ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ FACEBOOK ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΟΥ 1ου ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ Ερευνητική εργασία Β’ Λυκείου
Τα μέλη της ομάδας μας : Αδαμοπούλου Αγγελική Λάνου Χαριλένα Γερίκης Αχιλλέας Λυκοτραφίτης Βαγγέλης Γιακουμής Γιάννης Μανωλόπουλος Δημήτρης Γουρνάς Κωνσταντίνος Μαρίνη Βασιλική Δαρειωτάκης Νίκος Μαρίνη Ειρήνη Κασκούτη Ανθή Παγώνας Στέλιος Κουρμπέτη Σταυρούλα Τζαμουράνης Νίκος Κουτσαϊμάνη Ανθούλα Τοβμασιάν Χριστίνα Κωνσταντάρα Κωνσταντίνα Τριαντοπούλου Νίκη
ΣΚΟΠΟΣ ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Σκοπός της προτεινόμενης εργασίας είναι να διερευνήσει τις συνήθειες και τις απόψεις των μαθητών στις σελίδες κοινωνικής δικτύωσης και ειδικότερα στο facebook. Σε συνεργασία με τους μαθητές διατυπώθηκαν ερευνητικά ερωτήματα που στοχεύουν στην ανάδειξη των θετικών και των αρνητικών επιπτώσεων από τη χρήση του facebook. Επιπρόσθετα αναλύονται θέματα ασφάλειας προσωπικών δεδομένων καθώς και στους λόγους που οδηγούν τους νέους να χρησιμοποιούν ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης.
ΤΙ ΕΙΝΑΙ το FACEBOOK Το facebook είναι ένα κοινωνικό δίκτυο που ιδρύθηκε στις 4 Φεβρουαρίου 2004 από τον Mark Zuckerberg, φοιτητή του πανεπιστημίου Harvard. Αρχικά δικαίωμα συμμετοχής είχαν μόνο οι φοιτητές του Harvard ενώ αργότερα επεκτάθηκε για την Ivy League. Tο 2005 το δικαίωμα πρόσβασης επεκτάθηκε σε μαθητές συγκεκριμένων Λυκείων και μέλη ορισμένων μαθητικών κοινοτήτων, ενώ το 2006 η υπηρεσία έγινε προσβάσιμη σε κάθε άνθρωπο του πλανήτη που η ηλικία του ξεπερνούσε τα 13 χρόνια.
Το Facebook σήμερα έχει πάνω από 1 δισεκα- τομμύριο ενεργούς χρήστες, κατατάσσοντάς το έτσι ως ένα από τα δημοφιλέστερα web sites του πλανήτη . Επίσης, το Facebook είναι ένα από τα δημοφι- λέστερα sites για ανέβασμα φωτογραφιών με πάνω από 14 εκατομμύρια φωτογραφίες καθημερινά. Με αφορμή τη δημοτικότητά του, το Facebook έχει υποστεί κριτική και έχει κατηγορηθεί σε θέματα που αφορούν τα προσωπικά δεδομένα και τις πολιτικές απόψεις των ιδρυτών του. Ωστόσο η συγκεκριμένη ιστοσελίδα παραμένει η πιο διάσημη κοινωνική περιοχή δικτύωσης σε πολλές αγγλόφωνες χώρες.
Το Facebook είναι ένας καλός τρόπος δικτύωσης με φίλους και γνωστούς Το Facebook είναι ένας καλός τρόπος δικτύωσης με φίλους και γνωστούς. Παρά το ότι ενέχει κινδύνους, ο προσεκτικός χρήστης δεν διατρέχει κινδυνο. Το Facebook ακόμα παρέχει παιχνίδια και υπάρχει η δυνατότητα ανεβάσματος φωτογραφιών και βίντεο. Στο Facebook οι χρήστες έχουν την δυνατότητα να επικοινωνούν μέσω μηνυμάτων με τις επαφές τους και να τους ειδοποιούν όταν ανανεώνουν τις προσωπικές πληροφορίες τους. Έτσι κατατάσσεται ως ένα από τα δημοφιλέστερα web site του πλανήτη ενώ μπορεί κανείς να το χρησιμοποιήσει σε πάνω από 70 γλώσσες.
Τα ερευνητικά ερωτήματα που θα ερευνήσουμε Τα ερευνητικά ερωτήματα που θα ερευνήσουμε Κατά πόσο η ενασχόλησή των μαθητών Λυκείου με το Facebook επηρεάζει την σχολική τους επίδοση. Πόσοι μαθητές έχουν προφίλ και ποιος είναι ο χρόνος που αφιερώνουν στο Facebook; Tι κάνουν οι χρήστες όταν βρίσκονται συνδεδεμένοι στο Facebook . Ποιες είναι οι δημοφιλέστερες εφαρμογές που χρησιμοποιούν;
Πιθανοί λόγοι χρήσης του facebook από τους μαθητές μπορεί να είναι: Η διατήρηση και η ενδυνάμωση μιας κοινωνικής σχέσης με κάποιον γνωστό τους ή γνωστή τους; Η δημιουργία μιας φιλικής σχέσης με ένα άγνωστο πρόσωπο; Η δημιουργία μιας συναισθηματικής-ερωτικής σχέσης με έναν άγνωστο ή άγνωστη; Η δημιουργία μιας συναισθηματικής-ερωτικής σχέσης με ένα γνωστό πρόσωπο;
Κατά πόσο οι ίδιοι οι μαθητές θεωρούν ότι η ενασχόλησή τους με το Facebook εμπεριέχει κινδύνους;
Ένα μέρος από το ερωτηματολόγιο μας 1. Έχετε λογαριασμό στο Facebook ; Α. Ναι Β. Όχι 2. Προστατεύετε τα προσωπικά σας στοιχεία; Α. Ναι Β. Όχι Γ. Ίσως 3. Μιλάτε με αγνώστους στο chat; Α. Ναι Β. Όχι Γ. Καμία φορά 4. Σας έχουν «χακάρει» ποτέ τον λογαριασμό σας ; Α. Ναι Β. Όχι Γ. Δεν ξέρω
5. Μπαίνετε μέσω κινητού στο Facebook κατά την διάρκεια του σχολείου; Α. Ναι Β. Όχι 6. Έχετε «εμπιστευθεί» τον κωδικό του λογαριασμού σας σε κάποιον ή σας έχουν εμπιστευθεί το δικό τους; Α. Έχουμε Β. Μας έχουν Γ. Και τα δυο Δ. Τίποτα από τα προηγούμενα 7. Σας αποσπά το Facebook από τα μαθήματα; Α. Πάρα πολύ Β. Αρκετά Γ. Ούτε πολύ ούτε λίγο. Δ. Ελάχιστα. Ε. Καθόλου.
Πως θα συνεχιστεί η έρευνα στο δεύτερο Τετράμηνο Στο δεύτερο τετράμηνο θα διανεμηθεί το ερωτηματολόγιο σε ικανό δείγμα μαθητών Στη συνέχεια θα γίνει η συλλογή και η επεξεργασία των ερευνητικών δεδομένων Στο τέλος θα εξαχθούν τα αποτελέσματα και θα παρουσιαστούν στους μαθητές του σχολείου
ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΑΣ ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΑΣ