THE GREAT GATSBY.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΠΥΘΑΓΟΡΕΙΑ ΕΓΚΗΜΑΤΑ Παρουσίαση από : Πούλου Τίνα Θωμαΐδα Χατζηθωμά.
Advertisements

© GfK 2013 | Η Επιχειρηματικότητα στην Ευρώπη – 2013 | Αθήνα, 4 Φεβρουαρίου GfK Hellas | Consumer Experiences | Dr. Spyridon Tryfonas Αθήνα, 4 Φεβουαρίου.
1 Δορυφορικό 2 ης ομάδας. 2 Είσαι στη μέση του μαθήματος και βλέπεις...  έναν μαθητή να βγαίνει από την αίθουσα διδασκαλίας,  δύο μαθητές να μιλούν.
Δραστηριότητα 6: Από πού έρχονται και πού πηγαίνουν οι μετανάστες; Διαφάνεια 1: Στόχος >Να εξετάσουμε μερικά στοιχεία για τα πρότυπα της μετανάστευσης.
Θόδωρος Αγγελόπουλος (Αθήνα, 27 Απριλίου Ιανουαρίου 2012) Έλληνας σκηνοθέτης, σεναριογράφος και παραγωγός κινηματογράφου. Έχει τιμηθεί με.
Κώστας Καρυωτάκης Ο Κώστας Καρυωτάκης γεννήθηκε στις 30 Οκτώβριου 1896 στην Τρίπολη και αυτοκτόνησε το απόγευμα της 21ης Ιουλίου 1928 στην Πρέβεζα .Θεωρείται.
•Ο Νίκος Καζαντζάκης 18 Φεβρουαρίου Οκτωβρίου 1957 ήταν Έλληνας μυθιστοριογράφος, ποιητής και θεατρικός συγγραφέας, γνωστός για τη στοχαστική.
Η ΟΜΟΡΦΙΑ ΣΤΟΝ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ ΠΕΡΙΟΔΟΣ Σήμερα.
Η ηλεκτρονική παρουσίαση του λογοτεχνικού της Ζωρζ Σαρρη αποτελεί μια καινοτομία στο μάθημα του λογοτεχνικού. Η παρουσίαση αυτή παρουσιάστηκε την ημέρα.
Λασκαρίνα Μπουμπουλίνα
Ο Μυστικός Κήπος F. H. Burnett Μάριος Σταύρου Α2.
Συγκέντρωση υλικού-επιμέλεια: Καλλιόπη Κανάκη Χαραλαμποπούλου
Μαργαρίτα Λυμπεράκη
Τςαρλι Τςαπλιν: γεννημενος ςτις 16 Απριλιου 1889
Εργασια στα κειμενα νεολληνικησ λογοτεχνιασ *βιβλιοπαρουσιαση*
Διερευνητική εργασία (Project) Β’Λυκείου σχολικό έτος
Επιμελήτρια παρουσίασης: Μαρία Γαϊτανίδου
Νικόλαος Κοπέρνικος. Παιδική ηλικία και μόρφωση Αγαπημένε μου φίλε, Θα σου πω μια ιστορία για τον πιο ονομαστό και φημισμένο σε όλο τον κόσμο, πολίτη.
Page  1 Ο.Παλιάτσου Γαλλική Επανάσταση 1 ο Γυμνάσιο Φιλιππιάδας.
-17 Προσδοκίες οικονομικής ανάπτυξης στην Ευρώπη Σεπτέμβριος 2013 Δείκτης > +20 Δείκτης 0 a +20 Δείκτης 0 a -20 Δείκτης < -20 Σύνολο στην Ευρωπαϊκή Ένωση:
1. Πιστεύετε ότι υπάρχουν διακρίσεις σε σχέση με:.
ΠΟΝΤΟΣ - ΣΜΥΡΝΗ.
1 AYTOΣ Ο ΠΛΑΝΗΤΗΣ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΩΝ ΤΟΠΟΣ ΓΙΑ ΝΑ ΖΕΙ ΚΑΝΕΙΣ….
Μοντελοποίηση Έργα Μαθήματα Αξιολόγηση Αναστοχασμός Αναστοχασμός.
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ
ΣΤΡΑΤΟΣ ΣΠΑΝΟΣ ΚΑΙ ΝΙΚΟΣ ΣΠΕΡΚΟΣ
Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εργασία στο μάθημα : «Εικονική πραγματικότητα και Εκπαιδευτικές εφαρμογές τεχνητής.
Κατάγομαι από ένα ορεινό χωριό του Ζαγορίου. Έζησα στον τόπο καταγωγής μου μέχρι την ηλικία των 9 ετών και, στη συνέχεια, εγκαταστάθηκα με την οικογένειά.
Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής.
Προφορική (Απευθείας ) Επικοινωνία
Μοντέλα Συστημάτων Παρουσιάσεις των συστημάτων των οποίων οι απαιτήσεις αναλύονται.
Λογοτεχνία Α΄ Λυκείου Κριτήρια αξιολόγησης
Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σεμερτζόγλου Γιώργος Γ3
Οδυσσέας Ελύτης Ο ποιητής του Αιγαίου
Κεφάλαιο Γ΄ Ο Α΄ Παγκόσμιος Πόλεμος και οι άμεσες επιπτώσεις του Οι ανταγωνισμοί των Μεγάλων Δυνάμεων ( )
Μαρί Κιουρί.
Ελ Γκρέκο.
ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΉ ΤΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ
Άλκη Ζέη.
Ελισάβετ Μαρτινέγκου Μουτζάν (ΑΥΤΟΒΙΟΓΡΑΦΙΑ)
ΑΠΌ ΤΟΝ ΚΩΣΤΗ ΓΟΥΔΑ ΚΑΙ ΤΟΝ ΙΩΝΑ ΚΑΤΣΟΓΙΑΝNΟ
 Ο Κωστής Παλαμάς γεννήθηκε στην Πάτρα στις 13 Ιανουαρίου 1859 από γονείς που κατάγονταν από το Μεσολόγγι. Πέθανε στην Αθήνα στις 27 Φεβρουαρίου 1943.
Έλληνες Λογοτέχνες: Πηνελόπη Δέλτα
Έρνεστ Μίλλερ Χέμινγουεϊ
ΒΙΟΓΡΑΦΙΑ  Γεννήθηκε στο Ουλμ (Ulm) της Γερμανίας. Σπούδασε στo ETH Ζυρίχης (Πολυτεχνική Ακαδημία της Ζυρίχης) στην Ελβετία όπου ολοκλήρωσε με επιτυχία.
Αλέξανδρος Σμορέλ Κυριακίδης Κυριάκος. Ποιος είναι ο άγιος Μάρτυς Σμορέλ Ο Άγιος Μάρτυς Αλέξανδρος Σμορέλ (Αλέξανδρος του Μονάχου) ήταν ένας φοιτητής.
ΠΗΝΕΛΟΠΗ ΔΕΛΤΑ.
ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης
ΕΛΛΗ ΛΑΜΠΕΤΗ.
ΜΙΣΕΛ ΝΤΕ ΜΟΝΤΑΙΝ.
Harry Potter Η μαγεία της ψυχολογίας
Εργασία Κειμένων Θέμα: Στράτης Μυριβήλης και Α’ Παγκόσμιος Πόλεμος
ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΒΙΒΛΙΟΥ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2006 ΕΚΘΕΣΗ ΒΙΒΛΙΟΥ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΜΥΘΙΣΤΟΡΗΜΑ ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ 1 ΟΥ ΓΕΛ ΕΠΑΝΟΜΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΕΛΣΑ ΒΑΡΔΑΚΑ.
ΤΟ ΛΑΘΟΣ ΑΣΤΕΡΙ Γερακιανάκης Μιχάλης Μανουσάκη Μαρία Μπιτζαράκης Νίκος Τσαπίνος Γιάννης Τζαγκαράκη Ειρήνη Project 2016 B’ Τετράμηνο.
Ζωρζ Σαρή Δημήτρης.Σ Σχολ. 1 ο Δημοτικό σχολείο Σκύδρας Τάξη Ε
Το ψέμα Ζωρζ Σαρή Μπουσμαλή Ξανθή Α’ Γυμνασίου Σχ. Έτος
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΣΕΦΕΡΗΣ ( ). Βιογραφία Ο Γιώργος Σεφέρης (φιλολογικό ψευδώνυμο του Γιώργου Σεφεριάδη) γεννήθηκε στη Σμύρνη. Είχε δύο μικρότερα αδέρφια.
Εισαγωγή Με αφορμή το μάθημα της ερευνητικής εργασίας, αποφασίσαμε για κοινό θέμα ενασχόλησης ένα διάσημο χαρακτήρα παγκόσμιας φήμης τον Σέρλοκ Χολμς.
Βιβλιοπαρουσίαση Αντρέας Πεμπέτσιος E΄2.
Θεμα: "Η μεταναστευση απο την Ελλαδα στην Αμερικη, τελη 19ου - αρχεσ 20ου αιωνα.  Αποτυπωσεισ στη Λογοτεχνια και στον Κινηματογραφο"
ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΜΟΥΣΙΚΗ.
Francesca Woodman Γεννήθηκε στις 3 Απριλίου του 1958 Φωτογράφος
ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ ΛΥΜΠΕΡΑΚΗ.
Ο θησαυρός της Βαγίας της Ζωρζ Σαρή.
H Πολυάννα μεγαλώνει!!! Λίγα λόγια για το βιβλίο!
ΜΟΜΠΥ ΝΤΙΚ – ΣΤΗΝ ΚΑΡΔΙΑ ΤΗΣ ΘΑΛΑΣΣΑΣ Ερευνητική εργασία 2016
ΟΙΚΙΑ - ΜΟΥΣΕΙΟ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ (ΧΑΛΕΠΑ ΧΑΝΙΩΝ)
Οι τελευταίοι ήρωες της Λίτσας Ψαραύτη.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

THE GREAT GATSBY

Βιογραφία του συγγραφέα Φ. Σκοτ Φιτζέραλντ Ο υπέροχος Γκάτσμπυ

Φιτζέραλντ O Φράνσις Σκοτ Φιτζέραλντ (Francis Scott Key Fitzgerald, 24 Σεπτεμβρίου 1896 – 21 Δεκεμβρίου 1940) ήταν Αμερικανός συγγραφέας. Αποτελεί έναν από τους κύριους εκπροσώπους της αποκαλούμενης Χαμένης Γενιάς των Αμερικανών λογοτεχνών και θεωρείται γενικότερα ένας από τους μείζονες συγγραφείς του 20ού αιώνα. Ολοκλήρωσε συνολικά τέσσερα μυθιστορήματα και πλήθος διηγημάτων, ενώ το έργο του έχει μεταφραστεί στις περισσότερες γλώσσες του κόσμου.

Νεανικά χρόνια Ο Φιτζέραλντ γεννήθηκε στο Σαιντ Πωλ της Μινεσότα, γιος του Έντουαρντ Φιτζέραλντ και της Μαίρη Μακ Κουίλαν, ιρλανδικής καταγωγής και κόρης Ιρλανδού μετανάστη που απέκτησε σημαντική περιουσία ως παντοπώλης. Η οικογένειά του ανήκε στην μεσαία τάξη και διατηρούσε δεσμούς με τον καθολικισμό, κυρίως λόγω της καταγωγής της μητέρας του. Ο εξάδελφός του, Φράνσις Σκοτ Κι υπήρξε ο δημιουργός του αμερικανικού εθνικού ύμνου.

Νεανικά χρόνια Τις περιόδους 1898 –1901 και 1903 – 1908, έζησε στο Μπάφαλο της Νέας Υόρκης, όπου ο πατέρας του εργάστηκε ως πωλητής για την επιχείρηση Procter & Gamble. Μετά την απόλυσή του το 1908, η οικογένεια επέστρεψε στην Μινεσότα και ο Φράνσις Σκοτ Φιτζέραλντ γράφτηκε στη σχολή Saint Paul Academy and Summit School όπου φοίτησε το διάστημα 1908 – 1911. Στη συνέχεια παρακολούθησε μαθήματα στην προπαρασκευστική σχολή Newman School, στο Χάκενσακ (Hackensack) του Νιου Τζέρσεϊ, για την περίοδο 1911 – 1912.

Νεανικά χρόνια Το 1913 ξεκίνησε σπουδές στο πανεπιστήμιο του Πρίνστον, ένα από τα κορυφαία ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα της Αμερικής. Εκεί γνώρισε τους συγγραφείς και κριτικούς Έντμουντ Γουίλσον και Τζον Πηλ Μπίσοπ, ενώ συμμετείχε στα περιοδικά Princeton Tiger και Nassau Literary Magazine. Είχε μέτριες ακαδημαϊκές επιδόσεις και σε συνδυασμό με την απόφασή του να ασχοληθεί με τη λογοτεχνία, εγκατέλειψε τις σπουδές του το 1917, χωρίς να εξασφαλίσει το πτυχίο του. Την ίδια χρονιά κατατάχθηκε στον αμερικανικό στρατό, με συμμετοχή στον Πρώτο Παγκόσμιο πόλεμο.

Νεανικά χρόνια Αν και τελικά δεν ταξίδεψε στην Ευρώπη, υπό τον φόβο του θανάτου και καθώς επιθυμούσε να αφήσει λογοτεχνική κληρονομιά, ο Φιτζέραλντ ολοκλήρωσε το μυθιστόρημα The Romantic Egotist την περίοδο κατά την οποία εκπαιδευόταν ως αξιωματικός στα στρατόπεδα Zachary Taylor και Sheridan. Όταν κατέθεσε το έργο του στον εκδοτικό οίκο Charles Scribner's Sons, έλαβε ως απάντηση μία επιστολή, στην οποία αναγνωριζόταν η πρωτοτυπία του αλλά δεν γινόταν δεκτό προς δημοσίευση πριν να υποστεί αναθεωρήσεις. Αργότερα κατέθεσε για δεύτερη φορά το μυθιστόρημα, ωστόσο απορρίφθηκε εκ νέου.

Η γνωριμία με την Ζέλντα Την περίοδο εκπαίδευσής του στο Camp Sheridan, τον Ιούνιο του 1918, ο Φιτζέραλντ γνώρισε και ερωτεύτηκε την Ζέλντα Σάιρ. Τον επόμενο χρόνο και μετά τη λήξη του πολέμου, μετακόμισαν μαζί στην Νέα Υόρκη με σκοπό να παντρευτούν. Ο Φιτζέραλντ εργαζόταν για μία διαφημιστική εταιρεία και παράλληλα έγραφε διηγήματα, ωστόσο δεν έπεισε την Ζέλντα πως θα ήταν ικανός να συντηρήσει οικονομικά μία οικογένεια, με αποτέλεσμα να διαλυθεί ο αρραβώνας τους.

Η γνωριμία με την Ζέλντα Ο Φιτζέραλντ επέστρεψε στους γονείς του, στο Σαίν Πωλ, προκειμένου να επεξεργαστεί και πάλι το πρώτο του μυθιστόρημα. Τελικά, υπό τον τίτλο This Side of Paradise, έγινε δεκτό προς δημοσίευση από τον Μάξουελ Πέρκινς, των εκδόσεων Charles Scribner's Sons, την Άνοιξη του 1919. Παράλληλα ξεκίνησε να γράφει μικρές ιστορίες για λογοτεχνικά περιοδικά και έντυπα μεγάλης κυκλοφορίας. Το μυθιστόρημα του εκδόθηκε στις 26 Μαρτίου του 1920 και κατέστησε τον Φιτζέραλντ έναν από τους πιο δημοφιλείς συγγραφείς της εποχής του. Η επιτυχία του, είχε επίσης ως συνέπεια την επανασύνδεσή του με την Ζέλντα, την οποία παντρεύτηκε μία εβδομάδα μετά την έκδοση του This Side of Paradise. Μαζί απέκτησαν μία κόρη, την Φράνσις Σκοτ Φιτζέραλντ, στις 26 Οκτωβρίου του 1921.

Η εποχή της τζαζ Η δεκαετία του 1920 υπήρξε καθοριστική για την εξέλιξη του Φιτζέραλντ. Το δεύτερο μυθιστόρημα που ολοκλήρωσε, με τίτλο The Beautiful and Damned (Όμορφοι και Καταραμένοι), δημοσιεύτηκε το 1922 ενώ το 1925 εκδόθηκε το κορυφαίο κατά πολλούς έργο του The Great Gatsby (Ο υπέροχος Γκάτσμπυ). Παράλληλα, ο Φιτζέραλντ πραγματοποίησε αρκετά ταξίδια στην Ευρώπη και ιδιαίτερα στη γαλλική Ριβιέρα και το Παρίσι όπου γνωρίστηκε και συνδέθηκε με άλλους εξόριστους Αμερικανούς λογοτέχνες, όπως τον Έρνεστ Χέμινγουεϊ, τον οποίο ο Φιτζέραλντ θαύμαζε. Με τη σειρά του, ο Χέμινγουεϊ έγραψε για το ταλέντο του Φιτζέραλντ πως ήταν "τόσο φυσικό όσο το σχήμα που αφήνουν στη σκόνη τα φτερά μιας πεταλούδας".

Η εποχή της τζαζ Στα τέλη της δεκαετίας του '20, ξεκίνησε να επεξεργάζεται το τέταρτο μυθιστόρημά του, ωστόσο αναγκάστηκε να αντιμετωπίσει παράλληλα οικονομικές δυσχέρειες αλλά και τη σχιζοφρένεια της συζύγου του που εκδηλώθηκε εκείνη την εποχή. Η ψυχική της υγεία παρέμεινε εύθραυστη μέχρι το τέλος της ζωής της. Μετά από νευρική κατάρευση, το 1930 εισήχθη σε κλινική της Ελβετίας μέχρι το Σεπτέμβριο του 1931 και στη συνέχεια επέστρεψαν μαζί στις Ηνωμένες Πολιτείες όπου το 1932 εισήχθη εκ νέου σε νοσοκομείο της Βαλτιμόρης. Την ίδια περίοδο, ο Φιτζέραλντ ενοικίασε τo κτήμα "La Paix", στα προάστια του Towson, προκειμένου να αφιερωθεί στο νέο του μυθιστόρημα. Εκδόθηκε τελικά το 1934 με τον τίτλο Tender is the Night (Τρυφερή είναι η νύχτα) και αποτέλεσε εμπορική αποτυχία.

Τα χρόνια στο Χόλιγουντ Το 1937, με πολλά οικονομικά προβλήματα να τον βαραίνουν, ο Φιτζέραλντ υπέγραψε συμβόλαιο με την Metro Goldwyn Mayer, εξάμηνης διάρκειας και με αμοιβή 1.000 δολάρια την εβδομάδα. Αργότερα ανανέωσε το συμβόλαιο του για έναν ακόμα χρόνο, γεγονός που του επέτρεψε να αντιμετωπίσει τις οικονομικές του δυσκολίες. Εργάστηκε ως σεναριογράφος χωρίς όμως ιδιαίτερη επιτυχία.

Τα χρόνια στο Χόλιγουντ Το 1939 ξεκίνησε το πέμπτο μυθιστόρημά του, The Love of the Last Tycoon, βασισμένο στη ζωή του στελέχους Έρβινγκ Τάλμπεργκ και μια προσπάθεια προσέγγισης του κόσμου του Χόλιγουντ. Το έργο αυτό έμεινε ημιτελές και εκδόθηκε τελικά, για πρώτη φορά, μετά το θάνατό του, έπειτα από σχετική επιμέλεια των σημειώσεων του Φιτζέραλντ από τον φίλο του, Έντμουντ Γουίλσον. Την ίδια περίοδο αποξενώθηκε από την Ζέλντα, η οποία συνέχισε να ζει σε ιδρύματα ενώ εκείνος συνδέθηκε με την δημοσιογράφο Σίλα Γκρέιαμ.

Τα χρόνια στο Χόλιγουντ Ο Φιτζέραλντ υπήρξε αλκοολικός ήδη από νεαρή ηλικία, ενώ κατά τη δεκαετία του '20, ο προσωπικός του μύθος ήταν συνδεδεμένος με την ιδιότητα αυτή. Το γεγονός αυτό είχε ως αποτέλεσμα την επιδείνωση της υγείας του, ειδικά κατά τα τέλη της δεκαετίας του 1930. Το 1940 υπέστη δύο καρδιακές προσβολές. Η τελευταία, στις 21 Δεκεμβρίου προκάλεσε και το θάνατό του σε ηλικία 44 ετών.

Όλα τα έργα This side of paradise The beautiful and damned (Όμορφοι και καταραμένοι) The great Gatsby (Ο υπέροχος Γκάτσμπυ) Tender is the night (Τρυφερή είναι η νύχτα) The love of the last tycoon (Ο τελευταίος μεγιστάνας) The curious case of Benjamin Button (Η απίστευτη ιστορία του Βέντζαμιν Μπάτον) The short stories Babylon revisited and other stories (σε συνεργασία με τον Μάθιου Μπρουκόλι) The diamond as big as the Ritz, an other stories

Ο ΥΠΕΡΟΧΟΣ ΓΚΑΤΣΜΠΥ Περίληψη

Ο υπέροχος Γκάτσμπυ Νέα Υόρκη, 1925. Ο Τζέι Γκάτσμπι, είναι ένας μυστηριώδης, ισχυρός, πάμπλουτος άντρας, για τον οποίο κανείς δεν φαίνεται να γνωρίζει τίποτα. Διοργανώνει τακτικά τεράστια, υπερ-πολυτελή πάρτυ στην έπαυλη του, στα οποία μπορεί να παρευρεθεί ολόκληρη η πόλη χωρίς πρόσκληση. Όλα αυτά γίνονται με την ελπίδα να παρευρεθεί ο μεγάλος του έρωτας, η Ντέιζι, την οποία έχει να δει πέντε χρόνια. Στη διάρκεια της απουσίας του Γκάτσμπι όμως, η Ντέιζι παντρεύτηκε τον επίσης πάμπλουτο αλλά γυναικά, Τομ Μπιουκάναν. Παρόλο που όταν τελικά συναντιούνται τα παλιά αισθήματα αναζωπυρώνονται, ο πρωταγωνιστής πολύ σύντομα θα ανακαλύψει ότι δεν είναι τόσο εύκολο να ζωντανέψεις το παρελθόν. Την ιστορία διηγείται ο φίλος του Γκάτσμπι και ξάδελφος της Ντέιζι, Νικ Κάραγουεϊ, ενώ βρίσκεται σ‘ ένα σανατόριο.

Παρουσίαση Χαρακτήρων Ο υπέροχος Γκάτσμπυ

Τζέυ Γκάτσμπυ

Νικ Κάραγουεϊ

Νταίζυ Μπιουκάναν

Σύγκριση Βιβλίου -Ταινίας THE GREAT GATSBY Σύγκριση Βιβλίου -Ταινίας

ΣΥΓΚΡΙΣΗ ΒΙΒΛΙΟΥ-ΤΑΙΝΙΑΣ (2013) Το βιβλίο όπως και η ταινία αφηγούνται την ιστορία ενός εκκεντρικού εκατομμυριούχου, του Jay (Jimmy) Gatsby. Όμως, μεταξύ του βιβλίου και της ταινίας παρατηρούνται μερικές διαφορές.

Διαφοροποιήσεις ως προς το χρονικό πλαίσιο Κατ’ αρχάς, αντίφαση παρουσιάζεται στο χρονικό πλαίσιο της ταινίας και του βιβλίου. Η ιστορία του βιβλίου διαδραματίζεται το καλοκαίρι του 1922. Από την άλλη, κάποια στοιχεία της ταινίας (όπως τα μοντέλα των αυτοκινήτων, τα τραγούδια που ακούγονται) παραπέμπουν στην περίοδο 1924-1929.

Αποκλίσεις ως προς τους χαρακτήρες Στο σημείο όπου ο κεντρικός ήρωας της ιστορίας επιτίθεται στον άνδρα της Daisy, η τελευταία αποφασίζει να απομακρυνθεί από τον Gatsby. Η ταινία και το βιβλίο παρουσιάζουν διαφορετικά αίτια για την απόφαση αυτή. Στο βιβλίο η ίδια παραμένει κοντά στον άνδρα της για καθαρά συμφεροντολογικούς λόγους (αφού ο τελευταίος κατέχει ιδιαίτερα μεγάλο πλούτο). Ωστόσο ,στην ταινία λαμβάνει την εν λόγω απόφαση από φόβο, βλέποντας το ξέσπασμα του Gatsby.

Μερικές ακόμα παραλείψεις ως προς τους χαρακτήρες Επίσης, παρατηρείται ακόμα μία ατέλεια ανάμεσα στους χαρακτήρες του βιβλίου και αυτούς της ταινίας. Αυτή η ατέλεια αφορά το ζεύγος Buchanan. O Tom Buchanan στην ταινία εμφανίζεται ως o «κακός» της υπόθεσης . Η Daisy Buchanan, όμως, παρουσιάζεται ως θύμα. Σύμφωνα με το βιβλίο κάτι τέτοιο είναι εσφαλμένο. Ο Tom Buchanan όντως είναι ένας ήρωας που κατατάσσεται στους «κακούς» της ιστορίας, αλλά η Daisy δεν θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως «καλή». Η ίδια προσπαθεί να διατηρήσει τον πλούτο που διαθέτει ο άνδρας της με θεμιτά και αθέμιτα μέσα. Για κάποιους, είναι ο χειρότερος χαρακτήρας του μυθιστορήματος.

Ασυμφωνίες ως προς τα γεγονότα Εδώ πρέπει να αναφερθεί η σκηνή της δολοφονίας του Gatsby από τον Wilson. Στην ταινία, ο Gatsby δολοφονείται στο σπίτι του. Από την δολοφονία του προηγείται ένα τηλεφώνημα προς τον ίδιο. Έπειτα από λίγο, ο Wilson τον σκοτώνει πυροβολώντας και μετά αυτοκτονεί και ο ίδιος. Στο βιβλίο, όμως, ο θάνατος του ήρωα παρουσιάζεται διαφορετικά. Κατ’ αρχάς, δεν αναφέρεται πουθενά τηλεφώνημα του Wilson προς τον Gatsby. Επιπλέον, δεν υφίσταται η ήρεμη ατμόσφαιρα την στιγμή της δολοφονίας, που παρουσιάζεται στην ταινία . Τέλος, τη στιγμή της δολοφονίας, δεν είναι κανείς άλλος παρών, σύμφωνα με το μυθιστόρημα, αλλά στην ταινία υπάρχει ένας υπηρέτης του Gatsby.

The Great Gatsby Special Effects.wmv Πρέπει να σημειωθεί ότι τα ειδικά εφέ της ταινίας του 2013, που προτάθηκαν για Όσκαρ, ζωντανεύουν με απόλυτη επιτυχία το όραμα του σκηνοθέτη Baz Luhrmann και κάνουν πιο πιστή την απόδοση της εποχής. The Great Gatsby Special Effects.wmv Αντώνης Δεμερτζής Σπύρος Καρπαθιωτάκης Δημήτρης Παπαδόπουλος