Γενικό Λύκειο Σκύδρας Α’ τάξη

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
7 ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ  Οι υψηλές απαιτήσεις της σύγχρονης και εξελιγμένης φωτογραφίας απαι΄τούν σοβαρές σπουδές διαφορετικά η απόκτηση φωτογραφικής εμπειρίας.
Advertisements

Θόδωρος Αγγελόπουλος (Αθήνα, 27 Απριλίου Ιανουαρίου 2012) Έλληνας σκηνοθέτης, σεναριογράφος και παραγωγός κινηματογράφου. Έχει τιμηθεί με.
ΑΡΧΑΙΟ ΘΕΑΤΡΟ.
3o ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΣΤΑΥΡΟΥΠΟΛΗΣ Σχ. Έτος :
Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΡΑΔΙΟΦΩΝΟΥ
Γυναικείο Ποδόσφαιρο Ποιος είπε ότι το ποδόσφαιρο είναι μόνο αντρικό άθλημα; Υπάρχουν και γυναίκες που είναι εξίσου ταλαντούχες. Γενικώς τα αγόρια έχουμε.
Νίκου Εγγονόπουλου, «Νέα περί του θανάτου του Ισπανού ποιητού Φεντερίκο Γκαρθία Λόρκα στις 19 Αυγούστου του 1936 μέσα στο χαντάκι του καμίνο ντε λα φουέντε»
Tο project από τα μάτια των μαθητών ΕΓΩ ΚΑΙ ΕΝΑ ΚΑΙΝΟΥΡΙΟ ΜΑΘΗΜΑ Το καλοκαίρι του 2011, όταν άκουγα στην τηλεόραση για ένα καινούριο μάθημα– την ερευνητική.
Διοργανώνουμε ένα συνέδριο. ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ  Στόχοι: έρευνα, δημιουργικότητα, συνεργασία, ευρηματικότητα, παραγωγή έργου, ευθύνη, γνώσεις, αυτενέργεια. 
Tο θέατρο στο μεσαίωνα…
1.
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΙ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΙ ΧΟΡΟΙ ΧΟΡΟΣ ΤΣΑΜΙΚΟΣ
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ - ΠΕΡΙΛΗΨΗ. ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ - ΠΕΡΙΛΗΨΗ Όταν θέλουμε να καταγράψουμε κάποια στοιχεία από το σύνολο ή τα επιμέρους στάδια μιας πράξης (επιστημονικό.
Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου Τμήμα Θεατρικών Σπουδών ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου Τμήμα Θεατρικών Σπουδών ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ.
 Με τον όρο θέατρο εννοούμε την παραγωγή απεικονίσεων και συμβάντων, παραδοσιακών ή φανταστικών, ανάμεσα σε ανθρώπους με σκοπό την τέρψη και την επιμόρφωση.
ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ Τα θετικά και αρνητικά.
Αρχαία Θέατρα Γιάννης Βαρής 1ο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης Π.Τ.Δ.Ε Α.Π.Θ Ε’ – 2015.
Το θέατρο στην αρχαία Ελλάδα
ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ
Η δημιουργία του αρχαίου δράματος
Μέθοδος Project Μια εναλλακτική μορφή διδασκαλίας απέναντι στην παραδοσιακή, στο μάθημα της Έκφρασης-΄Εκθεσης. Προσανατολισμός: Ανθρωπιστικός - Παιδοκεντρικός.
ΜΑΡΙΝΑΚΗ ΜΑΡΙΑ ΜΠΛΙΑ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ
Αττική Κωμωδία.
ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΣΤΗ ΖΩΗ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΣΗΜΕΡΑ Μα πού είναι οι υπόλοιποι;
 Με τον όρο θέατρο εννοούμε την παραγωγή απεικονίσεων και συμβάντων, παραδοσιακών ή φανταστικών, ανάμεσα σε ανθρώπους με σκοπό την τέρψη και την επιμόρφωση.
1Ο Πρότυπο Πειραματκό Δημοτικό
ΑΡΧΑΙΑ ΑΘΗΝΑ: ΘΕΑΤΡΟ ΚΑΙ ΑΥΤΟΣΑΡΚΑΣΜΟΣ
2 ο ΓΕΛ ΛΕΥΚΑΔΑΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Β΄ ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ ’’Η μεγαλύτερη Κερά του κόσμου είναι η Τέχνη.’’ Κ. Καβάφης.
