Χ. Βασδέκης Μάιος 2007 Τα Τι, Γιατί και Πως των Blog και του Blogging.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
«Πρόγραμμα Αναμόρφωσης Προπτυχιακών Προγραμμάτων Σπουδών Γ.Π.Α.» Σεμινάριο Επιμόρφωσης Διδακτικού Προσωπικού Οι τεχνολογίες της Πληροφορικής και των Επικοινωνιών.
Advertisements

Ελληνογαλλική Σχολή Πειραιά «Ο Άγιος Παύλος» Τμήμα Γ1 Γυμνασίου Με τι θα ασχοληθούμε σήμερα…
Οδηγός δημιουργίας ιστολογίου στο blogger.com
Επιμορφωτική συνάντηση Διευθυντών Σχ. Μονάδων Κέρκυρας
11 ο Εργαστήριο 11 ο Εργαστήριο Wiki ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ του Μαθήματος «Εισαγωγή στην Επιστήμη του Ιστού" Τ.Ε.Ε.Α.Π.Η Β’ ΕΞΑΜ. ΣΠΟΥΔΩΝ ΑΚΑΔ. ΕΤΟΣ.
«Επικοινωνία και ανταλλαγή πληροφοριών εξαρτώμενη από την τοποθεσία, μέσω του Google Earth»
Το νέο Twinspace Η συνεργατική πλατφόρμα του etwinning, εργαλείο για την κοινωνική δικτύωση την επικοινωνία των εκπαιδευτικών και τη διαχείριση ενός έργου.
Διαδίκτυο Κίκα Χρυσοστόμου.
Πανεπιστήμιο Μακεδονίας Τμήμα Εφαρμοσμένης Πληροφορικής Στοιχεία Φοιτητών: Μπούτας Αρσένιος 195/05 Στεφανόπουλος Στέφανος 22/05 Επιβλέπουσα Καθηγήτρια:
ShareIt Social Network Project Simos Hatzikostas: Manolhs Georgiou: Theodoros Demetriou:
ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ – ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΩΝ, ΙΣΤΟΧΩΡΩΝ ΚΑΙ ΠΥΛΩΝ
Ορισμός wiki Τι είναι ιστότοπος ;
Η πληροφορική στην προαγωγή της οδοντικής υγείας σε παιδιά
Τι είναι wiki; Μια ιστοσελίδα που επιτρέπει στους επισκέπτες της να προσθέσουν, να αφαιρέσουν και να διαμορφώσουν το περιεχόμενό της.
WEB 2.O TOOLS Project Β 2 2 ο Γενικό Λύκειο Λευκάδας
Τα ιστολόγια (blogs) στην εκπαίδευση. •Τα δικτυακά ημερολόγια ή ιστολόγια (blogs), εμφανίστηκαν στις αρχές του Σήμερα αποτελούν φαινόμενο με παγκόσμιες.
ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ (INTERNET) Γκόγκου A. Μάρθα Msc Πληροφορικής.
Εγκατάσταση & Διαχείριση
Το web 2.0, εισήγαγε (ακριβέστερα: δημιούργησε τις προϋποθέσεις για) νέες κοινωνικές και διδακτικές πρακτικές. Η επίδραση του web 2.0 στην Εκπαίδευση μπορεί.
BLOGS ΚΑΙ WIKIS Εργαλεία WEB 2.0. Blogs  Το Βlog λέξη είναι η συντομευμένη εκδοχή του weblog.  Blog είναι το είδος της ιστοσελίδας, που συνήθως συντηρείται.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ-ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΜΑΘΗΜΑ : ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ.
Σχεδιαστικά εργαλεία Διαχείριση σελίδων Βιβλιοθήκες αντικειμένων Διαχείριση αντικειμένων Επιφάνεια ψηφιακής μελάνης Πληκτρολόγιο οθόνης ΟΦΕΛΗ Αναγνώριση.
Εισαγωγή στις βασικές έννοιες Δικτύου και Διαδικτύου
 Τι είναι blog; Τι είναι blog; Παρουσίαση της έννοιας του blogs  Απο που προήλθαν; Απο που προήλθαν;  Πως μπορώ να δημιουργήσω ένα Blog; Πως μπορώ να.
ΤΑ ΒΟΤΑΝΑ ΚΑΙ ΟΙ ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΕΣ ΤΟΥΣ ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ
Ερευνητικη εργασια (project) β’ ταξη τομεασ πληροφορικησ
Πανεπιστημιακό κέντρο εκπαίδευσης επιμορφωτών Δυτικής Ελλάδας Πανεπιστήμιο Πατρών, ΤΕΕΑΠΗ - Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου, ΤΚΕΠ Εκπαίδευση Επιμορφωτών Β΄Επιπέδου.
Αναπληρωτής Καθηγητής Ανδρέας Βέγλης Διευθυντής Εργαστηρίου Εφαρμογών Πληροφορικής στα ΜΜΕ Τμήμα Δημοσιογραφίας & ΜΜΕ Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης.
Copyright ©: SAMSUNG & Samsung Hope for Youth. Με επιφύλαξη κάθε νόμιμου δικαιώματος Εκπαιδευτικό υλικό Το Internet: Σύνδεση online Επίπεδο γνώσεων:
Εφαρμογές των νέων Τεχνολογιών στη διδασκαλία και μάθηση
ΕΡΓΑΛΕΙΟ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΣΕ WEB SITE (CONTENT MANAGEMENT TOOL)
Διαχείριση πληροφοριών και επικοινωνίες Ονομ/νυμο Επιμορφωτή Επιμορφωτής: Ονομ/νυμο Επιμορφωτή ΥΠΕΠΘ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ»
Copyright ©: SAMSUNG & Samsung Hope for Youth. Με επιφύλαξη κάθε νόμιμου δικαιώματος Εκπαιδευτικό υλικό Το Internet: Εύρεση πληροφοριών Επίπεδο.
