Α΄ Παγκόσμιος Πόλεμος.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Στρατής Μυριβήλης Γενιά Μεσοπολέμου ( )
Advertisements

8. Οι διάδοχοι του Μέγα Κωνσταντίνου Η αυτοκρατορία χωρίζεται σε
Πέρσες και Άβαροι συμμαχούν εναντίον του Βυζαντίου
συμμαχούν εναντίον του Βυζαντίου
Η φωτογραφία είναι του Είναι τραβηγμένη γωνία Πανεπιστημίου και Όθωνος, μπροστά από το ξενοδοχείο «Μεγάλη Βρετανία». Το τανκς είναι Γερμανικό,
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΣΧΟΛΗ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΗΣ ΑΓΩΓΗΣ – ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ.
Τίτλος Εργασίας: Η Ιταλική Εισβολή Στην Ελλάδα 28 Οκτωβρίου 1940
Ενότητα 31 Τα αίτια, η έκρηξη και τα μέτωπα του Α΄ Παγκόσμιου πολέμου
1. Ο Ελληνορωμαϊκός κόσμος την εποχή του Χριστού στη γη Ισραήλ
ΤΑ ΓΕΝΕΘΛΙΑ ΜΟΥ ΦΕΤΟΣ..
Ο Α΄ Παγκόσμιος πόλεμος
Ο Goya, ο Beethoven και ο Ρομαντισμοσ. .
Tο project από τα μάτια των μαθητών ΕΓΩ ΚΑΙ ΕΝΑ ΚΑΙΝΟΥΡΙΟ ΜΑΘΗΜΑ Το καλοκαίρι του 2011, όταν άκουγα στην τηλεόραση για ένα καινούριο μάθημα– την ερευνητική.
O ΨυχροΣ ΠολεμοΣ.
επιμέλεια: Ευδωρίδου Μαρία
Κωνσταντίνος Βασιλόπουλος & Δημήτρης Μιχαλακόπουλος
Ο Μεχμετ αλη.
Ο Κωνσταντίνος Παλαιολόγος προσπαθεί να σώσει την Πρωτεύουσα
30. Οι Οθωμανοί πολιορκούν την Κωνσταντινούπολη
Γνωριμία με τον Ηλεκτρονικό Υπολογιστή
28/1/2012 Συνεντεύξεις για τις Επικοινωνίες σε Διάφορες Εποχές…
Η γειτονιά που γέμισε ήχους
1922.
ΤΑ ΓΕΝΕΘΛΙΑ ΜΟΥ ΦΕΤΟΣ..
Μικρασιατική εκστρατεία
Πόλεμος και Ειρήνη: Πόλεμος:.
Οι Έλληνες αντιμέτωποι με τους κατακτητές
28η Οκτωβρίου 1940.
Ο Πύρρος, ο βασιλιάς της Ηπείρου
Μάρκο Πόλο Γεννήθηκε το 1254 στη Βενετία. Ήταν γιος του Νικολό Πόλο, γνωστού, πλούσιου εμπόρου, ο οποίος με τον αδελφό του Ματέο,έκανε συχνά εμπορικά ταξίδια.
Κεφάλαιο Γ΄ Ο Α΄ Παγκόσμιος Πόλεμος και οι άμεσες επιπτώσεις του Οι ανταγωνισμοί των Μεγάλων Δυνάμεων ( )
Η ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ ΤΟΥ ΠΟΛΕΜΟΥ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΤΕΧΝΕΣ
28η Οκτωβρίου «ΟΧΙ» Το ιταλικό τηλεσίγραφο της 28ης Οκτωβρίου 1940 με το οποίο ο Μουσολίνι ζητούσε την ελεύθερη δίοδο των ιταλικών στρατευμάτων απορρίπτεται.
28 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ ΗΡΩΕΣ ΤΟΥ ΄40.
11. Γιατί υπάρχει το κακό στον κόσμο;
ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΑ ΗΦΑΙΣΤΕΙΑ
