ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ «Τροφή για σκέψη…» ΘΕΜΑ: Διατροφή στην εφηβεία ΟΝΟΜΑ ΟΜΑΔΑΣ: Giam… Masa! ΕΠΙΒΛΕΠΟΥΣΕΣ: Αντωνοπούλου Ελένη, Γαβριλιάδη Γκόλφη ΜΕΛΗ ΟΜΑΔΑΣ: Γεωργακόπουλος Χρίστος Μιχαλόπουλος Χαράλαμπος Πράντζαλου Πολυξένη Χαλούλου Σοφία
Το θέμα το οποίο πραγματεύεται η εργασία μας, σχετίζεται με: τις διατροφικές επιλογές των εφήβων ιδιαίτερα στη σύγχρονη εποχή, οι οποίες επηρεάζονται από τα «πρότυπα μόδας» και τις διαφημίσεις γενικότερα. την προτίμηση τους σε τυποποιημένα ή οικολογικά προϊόντα. την κατανάλωση ή μη ενεργειακών ποτών.
Η εργασία μας μέσω της συλλογής έντυπων και ηλεκτρονικών πληροφοριών καθώς και της διανομής ερωτηματολογίων στοχεύει : Στην απάντηση των βασικών ερωτημάτων που πραγματεύεται η εργασία μας , δηλαδή αν τελικά η διατροφή τους απαρτίζεται κυρίως από σπιτικά φαγητά ή fast-food. Στην εξακρίβωση του ποσοστού επιρροής τους από τα προβαλλόμενα καταναλωτικά πρότυπα. Στη παροχή χρήσιμων συμβουλών για τη βελτίωση της διατροφής των νέων σε περίπτωση εύρεσης «αναμενόμενων» αρνητικών αποτελεσμάτων.
Η εφηβεία είναι μια καθοριστική περίοδος της ζωής του ανθρώπου , κατά την οποία γίνεται η μετάβαση από την παιδική ηλικία στην ενηλικίωση. Είναι το χρονικό διάστημα γεμάτο αλλαγές σωματικές και ψυχολογικές που επηρεάζουν σε σημαντικό βαθμό τις διατροφικές συνήθειες τους , προκαλώντας διαταραχές διατροφή και κατά συνέπεια στην υγεία τους. Αντιλαμβανόμαστε λοιπόν τη σπουδαιότητα της διατροφής στη ζωή τους , και για αυτό το λόγο είναι αδήριτη ανάγκη να επιδείξουν την αρμόζουσα προσοχή.
Η εφηβεία είναι μια περίοδος στην οποία ο έφηβος δηλώνει την ανεξαρτητοποίησή του. Η σχέση του με το φαγητό αλλάζει , καθώς επιθυμώντας να γίνει αποδεκτός από τον περίγυρο του, υιοθετεί τέτοια πρότυπα που συνήθως τον απομακρύνουν από την υγιεινή διατροφή. Πιο συγκεκριμένα, οι λόγοι που τους ωθούν στην υιοθέτηση αυτή είναι: Η σύγκριση με συνομηλίκους και πρότυπα ομορφιάς (π.χ μοντέλα) .
Αλλαγές στο βάρος τους για να φαίνεται πιο ελκυστικό το σώμα τους και να τονώσουν την αυτοπεποίθηση τους. Τα ΜΜΕ προβάλλουν συνεχώς πρότυπα και προϊόντα που κεντρίζουν το ενδιαφέρον των εφήβων. Επίσης, συνήθως μέσω των τελευταίων που προβάλλουν φαίνεται πως επικεντρώνουν την προσοχή τους, μόνο στην εμφάνιση αυτών.
Όπως όλοι γνωρίζουμε, κατά την κρίσιμη περίοδο της εφηβείας οι νέοι εκδηλώνουν «τάσεις» υιοθέτησης μοντέρνων προτύπων μέσω των οποίων επρόκειτο να διασφαλίσουν κοινωνική αποδοχή. Μια λοιπόν από τις πιο δημοφιλής τάσεις ενδείκνυται να είναι τα ενεργειακά ποτά. Πιο αναλυτικά, ενεργειακά ποτά θεωρούνται όσα περιέχουν καφεΐνη, ταυρίνη και βιταμίνες, που χρησιμοποιούνται έχοντας ως σκοπό την «υποτιθέμενη» βελτίωση της σωματικής τους κατάστασης.
Τα παραπλανητικά μηνύματα που αναγράφονται στις συσκευασίες, και που προωθούν συστηματικά οι διαφημίσεις. Η μη αναγραφή της επικινδυνότητάς τους. Ο εθισμός που προκαλούν. ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ: Το μεγαλύτερο ποσοστό των εφήβων παρασύρεται ευκολότερα, με αποτέλεσμα να προβαίνει στην άκριτη κατανάλωσή τους, χωρίς φυσικά να έχουν επίγνωση των αρνητικών συνεπειών που θα πιθανώς να υποστούν.
Η υπερβολική χρήση ενεργειακών ποτών ενδέχεται να προκαλέσει: Εξάρτηση Διαταραχές ύπνου Εμφάνιση καρδιακών προβλημάτων