ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ-ΙΣΤΟΡΙΚΟΙ: ΑΡΓΥΡΩ ΠΑΠΑΣΤΑΜΑΤΗ ΣΟΦΙΑ ΡΑΝΤΖΑ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΑΚΡΟΠΟΛΗ.
Advertisements

Αριάδνη Σαχίνογλου, Α’ Γυμνασίου
Το ακριβό λουλούδι της ειλικρίνειας
Η ΖΩΦΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΡΘΕΝΩΝΑ
Ο κίονας με της χορεύτριες
Βακχυλίδης Δευτερη παραδοση (11/3/2014).
Παναθήναια Τα Παναθήναια ήταν αρχαία ελληνική γιορτή των Αθηνών  αφιερωμένη στη θεά Αθηνά η οποία λάμβανε χώρα στην πόλη κάθε τέσσερα χρόνια. Για.
Εκπαίδευση –εργασία -γιορτές
Η ενδυμασία στο Βυζάντιο
Χριστούγεννα όπως πραγματικά έγιναν
Ρόλοι κατοίκων: ● Άντρες :γεωργοί, πολιτικοί αρχηγοί, θρησκευτικοί ηγέτες, στρατιώτες, σύζυγοι έπαιρναν μέρος σε όλες τις δημόσιες τελετές ● Γυναίκες:
ΑΝΔΡΕΑΣ ΜΠΕΚΑΣ ΝΙΚΟΛΕΤΑ ΜΠΕΚΑ
ΑΡΧΑΙΟΙ ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ
Αρχαιολογοι.
Ο«ΧΡΥΣΟΣ ΑΙΩΝΑΣ» 5ος αι.π.Χ.
Ενδυμασιεσ αρχαιων Ελληνων
Η ζωφόρος του Παρθενώνα
Εμμανουήλ Ξάνθος Ιφιγένεια Ηλιάδου! Στ ΄2.
Η ΩΡΑΙΑ ΕΛΕΝΗ ΣΤΗΝ ΤΕΧΝΗ!!!
ΠΥΓΜΑΧΙΑ Δεν επιτρέπονται οι λαβές και τα χτυπήματα στα γεννητικά όργανά. Ο πυγμάχος αν παραδεχόταν ότι έχανε έπεφτε στο έδαφος.
H γυναικεία ενδυμασία κατά την εποχή του χαλκού
Ερευνητικη Εργασια Ά Ταξησ Λυκειου Μyρινα ετοσ ο Τετραμηνο
Η ίδρυση των Ολυμπιακών αγώνων
Η ελιά, Ευλογημένο δέντρο.
Οι παλιοί Ολυμπιακοί Αγώνες
ΤΑ ΑΘΛΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΑΣ Ελaδασ
Η ελιά ή ελαιόδενδρο ή λιόδεντρο (επιστ
ΟΜΑΔΑ PROJECT Ο ΤΕΟ Κ ΤΑ ΚΟΡΙΤΣΙΑ Α ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ Ασμάνη Σοφία 17ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΑΘΗΝΩΝ.
Η ΑΡΧΑΙΑ ΑΘΗΝΑ.
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Α ΛΥΚΕΙΟΥ
Οι Αθηναίοι πολίτες.
Μινωικός πολιτισμός (καθημερινή ζωή, θρησκεία, γραφή)
ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΡΙΩΝ: Τάξη : B4 Καθηγήτρια : Παπαδημητρίου Ζωή
Παρθενώνας. OΠαρθενώνας αποτελεί το λαμπρότερο μνημείο της Αθηναϊκής πολιτείας. Η κατασκευή του ξεκίνησε το 448 π.Χ. και τα εγκαίνια έγιναν το 438 π.Χ.
1ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΜΕΓΑΡΩΝ
Γυμνασιο καλυβιων: ΗΜΕΡΑ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ
Ο μύθος της Αράχνης Χριστιάννα Φ., Α1 – 7o Γυμνάσιο Ιωαννίνων.
1 ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ ΚΩΔ.ΔΛΕΥ0028 ΚΛΕΙΤΟΣ ΠΟΛΥΝΕΙΚΗΣ ΚΑΘ. Φ.Α. 29/5/20Ο3 29/5/2003 Πέμπτη,Λύκειο Αγίου Γεωργίου Λακατάμεια.
Ολυμπιακοί Αγώνες.
Οι Ολυμπιακοί αγώνες ήταν οι αρχαιότεροι και σημαντικότεροι από όλους τους ελληνικούς αγώνες και η σπουδαιότερη θρησκευτική γιορτή προς τιμή του Ολύμπιου.
