Υπερμέσα - Πολυμέσα.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Δημιουργία μαθησιακού υλικού πολυμέσων και υπερμέσων
Advertisements

‘’MULTI-ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ’’ ΤΩΝ MULTIMEDIA
Γενικού τύπου χαρακτηριστικά
Ινστιτούτο Επεξεργασίας του Λόγου Βέλτιστες Πρακτικές στη Γλωσσική Τεχνολογία Βέλτιστες Πρακτικές στη Γλωσσική Τεχνολογία Εβδομάδα Επιστήμης & Τεχνολογίας.
Μπορείτε να σκεφτείτε μερικές πολυμεσικές εφαρμογές;
Από Βίνα Τριγκάκη. «Π ΟΛΥΜΕΣΑ » Τα Πολυμέσα (Multimedia) είναι ο κλάδος της πληροφορικής τεχνολογίας που ασχολείται με τον συνδυασμό ψηφιακών δεδομένων.
ΟΙ “MULTI-ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ” ΤΩΝ MULTIMEDIA ΣΤΟ BLOG ΜΑΣ
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ ΠΟΛΥΜΕΣΩΝ ΚΑΙ ΥΠΕΡΜΕΣΩΝ Γνωριμία με τα πολυμέσα στα πλαίσια της διδασκαλίας και της μάθησης.
«MULTI –ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ» ΤΩΝ MULTIMEDIA ΣΤΟ
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
Οι “multi-Διαστασεις” Των Multimedia
Γνωστικά εργαλεία είναι: οι εκπαιδευτικές εφαρμογές των Τ. Π. Ε
ΠΟΛΥΜΕΣΑ Κεφάλαιο 11 ο Βασικές Έννοιες Ελληνογαλλική Σχολή Καλαμαρί - Τίκβα Χριστίνα.
1 ΠΟΛΥΜΕΣΑ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΑ Μάθημα 1 ο : Μέσα και πολυμέσα Εισηγήτρια:Αναστασία Κατρανίδου.
Xαρτογράφηση Εννοιών Εννοιολογικοί Χάρτες και οι εφαρμογές τους στη διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών.
Η ποιότητα της πληροφορίας στο εκπαιδευτικό υλικό που χρησιμοποιείται ή διανέμεται μέσω του Internet Χρήστος Σαβρανίδης Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων Τμήμα ΦΠΨ.
. Εννοιολογικοί χάρτες.
Διαχείριση πληροφοριών και επικοινωνίες Ονομ/νυμο Επιμορφωτή Επιμορφωτής: Ονομ/νυμο Επιμορφωτή ΥΠΕΠΘ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ»
Χαρτογραφώ- Κατανοώ- Δημιουργώ
ΟΙ “ΜULTI-ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ” ΤΩΝ MULTIMEDIA ΣΤΟ BLOG ΜΑΣ
Πολυμέσα – Δίκτυα (μαθ. επιλογής Γ’ Λυκείου)
ΠΟΛΥΜΕΣΑ Τα Πολυμέσα (Multimedia) είναι ο κλάδος της πληροφορικής τεχνολογίας που ασχολείται με τον συνδυασμό ψηφιακών δεδομένων πολλαπλών μορφών, δηλ.
ΈΝΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΕΚΘΕΤΗΡΙΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΝΕΕΣ ΠΡΟΣΚΤΗΣΕΙΣ ΒΙΒΛΙΩΝ ΤΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ Κολοβός Φίλιππος Τσανακτσίδου ΕλισάβετΠαπαργύρη.
Τα πολυμέσα είναι ο κλάδος της πληροφορικής τεχνολογίας που ασχολείται με τον συνδυασμό ψηφιακών δεδομένων πολλαπλών μορφών, δηλ. κειμένου, γραφικών εικόνας,
Δίκτυα Ι Βπ - 2ο ΕΠΑΛ ΝΕΑΣ ΣΜΥΡΝΗΣ 2011.
ΠΟΛΥΜΕΣΑ. OI “MULTI-ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ” ΤΩΝ MULTIMEDIA ΣΤΟ BLOG ΜΑΣ Τι είναι τα πολυμέσα? Τα Πολυμέσα (Multimedia) είναι ο κλάδος της πληροφορικής τεχνολογίας.
MULTI-ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΩΝ MULTI-MEDIA ΣΤΟ ΜΠΛΟΓΚ ΜΑΣ. Τα Πολυμέσα (Multimedia) είναι ο κλάδος της πληροφορικής τεχνολογίας που ασχολείται με τον συνδυασμό ψηφιακών.
“MULTI-ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ” ΤΩΝ MULTIMEDIA ΣΤΟ BLOG ΜΑΣ. ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ Τα Πολυμέσα είναι ο κλάδος της πληροφορικής τεχνολογίας που ασχολείται με τον συνδυασμό ψηφιακών.
Για τη διδασκαλία των πολυμέσων1/18 ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ Ομάδα Ανάπτυξης Ομάδα Ανάπτυξης: Φίλιππος Δεληγιάννης, Παναγιώτης Κωστάκης, Δημήτριος Λαγός, Αναστάσιος.
υπερκείμενα (hypertext)
Δημιουργία μαθησιακού υλικού πολυμέσων και υπερμέσων Ορισμός πολυμέσων Ο συνδυασμός διαφόρων τύπων ψηφιακών μέσων όπως κείμενα, εικόνες, ήχος και βίντεο,