Ομάδα Ε΄ Δημητρίου Μαρία Κάβουρα Αλεξάνδρα Μουλά Ναυσικά
Το θέατρο στην αρχαία Ελλάδα
ΣΚΗΝΟΘΕΤΗΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗΣ Διευθύνει τα γυρίσματα κινηματογραφικών ταινιών Διευθύνει τα γυρίσματα κινηματογραφικών ταινιών Συντονίζει αυτούς.
Το θέατρο στην αρχαία Αθήνα
ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΘΕΑΤΡΙΚΗΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ
Το Αρχαίο Ελληνικό Θέατρο
 ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ  2011 – ο Γυμνάσιο Αθηνών  ΜΑΪΟΣ 2012  ΜΑΡΙΑ ΚΟΥΤΣΟΥΚΟΥ  ΔΗΜΗΤΡΑ ΛΙΑΚΟΥ.
Ταξίδι στον κόσμο της Γλώσσας Β’ Δημοτικού
Αρχαία θέατρα Γιώργος Καρανάσιος Ε ο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσ/νίκης.
ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης
Μηχανισμοί του αρχαίου θεάτρου:
ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
ΧΟΥΛΙΑΡΑ ΕΛΕΝΗ ΚΑΙ ΜΑΡΙΑ B2
1Ο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό σχολείο Θεσσαλονίκης Π.Τ.Δ.Ε. Α.Π.Θ.
ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
ΜΑΡΙΑ ΚΟΥΤΣΟΥΚΟΥ ΔΗΜΗΤΡΑ ΛΙΑΚΟΥ
Εργασία Λογοτεχνίας “Η γυναίκα στην σύγχρονη εποχή” Από τους μαθητές:
ΕΝΔΥΜΑΤΟΛΟΓΙΑ ΑΡΧΑΙΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ
Αθήνα η Γέννηση της Δημοκρατίας
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ Μάριος Κουκουνάρας - Λιάγκης Λέκτορας Διδακτικής των Θρησκευτικών Μάθημα 6 Το εκπαιδευτικό έργο και οι γενικές όψεις και συνθήκες της εκπαίδευσης.
Το Πορτρέτο του Εαυτού μου
Θέμα: «Η κοινωνική θέση της γυναίκας και η θέση της στη θρησκεία»
Ζωρζ Σαρή Δημήτρης.Σ Σχολ. 1 ο Δημοτικό σχολείο Σκύδρας Τάξη Ε
Το ευρωπαϊκό θέατρο του 20ού αιώνα ( ) Ενότητα 3 Το κίνημα του Εξπρεσιονισμού Αγγελική Ρόζη Πανεπιστήμιο Πατρών Τμήμα Θεατρικών Σπουδών 1.
ΔΗΜΟΤΙΚΌ ΤΡΑΓΟΎΔΙ Το ελληνικό δημοτικό τραγούδι ως λογοτεχνικό είδος αντλεί το υλικό του από την προφορική λογοτεχνική παράδοση, δηλαδή αυτήν που αναπτύσσεται.
«DIFRIENDS» Κατερίνα Μαρία-Αγγελική Βασιλική Ανδριάνα Σενάριο για το μάθημα της Γλώσσας Υπεύθυνη Καθηγήτρια: Κ. Κατερίνα Νικολοπούλου.
Το Θέατρο της Επινόησης Devised Theatre Άννα Τσίχλη Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών -Τμήμα Θεατρικών Σπουδών Σχολή Καλών Τεχνών Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου.
Το ψέμα Ζωρζ Σαρή Μπουσμαλή Ξανθή Α’ Γυμνασίου Σχ. Έτος
Δημήτριος Βλάχος Σχολικός Σύμβουλος Φιλολόγων Ροδόπης
Η ταυτότητα και η δράση του Εκπαιδευτικού οργανισμού Φωτόγραμμα
Αρχαίο Θέατρο Αρχαίο Ωδείο Πάφου
Αρχαίο Ελληνικό θέατρο
Βιωματική Δράση Α΄Τάξης 2ου Γυμνασίου Πεύκης
ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
Αρχαίο θέατρο – Αρχαίο Ωδείο Πάφου
αρχαίο ελληνικό θεατρικό κτίσμα
El Greco Η ιστορία του Έλληνα Ζωγράφου 1541–1614.
Γενικό Λύκειο Σκύδρας Α’ τάξη
Η δημιουργία του αρχαίου δράματος
Αρχαίο θέατρο Αχαρνών.
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ 1ου ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ
2 ο Νηπιαγωγείο Δεμενίκων
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Γενικό Λύκειο Σκύδρας Α’ τάξη 2012-2013

