ΘΕΜΑ Γυναίκες βασανισμένες από την ζωή

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Αριάδνη Σαχίνογλου, Α’ Γυμνασίου
Advertisements

ΑΞΟΝΑΣ ΔΡΑΣΗΣ : ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΘΕΜΑ : ΕΘΕΛΟΝΤΙΣΜΟΣ
ΓυναΙκεΣ στην τουρκοκρατια ( )
Γιώργος Κάκαρης Γ
ΜΙΑ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ ΣΤΑΧΤΟΠΟΥΤΑ
Γυναίκα στην Αρχαία Ελλάδα
Χριστούγεννα όπως πραγματικά έγιναν
Ρόλοι κατοίκων: ● Άντρες :γεωργοί, πολιτικοί αρχηγοί, θρησκευτικοί ηγέτες, στρατιώτες, σύζυγοι έπαιρναν μέρος σε όλες τις δημόσιες τελετές ● Γυναίκες:
ΔΙΑΦΥΛΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ.
Οι διαφορές ανάμεσα στον άντρα και στη γυναίκα
‘’Το μοιρολόγι της φώκιας’’
Ανθρώπινα Δικαιώματα.
1.1 Η οικογένεια- Η ελληνική οικογένεια
Γνωριμία με τον Ηλεκτρονικό Υπολογιστή
 1 η υποομάδα: φθινόπωρο Αγγελακοπούλου Μαρία Κόκκας Ηλίας Κοντογιάννης Δημήτρης Μπέλλου Μαρία Σταυροθεόδωρος Στέφανος.
Σύλβια Καραιωσηφιδου Μάγδα Κουκότσικα Νικολέτα Μελισσαρίδου Ιωάννα Μηλιώτη.
Η ΙΣΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΔΥΟ ΦΥΛΩΝ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΧΑΤΖΗΠΛΑΤΩΝ Α4 1ΟΥ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ Ν
Συνεντευξη απο τη γιαγια μου για την παιδικη της ηλικια
Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης
ΚΕΙΜΕΝΑ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ Α ΛΥΚΕΙΟΥ
Η διαδήλωση γράφτηκε και διαδραματίζεται κατα τη διάρκεια του μεσοπολεμου
Το πρώτο κεφάλαιο αναφέρεται στον Ρόμπι, το πρώτο ρομπότ το οποίο πουλήθηκε σε μια οικογένεια σαν κουβερνάτα της κόρης τους. Το κορίτσι αγαπά πολύ το ρομπότ.
ΚΑΣΣΑΒΕΤΗ ΜΑΡΙΑ ΖΑΒΙΤΣΑΝΟΥ ΒΑΣΙΛΙΚΗ
1.Ιστορική αναδρομή της Οικιακής Οικονομίας
ΟΙ ΝΕΟΙ ΚΑΙ Η ΑΜΕΣΗ ΣΥΝΔΕΣΗ ΤΟΥΣ ΜΕ ΤΑ ΙΔΕΩΔΗ ΤΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΜΟΡΦΩΣΗΣ ΚΑΠΕΤΑΝΟΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΙΔΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΝΤΑΜΤΣΙΟΠΟΥΛΟΣ ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΒΟΥΛΤΣΙΝΟΣ.
Τα παιχνίδια στην αρχαία Ελλάδα και τα παραδοσιακά παιχνίδια
Η θέση και ο ρόλος της γυναίκας στην Ιλιάδα
Ο ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΑΣ ΚΑΙ Ο ΜΙΚΡΟΣ ΣΟΦΟΣ
Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΣΤΗΝ ΙΛΙΑΔΑ.
ΙΣΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΔΥΟ ΦΥΛΩΝ.
Σπίτι για πέντε Λότη Πέτροβιτς-Ανδρουτσοπούλου
11. Γιατί υπάρχει το κακό στον κόσμο;
Ελισάβετ Μαρτινέγκου Μουτζάν (ΑΥΤΟΒΙΟΓΡΑΦΙΑ)
Η ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ ΣΤΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ.
Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΑ
Πόσο Ελεύθερες είναι οι Προσωπικές Επιλογές μας
Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗ ΖΩΗ ΣΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΟ
ΕΛΛΗΝΕΣ ΠΟΙΗΤΕΣ - ΣΥΓΡΑΦΕΙΣ
