Τα μυστικά ενός ευτυχισμένου Εκπαιδευτικού Εισήγηση στα πλαίσια Επιμορφωτικού Σεμιναρίου με τίτλο Θετική Σκέψη και Δράση στην Εκπαιδευτική κοινότητα «Ψυχική και Σωματική Υγεία των Μαθητών μας» που οργνώθηκε από τον ΣΣΝ και το Γραφείο Αγωγής Υγείας της Διεύθυνσης Δ/θμιας Εκπ[/σης Δ΄ Αθήνας στο 1ο ΓΕΛ Ν. Σμύρνης στις 2-11-2009 Τρόποι αντιμετώπισης της ρουτίνας και της επαγγελματικής εξουθένωσης του Στέφανου Χρ. Κουμαρόπουλου Δρ. Συμβουλευτικής-Εκπαιδευτικού Υπευθύνου Συμβουλευτικού Σταθμού Νέων Θετική σκέψη και δράση στην εκπαιδευτική κοινότητα
Τα μυστικά ενός ευτυχισμένου Εκπαιδευτικού Δεν σταματά ποτέ να έχει Σχέδια Ζωής, στόχους, οράματα για τα οποία συνεχώς αγωνίζεται. Οι στόχοι του είναι κίνητρα ζωής που ενισχύουν τις σωματικές και ψυχικές του αντοχές (π.χ. ένα 2ο πτυχίο, να ασχοληθεί με τον εθελοντισμό, τα κοινά κ.α.) Θετική σκέψη και δράση στη σχολική κοινότητα
Τα μυστικά ενός ευτυχισμένου Εκπαιδευτικού Φροντίζει τη σωματική και την ψυχική του υγεία. Αυτά είναι τα οχήματά του για να πετύχει στη ζωή. Γυμνάζεται συχνά αλλά χωρίς υπερβολές και ανταγωνιστικότητα. Θετική σκέψη και δράση στη σχολική κοινότητα
Τα μυστικά ενός ευτυχισμένου Εκπαιδευτικού Διακρίνεται από υγιή και ισορροπημένη θρησκευτική πίστη (πηγή δύναμης στις αντιξοότητες) Έχει πνευματικές και καλλιτεχνικές αναζητήσεις Εμπνέεται από ανθρώπινες αξίες και αγωνίζεται γι’ αυτές Αποφεύγει όμως τις εμμονές, τους φανατισμούς και τις ακρότητες. Θετική σκέψη και δράση στη σχολική κοινότητα
Τα μυστικά ενός ευτυχισμένου Εκπαιδευτικού «Το να μιλάς ελευθερώνει»: Είναι έκφραση του υγιούς ενηλίκου που μιλάει με συνομηλίκους για τα προβλήματά του. Οι συνομήλικοι αυτοί μπορεί να είναι οι σύντροφοι, οι φίλοι, οι συνάδελφοι ή ένα συγγενικό πρόσωπο. Θετική σκέψη και δράση στη σχολική κοινότητα
Τα μυστικά ενός ευτυχισμένου Εκπαιδευτικού Επενδύει στην επικοινωνία και στις ευκαιρίες διασκέδασης με την οικογένεια του. Στα παιδιά του μιλάει με διάκριση για τα προβλήματά του, για να μην επιβαρύνει τον ευάλωτο συναισθη-ματικό τους κόσμο. Τα παιδιά στηρίζονται στους γονείς και όχι οι γονείς στα παιδιά. Θετική σκέψη και δράση στη σχολική κοινότητα
Τα μυστικά ενός ευτυχισμένου Εκπαιδευτικού Επίσης ο καθηγητής δε μιλάει για τα προσωπικά του προβλήματά στους μαθητές του. Μπορεί όμως ο Εκπαιδευτικός να αναφερθεί σε προσωπικές του εμπειρίες, που σχετίζονται με τη δημιουργική αντιμετώπιση προβλημάτων της εφηβείας. Θετική σκέψη και δράση στη σχολική κοινότητα
Τα μυστικά ενός ευτυχισμένου Εκπαιδευτικού Ο πετυχημένος Παιδαγωγός περισσότερο ακούει παρά μιλάει στους νέους (άσκηση στην τέχνη της ενεργητικής ακρόασης). Θετική σκέψη και δράση στη σχολική κοινότητα
Τα μυστικά ενός ευτυχισμένου Εκπαιδευτικού Δεν ντρέπεται όμως να απευθυνθεί για συμβουλευτική βοήθεια και σε φορείς αρωγής (συμβουλευτικούς σταθμούς, ψυχολόγους κ.α.), όταν διαπιστώνει ότι δεν μπορεί μόνος του να αντιμετωπίσει κάποια αδιέξοδα. Θετική σκέψη και δράση στη σχολική κοινότητα