ΘΕΜΑ: <<Δεν πληρώνω, δεν πληρώνω>> Ντάριο Φο 1η Ομάδα : «Τζιτζιλάουα» Θεοδωρίδου Βασιλική Παπαδοπούλου Κυριακή Ρούντου Ζαχαρένια Καραδάκη Χρυσούλα Μαρθόγλου Κώστας 2η Ομάδα: «Psycho Killer» Βελολλάρι Ντόναλτ Στουγιαννίδου Μένια Παπαδοπούλου Μαργαρίτα Λεονταρίδου Βασιλική Παπαδοπούλου Αντιγόνη 3η Ομάδα: «Πεπερόνια» Γραμματόπουλος Κώστας Γρόπαλης Θωμάς Γιαγιόγλου Κυριακή Ορφανίδου Κατερίνα Κελεσίδου Όλγα 4η Ομάδα: «Κροκόδειλοι» Ευαγγελέλη Μαρία Ξενίδου Μαρία-Ανθή Μαργαριτιάδου Σάρρα Συκοβάρα Κων/να Μεγακλη Μιχαέλα

Φωτογραφίες Ομάδων

Στόχοι – Σκοποί: Στόχος μας είναι να ενημερώσουμε και να ενημερωθούμε σχετικά με τη ζωή ,το έργο , την εποχή και γενικότερα την ιδία την ιδιοσυγκρασία του Ντάριο Φο, έτσι ώστε να είμαστε σε θέση να κατανοήσουμε όσο το δυνατόν πληρέστερα τα κίνητρα που τον οδήγησαν στην άσκηση της συγγραφικής τέχνης. Αυτό που μας οδήγησε στην επιλογή της συγκεκριμένης ερευνητικής εργασίας ήταν η ευκαιρία που είχαμε να συμμετέχουμε στην δημιουργία και υλοποίηση ενός έργου στυγνά επικαίρου και συγχρόνως διασκεδαστικού. Το έργο αυτό αναφέρεται σε μια εποχή κερδοσκοπίας και μισαλλοδοξίας, κάτι που αντικατοπτρίζεται και στο σήμερα. Επιπροσθέτως, θεωρήσαμε πως θα ήταν μία καλή ευκαιρία να αναζωπυρώσει το ενδιαφέρον και ίσως να ανοίξει νέους επαγγελματικούς ορίζοντες. Εκτός από αυτά που σημειώθηκαν νωρίτερα, στοχεύαμε στην συλλογική εργασία και την κοινωνικοποίηση με συμμαθητές όμοιων ενδιαφερόντων.

1ο Κεφάλαιο: «ο Συγγραφέας: Ντάριο Φο» Ιταλός θεατρικός συγγραφέας, ευθυμογράφος, ηθοποιός, θεατρικός σκηνοθέτης και συνθέτης. Τα πρώτα χρόνια της ζωής του. Γεννήθηκε στο Βαρέζε (επαρχεία στο Λεγκιούνο –Σεντζιάνο). Η οικογένεια του μετακόμιζε συχνά, καθώς ο πατέρας του ήταν διευθυντής των ιταλικών σιδηρόδρομων και έπαιρνε συχνά μεταθέσεις.

