισμός: Από γλωσσική και θρησκευτική άποψη, η Αφρική παρουσιάζει ολόκληρο μωσαϊκό. Στα βόρεια και στα βορειοδυτικά, καθώς και στα βορειοανατολικά της Αφρικής, επικρατούν οι χαμιτοσημιτικές γλώσσες των Αράβων, των Βερβέρων, των Αβησσυνών και των Κουσιτών. Από γλωσσική και θρησκευτική άποψη, η Αφρική παρουσιάζει ολόκληρο μωσαϊκό. Στα βόρεια και στα βορειοδυτικά, καθώς και στα βορειοανατολικά της Αφρικής, επικρατούν οι χαμιτοσημιτικές γλώσσες των Αράβων, των Βερβέρων, των Αβησσυνών και των Κουσιτών.χαμιτοσημιτικές γλώσσεςχαμιτοσημιτικές γλώσσες Στα νότια, αντίθετα, επικρατούν οι ινδοευρωπαϊκές γλώσσες, ως αποτέλεσμα των αποίκων Ευρωπαίων, που εξακολουθούν να παραμένουν στην περιοχή. Στις υπόλοιπες περιοχές υπάρχουν άπειρες γλώσσες και διάλεκτοι, που πολλές απ' αυτές, δύσκολα μπορούν να ενταχτούν σε μια κατηγορία. Στα νότια, αντίθετα, επικρατούν οι ινδοευρωπαϊκές γλώσσες, ως αποτέλεσμα των αποίκων Ευρωπαίων, που εξακολουθούν να παραμένουν στην περιοχή. Στις υπόλοιπες περιοχές υπάρχουν άπειρες γλώσσες και διάλεκτοι, που πολλές απ' αυτές, δύσκολα μπορούν να ενταχτούν σε μια κατηγορία.ινδοευρωπαϊκές γλώσσεςινδοευρωπαϊκές γλώσσες Η βασικότερη θρησκεία είναι η μουσουλμανική. Αυτό δε σημαίνει όμως ότι δεν υπάρχουν και άλλες, αρχίζοντας από τα διάφορα χριστιανικά δόγματα και φτάνοντας στις διάφορες ινδικές θρησκείες, χωρίς να παραλείψουμε να πούμε ότι υπάρχουν ακόμη και πολλές φυλές που είναι ειδωλολατρικές ή που έχουν διάφορα άλλα δόγματα. Η βασικότερη θρησκεία είναι η μουσουλμανική. Αυτό δε σημαίνει όμως ότι δεν υπάρχουν και άλλες, αρχίζοντας από τα διάφορα χριστιανικά δόγματα και φτάνοντας στις διάφορες ινδικές θρησκείες, χωρίς να παραλείψουμε να πούμε ότι υπάρχουν ακόμη και πολλές φυλές που είναι ειδωλολατρικές ή που έχουν διάφορα άλλα δόγματα. Στην Αφρική έχει αναπτυχθεί ένας από τους μεγαλύτερους πολιτισμούς της ανθρωπότητας. Πρόκειται για τον πολιτισμό των Αιγυπτίων, στοιχεία του οποίου πήρε και ο αρχαίος ελληνικός πολιτισμός. Ακολούθησε κατόπιν η κατάκτηση της βόρειας Αφρικής από το Μέγα Αλέξανδρο και, αργότερα, από τους Ρωμαίους Στην εποχή των Βυζαντινών και πάλι στο βόρειο τμήμα της ηπείρου αναπτύσσεται ένας καινούριος πολιτισμός, που στη συνέχεια αφομοιώνεται από τους Άραβες και ακολουθεί ο γνωστός αραβικός πολιτισμός. Στην Αφρική έχει αναπτυχθεί ένας από τους μεγαλύτερους πολιτισμούς της ανθρωπότητας. Πρόκειται για τον πολιτισμό των Αιγυπτίων, στοιχεία του