Τίτλος Εισήγησης Η διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας στο ΣΔΕ Δικαστικής φυλακής Λάρισας.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Πρόγραμμα Εκπαίδευσης Μουσουλμανοπαίδων
Advertisements

Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Ανάπτυξη, εφαρμογή και αξιολόγηση εκπαιδευτικού σεναρίου Νότα Σεφερλή
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΣΤΟΝ ΚΡΙΤΙΚΟ ΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ
ΣΧΟΛΗ ΤΕΧΝΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
Πανεπιστήμιο Λευκωσίας
Οι μαθητές μαθαίνουν μέσα από συνταγές…
«Ενδυναμώνοντας την Παιδαγωγική Αυτονομία
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ.  Κ ανένα παιδί απ’ έξω  Ό λα τα παιδιά ενταγμένα στη μαθησιακή διαδικασία εκπαιδευτικός συνδιαμορφωτής του υλικού  Ο.
Μ. Βιβίτσου, Ν. Λαμπροπούλου, Αλ. Γκίκας, Ι. Χαρδαλούπα
ΞΑΝΘΗ 2013, 2ο ΣΕΚ ΞΑΝΘΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΗΣ : ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΤΙΔΗΣ Μαθηματικός.
«ΠΙΡΠΙΡΟΥΝΑ» Πειραματισμός για τη διδασκαλία της παραδοσιακής μουσικής στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση Δέσποινα Μπογδάνη – Σουγιούλ Ιούνιος 2002.
Η εργαστηριακή διδασκαλία στη Διδακτική των Φυσικών Επιστημών
ΤΠΕ και γραμματισμός Επιμέλεια παρουσίασης: Νότα Σεφερλή.
ΠΑΙΔΕΣ ΕΝ ΔΡΑΣΕΙ ΜΙΑ ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΜΙΑ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ.
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
Προσέγγιση του πεζού κειμένου - Διδακτικές επιλογές Τα ίδια κείμενα, εξεταζόμενα σε σχέση με τις αξίες που παρουσιάζονται σ’ αυτά, κατατάσσονται σε κείμενα.
Learning to Learn Το σχέδιο αυτό χρηματοδοτήθηκε με την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Η παρούσα δημοσίευση(ανακοίνωση) δεσμεύει μόνο τον συντάκτη.
ΑΤΟΜΙΚΟΣ ΦΑΚΕΛΟΣ ΜΑΘΗΤΗ – ΦΑΚΕΛΟΣ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΜΑΘΗΤΗ
Γεωρ. Λασκαράκης Εισήγηση με θέμα
ΕΝΔΥΝΑΜΩΝΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΩΝ
Ανδρέας Ν. Ζεργιώτης Σχολικός Σύμβουλος 49ης Περιφέρειας Δ.Ε. Αττικής
Αξιοποίηση των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών (Τ.Π.Ε.) στη διδασκαλία γνωστικών αντικειμένων Σαΐτης Θανάσης, δάσκαλος.
ΘΕΜΑΤΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ ΚΠΕ ΠΑΡΑΝΕΣΤΙΟΥ 5 ο Δ. Σχ. Κιλκίς Υπεύθυνη προγράμματος: Αφροδίτη Ντίνου (ΠΕ11) Σχ. έτος (1 η χρονιά)
ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Δομιστική προσέγγιση (Ι)
ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ Στα πλαίσια του μαθήματος της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας και της Αρχαιογνωσίας προωθείται η δημιουργικότητα με τους εξής τρόπους:
Βασίλης Μπουραλέξης Δάσκαλος 1 ου 6/θέσιου Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Ρεθύμνου
Η ελευθερία στο σχολείο γίνεται πραγματικότητα
Το κειμενικό είδος της επιστολής Σκεύη Στυλιανού – Χατζηαναστάση
Συνεργασία στο νηπιαγωγείο μέσα από ένα δημιουργικό πολύγωνο
Η Διδασκαλία της Αγγλικής σε Μικρά Παιδιά Πράξη «ΝΕΕΣ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΞΕΝΟΓΛΩΣΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ: Η ΕΚΜΑΘΗΣΗ ΤΗΣ ΑΓΓΛΙΚΗΣ ΣΕ ΠΡΩΙΜΗ ΠΑΙΔΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ»
Γιατί οι Ερευνητικές Εργασίες (ΕΕ) είναι καινοτομία;
Τι άλλαξε στα νέα αναλυτικά προγράμματα;. Βασικοί άξονες του νέου Αναλυτικού Προγράμματος Βασικοί άξονες του νέου Αναλυτικού Προγράμματος Ένα συνεκτικό.
Α.Β. Μουμτζάκης, η δράση και το έργο του κατά την πρώτη δεκαετία της μεταρρύθμισης Δίον, 4-6 Νοεμβρίου : 35 χρόνια από τη γλωσσοεκπαιδευτική.
