ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ I: ΕΙΣΑΓΩΓΗ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ
Advertisements

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ IV: ΔΟΜΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΗΣ ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ
ΤΡΟΠΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΜΙΑΣ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ ΔΙΑΔΟΣΗΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 12.1 Σχεδιασμός της διάδοσης: στόχοι και διαδικασία.
Στρατηγική Προώθησης.
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ II Φαίδων Θεοφανίδης
Προώθηση / Επικοινωνία
ΠΡΟΒΟΛΗ IV Φαίδων Θεοφανίδης
ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Προώθηση / Επικοινωνία
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ Ι Φαίδων Θεοφανίδης
ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ IV: ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ Φαίδων Θεοφανίδης Διδακτικό υλικό:
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ I Φαίδων Θεοφανίδης
ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ II: ΤΕΧΝΙΚΕΣ & ΜΕΣΑ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ
ΠΡΟΒΟΛΗ II Φαίδων Θεοφανίδης
O ΔΙΕΥΡΥΜΕΝΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΝΟΜΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΟΥ ΚΑΙ ΟΙ ΣΥΝΕΡΓΕΙΕΣ ΜΕ ΤΙΣ ΛΟΙΠΕΣ ΕΤΑΙΡΙΚΕΣ ΥΠΟΘΕΣΕΙΣ.
«ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ »
ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Διαχείριση Έργων Πληροφορικής Διάλεξη 11 Οργάνωση Έργου,
ΔΗΣ 110 Δημόσιες Σχέσεις ΣΤΕΛΛΑ ΜΙΧΑΗΛΙΔΟΥ 02/02/2015 1
ΘΕΜΑΤΑ ΕΡΓΑΣΙΩΝ Μάθημα: Διαφήμιση και Δημόσιες Σχέσεις 11-Μαρτίου-2008
ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ III: ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΡΙΣΕΩΝ
Διοίκηση Ανθρώπινου Δυναμικού (ΙΙ)
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Εποπτεία και διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού
«Αν δεν φυτέψουμε το δέντρο γνώσης όταν είμαστε νέοι, δεν θα μας δώσει τον ίσκιο του όταν θα έχουμε γεράσει.»
ΠΡΟΒΟΛΗ I Φαίδων Θεοφανίδης
ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ
Τεχνολογία ΛογισμικούSlide 1 Τεχνολογία Απαιτήσεων u Καθορίζει τι θέλει ο πελάτης από ένα σύστημα λογισμικού.
Προώθηση / Επικοινωνία
ΚΑΘΗΚΟΝ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΥ ΕΙΝΑΙ:  Να ασχολείται με την επικαιρότητα  Να ενημερώνει την κοινή γνώμη με ειδήσεις  Να ενημερώνει την κοινή γνώμη με πληροφορίες.
Ορισμός Έργου Δρ. Α. Ραφαηλίδης Τμ. Διοίκησης Επιχειρήσεων (Πάτρα) ΤΕΙ Δυτ. Ελλάδας.
Δημόσιες Σχέσεις Ορισμός-Εισαγωγικά. Ορισμός «Δημοσίων Σχέσεων» Ποιους εξυπηρετούν οι δημόσιες σχέσεις. Η Δημόσιες Σχέσεις ως Διοικητική Λειτουργία του.
Μέρος 1 Εισαγωγή στα Πληροφοριακά Συστήματα. 22/9/20162 Περιεχόμενα  Βασικές έννοιες Πληροφοριακών Συστημάτων  Απαιτήσεις των σύγχρονων επιχειρήσεων.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ Ενότητα 17 : ΠΡΟΒΟΛΗ II Θεοφανίδης Φαίδων Σχολή Κοινωνικών Επιστημών Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων.
Επιχειρησιακές Επικοινωνίες και Δημόσιες Σχέσεις Αθανάσιος Σ. Δερμετζόπουλος, MSc. Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων Κατ. Διοίκησης Τουριστικών.