οποίου πήρε και ο αρχαίος ελληνικός πολιτισμός. Ακολούθησε κατόπιν η κατάκτηση της βόρειας Αφρικής από το Μέγα Αλέξανδρο και, αργότερα, από τους Ρωμαίους Στην εποχή των Βυζαντινών και πάλι στο βόρειο τμήμα της ηπείρου αναπτύσσεται ένας καινούριος πολιτισμός, που στη συνέχεια αφομοιώνεται από τους Άραβες και ακολουθεί ο γνωστός αραβικός πολιτισμός. Όταν αργότερα η αυτοκρατορία των Αράβων διαλύθηκε και έδωσε τη θέση της στην τουρκική αυτοκρατορία, δεν υπάρχει κανενός είδους πολιτισμός με αποτέλεσμα και αυτός που υπήρχε να καταστραφεί. Ενώ υπάρχουν πολλά στοιχεία για τον πολιτισμό που αναπτύχθηκε στις ακτές της Μεσογείου από τα πιο παλιά χρόνια, δεν υπάρχουν αντίστοιχα πληροφορίες για το τι είδους πολιτισμός αναπτύχθηκε στο εσωτερικό και στα νότια τμήματα της ηπείρου. Όταν αργότερα η αυτοκρατορία των Αράβων διαλύθηκε και έδωσε τη θέση της στην τουρκική αυτοκρατορία, δεν υπάρχει κανενός είδους πολιτισμός με αποτέλεσμα και αυτός που υπήρχε να καταστραφεί. Ενώ υπάρχουν πολλά στοιχεία για τον πολιτισμό που αναπτύχθηκε στις ακτές της Μεσογείου από τα πιο παλιά χρόνια, δεν υπάρχουν αντίστοιχα πληροφορίες για το τι είδους πολιτισμός αναπτύχθηκε στο εσωτερικό και στα νότια τμήματα της ηπείρου. Αργότερα, από τον 6ο αιώνα μ.Χ. και μέχρι τον 13ο, υπάρχουν οι αποδείξεις για την ανάπτυξη ενός κράτους που ανάπτυξε φυσικά και το δικό του πολιτισμό. Πρόκειται για το κράτος της Γκάνα. Αργότερα, από τον 6ο αιώνα μ.Χ. και μέχρι τον 13ο, υπάρχουν οι αποδείξεις για την ανάπτυξη ενός κράτους που ανάπτυξε φυσικά και το δικό του πολιτισμό. Πρόκειται για το κράτος της Γκάνα. Αργότερα από τον 11ο αιώνα και μέχρι τον 13ο αναπτύχθηκε ένα άλλο κράτος, το Μάλι. Στο Τομπουκτού υπάρχουν πληροφορίες ότι υπήρχε ήδη πανεπιστήμιο από τον 15ο αιώνα. Παράλληλα υπάρχουν πληροφορίες ότι, πριν καταληφτούν από τους Εγγλέζους τα εδάφη της Νιγηρίας και της Χρυσής Ακτής, είχε αρχίσει εκεί και αναπτυσσόταν ένας άλλος σύνθετος και οργανωμένος πολιτισμός. Αργότερα από τον 11ο αιώνα και μέχρι τον 13ο αναπτύχθηκε ένα άλλο κράτος, το Μάλι. Στο Τομπουκτού υπάρχουν πληροφορίες ότι υπήρχε ήδη πανεπιστήμιο από τον 15ο αιώνα. Παράλληλα υπάρχουν πληροφορίες ότι, πριν καταληφτούν από τους Εγγλέζους τα εδάφη της Νιγηρίας και της Χρυσής Ακτής, είχε αρχίσει εκεί και αναπτυσσόταν ένας άλλος σύνθετος και οργανωμένος πολιτισμός. Το ίδιο συνέβαινε και στα ανατολικά, όπου αναπτύχθηκε και ο πολιτισμός των Αιθιόπων. Δυστυχώς