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΓΡΑΦΗ ΜΕ ΤΙΣ «ΙΔΕΟΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ» 1 Ν. Αμανατίδης.
Γλωσσική πολυμορφία και γλωσσική διδασκαλία στο Δημοτικό Σχολείο
Γραμματισμός και σχεδιασμός γλωσσικού μαθήματος: 5. Πολυγραμματισμοί
Σουρίδη – Μπαταγιάννη Παναγιώτα Φιλόλογος, ΜΔΕ 3o Γυμνάσιο Αργυρούπολης - Αθήνα.
«eTwinning: Εργαλείο επικοινωνίας, συνεργασίας, γνώσης, διάδοσης καλών πρακτικών – στρατηγικών πρόληψης και αντιμετώπισης του Σχολικού και Διαδικτυακού.
ΣΚΟΠΟΣ ΤΟΥ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ “Επιστημονική εργασία” Εύρεση πηγών Άξονες δομής επιστημονικού άρθρου (αναγνώριση) Κανόνες γραφής επιστημονικού άρθρου (αναγνώριση)
Δεκαπενθήμερο Ενημέρωσης για την Πρόσβαση στην Εκπαίδευση, Οκτωβρίου 2015 «Προσβάσιμο Εκπαιδευτικό και Εποπτικό Υλικό για Κωφούς και Βαρήκοους Μαθητές»
Διάλεξη : είναι η μετάδοση γνώσεων από τον δάσκαλο στο μαθητή με το λόγο, την επίδειξη αντικειμένων, την υποδειγματική εκτέλεση δεξιοτήτων ( πνευματικών.
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑΣ Επιμόρφωση σε μεθόδους δημιουργικής μάθησης. Αναστασία Παναγιωτίδου Σχολική σύμβουλος Αγγλικής. M.Ed., Διδάκτορας ΔΠΘ.
Δεκαπενθήμερο Ενημέρωσης για την Πρόσβαση στην Εκπαίδευση, Οκτωβρίου 2015 « Προσβάσιμο Εκπαιδευτικό και Εποπτικό Υλικό για κωφούς και βαρήκοους μαθητές.
«Στο δρόμο για την αειφορία».  Βρίσκεται στην περιοχή της Νέας Κυψέλης, στην οδό Δοϊράνης 43.  Μετρά 90 χρόνια λειτουργίας.  Έχει πλούσια συμμετοχή.
Εκμετάλλευση υπηρεσιών Web 2.0 σε σχολικούς ιστοτόπους Παλάζης Βασίλης 3o Γυμνάσιο Μυτιλήνης.
Κώστας Θεριανός, Δρ. Επιστημών της Αγωγής Το σχέδιο δράσης (project) και η σύνδεση του με την Επαγγελματική Συμβουλευτική.
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
Η διδασκαλία, εκμάθηση, πιστοποίηση της ελληνικής σε ΑμεΑ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΡΙΑ ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ
Αντωνιάδου Σοφία Ζυγούρης Φώτης Καπουλίτσας Θανάσης
Μάθηση σημαίνει τροποποίηση συμπεριφοράς & σχηματισμό συνηθειών
Σύγχρονες Τάσεις Συμβουλευτικής
Αυτονομία Σχολικών Μονάδων στο Κυπριακό Εκπαιδευτικό Σύστημα
ΔΙΗΜΕΡΙΔΑ για το μάθημα της ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ Αθήνα, 1-2 Απριλίου 2005
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
της επιμορφωτικής συνάντησης
ΚΑΡΑΓΚΙΟΖΗΣ & ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟ ΛΑΪΚΟ ΘΕΑΤΡΟ
ΔΑΣΚΑΛΟΥ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΠΟΥΡΝΑΡΙΟΥ ΛΑΡΙΣΑΣ
«Παιδιά με Σωματικές Αναπηρίες & Δυσκολίες Προσαρμογής»
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ
Μοντέλα διδασκαλίας της γλώσσας Σχετίζονται με εκάστοτε θεώρηση και αντίληψη για γλώσσα και παιδαγωγικές και διδακτικές τάσεις που επικρατούν. Η διδακτική.
Μουσική Δημιουργικότητα και Κινηματογράφος στο Δημοτικό Σχολείο Μαρίνα Λίτου 6ο Δημοτικό Σχολείο Αλεξάνδρειας Ημαθίας Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
Διδάσκοντας ομάδες ενηλίκων Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗ.
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Τι σήμερα, τι αύριο, τι τώρα…
Κοκκινομηλιώτη Ελένη Μαθητές Γ΄ τάξης Γυμνασίου Κασσιώπης
Ι΄ ΔΙΕΘΝΕΣ ΠΑΝΙΟΝΙΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΚΕΡΚΥΡΑ 3η Συνάντηση Οκτώβριος 2013
Θεατρικές δραστηριότητες και τεχνικές
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Τίτλος Εισήγησης Η διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας στο ΣΔΕ Δικαστικής φυλακής Λάρισας.