Οι Αθηναίοι πολίτες.
Η ΟΜΗΡΙΚΗ ΕΛΕΝΗ. Η ΟΜΟΡΦΙΑ ΤΗΣ ΕΥΛΟΓΙΑ Η ΚΑΤΑΡΑ;
ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΡΙΩΝ: Τάξη : B4 Καθηγήτρια : Παπαδημητρίου Ζωή
Εργασία Λογοτεχνίας “Η γυναίκα στην σύγχρονη εποχή” Από τους μαθητές:
“ΕΓΩ, Ο AΛΛΟΣ, Ο ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΣ … ΖΟΥΜΕ ΜΑΖΙ”
Η θέση της γυναίκας στη θρησκεία (Χριστιανισμός, Ισλάμ, Ινδουϊσμός, Βουδισμός) Ερευνητική εργασία του τμήματος Β3 του 2ου ΓΕΛ Μεγάρων Σχολικό Έτος
Εργασία Αρχαίας Ελληνική Γλώσσας
Η θέση της γυναίκας ανά τους αιώνες
 ΑΓΟΡΕΥΣΕΙΣ ΥΠΕΡ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ  Οικονομικός Λόγος  Φιλοσοφικός Λόγος  Λόγος των ενδιάμεσων.
Θέμα: «Η κοινωνική θέση της γυναίκας και η θέση της στη θρησκεία»
ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΦΑΡΚΑΔΟΝΑΣ ΤΟΜΕΑΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ – ΤΑΞΗ Β’ Έρευνα Συμπεριφοράς – Στάσης Θέμα: «Νέοι και Διαδίκτυο – Εθισμός» Χρόνος διεξαγωγής:
ΤΟ ΠΑΡΑΜΥΘΙ ΜΑΣ ΓΙΑ ΤΗ UNICEF ΜΕ ΘΕΜΑ: “Να σας γνωρίσω τους φίλους μου, τα παιδιά του κόσμου” ΚΑΙ ΤΙΤΛΟ: “ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΕΙΝΑΙ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ”
Για τη Μακεδονία θα μιλήσουμε σήμερα. Όχι όμως για τη σημερινή Μακεδονία που είναι ελεύθερη και ζούμε σ’ αυτήν και είμαστε περήφανοι για το όνομά της,
Η θέση της γυναίκας στην κοινωνία της Αθήνας την κλασσική εποχή
Κωνσταντίνος Δραβίλας Β’1
Η ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ ΣΤΗΝ ΟΜΗΡΙΚΗ ΕΠΟΧΗ
ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2015 ΣΤ΄1 ΒΑΣΙΛΗΣ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ.
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΔΩΔΕΚΑΤΟΣ Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΘΟΥΡΙΑ
Ερευνητική εργασία Ερευνητική ομάδα: Υπεύθυνη καθηγήτρια:
Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης
Η οικογένεια - Η ελληνική οικογένεια
Η αναχώρηση σε παλαιότερες εποχές Οι δυσκολίες του ταξιδιού
Η Ζωή στον Δρόμο Μαθητικο Project.
Πώς να κάνουμε σωστές επιλογές, σύμφωνα με τη χριστιανική πίστη
Κωνσταντίνα Αντωνίτσα
ΑΡΧΑΙΑ ΘΕΜΑ: «Η θεση τησ γυναικασ στην αρχαια ελλαδα, τη ρωμαϊκη κοινωνια, το βυζαντιο και τη νεοτερη εποχη.» ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ: Αγγελική Κανελλοπούλου ΣΧΟΛΙΚΟ.
Η ΣΟΦΙΑ ΤΗΣ ΖΕΣΤΗΣ ΣΟΚΟΛΑΤΑΣ Μερικοί απόφοιτοι, με καλές δουλειές πλέον, συζητούσαν για τις ζωές τους σε μία «γιορτή σχολικής επανένωσης». Αποφάσισαν.
Ημέρα Μνήμης Εθνάρχη Μακαρίου Γ’ 19 Ιανουαρίου
Η ΣΟΦΙΑ ΤΗΣ ΖΕΣΤΗΣ ΣΟΚΟΛΑΤΑΣ
Η ισότητα των δυο φύλων Η θέση της γυναίκας ιστορικά
Οι γυναίκες ως κόρες στην Αρχαία Ελλάδα
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΘΕΜΑ Γυναίκες βασανισμένες από την ζωή ΚΕΙΜΕΝΟ Το μοιρολόγι της φώκιας Οι μαθητές : Μπράχου Ευαγγελία Παρασκευόπουλος Παντελής Πάσχου Μερόπη Πλατιώτης Γιώργος Πολύχρου Μαρία

