Ιλιάδα Στέπκου Όλγα-Μαρία.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Τα πολιτεύματα της αρχαίας Ελλάδας
Advertisements

« Η Ασπρούλα και ο Ταύρος»
ΟικοΚοινωνία Η Συμβολή στην Ανάδειξη & Διατήρηση της Πολιτισμικής Κληρονομιάς των Τσιγγάνων: δράσεις νέων για νέους Ηλεκτρονική Εφημερίδα Φύλλο 1 ο.
Η Πρωτεύουσα της Κύπρου
Καραγιαρίδη Αλεξάνδρα Μούρτζιου-Καρρά Ναταλία
Μάθημα 10. Οι κατακόμβες: τόπος καταφυγής και μνήμης
Ο ΦΟΒΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΘΑΝΑΤΟ ΣΤΗΝ ΤΡΙΤΗ ΗΛΙΚΙΑ
«Ταξιδεύοντας στη χώρα των Παραμυθιών…»
ΘΟΥΚΥΔΙΔΗΣ.
Ιερά Οδός Ο δρόμος είχε τη δική του ιστορία
Ξενάγηση στον αρχαιολογικό χώρο
Tα χρoνια του Περικλh.
Πάντα οι άνθρωποι αναζητούν την αλήθεια.
Το οποίο μας βοηθά να αποθηκεύουμε γνώσεις.
Αναπαράσταση αρχαίας Αθήνας
Ρόλοι κατοίκων: ● Άντρες :γεωργοί, πολιτικοί αρχηγοί, θρησκευτικοί ηγέτες, στρατιώτες, σύζυγοι έπαιρναν μέρος σε όλες τις δημόσιες τελετές ● Γυναίκες:
ΟΙ ΠΥΡΑΜΙΔΕΣ ΤΗΣ ΑΙΓΥΠΤΟΥ
Ένα πολύ ενδιαφέρον έργο.
Οι Φιλόσοφοι της αρχαίας Ιωνίας
Επιμελήτρια παρουσίασης: Μαρία Γαϊτανίδου
Μυκηναϊκός πολιτισμός Η θρησκεία και η γραφή των Μυκηναίων
Lord Robert Baden Powell of Gilwell. TΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΜΗΝΥΜΑ Αγαπητοί μου πρόσκοποι, είμαι 80 ετών (πώς σας φαίνεται;) αλλά δεν μπορώ να πω ότι αισθάνομαι.
Η ποίηση και η θρησκεία των Ελλήνων
ΔΙΑΦΑΝΕΙΕΣ.
Η γυναίκα στην Αρχαία Αθήνα
Η αφύπνιση του Δία πάνω στον Ίδη επαναφέρει τον μύθο στην κοίτη του
ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΖΩΗ.
ΤΑ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΜΥΣΤΗΡΙΑ
Αφηγηματικό κείμενο Ο χώρος όπου συμβαίνουν τα γεγονότα
project: οψεις της ψυχολογιας
Η ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ ΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΟΥ ΠΕΡΙΚΛΗ
ΠΟΣΟ ΚΑΙ ΤΙ ΧΟΡΕΥΟΥΝ ΟΙ ΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ!
Σπίτι για πέντε Λότη Πέτροβιτς-Ανδρουτσοπούλου
  Χρωματικά το Μαυσωλείο είναι κτισμένο από λευκό μάρμαρο που έρχεται σε αντίθεση με τα δύο παραπλήσια κτίρια, το τέμενος και το τζαβάμπ, που είναι.
Τα μυστήρια του Όσιρη Τα Μυστήρια του Όσιρη αναπαριστούν όλα τα γεγονότα από την γέννηση του θεού μέχρι και την νίκη του Ώρου. Ο Ηρόδοτος αναφέρει αρκετές.
Ένα τραγούδι για το Πολυτεχνείο
Τα Ρωμαϊκά Μνημεία στην Ελλάδα
Μυκηναϊκός πολιτισμός
Μαθητές: Γαγαμάνης Σάκης Δογάνης Γιώργος Καρκαδάκης Θεόφιλος
Πρώτο Μάθημα: H Αρχαιολογία του Θανάτου
Ορχομενός Βοιωτίας ΑΚΡΟΠΟΛΗ ΤΟΥ ΓΛΑ - ΘΟΛΩΤΟΣ ΤΑΦΟΣ ΤΟΥ ΜΙΝΥΟΥ - ΑΡΧΑΙΟ ΘΕΑΤΡΟ ΟΡΧΟΜΕΝΟΥ - ΠΑΝΑΓΙΑ ΣΚΡΙΠΟΥ- ΟΣΙΟΣ ΛΟΥΚΑΣ.
ΘΟΛΩΤΟΣ ΤΑΦΟΣ ΤΩΝ ΑΧΑΡΝΩΝ Χρύσα Γκότση Υπεύθυνες καθ/τριες
ΛΕΥΚΟΣ ΠΥΡΓΟΣ ΣΩΤΗΡΗΣ ΑΡΕΤΟΣ. ΕΙΚΟΝΕΣ ΛΕΥΚΟΥ ΠΥΡΓΟΥ.
Πλατεία Όλγας ή Πλατεία Εθνικής Αντιστάσεως Αθηνά Γκόντα και Όλγα Καϊμακά ΣΤ΄ Τάξη 43 ο Δημοτικό Σχολείο Πάτρας Σχ. Έτος:
Ελληνορωμαϊκά μνημεία στην Ελλάδα Μαλβίνα Αντωνίου Ε΄1.
3. Η λειτουργία του πολιτεύματος Οι λειτουργίες( σελ )
Η θέση της γυναίκας στην κοινωνία της Αθήνας την κλασσική εποχή
Déjà vu(προμνησία) Presque vu (Tip of the tongue)
Σήκω ψυχή μου, δώσε ρεύμα… Διονύσης Σαββόπουλος
ΕΡΓΑΣΙΑ ΠΕΤΚΟΓΛΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΣ Α2’ 2Ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΒΟΛΟΥ
Η ΖΩΗ ΣΤΟ ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΚΟ ΑΙΓΑΙΟ
Τα μυστήρια του Όσιρη Τα Μυστήρια του Όσιρη αναπαριστούν όλα τα γεγονότα από την γέννηση του θεού μέχρι και την νίκη του Ώρου. Ο Ηρόδοτος αναφέρει αρκετές.
ΕΙΡΗΝΗ ΠΑΥΛΑΚΟΥ E’2 16/19/15.
ΠΛΑΚΑ.
ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ
ΚΕΦ 8 ΣΕΛ 43 ΕΡΓΑΣΙΑ ΚΕΦ 11 ΣΕΛ 53 ΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΙ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ 4
Καρανάσιου Κατερίνα Β’1 26/05/2017
Η Ρωμαϊκή αγορά έρχεται.
Ο ανθρωποσ και η εξελιξη του
Η ρωμαϊκή αγορά της Αθήνας
Η Ιστορία του Σκακιού.
Η ρωμαϊκή αγορά.
Η ΡΩΜΑΙΚΗ ΑΓΟΡΑ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ
Τα μυστήρια του Όσιρη Τα Μυστήρια του Όσιρη αναπαριστούν όλα τα γεγονότα από την γέννηση του θεού μέχρι και την νίκη του Ώρου. Ο Ηρόδοτος αναφέρει αρκετές.
Η αυτοκρατορία χωρίζεται σε Ανατολική και Δυτική
ΟΙΚΙΑ - ΜΟΥΣΕΙΟ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ (ΧΑΛΕΠΑ ΧΑΝΙΩΝ)
Ημέρα Μνήμης Εθνάρχη Μακαρίου Γ’ 19 Ιανουαρίου
ΜΝΗΜΗ: ΣΥΓΚΡΑΤΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΚΛΗΣΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ
ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ χειμερινό εξάμηνο ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ Ιστορία & Θεωρία Αρχιτεκτονικής Ι Αμαλία Κωτσάκη, αναπληρώτρια καθηγήτρια.
ΔΥΤΙΚΟ ΝΕΚΡΟΤΑΦΕΙΟ.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ιλιάδα Στέπκου Όλγα-Μαρία

Αρχαίο Νεκροταφείο-Κεραμεικός Ο Κεραμεικός ήταν το πρώτο δημόσιο και σημαντικότερο νεκροταφείο της αρχαίας Αθήνας. Με το όνομα Κεραμεικός φέρονταν στην Αρχαία Αθήνα δύο συνοικίες που βρίσκονταν στην Αθήνα, οι λεγόμενοι "Έξω Κεραμεικός" και "Έσω Κεραμεικός". Οι δύο Κεραμεικοί χωρίζονταν μεταξύ τους από το Θεμιστόκλειο τείχος και συνδέονταν από τη μεγάλη διπλή πύλη λεγόμενη "Δίπυλο". Χρησιμοποιήθηκε από τον 9ο αιώνα π.Χ. έως και τα υστερορωμαϊκά χρόνια. Την περιοχή του Έξω Κεραμεικού διέσχιζαν τρεις μεγάλοι οδοί. Προ του τείχους και εκατέρωθεν της καθεμιάς των οδών αυτών βρίσκονταν οι τάφοι της αρχαίας Αθήνας. Ανατολικά της εσωτερικής πύλης του Διπύλου και του Θεμιστοκλείου τείχους εκτείνεται ο Έσω Κεραμεικός, που τη διέσχιζε η οδός των Παναθηναίων, που ήταν η κεντρική οδική αρτηρία της πόλης.

Αρχαίο Νεκροταφείο-Κεραμεικός Μαρμάρινος Ταύρος στον ταφικό περίβολο του Διονυσίου από τον Κολλυτό.    Το Δίπυλο. Η επισημότερη και μεγαλύτερη Πύλη της Αθήνας. Ο Ταφικός περίβολος με αντίγραφο της στήλης του Δεξίλεω.

Συμπεράσματα για τη σημασία του μνημείου / τάφου στις διάφορες εποχές Η σημασία του μνημείου / τάφου συνδέεται με την έννοια της υστεροφημίας. Η υστεροφημία ήταν απαραίτητη για κάθε ήρωα της ομηρικής εποχής, αλλά και για κάθε επιφανή άνθρωπο στις μεταγενέστερες εποχές, καθώς έμενε το όνομά του στην ιστορία και έτσι όλοι οι κόποι και οι αγώνες του ανταμείβονταν. Μάλιστα, οι λέξεις υστεροφημία και ήρωας ήταν άρρηκτα συνδεδεμένες, καθώς ένας ήρωας θεωρούσε καθήκον και υποχρέωση όλης του της ζωής. Επίσης, η υστεροφημία ενός ήρωα περνούσε στους απογόνους του, οι οποίοι όφειλαν να την διατηρήσουν. Το μνημείο / τάφος, δηλαδή, ήταν ένας ελάχιστος φόρος τιμής των ζωντανών προς όλους αυτούς που στιγμάτισαν την ιστορία.

Συμπεράσματα για τη σημασία του μνημείου / τάφου στις διάφορες εποχές Στη σημερινή εποχή το μνημείο / τάφος, χρησιμοποιείται για να τιμάμε τη μνήμη των αγαπημένων μας ατόμων που έχουν φύγει από τη ζωή, είναι δηλαδή ένας φόρος τιμής προς αυτούς. Επίσης, με αυτόν τον τρόπο θα θυμόμαστε αυτά τα άτομα για πάντα. Με λίγα λόγια, τόσο στην ομηρική εποχή και στα αρχαία όσο και στη σημερινή, στη σύγχρονη εποχή το μνημείο / τάφος έχει την ίδια σημασία, μόνο που στην ομηρική εποχή μόνο οι ήρωες είχαν ένα δικό τους μνημείο / τάφο, ενώ στη σημερινή εποχή όλοι έχουν ένα τάφο.

Σχέση ζωντανών-νεκρών Αρχικά, πρέπει να αναφέρουμε το γεγονός πως οι ζωντανοί έχουν την αντίληψη ότι οι νεκροί εξακολουθούν να ζουν και μετά το θάνατο. Συνεχίζουν να ζουν με την ελπίδα ότι κάποτε θα ξανασυναντηθούν με τα αγαπημένα τους πρόσωπα. Έτσι οι ζωντανοί πιστεύουν πως και οι νεκροί έχουν τα ίδια συναισθήματα και τις ίδιες υλικές «απαιτήσεις» με τους ζωντανούς. Έτσι, για να ικανοποιήσουν αυτές τις ανάγκες, οι άνθρωποι στην αρχαιότητα έβαζαν «κτερίσματα» στους τάφους των νεκρών, δηλαδή τα αγαπημένα αντικείμενα των νεκρών τα οποία πίστευαν οι ζωντανοί πως θα έκαναν πιο γλυκιά τη μεταθανάτια ζωή των νεκρών, διότι δε θα στερούνταν τα αγαπημένα τους αντικείμενα. Επίσης, οι ζωντανοί με τις προσφορές τους ήθελαν να δείξουν τον σεβασμό τους στη μνήμη του αγαπημένου τους νεκρού.

Σχέση ζωντανών-νεκρών Αυτό που συνέβαινε στα αρχαία χρόνια, συμβαίνει και στις μέρες μας. Οι συγγενείς και φίλοι του νεκρού περιποιούνται τον τάφο του αγαπημένου τους προσώπου, βάζουν φρέσκα λουλούδια στον τάφο, ανάβουν το καντήλι του και βάζουν μαρμάρινες πλάκες με το όνομα του νεκρού, με φωτογραφία και ίσως με κάποια ευχή. Από όλα τα παραπάνω, καταλήγουμε στο συμπέρασμα ότι οι ζωντανοί τιμούν τη μνήμη του αγαπημένου τους νεκρού και προσπαθούν με κάθε τρόπο να ικανοποιούν και να ευχαριστούν την ψυχή του.