όμως οι πηγές πληροφοριών για τους πολιτισμούς της Αφρικής είναι πολύ περιορισμένες με αποτέλεσμα να μην είναι δυνατή μια πλήρης αναπαράσταση του πολιτισμού που αναπτύχθηκε Η ανεξάρτητη εξέλιξη, αλλά και η ανοδική πορεία του πολιτισμού, που είχε αναπτυχθεί ή και αναπτυσσόταν σε πολλές περιοχές της Αφρικής, σταμάτησε απότομα τον 15ο με 16ο αιώνα, όταν άρχισε η ευρωπαϊκή επέμβαση στην ήπειρο αυτή. Ενώ μέχρι τότε το βόρειο, το βορειοδυτικό και το βορειοανατολικό τμήμα της Αφρικής ήταν πολύ καλά γνωστό, η υπόλοιπη Αφρική ήταν σχεδόν άγνωστη. Το ίδιο συνέβαινε και στα ανατολικά, όπου αναπτύχθηκε και ο πολιτισμός των Αιθιόπων. Δυστυχώς όμως οι πηγές πληροφοριών για τους πολιτισμούς της Αφρικής είναι πολύ περιορισμένες με αποτέλεσμα να μην είναι δυνατή μια πλήρης αναπαράσταση του πολιτισμού που αναπτύχθηκε Η ανεξάρτητη εξέλιξη, αλλά και η ανοδική πορεία του πολιτισμού, που είχε αναπτυχθεί ή και αναπτυσσόταν σε πολλές περιοχές της Αφρικής, σταμάτησε απότομα τον 15ο με 16ο αιώνα, όταν άρχισε η ευρωπαϊκή επέμβαση στην ήπειρο αυτή. Ενώ μέχρι τότε το βόρειο, το βορειοδυτικό και το βορειοανατολικό τμήμα της Αφρικής ήταν πολύ καλά γνωστό, η υπόλοιπη Αφρική ήταν σχεδόν άγνωστη.
ΑΦΡΙΚΑΝΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ Στην παραδοσιακή Αφρική η μουσική αποτελεί αναπόσπαστο τμήμα της ζωής και συνδέεται με το υπόβαθρο της κοινωνίας στην οποία παράγεται. Η καθαυτό μουσική της Αφρικής είναι η νέγρικη μουσική, δηλαδή η μουσική των αυτοχθόνων -μαύρων- Αφρικανών. Έχει κοινωνική, τελετουργική και εθιμοτυπική λειτουργία, καθώς επίσης και καθαρά ψυχαγωγικούς σκοπούς. Οι παραδοσιακές μορφές τέχνης -συμπεριλαμβανομένης της μουσικής- έχουν τις ρίζες τους στη μυθολογία, τους μύθους και τη λαογραφία, ενώ συνδέονται με τους Θεούς, τους προγόνους και τους ήρωες. Οι μορφές της φωνητικής μουσικής ποικίλουν από περιοχή σε περιοχή. Αυτό οφείλεται εν μέρει στη διαφορετική προφορά της κάθε περιοχής, αφού οι περισσότερες αφρικανικές γλώσσες είναι γλώσσες τονικές που απεικονίζονται στο τραγούδι. Στην παραδοσιακή Αφρική η μουσική αποτελεί αναπόσπαστο τμήμα της ζωής και συνδέεται με το υπόβαθρο της κοινωνίας στην οποία παράγεται. Η καθαυτό μουσική της Αφρικής είναι η νέγρικη μουσική, δηλαδή η μουσική των αυτοχθόνων -μαύρων- Αφρικανών. Έχει κοινωνική, τελετουργική και εθιμοτυπική λειτουργία, καθώς επίσης και καθαρά ψυχαγωγικούς σκοπούς. Οι παραδοσιακές μορφές τέχνης -συμπεριλαμβανομένης της μουσικής- έχουν τις ρίζες τους στη μυθολογία, τους μύθους και τη λαογραφία, ενώ συνδέονται με τους Θεούς, τους προγόνους και τους ήρωες. Οι μορφές της φωνητικής μουσικής ποικίλουν από περιοχή σε περιοχή. Αυτό οφείλεται εν μέρει στη διαφορετική προφορά της κάθε περιοχής, αφού οι περισσότερες αφρικανικές γλώσσες είναι γλώσσες τονικές που απεικονίζονται στο τραγούδι. Τα αφρικανικά όργανα χωρίζονται σε 4 κατηγορίες: 1. ΧΟΡΔΟΦΩΝΑ -> σημαντικοί εκπρόσωποι αυτής της κατηγορίας τα τσίτερ, τα λαούτα, οι λύρες και οι άρπες. 2. ΑΕΡΟΦΩΝΑ -> περιλαμβάνουν μεγάλη ποικιλία αυλών (μονοί, διπλοί, αυλοί του Πάνα), σάλπιγγες και κόρνες. 3. ΜΕΜΒΡΑΝΟΦΩΝΑ -> τα όργανα κρούσης είναι τα δημοφιλέστερα όργανα στις αφρικανικές κοινωνίες. Περιλαμβάνουν τύμπανα σε πολυάριθμες παραλλαγές όπως μονά, διπλά, τύμπανα τριβής, τύμπανα νερού και κύμβαλα. 4. ΙΔΙΟΦΩΝΑ -> ενώ η τυμπανοκρουσία είναι πολύ δημοφιλής στην Αφρική και είναι σημαντικότερη από τη μελωδική μουσική σε μερικές κοινωνίες, εντούτοις η μελωδική μουσική είναι περισσότερο σημαντική σε κάποιες άλλες. Από τα δημοφιλέστερα μελωδικά όργανα είναι τα μπίρα ή «πιάνο του αντίχειρα» ή μαρίμπα. Οι διάφοροι πολιτισμοί χρησιμοποιούν το μπίρα με διαφορετικούς τρόπους ή και σε διαφορετικές μορφές. Άλλα χρησιμοποιούνται για ψυχαγωγία και άλλα για θρησκευτικές τελετές. Ιδιαίτερα σημαντικά όργανα αυτής της κατηγορίας είναι και τα ξυλόφωνα. Τα αφρικανικά όργανα χωρίζονται σε 4 κατηγορίες: 1. ΧΟΡΔΟΦΩΝΑ -> σημαντικοί εκπρόσωποι αυτής της κατηγορίας τα τσίτερ, τα λαούτα, οι λύρες και οι άρπες. 2. ΑΕΡΟΦΩΝΑ -> περιλαμβάνουν μεγάλη ποικιλία αυλών (μονοί, διπλοί, αυλοί του Πάνα), σάλπιγγες και κόρνες. 3. ΜΕΜΒΡΑΝΟΦΩΝΑ -> τα όργανα κρούσης είναι τα δημοφιλέστερα όργανα στις αφρικανικές κοινωνίες. Περιλαμβάνουν τύμπανα σε πολυάριθμες παραλλαγές όπως μονά, διπλά, τύμπανα τριβής, τύμπανα νερού και κύμβαλα. 4. ΙΔΙΟΦΩΝΑ -> ενώ η τυμπανοκρουσία είναι πολύ δημοφιλής στην Αφρική και είναι σημαντικότερη από τη μελωδική μουσική σε μερικές κοινωνίες, εντούτοις η μελωδική μουσική είναι περισσότερο σημαντική σε κάποιες άλλες. Από τα δημοφιλέστερα μελωδικά όργανα είναι τα μπίρα ή «πιάνο του αντίχειρα» ή μαρίμπα. Οι διάφοροι πολιτισμοί χρησιμοποιούν το μπίρα με διαφορετικούς τρόπους ή και σε διαφορετικές μορφές. Άλλα χρησιμοποιούνται για ψυχαγωγία και άλλα για θρησκευτικές τελετές. Ιδιαίτερα σημαντικά όργανα αυτής της κατηγορίας είναι και τα ξυλόφωνα.
ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΟΡΓΑΝΩΝ- slit drum Πρώτα θα δούμε το όργανο που ονομάζεται slit drum, στην ουσία είναι ένα τύμπανο με σχισμή. Πρώτα θα δούμε το όργανο που ονομάζεται slit drum, στην ουσία είναι ένα τύμπανο με σχισμή. Το κατασκεύαζαν από συμπαγές κομμάτι ξύλου που σκάβονταν για να αφήσει ένα άνοιγμα στην πάνω πλευρά.Οι άκρες αυτής της σχισμής είναι άνισου πάχους και παράγουν δύο διαφορετικούς ήχους.Μερικές φορές τοποθετείτε και κερί στο εσωτερικό της μιας πλευράς για να αλλάξει το τονικό ύψος. Το κατασκεύαζαν από συμπαγές κομμάτι ξύλου που σκάβονταν για να αφήσει ένα άνοιγμα στην πάνω πλευρά.Οι άκρες αυτής της σχισμής είναι άνισου πάχους και παράγουν δύο διαφορετικούς ήχους.Μερικές φορές τοποθετείτε και κερί στο εσωτερικό της μιας πλευράς για να αλλάξει το τονικό ύψος.
Το Μουσικό Τόξο Το μουσικό τόξο, το οποίο το χρησιμοποιούν κάποιες φυλές στις τελετές του κυνηγιού τους.Αποτελείτε από ένα τοξωτό κλαδί και από μια χορδή ενός αναρριχητικού φυτού.Η χορδή τεντώνεται στις δύο άκρες του κλαδιού και κρατιέται μπροστά από το μισάνοιχτο στόμα του εκτελεστή.Όταν τη χτυπά με ένα λεπτό κλαδί, η χορδή παράγει ήχο.Για να παράγει μια άλλη νότα αγγίζει τη χορδή με τη γλώσσα. Το μουσικό τόξο, το οποίο το χρησιμοποιούν κάποιες φυλές στις τελετές του κυνηγιού τους.Αποτελείτε από ένα τοξωτό κλαδί και από μια χορδή ενός αναρριχητικού φυτού.Η χορδή τεντώνεται στις δύο άκρες του κλαδιού και κρατιέται μπροστά από το μισάνοιχτο στόμα του εκτελεστή.Όταν τη χτυπά με ένα λεπτό κλαδί, η χορδή παράγει ήχο.Για να παράγει μια άλλη νότα αγγίζει τη χορδή με τη γλώσσα.
Το όργανο Μπίρα Αυτό που μου τράβηξε πιο πολύ την προσοχή όμως είναι το όργανο Μπίρα (mbira) ή αλλιώς σάντσα (sanza).Αποτελείται από μια σειρά ευέλικτες λάμες διαφορετικού μεγέθους, πάνω σε έναν ξύλινο δίσκο ή σε ένα τραπεζοειδής ηχείο.Ο εκτελεστής κρατάει με τα δύο χέρια το όργανο και χρησιμοποιεί τους αντίχειρες για να χτυπάει τις άκρες των λαμών. Αυτό που μου τράβηξε πιο πολύ την προσοχή όμως είναι το όργανο Μπίρα (mbira) ή αλλιώς σάντσα (sanza).Αποτελείται από μια σειρά ευέλικτες λάμες διαφορετικού μεγέθους, πάνω σε έναν ξύλινο δίσκο ή σε ένα τραπεζοειδής ηχείο.Ο εκτελεστής κρατάει με τα δύο χέρια το όργανο και χρησιμοποιεί τους αντίχειρες για να χτυπάει τις άκρες των λαμών.
Μίρλιτον-Καζού Το τελευταίο όργανο που θα δείξω είναι επίσης πολύ περίεργο. Μιλάς για το όργανο το οποίο λέγεται Μίρλιτον (mirliton) ή καζού (kazoo).Κατασκευάζεται από κούφιες κολοκύθες. Η τρύπα στην οποία βάζει ο εκτελεστής το στόμα του είναι συνήθως πλάγια και στο μικρότερο άκρο της τοποθετείτε μια μεμβράνη. Ο εκτελεστής τραγουδά μέσα στο όργανο και η μεμβράνη παράγει έναν ήχο σαν βόμβο. Έτσι δίνεται στη φωνή χροιά οργάνου. Το τελευταίο όργανο που θα δείξω είναι επίσης πολύ περίεργο. Μιλάς για το όργανο το οποίο λέγεται Μίρλιτον (mirliton) ή καζού (kazoo).Κατασκευάζεται από κούφιες κολοκύθες. Η τρύπα στην οποία βάζει ο εκτελεστής το στόμα του είναι συνήθως πλάγια και στο μικρότερο άκρο της τοποθετείτε μια μεμβράνη. Ο εκτελεστής τραγουδά μέσα στο όργανο και η μεμβράνη παράγει έναν ήχο σαν βόμβο. Έτσι δίνεται στη φωνή χροιά οργάνου.