Επίσης, ήταν ερασιτέχνης ηθοποιός Επίσης, ήταν ερασιτέχνης ηθοποιός. Ο Ντάριο έμαθε την τέχνη της διήγησης από την γιαγιά του και από Λομβαρδούς ψαράδες και φυσητές γυαλιού. Όταν μετακόμισε στο Μιλάνο, το 1940, άρχισε να σπουδάζει αρχιτεκτονική στη Brera Art Academy. Όμως ο Β΄ παγκόσμιος πόλεμος άλλαξε τα σχέδια του. H οικογένεια του έλαβε μέρος στον αντιφασιστικό αγώνα. Επιπλέον, υπάρχουν φήμες πως ο Φο βοηθούσε τον πατέρα του να φυγαδεύει πρόσφυγες και στρατιώτες των Συμμάχων στην Ελβετία.

Προς το τέλος του πολέμου, ο Ντάριο στρατολογήθηκε στο στρατό της Δημοκρατίας του Σαλό, αλλά δραπέτευσε και κρύφτηκε μέχρι τη λήξη του πολέμου. Μετά από αυτόν, συνέχισε τις σπουδές του στην αρχιτεκτονική στο Μιλάνο. Εκεί άρχισε να ασχολείται με τα λεγόμενα «μικρά θέατρα», στα οποία και παρουσίαζε τους αυτοσχέδιους μονολόγους του. Το 1950 ξεκίνησε να εργάζεται στο θέατρο του Φράνκο Παρέντι και έτσι εγκατέλειψε σιγά-σιγά την εργασία του ως βοηθός αρχιτέκτονα.

Η δεκαετία του ΄50 Το ΄51 αρραβωνιάζεται με τη Φράνκα Ράμε, γόνο θεατρικής οικογενείας. Τον ίδιο χρόνο παρουσιάζει τη ραδιοφωνική εκπομπή «Κοκορίκο» όπου έκανε 18 σατιρικούς μονόλογους σκανδαλίζοντας τις αρχές οι οποίες και διέκοψαν την εκπομπή του. Το ΄53 γράφει και σκηνοθετεί το σατιρικό έργο «Δάχτυλο στο μάτι» . Την αρχική του επιτυχία διαδέχτηκαν οι αντιδράσεις της εκκλησίας με αποτέλεσμα ο θίασος να βρίσκει με δυσκολία θέατρο για να παίξει. Το ΄54 παντρεύεται τη Φράνκα Ράμε και συνεχίζει να παραμένει δημοφιλής παρά τη λογοκρισία που δέχεται η σάτιρα του.

Το ΄56 το ζεύγος παίζει μαζί, σε μια ταινία του Λιτσάνι «Ο περίεργος» Το ΄55 ο Φο και η Ράμε δουλεύουν σε κινηματογραφικές παραγωγές στη Ρώμη. Την ίδια χρονιά γεννιέται ο γιος του (Τζάκομπο). Το ΄56 το ζεύγος παίζει μαζί, σε μια ταινία του Λιτσάνι «Ο περίεργος» Το ΄59 ιδρύουν μια θεατρική ομάδα. Ο Φο αναλαμβάνει τα σενάρια, το παίξιμο, τη σκηνοθεσία και τα σκηνικά. Ενώ η Ράμε τις διοικητικές δουλειές. Η ομάδα με μεγάλη επιτυχία ξεκίνησε τις ετήσιες τουρνέ. Φράνκα Ράμε Ντάριο Φο και Φράνκα Ράμε

Δεκαετία του ΄60 Το ΄60 κερδίζουν εθνική αναγνώριση με το «Οι αρχάγγελοι δεν παίζουν φλίπερ» . Το ΄61 τα έργα του (θεατρικά) παίζονται σε Σουηδία και Πολωνία. Το ΄62 γράφει και σκηνοθετεί μια ιταλική εκπομπή η οποία περιγράφει τη ζωή των ανθρώπων. Όμως ένα επεισόδιο για ένα δημοσιογράφο που δολοφονείται από τη μαφία ενόχλησε τους πολιτικούς με αποτέλεσμα ο Φο και η Ράμε να μπουν υπό αστυνομική προστασία λόγω απειλών για τη ζωή τους. Το πρόγραμμα λογοκρίνεται και έτσι αποσύρονται. Για τα επόμενα 15 χρόνια απαγορεύεται η εμφάνιση τους στη RAI.