Η ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ ΤΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
Η Άλωση Της Κωνσταντινούπολης 29 Μαΐου 1453
ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΑΠΑΡΓΥΡΗΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΠΑΡΔΑΛΟΣ ΙΩΑΝΝΑ ΣΚΟΥΡΑ
Ο Α΄ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ ΚΑΙ Η ΡΩΣΙΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ( )
ΕΡΓΑΣΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΩΝ ΑΡΧΑΙΩΝ
Οι Ακρίτες και ο Πλούτος τους Κατά τη Λαίκη Παράδοση. Ουζούνης Γιώργος Α3 ΓΕΛ Χαλάστρας 20/10/20111.
Τα μαθηματικα στην τεχνη και στη φυση
Ά Γ Υ Μ Ν Α Σ Ι Ο Θ Ρ Η Σ Κ Ε Υ Τ Ι Α.
ΓΕΓΟΝΟΝΤΑ ΤΟΥ 2ου ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΥ ΠΟΛΕΜΟΥ
Παρουσίαση των γεγονότων του
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΤΑΣΗ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ
Εργασία Κειμένων Θέμα: Στράτης Μυριβήλης και Α’ Παγκόσμιος Πόλεμος
Α' Παγκόσμιος Πόλεμος και Αίτια
Ο προφήτης Μιχαίας: το όραμα της παγκόσμιας ειρήνης
Αυτό το αεροδρόμιο, είχε το πλεονέκτημα της εγγύτητας με το σιδηροδρομικό δίκτυο και το σιδηροδρομικό σταθμό (μόλις 200 μέτρα μακριά). Μετά τη γερμανική.
Οι διεκδικήσεις της Αντάντ και της Ελλάδας στην Οθωμανική αυτοκρατορία Η Βρετανία στήριξε τις ελληνικές απαιτήσεις.
O Πιερ Ωγκyστ Ρενουaρ Pierre Auguste Renoir
Β’ Παγκόσμιος Πόλεμος Β’ Παγκόσμιος Πόλεμος «Ο Ολοκληρωτικός Πόλεμος»
Β ΄ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ & ΤΟ ΕΠΟΣ ΤΟΥ 1940.
Ο όρος Αρχαία Ελλάδα χρησιμοποιείται για να περιγράψει τον ελληνικό κόσμο κατά την περίοδο της αρχαιότητας. Αναφέρεται όχι μόνο στις περιοχές του σύγχρονου.
Ναπολέων Λαπαθιώτης Νυχτερινό
ΕΙΡΗΝΗ ΠΑΥΛΑΚΟΥ E’2 16/19/15.
Τι ήταν άραγε ο Μοντριάν;;;
Θρησκευτικά Γιώργος Λεπίδας.
28η Οκτωβρίου 1940.
Χιροσιμα.
21. Το Βυζάντιο εκχριστιανίζει τους Σλάβους
ΣΤΡΑΤΗ ΜΥΡΙΒΗΛΗ «Η ΖΩΗ ΕΝ ΤΑΦΩ»
H ΜΙΚΡΑΣΙΑΤΙΚΗ ΕΚΣΤΡΑΤΕΙΑ
ΠΕΡΙΚΛΗΣ Χαλβατζή Μαρία Α’3.
ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ, ΜΙΧΑΙΑΣ ΕΙΡΗΝΗ
ΟΙΚΙΑ - ΜΟΥΣΕΙΟ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ (ΧΑΛΕΠΑ ΧΑΝΙΩΝ)
εξαναγκασμός των στρατιωτών να πολεμήσουν με
Ο Α΄ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ ΚΑΙ Η ΡΩΣΙΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Α΄ Παγκόσμιος Πόλεμος