Η Ιδιαίτερη Μουσική της Δυτικής Αφρικής Το γεγονός ότι σπάνια οι μουσικοί της Δ.Αφρικής μιλούν και γράφουν για τη μουσική τους έχει ελαχιστοποιήσει τις πηγές των γνώσεων του Δυτικού κόσμου για την τόσο σημαντική μουσική αυτής της γωνιάς του πλανήτη. Αυτό λοιπόν που μπορεί εύκολα να πετύχει κανείς είναι το να διαμορφώσει μια επιφανειακή γνώση αρχικά, βασισμένη στις παρακάτω γενικεύσεις: Το γεγονός ότι σπάνια οι μουσικοί της Δ.Αφρικής μιλούν και γράφουν για τη μουσική τους έχει ελαχιστοποιήσει τις πηγές των γνώσεων του Δυτικού κόσμου για την τόσο σημαντική μουσική αυτής της γωνιάς του πλανήτη. Αυτό λοιπόν που μπορεί εύκολα να πετύχει κανείς είναι το να διαμορφώσει μια επιφανειακή γνώση αρχικά, βασισμένη στις παρακάτω γενικεύσεις: 1. Η μουσική έχει λειτουργικό χαρακτήρα και σπάνια μπορεί να νοηθεί αποσπασμένη από τις δραστηριότητες της καθημερινής ζωής. 1. Η μουσική έχει λειτουργικό χαρακτήρα και σπάνια μπορεί να νοηθεί αποσπασμένη από τις δραστηριότητες της καθημερινής ζωής. 2. Ο ρυθμός, συγκρινόμενος με αυτόν του Δυτικού κόσμου, αποτελεί ένα πολύπλοκο πλέγμα ρυθμικών σχημάτων. 2. Ο ρυθμός, συγκρινόμενος με αυτόν του Δυτικού κόσμου, αποτελεί ένα πολύπλοκο πλέγμα ρυθμικών σχημάτων.ρυθμός 3. Τα κρουστά όργανα κατέχουν σημαντική θέση στη μουσική αυτή και η ποικιλία τους είναι εκθαμβωτική. 3. Τα κρουστά όργανα κατέχουν σημαντική θέση στη μουσική αυτή και η ποικιλία τους είναι εκθαμβωτική. 4. Η μουσικότητα είναι έμφυτη στο λαό και γι' αυτό δύσκολα μπορεί κανείς να διαχωρίσει τους επαγγελματίες μουσικούς από το κοινό. 4. Η μουσικότητα είναι έμφυτη στο λαό και γι' αυτό δύσκολα μπορεί κανείς να διαχωρίσει τους επαγγελματίες μουσικούς από το κοινό. 5. Η μουσική βασίζεται περισσότερο στον αυτοσχεδιασμό και λιγότερο στη σημειογραφία. 5. Η μουσική βασίζεται περισσότερο στον αυτοσχεδιασμό και λιγότερο στη σημειογραφία.
