Νεαροί Παραβάτες Χρήστες Ουσιών Εκπαίδευση σε μια ζωή καθαρή, με προσωπικό νόημα. Η εμπειρία του προγράμματος ΚΕΘΕΑ – ΣΤΡΟΦΗ στις φυλακές Αυλώνα Παρασκευή.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΠΙΛΟΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΓΚΑΙΡΗΣ ΔΙΑΓΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΠΡΩΙΜΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ
Advertisements

Το προφίλ των εφήβων και νεαρών ενηλίκων που προσέγγισαν τον Συμβουλευτικό Σταθμό του προγράμματός ΚΕΘΕΑ ΣΤΡΟΦΗ στα δικαστήρια ανηλίκων Αθηνών κατά την.
Παπαπέτρου Στέλιος Βασιλείου Έλενα Γκλιάου Μαρία Κυριάκου Κυριακή
Ενημέρωση και αγωγή υγείας για τη νέα γρίπη στα σχολεία Α. Ξεκαλάκη Παιδίατρος Δ/νση Κοινωνικής και Αναπτυξιακής Παιδιατρικής Ινστιτούτο Υγείας του Παιδιού.
Προσωπικές δεξιότητες
Όταν χρειαζόμαστε βοήθεια,
ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΚΑΤΑ ΤΩΝ ΕΞΑΡΤΗΣΙΟΓΟΝΩΝ ΟΥΣΙΩΝ ΚΑΙ ΤΟΥ AIDS ΔΗ.ΜΟ.Π. «ΝΙΚΟΣ ΜΩΡΟΣ» «Η Πρόληψη Τόπος Συνάντησης και Συναπάντησης για τη Συνερασία,
ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΕΘΕΑ ΣΤΡΟΦΗ
«ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΗ ΜΕΛΕΤΗ ΤΟΥ ΠΡΟΦΙΛ ΤΩΝ ΕΦΗΒΩΝ ΠΟΥ ΠΡΟΣΕΓΓΙΖΟΥΝ ΤΑ ΚΕΝΤΡΑ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΤΟΥ ΚΕΘΕΑ ΣΤΡΟΦΗ ΚΑΙ ΤΙΣ ΟΜΑΔΕΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΤΟΥ ΕΙΔΙΚΟΥ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΟΣ.
ΣΤΕΡΓΙΟΣ ΝΟΤΑΣ
Ενημερωτική Εκδήλωση στο πλαίσιο υλοποίησης του Έργου: «Τοπικό Σχέδιο Δήμου Ηλιούπολης για την Κοινωνική Ένταξη Ευάλωτων Ομάδων» Ενημερωτική Ημερίδα Ωφελουμένων.
ΙΔΡΥΜΑ ΚΡΑΤΙΚΩΝ ΥΠΟΤΡΟΦΙΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ Τομεακό Πρόγραμμα Comenius Αθήνα, 25 Ιoυνίου ΜΑΡΙΑ ΞΑΡΧΟΥΛΑΚΟΥ.
Δημοτικός Οργανισμός Υγείας & Κοινωνικών Θεμάτων Δήμου Βόλου Δίκτυο Εθελοντών Κοινωνικής Προσφοράς του Δ.Ο.Υ.Κ “ Volo”
Κατάθεση εμπειριών από την πρώτη χρονιά λειτουργίας:
ΠΡΩΤΟΠΟΡΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΚΜΨΥ ΒΑ ΚΥΚΛΑΔΩΝ ΕΠΑΨΥ
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
ΔΗΜΟΣ ΑΘΗΝΑΙΩΝ – Υ.Υ.Κ.Α. ΟΡΓΑΝΩΣΗ και ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΚΑΤΑΠΟΛΕΜΙΣΗΣ της ΧΡΗΣΗΣ ΕΞΑΡΤΗΣΙΟΓΟΝΩΝ ΟΥΣΙΩΝ του ΔΗΜΟΥ ΑΘΗΝΑΙΩΝ, με την.
Η φιλοσοφία του Pro-Skills
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΣΥΛΛΟΓΙΚΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ ΑΝΑΤΑΞΗΣ ΤΗΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ ΣΤΗΝ ΕΥΡΥΤΑΝΙΑ ΔΡΑΣΗ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ● Η δράση της συμβουλευτικής περιλαμβάνει όλες εκείνες.
Γραφειο διαςυνδεςης Αλεξάνδρειο Τεχνολογικό Ίδρυμα Θεσσαλονίκης
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ Δ/ΝΣΗ Π.Ε. ΚΑΙ Δ.Ε. ΑΤΤΙΚΗΣ Δ/ΝΣΗ Δ/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ Δ΄ ΑΘΗΝΑΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΣ.
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
7ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ-Λ.Τ. ΛΑΡΙΣΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗ ΥΓΕΙΑΣ
Αλλαγές στο προφίλ των εφήβων που προσέγγισαν το Πρόγραμμα ΚΕΘΕΑ ΣΤΡΟΦΗ κατά τη δεκαετία ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΕΘΕΑ ΣΤΡΟΦΗ-ΤΜΗΜΑ ΕΡΕΥΝΑΣ.
Ευδοξία Παναγιωτίδου Ψυχολόγος Α’ ΚΕΔΔΥ Θεσσαλονίκης Τρίτη,
Η υφιστάμενη κατάσταση στα καταστήματα κράτησης νέων
ΠΑΙΔΕΣ ΕΝ ΔΡΑΣΕΙ ΜΙΑ ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΜΙΑ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ.
ΕΘΕΛΟΝΤΙΣΜΟΣ Ο εθελοντισμός αποτελεί εξαιρετική μορφή κοινωνικής δράσης για την εξυπηρέτηση ανώτερων σκοπών, είτε για την ενίσχυση κοινωνικών ομάδων, είτε.
Δ.Υ. ΣΤΡΟΦΗ - ΤΜΗΜΑ ΕΡΕΥΝΑΣ Χαρακτηριστικά των εφήβων χρηστών που προσέγγισαν τη ΣΤΡΟΦΗ το 2002.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ & ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ «ΦΥΛΟ ΚΑΙ ΝΕΑ ΕΡΓΑΣΙΑΚΑ.
Χαρακτηριστικά των εφήβων χρηστών που προσέγγισαν το Δ.Υ. ΣΤΡΟΦΗ το 2008 ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΕΘΕΑ ΣΤΡΟΦΗ-ΤΜΗΜΑ ΕΡΕΥΝΑΣ.
Προγράμματα Ανάπτυξης, Κοινωνικής Στήριξης & Ιατρικής Συνεργασίας
Μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο: Ανάπτυξη ουσιαστικής συνεργασίας ανάμεσα στους γονείς και τους εκπαιδευτικούς Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών.
Induction Course/Πρόγραμμα ένταξης στην εταιρία Το πρόγραμμα αυτό προσφέρει τα μέσα που χρειάζονται για την επιτυχημένη ένταξη νέων υπαλλήλων σε μια εταιρία.
Ενδοοικογενειακή Βία Λύσεις-Αντιμετώπιση
Δύσκολες Συμπεριφορές στο Σχολείο.
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΡΙΣΕΩΝ ΣΤΟ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ: Στρατηγικές ένταξης και επικοινωνίας Ευάγγελος Πεπές.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΣΧΟΛΗ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ Πρόγραμμα Πρακτικής Άσκησης.
ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ ΚΑΙ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ
Πρακτικές Οδηγίες Εκπαίδευσης στην Κοινωνικοποίηση… Το τρίπτυχο της συνεργασίας: οι ομάδες που πλαισιώνουν τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ΕΙΡΗΝΗ.
Μαρία Παπαδάκη. Η αντιμετώπιση του προβλήματος πριν την εκδήλωσή του Μείωση της ζήτησης – Προαγωγή της υγείας WHO: Προαγωγή της υγείας αποτελεί η ανάπτυξη.
Παρουσίαση Υπηρεσιών Υποστήριξης Φοιτητών Συμβουλευτικός Σταθμός Πανεπιστημίου Αιγαίου Παράρτημα Ρόδου.
ΞΕΝΩΝΑΣ ΕΦΗΒΩΝ Δ.Υ. ΣΤΡΟΦΗ. ΤΟ ΠΡΟΦΙΛ ΤΩΝ ΕΦΗΒΩΝ ΠΟΥ ΦΙΛΟΞΕΝΗΘΗΚΑΝ ΣΤΟΝ ΞΕΝΩΝΑ ΤΗΣ ΣΤΡΟΦΗΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΟΥ ΕΩΣ ΤΟ 2006.
ΠΑΙΔΙΚΑ ΧΩΡΙΑ SOS ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΟΙΚΙΑΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΤΡΙΑΣ ΧΑΤΖΗΣΤΥΛΛΗ ΣΤΕΦΑΝΙΑΣ- ΕΙΡΗΝΗΣ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ: ΑΘΗΝΑ ΠΕΪΟΥ.
Σχολικός εκφοβισμός Δούκας Αλβανός Med,
