TEAM-BASED ΕΠΙΛΟΓΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ Ο ΡΟΛΟΣ ΤΗΣ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Διοίκησης Γεωργικών Εκμεταλλεύσεων
Advertisements

Σωματείο «Επιχειρηματικότητα Νέων»/ Junior Achievement Greece
Αλέξανδρος Σαχινίδης, ΜΒΑ, Ph.D. ΙΟΥΝΙΟΣ 2009
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
Επιχειρησιακές Εφαρμογές της Συναισθηματικής Νοημοσύνης (E.Q.)
Ο παράγων «Άνθρωπος» κινητήριος Μοχλός στην ανάπτυξη των σύγχρονων εφοδιαστικών αλυσίδων Ηλίας Σιαμαήλας Προϊστάμενος Διαχείρισης Αποθηκών & Αποθεμάτων.
Διεπαγγελματική μάθηση στόχοι?
Πρόληψη και Διαχείριση εργασιακού άγχους
Πόση ενέργεια ξοδεύει η γειτονιά μου, Πόσο συμμετέχω εγώ σε αυτό? ΣΥΝOΠΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΡΓΑΝΩΣΗ & ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΜΙΑΣ ΕΕ.
KOIΝΩΝΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ Μάθημα 8
Χαρακτηριστικά και Ταξινόμηση των Ψυχολογικών Τεστ
Στοιχεία Διοίκησης Επιχειρήσεων
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ
Ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα καινοτομιών για νέες μικρές επιχειρήσεις Γιάννης Μουρατίδης MSc, Μηχανικός Παραγωγής & Διοίκησης Συνεργάτης Μονάδας Καινοτομίας.
Η ομάδα στις ερευνητικές εργασίες. Τι είναι μια ομάδα; Πως μπορούμε να την προσδιορίσουμε; Η ομάδα έχει τουλάχιστον δυο στόχους α) Πραγματοποίηση ενός.
Διαχείριση εργασιακού άγχους στην EDUCACONSULT M&J Consulting Παρντουμπίτσε, Δημοκρατία της Τσεχίας
ManLab1 Συστεμική θεώρηση του σχεδιασμού της εργασίας Οργανωσιακάστοιχεία Περιβαλλοντικάστοιχεία Στοιχείασυμπεριφοράς ΕΙΣΕΡΧΟΜΕΝΑ Παραγωγική και ικανοποιητική.
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ
kpmg kpmg Αειφόρος ανάπτυξη και οικονομία – πρότυπα μοντέλα επιχειρησιακών / επενδυτικών φορέων.
ΕΠΙΛΥΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΤΡΟΠΟΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΩΝ ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΤΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 1.3 Εσωτερικά επαγγελματικά προφίλ και δεξιότητες.
Τμήμα Χρηματοοικονομικής & Τραπεζικής Διοικητικής
ΟΙ «ΔΙΕΡΓΑΣΙΕΣ» ΣΤΙΣ ΟΜΑΔΕΣ
ΒΕΛΤΙΣΤΗ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 1.Επιλεκτική ανταπόκριση του στις ανάγκες του κόσμου μέσα στην επιχείρηση και έξω από αυτήν με τρόπο που να βελτιστοποιεί.
Ανάπτυξη και Λειτουργία
Web-based πλατφόρμες συνεργασίας στον κατασκευαστικό κλάδο
Ορισμός της Αναπτυξιακής Δυσαριθμησίας
ΟΙ ΑΝΑΓΚΕΣ ΤΩΝ ΣΤΕΛΕΧΩΝ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ
ΘΕΩΡΙΑ ΑΝΑΓΚΩΝ Abraham Maslow
Συμμετοχή των εργαζομένων στην διοίκηση των επιχειρήσεων
KOIΝΩΝΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ Μάθημα 6-7
Λουκάς Τσιρώνης1 ΕΙΣΑΓΩΓΗ (1) Διοίκηση είναι η συστηματοποίηση της συλλογικής προσπάθειας μέσω της οποίας στοχεύουμε στην ικανοποίηση των στόχων που έχουν.
1 Τα καθήκοντα του manager Προγραμματισμός: Είναι η απαραίτητη προϋπόθεση πριν από την εφαρμογή οποιασδήποτε ενέργειας. Τα συστατικά που πρέπει να προσαρμοσθούν.
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ (PROJECT)
Αρχές Οργάνωσης & Διοίκησης Επιχειρήσεων
Σωματείο « Επιχειρηματικότητα» Νέων. ΣΕΝ/ JA Greece ΚΕΣΥΠ Ηλιούπολης.
ΣΧΕΔΙΑΣΗ & ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ ΣΤ. ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΗΣ – ΘΡ. ΤΣΙΑΤΣΟΣ Θέματα Σχεδίασης Μέρος 2ο Χρηστοκεντρική & Συμμετοχική Σχεδίαση.
Νίκος Ε. Σκουλάς & Συνεργάτες
Το θεωρητικό πλαίσιο των εννοιών της “Μακρο-Κουλτόυρας” (Macroculture) και της “Περιορισμένης Ορθολογικότητας” (Bounded Rationality) Μακρο-κουλτούρα: Σύστημα.
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΠΟΡΩΝ
Εκτίμηση της Απόδοσης των Οργανισμών Αθλητικής Αναψυχής
Οργάνωςη και Διοίκηςη Βιομηχανικών Επιχειρήςεων
Διεπιστημονική Προσέγγιση στη Φροντίδα Υγείας
ΑΠΟΔΟΤΙΚΟΤΗΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΑΠΟΔΟΣΗΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ.
ΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΟΜΑΔΩΝ & ΟΜΑΔΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 10.
Ανάπτυξη – Βελτίωση του Ανθρώπινου Δυναμικού
«Οι Αρχές της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής
Διαχείριση κόστους έργων πληροφορικής. 2 Ανάλυση κόστους/οφέλους Η ανάλυση κόστους/οφέλους βασίζεται γενικά στις ακόλουθες οικονομικές αρχές:  Κριτήριο.
ΕΝΟΤΗΤΑ 1η ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ - ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ - ΣΑΒΒΑΣ ΚΑΤΕΡΕΛΟΣ.
ORGANIZATIONAL BEHAVIOR I. Εισαγωγή στην Οργανωτική Συμπεριφορά (Κεφάλαιο 1) Με τι πιστεύετε ασχολείται το μάθημα της οργανωτικής συμπεριφοράς;
9-1 STEPHEN P. ROBBINS, DAVID A. DECENZO, MARY COULTER Διοίκηση επιχειρήσεων Αρχές και εφαρμογές.
Πέτρος Ροδακινιάς, Σύμβουλος Επιχειρηματικότητας, ΜΟΚΕ ΠΘ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ, ΜΟΝΑΔΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ (ΜΟΚΕ) Συμβουλευτική Επιχειρηματικότητας.
Γεωργία Κωνσταντίνου, Διευθύντρια Προγραμμάτων Επιχειρηματικότητας
ΔΙΑΛΕΞΗ 5η Συνηγορία Υπευθυνότητα/ευθύνη Συνεργασία Στάση φροντίδας
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ
Η βιομηχανία στον 21ο αιώνα
Εκπαιδευτική διοίκηση και καινοτομία
Επιχειρησιακός Σχεδιασμός και Διαχείριση Έργων
Διεπιστημονική Προσέγγιση στη Φροντίδα Υγείας
Αλέξανδρος-Ανδρέας Κύρτσης
1ος υπό έμφαση στόχος - ΥΠΠ
Διοίκηση Τουριστικών Επιχειρήσεων και Επιχειρήσεων Φιλοξενίας
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΠΑΙΔΙΚΗΣ-ΕΦΗΒΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ (30%)
Θεωρία Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων
Η έννοια της επιχείρησης
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων
Αλέξανδρος Σαχινίδης, ΜΒΑ, Ph.D. ΙΟΥΝΙΟΣ 2009
ΘΕΜΑΤΑ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

TEAM-BASED ΕΠΙΛΟΓΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ Ο ΡΟΛΟΣ ΤΗΣ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ SOFIA CHATZI Ph.D Student Supervisor: Ioannis Nikolaou Department of Management Science and Technology Athens University of Economics and Business

TEAMWORK Teamwork: Team Features: Ως εργασία στα πλαίσια ομάδας (“teamwork”) ορίζονται «όλες εκείνες οι ενέργειες, διαδικασίες, και συμπεριφορές που υιοθετούν τα μέλη προκειμένου η ομάδα να έχει την ικανότητα να πετύχει συγκεκριμένους, κοινούς και με αξία στόχους» (Glickman et al., 1987). Η πιο σημαντική πλευρά της εργασίας στα πλαίσια ομάδας είναι η υπευθυνότητα που αποκτάει εκείνος που γίνεται μέλος μιας ομάδας. Team Features: Η κοινή αντίληψη των ατόμων ότι αποτελούν μια κοινωνική μονάδα, δηλαδή ομάδα Τα κοινά κίνητρα να ικανοποιούν με αμοιβαίο τρόπο τις ανάγκες τους (Κάντας, 1995) Οι κοινοί στόχοι και σκοποί (Hayes, 1997) Η οργάνωση: οι σχέσεις δηλαδή των ανθρώπων ρυθμίζονται από κάποιο σύστημα ρόλων και κοινά αποδεκτών κοινωνικών κανόνων (Thomas & Corney, 1993) Η μεταξύ των ατόμων αλληλεξάρτηση, διεξάγοντας συχνά τυπικές ή άτυπες συναντήσεις (West & Slater, 1996) Η βάση μιας κοινής γνώσης και η συλλογική υπευθυνότητα ως ομάδα (Gilmore et al.,1974) Ο προσανατολισμός προς το εργασιακό καθήκον και οι διαφορετικές, αλλά αλληλοσυμπληρωματικές, δεξιότητες (Hayes, 1997)