Ολυμπιακα αθληματα.
Η ΤΕΧΝΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΪΚΗ ΕΠΟΧΗ
« ένα άλλο πιθανό … τέλος ». Την κρίσιμη μέρα τύλιξε τα παπούτσια, τα πήρε στο σπίτι και τα έκρυψε. Προς το απόγευμα έβαλε τα καλά του, ετοιμάστηκε και.
7ο Δημοτικό σχολείο Αρτέμιδος Δ2’ Αλέξανδρος, Δημήτρης, Μάρκος
Η ΑΚΡΟΠΟΛΗ ΗΛΙΑΝΑ ΚΟΡΟΒΕΣΗ ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΜΑΚΡΗΣ. ΕΠΙΣΚΕΦΤΕΙΤΕ ΤΟΝ ΠΑΡΘΕΝΩΝΑ Ο Παρθενώνας χτίστηκε το 302 π.Χ. Αρχιτέκτονες ήταν ο Ικτίνος και ο Καλλικράτης.
Πεπλοφόρος Θεοδώρα Μπάφα Στ2 1ο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσ/νικης Π.Τ.Δ.Ε.- Α.Π.Θ
ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ Δημήτρης. Κ Κωνσταντίνος. Ξ. Οι πρώτοι σύγχρονοι Ολυμπιακοί Αγώνες έγιναν στην Αθήνα το 'Aρχισαν στις 6 Απριλίου, ανήμερα του.
O Παρθενώνας Δ1ΣΠΥΡΟΣΧΡΙΣΤΙΝΑ. Τι σημαίνει η λέξη Ακρόπολη Το ψηλότερο σημείο μιας πόλης που κατά την αρχαιότητα το οχύρωναν με τείχη.
ΑΞΙΟΘΕΑΤΑ ΟΛΟΥ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ!!!
Η θέση της γυναίκας στην κοινωνία της Αθήνας την κλασσική εποχή
ΣΗΜΕΡΑ ΓΙΟΡΤΑΖΕΙ Ο ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ.
Στην Αρχαιότητα και Σήμερα
Ομάδα εργασίας: «Τα 5 φύλλα»
Αθλητισμός στην αρχαία Ελλάδα
ΣΟΦΙΑ ΠΡΟΔΡΟΜΟΥ ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΤΣΟΜΟΓΛΟΥ.
Οι ολυμπιακοι αγωνεσ και ο ηροδωροσ
ΑΚΡΟΠΟΛΗ ΠΑΡΘΕΝΩΝΑΣ ΕΡΕΧΘΕΙΟ-ΚΑΡΙΑΤΙΔΕΣ ΠΡΟΠΥΛΑΙΑ
Ολυμπιακά αθλήματα Στέλιος Μποχορίδης Α2.
Oλυμπιακοί αγώνες Ευτυχία Α. Δέσποινα Χ..
Χρήστος Μπ. Ραφαήλ Γ. Δημήτρης Κ. Ιάσων Κ.
Οι Ολυμπιακοί Αγώνες στην αρχαιότητα
O «ΧΡΥΣΟΣ ΑΙΩΝΑΣ» ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ (5ος π.Χ. αιώνας)
Μυθολογια στην ακροπολη
ΕΡΓΑΣΙΑ ΘΕΜΑΤΙΚΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
Αρχαία Ολυμπιακά Αγωνίσματα
Οι παλιοί Ολυμπιακοί Αγώνες
ΟΝΟΜΑ: ΑΝΤΡΗ ΙΑΚΩΒΙΔΟΥ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ: ΔΑΣΚΑΛΑ ΚΩΔΙΚΟΣ ΟΜΑΔΑΣ: ΔΛΕΜ0074.
 ΣΤΑΔΙΟ  ΔΙΑΥΛΟΣ  ΔΟΛΙΧΟΣ  ΠΕΝΤΑΘΛΟ ΚΑΙ ΠΑΛΗ  ΠΥΓΜΗ  ΤΕΘΡΙΠΠΟ  ΠΑΓΚΡΑΤΙΟ ΚΑΙ ΑΓΩΝΑΣ ΙΠΠΟΥ ΚΕΛΗΤΟΣ  ΔΡΟΜΟΣ ΚΑΙ ΠΑΛΗ ΠΑΙΔΩΝ  ΠΕΝΤΑΘΛΟ ΠΑΙΔΩΝ 
ΕΠΑΛ ΜΕΓΑΛΟΠΟΛΗΣ Σχολικό έτος : Τάξη ΑΟΔ Μάθημα: Ερευνητική εργασία Θέμα : « Αθλητισμός » (Νους υγιής εν σώματι υγιεί)
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ-ΙΣΤΟΡΙΚΟΙ: ΑΡΓΥΡΩ ΠΑΠΑΣΤΑΜΑΤΗ ΣΟΦΙΑ ΡΑΝΤΖΑ Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΖΩΗ ΜΙΑΣ ΑΡΧΑΙΑΣ ΠΟΛΗΣ- κρατουσ. Η ΑΘΗΝΑ ΣΤΗ ΓΙΟΡΤΗ ΤΩΝ ΜΕΓΑΛΩΝ ΠΑΝΑΘΗΝΑΙΩΝ. ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ-ΙΣΤΟΡΙΚΟΙ: ΑΡΓΥΡΩ ΠΑΠΑΣΤΑΜΑΤΗ ΣΟΦΙΑ ΡΑΝΤΖΑ

Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΖΩΗ ΤΩΝ ΚΑΤΟΙΚΩΝ ΤΗΣ κλασικης αθηνασ Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΖΩΗ ΤΩΝ ΚΑΤΟΙΚΩΝ ΤΗΣ κλασικης αθηνασ Αθήνα 28 Ιουλίου του 432 π.Χ. Σήμερα είναι η μέρα που ξεκινά ο εορτασμός των Μεγάλων Παναθηναίων, της πιο λαμπρής γιορτής των Αθηναίων προς τιμή της θεάς Αθηνάς, η οποία είναι η προστάτιδα της Αθήνας. Τα Μεγάλα Παναθήναια γιορτάζονται κάθε τέσσερα χρόνια. Τα Μεγάλα Παναθήναια ήταν η πιο λαμπρή γιορτή των Αθηναίων.

Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΖΩΗ ΤΩΝ ΚΑΤΟΙΚΩΝ ΤΗΣ ΚΛΑΣΙΚΗΣ ΑΘΗΝΑΣ Η εορτή των Παναθηναίων τελούνταν κατά τη διάρκεια του μήνα Εκατομβαιώνος, πρώτου μήνα του αθηναϊκού ημερολογίου(μέσα Ιουλίου- μέσα Αυγούστου. Τα Μεγάλα Παναθήναια ήταν η καλύτερη ευκαιρία για τη πόλη της Αθήνας να επιδείξει το μεγαλείο της. Όλοι οι κάτοικοι της πόλης αναλάμβαναν διακριτούς ρόλους.