Το ΄67 το «La signora e da buttare» σχολίαζε των πόλεμο του Βιετνάμ , τον Λι Χάρβι Όσβαλτ και την δολοφονία του Κένεντι. Το γεγονός αυτό θεωρήθηκε ως ασέβεια από τις Η.Π.Α για τον πρόεδρο με αποτέλεσμα ο Φο να μην μπορεί να βγάλει Βίζα. Το ΄68 ο Φο και η Ράμε ιδρύουν μια θεατρική κολεκτίβα μετατρέποντας ένα εργοστάσιο σε θέατρο. Το ΄69 παρουσιάζει το «Μίστερο Μπούφο» με μεγάλη επιτυχία, καθώς έκανε 5.000 παραστάσεις, ακόμα και σε γήπεδα και επηρέασε πολλούς νέους ηθοποιούς και συγγραφείς, θεωρώντας την ως ιδρυτική στιγμή Θέατρο «La signora e da buttare»

Δεκαετία του ΄70 Η ομάδα του Φο κατέλαβε ένα εγκαταλειμμένο κτήριο στο κέντρο του Μιλάνο και το ονόμασε «παλατάκι της ελευθερίας». Το έργο του «δεν πληρώνω!! δεν πληρώνω!!» το 1974 ήταν μια φάρσα για το κίνημα αυτοδιαχείρισης, όπου οι γυναίκες έπαιρναν ότι ήθελαν από την αγορά πληρώνοντας μόνο ότι μπορούσαν. Το 1975 ο Φο προτάθηκε με το βραβείο Νόμπελ για πρώτη φορά. Το 1976 , έπειτα από πρόσκληση του διευθυντή της RAI, ο Φο κάνει ένα καινούριο πρόγραμμα «Το θέατρο του Ντάριο». Εντούτοις, όταν οι 2η έκθεση του «Μίστερο Μπούφο» το 1977 παρουσιάζεται στην τηλεόραση , το Βατικανό το θεώρει βλάσφημο και οι ιταλοί ακροδεξιοί γκρινιάζουν ξανά.

2ο κεφάλαιο: «Λόγοι συγγραφής του έργου και η διαχρονικότητά του» « Δεν πληρώνω!! Δεν πληρώνω!!» Μια κοινωνική σάτιρα που γράφτηκε το 1975 και παίχτηκε στο Μιλάνο από τη θεατρική ομάδα του Ντάριο Φο και της Φράνκα Ράμε, εμπνευσμένο από την απελπισία του καταναλωτικού κοινού μπροστά στις παράλογες αυξήσεις της αγοράς, κάτι που εξακολουθεί να παραμένει επίκαιρο. Εικόνες του τότε εμπλέκονται με τις σημερινές καταστάσεις του τώρα που είναι σαν να τις ζει κανείς σήμερα. Η τραγικότητα εμπλουτισμένη με τη σάτιρα, επισημαίνει τη σημασία των αγώνων για επιβίωση και την ανάγκη της ύπαρξης συλλογικοτήτων.

3ο κεφάλαιο: «Ομοιότητες-διαφορές σύγχρονου και παλαιού θεάτρου» Ορισμός θεάτρου: το θέατρο ως μορφή τέχνης είναι η τέχνη της εκτέλεσης η παράστασης επί σκηνής, μια από της επικρατέστερες μορφές καλλιτεχνικής δραστηριότητας. Μολονότι το δραματοποιημένο κείμενο του έργου αποτελεί τη βασική προϋπόθεση για μια θεατρική παράσταση σε πολλούς πολιτισμούς, το θέατρο δεν είναι λογοτεχνικό κάθε αυτό είδος, αλλά βασίζεται, λιγότερο ή περισσότερο, στη μιμική τέχνη (την τέχνη του ηθοποιού) , στο τραγούδι, στο χορό και στη θεαματικότητα, καθώς και στις τεχνικές πλευρές της παράστασης.