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΘΕΜΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ:RECENT DEVELOPMENTS IN FORMAL SETTINGS.(ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ ΣΤΑ ΕΠΙΣΗΜΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ. ) ΌΝΟΜΑ ΦΟΙΤΗΤΡ.:ΔΟΜΑΛΗ ΕΙΡΗΝΗ.
Αλληλεπιδρώσες Ψηφιακές Βιβλιοθήκες Εισαγωγή σε ένα ειδικό ζήτημα σχετικά με την αλληλεπιδραστικότητα στις Ψηφιακές Βιβλιοθήκες Jo.D.I.: Journal of Digital.
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
Το περιεχόμενο ενός βιβλίου πρέπει να διαβαστεί από την αρχή ως το τέλος. Αυτού του είδους την πρόσβαση στην πληροφορία την ονομάζουμε γραμμική. Το 1965.
Εκπαιδευτική Τεχνολογία – Πολυμέσα (Εργαστήριο) [ΤΤΕ]
Γενικό Λύκειο Ακρωτηρίου – Δερμιτζάκης Λευτέρης
MACROMEDIA FLASH ΜΕΡΟΣ ΠΡΩΤΟ. Τι είναι το flash; To macromedia flash είναι ένα ισχυρό εργαλείο για τη γρήγορη και εύκολη δημιουργία κινούμενων εφέ υψηλής.
Telematics Επιμέλεια:Παγώνης Γεώργιος Writer: Patrick Dillon.
Η επιστήμη του Web.
Εικονικοί τρισδιάστατοι κόσμοι ΠΜΣ:Δυνητικές κοινότητες Παρουσίαση : Θεοδωρίδη Άννα
H έννοια της αλληλεπιδραστικότητας ή η ουτοπία του διαλόγου με τον υπολογιστή.
ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΠΟΛΥΜΕΣΩΝ Εισηγητής: Δρ. Αθανάσιος Νικολαΐδης.
ΜΕΡΟΣ ΠΡΩΤΟ:ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1ο Ιστορική αναδρομή Οι υπολογιστές στη ζωή μας ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2ο Βασικές έννοιες της Πληροφορικής Κώδικες αναπαράστασης.
 Λαμβάνουν υπόψη τις πολιτισμικές και κοινωνικές συνθήκες μάθησης.  Έχουν επιρροές από ανθρωπολογία και κοινωνική ψυχολογία  Ενδιαφέρονται για τις.
ΟΙ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΨΥΧΑΡΗΣ
Β’ Γυμναςιου ΕΙΣΑΓΩΓΗ.
Η επεξεργασία του υλικού στην υβριδική υπηρεσία πληροφόρησης: παράλληλη χρήση των εργαλείων Κόκκινος Διονύσης, Ε.Μ.Π. - Κεντρική Βιβλιοθήκη Τσώλη Θεοδώρα,
Δεκαπενθήμερο Ενημέρωσης για την Πρόσβαση στην Εκπαίδευση, Οκτωβρίου 2015 «Προσβάσιμο Εκπαιδευτικό και Εποπτικό Υλικό για Κωφούς και Βαρήκοους Μαθητές»
ΤΠΕ στην Εκπαίδευση Διδάσκων : Βασίλης Κόμης Τίτλος Μαθήματος Ενότητα 11: Θεωρίες Μάθησης και ΤΠΕ: Πολυμέσα- Υπερμέσα (Μέρος Α+) Βασίλειος Κόμης ΤΕΕΑΠΗ.
ΤΠΕ στην Εκπαίδευση Διδάσκων : Βασίλης Κόμης Τίτλος Μαθήματος Ενότητα 11: Θεωρίες Μάθησης και ΤΠΕ: Πολυμέσα- Υπερμέσα (Μέρος Α) Βασίλειος Κόμης ΤΕΕΑΠΗ.
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΒΟΡΕΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ / ΜΥΤΙΛΗΝΗ / Ετήσιο Πρόγραμμα Παιδαγωγικής Κατάρτισης Ε.Π.ΠΑΙ.Κ.
Ένα εννοιολογικό πλαίσιο για τη Διδακτική της Πληροφορικής.
Τα καινοτόμα χαρακτηριστικά του Διαδικτύου και η ευρεία του αποδοχή από τις νεαρές ηλικίες καλλιέργησαν την ιδέα της αξιοποίησής του ως ένα εργαλείο στην.
Τίτλος Μαθήματος Ενότητα 12: Θεωρίες Μάθησης και ΤΠΕ:
Συνεδρία 8 Εννοιολογική Χαρτογράφηση
Κατηγορίες και Προδιαγραφές Λογισμικού Η/Υ (Software)
Web, Web 2.0, Web 3.0 και Web X.0 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 9.
Πολυμέσα και Υπερμέσα στη Διδασκαλία και τη Μάθηση
ΤΑ ΠΟΛΥΜΕΣΑ.
Multimedia.
Κατηγορίες και είδη Λογισμικού Αυτοματισμού Γραφείου
SLIDESHARE To SlideShare είναι ένας δικτυακός τόπος που φιλοξενεί δωρεάν τις παρουσιάσεις σας σε format PowerPoint, Open Office, Keynote και pdf και σας.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΟΛΥΜΕΣΑ Αρχές Πλοήγησης.
Δομικα στοιχεια πολυμΕσων
Πολλαπλές μορφές νοημοσύνης
Δίκτυα Ι Βπ - 2ο ΕΠΑΛ ΝΕΑΣ ΣΜΥΡΝΗΣ 2011.
H “Βοήθεια” στον Η/Υ 10/11/2018 Β' ΤΑΞΗ ΒΟΗΘΕΙΑ.
Εννοιολογική Χαρτογράφηση
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Υπερμέσα - Πολυμέσα