… ένα σχολείο για όλους… μαθητές, γονείς, κοινότητα Ευγενία Νιάκα: Σχολική Σύμβουλος Περιφερειακή Υπεύθυνη Συντονισμού του Προγράμματος ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ.
Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟΥ ΚΑΙ ΟΙ ΔΡΑΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ ΚΑΙ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ.
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΠΑΙΔΟΨΥΧΙΑΤΡΙΚΩΝ ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΣΕ ΓΕΝΙΚΑ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΑ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗ ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΙΔΟΨΥΧΙΑΤΡΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ ΠΑΙΔΟΨΥΧΙΑΤΡΙΚΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ, Γ.Ν.Π. «Π. & Α. ΚΥΡΙΑΚΟΥ»
Π ΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΚΕΝΤΡΟ ΚΟΙΝΟΤΙΚΗΣ ΨΥΧΙΚΗΣ ΥΓΙΕΙΝΗΣ ΒΥΡΩΝΑ - ΚΑΙΣΑΡΙΑΝΗΣ Πλυτά Μαρίνα ΑΜ Χειμερινό εξάμηνο
Οι μέθοδοι και οι τεχνικές που χρησιμοποιούνται στη ΘΚ Χαράλαμπος Πουλόπουλος Αναπληρωτής Καθηγητής Κοινωνικής Εργασίας Τμήμα Κοινωνικής Διοίκησης και.
Σωματοποίηση του άγχους σε παιδί πρώτης σχολικής ηλικία. Ο ρόλος της Γνωσιακής Συμπεριφοριστικής Θεραπείας στην Οικογένεια. Αβαγιανού Πηνελόπη-Αλεξία.
ΑΣΠΑΙΤΕ - ΠΕΣΥΠ ΤΜΗΜΑ ΄Α ΜΑΘΗΜΑ: ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΣΤΗ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΔΗΜΟΥ ΑΙΓΑΛΕΩ
ΟΛΥΜΠΙΑΣ project Ο βασικός στόχος είναι η κοινωνική ενσωμάτωση των ανθρώπων με αναπηρίες, κάτι που είναι απόλυτα σύμφωνο τόσο με τις αρχές και την φιλοσοφία.
ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΝΟΜΙΚΗΣ ΒΟΗΘΕΙΑΣ arsisathina.
Είναι η διακοπή της θεραπείας αποτυχία;
Έγκαιρη Παρέμβαση για Παιδιά με Ειδικές Ανάγκες ή Παράγοντες Κινδύνου
ΣΧΟΛΗ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Πρόγραμμα Πρακτικής Άσκησης:
Παναγιώτης Σαραντόπουλος Σχολικός Σύμβουλος Φυσικών Επιστημών
Η αιτιολογία της εξάρτησης
ΔΑΣΚΑΛΑ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ: ΑΝΕΤΑ ΦΙΛΙΠΠΙΔΟΥ
ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ ΚΑΙ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ
ΕΘΕΛΟΝΤΙΣΜΟΣ ΣΤΗΝ PRAKSIS
«Εγκλεισμός και εκπαίδευση: δύο δρόμοι συγκλίνοντες ή παράλληλοι;»
B u s i n e s s INDUCTION WEEK 2015 Εισαγωγή στο Πρόγραμμα,
ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ & ΑΝΑΠΗΡΙΑ.
Συνεργασία νηπιαγωγείου -οικογένειας
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
Φυσιολογικό και παθολογικό
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Νεαροί Παραβάτες Χρήστες Ουσιών Εκπαίδευση σε μια ζωή καθαρή, με προσωπικό νόημα. Η εμπειρία του προγράμματος ΚΕΘΕΑ – ΣΤΡΟΦΗ στις φυλακές Αυλώνα Παρασκευή Σταγάκη Ψυχολόγος, MSc Υπεύθυνη Συμβουλευτικού Σταθμού Εφήβων ΚΕΘΕΑ -ΣΤΡΟΦΗ στα Δικαστήρια Ανηλίκων & στο Ειδικό Κατάστημα Κράτησης Νέων Αυλώνα