Αρχαίο θέατρο Το αρχαίο ελληνικό θέατρο, θεσμός της αρχαιοελληνικής πόλης-κράτους , διδασκαλία και τέλεση θεατρικών παραστάσεων, επ' ευκαιρία των εορτασμών του Διονύσου, αναπτύχθηκε στα τέλη της αρχαϊκής περιόδου και διαμορφώθηκε πλήρως κατά την κλασική περίοδο -κυρίως στην Αθήνα. Φέρει έναν έντονο θρησκευτικό και μυστηριακό χαρακτήρα κατά τη διαδικασία της γέννησής του, αλλά και έναν εξίσου έντονο κοινωνικό και πολιτικό χαρακτήρα κατά την περίοδο της ανάπτυξής του.

Ομοιότητες: Και το αρχαίο και το σύγχρονο θέατρο γινόταν κυρίως για την ψυχαγωγία του κοινού ή για να τιμηθεί κάποιο σημαντικό πρόσωπο της εποχής. Συνήθως τα θέματα που δραματοποιούνται είναι βγαλμένα μέσα από την καθημερινότητα, από διάφορα κοινωνικά προβλήματα που απασχολούσαν και απασχολούν το τότε και το τώρα (οικονομικά, πολιτικά)

Διαφορές: Ο χώρος: Το αρχαίο ελληνικό θέατρο ήταν ένας υπαίθριος χώρος σε επικλινές έδαφος, μοναδικά ενσωματωμένος στο φυσικό τοπίο, με ιδεώδεις συνθήκες ακουστικής. Αρχικά οι θεατές ήταν όρθιοι ή καθισμένοι στην πλαγιά. Σταδιακά στο κοίλον προστίθενται ξύλινα καθίσματα και αργότερα μαρμάρινα. Ο αρχιτεκτονικός τύπος είναι σταθερός, υπάρχει το κοίλον - ο χώρος για τους θεατές-,  η ορχήστρα- ένα κυκλικό αλώνι στο μέσο του κοίλου, όπου λάμβαναν χώρα τα θεατρικά δρώμενα- και η σκηνή – ένα αρχικά υποτυπώδες ξύλινο παράπηγμα που χρησίμευε ως αποδυτήριο. Το σκηνικό αυτό κτίσμα, με την πάροδο του χρόνου εξελίσσεται σ’ ένα καθορισμένο αρχιτεκτονικό οικοδόμημα που λειτουργεί σκηνογραφικά, αφού αποτελεί το μόνιμο κυρίαρχο σκηνικό πλαίσιο για κάθε είδους δράμα.

Με μερικές προσθήκες ζωγραφικών πινάκων (πανό), το οικοδόμημα αυτό από το παλάτι ή το ναό της τραγωδίας, μεταμορφώνεται στη σπηλιά του σατυρικού δράματος ή στα κτίσματα της κωμωδίας. Η αλλαγή αυτή εξαρτάται πάντα από το είδος του δράματος και όχι από τη χρονική στιγμή του έργου.  Η σύγχρονη σκηνογραφία μπορεί να μεταμορφώσει τον ουδέτερο, κλειστό πια θεατρικό χώρο, ανάλογα με τις οδηγίες του συγγραφέα ή τις επιταγές του κειμένου, ακόμη και αρκετές φορές κατά τη διάρκεια μια παράστασης. Απελευθερώνεται, με αυτόν τον τρόπο, ο δραματουργός ή ο ερμηνευτής «αφού μπορεί έτσι να επιβάλει πάνω στο σκηνικό τη φυσιογνωμία του δραματικού χώρου, σε σημείο ώστε να υπάρχει απόλυτη ταύτιση».

Τα προσωπεία: Οι υποκριτές και ο χορός του αρχαιοελληνικού δράματος εμφανίζονταν φορώντας προσωπεία. Η χρήση του προσωπείου διευκόλυνε αφενός μεν τους ηθοποιούς, που υποδύονταν διαφορετικούς ρόλους στο ίδιο έργο, ακόμη και τους γυναικείους, αφετέρου δε τους θεατές, που μπορούσαν να διακρίνουν ακόμη και από τις πιο απομακρυσμένες θέσεις το πρόσωπο του ήρωα. Επιπλέον, οι μάσκες αυτές σχεδιάζονταν με τέτοιο τρόπο ώστε να αποδίδουν τα φυσιογνωμικά χαρακτηριστικά του εκάστοτε ρόλου.  Σήμερα οι μάσκες χρησιμοποιούνται σπάνια. Το μακιγιάζ δίνει στον ηθοποιό τη μορφή του συγκεκριμένου ρόλου, έναν για κάθε έργο και οι γυναικείοι ρόλοι ερμηνεύονται πλέον από γυναίκες.