Εμπνεύσεις για την Μουσική Παρ' όλο που πολλοί αντιμετωπίζουν τη μουσική της Δ.Αφρικής ως ένα ομοιογενές σύνολο, δεν πρέπει εδώ να παραβλέψουμε ότι η γεωγραφία της χώρας, με την έρημο και τη σαβάνα στο Βορρά και τα δάση στο Νότο, έχει συμβάλλει σημαντικά στη διαμόρφωση εθνικών μουσικών παραδόσεων. Παρ' όλο που πολλοί αντιμετωπίζουν τη μουσική της Δ.Αφρικής ως ένα ομοιογενές σύνολο, δεν πρέπει εδώ να παραβλέψουμε ότι η γεωγραφία της χώρας, με την έρημο και τη σαβάνα στο Βορρά και τα δάση στο Νότο, έχει συμβάλλει σημαντικά στη διαμόρφωση εθνικών μουσικών παραδόσεων. Πολύ συχνά, η μουσική της Δ.Αφρικής έχει εμπνεύσει δυτικούς καλλιτέχνες. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι ο γνωστός συνθέτης Philip Glass, που, γοητευμένος από την αισθητική αρτιότητα και την καλαισθησία της μουσικής αυτής, συνεργάστηκε με τον δυτικοαφρικανό συνθέτη Foday Musa Suso. Πολύ συχνά, η μουσική της Δ.Αφρικής έχει εμπνεύσει δυτικούς καλλιτέχνες. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι ο γνωστός συνθέτης Philip Glass, που, γοητευμένος από την αισθητική αρτιότητα και την καλαισθησία της μουσικής αυτής, συνεργάστηκε με τον δυτικοαφρικανό συνθέτη Foday Musa Suso.
Μουσική Ανατολικής Αφρικής Η Ανατολική Αφρική περιλαμβάνει τρεις χώρες Κένυα, Ουγκάντα, Τανζανία. Η περισσότερη από αυτές τις χώρες μιλά σουαχίλι που μιλιέται κατά ένα μεγάλο μέρος στην Αφρική. Η μουσική είναι βάζει συνήθως πίσω, μαλακό και είναι είτε σε σουαχίλι είτε αγγλικά. Όλες οι χώρες στην Ανατολική Αφρική αποικίστηκαν από την Αγγλία κατά συνέπεια μιλούν τα αγγλικά. Μερικά τραγούδια είναι επίσης στις τοπικές γλώσσες. Ακούνε επίσης τη μουσική έξω από την περιοχή όπως Koffi Alomide από το κεντρικό africa($l*Congo)ex:Ζαϊ'ρ. Όλες αυτές οι χώρες έχουν τις διαφορετικές φυλετικές ομάδες. Κάθε ομάδα μιλά τις διαφορετικές γλώσσες και μπορούν να έχουν τη μουσική τους επίσης. Η Ανατολική Αφρική περιλαμβάνει τρεις χώρες Κένυα, Ουγκάντα, Τανζανία. Η περισσότερη από αυτές τις χώρες μιλά σουαχίλι που μιλιέται κατά ένα μεγάλο μέρος στην Αφρική. Η μουσική είναι βάζει συνήθως πίσω, μαλακό και είναι είτε σε σουαχίλι είτε αγγλικά. Όλες οι χώρες στην Ανατολική Αφρική αποικίστηκαν από την Αγγλία κατά συνέπεια μιλούν τα αγγλικά. Μερικά τραγούδια είναι επίσης στις τοπικές γλώσσες. Ακούνε επίσης τη μουσική έξω από την περιοχή όπως Koffi Alomide από το κεντρικό africa($l*Congo)ex:Ζαϊ'ρ. Όλες αυτές οι χώρες έχουν τις διαφορετικές φυλετικές ομάδες. Κάθε ομάδα μιλά τις διαφορετικές γλώσσες και μπορούν να έχουν τη μουσική τους επίσης. Η πιο γόνιμη, ίσως, σύζευξη για τη μουσική της Αμερικής στάθηκε αυτή που συντελέστηκε με την αφρικανική συμβολή αυτή δηλ. που έφεραν οι σκλάβοι νέγροι και που διαδόθηκε σχεδόν σε όλες τις περιοχές του Νέου Κόσμου, και, ιδιαίτερα στις Ηνωμένες Πολιτείες, στην Κούβα και στη