ΚΕΘΕΑ – ΣΤΡΟΦΗ Είναι ΝΠΙΔ Ξεκίνησε την λειτουργία στις 21 Ιουνίου Απευθύνεται σε έφηβους χρήστες ετών που κάνουν χρήση, κατάχρηση ή /και είναι εξαρτημένοι από ψυχοτρόπες ουσίες και στις οικογένειές τους. Οι υπηρεσίες προσφέρονται δωρεάν. Το Πρόγραμμα είναι ‘στεγνό’. Η προσέλευση είναι εθελοντική. ΔΙΚΤΥΟ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ: Οι Μονάδες Κέντρο Συμβουλευτικής Εφήβων – Συμβουλευτικός Σταθμός Εφήβων – -στα Δικαστήρια Ανηλίκων -στο Ε.Κ.Κ.Ν.Α Ανοιχτή Θεραπευτική Κοινότητα – -Ξενώνας -Μεταβατικό Σχολείο Κέντρο Κοινωνικής Δραστηριοποίησης – Τμήμα Έρευνας, Λογιστήριο, Γραμματεία ΚΣΕ ΣΣΕ ΑΘΕΚ ΚΚΔ

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΤΟ ΣΩΦΡΟΝΙΣΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΚΕΘΕΑ, από το 1989 α) Ομάδες Συμβουλευτικής και Αυτοβοήθειας: Δικαστική Φυλακή Κορυδαλλού Ψυχιατρικό Κατάστημα Κορυδαλλού Ειδικό Κατάστημα Κράτησης Νέων Αυλώνα Στρατιωτική Φυλακή Θεσσαλονίκης Δικαστική Φυλακή Διαβατών Θεσσαλονίκης Αγροτική Φυλακή Κασσάνδρας Δικαστική Φυλακή Κομοτηνής Κλειστή Φυλακή Αγ. Στεφάνου Αχαΐας Δικαστική Φυλακή Νεάπολης Κρήτης Κλειστή Φυλακή Νέας Αλικαρνασσού Κρήτης Αγροτική Φυλακή Αγιάς Χανίων Δικαστικές Φυλακές Χανίων Σωφρονιστικό Κατάστημα Ανηλίκων Κασσαβέτειας Ίδρυμα Αγωγής Ανηλίκων Βόλου Κέντρο Υποδοχής και Επανένταξης Αποφυλακισμένων «Εν Δράση» Αθήνα Κέντρο Υποδοχής και Επανένταξης Αποφυλακισμένων Θεσσαλονίκης

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΤΟ ΣΩΦΡΟΝΙΣΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΚΕΘΕΑ, από το 1989 β) Κοινότητες Απεξάρτησης: Γυναικείες Φυλακές Κορυδαλλού Εντός του 2008 Δικαστική Φυλακή Κορυδαλλού Δικαστική Φυλακή Τρικάλων Ομάδες Συμβουλευτικής στη Φυλακή Λάρισας

ΟΤΑΝ ΞΕΚΙΝΗΣΕ... Η παρέμβαση στο Ε.Κ.Κ.Ν. Αυλώνα ξεκίνησε επίσημα στις 7 Οκτωβρίου Στα στάδια προετοιμασίας συμπεριλαμβάνεται η ενημέρωση στο προσωπικό της φυλακής (Δ/νση κ Αρχιφύλακα), η αλληλογραφία με το Υπουργείο και η ενημέρωση των κρατουμένων. Ακολούθησε η έναρξη της πιλοτικής φάσης: Δύο ημέρες την εβδομάδα, δημιουργία μιας πρώτης ομάδας που ονομάστηκε ‘Υποδοχή’. Στην συνέχεια η παρέμβαση αναπτύσσεται σε δύο φάσεις (Ομάδα Υποδοχής και Κύρια Φάση), εισάγεται μια ακόμα ημέρα παρέμβασης, δημιουργείται ομάδα γονέων (ατομικές – ομαδικές συναντήσεις στο χώρο της Στροφής). Εισαγωγή τέταρτης ημέρας παρέμβασης, περιλαμβάνει ατομική συμβουλευτική μελών, σε πρωινές ώρες που είναι ανοικτό το κατάστημα. -Ακολουθεί αξιολόγηση της δράσης από το Εργαστήριο Ποινικών & Εγκληματολογικών Ερευνών του Πανεπιστημίου Αθηνών (ΕΠ&ΕΕ)