Τα μυστικά ενός ευτυχισμένου Εκπαιδευτικού Διασκεδάζει, κυρίως όμως ψυχαγωγείται. Μαθαίνει να μετατρέπει σε παιχνίδι όλα όσα κάνει. Προτιμά τις ποιοτικές και ήπιες απολαύσεις και αποφεύγει τα επικίνδυνα (π.χ. γρήγορη οδήγηση) και τους κάθε είδους εθισμούς (ποτό, ουσίες, κ.α.). Θετική σκέψη και δράση στη σχολική κοινότητα
Τα μυστικά ενός ευτυχισμένου Εκπαιδευτικού Χρησιμοποιεί τον Η/Υ, τα ηλεκτρονικά παιχνίδια, το διαδίκτυο, την τηλεόραση αλλά δεν είναι «κολλημένος» με αυτά. Προτιμά δημιουργικούς τρόπους ψυχαγωγίας όπως: την επαφή με τη φύση, την τέχνη, την καλλιτεχνική δημιουργία, τα ταξίδια κ.α. Θετική σκέψη και δράση στη σχολική κοινότητα
Τα μυστικά ενός ευτυχισμένου Εκπαιδευτικού Έχει παρέες και οικογενειακούς φίλους, με τους οποίους μοιράζεται στιγμές χαράς, χαλάρωσης, διασκέδασης, αλλά και κοινές δραστηριότητες (π.χ. γυμναστική, ενασχόληση με την προστασία του περιβάλλοντος κ.α.) Θετική σκέψη και δράση στη σχολική κοινότητα
Τα μυστικά ενός ευτυχισμένου Εκπαιδευτικού Αγαπάει και έχει ισορροπημένη σχέση με τον/την σύντροφό του και τα παιδιά του. Συντροφεύει και στηρίζει στις δύσκολες στιγμές τους γονείς και τους συγγενείς του. Αγαπάει το σώμα του γι’ αυτό φροντίζει να τρέφεται σωστά και υγιεινά χωρίς ακρότητες (αυστηρή δίαιτα ή βουλιμία). Θετική σκέψη και δράση στη σχολική κοινότητα
Τα μυστικά ενός ευτυχισμένου Εκπαιδευτικού Αποδέχεται τα δύσκολα συναισθήματά του (ματαιώσεις, λύπη, φόβο, θυμό) και τα εκφράζει με όμορφο τρόπο. Ο υγιής ενήλικος υπερασπίζεται τον εαυτό του, διεκδικεί τα δικαιώματά του και δεν αφήνει τους άλλους να τον κακοποιούν λεκτικά, σωματικά, συναισθηματικά. Θετική σκέψη και δράση στη σχολική κοινότητα
Τα μυστικά ενός ευτυχισμένου Εκπαιδευτικού Εργάζεται ή μελετά με πρόγραμμα και χωρίς ακρότητες. Φροντίζει να του αρέσουν αυτά που κάνει και κυρίως η διδασκαλία. Θετική σκέψη και δράση στη σχολική κοινότητα
Τα μυστικά ενός ευτυχισμένου Εκπαιδευτικού Αντιμετωπίζει δημιουργικά τις προσωπικές του δυσκολίες όπως διαζύγιο, πένθος ή και προβλήματα υγείας (δικά του ή των οικείων του). Θετική σκέψη και δράση στη σχολική κοινότητα
Τα μυστικά ενός ευτυχισμένου Εκπαιδευτικού Κατανοεί τους εφήβους μαθητές και τα παιδιά του (π.χ. ότι περνούν την κρίση της ηλικίας). Διορθώνει τα παιδαγωγικά του ατοπήματα και προχωράει για μια καλύτερη σχέση με τους νέους. Θετική σκέψη και δράση στη σχολική κοινότητα
Θετική σκέψη και δράση στη σχολική κοινότητα Για τους ευτυχισμένους εκπαιδευτικούς το Σχολείο είναι ένας χώρος που συνήθως περνάνε καλά και όπου τα αρνητικά συναισθήματα και οι συγκρούσεις επιλύονται δημιουργικά Θετική σκέψη και δράση στη σχολική κοινότητα
Συμβουλευτικός Σταθμός Νέων Δ΄ Διεύθ. Δευτ/μιας Εκπ. Αθήνας Ιστότοπος: www.ssneond.sch.gr Τηλε-συμβουλευτική μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου Σε περίπτωση ανάγκης γράψτε μας E-mail: ssneond@sch.gr ή τηλεφωνήστε μας στο 210 93 74 322 Θετική σκέψη και δράση στη σχολική κοινότητα