Στον οΙκο του ΕΥΠΟΡΟΥ ΑΘΗΝΑΙΟΥ ΕυρΥμανθου… Επικρατεί αναστάτωση και ενθουσιασμός και όλοι κάνουν τις απαραίτητες ετοιμασίες που χρειάζονται. Ο καθένας έχει και από έναν ρόλο. Η μεγαλύτερη κόρη της οικογένειας, η Φαίδρα, είχε πρόθυμα αναλάβει να κρατήσει το πέπλο της θεάς Αθηνάς. Η μικρότερη κόρη, η Ιφιγένεια, με ενθουσιασμό πρόσμενε την ώρα που ως "κανηφόρος", θα κουβαλούσε στο κεφάλι της καλάθια γεμάτα προσφορές για τη θεά, μαζί με τις άλλες κοπέλες. Ο Καλλικράτης, ο μοναδικός γιος της οικογένειας, εξασκούνταν μαζί με τον πατέρα του στα αθλήματα, τα οποία περιλάμβαναν τα εξής αγωνίσματα: το στάδιο (αγώνα δρόμου), το πένταθλο (δίσκος, ακόντιο, άλμα, δρόμος, πάλη), την πάλη, την πυγμαχία και το παγκράτιο.

Η Αλκμήνη, η μητέρα μαζί με τις άλλες <<εργαστίναι>> δουλεύει στην ετοιμασία του πέπλου της θεάς Αθήνας. Τα κορίτσια ανυπομονούν να δουν τα καλλιστεία των αγοριών, ένα άθλημα ευανδρίας που ήταν αποκλειστικά αθηναϊκή ιδιαιτερότητα. Κάθε φυλή συμμετείχε με μια ομάδα απαρτιζόμενη από τους πιο εντυπωσιακούς της νέους. Το ύψος και η σωματική δύναμη, καθώς και η ομορφιά, έπαιζαν σημαντικό ρόλο. Η Φαίδρα δεν μπορεί να συγκρατήσει τον ενθουσιασμό της που θα έβλεπε από κοντά το πέπλο της θεάς Αθηνάς, το οποίο μάλιστα είχε υφάνει μαζί με τις υπόλοιπες «εργαστίναι» και η μητέρα της Αλκμήνη. Η Αλκμήνη είχε κρατήσει μυστικό από τις κόρες τις τι είδους χρώματα θα είχε το υφαντό. Έτσι η Φαίδρα έσπαγε το κεφάλι της να θυμηθεί μια φορά που είχε κρυφοκοιτάξει την ώρα που οι «εργαστίναι» ύφαιναν και σα να πρόσεξε ζωηρά χρώματα πάνω στις ζωγραφιές του πέπλου της θεάς, το κίτρινο, το μπλε…

Τα κορίτσια και η μητέρα φορούσαν και οι τρεις ένα μεγαλοπρεπή χιτώνα και ένα πέπλο σε ανοιχτή μορφή. Τα χρώματα του υφάσματος ήταν λευκά και πορφυρά, γιατί οι Αθηναίοι δεν προτιμούσαν τα έντονα χρώματα. Το μακιγιάζ ήταν εκθαμβωτικό, με φωτεινά χρώματα που τόνιζαν την αριστοκρατική καταγωγή τους. Επίσης, η κόμμωση τους ήταν πολύ επιβλητική. Η Φαίδρα έφτιαξε τα μαλλιά της μαζεμένα πίσω σε κόρυμβο στερεωμένο με χρυσές ταινίες. Η Ιφιγένεια έφτιαξε τα μαλλιά της πλεκτή αναδέσμη για να συγκρατεί τα μαλλιά ψηλά. Η Αλκμήνη, που είναι και σύζυγος και μητέρα, τύλιξε τα μαλλιά της με ύφασμα το σάκο ψηλά στο κεφάλι, για να αναδεικνύεται η αριστοκρατική ομορφιά της αλλά και η σεμνότητά της.

Τα κοσμήματα που φόρεσαν ήταν λαμπερά και τους έδιναν μια επιπλέον λάμψη. Τα περισσότερα κοσμήματα ήταν χρυσά, ενώ σε μερικά υπήρχαν και λίγες πινελιές από άλλα χρώματα. Ο Ευρύμανθος και ο Καλλικράτης, δηλαδή πατέρας και γιος, φόρεσαν λιτά ρούχα, γιατί θα έπρεπε να είναι άνετοι στα αθλήματα. Τα μαλλιά τους τα στήριξαν με ταινίες για περισσότερη άνεση.