ΑΠΟ ΤΟ 2004 ΣΤΟ 2008 Σήμερα ο Σ.Σ.Ε. στελεχώνεται από την Υπεύθυνη της Μονάδας και τρία μέλη του θεραπευτικού προσωπικού. Το εβδομαδιαίο ωράριο λειτουργίας είναι: Τρίτη, Πέμπτη & Παρασκευή, δύο ώρες απογευματινές (διενέργεια ομάδων και των δύο φάσεων) Τετάρτη, δύο ώρες πρωινές (ατομική συμβουλευτική, ερωτηματολόγια) Η φυλακή μας έχει παραχωρήσει τρεις χώρους (παλιό σχολείο Ε.Κ.Κ.Ν.Α): μια αυτόνομη αίθουσα 30τ.μ., μια αρκετά μεγαλύτερη και πρόσφατα μια ακόμα μικρή αίθουσα που βρίσκεται σε τελική φάση διαμόρφωσης (επισκευές, βάψιμο, υλικοτεχνική κάλυψη).

Ο Σ.Σ.Ε. στο Ε.Κ.Κ.Ν.Α Ομάδες Συμβουλευτικής & Αυτοβοήθειας (από το 2004)   Ομάδα Υποδοχής (  ) Κύρια Φάση   Αποφυλάκιση Αποφυλάκιση (Δομές Υποστήριξης, Θεραπείας & Επανένταξης του ΚΕΘΕΑ )

ΚΙΝΗΤΡΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ Προσδοκία καλύτερης αντιμετώπισης στο δικαστήριο (παροχή βεβαίωσης συμμετοχής) Προσπάθεια εύρεσης ουσιαστικής ενασχόλησης στον ελεύθερο χρόνο Περιέργεια Χρόνος ‘εκτός’ χώρου φυλακής («δυνατότητα να ξεφύγεις από την καθημερινότητα της φυλακής») Ευκαιρία δοκιμής που μπορεί να μετεξελιχθεί σε ουσιαστική συμμετοχή και ευκαιρία για αλλαγή

Ομάδα Υποδοχής Ομάδα ΥποδοχήςΣτόχοι:  Ενημέρωση – Ευαισθητοποίηση σε θέματα που αφορούν ουσίες και χρήση  Κινητοποίηση για θεραπεία  Σεμινάρια (υγείας, νομικών θεμάτων κ.ά.)  Συμβουλευτική Υποστήριξη (ζητήματα σχετικά με την ζωή στην φυλακή όσο και σχετικά με την αποφυλάκιση)  Υποστήριξη για διευθέτηση νομικών εκκρεμοτήτων  Ψυχαγωγία  Βασικές αρχές συνέπειας και οριοθέτησης (βελτίωση εμφάνισης και ομιλίας, μείωση βλάβης από χρήση και επικίνδυνες μορφές συμπεριφοράς) Κινητοποίηση για αλλαγή αξιών, συμπεριφοράς και τρόπου ζωής

Κύρια Φάση Κύρια ΦάσηΣτόχοι:  Υποστήριξη για αποχή από τη χρήση & την παραβατικότητα μέσα στη φυλακή παραβατικότητα μέσα στη φυλακή  Επεξεργασία προσωπικών θεμάτων  Συμβουλευτική υποστήριξη σχετικά με την διαβίωση σε συνθήκες εγκλεισμού και των αρνητικών συνεπειών της  Κινητοποίηση για την αντιμετώπιση ζητημάτων υγείας  Ενημέρωση, κινητοποίηση και προετοιμασία για ένταξη (μετά την αποφυλάκιση) σε κατάλληλη υποστηρικτική ή θεραπευτική δομή εντός ή εκτός ΚΕΘΕΑ Συνειδητοποίηση προσωπικής ευθύνης, στροφή σε ανεύρεση προσωπικής αλλαγής και νοήματος