Βραζιλία. Η πιο γόνιμη, ίσως, σύζευξη για τη μουσική της Αμερικής στάθηκε αυτή που συντελέστηκε με την αφρικανική συμβολή αυτή δηλ. που έφεραν οι σκλάβοι νέγροι και που διαδόθηκε σχεδόν σε όλες τις περιοχές του Νέου Κόσμου, και, ιδιαίτερα στις Ηνωμένες Πολιτείες, στην Κούβα και στη Βραζιλία. Τα όργανα, που έφεραν τότε από την Αφρική οι δούλοι, ήταν κυρίως κρουστά (τύμπανα ποικιλόμορφα, σείστρα και καμπάνες με διάφορους τρόπους κρούσης). Το μόνο μελωδικό όργανο που ήρθε από την Αφρική είναι το μ’ μπίρα, ιδιόφωνο που μετονομάστηκε σε μαρίμπα. Τα όργανα, που έφεραν τότε από την Αφρική οι δούλοι, ήταν κυρίως κρουστά (τύμπανα ποικιλόμορφα, σείστρα και καμπάνες με διάφορους τρόπους κρούσης). Το μόνο μελωδικό όργανο που ήρθε από την Αφρική είναι το μ’ μπίρα, ιδιόφωνο που μετονομάστηκε σε μαρίμπα. Το θρησκευτικό νέγρικο τραγούδι (negro spiritual), λυτρωτική καταφυγή των μαύρων, βασίζεται στη Βίβλο και το συνοδεύει η ρυθμική συμμετοχή του κορμιού και τα χτυπήματα των χεριών. Αντίθετα, τα τραγούδια της δουλειάς των σκλάβων, κρύβουν μυστικά, κάτω από σύμβολα, την ανεκδήλωτη ακόμη διαμαρτυρία. Στα δύο αυτά είδη τραγουδιών υπάρχουν στοιχεία από προτεσταντικά και αγγλικανικά θρησκευτικά χορικά. Έχουν όμως διαφοροποιηθεί μελωδικά από τους νόμους της αφρικανικής μουσικής και παρουσιάζονται ζωντανεμένα από τον έντονο αφρικανικό ρυθμό, που προμηνύει τη τζαζ. Το θρησκευτικό νέγρικο τραγούδι (negro spiritual), λυτρωτική καταφυγή των μαύρων, βασίζεται στη Βίβλο και το συνοδεύει η ρυθμική συμμετοχή του κορμιού και τα χτυπήματα των χεριών. Αντίθετα, τα τραγούδια της δουλειάς των σκλάβων, κρύβουν μυστικά, κάτω από σύμβολα, την ανεκδήλωτη ακόμη διαμαρτυρία. Στα δύο αυτά είδη τραγουδιών υπάρχουν στοιχεία από προτεσταντικά και αγγλικανικά θρησκευτικά χορικά. Έχουν όμως διαφοροποιηθεί μελωδικά από τους νόμους της αφρικανικής μουσικής και παρουσιάζονται ζωντανεμένα από τον έντονο αφρικανικό ρυθμό, που προμηνύει τη τζαζ. Συνοψίζοντας μπορούμε να κάνουμε τη διαπίστωση ότι η αμερικάνικη μουσική είναι προέκταση της μουσικής της Ευρώπης. Γενικά θα πρέπει να πούμε ότι η λαϊκή μουσική εξελίχτηκε σε μορφές τραγουδιών και χορών μεγάλης ποικιλίας, που υιοθετήθηκαν από την αστική τάξη όχι μόνο της Αμερικής αλλά και ολόκληρου του κόσμου. Όλα αυτά τα είδη άσκησαν μία σημαντική επίδραση και στην έντεχνη “σοβαρή” μουσική τόσο της Αμερικής όσο και της Ευρώπης. Συνοψίζοντας μπορούμε να κάνουμε τη διαπίστωση ότι η αμερικάνικη μουσική είναι προέκταση της μουσικής της Ευρώπης. Γενικά θα πρέπει να πούμε ότι η λαϊκή μουσική εξελίχτηκε σε μορφές τραγουδιών και χορών μεγάλης ποικιλίας, που υιοθετήθηκαν από την αστική τάξη όχι μόνο της Αμερικής αλλά και ολόκληρου του κόσμου. Όλα αυτά τα είδη άσκησαν μία σημαντική επίδραση και στην έντεχνη “σοβαρή” μουσική τόσο της Αμερικής όσο και της Ευρώπης.