Επιχειρησιακές Επικοινωνίες και Δημόσιες Σχέσεις Αθανάσιος Σ. Δερμετζόπουλος, MSc. Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων Κατ. Διοίκησης Τουριστικών.
1 2 ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ 1. ΟΡΑΜΑ2. ΣΚΟΠΟΙ3. ΔΡΑΣΕΙΣ ΕΠΙΤΕΥΞΗΣ ΣΚΟΠΩΝ4. ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΘΕΣΗ6. ΜΕΛΗ7.
1 Οι Δημόσιες Σχέσεις ως Διαδικασία Στάδια της Διαδικασίας.
Ανάπτυξη – Βελτίωση του Ανθρώπινου Δυναμικού
Ο Στρατηγικός Σχεδιασμός της Επιχείρησης και οι Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνιών Σπυρίδων Πανέτσος.
 Διαφήμιση  Προωθητικές Ενέργειες  Δημόσιες Σχέσεις  Χορηγία.
Πρόγραμμα Εταιρικής Ταυτότητας Διάλεξη 2. Στελέχη που ασχολούνται… Μικρομεσαίες επιχειρήσεις ▫ Ομάδα από 4-6 άτομα διαφόρων τμημάτων και ένα ανώτατο στέλεχος.
Τουριστική Διαφήμιση & Δημόσιες Σχέσεις Διάλεξη 1 η Το Συνολικό Επικοινωνιακό Πλέγμα στον Τουρισμό.
ORGANIZATIONAL BEHAVIOR – CHAPTER 18 ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΗ ΚΟΥΛΤΟΥΡΑ (ORGANIZATIONAL CULTURE)
ΕΝΟΤΗΤΑ 1η ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ - ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ - ΣΑΒΒΑΣ ΚΑΤΕΡΕΛΟΣ.
1 Σχέσεις με τους εργαζόμενους & τα μέλη Εσωτερικές Επικοινωνίες.
Δημόσιες Σχέσεις και Ολοκληρωμένη Επικοινωνία Ενότητα # 3: Στρατηγικός Σχεδιασμός των Δημοσίων Σχέσεων Διδάσκων: Γεώργιος Πανηγυράκης Τμήμα: Οργάνωση και.
ΥΠΟΔΟΧΗ ΚΑΙ ΕΝΤΑΞΗ ΝΕΟΠΡΟΣΛΗΦΘΕΝΤΩΝ Άλκηστις Παπαϊωάννου Ph.D., M.Sc. Τμήμα Οργάνωσης και Διαχείρισης Αθλητισμού Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου.
ΘΕΩΡΙΕΣ ΛΗΨΗΣ ΑΠΟΦΑΣΗΣ
Στρατηγική Προώθησης.
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΣΥΝΕΔΡΙΩΝ ΚΑΙ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ 10
MARKETING 1η διαλεξη – εισαγωγη στην ΕΝΝΟΙΑ ΤΟΥ MARKETING
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ
ΟΙ ΠΡΟΣΩΠΙΚΕΣ ΠΩΛΗΣΕΙΣ ΤΗΣ NESTLΕ ΣΤΗ ΒΟΡΕΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
Οργάνωση & Διοίκηση Αθλητισμού
Κατά τη διάρκεια της κρίσης
Επιχειρησιακές Επικοινωνίες και Δημόσιες Σχέσεις
ΚΟΙΝΗ ΓΝΩΜΗ & ΠΕΙΘΩ.
Σχέσεις με τους εργαζόμενους & τα μέλη
Σχέσεις Υπευθύνων Δημοσίων Σχέσεων
Προετοιμασία για την ανάληψη προγράμματος
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΟ ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟ Μεταπτυχιακης Διπλωματικης Εργασιας « Η ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ – ΣΤΗΝ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΠΑΙΔΕΙΑΣ – ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ ».
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
Στρατηγικοί στόχοι του Δικτύου Μακροχρόνιας Φροντίδας.
ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ 13o Γυμνάσιο Πατρών Τάξη:Β2 Μάθημα: Τεχνολογία Καθηγήτρια: Αλπέτζου Κ. Μαθητής: Tηλέμαχος Βρεττάκος Σχολικό έτος:
ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ 13o Γυμνάσιο Πατρών Τάξη:Β2 Μάθημα: Τεχνολογία Καθηγήτρια: Αλπέτζου Κ. Μαθητής: Tηλέμαχος Βρεττάκος Σχολικό έτος:
Σχέσεις με την Κοινότητα
Διαχείριση έργου Αρχές και τεχνικές
Μάρκετινγκ Υπηρεσιών Τουρισμού Διάλεξη 5η (2018 – 19) Συζήτηση πάνω στην Εργασία του Μαθήματος Δρ. Αλέξανδρος Αποστολάκης
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ I: ΕΙΣΑΓΩΓΗ Φαίδων Θεοφανίδης Διδακτικό υλικό: www.unipi.gr/faculty/theofan E-mail: theofan@unipi.gr