Μετά από όλες αυτές τις ετοιμασίες και μετά από τόση ανυπομονησία έφτασε η μέρα εορτασμού των Μεγάλων Παναθηναίων. Όλη η οικογένεια ξεκίνησε να πάει στη γιορτή. Μόλις έφτασαν, αντίκρυσαν χιλιάδες κόσμο να περιμένει να αρχίσει η γιορτή. Όλη η οικογένεια ήταν χαρούμενη, ενθουσιασμένη και όλοι περίμεναν με ανυπομονησία να πάρουν τις θέσεις τους για να αρχίσει η γιορτή. Η μεγάλη στιγμή έφτασε! Η γιορτή αρχίζει! Όλοι στις θέσεις τους!

Το πέπλο της θεάς Αθηνάς τοποθετήθηκε στο μεγάλο πλοίο που ήταν τοποθετημένο σε ρόδες, με πλήρωμα από ιερείς και ιέρειες με χρυσά και πολύχρωμα στεφάνια. Το πέπλο της θεάς είχε πάρει την μορφή ιστίου (πανί). Το άρμα-πλοίο συρόταν από το Δίπυλο ως το Ελευσίνιο. Σε εκείνο το σημείο το πέπλο κατέβηκε και η Φαίδρα μαζί με τις άλλες κοπέλες τον μετέφεραν στα χέρια ως το ιερό της Αθηνάς. Η Ιφιγένεια, μαζί με τις άλλες κοπέλες, κρατούσαν την υδρία και ακολουθούσαν την πομπή με περηφάνεια.

Στις πρώτες θέσεις της πομπής τοποθετούνταν τιμητικά και οι «εργαστίναι», οι εκατό υφάντρες του πέπλου. Όταν έφτασαν στο ιερό της θεάς Αθηνάς, εναπόθεσαν το πέπλο μπροστά στο άγαλμα της θεάς (στον παλαιότερο ναό της). Άλλωστε το θέμα των γλυπτών της ζωφόρου του Παρθενώνα ήταν η πομπή προς το ναό της θεάς Αθηνάς για την εναπόθεση του πέπλου.

Μετά άρχισαν οι μουσικοί και ραψωδικοί αγώνες. Στην συνέχεια υπήρχαν οι αθλητικοί αγώνες και αγένειων νέων και αθλητικοί αγώνες ανδρών, στα οποία πατέρας και γιος βγήκαν νικητές. Το έπαθλο, ένας αμφορέας με λάδι και ελιές, σε μελανόμορφη μορφή. Άλλες τελετές που έγιναν ήταν : Ιππικά αγωνίσματα Ομαδικά αγωνίσματα ανά φυλή Λαμπαδηδρομία και πανυννυχίδα (ολονυχτία) πομπή και θυσία Αγώνας αποβατών και λεμβοδρομία Βραβεία και εορτασμοί. Όλα τα μέλη του οίκου του Ευρύμανθου συμμετείχαν στις τελετές και λάτρεψαν με δέος και κατάνυξη τη θεά πολιούχο.

Πηγεσ. ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΑΣ http://dim- galat.pel.sch.gr/projects/akropolis/athens_09panathinea 2.htm http://www.ime.gr/chronos/05/gr/culture/4130panathen aia.html http://www.parthenonfrieze.gr/#/read/text7/ http://sgtogias.tripod.com/articles/ancientathens.html http://arxaia-ellada.blogspot.gr/2013/09/blog- post_5617.html http://www.cycladic.gr/frontoffice/portal.asp?cpage=res ource&cresrc=826&cnode=55 http://estia.hua.gr:8080/dspace/bitstream/123456789/1 000/1/kekeriopoulou.pdf http://www.fhw.gr/exhibitions/hellenic_costume/gr/first page2.html Λογισμικό Αρχαίας Ιστορίας α’ Γυμνασίου