Ο χρόνος: Δεδομένης της χρονικής διάρκειας των παραστάσεων – απαιτούνταν επτά περίπου ώρες για την κάθε τετραλογία – το θέαμα στην αρχαία Αθήνα ξεκινούσε από νωρίς το πρωί και ολοκληρωνόταν νωρίς το απόγευμα με το φως της ημέρας, σε αντίθεση με τη σημερινή εποχή που τα έργα παρουσιάζονται κατά κανόνα το βράδυ με τη βοήθεια τεχνητού φωτισμού. Σκηνή από αρχαίο θέατρο Σκηνή από σύγχρονο θέατρο

4ο κεφάλαιο: «Διαφορές θεάτρου και κινηματογράφου» Στο θέατρο οι ηθοποιοί παίζουν ¨ζωντανά¨ και όταν γίνονται λάθη πρέπει να αντιμετωπίζονται άμεσα, ενώ στο κινηματογράφο υπάρχει η δυνατότητα να γίνουν διορθώσεις. Έτσι και αλλιώς η κάθε σκηνή επαναλαμβάνεται και επιλέγεται η καλύτερη απόδοση του. Στο θέατρο το μάτι του θεατή εστιάζει σε ότι τον ελκύει αισθητικά ή σε ότι επιλεγεί διανοητικά. Ενώ στον κινηματογράφο το μάτι το θεατή είναι κυρίως το μάτι της κάμερας. Στο θέατρο το κοινό συμμετέχει α: έμμεσα (φυσική αντίδραση: γέλιο, κλάμα, χειροκρότημα.) β: άμεσα, στις πρωτοποριακές παραστάσεις επηρεάζει την εξέλιξη του μύθου ή γίνεται μέρος του.

Σχολιασμός: Ο «αιρετικός συγγραφέας», όπως πολλοί τον αποκαλούν, Νταριο Φο, γράφει και σκηνοθετεί τα κυρίως σατιρικού περιεχομένου έργα του θέλοντας να αφυπνίσει τους πολίτες. Χρησιμοποιεί το θέατρο και κυρίως τη φάρσα με σκοπό να αλλάξει το σύστημα της εκμετάλλευσης. Το έργο που θα παρακολουθήσετε αν και μετρά ήδη 40 χρόνια, με εκπλήσσουσα διαύγεια και προφητικότητα, θα λέγαμε, έχει προβλέψει όσα συμβαίνουν γύρω μας κάνοντας το πιο επίκαιρο και από την εποχή του, καθώς μήπως και εμείς οι ίδιοι σήμερα δεν βιώνουμε στο πετσί μας την αλλοτρίωση των ίδιων μας των εαυτών; Έτσι, η μόνη λύση προκειμένου να αντιταχθούμε στο κατεστημένο, είναι να ορθώσουμε το ανάστημά μας και να φωνάξουμε:

Βιβλιογραφία : Διαδίκτυο: Wikipedia, Google: (Εικόνες: Ντάριο Φο, Φράνκα Ράμε, αρχαίο ελληνικό θέατρο, σύγχρονο θέατρο, κινηματογράφος, μέρη αρχαίου θεάτρου, προσωπεία, σκηνές θεάτρου), Youtube (θέατρο : «δεν πληρώνω, δεν πληρώνω!!», Amelie – La Valse D’ Amelie (Piano) Βιβλία: «Η ζωή ενός θεάτρου είναι σαν παραμύθι» Ελένη Καλλιά «Ιστορία του νέου ελληνικού θεάτρου» Γιάννης Σιδέρης «Κάνουμε θέατρο για την ψυχή μας» Κάρολος Κουν «Κινούμενη εικόνα και καλλιτεχνική επικοινωνία» Γιώργος Πλείος