Εισαγωγή Ο Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης (Σκιάθος 4 Μαρτίου 1851 – Σκιάθος 3 Ιανουαρίου) , « η κορυφή των κορυφών » κατά τον Καβάφη , ήταν σπουδαίος Έλληνας λογοτέχνης , γνωστός και ως « ο άγιος των ελληνικών γραμμάτων » . Έγραψε κυρίως διηγήματα , τα οποία κατέχουν περίοπτη θέση στην νεοελληνική λογοτεχνία .

Οι γυναίκες στην εποχή του Παπαδιαμάντη Στο κείμενο το ΄΄ Το μοιρολόγι της φώκιας ΄΄ αντλούμε πληροφορίες για την θέση της γυναίκας στην κοινωνία του Παπαδιαμάντη . Οι γυναίκες του Παπαδιαμάντη είναι σκορπισμένες σε όλες τις ηλικίες και μοιρασμένες σε όλα τα ζώδια της ανθρώπινης ψυχής . Έτσι , στο κείμενο παρουσιάζεται η γριά Λούκαινα που δεν είχε καμιά ασχολία εκτός από τις δουλείες του σπιτιού όπως το πλύσιμο των ρούχων το οποίο εντοπίζουμε στο ακόλουθο σημείο του κειμένου ΄΄ Η γραία έκυψεν εις την άκρη χθαμαλού , θαλασσοφαγωμένου βράχου και ήρχισε να πλύνη τα ρούχα ΄΄. Επίσης , το κύριο μέλημα της ήταν η φροντίδα των μελών της οικογένειας της , για τα οποία ενδιαφερόταν πολύ ( της είχον μείνει μόνον δύο υιοί , ξενιτευμένοι τώρα ο ένας εις είχεν υπάγει , της είπον , εις την Αυστραλίαν , και δεν είχε στείλει γράμμα από τριών ετών αυτή δεν ήξευρε τι είχεν απογίνει· ο άλλος ο μικρότερος εταξίδευε με τα καράβια εντός της Μεσογείου , και κάποτε την ενθυμείτο ακόμη ) . Ο Παπαδιαμάντης λοιπόν μας δίνει τη γυναίκα του λαού που αν και την χτυπάει η μοίρα πέρα από κάθε όριο ανθρώπινης αντοχής .

Βρίσκει τη δύναμη να παλέψει , ακόμα και μόνη της Βρίσκει τη δύναμη να παλέψει , ακόμα και μόνη της . Ένα άλλο χαρακτηριστικό παράδειγμα που αποδεικνύει τη θέση της γυναίκας στην κοινωνία του Παπαδιαμάντη αποτελεί η Φόνισσα . Με τη συγκεκριμένη γυναίκα ο Παπαδιαμάντης θέλει να παρουσιάσει το πρόβλημα της θέσης και της μοίρας των γυναικών της υπαίθρου . Η Φραγκογιαννού το κυρίαρχο πρόσωπο του κειμένου είναι κλασσική γυναίκα – θύμα της ανδροκρατούμενης ελληνικής υπαίθρου . Ο γάμος ήταν αποτέλεσμα της θέλησης των γονιών της . Εδώ , διακρίνουμε πως οι γυναίκες εκείνης της εποχής δεν είχαν δικαίωμα να επιλέξουν τον σύζυγο τους ή να αντισταθούν παρά μόνο να υπακούσουν χωρίς καμία αντίρρηση . Επίσης , οι γονείς τότε δεν ήθελαν τα κορίτσια , τα οποία θεωρούσαν βάρος , επειδή έπρεπε να τα προικίσουν . Τα κορίτσια μόνο βάσανα θα έφερναν .