Διδακτικοί Στόχοι Να γνωρίσουν τα κυριότερα μέτωπα και τις κυριότερες φάσεις του πολέμου. Να κατανοήσουν τη σημασία της εισόδου των ΗΠΑ στον πόλεμο και να εμβαθύνουν στα αίτια της ήττας των Κεντρικών Δυνάμεων. Να γνωρίσουν τις αλλαγές στη διεξαγωγή του πολέμου και να κατανοήσουν τη σημασία της αξιοποίησης των επιστημονικών και τεχνολογικών επιτευγμάτων σ’ αυτόν.

Νέοι σύμμαχοι (αφίσες 1917)

Λεζάντα: Ελλάς!.. Ελλάς!... Με ποιο θα χορέψω εγώ; Νέοι σύμμαχοι Ιταλική αφίσα που σατιρίζει τη γερμανική επεκτατική πολιτική στο πρόσωπο του Γερμανού αυτοκράτορα Γουλιέλμου του Β΄ . Λεζάντα: Ελλάς!.. Ελλάς!... Με ποιο θα χορέψω εγώ;

Σύμμαχοι της Αντάντ

Εξάπλωση του πολέμου Κεντρικές Δυνάμεις Αντάντ και σύμμαχοί της

Η αρχή του τέλους: Γερμανία

Η αρχή του τέλους: Γαλλία Γράμμα ενός στρατιώτη «Το σύνταγμα εξεγέρθηκε και αρνήθηκε να λάβει μέρος στις επιχειρήσεις. Η ατμόσφαιρα ήταν ηλεκτρισμένη. Έστειλαν από την μεραρχία ιππείς για να μας χτυπήσουν, αλλά μπορείς να φανταστείς πώς του δεχτήκαμε. Τέλος ήλθε ο ίδιος ο σωματάρχης. Μόλις έκανε να κατέβει από το άλογό του, αρχίσαμε να φωνάζουμε «χειροβομβίδες! Χειροβομβίδες!» Ο διοικητής του συντάγματος αναγκάστηκε να τραγουδήσει μαζί μας τη «Διεθνή». Θέλησε να αυτοκτονήσει από τη φούρκα του, κι ο λοχαγός το ίδιο. Τέλος είχαμε δίκιο γι’ αυτά που κάναμε. Ας υπογράψουμε ειρήνη και όλα θα διορθωθούν» Γκυ Πεντρονσινί, Οι ανταρσίες στο γαλλίκο στρατό, 1917. Γράμμα ενός στρατιώτη «Το σύνταγμα εξεγέρθηκε και αρνήθηκε να λάβει μέρος στις επιχειρήσεις. Η ατμόσφαιρα ήταν ηλεκτρισμένη. Έστειλαν από την μεραρχία ιππείς για να μας χτυπήσουν, αλλά μπορείς να φανταστείς πώς του δεχτήκαμε. Τέλος ήλθε ο ίδιος ο σωματάρχης. Μόλις έκανε να κατέβει από το άλογό του, αρχίσαμε να φωνάζουμε «χειροβομβίδες! Χειροβομβίδες!» Ο διοικητής του συντάγματος αναγκάστηκε να τραγουδήσει μαζί μας τη «Διεθνή». Θέλησε να αυτοκτονήσει από τη φούρκα του, κι ο λοχαγός το ίδιο. Τέλος είχαμε δίκιο γι’ αυτά που κάναμε. Ας υπογράψουμε ειρήνη και όλα θα διορθωθούν» Γκυ Πεντρονσινί, Οι ανταρσίες στο γαλλίκο στρατό, 1917. Η αρχή του τέλους: Γαλλία Γράμμα ενός στρατιώτη «Το σύνταγμα εξεγέρθηκε και αρνήθηκε να λάβει μέρος στις επιχειρήσεις. Η ατμόσφαιρα ήταν ηλεκτρισμένη. Έστειλαν από την μεραρχία ιππείς για να μας χτυπήσουν, αλλά μπορείς να φανταστείς πώς του δεχτήκαμε. Τέλος ήλθε ο ίδιος ο σωματάρχης. Μόλις έκανε να κατέβει από το άλογό του, αρχίσαμε να φωνάζουμε «χειροβομβίδες! Χειροβομβίδες!» Ο διοικητής του συντάγματος αναγκάστηκε να τραγουδήσει μαζί μας τη «Διεθνή». Θέλησε να αυτοκτονήσει από τη φούρκα του, κι ο λοχαγός το ίδιο. Τέλος είχαμε δίκιο γι’ αυτά που κάναμε. Ας υπογράψουμε ειρήνη και όλα θα διορθωθούν» Γκυ Πεντρονσινί, Οι ανταρσίες στο γαλλίκο στρατό, 1917.

Νέα τεχνολογία στον πόλεμο για μεγαλύτερη καταστροφή

Χαρακώματα

Η ζωή στα χαρακώματα Μέσα σ’ αυτούς τους τάφους που τους ονόμαζαν χαρακώματα, με τα συστήματα των υπογείων διαβάσεων και διόδων, μας έλειπαν σχεδόν τα πάντα. Έμαθα γρήγορα ... να κρεμάω το ψωμί σ’ ένα σύρμα στη μέση του ορύγματος για να μην το φτάνουν τα ποντίκια, να κοιμάμαι με βρεγμένες αρβύλες, γιατί το να προσπαθήσεις να τις ξαναβάλεις, αφού τις είχες βγάλει, θα ήταν μάταιο, να κοιμάμαι τυλιγμένος σε μια μουσκεμένη χλαίνη, να κοιμάμαι τέσσερις ώρες ανάμεσα σε θορύβους, σε φωνές ανθρώπων, σε βρωμερές αναθυμιάσεις. Φλοράν Φλες, Ιδού