Η εναλλακτική – η διαφορετική προσέγγιση της διδασκαλίας της ελληνικής γλώσσας βασίζεται στην τεχνική του αυτοσχεδιασμού (improvisation) όσον αφορά την έκφραση, το ύφος, απαρχής γενομένης από τη δημιουργία ενός αυτοσχέδιου κειμένου.

Ο αυτοσχεδιασμός στη διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας έχει ως στόχους: 1.να κινητοποιηθούν οι μαθητές να κατασκευάσουν μέσα από τη συγγραφή ενός κειμένου τη δική τους ξεχωριστή εμπειρία. 2.να δραστηριοποιηθούν οι μαθητές ομαδικά στη δημιουργία ενός αυτοσχέδιου κειμένου σύμφωνα με τις δικές τους ανάγκες.

Τρεις παιδαγωγικοί στόχοι •Γνωστικό πεδίο (γνώσεις). •Ψυχοσυναισθηματικό πεδίο (οι επιδεξιότητες). •Συναισθηματικό πεδίο. Didier Noyé, Jacques Piveteau (1999)

Ο διδάσκων είναι ο προωθητής των μαθησιακών αλλαγών, ο εμψυχωτής των εκπαιδευομένων. Alan Rogers (1999)

Χριστούγεννα 2007 Οι μαθητές του ΣΔΕ Δικαστικής Φυλακής Λάρισας ανέβασαν τη θεατρική πράξη με τον τίτλο «γύρω από το Χριστουγεννιάτικο τραπέζι…αυτοσχεδιάζουμε.»

Η πρώτη συνάντηση •Η εύρεση των ρόλων. •Οι ρόλοι: »Ο κυρ Γιάννης, ο πατέρας »Ο Τάσος, ο γιος »Οι φίλοι: (Ο δάσκαλος, ο ανιψιός, ο Ιλίρ, ο Αλέξανδρος, ο Αχμέτ.)

Συμπεράσματα από την πρώτη συνάντηση 1.Ο αυτοσχεδιασμός του κειμένου βασίστηκε σε δύο άξονες: •Στην εμπειρία του γιορτινού τραπεζιού που έχουν όλοι οι μαθητές ανεξάρτητα από την κουλτούρα τους. •Στην ανάγκη που έχουν να ζήσουν οικογενειακές στιγμές έστω στα πλαίσια μιας θεατρικής πράξης. 2.Ο καθορισμός των ρόλων αποτελεί το πρώτο βήμα για τον αυτοσχεδιασμό του κειμένου.

Η δεύτερη συνάντηση Το αυτοσχέδιο κείμενο

Δύο είναι τα κύρια ζητούμενα στην ανθρώπινη εμπειρία: η αίσθηση του ανήκει και η αίσθηση της δράσης. Βέβαια η δράση είναι στενά εξαρτημένη από τους άλλους και από τη συμμετοχή κάποιου στη διαδικασία του διαλόγου. Ο διάλογος πάντα αντανακλά επάνω σε ευρύτερα πρότυπα σχέσεων και ισχύος. J. Mezirow (2007)

Παρατηρήσεις πάνω στο κείμενο •Η υιοθέτηση αλβανικών όρων. •Η πολιτική σάτιρα, το χιούμορ. •Η σχέση πατέρα και γιου. •Η φιλοξενία. •Ο εγκλεισμός, η καλή αγωγή.

Η χρήση αλβανικών λέξεων

Το χιούμορ και η πολιτική σάτιρα

Η φιλοξενία

Ο εγκλεισμός, η καλή αγωγή

Συμπεράσματα από τη δεύτερη συνάντηση 1.Οι μαθητές είχαν επιλέξει να χρησιμοποιήσουν τις δικές τους λέξεις και να φτιάξουν το δικό τους κείμενο. 2.Η επιλογή των ρόλων δεν είναι τυχαία. Το αυτοσχέδιο κείμενο αντανακλά τους ρόλους και τις σχέσεις που έχουν μέσα στο σχολείο.

Η τρίτη συνάντηση  Η δημιουργία του σκηνικού χώρου και χρόνου.  Η πρόβα.

Συμπεράσματα από την τρίτη συνάντηση 1.Η δραματοποίηση ενός αυτοσχέδιου κειμένου αποτελεί το τελευταίο βήμα του αυτοσχεδιασμού. Δημιουργεί στους μαθητές ερεθίσματα για δραματική έκφραση. 2.Η διαμόρφωση του σκηνικού χώρου σε ένα χωριάτικο σπίτι αποτελεί το κοινό σημείο νοηματικής οπτικής των μαθητών.

ΕΠΙΛΟΓΟΣ Με τον αυτοσχεδιασμό η εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας γίνεται όχι σαν μια ξένη γλώσσα αλλά σαν ένα μέσο επικοινωνίας ανταλλαγής βιωμάτων και εμπειριών.