Google docs Google docs forms
Εργαλεία WEB 2.0 Blogs και WIKIS.
Blog (weB LOG) δικτυακό ημερολόγιο, ηλεκτρονικό ημερολόγιο. Μία τοποθεσία του Ιστού (ή μέρος αυτής) όπου οι χρήστες μπορούν να δημοσιεύουν μία χρονολογημένη.
Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο και ηλεκτρονικά μαθητικά περιοδικά: Ευαναγνώσεις, το περιοδικό της Ευαγγελικής Σχολής Γεώργιος Β. Θώδης.
Σύγχρονη Εκπαίδευση = Απόκτηση Πληροφορίας Λήψη πληροφορίας + Επεξεργασία από μαθητή Βιωματική διδασκαλία.
Η επιστήμη του Web.
Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης
Οριζόντιο Έργο Υποστήριξης Σχολείων, Εκπαιδευτικών και Μαθητών στο Δρόμο για το ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, νέες υπηρεσίες Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και Στήριξη.
ΤΙ ΕΙΝΑΙ WIKI Eίναι μία ιστοσελίδα που επιτρέπει στους χρήστες της να προσθέσουν, να αφαιρέσουν, ή να επεξεργαστούν το περιεχόμενό της, πολύ γρήγορα και.
WEBLOGS «push-button publishing» Ηλεκτρονική δημοσίευση....με το πάτημα ενός κουμπιού Ζαρβαλά Χαρίκλεια Ιούνιος 2005.
Blogs ( ιστολόγια) To Blog or not to Blog? That is the question!! Ποιος μπορεί να έχει ιστολόγιο? Όλοι μας!! Είναι πολύ εύκολο! Γιατί να έχω ιστολόγιο?
26 Ιουνίου 2007 Το φθηνό μαθητικό laptop: Η περίπτωση του OLPC, τεχνολογικές και παιδαγωγικές προκλήσεις Χρήστος Μπούρας Αναπληρωτής Καθηγητής Πανεπιστημίου.
Αποστόλης Καλέμας - Γιάννης Μόκιας Επιμόρφωση Β Επιπέδου ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ (BLOG) Blog = Web + Log =δικτυακή καταχώρηση.
Μέσα κοινωνικής δικτύωσης και Μάρκετινγκ Όνομα : Χατζηπαυλίδης Ανέστης
Καλέμας Απόστολος Επιμόρφωση Β Επιπέδου ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ (BLOG) Blog = Web + Log =δικτυακή καταχώρηση.
Τα blogs στην ζωή μας. Υπάρχουν πολλών ειδών ιστολόγια. Η πλειοψηφία τους είναι προσωπικά, όπου εκφράζονται καθαρά προσωπικές απόψεις και συνήθως ο συγγραφέας.
2η περίοδος επιμόρφωσης Β' επιπέδου - ΓΕΝΙΚΟ ΜΕΡΟΣ 1 Τι είναι το web 2.0; Γιατί είναι τόσο σημαντικό για την εκπαίδευση;
Blogging στην εκπαίδευση. Μια μικρή έρευνα Πόσοι από εσάς έχετε ξανακούσει τους όρους blog/blogging/ιστολόγιο? … διαβάζετε τακτικά κάποιο blog? … «κρατάτε»
ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ – ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΩΝ, ΙΣΤΟΧΩΡΩΝ ΚΑΙ ΠΥΛΩΝ ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΤΗΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΑΞΙΑΣ ΤΟΥΣ.
Κωνσταντίνος Δούκας Εκπαιδευτήρια Δούκα 27 Ιουνίου 2012.
Και η εκπαιδευτική τους χρήση.  Web 2.0 τεχνολογίες, εφαρμογές και υπηρεσίες  Δημιουργία μαθημάτων με τη χρήση εργαλείων Web 2.0, διαδικτύου – σύγκριση.
Εκμετάλλευση υπηρεσιών Web 2.0 σε σχολικούς ιστοτόπους Παλάζης Βασίλης 3o Γυμνάσιο Μυτιλήνης.
Συνεδρία 8 Wikis Συστάδα 3.
Από το Web1.0 στον Web X.0 Καλτιριμτζής Ελ. Ιωάννης
Υπηρεσία Ηλεκτρονικής Σχολικής Τάξης (η-Τάξη/eclass)
Σχεδιασμός περιβαλλόντων μάθησης στο Διαδίκτυο
Κεφαλαιο 15 Κοινωνικά Δίκτυα.
Ηλεκτρονικό Περιοδικό
ΤΙ ΕIΝΑΙ ΤΟ WEB2 Το Web 2.0 αναφέρεται σε μια αναμενόμενη δεύτερη γενιά του Web που επιτρέπει στα άτομα να δημιουργούν, να δημοσιεύουν, να ανταλλάσσουν,
Ο ανοιχτός κόσμος της Εκπαίδευσης
Γεωργοπούλου Ειρήνη Γκοσιμήδα Ευφροσύνη Κονιδάρη Αναστασία
Υπηρεσίες του διαδικτύου
Google docs Google docs forms
3ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής 2o Δημοτικό Σχολείο Κρύας Βρύσης Πέλλας “Η Τάξη του Μέλλοντος” Ηλεκτρονική Εφημερίδα.
Κοινωνικά Δίκτυα στο Internet
ΤΑ ΘΕΤΙΚΑ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ
ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ – ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΩΝ, ΙΣΤΟΧΩΡΩΝ ΚΑΙ ΠΥΛΩΝ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Χ. Βασδέκης Μάιος 2007 Τα Τι, Γιατί και Πως των Blog και του Blogging