υπερκείμενα (hypertext) υπερμέσα (hypermedia), πολυμέσα (multimedia) εφαρμογή των πολυμέσων και των υπερμέσων σε πολλούς και διαφορετικούς χώρους θέσπιση μιας αντίστοιχης επιστημονικής κοινότητας

Σημαντικές αλλαγές τη γραφή την ανάγνωση την όραση, την αντίληψη, η τεχνολογική πρόοδος συντελεί ουσιαστικά στη διαδικασία της τροποποίησης σε βάθος της σχέσης του σύγχρονου ανθρώπου με τη γραφή την ανάγνωση την όραση, την αντίληψη, τα ακούσματα, τη μάθηση ο ρόλος των media (κάθε μέσο μαζικής μετάδοσης πληροφορίας) σε αυτή τη σχέση είναι πρωταρχικός

Yπερμέσα και Mάθηση Vannevar Bush (1945), η ιδέα του υπερκειμένου (hypertext): σκοπός η βελτίωση των τρόπων πρόσβασης στην πληροφορία σημαντική καθυστέρηση εν σχέσει με τους τρόπους παραγωγής της πληροφορίας

Κύρια ιδέα αναγκαία η δημιουργία ενός μέσου που θα επέτρεπε την αποθήκευση και τη χρησιμοποίηση των πληροφοριών ευνοώντας τη συνειρμική σκέψη memex (Memory Extender): θα επέτρεπε τη δημιουργία “προσεταιριστικών δεικτών” (index associative), οι οποίοι και θα απομνημόνευαν τους συνδέσμους (links) ανάμεσα στα σημασιολογικώς συνδεμένα μέρη ενός συνόλου

