Σχεδιασμός ηλεκτρονικών υπηρεσιών μεγάλης κλίμακας και πολυπλοκότητας 24/10/2002
Οι οργανισμοί σήμερα
Εγκατεστημένα πληροφοριακά συστήματα «Κλειστά συστήματα» εξυπηρέτηση στους χώρους του οργανισμού εξυπηρέτηση σε συγκεκριμένους τύπους συστημάτων Χρήστες ~ Ειδικοί στα ζητήματα της εφαρμογής Έμπιστες οντότητες
Οι σύγχρονες ανάγκες Παροχή υπηρεσιών μέσω νέων τεχνολογιών «Ανοικτά συστήματα» εξυπηρέτηση σε οποιοδήποτε χώρο εξυπηρέτηση σε πολλαπλούς τύπους τελικών συστημάτων Αύξηση του αριθμού των χρηστών κατά δύο τάξεις μεγέθους αδαείς χρήστες Μη έμπιστοι χρήστες
Ανάπτυξη «νησίδων» ηλεκτρονικών υπηρεσιών browsers WWW WAP Παροχή υπηρεσίας
Γνωστικές περιοχές στις ηλεκτρονικές υπηρεσίες Τεχνολογία λογισμικού Κατανεμημένα συστήματα Βάσεις δεδομένων Ασφάλεια πληροφοριακών συστημάτων Επικοινωνία ανθρώπου-υπολογιστή
Προβλήματα στην ανάπτυξη ηλεκτρονικών υπηρεσιών (1) «Κρυμμένη» γνώση για τους επιχειρησιακούς κανόνες Αποτυπώνεται σε χαμηλό επίπεδο, δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί πέραν του έργου Προβλήματα διεπαφής χρηστών Απαιτείται συνδρομή των ειδικών επί των αντικειμένων Διάταξη, συσχετίσεις, μεγέθη πεδίων Βοήθεια και παραδείγματα
Εξάρτηση από προσωπικό πληροφορικής Δυνατότητα επαναχρησιμοποίησης κώδικα Δυνατότητα αυτόματης παραγωγής τμημάτων Απεξάρτηση από την πλατφόρμα εκτέλεσης Επικοινωνία με τα εγκατεστημένα συστήματα πληροφορικής Γενικές μέθοδοι έναντι κατά περίπτωση αντιμετώπισης Προβλήματα στην ανάπτυξη ηλεκτρονικών υπηρεσιών (2)
Ροές εγγράφων έναντι ροών πληροφοριών Ιδεώδες: πρώτα αναθεωρούνται οι διαδικασίες του οργανισμού, μετά αναπτύσσονται τα συστήματα Ο κανόνας δεν τηρείται – απαιτείται ευελιξία Ζητήματα ασφάλειας Πρέπει όλοι να είναι βέβαιοι για την ασφάλεια Επαρκείς μηχανισμοί Σαφής ορισμός ρόλων Προβλήματα στην ανάπτυξη ηλεκτρονικών υπηρεσιών (3)
Αντιμετώπιση προβλημάτων Απαραίτητα συστατικά Συστήματα διαχείρισης γνώσεων Συστήματα ανάπτυξης υπηρεσιών Με αναβάθμιση του ρόλου των ειδικών επί των αντικειμένων Συστήματα ροής εργασιών Ολοκλήρωση των ανωτέρω συστημάτων Αυτόματη παραγωγή κώδικα
Η πλατφόρμα Transaction Service Elements Γνώση για το αντικείμενο Πρότυπα Διευθυντές Ειδικοί επί των αντικειμένων Περιβάλλον δημιουργίας υπηρεσιών Ορισμός στατιστικών
Πρόσβαση στις υπηρεσίες browsers WAP devices Κανάλια παροχής υπηρεσιών Εξυπηρέτης υπηρεσιών ΟΠΣ οργανισμού SMARTGOV agent Τρίτα πληροφοριακά συστήματα agent
Οφέλη (1) Ρητή αναπαράσταση γνώσης – δυνατότητα πρόσβασης σε εσωτερικούς χρήστες σε χρήστες της υπηρεσίας Μέσω του SmartGov agent επιτυγχάνεται Ολοκλήρωση με συστήματα ροής εργασίας Συνεργασία με τρίτα συστήματα
Οφέλη (2) Διάχυση υπηρεσιών σε πολλά κανάλια Εξασφάλιση ομοιομορφίας, δυνατότητες ελέγχων διεπαφών Ευχερέστερη συλλογή μετρήσιμων μεγεθών Ευελιξία και απεξάρτηση από την πλατφόρμα παροχής υπηρεσιών
Τρέχουσα κατάσταση Οι γενικές αρχές εφαρμόζονται σε δύο κοινοτικά έργα του πλαισίου IST Συντάσσονται λεπτομερείς προδιαγραφές για τα τμήματα της πλατφόρμας Αναπτύσσεται ερευνητική δραστηριότητα σε επί μέρους τομείς αλλά και στη σύνθεσή τους
Μελλοντικές δράσεις Υλοποίηση και αποτίμηση της προτεινόμενης πλατφόρμας Ανάδειξη νέων ερευνητικών ζητημάτων στις περιοχές που άπτονται των ηλεκτρονικών υπηρεσιών Διερευνώνται οι κατευθύνσεις των EoI για το επόμενο πρόγραμμα-πλαίσιο
Ευχαριστώ για την προσοχή σας!