2004 H Λέξη της Χρονιάς

Ορισμοί των Blog & Blogging - 1 Ένα blog είναι ένας δικτυακός τόπος στον οποίο ένα άτομο ή μια ομάδα ατόμων εισάγει τακτικά κείμενα, εικόνες, βίντεο, ήχους και συνδέσμους συνήθως σε ημερήσια βάση. Ο όρος είναι συντομογραφία της λέξης weblog. –Πρακτικά πρόκειται για ένα νέο είδος ψηφιακού ημερολογίου (log), στο οποίο μπορεί κανείς να εισάγει καταχωρήσεις σχετικά μ’ ένα θέμα κατά χρονολογική σειρά.

Ορισμοί των Blog & Blogging - 2 Η δημιουργία και συντήρηση ενός blog ή η προσθήκη ενός άρθρου σε υπάρχον blog καλείται “blogging”. Τα ανεξάρτητα άρθρα σε ένα blog ονομάζονται “blog posts” (δημοσιεύσεις), “posts”, ή “entries” (εισαγωγές). Το άτομο που δημοσιεύει αυτά τα άρθρα ονομάζεται “blogger”. Τα blog αποτελούν τμήμα ενός ευρύτερου δικτύου “κοινωνικών μέσων”.

Blog – Τα Βασικά Τα Blog είναι ιστοσελίδες! Εμφανίζονται με αντίθετη χρονολογική σειρά – οι πιο πρόσφατες δημοσιεύσεις διαβάζονται πρώτες Η δημοτικότητά τους συνεχίζει να αυξάνεται – ένα νέο blog δημιουργείται κάθε δευτερόλεπτο Είναι δημοφιλή μερικώς λόγω των απλών προγραμμάτων που χρησιμοποιούνται για τη δημιουργία τους –Απλά στη δημιουργία –Απλά στην ανανέωση –Τακτοποιημένα και οργανωμένα –Δωρεάν!