Πρώτες εφαρμογές υπερκειμένων εμπνευστής ο Theodor Holme Nelson (1965) η πρώτη συγκεκριμένη παραγωγή εμφανίστηκε στα μέσα της δεκαετίας του ‘60 την ίδια εποχή κάνει και την εμφάνισή του ο όρος υπερκείμενο (hypertext) σκοπός να περιγράψει με αυτό τον τρόπο αρχεία κειμένου, οργανωμένα με μη γραμμική, μη σειριακή μορφή

Ορολογία υπερκείμενα, υπερμέσα, πολυμέσα, αλληλεπιδραστικά πολυμέσα η έννοια του Yπερκειμένου: πλοήγηση στη «θάλασσα της γνώσης»

Κείμενα – Υπερκείμενα Ομοιότητες και διαφορές  κείμενο: γραμμική δομή, λίγο ή πολύ ισχυρώς ιεραρχημένη τα στοιχεία (περισσότερο ή λιγότερο αυτόνομα) είναι συνδεμένα με σχέσεις διάταξης  υπερκείμενο: δομή σε δίκτυο

Κόμβοι και σύνδεσμοι τα στοιχεία κειμένου αποτελούν κόμβους (nodes) συνδεμένους με μη γραμμικές και ασθενώς ιεραρχημένες σχέσεις κόμβος: ένα σύνολο δεδομένων γύρω από ένα κοινό θέμα οι κόμβοι συνδέονται μεταξύ τους με συνδέσμους (links)

Νέα αντίληψη για τη γραφή Το υπερκείμενο οδηγεί σε μια νέα αντίληψη γλωσσικής, γραμμικής και ηχητικής γραφής, βασισμένης πάνω σε μια νέα σχέση ανάμεσα στη σκέψη και το χώρο, πάνω σε ένα άλλο σύστημα επικοινωνίας

τεχνικό επίπεδο: Ένα υπερμέσο: ένα σύνολο κόμβων (nodes) συνδεμένων με συνδέσμους (links) οι κόμβοι είναι λέξεις, σελίδες, εικόνες, γραφικά, ήχοι ή άλλα υπερκείμενα οι σύνδεσμοι είναι μέρος πληροφορίας που συνδέει δύο κόμβους ή δύο διαφορετικές πληροφορίες στον ίδιο κόμβο

λειτουργικό επίπεδο: Υπερμέσο: ένα λογισμικό περιβάλλον που έχει σκοπό να οργανώσει γνώσεις ή δεδομένα με στόχο την πρόσκτηση πληροφοριών και την επικοινωνία

Λειτουργικές ιδιαιτερότητες λειτουργικά το υπερκείμενο είναι ένα είδος λογισμικού που επιτρέπει την πρόσκτηση πληροφοριών και την επικοινωνία μεταξύ ανθρώπου και μηχανής απευθείας στο μικρο-γνωστικό επίπεδο της αντίληψης των ιδεών και όχι πλέον στο μικρο-επίπεδο των λέξεων, της γλώσσας και της σύνταξης

είδη συνδεσμολογιών σημείο σε σημείο, σημείο σε κόμβο, κόμβος σε σημείο, κόμβος σε κόμβο

ορισμός του υπερκειμένου και του υπερμέσου ορισμός του υπερκειμένου και του υπερμέσου υλικό από κείμενα και στην πιο σύγχρονη μορφή του (τότε μιλάμε για υπερμέσο) εικόνες, γραφικά, video, κινούμενες εικόνες (animation) κλπ., που βρίσκονται σε ψηφιακή μορφή και συνδέονται έτσι ώστε θα ήταν αδύνατο να παρουσιαστούν από ένα συμβατικό βιβλίο

αρχιτεκτονική δομή μη γραμμική, μη σειριακή Διάσπαρτο σύνολο πληροφοριών, χωρίς χωροταξική σύνδεση Αλληλουχία που στηρίζεται στην σημασία

υπερκείμενο

υπερμέσο

ορισμός του πολυμέσου η έννοια του πολυμέσου αφορά τη δυνατότητα της μηχανής (και της εφαρμογής) να διαχειρίζεται πολλά κανάλια αισθητής επικοινωνίας με το χρήστη, όπως ήχος, εικόνα, video, ενώ κάποιες φορές εμπλέκει απτές πληροφορίες (π.χ. οθόνες αφής) ή ακόμα όσφρηση, σωματικές κινήσεις και επιστροφή προσπάθειας (virtual reality)