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΕ ΝΟΗΜΑ ΖΩΗΣ Οι ομάδες έχουν σκοπό να βοηθήσουν τα μέλη τους ξεπεράσουν ένα κοινό τριπλό τους μειονέκτημα: είναι έφηβοι, είναι χρήστες και είναι και κρατούμενοι. Η ενημέρωσή τους για το πρόβλημα των ναρκωτικών και την ευθύνη που έχουν οι ίδιοι, η κινητοποίηση και η ενίσχυση κινήτρου για θεραπεία συντελούνται σταδιακά μέσα από την συμμετοχή στις ομάδες. Μέσα στις ομάδες αυτοβοήθειας παράγεται ιδεολογία και διαδίδονται αξίες προκειμένου να εμπνεύσουν και να προωθήσουν την αλλαγή, μέσα από ένα τρόπο ζωής βασισμένο σε ανθρώπινες σχέσεις, επικοινωνία και την θετική αλληλεπίδραση. Μέσα στις ομάδες θα βελτιώσουν την ικανότητα έκφρασης συναισθημάτων Θα αναπτύξουν δεξιότητες για την επίλυση προβλημάτων που προκύπτουν μέσα στο ΕΚΚΝΑ Θα μάθουν νέους τρόπους επικοινωνίας Θα αναπτύξουν την αυτό-αποτελεσματικότητα τους Θα ενδυναμώσουν τα στοιχεία της προσωπικότητας τους που θα τους κρατήσουν σε αποχή από την χρήση

ΚΟΙΝΩΝΙΟΔΗΜΟΓΡΑΦΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΩΝ ΕΦΗΒΩΝ ΧΡΗΣΤΩΝ ΠΑΡΑΒΑΤΩΝ ΠΟΥ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΑΝ ΤΗΝ ΣΤΡΟΦΗ ΑΠΟ ΤΟ 2004

Αριθμός ατόμων που προσήλθαν για τα έτη

Προσέλευση ατόμων

Υπηρεσίες που προσφερθήκαν σε άτομα ανά τα έτη ΑΤΟΜΑ

Ηλικία προσέλευσης

Υπηκοότητα

Ανώτατο εκπαιδευτικό επίπεδο

Ηλικία διακοπής του σχολείου

Κύρια ουσία κατάχρησης

Τρόπος χρήσης κύριας ουσίας

Ηλικία έναρξης χρήσης κύριας ουσίας

Διάρκεια χρήσης κύριας ουσίας

Ουσία έναρξης παράνομης χρήσης

Ηλικία έναρξης χρήσης παράνομης ουσίας

Ιστορικό πατέρα

Ιστορικό μητέρας

Ιστορικό αδελφών

Συχνότητα συλλήψεων

Ηλικία πρώτης σύλληψης

Ιστορικό καταδίκης

Συχνότητα καταδικών

Ηλικία πρώτης καταδίκης

ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΠΛΑΙΣΙΩΝ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ Παράγοντες Ανάπτυξης (ή μη) της Παρέμβασης Στο Νομικό Σύστημα Αναμορφωτικό μέτρο αντί θεραπευτικού Κοινωνικός αποκλεισμός αντί κοινωνικοποίησης και συμμετοχής στα κοινά Πλαίσιο εξαναγκασμού αντί ελεύθερης αυτοδιάθεσης Ανάγκη διπλής επανένταξης Δημιουργία διπλής ταυτότητας: ταύτιση χρήσης – παραβατικότητας και ανάγκη τιμωρίας –ενοχή Παρεμπόδιση θεραπείας λόγω μη ολοκλήρωσης της ποινής – καθυστέρηση αποφυλάκισης Ελάχιστη εφαρμογή ευνοϊκών νομοθετικών διατάξεων εις βάρος θεραπείας και κοινωνικής (επαν-)ένταξης Μεταγωγές κατά την ενηλικίωση Συγκατοίκηση με άλλους χρήστες

ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΠΛΑΙΣΙΩΝ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ Παράγοντες Ανάπτυξης (ή μη) της Παρέμβασης Στο Σωφρονιστικό Σύστημα Έλλειψη ενημέρωσης στελεχών σωφρονιστικών καταστημάτων για τις δράσεις και τον τρόπο λειτουργίας των θεραπευτικών προγραμμάτων. Έλλειψη υλοποίησης σε ειδικά διαμορφωμένους χώρους και ανάλογη τεχνική υποδομή. Έλλειψη αυτόνομης προσέλευσης και φύλαξης των αιθουσών. Περιορισμένος χρόνος και συχνότητα παρέμβασης Ιδιαίτερη δυσκολία άδειας εισόδου στο κατάστημα συναδέλφων και μελών του προγράμματος. Μεταγωγές Αυθαίρετες ενστάσεις στις αιτήσεις εγγραφών μελών Δυσκολία στο συνεχές της θεραπείας κατά την φάση της αποφυλάκισης

ΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΜΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΕΠΟΜΕΝΟ ΔΙΑΣΤΗΜΑ -Επέκταση –ανάπτυξη των χώρων -Επέκταση ωραρίου μέσα στο σωφρονιστικό κατάστημα -Βελτίωση υλικοτεχνικής υποδομής στους χώρους του Προγράμματος -Δημιουργία μιας ακόμα θεραπευτικής φάσης -Ένταξη δραστηριοτήτων (αθλητικών και δημιουργικής απασχόλησης) -Αλληλεπίδραση με φορείς που δραστηριοποιούνται εντός του καταστήματος: ανάπτυξη της συνεργασίας με το σχολείο της φυλακής, την κοινωνική υπηρεσία και την υπηρεσία των ψυχολόγων. -Συνεργασία με την διοίκηση της φυλακής και τους σωφρονιστικούς υπαλλήλους-οργάνωση ενημέρωσης για τις δράσεις του Προγράμματος -Ενίσχυση της ποιότητας της κλινικής δουλειάς -Ενίσχυση υποστήριξης των οικογενειών κρατουμένων -Ανάπτυξη Κέντρου Αποφυλακισμένων -Ενημέρωση και ευαισθητοποίηση στον δικαστικό χώρο με στόχο την εφαρμογή του νόμου για τους ανηλίκους και του 2331

ΜΕ ΤΑ ΔΙΚΑ ΤΟΥΣ ΛΟΓΙΑ... ( Από focus group παιδιών και γονέων) (Γονείς) Τι κέρδισα; Δύο παιδιά ζωντανά. Ελπίδα για το μέλλον, επιλογή, σχέσεις που δεν υπήρχαν, αλυσίδα που να πιάσεις και να πιαστείς, λιγότερη ενοχή και τύψεις, στήριξη, οικογένεια, λιμάνι. Θάρρος στο πρόβλημα, να μην κρύβομαι, ούτε να ντρέπομαι. Προσδοκώ να απαλλαγεί από την χρήση και να γίνει ένα φυσιολογικό παιδί. Ο γιος μου κατάλαβε ότι τον αγαπάνε, μπορεί να προσπαθήσει και το εκτιμάει. (Κοινότητα) Είμαι από άλλη χώρα. Δεν είχα φίλους που να νοιάζονται για μένα κα κανείς όταν βγήκα από τα κρατητήρια δεν ρώτησε που ήμουν τόσο καιρό. Στην κοινότητα έχω ανθρώπους που νοιάζονται για μένα. Έξω έχω μόνο την χρήση.

(ΕΚΚΝΑ) Αυτό το σύστημα (φυλακή) δεν αποδίδει. Εδώ η φυλακή μας θάβει. Μπήκες τούβλο, βγαίνεις τούβλο. Εκτός από Πρόγραμμα και σχολείο δεν έχει τίποτα. Όλη μέρα κάθεσαι! Έξω οι κίνδυνοι ήταν αμέτρητοι (...) Όσο μεγάλωνε ο κίνδυνος έμπαινα και πιο βαθιά(...) Βρέθηκα εδώ! Κάθε φορά που έκανα overdose δεν έμενα καθαρός. Ούτε στα off. Όλες τις ευκαιρίες τις άφησα να περάσουν. (Τώρα) πιάνω μια ευκαιρία, πριν δεν το κανα, έρχομαι στο Πρόγραμμα. 14 χρονών έφυγα από το σπίτι μου. Μέσα από την χρήση και την παρανομία νόμιζα ότι φτιάχνω την ζωή μου: είχα δικό μου σπίτι, είχα λεφτά. Έπινα, έκλεβα, έκανα άλλη ζωή. Ήρθα εδώ και είδα ότι όλα αυτά δεν αξίζουν. Τώρα θέλω να προσφέρω κάτι στο παιδί (μου). Καλύτερα που μπήκα φυλακή, παρά ένας θάνατος.

Ραδιοφωνικός Σταθμός Δίεση#, 101,3FM »Η φυλή των φίλων» & Ανοιχτή Θεραπευτική Κοινότητα «Στροφή» Γράμμα από Αυλώνα