Η γυναίκα της παλαιάς εποχής Παλαιότερα , οι γυναίκες δεν είχαν πολιτικά δικαιώματα και θεωρούνταν « ανήλικες » . Αποστολή της γυναίκας από την μια πλευρά ήταν η φύλαξη του οίκου και η επιτέλεση των καθηκόντων που αφορούσαν στην καλή λειτουργία του και από την άλλη πλευρά η απόκτηση παιδιών κυρίως αρσενικών για την διαιώνιση του οίκου . Επίσης , η γυναίκα παντρευόταν σε πολύ νεαρή ηλικία , χωρίς να έχει το δικαίωμα να επιλέξει τον σύζυγο της . Επιπλέον , οι γυναίκες περνούσαν το μεγαλύτερο μέρος της ημέρας τους στο γυναικωνίτη , συνήθως στον πάνω όροφο του σπιτιού , γνέθοντας , πλέκοντας ή υφαίνοντας στον αργαλειό . Αυτές ήταν οι μοναδικές εργασίες που θεωρούνταν ότι άρμοζαν σε γυναίκες . Ακόμη οι μόνες έξοδοι τους σε δημόσια θέα ήταν σε μεγάλες θρησκευτικές γιορτές , σε γαμήλιες τελετές, γιορτές συγγενών και κηδείες . Τέλος , δεν υπήρχε θεσμοθετημένη εκπαίδευση γι΄αυτές .

Οι σύγχρονες γυναίκες Στην σημερινή εποχή , η θέση των γυναικών έχει αλλάξει ριζικά χάρη στις επιστημονικές και τεχνολογικές καταστάσεις , στην ολοένα εκτεινόμενη εκβιομηχάνιση , στις συνακόλουθες αλλαγές στην οικονομική και κοινωνική δομή , αλλά και στη διάδοση νέων ιδεολογιών . Η γυναίκα σήμερα εκτός από εργαζόμενη είναι και νοικοκυρά και σύζυγος και μητέρα .

Παραδείγματα για την σύγχρονη γυναίκα αντλούμε από το κείμενο ΄΄ Γιατί σκότωσα την καλύτερή μου φίλη ΄΄ της συγγραφέως Αμάντας Μηχαλοπούλου . Τα κορίτσια σπουδάζουν σε αντίθεση με παλαιότερα και προβληματίζονται για το μέλλον τους ψάχνοντας τι θα είναι καλό για αυτές και βρίσκοντας τον εαυτό τους . Χαρακτηριστικά παραδείγματα μέσα στο κείμενο είναι πρώτον « Η εποχή που επιτέλους έπρεπε ν’ αποφασίσουν τί θα σπουδάσουν, έφτασε » , δεύτερον « Η Άννα κάπου στο Παρίσι ψάχνει να βρει τον πραγματικό της εαυτό δοκιμάζοντας διαφορετικά πάντοτε πράγματα » , τρίτον «Η Μαρία στην Αθήνα ψάχνει και αυτή και αναρωτιέται τί ακριβώς θέλει. Προσπαθεί να πάρει τις επιθυμίες της για πραγματικότητα, επειδή πιστεύει στην πραγματικότητα των επιθυμιών της » . Ακόμα οι σύγχρονες γυναίκες επικεντρώνονται στην οικογένεια τους αλλά ωστόσο δίνουν την ίδια αξία στην καριέρα τους και τα πιστεύω τους όπως αναφέρεται μέσα στο κείμενο « Η Άννα καλυμμένη πίσω απ’ ένα άντρα αστό, με μια μικρή κορούλα, να ολοκληρώνει την εικόνα της ευτυχισμένης οικογένειας » , ενώ « Η Μαρία μόνη ψάχνει απεγνωσμένα να βρει όνομα για τους αγώνες της εναντίον του κατεστημένου » .

Συμπεραίνουμε λοιπόν , πως οι γυναίκες ζούνε καλύτερα στην σημερινή εποχή . Αρχικά , έχουν αποκτήσει δικαιώματα μόρφωσης και διεκδίκησης των δικαιωμάτων τους . Επίσης , έχουν την δυνατότητα να εργάζονται , κάτι που τις κάνει αυτόνομες και ανεξάρτητες . Τέλος , η θέση τους στην κοινωνία είναι πλέον ισότιμη με αυτή των αντρών .