Χαρακτηριστικά πολυμέσων  στις απλές εφαρμογές πολυμέσων ο χρήστης δεν έχει έλεγχο του συστήματος Η μία πληροφορία διαδέχεται την άλλη

δομή αρχιτεκτονικής: γραμμική, σειριακή

ορισμός του αλληλεπιδραστικού πολυμέσου η έννοια του αλληλεπιδραστικού πολυμέσου αφορά τη δυνατότητα αυτών των συστημάτων πολυμέσων που επιτρέπουν την αλληλεπίδραση με το χρήστη, τη δυνατότητα δηλαδή να επεμβαίνει στην εξέλιξη της εφαρμογής καθορίζοντας το τι και πότε θα δει ή θα ακούσει

Διαφορές στις έννοιες  η έννοια του πολυμέσου δεν συνεπάγεται τη έννοια του υπερμέσου  ένα υπερμέσο δεν είναι ένα αλληλεπιδραστικό πολυμέσο

αρχιτεκτονική δομή αλληλεπιδραστικού πολυμέσου συνήθως δενδροειδής

αρχιτεκτονική του υπερκειμένου (τρία επίπεδα) βάση δεδομένων επίπεδο αφηρημένου μηχανισμού υπερκειμένου επίπεδο παρουσίασης

βάση δεδομένων (data base level) με κείμενο, εικόνες, ήχο, video κλπ.: αποθήκευση, διαχωρισμός και διαμοιρασμός των δεδομένων και η πρόσβαση σε δίκτυα εργασίας κοινά χαρακτηριστικά με όλα τα γνωστά πληροφοριακά συστήματα

επίπεδο αφηρημένου μηχανισμού υπερκειμένου (hypertext abstract machine level): ένα σημασιολογικό δίκτυο που σχηματίζεται από ιεραρχικές, προσεταιριστικές και αναλογικές σχέσεις που διέπουν τις διάφορες θεματικές ενότητες, έννοιες των κόμβων (nodes) και των συνδέσμων (links)

επίπεδο παρουσίασης (presentation level) επικοινωνία με το χρήστη και πληροφορικά εργαλεία που επιτρέπουν τη χρήση, την επεξεργασία και πιθανόν τον εμπλουτισμό της παραπάνω βάσης δεδομένων με τη βοήθεια του σημασιολογικού δικτύου

Τύποι χρήσης η πλειοψηφία των συστημάτων υπερμέσων εμπεριέχουν τουλάχιστον δύο διαφορετικούς τύπους χρήσης: τον τύπο “συγγραφέα” (author) τον τύπο “τελικού χρήστη” μέσα στον οποίο δεν υπάρχει παρά μόνο μια δυνατότητα, εκείνη της πλοήγησης

Χαρακτηριστικά υπερμέσων τέσσερα κύρια συστατικά: πληροφορίες, αφαίρεση (για τη συσχέτιση στοιχείων), κόμβοι (την πηγή ή τον προορισμό ενός συνδέσμου), σύνδεσμοι (συνδέσεις μεταξύ των κόμβων).

σπουδαιότητα συνδέσμων: συλλογή πληροφοριών με μορφή κειμένου σχετικά με ένα συγκεκριμένο θέμα, που περιλαμβάνει υπογραμμισμένες λέξεις που μπορεί να επιλέξει ο χρήστης κατά βούληση Mε την ενεργοποίησή τους διακλαδίζουν το χρήστη σε πρόσθετες πληροφορίες (ορισμοί, διευκρινίσεις, σχετικό υλικό)

Η ανάδυση της σημασίας σημασιολογικός, εννοιολογικός προσανατολισμός του συστήματος κείμενο με μη γραμμική οργάνωση, που επιτρέπει στο χρήστη να ακολουθεί δρόμους ανάγνωσης που βασίζονται στους δικούς του συσχετιζόμενους συνδέσμους

τα υπερμέσα: μια οργάνωση συστημάτων για την αναπαράσταση και διαχείριση πληροφοριών σε ένα δίκτυο κόμβων συνδεδεμένων μεταξύ τους