Μια σπαρακτική κραυγή της γενιάς του πολέμου Είμαι νέος, μόλις έκλεισα τα 20. Από τη ζωή δεν ξέρω παρά μόνο την απελπισία, το θάνατο, το φόβο ... Βλέπω τους λαούς, να ορμούν σε άλλους λαούς, να σκοτώνουν και να σκοτώνονται, χωρίς ούτε κι εκείνοι να ξέρουν το γιατί, υποκούοντας σ’ αυτούς που τους στέλνουν, χωρίς συναίσθηση του κινδύνου ή της ευθύνης τους. Βλέπω πώς οι δυναμικότεροι εγκέφαλοι του κόσμου, εφευρίσκουν όπλα για να γίνονται όλα’ αυτά μ’ έναν τρόπο ακόμα πιο ραφιναρισμένο και να διαρκούν όσο γίνεται περισσότερο... Έριχ Μαρία Ρεμάρκ, Ουδέν νεώτερον από το δυτικό μέτωπο

Δηλητηριώδη αέρια

Τεθωρακισμένα

The Paris Gun Ο Γερμανικός στρατός χρησιμοποίησε το τεράστιο αυτό όπλο (επίσης γνωστό και ως όπλο του Αυτοκράτορα Γουίλιαμ) το 1918 για να τρομοκρατήσει τους Γάλλους κατά την διάρκεια του Πρώτου Παγκοσμίου. Το όπλο του Παρισιού αποτελείτο από μια κάνη 30 περίπου μέτρων που μπορούσε να εκτοξεύσει βλήματα 110 κιλών σε απόσταση 120 χιλιομέτρων. Εξαιτίας της τεράστιας απόστασης του από τον στόχο, οι κάτοικοι του Παρισιού δεν είχαν καμία οπτική ή ακουστική προειδοποίηση για τους επικείμενους βομβαρδισμούς με αποτέλεσμα – αν και οι επιπτώσεις των βομβαρδισμών δεν ήταν και τόσο καταστροφικές – να ζουν συνεχώς με τον φόβο της αβεβαιότητας για το που και πότε θα δεχθούν επίθεση. Ο Γερμανικός στρατός φαίνεται να κατέστρεψε το όπλο με την έναρξη της συμμαχικής επίθεσης.

Αποτελέσματα - Συνέπειες

Απώλειες σε ανθρώπινες ζωές

Συνέπειες χρήσης χημικών αερίων Χώρες Τραυματίες Θανάτοι Σύνολο Βρετανία 180,597 8,109 188,706 Γαλλία 182,000 8,000 190,000 Η.Π.Α 71,345 1,462 72,807 Ιταλία 55,373 4,627 60,000 Ρωσία 419,340 56,000 475,340 Γερμανία 191,000 9,000 200,000 Αυστροουγγαρία 97,000 3,000 100,000 Άλλοι 1,000 10.000 1,205,655 91,198 1,296,853

«Τα καλλιτεχνικά ρεύματα της εποχής και οι εκπρόσωποί τους στράφηκαν στον ρεαλισμό και τον πεσιμισμό. Η λογοτεχνία, η ποίηση, η μουσική, η ζωγραφική κατέγραψαν την παράνοια του πολέμου, ενώ η ανδρεία είχε θέση μόνο στα μνημεία πολέμου που εξαπλώθηκαν, κυρίως, στην κεντρική Ευρώπη. Ο καταναλωτισμός, ο ηδονισμός, οι αστυνομικές ιστορίες και τα σταυρόλεξα άνθησαν πάνω στις στάχτες του πολέμου, ως αντίδραση σε έναν κόσμο τελείως διαφορετικό, πιο επικίνδυνο, πιο φτωχό από αυτόν που υπήρχε πριν από την έναρξη του Μεγάλου Πολέμου.» Πηγή: εφημ. Καθημερινή,  28-07-06    Ηθικός τομέας «Τα καλλιτεχνικά ρεύματα της εποχής και οι εκπρόσωποί τους στράφηκαν στον ρεαλισμό και τον πεσιμισμό. Η λογοτεχνία, η ποίηση, η μουσική, η ζωγραφική κατέγραψαν την παράνοια του πολέμου, ενώ η ανδρεία είχε θέση μόνο στα μνημεία πολέμου που εξαπλώθηκαν, κυρίως, στην κεντρική Ευρώπη. Ο καταναλωτισμός, ο ηδονισμός, οι αστυνομικές ιστορίες και τα σταυρόλεξα άνθησαν πάνω στις στάχτες του πολέμου, ως αντίδραση σε έναν κόσμο τελείως διαφορετικό, πιο επικίνδυνο, πιο φτωχό από αυτόν που υπήρχε πριν από την έναρξη του Μεγάλου Πολέμου.» Πηγή: εφημ. Καθημερινή,  28-07-06   

Πίνακας του Γερμανού ζωγράφου Otto Dix

Υλικές καταστροφές - Μαλανκούρ

Βερντέν

Υπρ - Βέλγιο

Υπρ

Νέος Χάρτης