Το blogging στην Αμερική 58% αυξήθηκε η αναγνωσιμότητα το εκατομ. άτομα έχουν δημιουργήσει το δικό τους blog 27% των χρηστών του Διαδικτύου έχει διαβάσει τουλάχιστον ένα blog 12% των χρηστών έχουν καταχωρήσει σχόλια σε κάποιο blog 5% των χρηστών χρησιμοποιούν RSS feedsγια να μάθουν νέα και να πάρουν άλλες πληροφορίες

Εξάπλωση του Blogging Το Μάιο του 2007 η Technorati blog search engine αναφέρει πάνω από 71 εκατομμύρια blog

Blog & Blogging - Πολυμέσα Τα περισσότερα blog βασίζονται στο κείμενο Υπάρχουν επίσης: –Φωτο - blog (photo blog), –Ηχο - blog (podcasts), –Βίντεο - blog (vodcasts), –Mo blog (mobile – blog, με τη χρήση κινητού τηλεφώνου)

Blogging – Η Πλευρά του Συγγραφέα - 1 Δημιουργείστε ένα δωρεάν λογαριασμό στο Blogger.com Blogger.com

Blogging – Η Πλευρά του Συγγραφέα - 2 Εισάγεται τη δημοσίευσή σας σε μια διαδικτυακή φόρμα

Blogging – Η Πλευρά του Συγγραφέα - 3 Το blog δημοσιεύεται στο Blogspot.comBlogspot.com

Blogging – Η Πλευρά του Αναγνώστη Εμφάνιση των δημοσιεύσεων του blog απευθείας από το web Είτε εγγραφή στο RSS feed του blog με τη χρήση συνδρομής σε RSS feed

Γιατί να θέλετε να κάνετε Blog; - 1 Εξάσκηση στη Συγγραφή Άρθρων (Writing practice) Δημιουργική Διέξοδος (Creative outlet) –Ικανοποίηση από την ολοκλήρωση μιας δημιουργικής απασχόλησης Αποκρυστάλλωση σοφίας (Crystallize wisdom) –Κατανόηση προσωπικών αρχών μας, χρήσιμες για τη μελλοντική κριτική σκέψη και λήψη αποφάσεων Συνεισφορά στη γνώση (Contribution)

Γιατί να θέλετε να κάνετε Blog; - 2 Επαφές με άτομα όμοιων ή παραπλήσιων απόψεων για ανταλλαγή ιδεών και εμπειριών ( Connections) Επιτάχυνση γνωριμιών ( Speed familiarity) Ατομική αποτύπωση σκέψεων και εμπειριών ( Capture learning history) Προσωπική έκφραση (self-expression) Διατήρηση επαφής (keeping in touch) Δημιουργία φήμης (reputation-building)

Η Blog-ο-σφαιρα “Η Blog-ο-σφαιρα είναι ο όρος που περιγράφει όλα τα blog σαν κοινότητα ή σαν κοινωνικό δίκτυο. Πολλά weblog συνδέονται πυκνά μεταξύ τους, οι blogger διαβάζουν blog άλλων, δημιουργούν συνδέσεις με αυτούς, τους αναφέρουν στα κείμενά τους, και δημοσιεύουν σχόλια στα blog των άλλων. Έτσι τα συνδεδεμένα blog έχουν αναπτύξει τη δική τους κουλτούρα.”

Ενδιαφέροντα Blogs Online Learning Update Techno-News Update Reflections (photo blog) Reflections Burks On Learning (audio blog) Burks On Learning Lanny on Learning Technology Chronicle Wired Campus Tama’s e-Learning Blog pestaola.gr

Πώς να βρείτε Blog Google blog search Yahoo! blog search Technorati Bloglines

Blog & Δημοσιογραφία Αυτά που γράφουν ή συντάσσουν δημοσιογράφοι. Αυτά που συντάσσονται από επαγγελματίες για επιχειρήσεις. Αυτά που συνδέονται με ειδησεογραφικές ιστοσελίδες. Αυτά που συντάσσονται από αυτόπτες μάρτυρες σημαντικών γεγονότων.

Blog – Σημαντική Πηγή Επτά σημεία που θα πρέπει να γνωρίζετε για τα … Blog – από την EDUCAUSE Επτά σημεία που θα πρέπει να γνωρίζετε για τα … Blog –Τι είναι; –Ποιος τα δημιουργεί; –Πως λειτουργούν; –Γιατί είναι σημαντικά; –Ποια είναι τα μειονεκτήματα; –Που πηγαίνουν; –Ποιες είναι οι επιπτώσεις στη διδασκαλία και στη μάθηση;

Διδασκαλία και Μάθηση “Τα Blog γίνονται όλο και πιο αποδεκτά ως εκπαιδευτικό τεχνολογικό εργαλείο. Τα Blog μπορούν να χρησιμοποιηθούν σαν εργαλεία τάξεων, καριέρας ή γεγονότων. Μπορούν επίσης να βοηθήσουν στη συνεργασία μαθητών και καθηγητών.” “Τα Blog προσφέρουν στην ακαδημαϊκή κοινότητα ένα υψηλό επίπεδο αυτονομίας ενώ δημιουργούν και νέες ευκαιρίες αλληλεπίδρασης μεταξύ των μελών της. Τα Blog προσφέρουν ένα φόρουμ συζητήσεων που μπορούν να αφορούν οποιοδήποτε θέμα. Οι μαθητές συχνά μαθαίνουν τόσα πολλά από άλλους μαθητές όσα και από καθηγητές ή βιβλία, και τα blog δίνουν ακόμα μια μέθοδο για διαμοιρασμό και απόκτηση γνώσης.”

Θετικά στοιχεία - 1 Πηγή απόκτησης πληροφοριών για ειδήσεις και απόψεις που δεν αποκαλύπτονται από τα παραδοσιακά μέσα. Οι δημοσιογράφοι εμπλουτίζουν τις ιστορίες τους με επιπλέον στοιχεία στα blog τους. Οι δημοσιογράφοι αποδεικνύουν ότι υπάρχουν και ως ξεχωριστές οντότητες στον κόσμο των μέσων. Έρχονται σε επαφή με το κοινό.

Θετικά στοιχεία - 2 Προβάλλουν την προσωπικότητα, το ύφος και την αμεσότητά τους. Απλοί άνθρωποι παίζουν σημαντικό ρόλο στην έρευνα, αναζήτηση, ανάλυση και διανομή ειδήσεων και πληροφοριών. Δεν υπάρχει περιορισμός στα θέματα που έρχονται στην επιφάνεια. Δημιουργούνται ειδικές κοινότητες ενδιαφέροντος.

Αρνητικά στοιχεία Το κοινό αναρωτιέται για την ακρίβεια και αμφισβητεί την εγκυρότητα των δημοσιογράφων του Διαδικτύου. Η σύνδεση με άρθρα άλλων δεν αποτελεί άσκηση δημοσιογραφίας. Δεν ασκείται το λεγόμενο “reporting”. Δεν υπάρχει συντάκτης που να ελέγχει τα προς καταχώρηση κείμενα. Κίνδυνοι που πηγάζουν από την έκθεση προσωπικών απόψεων. Δεν είναι πάντα καλογραμμένα!

Τα blog ως συμμετοχικά μέσα Βασίζονται στην ανάδραση του κοινού, μέσω των s ή των σχολιασμών τους σε άλλα blog. Επιτρέπουν σε κάθε συμμετέχοντα να αναλαμβάνει πολλαπλούς ρόλους ταυτόχρονα: του εκδότη, σχολιαστή, μεσολαβητή, συγγραφέα. Αυτό το είδος εκδόσεων απαιτεί υψηλό επίπεδο αφοσίωσης και διάθεσης χρόνου απ’ το δημιουργό τους. Δημιουργούνται και λειτουργούν εύκολα γιατί η τεχνολογία που χρησιμοποιείται είναι σχετικά φθηνή ή παρέχεται εντελώς δωρεάν.

Μια (προαιρετική) Άσκηση Πηγαίνετε στο Blogger.com και δημιουργείστε ένα δωρεάν λογαριασμό.Blogger.com Δημιουργείστε ένα blog με το όνομά σας. Δημιουργείστε την πρώτη σας δημοσίευση. Εκδώστε την στο: Κάντε γνωστή τη διεύθυνση σε όλους τους φίλους, συνεργάτες και στην οικογένειά σας. Τώρα είστε και επίσημα ένας blogger!!