TEAMS IN ORGANIZATIONS ΟΙ ΤΙΘΕΜΕΝΟΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΣΤΟΧΟΙ αυξάνουν την παραγωγικότα (Weldon & Weingart, 1993) προωθούν την καινοτομία (Pillinger & West, 1995) καλυτερεύουν την οικονομική απόδοση της εταιρίας (Guzzo, 1996) ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΑΝΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ (Tannenbaum et al. 1996, βλ. Burch & Anderson, 2004) τα χαρακτηριστικά του εργασιακού καθήκοντος η δομή της εργασίας τα ατομικά χαρακτηριστικά τα χαρακτηριστικά της ομάδας οι διαδικασίες της ομάδας ΠΡΩΙΜΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ Team – Member Επιλογή Προσωπικού

TEAM BASED ΕΠΙΛΟΓΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ Σε έρευνα των Capelli & Rogovsky (1994) σε δείγμα 56, 000 εργαζομένων σε παραγωγικές μονάδες των Ηνωμένων Πολιτειών της Αμερικής βρέθηκε ότι μία από τις πιο κοινές δεξιότητες που οι νέες εργασιακές πρακτικές απαιτούν, είναι η Ικανότητα να εργάζεται κανείς μέσα σε Ομάδες. THE BIG ISSUE Πώς μπορούμε να επιλέξουμε υποκείμενα που θα είναι ικανά να εργαστούν στα πλαίσια μιας ομάδας (team), ενώ παράλληλα θα είναι παραγωγικά και θα προάγουν την καινοτομία; Τί ξέρουμε για τη σύνθεση των ομάδων, ερευνητικό ερώτημα η απάντηση του οποίου θα μας βοηθήσει να συγκροτήσουμε σωστές και αποτελεσματικές ομάδες;

ΕΡΕΥΝΑ Μερικοί άνθρωποι φαίνεται να ανταποκρίνονται ψυχολογικά καλύτερα από κάποιους άλλους σε δραστηριότητες της ομάδας.....Ομάδες που σχηματίζονταν από άτομα που επιθυμούσαν την εργασία στα πλαίσια ομάδας ή που χαρακτηρίζονταν από «κολλεκτιβιστικό προσανατολισμό» (Early, 1994), απέδιδαν καλύτερα στα καθήκοντα που απαιτούσαν αλληλεπίδραση και συντονισμό (Davis, 1969) Μέτρηση δεξιοτήτων: οι γνώσεις, οι δεξιότητες και οι ικανότητες (KSAs) είναι οι σπουδαιότεροι προβλεπτικοί παράγοντες της ατομικής και ομαδικής απόδοσης. Τέτοιες δεξιότητες στο ομαδικό επίπεδο ανάλυσης είναι: επίλυση της σύγκρουσης, συνεργασία στη λύση προβλημάτων, επικοινωνία, επιβολή στόχου, διαχείριση της απόδοσης, προγραμματισμός και συντονισμός του εργασιακού καθήκοντος (Stevens & Campion, 1994). Κατά τους Salas, Burke, & Cannon-Bowers (2000) υπάρχουν 8 δεξιότητες για να εργαστεί κάποιος σε ομαδικά πλαίσια: adaptability, shared situational awareness, performance monitoring/ back-up behavior, team leadership, interpersonal relations, coordination, communication, και decision-making

ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ Με τον όρο Καινοτομία εννοούμε «…τη σκόπιμη εισαγωγή και εφαρμογή μέσα σε ένα επάγγελμα, σε μια ομάδα, ή σε μια επιχείρηση ιδεών, μεθόδων, προϊόντων, ή διαδικασιών, που είναι καινούργια για το επάγγελμα, την ομάδα ή την επιχείρηση, και που έχουν σχεδιαστεί προκειμένω να ωφελήσουν το επάγγελμα, την ομάδα ή την επιχείρηση» (West & Farr, 1990)

ΕΓΧΕΙΡΗΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ Μέτρηση της Δημιουργικότητας στη λήψη αποφάσεων (Maier, 1970) Περιγραφή του ποσοστού Καινοτομίας των Ομάδων από Supervisors και Experts (Burningham & West, 1995, Agrell & Gustafson, 1994) Πώς πρέπει να αντιμετωπίζεται η έννοια; Σημαντικό είναι αυτό που τίθεται σε εφαρμογή: Το πόσο καινοτόμα ήταν μια απόφαση βάσει ενός αριθμού διαστάσεων μέγεθος-σπουδαιότητα, ριζοσπαστικότητα, νεωτερισμός και η επίδρασή της στην αποτελεσματικότητα της οργάνωσης

Personnel Selection Team Innovation