Ανύπαρκτες Δημόσιες Σχέσεις… «Δεν γνωρίζω ποιος είστε. Δεν γνωρίζω την εταιρεία σας. Δεν γνωρίζω τα προϊόντα σας. Δεν γνωρίζω τι εκπροσωπεί η εταιρεία σας. Δεν γνωρίζω τους πελάτες της. Δεν γνωρίζω τις επιδόσεις της. Δεν γνωρίζω τη φήμη της εταιρείας σας. Τώρα μπορείτε να μου πείτε τι ήταν αυτό που θα θέλατε να μου πουλήσετε;!!»

ΟΡΙΣΜΟΣ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ Δημόσιες Σχέσεις (Public Relations): είναι η σκόπιμη, προγραμματισμένη και διαρκής προσπάθεια για την δημιουργία και διατήρηση αμοιβαίας κατανόησης, μεταξύ ενός οργανισμού και του κοινού με το οποίο αναπτύσσει σχέσεις. Εστιάζουν στα εξής: Την ανάπτυξη θετικής δημοσιότητας και καλής εταιρικής εικόνας (corporate image) Την διαχείριση και αντιμετώπιση αρνητικών φημών και γεγονότων (crisis management)

ΦΟΡΕΙΣ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ Επιχειρήσεις Οργανισμοί Μη κερδοσκοπικά ιδρύματα Νοσοκομεία Σώματα ασφαλείας Επαγγελματικά σωματεία Σύλλογοι Αθλητικές οργανώσεις-ομάδες Δημόσια πρόσωπα Πολιτικά κόμματα Κυβέρνηση Κράτος- χώρα (τουριστική ανάπτυξη – προσέλκυση επενδυτών). Ιδιώτες!

ΤΟ ΚΟΙΝΟ-ΣΤΟΧΟΣ ΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ ΤΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ Υπάρχοντες και πιθανοί πελάτες. Προσωπικό επιχείρησης Μέτοχοι επιχείρησης Προμηθευτές επιχείρησης Τράπεζες Τοπική κοινότητα Διάφορες κοινωνικές ομάδες Δημοσιογράφοι και ΜΜΕ Κράτος και Δημόσια Διοίκηση ΕΥΡΥΤΕΡΗ ΚΟΙΝΗ ΓΝΩΜΗ…

ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ ΕΝΕΡΓΕΙΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ Στην δημιουργία δημοσιότητας (publicity) με χρήση ΜΜΕ. Στην ανάπτυξη οικονομικών σχέσεων (financial public relations). Στην ανάπτυξη σχέσεων με ομάδες κοινού-στόχου (public affairs). Στην ανάπτυξη σχέσεων με την κυβέρνηση και το κράτος (lobbying) Στην συσχέτιση του φορέα με ζητήματα κοινού ενδιαφέροντος (cause-related) Διαχείριση Κρίσεων Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη (Corporate Social Responsibility)

ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ Οι Δημόσιες Σχέσεις αποτελούν μια ανεξάρτητη λειτουργία επικοινωνίας και όχι ΔΠ. Στην θέση τους στο μίγμα προβολής εντάσσουν τη δημοσιότητα (publicity). Άλλοι συγγραφείς ορίζουν μια σύνθετη ΔΠ με τίτλο: «Δημοσιότητα και Δημόσιες Σχέσεις». Μία άλλη διάκριση απομονώνει τις δημόσιες σχέσεις που σχετίζονται με την λειτουργία του Μάρκετινγκ και ορίζει ως ΔΠ τις Δημόσιες Σχέσεις Μάρκετινγκ. Το αντικείμενο τους καλύπτει μόνο τους τομείς που ενδιαφέρουν το μάρκετινγκ είτε σε επίπεδο μάρκας είτε συνολικά σε επίπεδο επιχείρησης.

ΔΗΜΟΣΙΟΤΗΤΑ Δημοσιότητα: είναι η μη πληρωμένη απρόσωπη μορφή παρουσίασης ενός μηνύματος σχετικά με έναν οργανισμό, προϊόν ή ιδέα. Χρησιμοποιεί τα ΜΜΕ και απευθύνεται σε μεγάλες ομάδες κοινού (το μέσο δεν αμείβεται για την μετάδοση του μηνύματος). Ο δέκτης αντιλαμβάνεται το μήνυμα ως «είδηση» που μεταδίδεται από το μέσο, στα πλαίσια της αποστολής που έχει για την ενημέρωση της κοινής γνώμης. ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΜΕΡΟΣ ΤΗΣ ΕΥΡΥΤΕΡΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ

ΔΗΜΟΣΙΟΤΗΤΑ (συνέχεια) Το στοιχείο της «είδησης» προσδίδει στο μήνυμα μεγαλύτερη αξιοπιστία σε σύγκριση με άλλες ΔΠ. Η επίτευξη δημοσιότητας επιδιώκεται μέσω Δελτίων Τύπου, συνεντεύξεων τύπου, προσωπικές συνεντεύξεις με στελέχη του φορέα, αφιερώματα στην τηλεόραση και το ραδιόφωνο, δημοσιογραφική κάλυψη εκδηλώσεων, άρθρα για έρευνες, τάσεις, τεχνολογικές καινοτομίες, νέα προϊόντα. Βασικό μειονέκτημα: δεν αποτελεί άμεσα ελεγχόμενη ενέργεια από τον φορέα που την επιδιώκει. Τα ΜΜΕ επιλέγουν αν, πότε και πώς θα μεταδώσουν το μήνυμα.

ΑΡΧΕΣ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ Ασχολείται με την αλήθεια και μισεί το ψέμα. Εξυπηρετεί το δημόσιο συμφέρον και όχι το ιδιωτικό. Υποστηρίζει την ακεραιότητα του καναλιού επικοινωνίας. Χρησιμοποιεί «επικοινωνία διπλής ροής». Στηρίζεται στην έρευνα. Βασίζεται στις κοινωνικές επιστήμες. Προβλέπει και επιλύει προβλήματα. Προσκολλείται σε υψηλά επίπεδα ηθικής.

ΑΣΚΗΣΗ: ROLE PLAYING Χωρισθείτε σε δυάδες. Όλα είναι έτοιμα για να προσληφθείς ως Υπεύθυνος Δημοσίων Σχέσεων (ΡΟΛΟΣ 1) σε μια μεγάλη και γνωστή αλυσίδα ξενοδοχείων. Μια συνέντευξη έχει κανονισθεί με τον διευθυντή προσωπικού (ΡΟΛΟΣ 2) για να παρουσιάσεις σε αυτόν τα παρακάτω στοιχεία: Προσωπικές πληροφορίες: σπουδές, γλώσσες, αξίες, τρόπος ζωής, ενδιαφέροντα, επαγγελματικές προσδοκίες. Επαγγελματικές πληροφορίες: ικανότητα γραπτής επικοινωνίας, ικανότητα έρευνας, ικανότητα σχεδιασμού, ικανότητα επίλυσης προβλήματος. Με την σειρά του ο διευθυντής προσωπικού θα πρέπει να παρουσιάσει σε εσένα την εικόνα, φήμη και μελλοντικά σχέδια της εταιρείας και να γίνει μια συζήτηση στο πώς μπορείς να φανείς χρήσιμος για την επίτευξη συγκεκριμένων επικοινωνιακών στόχων.

ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΚΑΙ ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ Η άσκηση δημοσίων σχέσεων προϋποθέτει την διαμόρφωση στρατηγικής, την κατάρτιση και την υλοποίηση σχεδίων. Η συστηματικότητα, η συνέχεια και η συνέπεια της διαδικασίας είναι τα χαρακτηριστικά εκείνα που εντάσσουν τις δημόσιες σχέσεις ως οργανική λειτουργία της επιχείρησης ή κάθε άλλου φορέα.

ΣΤΑΔΙΑ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ ΣΧΕΔΙΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ Έρευνα για τον προσδιορισμό των στάσεων της κοινής γνώμης. Καθορισμός του κοινού στόχου, των αναγκών του και των στόχων επικοινωνίας του (Ενημέρωση-Παρακίνηση-Αλλαγή στάσης) Επιλογή στρατηγικής, τεχνικών και μέσων Προϋπολογισμός δαπανών Οργάνωση και συντονισμός Υλοποίηση Αξιολόγηση

ΑΣΚΗΣΗ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ Η ευθύνη για την άσκηση δημοσίων σχέσεων είναι συνάρτηση του βαθμού αναγνώρισης της σημασίας τους και της οργανωτικής δομής του φορέα. Ασκούνται από ολιγομελής ομάδες που αναφέρονται στην διοίκηση. Ασκούνται από την διεύθυνση μάρκετινγκ Προσλαμβάνονται εξωτερικοί συνεργάτες μερικής απασχόλησης, συνήθως δημοσιογράφοι. Εξειδικευμένοι σύμβουλοι και εταιρείες δημοσίων σχέσεων, οι οποίοι υποστηρίζουν τον φορέα συστηματικά και αναλαμβάνουν την κατάρτιση και υλοποίηση ειδικών σχεδίων δημοσιών σχέσεων.