πλοήγηση (navigation) η κατεξοχήν πρακτική χρήσης ενός υπερκειμένου - ανάμεσα στις κορυφές (ή κόμβους) ενός «γράφου» καταστάσεων o χρήστης καλείται να εξερευνήσει, να ξεφυλλίσει (browsing), να πλοηγηθεί μέσα στις προτεινόμενες από το μέσο πληροφορίες από διάφορα σημεία πρόσβασης με ελεύθερη επιλογή του

Αρχές πλοήγησης (1) οι σύνδεσμοι ενώνουν τις κορυφές επιτρέπουν στο χρήστη να “μεταβεί” σε κάποιο άλλο σημείο του συστήματος ανάλογα με τα ενδιαφέροντά του κάθε αλληλεπίδραση του χρήστη με το σύστημα στηρίζεται πάνω στο περιεχόμενο των κόμβων (κείμενο, ήχος, εικόνα κλπ.)

Αρχές πλοήγησης (2) ο χρήστης συμβουλεύεται αυτό το περιεχόμενο και έχει τη δυνατότητα να πλοηγηθεί ώστε να μεταβεί κάπου αλλού η πλοήγηση έγκειται στον ίδιο το χρήστη αλλά δεν πραγματοποιείται παρά μόνο σε συνάρτηση με τις προτάσεις προορισμού που του παρέχει το υπερκείμενο

πλεονεκτήματα αυτής της προσέγγισης α) ευκολία χρησιμοποίησης και σύλληψης: ο χρήστης δεν χρειάζεται να μάθει μια γλώσσα αλληλεπίδρασης με το σύστημα, για να το χρησιμοποιήσει β) σχετική ελευθερία επιλογής: σε κάθε στάδιο χρήσης το υποκείμενο πραγματοποιεί την επιλογή του επόμενου κόμβου για εξερεύνηση

Πως γίνεται η επιλογή η επιλογή μπορεί να είναι “σημαντική”, συναρτήσει της σημασίας του κόμβου “συντακτική”, συναρτήσει της λειτουργίας του κόμβου (επόμενος ή προηγούμενος, τέλος ή αρχή κλπ.)  ο τρόπος της παρουσίασης των γνώσεων δεν επηρεάζεται από λογικές, ιεραρχικές ή συνολοθεωρητικές δυσχέρειες, λόγω της δομής του συστήματος

γ) αβέβαιοι σκοποί: η μεγαλύτερη ίσως καινοτομία των υπερμέσων ως “γνωστικά μέσα”  επιτρέπουν να μην έχει καλώς προσδιορισμένους σκοπούς, αλλά συναρτήσει των απαντήσεων του συστήματος να προσεγγίζει προοδευτικά το πρόβλημά του

προβλήματα αποπροσανατολισμός (desorientation) (γνωστικό αποτέλεσμα) γνωστική υπερφόρτωση (cognitive overload) σε μη γραμμική ανάγνωση, η γνωστική υπερφόρτωση πολλαπλασιάζεται (ταυτόχρονη επεξεργασία περιεχομένου και σχέσεων ανάμεσα στα διάφορα περιεχόμενα) Εγκυρότητα της πηγής (Διαδίκτυο)

η υπερκειμενική μεταφορά πολυδιάστατος χώρος πληροφοριών το υπερκείμενο, ως νοητική τεχνολογία, παίρνει εκ νέου και μετασχηματίζει τις προηγούμενες διεπιφάνειες (interfaces) γραφής ένα βιβλίο είναι προσβάσιμο τυχαία, παραμένει ωστόσο πάντα κλεισμένο στις τρεις φυσικές του διαστάσεις

αντίθετα στον ψηφιακό κόσμο  η απόδοση μιας ιδέας ή η διαδρομή της σκέψης μπορεί να περιλαμβάνει ένα πολυδιάστατο δίκτυο από σημεία που οδηγούν σε περαιτέρω επεξεργασία ή και σε διαφωνία που μπορούν να ληφθούν υπόψη ή να απορριφθούν από το χρήστη

Το νόημα η έννοια του υπερκειμένου συνδέεται με εκείνη του νοήματος ή της σημασίας η πράξη απόδοσης σημασίας σε ένα κείμενο συσχετίζεται άμεσα με τη σύνδεσή του με άλλα κείμενα και συνακόλουθα με τη δημιουργία ενός υπερκειμένου